abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:51:02 #276
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83162356
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

die eerste camping ziet er echt heel erg heerlijk uit
Zou dat nog wat zijn eind augustus/begin september of eind september, of is het daar dan al te koud?

trix, welkom thuis! Wat naar dat het met slapen zo slecht gaat.
oh ik zie je berichtje nu pas hierover. begin sept. zuo prima kunnen hoor. Eind augustus kun je denk ik voor zover ik Frankrijk ken nog wel gewoon uitgaan van zomers weer. De temperaturen gemiddeld genomen voor september de afgelopen 30 jaar lagen rond de 20 tot 25 graden volgens deze site. Wel met uitschieters richting de 30 graden maar de nachttemperatuur kan dan wel weer erg koud zijn in die tijd en streek.
Als je erheen zou willen, je kunt vanuit daar ook heel gemakkelijk met de auto naar Genève rijden (moet je wel een vignet hebben voor zwitserland), dat hebben wij toen ook gedaan, supermooie bergroute, in anderhalf uur ofzo ben je er. Hier op de kaart kun je de afstand zien, ligt vrij dichtbij, meer van Genève dus ook. de camping ligt bij het A-ballonetje, als je daarop inzoomt krijg je ook een mooi beeld van het meer

Amaranta mooie oplossing, je betakindje

[ Bericht 2% gewijzigd door huuphuup op 22-06-2010 20:56:04 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83162420
Ik ook huup! Dat zegt Lars ook nog niet, ja wel eens per ongeluk, maar echt niet gericht!
Koi zegt ie ook vaak trouwens, als ie moe is, duim in de mond en dan gaat het "koikoikoi"
Wat lief dat ze mama zegt! Echt zo'n mijlpaal weer!
Meike zei eerder papa als mama....hmmmm
En volgens mij doen de meeste kindjes dat
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:53:52 #278
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83162518
Huup, wat leuk! Mama .

En Amaranta, je dochter telt verdorie in 3 talen, hoezo een betakindje . Een allrounder is ze .

Mijn zoon is aan het opkanppen weer .

En mijn vader heeft me een foto gestuurd net van het strandje voor hun tweede huis . Als we het dan toch over vakanties hebben . Oké ik ga pas volgend jaar zomer, maar toch.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:54:53 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83162574
Ja, ik hoor van meer mensen dat papa het eerste woordje is. Ach, hebben die mannen ook wat
pi_83162624
Oef dat is ook niet verkeerd Groofs, een strandje bij huis....wauw
En wat is er met je zoon? ik heb niet meegekregen dattie ziek was...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:57:03 #281
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83162704
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:54 schreef amaranta het volgende:
Ja, ik hoor van meer mensen dat papa het eerste woordje is. Ach, hebben die mannen ook wat
B. is dus vanaf dag 1 aan het 'oefenen' en dan zegt ze nu mama ik vind het hilarisch

Fijn dat R. weer opknapt! Ik heb vorig jaar zo genoten van je vakantiefoto's groofs, plaatsvervangend jaloers!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:02:32 #282
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83162997
Dit is volgens babybytes de cognitieve ontwikkeling met 10 maanden:

Cognitief

* Kan al goed uit een bekertje drinken
* Speelt ‘Er komt een muisje aangelopen’
* Zwaait gedag
* Houdt van doe-alsof-speelgoed
* Brabbelt alsof hij een gesprekje voert
* Zegt 'papa' en 'mama' en wellicht andere woorden van één tot twee lettergrepen
* Onthoudt gebeurtenissen en voorwerpen
* Houdt ervan om voorwerpen tegen elkaar te bonzen
* Zou kunnen krabbelen met hulp

maar dat lijkt me geen gemiddelde ofzo? Ik zie er dingen tussen staan (ook bij fysieke ontwikkeling) die veel kindjes pas veeeel later doen.

Zwaaien doet ze wel sinds gister trouwens, heel enthousiast en heel overdreven haha maar het is zo poepig.

-edit-
er staat bij 7 maanden al 'zou papa of mama kunnen zeggen' en vanaf 8 maanden 'zegt papa of mama'. Ik vind het wel erg enthousiast
hier voor de geinteresseerden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83163193
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:02 schreef huuphuup het volgende:

maar dat lijkt me geen gemiddelde ofzo? Ik zie er dingen tussen staan (ook bij fysieke ontwikkeling) die veel kindjes pas veeeel later doen.
Ik heb ook het idee dat die lijstjes meer een soort 'vanaf x maanden' betekenen. Mijn neefje is nu 15 maanden oud en zegt nog geen woord! Het is alleen maar brabbelen waar je vrijwel niets van kunt maken.
quote:
Zwaaien doet ze wel sinds gister trouwens, heel enthousiast en heel overdreven haha maar het is zo poepig.
Ik ben benieuwd wanneer Ivan dat gaat doen. Hij vindt het recentelijk wel heel leuk als wij naar hem zwaaien en "dááág" zeggen. Sommige andere dingen doet hij wel na, maar zwaaien niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:06:59 #284
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_83163240
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:57 schreef huuphuup het volgende:

[..]

B. is dus vanaf dag 1 aan het 'oefenen' en dan zegt ze nu mama ik vind het hilarisch

Fijn dat R. weer opknapt! Ik heb vorig jaar zo genoten van je vakantiefoto's groofs, plaatsvervangend jaloers!
Mijn B zei als eerste keuken en kijken
Kijken naar buiten en keuken voor het eten... *zucht* Dat waren nog es tijden...
L zegt trouwens wel sinds een week of 2 mama
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:09:07 #285
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83163379
ohja Amélie vond het eerst ook machtig interessant als ík overal naar stond te zwaaien.
Stond ík als een geep in de supermarkt naar de cassière te zwaaien terwijl zij erom aan het lachen was zeg maar
maar gister had ze het ineens helemaal door, ze begon heel wild met 1 armpje te wapperen naar de knuffels boven de trap (daar zwaai ik dus ook altijd naar ) maar dat vatte ik nog niet op als zwaaien. Later was ze steeds mijn aandacht aan het trekken en als ik keek begon ze weer met 1 arm te wapperen.
Weer later 's avonds bij het naar bed brengen zwaaide ik naar B. met haar en ineens begon ze mee te zwaaien, echt zó leuk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83163395
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:06 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:10:11 #287
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83163431
Karin, R had eerst twee dagen koorts, en twee dagen daarna zat hij ineens onder de rode vlekjes. Vijfde of zesde ziekte was de diagnose. het was vooral de jeuk die zo zielig was.
pi_83163486
Ik vind het zo leuk om dat soort dingen te lezen, Huup, want ik heb nog zoveel om naar uit te kijken!

Hoe gaat het met Niels, Twinkly? Ik ben zo benieuwd wat die tegenwoordig allemaal doet. Hij gaat volgens mij als een speer.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:13:08 #289
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83163585
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:06 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Kijken naar buiten en keuken voor het eten... *zucht* Dat waren nog es tijden...
L zegt trouwens wel sinds een week of 2 mama

hahahha B.

Wat leuk dat L. al mama zegt <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83163698
Ah Groofs, de 6e heeft Lars ook gehad, al kwam ik er pas achter dat dat het was toen het al over was.
klinkt hetzelfde als wat R heeft.
Nou ja, het kan niet meer terug komen geloof ik, dus die kunnen we afstrepen op ons kinderziektes lijstje

Idd wel erg enthousiast dat lijstje huup!!
De meeste dingen die je daar noemt doet Lars nog niet, terwijl de wvk gister vond dat hij vlot was.
Ze heeft in zijn dossier genoteerd(of getypt eigk) dat het een actief mannetje is dat erg bewegelijk is.
Hij zat echt ook weer te springen op mijn schoot, toen ze hem wilde nakijken draaide hij zich om een tijgerde weg, hihi
En de blokjes-overpak test...geslaagd!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:17:14 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83163803
Wat is doe-alsof-speelgoed?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:18:24 #292
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83163846
R ontwikkelt nu ook als een tierelier ineens. Het lijkt wel of hij wakker wordt ofzo. Hij kan niet meer rustig op schoot zitten, moet alles zien, alles pakken en alle kanten opdraaien .

Oh, en ik vind al die toeristische plaatjes met witte stranden en palmbomen prachtig, maar dit voor je eigen voordeur op een plekkie (vissersdorpje) waar geen toerist komt... das toch charmant . Ik kijk er nu al naar uit.

Ik zie ze al, een beetje onder die boom, bij die rotsen, krabjes vangen en in een emmertje doen enzo .
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:19:23 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83163894
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oef dat is ook niet verkeerd Groofs, een strandje bij huis....wauw
En wat is er met je zoon? ik heb niet meegekregen dattie ziek was...
Ik ook niet. Beterschap.
pi_83163961
Het zijn druktemaker die jongens van ons!!
Volgens de wvk is dat ook de reden dat Lars niet blijft zitten, hij is veeeel te druk, wil alles zien, en alles pakken. Vandaag bleef hij trouwens wel een hele poos zitten, terwijl hij met zijn kleine dikke vingertjes grassprietjes aan het plukken was (en opeten....)

groofsken, ik vind je zo lief....mag ik mee als je daarheen gaat? haha
Het ziet er echt geweldig uit! Als je zoiets voor je deur hebt, tjonge, hoe mooi kan je dag beginnen zeg met zulk uitzicht
pi_83163968
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:18 schreef Groofsken het volgende:
R ontwikkelt nu ook als een tierelier ineens. Het lijkt wel of hij wakker wordt ofzo. Hij kan niet meer rustig op schoot zitten, moet alles zien, alles pakken en alle kanten opdraaien .

Oh, en ik vind al die toeristische plaatjes met witte stranden en palmbomen prachtig, maar dit voor je eigen voordeur op een plekkie (vissersdorpje) waar geen toerist komt... das toch charmant . Ik kijk er nu al naar uit.
[ afbeelding ]
Wow, Groofsken, dat is geweldig! Ik heb niet zoveel met die toeristische plaatjes, maar zoiets...

Ik heb voor het eerst het idee dat Ivan te hard groeit. Vanavond had ik hem na mijn werk nog een uurtje op schoot en ik vond hem helemaal geen baby meer. Hij zat zelf, klom alle kanten op, bleef praten en zat overal een grap van te maken. Ik wist niet dat baby's zoveel konden!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:21:36 #296
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83163993
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het zijn druktemaker die jongens van ons!!
Volgens de wvk is dat ook de reden dat Lars niet blijft zitten, hij is veeeel te druk, wil alles zien, en alles pakken. Vandaag bleef hij trouwens wel een hele poos zitten, terwijl hij met zijn kleine dikke vingertjes grassprietjes aan het plukken was (en opeten....)

groofsken, ik vind je zo lief....mag ik mee als je daarheen gaat? haha
Het ziet er echt geweldig uit! Als je zoiets voor je deur hebt, tjonge, hoe mooi kan je dag beginnen zeg met zulk uitzicht
Jij wel!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:24:53 #297
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83164129
Hihi Ivan, nog even klein blijven hoor manneke.

Mijn zoon hield mij vandaag ook serieus voor de gek. Ik ging hem uit bedje halen en normaal is ie meteen wakker an alert als ik binnenkom maar nu lag hij nog heerlijk te soezen. Dus ik een beetje aaien, kletsen, kusjes geven om hem wakker te krijgen. En hij was wakker, want hij ging grijnzen en lachen met geluidjes maar hij bleef z'n oogjes gewoon dichthouden hè. Hij deed gewoon alsof hij nog sliep en liet mij gewoon zo lang mogelijk mn'best doen met al die kusjes enzo .
pi_83164213
Haha, die Raf.

Ivan begint nu ook ineens te huilen om zijn zin te krijgen. Hij pakte vanavond bijvoorbeeld een speeltje van de hond. Ik pakte het speeltje af omdat ik het te vies vond voor hem, en ja hoor, hij begon hevig te snikken. Ik liet hem maar even en al gauw was hij er weer helemaal overheen. Echt maf, hoor!
pi_83164332
Aaah dat klinkt echt schattig Groofs, wat lief!
Lars kan ook zo doen, als ik zijn beentje streel....hij is druk drukker drukst, maar ik hoef zijn beentje maar te strelen of hij maakt geen enkele move meer, alleen maar stil liggen en genieten.

Claudia, soms kan het je zo aanvliegen he, dat het zo snel gaat! En dat gaat het ook, ze maken natuurlijk ook een waanzinnige ontwikkeling door in het eerste jaar.
En wat kan Ivan geweldig aanstekelijk lachen, ik zag je filmpje van het Kiekeboe spelletje, echt heel lief!
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 21:37:04 #300
5428 crew  miss_sly
pi_83164865
Groofs wat een heerlijk vooruitzicht!
En fijn dat R weer beter aan het worden is!

huup, wat geweldig dat ze mama zegt hier roept Senna al weken papa, maar mama is een zeldzaamheid. Maar ach, dat zeldzame moment dat ze het zegt, is dubbel zo lief (zie het genieten topic ).

Lars weer goedgekeurd, fijn Karin!

Volgens mij zijn eht idd "zouden ze kunnen vanaf x maanden" lijstjes. Senna is volgens mij redelijk gemiddeld, maar kan ook niet alles op die lijstjes al ofzo.

Voor de gek houden doet ze hier ook trouwens, zo leuk! Gisteren was ik druifjes met haar aan het eten. Dan geef ik haar een druifje en dan eet ze die op. Maar ze was een beetje klaar met de druifjes, dus toen ik er haar weer een aangaf, stak ze haar handje naar mij uit. Ik met mijn gezicht richting druif en net voor ik met mijn mond bij de druif was, ging dat handje vliegensvlug naar haar eigen mondje en at ze het toch zelf op en lol dat ze had
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')