Hallo lieve mensjes! Hoe is het hier? Wat een boel om bij te lezen

Ik ga mijn best doen, als ik iemand vergeet: sorry

BJ, joh, dat heb ik (o.a.) ook.. Vervelend dat jij dat ook hebt zeg

Veel succes met je oefeningen, hopelijk helpt het en heb je er snel minder of geen last meer van

Rienk en Dyon, jeej!

Grote koters!

Welkom hier, Meimeltje en Vlindur, leuk om jullie er weer bij te hebben..
En in dat kader zie ik dat we ook een jarige hebben!

Tessie, van harte met de eerste verjaardag van Graeme!

Xenia, fijn dat het wat beter gaat met je meisje, ik had echt met jullie te doen. Het is zo strontvervelend als je constant maar met de gezondheid van je kind moet vechten, ik ben het na een goede week al volledig beu. Dikke

erop!
Sproetje, leuk, kamperen! Vast te laat, maar heel veel plezier he?
Groofsken, ik las laatst nog een artikel over 'achterstanden' en je kind wel de kans geven zich op zijn/haar eigen tempo te ontwikkelen. Gelukkig zit jij er niet heel erg mee volgens mij, maar het is toch niet het leukste dat ze je vertellen kunnen. Jij ook succes met oefenen dus

Hey, Bar! Welkom terug

Aoraki, succes met deel 2 van de test straks, zou wel fijn zijn als die net zo makkelijk gaat als deel 1.. Of acht je de kans daarop klein?
Poppejans, slim om die bakjes mee te nemen i.p.v. potjes

Daar is over nagedacht

Wij hebben een afgemeten hoeveelheid voedingen voor Stef meegenomen (papjes en melkpoeder, we zitten gewoon in NL dus potjes etc. hoefde niet), maar bij aankomst bleek dat de gekolfde melk die we mee hebben genomen zuur geworden was

Zes volledige voedingen zó door de gootsteen.. Nu heb ik daar an sich niet zo veel problemen mee, ik heb wel eens meer weggegooid, maar het is nu echt puzzelen om uit te komen (een hele bus poedermelk kopen betekent moeilijkheden met mee naar huis krijgen omdat we naar de boot moeten zonder auto en kleine pakjes melk hebben ze hier niet). Ik baal er best wel van, zeker sinds Stef sinds we hier zijn om nachtvoedingen vraagt en ik er dus 's-mogens niks meer uitkrijg met kolven

Mefke, ik las ergens iets over dat het beter gaat met jou? Wat fijn!

En hoe is het met Driekus?
Ssserpente

Zijn die uren van voor je zwangerschap of van nu?? Lekker joh, geniet ervan

Ik kom voor geen meter uit sinds ik geen compensatie meer op mag bouwen i.v.m. het ouderschapsverlof.. En wat wij doen qua melk is ook eigenlijk heel bizar. Zeker als je je bedenkt dat al die melkkoeien eerst een kalf moeten krijgen om de productie op gang te brengen en daarna dus kunstmatig op productie worden gehouden. Ohja, en het schijnt dat de calcium uit melk ook amper tot niet wordt opgenomen door je lichaam. Daar hoef je het dus niet voor te doen. Stef het niet aanleren gaat alleen niet lukken, ik drink nogal veel melk

Miss_Sly, wat een supergave foto! Wat een póppie zeg

En wat je allemaal schrijft over die ontwikkeling van je kind, hoe je dat dan zo ziet gebeuren, hoe vanzelfsprekend het loopt maar toch eigenlijk zó bijzonder als je erover nadenkt, dat vind ik mooi geschreven en erg herkenbaar..
Oeke, ik heb nog nooit van amandelmelk om te drinken gehoord (wel in verzorgingsprodukten).. Waar smaakt dat naar? Een beetje naar marsepein?
Huupz, ik was volgens mij helemaal vergeten te

voor Amélie's stapjes, bij dezen alsnog!

Rienk, hahaha, lekker spaghetti door je gezicht wrijven

Vlindur, wat fijn dat hij zo van de smikkel is

BE, wat gaaf! En inderdaad, hoe is het met Oscar's koppie? Wij zijn een beetje aan het rellen bij de helmpjesmaker, we kregen te horen dat we 25 juli het helmpje voor Stef op kunnen halen. Hij is dan al 8 maanden!

Volgens de dame van die helmpjes was dat ingecalculeerd en dus geen probleem, maar ik had er geen goed gevoel bij dus heb het Sophia gebeld. Die mevrouw werd me daar toch boos! Nu moeten we maandag bellen voor een spoedafspraak, ik ben benieuwd. Eikels. Die krijgen hun centen toch wel, maar het gaat hier dus wel om míjn kind en als ik de moeite wil nemen hem maandenlang een helm op te zetten mogen zij er ook wel wat aan doen om ervoor te zorgen dat het ook daadwerkelijk nog zin heeft

Wupwup, altijd spannend he, zo'n eerste dag? Fijn dat het goed is gelopen en dat Emma nu even bij kan komen bij haar vader

Haha, Lily, je klinkt echt als een door de wol geverfde mama

Geweldig!
Hiero is het een beetje.. Eh. Ja.. Het is wel gezellig hoor, en ENORM fijn er even tussenuit te zijn met z'n drietjes, maar ik had me er stiekum toch iets gemakkelijkers bij voorgesteld. Stef heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen (nadat ik ten einde raad om een ander bedje had gevraagd.. Volgens mij was dat andere bedje gewoon niet goed, hij leek krom te staan ofzoiets) en hij is al dagenlang de hele middag en avond zo enorm aan het huilen de hele tijd.. Niks is dan goed, niet zitten, niet spelen, niet kruipen, niet knuffelen, helemaal niks. Helemaal moedeloos wordt je ervan, zeker na een hele week 3x per nacht je bed uit.. Ik weet echt dat wij het niet zo zwaar hebben als vele anderen, maar ik voel me toch echt als een vaatdoek en ik word hier zo enorm onzeker van.. Wat doen we nu verkeerd, is hij niet ziek, heeft hij geen pijn, waarom is hij zo verdrietig? Al denk ik dat hij, net als wij, gewoon moe is, hij slaapt normaal ook veel meer natuurlijk. Alleen jammer dat hij nu ook in de fase is van ' slapen is voor baby's' en echt echt ECHT niet in bed wil, dan gilt hij de hele boel bij elkaar
En in de categorie ook leuk: volgens mij is het echte opvoeden begonnen

Als lief en ik zitten te praten en hij wil, laten we zeggen, een speeltje hebben gaat hij er enorm doorheen zitten gillen (echt, een kraai is er niks bij) en dan op zijn allerliefst naar je lachen als je dan kijkt en reiken naar het speeltje in kwestie. Zo ging het tijdens de lunch ook daarstraks, hij wilde telkens hebben wat wij ook hadden

Uiteindelijk hebben we zijn gegil genegeerd en toen hij lief op zijn kleed ging spelen heel bewust positieve aandacht gegeven. We hopen dat we het goed doen zo..
Pfff, nouja, ik weer met een megapost, maar ik moest het ff zó kwijt ofzo.. We zijn zo moe dat we echt aan het kibbelen slaan over wat we nu met Stef aanmoeten, niet echt gezellig