quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:03 schreef miss_sly het volgende:
Kijk nou
Waar is mijn kleine baby gebleven?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:04 schreef Poppejans het volgende:![]()
![]()
Senna! en de haarlok is ook weg!
Inderdaad echt geen baby meer, wat een dametje al
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:05 schreef huuphuup het volgende:
Ssserpente ik drink zelf al jaren geen koemelk meer (of andere melk) omdat ik lactose-intolerant ben. Ik ga er letterlijk van spugen en dat heeft er door de jaren heen dus ook voor gezorgd dat ik het helemaal niet eens lekker meer vindt.
Melkproducten of producten waar melk in verwerkt is gaat beter maar niet teveel op 1 dag. en uit de categorie too much info, dankzij de lactoseintolerantie ben ik ook bijna permanent aan de semi-diarree. Niet leuk. Scheelde me tijdens de zwangerschap wel aambeien though![]()
Ik ben dan ook absoluut niet van plan Amélie na de zoogtijd om het zo maar te noemen de geadviseerde hoeveelheid melk te geven. Als ze het lekker vindt mag ze best een glas, maar meer vind ik niet nodig. Calcium haal je meer uit brocoli dan uit een glas melk en met de gezonde stoffen valt het ook wel mee.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:07 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ohhhh SennaWat goed!!!
geweldig pyamaatje(toch?)
Ik zit te wachten totdat Finn wakker wordt voor een fles, wil je een keer vroeg naar bed, blijft hij slapen...
Ja, dat maken we zelf. Je kunt het geloof ik ook kopen bij de natuurwinkel.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:58 schreef Poppejans het volgende:
Maak je dat zelf? Of vraag ik nu iets heel doms, ik heb er nog nooit van gehoord.
Maar, maar.. Normaal komt ie pas om 07:00 en dan kan ik hem terug leggen tot minstens 9 uur! Soms wel half 11!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:08 schreef Groofsken het volgende:
Vlindur, ik vind 6.15 uur echt een hele nette tijd. En 8.15uur beneden op een zaterdag vind ik ronduit luxe. oftewel, je zeurt.
Ja, de 14e was hij 7860 gram en 67 cm (bijna 4cm gegroeid tov vorige keer!)quote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:08 schreef Groofsken het volgende:
En ja Poppejans, hij vindt eten geweldig. Ik had niet anders verwacht ook eigenlijk
![]()
. Is Wolf nog gemeten en gewogen? Ben benieuwd.
We geven dat nu eigenlijk alleen in combinatie met het fruit als shake. P. drinkt er 3 kwart van en Ko drinkt de rest op. En vind het echt heerlijk. Het is het enige waar hij net zo op reageert als op bv. Als hij in de keuken de blender ziet begint hij al te juichen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 08:03 schreef miss_sly het volgende:
oeke, we moeten echt snel meeten! Ik zag foto's van Ko en dat is ook echt zo'n heerlijke knul
Die amandelmelk, geef je dat als vervanging van zuivel of gewoon als vocht en omdat het lekker is?
Ze komen uit Duitsland!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:45 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, de 14e was hij 7860 gram en 67 cm (bijna 4cm gegroeid tov vorige keer!)
Vlindur, welke winkel verkoopt dat Hipp potjes merk? Paar andere potjes erbij met hele andere smaakjes is ook wel erg leuk. Ik wissel trouwens zelfgemaakt af met potjes
Gisteravond was het spinaziestampotje met ham uit de Opperdepop een groot succes!
Heel soms ging Oscar op zijn handjes leunen, dus zeg maar vanuit tijgeren even echt op je handjes leunen om rond te kijken en als je hem dan iets in zijn linkerhandje gaf ging het goed, dan bleef hij op rechts staan, maar als je hem op rechts iets gaf dan zakte hij meteen door dat armpje en ging weer liggen. En ze vond dat hij een duidelijke voorkeur had voor 'naar voren'.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:05 schreef Chan het volgende:
Senna! Wauw zeg!
En Oscar al zo goed als kruipen!
BE waarin had Oscar dan een achterstand eigenlijk? Ik maak me namelijk toch best wel een beetje zorgen over Timo, die is haast een maand ouder dan Oscar en volgens mij kan Oscar al veel meer.. En het cb zegt hier alleen maar dat het allemaal niet erg is.. Maar ondertussen kan hij nog steeds niet zelf zitten, niet kruipen, niet echt staan met steun van box of tafel of zo.. hmmz..
Ik zag haar net ander wel heel mooi zitten in het voetbaltopic.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:30 schreef lily het volgende:
Leah is dinsdag 6 maanden (we moeten 2 juli naar het CB) maar zij doet nog helemaal niks verder. Niet rollen, niets..
Maar ik heb langzame kindjes dus ik ben wel wat gewend.
Ditquote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:55 schreef oeke het volgende:
Ik heb trouwens soms dat ik die eerste weken over zou willen doen, gewoon om weer even terug te halen hoe Ko als ieniemini kleintje was, nu we hem kennen als steeds groter jongetje.
Hij verandert echt steeds meer in zijn gezichtje vind ik.
We hebben net de videocamera leeg gemaakt want de hd was vol. Was al sinds vorige zomer niet meer gebeurd.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 17:32 schreef miss_sly het volgende:
DitNu je weet wat voor kindje het geworden is, zou ik echt nog wel eens dat kleine mensje willen zien van het begin.
Lief, thnxquote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:51 schreef Ca.ra het volgende:
Allereerst maar even makkelijk: Ik sluit me volledig bij Trix hierboven aan qua goede wensen voor wie het nodig heeft en jompels voor wie het verdiend heeft .
Ik heb jullie verhalen echt met aandacht en liefde gelezen, maar even geen puf om een kilometer te typen.
Maar wel nog even een dikke knuf voor Trix. Wat akelig soms he, als niks goed lijkt te zijn. Hopelijk gaat het beter met het andere bedje en wat meer nachtrust.
Je opvoedactie van vanavond klint me prima in de oren. Ik probeer zelf ook positieve aandacht te geven, maar vooral het 'negeer'-deel kan wel eens lastig zijn
Vrijdag ging het goed met de fysio, een hele leuke vrouw. Ze gaan het traject met zijn tweeen oppakken zodat er backup is op drukke of vrije dagen en in vakanties. Ze gaf wel aan dat we ons kunnen voorbereiden op een langdurige therapie, maar dat idee had ik zelf ook al. Hij was heel hard zijn best aan het doen, dus ik was super trots op hem.
Vrijdagavond hadden we een bruiloft van een collega van me. Ik heb Thomas van te voren een uurtje laten slapen en hij was super gezellig daar. Ook leuk dat mijn collega's hem nu hebben leren kennen, dus een beetje weten over wie ik toch de hele dag loop op te scheppen.
Eigenlijk ben ik gewoon heel gelukkig. Met alle gedoe en weetikveelwattes hebben we toch maar even het allerleukste ventje.
Ja, gekke kinderen... het laatste dat je probeert (en misschien wel tegen je gevoel ingaat) werkt!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:40 schreef Ca.ra het volgende:
Gek werkt het soms bij kinderen he. Je doet na een hoop gesoebat uiteindelijk maar iets waarvan je bang bent dat ze het nog minder leuk vinden, en dat blijkt 'het' dan ineens te zijn.
Ik voel me naar jullie toe trouwens altijd nog schuldig dat ik voor mijn gevoel niet genoeg reageer. Maar vind het echt heel fijn om te lezen hoe het met jullie gaat.
Nou, dat inderdaad! eenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Voor alle dames die slaap kunnen gebruiken, ik hoop dat jullie ukjes snel daaraan meewerken... Ik vind slaap zoiets cruciaals om goed te kunnen functioneren!
maar gaat hij ook zelf zitten of zet je 'm neer? (zie het aha-erlebnis-topic).quote:Op zondag 20 juni 2010 11:06 schreef Poppejans het volgende:
En Wolf zitwankel weliswaar en natuurlijk nog maar een paar tellen want is nog wel belastend, maar hij valt niet meer om.
Grappig en toevallig als dat zo is hequote:Op zondag 20 juni 2010 19:55 schreef Oxymoron het volgende:
Was Lente vandaag in de dierentuin?![]()
Ik dacht haar te zien! (kan het mishebben)
Nope. Leuk dat je haar dacht te herkennen!quote:Op zondag 20 juni 2010 19:55 schreef Oxymoron het volgende:
Was Lente vandaag in de dierentuin?![]()
Ik dacht haar te zien! (kan het mishebben)
quote:Op zondag 20 juni 2010 20:26 schreef Groofsken het volgende:
Één dut overdag is dan wel weer erg weinig. De mijne van ruim 6 mnd doet er nog 4 van 1,5 uur en slaapt 's nacht ook nog 11 uur aan één stuk door. Mijn oudste slaapt nu 's nachts 11 uur en overdag één middagdut van ongeveer 2 uur.
mag ik vragen; gewoon uit nieuwsgierigheid; waarom je hem nog wakker maakt voor die voeding om 23 uur?quote:Op zondag 20 juni 2010 20:33 schreef Meimeltje het volgende:
Hier 's avonds 19 uur naar bed. Rond 23 uur wakker maken voor een voeding. Daarna wordt hij rond 4 uur wakker voor een (klein) flesje en slaapt dan nog tot ongeveer 6.30.
Overdag slaapt hij gemiddeld 2x 2 uur.
ja das idd best apartquote:Op zondag 20 juni 2010 21:06 schreef Groofsken het volgende:
Natuurlijk is er niks mis mee BJ, als ze gewoon in haar hummetje is.![]()
Ik vind het gewoon zo grappig dat mijn zoon 2 uur wakker meestal nog niet haalt en dat mijn dochter van ruim 2 jaar oud 's middags nog bijna net zoveel slaapt als jouw dochter.
Anders wordt hij zelf rond 1 uur wakker en dan weer rond 5 uur...dus moeten we er 2x 's nachts uit.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
mag ik vragen; gewoon uit nieuwsgierigheid; waarom je hem nog wakker maakt voor die voeding om 23 uur?
ok dan kan ik het me wel voorstellen idd... lastig hoor. En de laatste fles; geef je daar ook pap oid in?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:14 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Anders wordt hij zelf rond 1 uur wakker en dan weer rond 5 uur...dus moeten we er 2x 's nachts uit.
We zullen binnenkort weleens een nieuwe poging wagen om hm niet wakker te maken voor een avondfles, maar tot nu toe dus nog geen goed resultaat daarmee gehad.
Yep. Eerst deden we rijstebloem erdoor, van de week eens een pyjamapapje geprobeerd en gisteren Bambix fijne granen erdoor....maar allemaal geen resultaat.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ok dan kan ik het me wel voorstellen idd... lastig hoor. En de laatste fles; geef je daar ook pap oid in?
ik hoop het ook voor jequote:Op zondag 20 juni 2010 21:24 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Yep. Eerst deden we rijstebloem erdoor, van de week eens een pyjamapapje geprobeerd en gisteren Bambix fijne granen erdoor....maar allemaal geen resultaat.
Ooit zal hij wel doorslapen, maar ik hoop toch echt voor zn eerste verjaardag!
CB verpleegkundige: 'ach de mijne sliep ook pas na zn eerste jaar door, gewoon lekker geven dat flesje 's nachts'. Nou lekker positief vooruitzicht dan![]()
Dat meen je niet! Pyjamapapje lekker?? Het zag er zo ranzig uit haha. Dyon moest ook heel erg wennen en vond het niet zo super (dronk ook minder).quote:Op zondag 20 juni 2010 21:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik hoop het ook voor jezal vast en zeker goedkomen. EN jammer dat de papjes daar geen effect hebben... Evie krijgt sinds 2 weken savonds ook een pyamapapje; vind ze heeeeerlijk
(moet eerlijk bekennen dat ik ze zelf ook wel zou lusten; ben ook gek op brinta enzo haha...).
Wolf vaak ook niet, die doet heel veel hele korte slaapjes momenteel. (Of we moeten ergens heen gaan, dan ziet hij zoveel dat hij''vergeet'' te slapen haha)quote:Op zondag 20 juni 2010 21:06 schreef Groofsken het volgende:
Natuurlijk is er niks mis mee BJ, als ze gewoon in haar hummetje is.![]()
Ik vind het gewoon zo grappig dat mijn zoon 2 uur wakker meestal nog niet haalt
Hier idem dito!quote:Op maandag 21 juni 2010 11:03 schreef huuphuup het volgende:
Ja leuk is dat hè Sorbo?![]()
Amélie reageert ook op verzoeken enzo, 'krijgt mama een hapje?' 'krijgt mama een kus?', dagdag! of als ik mn armen uitsteek komt ze naar me toekruipen, zo drollig![]()
Zo leuk die interactie <3
Nou, normaal slaapt ze zeker 2 keer 2 uur per dag. Maar kennelijk niet bij opa en omaquote:Op maandag 21 juni 2010 12:51 schreef Takkembah het volgende:
Isabeau ook een alerte overdag, wel fijn dat ze dan niet moe wordt, toch?
Wat grappigquote:Op maandag 21 juni 2010 10:41 schreef Sorbootje het volgende:
De mooiste ontwikkeling vind ik misschien wel dat ze mijn shirt opzij begint te trekken als ze trek heeftZe regelt haar eigen voedsel!
Ja, hier ook een beetje jengelen bij de truitjes en jasjes..quote:Op maandag 21 juni 2010 14:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Karin; Evie heeft ook een hekel aan het aan- en uitkleden, het gaat de laatste tijd wat beter, maar in het begin was het vaak huilen hoor... vooral bij de shirtjes...![]()
Evie heeft ook een enorme hekel aan jasjesdaarom heeft ze nu ook al 3 bodywarmers haha..
Evie doet dat ook al... echt het shirt naar beneden trekken, zo van, daar moet ik zijn mama en dan het liefst ook nog met neus en tong door mijn decolette..quote:Op maandag 21 juni 2010 14:13 schreef lily het volgende:
[..]
Wat grappig
Ik ben vorige keren met 6 maanden gestopt dus dat "gedrag" ken ik niet. Misschien lukt het om deze keer zolang door te gaan
Wat moet je dan doen?quote:Op maandag 21 juni 2010 19:13 schreef Ssserpente het volgende:
Zijn jullie trouwens op de hoogte van de basis-EHBO-dingen? Ik niet, zat ik me net te bedenken terwijl ik een steen uit Lente d'r mond aan het peuren was.![]()
Als ze erin zou stikken, zou ik 'r op z'n kop houden en op d'r rug slaan bijvoorbeld. Maar da's niet helemaal de bedoeling. Ik ga een cursus doen, heb ik net besloten.
Ach, wat zielig, zeg!quote:Op maandag 21 juni 2010 20:11 schreef Groofsken het volgende:
Hoi Amaranta![]()
.
Nou de mijne krijgt niks geen tandjes. De koorts was de eerste uiting van de vijfde of de zesde ziekte. Hij zit nu helemaal onder de vlekjes. Hij heeft er jeuk aan en dat is echt heel zielig
.
Ik ben er wel eens naar op zoek gegaan, maar ik kan me niet precies meer herinneren hoe het zat. Ik zal het wel te duur hebben gevonden. Ik wil ook geen uitgebreide cursus of een certificaat, maar gewoon een middagje 'wat te doen als...?'. Ik zal er binnenkort weer eens naar op zoek gaan.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil er ook een gaan doen, een kinder EHBO cursus. Zal in Amsterdam toch wel te vinden zijn? Er schijnt ook iets online te zijn.
Ik dacht huh? 2 EHBO diploma's?????quote:Op maandag 21 juni 2010 20:37 schreef Groofsken het volgende:
Claudia, je hebt er straks gewoon twee. Zo leuk.
brr, hoop het nooit nodig te hebbenquote:
Ja en jullie kunnen zelfs nog beslissen voor een derde, en ikke nietquote:
En ik niet voor een tweedequote:Op maandag 21 juni 2010 20:41 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ja en jullie kunnen zelfs nog beslissen voor een derde, en ikke niet.
Een derde EHBO-diploma, uiteraard.
Mijn wederhelft heeft al besloten dat dat diploma er niet gaat komenquote:Op maandag 21 juni 2010 20:41 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ja en jullie kunnen zelfs nog beslissen voor een derde, en ikke niet.
Een derde EHBO-diploma, uiteraard.
Ja! Ongelooflijk, hè? En ik vind het nog vooral heel wonderlijk dat we het ineens allebei wilden. (M'n lief zegt nu wel dat er NOOIT een derde komt. Ik weet het nog zo net niet.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:37 schreef Groofsken het volgende:
Claudia, je hebt er straks gewoon twee. Zo leuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |