quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:03 schreef miss_sly het volgende:
Kijk nou
Waar is mijn kleine baby gebleven?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:04 schreef Poppejans het volgende:![]()
![]()
Senna! en de haarlok is ook weg!
Inderdaad echt geen baby meer, wat een dametje al
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:05 schreef huuphuup het volgende:
Ssserpente ik drink zelf al jaren geen koemelk meer (of andere melk) omdat ik lactose-intolerant ben. Ik ga er letterlijk van spugen en dat heeft er door de jaren heen dus ook voor gezorgd dat ik het helemaal niet eens lekker meer vindt.
Melkproducten of producten waar melk in verwerkt is gaat beter maar niet teveel op 1 dag. en uit de categorie too much info, dankzij de lactoseintolerantie ben ik ook bijna permanent aan de semi-diarree. Niet leuk. Scheelde me tijdens de zwangerschap wel aambeien though![]()
Ik ben dan ook absoluut niet van plan Amélie na de zoogtijd om het zo maar te noemen de geadviseerde hoeveelheid melk te geven. Als ze het lekker vindt mag ze best een glas, maar meer vind ik niet nodig. Calcium haal je meer uit brocoli dan uit een glas melk en met de gezonde stoffen valt het ook wel mee.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:07 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ohhhh SennaWat goed!!!
geweldig pyamaatje(toch?)
Ik zit te wachten totdat Finn wakker wordt voor een fles, wil je een keer vroeg naar bed, blijft hij slapen...
Ja, dat maken we zelf. Je kunt het geloof ik ook kopen bij de natuurwinkel.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:58 schreef Poppejans het volgende:
Maak je dat zelf? Of vraag ik nu iets heel doms, ik heb er nog nooit van gehoord.
Maar, maar.. Normaal komt ie pas om 07:00 en dan kan ik hem terug leggen tot minstens 9 uur! Soms wel half 11!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:08 schreef Groofsken het volgende:
Vlindur, ik vind 6.15 uur echt een hele nette tijd. En 8.15uur beneden op een zaterdag vind ik ronduit luxe. oftewel, je zeurt.
Ja, de 14e was hij 7860 gram en 67 cm (bijna 4cm gegroeid tov vorige keer!)quote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:08 schreef Groofsken het volgende:
En ja Poppejans, hij vindt eten geweldig. Ik had niet anders verwacht ook eigenlijk
![]()
. Is Wolf nog gemeten en gewogen? Ben benieuwd.
We geven dat nu eigenlijk alleen in combinatie met het fruit als shake. P. drinkt er 3 kwart van en Ko drinkt de rest op. En vind het echt heerlijk. Het is het enige waar hij net zo op reageert als op bv. Als hij in de keuken de blender ziet begint hij al te juichen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 08:03 schreef miss_sly het volgende:
oeke, we moeten echt snel meeten! Ik zag foto's van Ko en dat is ook echt zo'n heerlijke knul
Die amandelmelk, geef je dat als vervanging van zuivel of gewoon als vocht en omdat het lekker is?
Ze komen uit Duitsland!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:45 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, de 14e was hij 7860 gram en 67 cm (bijna 4cm gegroeid tov vorige keer!)
Vlindur, welke winkel verkoopt dat Hipp potjes merk? Paar andere potjes erbij met hele andere smaakjes is ook wel erg leuk. Ik wissel trouwens zelfgemaakt af met potjes
Gisteravond was het spinaziestampotje met ham uit de Opperdepop een groot succes!
Heel soms ging Oscar op zijn handjes leunen, dus zeg maar vanuit tijgeren even echt op je handjes leunen om rond te kijken en als je hem dan iets in zijn linkerhandje gaf ging het goed, dan bleef hij op rechts staan, maar als je hem op rechts iets gaf dan zakte hij meteen door dat armpje en ging weer liggen. En ze vond dat hij een duidelijke voorkeur had voor 'naar voren'.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:05 schreef Chan het volgende:
Senna! Wauw zeg!
En Oscar al zo goed als kruipen!
BE waarin had Oscar dan een achterstand eigenlijk? Ik maak me namelijk toch best wel een beetje zorgen over Timo, die is haast een maand ouder dan Oscar en volgens mij kan Oscar al veel meer.. En het cb zegt hier alleen maar dat het allemaal niet erg is.. Maar ondertussen kan hij nog steeds niet zelf zitten, niet kruipen, niet echt staan met steun van box of tafel of zo.. hmmz..
Ik zag haar net ander wel heel mooi zitten in het voetbaltopic.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:30 schreef lily het volgende:
Leah is dinsdag 6 maanden (we moeten 2 juli naar het CB) maar zij doet nog helemaal niks verder. Niet rollen, niets..
Maar ik heb langzame kindjes dus ik ben wel wat gewend.
Ditquote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:55 schreef oeke het volgende:
Ik heb trouwens soms dat ik die eerste weken over zou willen doen, gewoon om weer even terug te halen hoe Ko als ieniemini kleintje was, nu we hem kennen als steeds groter jongetje.
Hij verandert echt steeds meer in zijn gezichtje vind ik.
We hebben net de videocamera leeg gemaakt want de hd was vol. Was al sinds vorige zomer niet meer gebeurd.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 17:32 schreef miss_sly het volgende:
DitNu je weet wat voor kindje het geworden is, zou ik echt nog wel eens dat kleine mensje willen zien van het begin.
Lief, thnxquote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:51 schreef Ca.ra het volgende:
Allereerst maar even makkelijk: Ik sluit me volledig bij Trix hierboven aan qua goede wensen voor wie het nodig heeft en jompels voor wie het verdiend heeft .
Ik heb jullie verhalen echt met aandacht en liefde gelezen, maar even geen puf om een kilometer te typen.
Maar wel nog even een dikke knuf voor Trix. Wat akelig soms he, als niks goed lijkt te zijn. Hopelijk gaat het beter met het andere bedje en wat meer nachtrust.
Je opvoedactie van vanavond klint me prima in de oren. Ik probeer zelf ook positieve aandacht te geven, maar vooral het 'negeer'-deel kan wel eens lastig zijn
Vrijdag ging het goed met de fysio, een hele leuke vrouw. Ze gaan het traject met zijn tweeen oppakken zodat er backup is op drukke of vrije dagen en in vakanties. Ze gaf wel aan dat we ons kunnen voorbereiden op een langdurige therapie, maar dat idee had ik zelf ook al. Hij was heel hard zijn best aan het doen, dus ik was super trots op hem.
Vrijdagavond hadden we een bruiloft van een collega van me. Ik heb Thomas van te voren een uurtje laten slapen en hij was super gezellig daar. Ook leuk dat mijn collega's hem nu hebben leren kennen, dus een beetje weten over wie ik toch de hele dag loop op te scheppen.
Eigenlijk ben ik gewoon heel gelukkig. Met alle gedoe en weetikveelwattes hebben we toch maar even het allerleukste ventje.
Ja, gekke kinderen... het laatste dat je probeert (en misschien wel tegen je gevoel ingaat) werkt!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:40 schreef Ca.ra het volgende:
Gek werkt het soms bij kinderen he. Je doet na een hoop gesoebat uiteindelijk maar iets waarvan je bang bent dat ze het nog minder leuk vinden, en dat blijkt 'het' dan ineens te zijn.
Ik voel me naar jullie toe trouwens altijd nog schuldig dat ik voor mijn gevoel niet genoeg reageer. Maar vind het echt heel fijn om te lezen hoe het met jullie gaat.
Nou, dat inderdaad! eenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Voor alle dames die slaap kunnen gebruiken, ik hoop dat jullie ukjes snel daaraan meewerken... Ik vind slaap zoiets cruciaals om goed te kunnen functioneren!
maar gaat hij ook zelf zitten of zet je 'm neer? (zie het aha-erlebnis-topic).quote:Op zondag 20 juni 2010 11:06 schreef Poppejans het volgende:
En Wolf zitwankel weliswaar en natuurlijk nog maar een paar tellen want is nog wel belastend, maar hij valt niet meer om.
Grappig en toevallig als dat zo is hequote:Op zondag 20 juni 2010 19:55 schreef Oxymoron het volgende:
Was Lente vandaag in de dierentuin?![]()
Ik dacht haar te zien! (kan het mishebben)
Nope. Leuk dat je haar dacht te herkennen!quote:Op zondag 20 juni 2010 19:55 schreef Oxymoron het volgende:
Was Lente vandaag in de dierentuin?![]()
Ik dacht haar te zien! (kan het mishebben)
quote:Op zondag 20 juni 2010 20:26 schreef Groofsken het volgende:
Één dut overdag is dan wel weer erg weinig. De mijne van ruim 6 mnd doet er nog 4 van 1,5 uur en slaapt 's nacht ook nog 11 uur aan één stuk door. Mijn oudste slaapt nu 's nachts 11 uur en overdag één middagdut van ongeveer 2 uur.
mag ik vragen; gewoon uit nieuwsgierigheid; waarom je hem nog wakker maakt voor die voeding om 23 uur?quote:Op zondag 20 juni 2010 20:33 schreef Meimeltje het volgende:
Hier 's avonds 19 uur naar bed. Rond 23 uur wakker maken voor een voeding. Daarna wordt hij rond 4 uur wakker voor een (klein) flesje en slaapt dan nog tot ongeveer 6.30.
Overdag slaapt hij gemiddeld 2x 2 uur.
ja das idd best apartquote:Op zondag 20 juni 2010 21:06 schreef Groofsken het volgende:
Natuurlijk is er niks mis mee BJ, als ze gewoon in haar hummetje is.![]()
Ik vind het gewoon zo grappig dat mijn zoon 2 uur wakker meestal nog niet haalt en dat mijn dochter van ruim 2 jaar oud 's middags nog bijna net zoveel slaapt als jouw dochter.
Anders wordt hij zelf rond 1 uur wakker en dan weer rond 5 uur...dus moeten we er 2x 's nachts uit.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
mag ik vragen; gewoon uit nieuwsgierigheid; waarom je hem nog wakker maakt voor die voeding om 23 uur?
ok dan kan ik het me wel voorstellen idd... lastig hoor. En de laatste fles; geef je daar ook pap oid in?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:14 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Anders wordt hij zelf rond 1 uur wakker en dan weer rond 5 uur...dus moeten we er 2x 's nachts uit.
We zullen binnenkort weleens een nieuwe poging wagen om hm niet wakker te maken voor een avondfles, maar tot nu toe dus nog geen goed resultaat daarmee gehad.
Yep. Eerst deden we rijstebloem erdoor, van de week eens een pyjamapapje geprobeerd en gisteren Bambix fijne granen erdoor....maar allemaal geen resultaat.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ok dan kan ik het me wel voorstellen idd... lastig hoor. En de laatste fles; geef je daar ook pap oid in?
ik hoop het ook voor jequote:Op zondag 20 juni 2010 21:24 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Yep. Eerst deden we rijstebloem erdoor, van de week eens een pyjamapapje geprobeerd en gisteren Bambix fijne granen erdoor....maar allemaal geen resultaat.
Ooit zal hij wel doorslapen, maar ik hoop toch echt voor zn eerste verjaardag!
CB verpleegkundige: 'ach de mijne sliep ook pas na zn eerste jaar door, gewoon lekker geven dat flesje 's nachts'. Nou lekker positief vooruitzicht dan![]()
Dat meen je niet! Pyjamapapje lekker?? Het zag er zo ranzig uit haha. Dyon moest ook heel erg wennen en vond het niet zo super (dronk ook minder).quote:Op zondag 20 juni 2010 21:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik hoop het ook voor jezal vast en zeker goedkomen. EN jammer dat de papjes daar geen effect hebben... Evie krijgt sinds 2 weken savonds ook een pyamapapje; vind ze heeeeerlijk
(moet eerlijk bekennen dat ik ze zelf ook wel zou lusten; ben ook gek op brinta enzo haha...).
Wolf vaak ook niet, die doet heel veel hele korte slaapjes momenteel. (Of we moeten ergens heen gaan, dan ziet hij zoveel dat hij''vergeet'' te slapen haha)quote:Op zondag 20 juni 2010 21:06 schreef Groofsken het volgende:
Natuurlijk is er niks mis mee BJ, als ze gewoon in haar hummetje is.![]()
Ik vind het gewoon zo grappig dat mijn zoon 2 uur wakker meestal nog niet haalt
Hier idem dito!quote:Op maandag 21 juni 2010 11:03 schreef huuphuup het volgende:
Ja leuk is dat hè Sorbo?![]()
Amélie reageert ook op verzoeken enzo, 'krijgt mama een hapje?' 'krijgt mama een kus?', dagdag! of als ik mn armen uitsteek komt ze naar me toekruipen, zo drollig![]()
Zo leuk die interactie <3
Nou, normaal slaapt ze zeker 2 keer 2 uur per dag. Maar kennelijk niet bij opa en omaquote:Op maandag 21 juni 2010 12:51 schreef Takkembah het volgende:
Isabeau ook een alerte overdag, wel fijn dat ze dan niet moe wordt, toch?
Wat grappigquote:Op maandag 21 juni 2010 10:41 schreef Sorbootje het volgende:
De mooiste ontwikkeling vind ik misschien wel dat ze mijn shirt opzij begint te trekken als ze trek heeftZe regelt haar eigen voedsel!
Ja, hier ook een beetje jengelen bij de truitjes en jasjes..quote:Op maandag 21 juni 2010 14:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Karin; Evie heeft ook een hekel aan het aan- en uitkleden, het gaat de laatste tijd wat beter, maar in het begin was het vaak huilen hoor... vooral bij de shirtjes...![]()
Evie heeft ook een enorme hekel aan jasjesdaarom heeft ze nu ook al 3 bodywarmers haha..
Evie doet dat ook al... echt het shirt naar beneden trekken, zo van, daar moet ik zijn mama en dan het liefst ook nog met neus en tong door mijn decolette..quote:Op maandag 21 juni 2010 14:13 schreef lily het volgende:
[..]
Wat grappig
Ik ben vorige keren met 6 maanden gestopt dus dat "gedrag" ken ik niet. Misschien lukt het om deze keer zolang door te gaan
Wat moet je dan doen?quote:Op maandag 21 juni 2010 19:13 schreef Ssserpente het volgende:
Zijn jullie trouwens op de hoogte van de basis-EHBO-dingen? Ik niet, zat ik me net te bedenken terwijl ik een steen uit Lente d'r mond aan het peuren was.![]()
Als ze erin zou stikken, zou ik 'r op z'n kop houden en op d'r rug slaan bijvoorbeld. Maar da's niet helemaal de bedoeling. Ik ga een cursus doen, heb ik net besloten.
Ach, wat zielig, zeg!quote:Op maandag 21 juni 2010 20:11 schreef Groofsken het volgende:
Hoi Amaranta![]()
.
Nou de mijne krijgt niks geen tandjes. De koorts was de eerste uiting van de vijfde of de zesde ziekte. Hij zit nu helemaal onder de vlekjes. Hij heeft er jeuk aan en dat is echt heel zielig
.
Ik ben er wel eens naar op zoek gegaan, maar ik kan me niet precies meer herinneren hoe het zat. Ik zal het wel te duur hebben gevonden. Ik wil ook geen uitgebreide cursus of een certificaat, maar gewoon een middagje 'wat te doen als...?'. Ik zal er binnenkort weer eens naar op zoek gaan.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil er ook een gaan doen, een kinder EHBO cursus. Zal in Amsterdam toch wel te vinden zijn? Er schijnt ook iets online te zijn.
Ik dacht huh? 2 EHBO diploma's?????quote:Op maandag 21 juni 2010 20:37 schreef Groofsken het volgende:
Claudia, je hebt er straks gewoon twee. Zo leuk.
brr, hoop het nooit nodig te hebbenquote:
Ja en jullie kunnen zelfs nog beslissen voor een derde, en ikke nietquote:
En ik niet voor een tweedequote:Op maandag 21 juni 2010 20:41 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ja en jullie kunnen zelfs nog beslissen voor een derde, en ikke niet.
Een derde EHBO-diploma, uiteraard.
Mijn wederhelft heeft al besloten dat dat diploma er niet gaat komenquote:Op maandag 21 juni 2010 20:41 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ja en jullie kunnen zelfs nog beslissen voor een derde, en ikke niet.
Een derde EHBO-diploma, uiteraard.
Ja! Ongelooflijk, hè? En ik vind het nog vooral heel wonderlijk dat we het ineens allebei wilden. (M'n lief zegt nu wel dat er NOOIT een derde komt. Ik weet het nog zo net niet.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:37 schreef Groofsken het volgende:
Claudia, je hebt er straks gewoon twee. Zo leuk.
Mijn oma had er 6 in 7 jaarquote:Op maandag 21 juni 2010 20:55 schreef amaranta het volgende:
Is toch leuk, kort op elkaar. Ik had ze ook graag sneller op elkaar gehad. Zit nu 25 maanden tussen.
Hoewel mijn vriendin wel de kroon spant, met 10 maanden ertussen. Was een retezware zwangerschap maar die kindjes zijn wel erg leuk samen.
terwijl de hechtigen nog vers in mijn geheugen zaten, na 6 wk, geeneens nacontrole gehad, was zij alweer zwanger
Wow Respect!quote:Op maandag 21 juni 2010 20:57 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Mijn oma had er 6 in 7 jaaren toen 7 jaar later nog eentje
. Ook zij heeft altijd gezegd dat ze het heerlijk vond, zo dicht op elkaar.
Mijn moeder zegt altijd dat ze een elftal wilde. Ik moet toch eens vragen waarom wij dan maar met z'n tweeén zijn eigenlijk
Sorry, nogal associatief.
Haha, sorry, ik bedoelde de pop in het linkje van Lily. Mar dacht dat jij die had geplaatst. Als ik telepatisch was, had ik daar m´n geld wel mee verdiend.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ben jij telepatisch ofzo?
Dr is hier wel een aap die soms een luier draagt namelijk
quote:Op maandag 21 juni 2010 20:59 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Haha, sorry, ik bedoelde de pop in het linkje van Lily. Mar dacht dat jij die had geplaatst. Als ik telepatisch was, had ik daar m´n geld wel mee verdiend.![]()
Ik ook niet, vandaarquote:Op maandag 21 juni 2010 20:58 schreef Groofsken het volgende:
Ik weet niet over welke luier en pop het gaat, maar mijn dochter doet ook regelmatig alle poppen een luier om, ook het spaarvarken en de sneeuwwitje barbie.
Ik heb er bewust voor gekozen om ze niet kort op elkaar te krijgen en mijn jongens zijn ook erg leuk samenquote:Op maandag 21 juni 2010 20:55 schreef amaranta het volgende:
Is toch leuk, kort op elkaar.
Was een retezware zwangerschap maar die kindjes zijn wel erg leuk samen.
Worden?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:36 schreef miss_sly het volgende:
Wij worden zijn een heel leuk eenkindsgezin![]()
Was het goed gegaan in het vliegtuig trouwens???quote:Op maandag 21 juni 2010 21:39 schreef miss_sly het volgende:
Ja, haha, klein vergissinkjeMaar het wordt alleen maar nog leuker als Senna groter wordt en we met z'n drieen de wereld afstruinen, mooie landen bezoeken en reizen
![]()
En het IS al ontzettend leuk
Ja, erg goed. Heenweg heeft ze zich prima geamuseerd, om de beurt bij iedereen op schoot en maar kletsen met de andere passagiersquote:Op maandag 21 juni 2010 21:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Was het goed gegaan in het vliegtuig trouwens???
gheghe, jij dacht, als ze maar niet wakker wordt! Slapend kan het zeker niet mis gaanquote:Op maandag 21 juni 2010 21:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, erg goed. Heenweg heeft ze zich prima geamuseerd, om de beurt bij iedereen op schoot en maar kletsen met de andere passagiersEn de terugweg heeft ze ruim 3 uur geslapen, op mijn arm. Mijn arm, ben en hand sliepen ook wel, maar ach, zel lag zo lief
klinkt goedquote:Op maandag 21 juni 2010 21:39 schreef miss_sly het volgende:
Maar het wordt alleen maar nog leuker als Senna groter wordt en we met z'n drieen de wereld afstruinen, mooie landen bezoeken en reizen![]()
Slaan tot ie bewusteloos raakt dus! Dank voor de tip!quote:Op maandag 21 juni 2010 21:59 schreef mefke79 het volgende:![]()
Ssserpente, wat is Lente leuk op dat filmpje! En staat ze daar nou de hele tijd? Kan ze dat Driekus even komen voor doen?
Ik heb net de kinder-EHBO cursus gedaan. Bij stenen in de mond, lekker laten zitten. Kans is groot dat ze em doorslikken als je probeert em eruit te peuteren. En als ze slikken en hij komt in de maag komt ie er ook vanzelf weer uit. Dreigen ze er in te stikken dan is het op schoot leggen, koppie naar beneden en hard tussen de schouderbladen slaan. De eerste keer doe je standaard te zacht, dus gewoon nog een keer. En na 5 keer de heimlichgreep en daarna weer opnieuw slaan. Tot je kindje bewusteloos raakt, dan is het beademen, reanimeren en ergens er tussenin 112 bellen. Valt het op dat ik opgelet heb
En eenkindsgezinnen zijn super! Blijven wij voorlopig ook nog wel even, denk ik zo. Ik vind het veel te leuk met alleen Driekus.
Nou precies. Het hangt er ook nog eens vanaf of je kindjes elkaar wel leuk vinden. Mijn zusje en ik schelen bijna 3 jaar maar vinden elkaar nu pas aardig. En dan is het nog op de tenen lopen af en toe. Mijn broertje en ik schelen 6 jaar maar waren altijd 2 handen op 1 buik.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:57 schreef huuphuup het volgende:
En ik vind voor alle leeftijdsverschillen en alle aantallen kinderen wel iets te zeggen. Okay bijna allemaar er zitten overal wel voordelen en nadelen aan. T gaat er uiteindelijk om wat je er zelf van maakt
Maar het is dan wel handig als je weet hoe.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:08 schreef mefke79 het volgende:
En oja, EHBOcursus heb ik bij de thuis/kraamzorg organisatie hier in de buurt gevolgd. En ik kreeg nog korting van de ziektekostenverzekering ook. Kostte me dus eigenlijk alleen wat vrije tijd en een beetje geld. Maar je hoeft em niet te doen hoor, samenvatting was: bij twijfel een huisarts bellen, bij niet ademen beademen en bij hartstilstand reanimeren en als je het echt niet vertrouwd: bel 112, die komen bijna altijd.
Om mijn ehbojuf te citeren: het maakt op zich niet uit of je het goed doet of niet, nee heb je, ja kan je krijgen en dood is ie toch al. (ja, ik had een heerlijk nuchtere rodekruis dame, ik heb me kapot gelachen en nog heel wat geleerd ook)quote:Op maandag 21 juni 2010 22:13 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Maar het is dan wel handig als je weet hoe.
Ik had altijd ruzie met mijn broertje (hij is 2,5 jaar jonger). Ik was er wel van overtuigd dat één kind het beste bij ons zou passen. Praktischer, beter te doen qua ruimte in een Amsterdams appartement en ik was niet zo overtuigd van het leuke aan het hebben van een broertje of zusje. Maar ja, het gevoel sloeg toch ineens om, heel snel en heel heftig. Ik ben het dus met Huup eens: lekker doen wat het beste bij je past. Ik kan me bijvoorbeeld ook voorstellen dat een groot gezin zoals Suzanna heeft fantastisch is (al zouden wij met vier kinderen naar Almere moeten vertrekken, vrees ik). In onze huidige woning is het nog net te doen. Ik heb Ivan naar de andere, grotere kamer verhuisd vanwege de komst van de nieuwe baby.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:11 schreef oeke het volgende:
[..]
Nou precies. Het hangt er ook nog eens vanaf of je kindjes elkaar wel leuk vinden. Mijn zusje en ik schelen bijna 3 jaar maar vinden elkaar nu pas aardig. En dan is het nog op de tenen lopen af en toe. Mijn broertje en ik schelen 6 jaar maar waren altijd 2 handen op 1 buik.![]()
Ik vind het ook super om je positieve verhalen te lezen, Karin. Het is jullie zo gegund, dat het nu lekker loopt!quote:Wat fijn dat het zo goed gaat met Lars, Karin!![]()
Ja, héél zwanger! Erg misselijk ook. En toen bestelde ik ook nog een broodje met tonijn (what was I thinking!). De afleiding is zo fijn tijdens misselijke dagen. (Dat was trouwens ook de reden dat ik geen doek mee had, ik vertrouwde mezelf er niet mee.)quote:En hier ook nog even: Ivan wordt grote broer! Wauw! Superleuk Claudia.![]()
Was jij al zwanger tijdens onze lunch?
Haha, wat grappig! Ik heb echt niks gemerkt. Natuurlijk veel te zenuwachtig voor zo'n 1 op 1 meet. Of eigenlijk waren er wel 5 aanwezig!quote:Op maandag 21 juni 2010 22:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, héél zwanger! Erg misselijk ook. En toen bestelde ik ook nog een broodje met tonijn (what was I thinking!). De afleiding is zo fijn tijdens misselijke dagen. (Dat was trouwens ook de reden dat ik geen doek mee had, ik vertrouwde mezelf er niet mee.)
Ja, maar ik heb een kinder-ehbo cursus gedaan. Ondersteboven houden is trouwens niet heel gek bedacht hoor!quote:Op maandag 21 juni 2010 19:13 schreef Ssserpente het volgende:
Zijn jullie trouwens op de hoogte van de basis-EHBO-dingen? Ik niet, zat ik me net te bedenken terwijl ik een steen uit Lente d'r mond aan het peuren was.![]()
Als ze erin zou stikken, zou ik 'r op z'n kop houden en op d'r rug slaan bijvoorbeld. Maar da's niet helemaal de bedoeling. Ik ga een cursus doen, heb ik net besloten.
God, ik zit gelijk met tranen in mijn ogen.. Kutpseudokroep Wat een geluk dat je wist wat je moest doen!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 08:44 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb een kinder-ehbo cursus gedaan. Ondersteboven houden is trouwens niet heel gek bedacht hoor!
Claudia, gefeliciteerd!!!
Ik heb gisteren mijn eindgesprek gehad van Helpende Zorg en Welzijn en ben geslaagd *jeuhhhh*
Toen ik thuis kwam was Thijs nogal onrustig, en kreeg rond middernacht een pseudo kroep aanval. Gelukkig wist ik wat het was en heb man en kind samen de badkamer ingestuurd.
Dank! En de rest ook natuurlijkquote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:40 schreef Sorbootje het volgende:
Laura gefeliciteerd!![]()
En fijn dat je wist wat er met Thijs was. Hoe gaat het nu?
hehehe ja daarom begin ik nu alvast, kan ik lekker lang stressenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:43 schreef Poppedein het volgende:
Ohhhh ja...heeerlijk! Vooral nu! nu kun je gewoon nog even lekker kneuteren en voorstellingen maken zonder stress of je alles wel bij je hebt...dat komt nog
Ik had voor de zekerheid een paar potjes meegenomen, maar die zijn ongeopend mee teruggegaan. En ik had veel te veel kleertjes meequote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:06 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hehehe ja daarom begin ik nu alvast, kan ik lekker lang stressen
miss ik koop een hoop daar eigenlijk, eten enzo neem ik sowieso niet mee, over luiers twijfel ik nog of ik die niet gewoon daar zal kopen. De camping heeft een wasmachine dus we nemen ook maar weinig kleding mee, ik draai wel een wasje.
Als t goed is passen al onze spullen/kleding in 1 koffer, en dan gaat er wel nog 1 tas mee met ditjes en datjes voor onderweg, en ik heb een nieuw setje strandspeelgoed gekocht, dat gaat ook mee![]()
en uiteraard het grotere spul, bedje en stoeltje enzo.
Mijn broer is er aan overleden, ik vind het dood eng en ben er echt heel bang voorquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:40 schreef Xenia het volgende:
McLaura, ik heb opgezocht wat Pseudokrop is, klinkt heel naar. Fijn dat jullie zo goed wisten wat te doen!
En aangezien Xeentje ieder virus vangt wat er rond hangt, ben ik erg blij dat ik het nu ook alvast weet.
Ja, ik herinner me dat je dat een paar maanden geleden schreef, ik wist alleen niet dat het pseudokrop was. Het was in de ochtend gebeurd vertelde je toen, terwijl je moeder heel even iets anders deed. Ik heb daar nog vaak aan gedacht de afgelopen periode, zo verschrikkelijk. Ik had onthouden dat je schreef dat het door verkoudheid kwam, dus ik ben best heel neurotisch iedere keer dat Xeentje verkouden is (en dat is erg vaak). Kan me voorstellen dat je er heel bang voor bent.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:45 schreef Vlindur het volgende:
Mijn broer is er aan overleden, ik vind het dood eng en ben er echt heel bang voor![]()
ja daar zijn we het wel samen over eens gelukkigquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:01 schreef miss_sly het volgende:
Maar zijn jullie het daar samen over eens, Vicky? Dat is natuurlijk wel een belangrijk punt...
Vlindur, wat heftig. Kan me voorstellen dat je er erg bang voor bent. Hoop dat je het niet mee hoeft te maken
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:54 schreef miss_sly het volgende:
Punt is dat degene aan wie ik het oppassen het liefste (gewoon thuis) zou overlaten (buiten mijn ouders) zijn de vrienden waarmee we dan zouden gaan stappen. Ik vind wel dat ik schaap ook een stukje tegemoet moet komen, hoewel het niet zo is dat wel al een jaar niets doen. We zijn wel degelijk weggeweest, ook samen, maar Senna was altijd thuis. maar ja, als je goed aan de cocktails gaat kun je je afvragen of het wel zo verstandig is om de zorg voor je kind diezelfde avond weer op je te nemen. En logeren bij mijn ouders vind ik dan nog beter te overwegen dan bij mijn schoonouders. Gewoon, omdat Senna daar veel vertrouwder mee is en zij veel beter hoe en wat te doen. Maar ja, dat vind ik dan ook zo lullig naar schaap toe.
Wat ik trouwens wel erg leuk vond (groot blijk van vertrouwen) was dat het vriendinnetje dat gisteren op bezoek was vroeg of ik eventueel misschien volgende week bij hun op hun kindje op wilde passen. Heb wel gezeged dat ze dat alleen moet doen als ze dat zelf echt vertrouwd vindt, want anders heeft ze nog geen fijne avond natuurlijk. Toch wel weer heel anders, zo'n kleintje van 2 maanden. Wat voelt dat dan weer anders dan mijn bijna 1-jarige
Ja, op zich wel, maar dan hebben we nog steeds gene oppasquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is er dan niet de tussenweg dat je wel gewoon gaat maar dan niet zwaar aan de zuip?
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, op zich wel, maar dan hebben we nog steeds gene oppas
We hadden er voldoende, maar 1 is naar Zuid-Afrika vertrokken, 2 krijgen deze en volgende maand zelf hun eerste kind en de bewuste vrienden gaan dan dus mee.
He, zijn wij schoonzussen?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:56 schreef Vicky het volgende:
Miss, Tess gaat absoluut niet bij mijn schoonouders logeren. Ten eerste is de gezondheid van beiden niet zo goed en ten 2e wordt er gerookt. Sowieso zou ze daar geen eigen kamertje hebben, bij mijn ouders heeft ze die wel.
oh maar dan kun je Schaaps ouders toch bij jou thuis op laten passen die avond? Dan hou jij het bij de mocktails, doe je een handreiking naar schaap dat hij wel aan de borrel mag en dat hij de volgende dag uit mag slapen (wel fijn met katerquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, op zich wel, maar dan hebben we nog steeds gene oppas
We hadden er voldoende, maar 1 is naar Zuid-Afrika vertrokken, 2 krijgen deze en volgende maand zelf hun eerste kind en de bewuste vrienden gaan dan dus mee.
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
Frankrijk is echt een paradijs vwb potjes en voeding!Heel veel keus!
uuhh wie weetquote:
Italie heeft wel veel potjes maar die zijn bijna 2x zo klein als de potjes hier.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:14 schreef McLaura het volgende:
Duitsland is ook fijn op potjesgebied, ik ga binnenkort met Vlindur inslaan
Mijn moeder ging met mijn zus naar beneden toen hij nog sliep, na een uur ging ze weer kijken en was hij overleden. Hij was niet ziek, maar het was wel de doodsoorzaak door dat hij ineens benauwd werd schijnbaar. Hij was alleen wat kuchelig de nacht.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:55 schreef Xenia het volgende:
Jij ook nog welkom hier vlindur!
[..]
Ja, ik herinner me dat je dat een paar maanden geleden schreef, ik wist alleen niet dat het pseudokrop was. Het was in de ochtend gebeurd vertelde je toen, terwijl je moeder heel even iets anders deed. Ik heb daar nog vaak aan gedacht de afgelopen periode, zo verschrikkelijk. Ik had onthouden dat je schreef dat het door verkoudheid kwam, dus ik ben best heel neurotisch iedere keer dat Xeentje verkouden is (en dat is erg vaak). Kan me voorstellen dat je er heel bang voor bent.
Ik schijn het zelf ook hebben gehad, maar ben er op tijd voor behandeld. We zaten in de auto en ik schijn ineens helemaal blauw te zijn geworden, ze zijn direct naar het eerste beste ziekenhuis gereden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:01 schreef miss_sly het volgende:
Vlindur, wat heftig. Kan me voorstellen dat je er erg bang voor bent. Hoop dat je het niet mee hoeft te maken
dus dát is de truuk naar een italiaans figuurtje!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
Italie heeft wel veel potjes maar die zijn bijna 2x zo klein als de potjes hier.
Ach al die oude vrouwen daar hebben dikke konden!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:21 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dus dát is de truuk naar een italiaans figuurtje!![]()
gewoon van baby af aan al de helft eten!![]()
of wij eten stelselmatig twee keer zoveel*gaat broodjes met knakworstjes maken*
daarom zijn is de maatvoering dus ook zo raar. Italiaanse kindertjes zijn veul kleiner dan de Hollandse. Tess d'r verjaardagsjurkje is voor (Italiaanse) kindertjes van 18 maanden. BIj Tess is ie aan de krappe kant.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:21 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dus dát is de truuk naar een italiaans figuurtje!![]()
gewoon van baby af aan al de helft eten!![]()
of wij eten stelselmatig twee keer zoveel*gaat broodjes met knakworstjes maken*
We hebben via VrijUit geboekt. Als je naar zo'n website gaat (maar OAD bijvoorbeeld kan ook, of VacanSoleil, Eurocamp, Keycamp, noem maar op) dan kun je meestal zoeken op de streek waar je heen wilt, kies een willekeurige camping en je krijgt vanzelf een lijstje te zien met faciliteiten.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:18 schreef Vlindur het volgende:
Huup, waar heb jij je vakantie geboekt? Wij willen ook graag weg maar ik zou niet weten waarheen en waar je op moet letten.
En wij hebben er geen problemen mee als er bij Rienk wordt gerookt. Zolang ze het niet rechtstreeks in zijn gezicht blazen en de ruimte geventileerd word vind ik het best. (noot: Niet de hele dag natuurlijk, maar als we bij anderen een paar uur op bezoek zijn ga ik echt niet moeilijk doen. Hier in huis wordt niet meer gerookt sinds Rienk er is)
hehe ja als ze eenmaal 40 zijn geweest is het meestal vergane gloriequote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach al die oude vrouwen daar hebben dikke konden!
ja dat sowiesoquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:24 schreef Vicky het volgende:
Ik kijk meestal ook ff op Zoover wat de de beoordelingen van anderen zijn
dat inderdaadquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:26 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja dat sowieso
en ff de camping googelen, kom je én beoordelingen tegen, én de website van de camping zelf, staan vaak wat meer foto's op enzo.
En je realiseren dat natuurlijk wel de mooiste plekjes van de camping op de foto staan helpt
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:36 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet nog een leuke camping in zarautz.. Lekker aan het strand enzo.
Daar had ik D. toch voor.. Was ie nog ergens goed voor.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:38 schreef huuphuup het volgende:
[..]
die zat helemaal niet zo dicht bij t stranddat gezeul met die surfplank iedere keer
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar had ik D. toch voor.. Was ie nog ergens goed voor.
die eerste camping ziet er echt heel erg heerlijk uitquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:30 schreef huuphuup het volgende:
Op deze camping zijn wij twee jaar terug geweest, en die kan ik echt aanraden. Superomgeving, dat meer is echt mooi, camping is knus maar niet klein en veel faciliteiten enzo.
Dit jaar gaan we hierheen, weliswaar dus niet met Eurocamp (we gaan een stuk goedkoper) maar wel die camping.
Thnxquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
die eerste camping ziet er echt heel erg heerlijk uit
Zou dat nog wat zijn eind augustus/begin september of eind september, of is het daar dan al te koud?
trix, welkom thuis! Wat naar dat het met slapen zo slecht gaat.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:20 schreef Poppejans het volgende:
Ook nog een keer hier voor Claudia![]()
![]()
![]()
Ik ben dr helemaal ondersteboven van geloof ik!
Is dat niet een beetje de kracht van Rapley?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:59 schreef WupWup het volgende:
want ze had het stuk zelf alweer naar boven gewerkt.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:33 schreef huuphuup het volgende:
Amélie zegt mamaik gloei en glim al de hele dag
![]()
![]()
ze zegt mama! tegen mij!!
is dat snel? oh ik heb geen idee eigk van dat soort dingen van wanneer het gemiddeld kan, k moet het altijd opzoeken.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
En wat is ze snel!
(Eva was al/pas 18 maanden toen ze voor het eerst mama tegen me zei (2 juni 2009, net even opgezocht))
Ik kan natuurlijk alleen met mijn eigen kind vergelijken. En die was rijkelijk laat. Ze zei al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaareeeen papa, maar mama ho maar.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:41 schreef huuphuup het volgende:
[..]
is dat snel? oh ik heb geen idee eigk van dat soort dingen van wanneer het gemiddeld kan, k moet het altijd opzoeken.
Ze is nu 10 maanden (ok op 3 dagen na dan) verder komt er niets uit wat ergens op lijkt hoortekoi tekoi tekoi tekoi nog het meest. Lijkt op tekoop tekoop dat dan weer wel.... heeft ze vast van mij
ik zal morgen ns aan mijn moeder vragen hoe oud ik was met bepaalde dingen.
oh ik zie je berichtje nu pas hierover. begin sept. zuo prima kunnen hoor. Eind augustus kun je denk ik voor zover ik Frankrijk ken nog wel gewoon uitgaan van zomers weer. De temperaturen gemiddeld genomen voor september de afgelopen 30 jaar lagen rond de 20 tot 25 graden volgens deze site. Wel met uitschieters richting de 30 graden maar de nachttemperatuur kan dan wel weer erg koud zijn in die tijd en streek.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
die eerste camping ziet er echt heel erg heerlijk uit
Zou dat nog wat zijn eind augustus/begin september of eind september, of is het daar dan al te koud?
trix, welkom thuis! Wat naar dat het met slapen zo slecht gaat.
B. is dus vanaf dag 1 aan het 'oefenen'quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:54 schreef amaranta het volgende:
Ja, ik hoor van meer mensen dat papa het eerste woordje is. Ach, hebben die mannen ook wat
Ik heb ook het idee dat die lijstjes meer een soort 'vanaf x maanden' betekenen. Mijn neefje is nu 15 maanden oud en zegt nog geen woord! Het is alleen maar brabbelen waar je vrijwel niets van kunt maken.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:02 schreef huuphuup het volgende:
maar dat lijkt me geen gemiddelde ofzo? Ik zie er dingen tussen staan (ook bij fysieke ontwikkeling) die veel kindjes pas veeeel later doen.
Ik ben benieuwd wanneer Ivan dat gaat doen. Hij vindt het recentelijk wel heel leuk als wij naar hem zwaaien en "dááág" zeggen. Sommige andere dingen doet hij wel na, maar zwaaien niet.quote:Zwaaien doet ze wel sinds gister trouwens, heel enthousiast en heel overdreven haha maar het is zo poepig.
Mijn B zei als eerste keuken en kijkenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:57 schreef huuphuup het volgende:
[..]
B. is dus vanaf dag 1 aan het 'oefenen'en dan zegt ze nu mama
ik vind het hilarisch
![]()
Fijn dat R. weer opknapt! Ik heb vorig jaar zo genoten van je vakantiefoto's groofs, plaatsvervangend jaloers!
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:06 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Mijn B zei als eerste keuken en kijken![]()
![]()
hahahha B.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:06 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Mijn B zei als eerste keuken en kijken![]()
Kijken naar buiten en keuken voor het eten... *zucht* Dat waren nog es tijden...
L zegt trouwens wel sinds een week of 2 mama
Ik ook niet. Beterschap.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oef dat is ook niet verkeerd Groofs, een strandje bij huis....wauw
En wat is er met je zoon? ik heb niet meegekregen dattie ziek was...
Wow, Groofsken, dat is geweldig! Ik heb niet zoveel met die toeristische plaatjes, maar zoiets...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:18 schreef Groofsken het volgende:
R ontwikkelt nu ook als een tierelier ineens. Het lijkt wel of hij wakker wordt ofzo. Hij kan niet meer rustig op schoot zitten, moet alles zien, alles pakken en alle kanten opdraaien.
Oh, en ik vind al die toeristische plaatjes met witte stranden en palmbomen prachtig, maar dit voor je eigen voordeur op een plekkie (vissersdorpje) waar geen toerist komt... das toch charmant. Ik kijk er nu al naar uit.
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het zijn druktemaker die jongens van ons!!
Volgens de wvk is dat ook de reden dat Lars niet blijft zitten, hij is veeeel te druk, wil alles zien, en alles pakken. Vandaag bleef hij trouwens wel een hele poos zitten, terwijl hij met zijn kleine dikke vingertjes grassprietjes aan het plukken was (en opeten....)
groofsken, ik vind je zo lief....mag ik mee als je daarheen gaat? haha
Het ziet er echt geweldig uit! Als je zoiets voor je deur hebt, tjonge, hoe mooi kan je dag beginnen zeg met zulk uitzicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |