K_man houd niet van nummertjes?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 03:57 schreef flipsen het volgende:
Met verwijzing naar het vorige deel (zonder #, foei k_man!) en uiteraard met plaatjes
Hier was het al eventjes een (tamelijk latente) wens.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ga een weekje Kiev en omgeving toevoegen aan de lijst van te bezoeken plaatsen!
Tof, Tsjernobyl moet ik ook nog eens heen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:12 schreef Individual het volgende:
Veel TRV mensen aan het reizen! Zo hoort het.
Groetjes uit Kiev. Tsjernobyl en Pripyat waren erg indrukwekkend. Je moet er redelijk snel bij zijn als je het nog wil zien, want in 2013 staat (zou moeten staan) er een nieuw onhulsel om reactor 4 en Pripyat kan over 5 jaar wel eens grotendeels zijn ingestort horen we van verschillende bronnen.
Nope.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:01 schreef k_man het volgende:
Jij werkt nu helemaal niet meer? Of af en toe een projectje of zo?
Ik ben nog helemaal nooit in die hoek geweest. 30 dagen is misschien een beetje kort voor "heel" Joegoslavi maar ik zie wel hoever ik kom. Het lijkt me trouwens wel makkelijk te doen met een kindje. Gewoon met de auto gaan, kun je genoeg spullen meenemen enzo. (zelf ga ik weer in m'n uppie + rugzak + tentje)quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:06 schreef Hik het volgende:
Nice, SeLang!
Wij hebben het er over gehad om volgend jaar (pfff![]()
) richting Joegoslavi te gaan. Afgezien van wat hele kleine delen van Kroati ken ik nog helemaal niets daar. En het lijkt een mooie combi van nieuwe landen verkennen en de mogelijkheid dat met een klein kind te doen. We'll see...
Tsjernobyl is het dorpje van (vroeger) 5.000 mensen waarnaar de kerncentrale is genoemd, maar Prypyat is gebouwd voor de mensen van de kerncentrale en daar woonden 50.000 mensen en is veel dichterbij. Er werken trouwens nog steeds zo'n 5.000 mensen in het gebied.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Tof, Tsjernobyl moet ik ook nog eens heen.
Ik ben 13 jaar geleden al eens in Rusland geweest dus dat is geen probleem.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:27 schreef Individual het volgende:
Neem wel een Russian/Ukrain vertaalboekje mee, want er wordt bijna geen Engels gesproken en de menu's zijn in Cyrillisch.
Nou, ik Belgi hebben ze op zich ook tv hoor.quote:Op zondag 20 juni 2010 12:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Donderdag en vrijdag moet ik in Antwerpen zijn voor een seminar. Kennelijk mis ik een wedstrijd van de Nederlands elftal.
En daar is niks mis mee!quote:Op zondag 20 juni 2010 12:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Donderdag en vrijdag moet ik in Antwerpen zijn voor een seminar. Kennelijk mis ik een wedstrijd van de Nederlands elftal.
Ik kan me maar weinig voorstellen, dat niet interessanter is dan voetbal.quote:Op maandag 21 juni 2010 08:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Sterker nog: ik kan me juist voorstellen dat je in Antwerpen voetbal wilt gaan kijken.
Het is al snel interessanter dan Belgie!
Als je de cyrillische tekens leert wordt het iig al een stuk makkelijker.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben 13 jaar geleden al eens in Rusland geweest dus dat is geen probleem.
Wielrennen, Formule 1, Marathon, Veldrijden, Motorcross, Handbal, Korfbal, Curling, Bowlen, Kegelen, Softbal, Waterpolo, Hockey, Biljart, Schaken, Dammen, Tafeltennis, Golf, Badminton, Boogschieten, Gewichtheffen, Langlaufen, Schieten, Kanovaren, Boksen, Spel zonder grenzen, Lingo....quote:Op maandag 21 juni 2010 10:42 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik kan me maar weinig voorstellen, dat niet interessanter is dan voetbal.
is geweldig.quote:
zijn niet minder interessant dan voetbal. Ook niet meer, dat wil ik gelijk toegeven.quote:Formule 1, Marathon, Veldrijden, Motorcross, Handbal, Korfbal, Curling, Bowlen, Kegelen, Softbal, Waterpolo, Hockey, Biljart, Schaken, Dammen, Tafeltennis, Golf, Badminton, Boogschieten, Gewichtheffen, Langlaufen, Schieten, Kanovaren, Boksen, Spel zonder grenzen,
quote:Lingo....
Ik denk dat ik wielrennen echt de allerstomste sport om naar te kijken vind.quote:
Daar verschillen we dan van mening over. Wielrennen heeft me tot vele reisjes genspireerd. Dat kan ik van vrijwel geen enkele andere sport zeggen. M'n bezoeken aan de British Open Squash buiten beschouwing latend. Maar squash is ook nooit te zien op de televisie.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:32 schreef Hik het volgende:
Ik denk dat ik wielrennen echt de allerstomste sport om naar te kijken vind.
Ok, en curling.
of je gek bent geworden kan ik geen uitspraak over doen, maar wat betreft de Argentijnse/Braziliaanse kant heb je helemaal gelijkquote:Op maandag 21 juni 2010 14:41 schreef flipsen het volgende:
Zit nog even naar die foto´s van Iguaz te kijken, maar heb je de comments niet precies verkeerd om? Argentijnse en Braziliaanse zijde? Of ben ik opeens gek geworden
vroegaahhhh gewoon handmatig stitchen in photoshop. De meeste automatische stitchprogrammas waren niet goed genoeg. Sinds Photoshop CS4 gooi ik ze gewoon door de photomerge, deze stitched ze heel netjes aan elkaar. Meestal werk ik ze nog licht bij met een clone of een dodge/burn tooltje.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:36 schreef Blik het volgende:
Wow ETA, wat vet
Hoe maak je ze?
btw: ik heb ook nog een mooie van Halong Bay, Vietnam (maar het kan zijn dat ik die van jou heb gekregen)
toernooi duurt max 4 dagen, en ik krijg 6 nachten hotel. Dus sowieso 2 dagen vrij. Al heb ik geen illusies dat ik het volhoudt tot dag 4. Heb gewoon nauwelijks ervaring met live poker spelen, en dan meteen optimaal meedraaien in zo'n groot toernooi zal moeilijk worden. Ach, het resultaat is voor mij eigenlijk niet heel belangrijk, het lijkt me gewoon een toffe ervaring en een prachtig kroegverhaal voor later.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:36 schreef Fogel het volgende:
Tof![]()
Heb je tijd om in de stad rond te kijken of zit je de hele dag met je zonnebril op binnen?
Erg tof hotel, inderdaad. Ik heb er voor een Norman Foster kamer gekozen. Zie m'n Flickr.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 01:18 schreef ETA het volgende:
vet hotel overigens: http://www.hoteles-silken.com/hotel-puerta-america-madrid/en/
elke verdieping heeft een andere designer gehad. Beetje over the top voor mijn smaak, maar wel eens leuk
Zo, na twee weken vakantie en een weekje lurken (quote:Op maandag 21 juni 2010 13:50 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan van mening over. Wielrennen heeft me tot vele reisjes genspireerd. Dat kan ik van vrijwel geen enkele andere sport zeggen. M'n bezoeken aan de British Open Squash buiten beschouwing latend. Maar squash is ook nooit te zien op de televisie.
Curling en darts zijn wel ontzettend stom om naar te kijken, maar vergis je ook niet in de gemotoriseerde sporten waarbij ze over een circuit een aantal rondjes rijden.
m'n wat?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 08:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Erg tof hotel, inderdaad. Ik heb er voor een Norman Foster kamer gekozen. Zie m'n Flickr.
demnit, wel Singapore, maar niet kunnen zwemmenquote:Op donderdag 24 juni 2010 22:46 schreef Fogel het volgende:
Nog iemand die binnenkort naar Singapore gaat? Er is een nieuw hotel -Marina Bay Sands- met een bijzonder zwembad geopend:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt me erg tof om daar te gaan zwemmen
Snel nog even leren danquote:Op donderdag 24 juni 2010 23:28 schreef invalidusername het volgende:
[..]
demnit, wel Singapore, maar niet kunnen zwemmen
Ik was afgelopen weekend naar WTCC in Zolderquote:Op dinsdag 22 juni 2010 08:50 schreef Lemans24 het volgende:
Je weet dat de 24 uur van Le Mans ook een gemotoriseerde sport is waar bij ze een aantal rondjes rijden over een circuit? En dat is live geweldig om te zien. Formule 1 is saaaai tegenwoordig.
Veel plezier!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 08:44 schreef Blik het volgende:
Over 12 uur in het vliegtuig, en dan 4 weken geen Fok!
Alles ligt al klaar, moet alleen nog ingepakt worden. (maar dat doet mijn vriendin allemaal...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:48 schreef Fogel het volgende:
Klink prima
Heb je de koffers al ingepakt of komt dat nog?
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit zoveel vantevoren gepland heb als met deze reis. De eerste 5 overnachtingen liggen al vast (wegens late aankomst, en specifieke voorkeuren voor een slaapplaats op de Bunaken). Ook de laatste 3 nachten liggen al vast, omdat we graag wilden relaxen in een mooi resort de laatste paar nachten. En het is toch hoogseizoen in Bali, dus weinig zin om op zoek te moeten de laatste paar dagenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Klinkt goed Blik!
En bijzonder efficint gepland.
Ik hou daar wel van.
TRV-meet in Barilochequote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:52 schreef Vogue het volgende:
Klinkt gaaf Blik, heel veel plezier en werkze nog even!
Helaas weinig tijd om Bs As te verkennen, maar als het goed is kom ik hier eind oktober / begin november weer en kan ik wat vakantiedagen erbij opnemen
You bet! Ik kom bij jullie couchsurfenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:00 schreef flipsen het volgende:
[..]
TRV-meet in Bariloche
Ben jaloers op je onderkomen overigens, is mij nog niet gelukt om daar te overnachten
Het wc-museum.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:49 schreef flipsen het volgende:
Iets verderop op Santa Fe, tussen Callao en Riobamba (even uit het hoofd) is een leuk gebouw, het Palacio de las Aguas Corrientes waar de waterleidingmaatschappij zit. Op de 1e verdieping is een grappig museumpje (alleen ´s ochtends open, gratis) en het gebouw is toch wel mijn favoriet in BsAs. Have fun!
Nee, die haal ik aan de Amsterdam Business School van de UvA. We moesten in Antwerpen zijn voor een internationaal seminar. Was erg gezellig. Donderdagavond op de Grote Markt voetbal gekeken met de Belgen.quote:
Geweest? Erg grappig vond ik het daarquote:
De Noorse NS heet NSB. Ook even wennen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:07 schreef UIO_AMS het volgende:
De afkorting van de Universiteit van Antwerpen Management School is UAMS. Bijna goed.
Da's andersom ook zo: de partij die in Nederland NSB heette, heette in Noorwegen NS.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:53 schreef k_man het volgende:
[..]
De Noorse NS heet NSB. Ook even wennen.
Heb toch niks te zoeken in dat Skippy-landquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:50 schreef flipsen het volgende:
Wel jammer van die laatste dameEn je weet dat je vanaf nu Australie niet meer inkomt na het posten van dit filmpje he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroati, Sloveni, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Ik zal voorstellen om de 2014 editie van i2cs in Argentinie te houdenquote:Op woensdag 30 juni 2010 18:37 schreef flipsen het volgende:
Ik wacht geduldig af hoor...
En Vogue, nog iets van BsAs kunnen zien?
Internet en schrijvende media?quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:36 schreef flipsen het volgende:
Ik zit nu al op 150% tov geheel vorig jaar, dus ik mag niet klagen. Maar het advertentiebudget is ook wel flink omhoog gegaan dit jaar.
quote:
Nederlands?quote:Vertaling van het Spaans in het Nederlands
Fuck shit
Ik gok dat het een gevolg van het eerste woord is.quote:
Kun je niet beter met de trein gaan ?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:59 schreef Fogel het volgende:
Weet iemand toevallig hoe ver het lopen is van de terminal waar KLM aankomt tot het busstation op London Heathrow? Taxi helemaal naar Cambridge vond ik teveel van het goede, dus ik ga maar eens een keer het OV proberen, goed he?
Nee, dan moet ik eerst naar een bepaald station in Londoe en dus minimaal 1 keer overstappen, een directe bus leek me een beter alternatief, heb toch geen tijd on Londen rond te kijken zelfs al zou ik dat graag willen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kun je niet beter met de trein gaan ?
Ah op die manier. Volgens mij hebben die buslijnen (net als de trein trouwens) op iedere terminal wel een stop, wat ik zo snel hier http://www.nationalexpress.com/coach/index.cfm kon vinden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, dan moet ik eerst naar een bepaald station in Londoe en dus minimaal 1 keer overstappen, een directe bus leek me een beter alternatief, heb toch geen tijd on Londen rond te kijken zelfs al zou ik dat graag willen.
Bedankt voor de link, heb daar ook maar meteen een retourtje geboektquote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ah op die manier. Volgens mij hebben die buslijnen (net als de trein trouwens) op iedere terminal wel een stop, wat ik zo snel hier http://www.nationalexpress.com/coach/index.cfm kon vinden.
quote:Terminals 1 & 3
Our coach services arrive and depart from the Central Bus Station
which is only a 5 minute walk from the terminal buildings via the lift,
escalators and travelators .
Terminal 4
Our coach services use stops 13 and 14 right outside the terminal building at arrivals level. Free transfers to the Central Bus Station & Terminal 5 can be made at stop 7 outside arrivals.
Terminal 5
Our coach services use stops 13-16 right outside the terminal building. Also available:
Reading Railair Services Stop 10
Oxford Express services Stop 11
Woking Railair Services Stop 12
niet in Chennai hoor. Iedereen voor Braaaaaasilquote:Op woensdag 7 juli 2010 19:40 schreef flipsen het volgende:
Volgens mij is overal iedereen voor Nederland...
De Nederlands/Amerikaanse (maar grotendeels in de VS opgegroeide) dochter van vrienden studeert op het moment in Duitsland. Die hoopt heel erg op Spanjequote:Op woensdag 7 juli 2010 20:04 schreef Thetallguy het volgende:
Zal in Spanje en/of Duitsland straks nog wel meevallen
Typisch!quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:51 schreef SeLang het volgende:
Groetjes uit Tirana Albanie. Gisteren voetbal zitten kijken en iedereen was voor Nederland.
Ik vlieg lekker naar Zuid Afrika.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:06 schreef Individual het volgende:
Er zijn zelfs de lucky few die naar SA vliegen.![]()
Dacht het niet!quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:40 schreef flipsen het volgende:
Volgens mij is overal iedereen voor Nederland...
Hier in Lima zijn ze over het algemeen ook voor Spanjequote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:41 schreef Hik het volgende:
[..]
Dacht het niet!![]()
Net terug uit Quito. Sowieso was ik nogal only-the-lonely bij de wedstrijden tegen Brazili en Uruguay (logisch), maar veel collega's daar zijn toch echt voor Spanje nu...
morgen zal dat wel meevallen. Maandag, als de ploeg terugkomt natuurlijk wel. Ik heb gelezen dat mensen zelfs (bij Transavia kosteloos) hun vluchten naar maandag verplaatsen zodat ze de finale kunnen zien..quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:24 schreef Fogel het volgende:
Ben benieuwd of het morgen een gekkenhuis is op Schiphol... hoop dat ik vroeg genoeg vlieg om dat niet mee te krijgen.
Mooizoquote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:23 schreef AKnynke het volgende:
[..]
morgen zal dat wel meevallen. Maandag, als de ploeg terugkomt natuurlijk wel. Ik heb gelezen dat mensen zelfs (bij Transavia kosteloos) hun vluchten naar maandag verplaatsen zodat ze de finale kunnen zien..
"You must log in to see this page."quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:11 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.facebook.com/event.php?eid=125209934188260
Nee.quote:
Ik heb geen idee wat die mensen bezielt, maar begrijp precies wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:36 schreef Fogel het volgende:
Na zo'n 1200km op de Noorse wegen deze week, en de nodige ergernissen over campers die 60 rijden waar je 80 of 90 mag, vroegen mijn vrouw en ik ons af waarom mensen eigenlijk een camper kopen? Die dingen zijn relatief duur in aanschaf (indien je een beetje OK standaard wil ben je minimaal 50k kwijt) en we concludeerden dat het waarschijnlijk pas na een jaar of 10-15 goedkoper is om met zo'n ding op vakantie te gaan ipv in hotels of apartementen te overnachten (waar je heen vliegt of met eigen auto heen gaat).
Het punt dat het goedkoper is dan een (voor ons) normale vakantie gaat dus niet op, maar hou je over? Vrijheid? Dat heb je met een auto ook, en ook vluchten kan je nog op het vliegveld zelf regelen.
Een groot nadeel leek ons juist de beperking dat je altijd een heel pokkeeind moet rijden voordat je een keer op de plek van bestemming bent.
Of is het een soort van campeergevoel wat niet over is gegaan uit een verleden dat mensen nog met tenten zeulden omdat ze weinig geld hadden en toch er tussenuit wilden? En dat ze dat gevoel willen houden, maar dan met relatieve luxe (eigen douche en WC, en airco in de camper)?
Hebben we hier in HTL ervaringsdeskundigen (of ken je mensen die een camper hebben)?
Gister moest er een IPBer op de klapstoel mee naar LHR.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:12 schreef Thetallguy het volgende:
Morgen naar trondheim maar dus geen Fogel-meeting :p
wel weer een mooie SBY als seat assignment op mijn boarding pass.
Maar je kan je ook niet indenken wat de eventuele (ir)rationele reden zou kunnen zijn voor de aanschaf van een camper? Ik ken 1 nuttig voorbeeld: vader van een vriend van me had heel vaak vergaderingen in Denemarken en reed dan in de middag met de camper weg, sliep in de camper, nam een douche en was fris op tijd voor zijn vergadering en reed daarna weer naar huis. Vliegen + hotel zou voor hem een stuk langer duren (gezien zijn woonlocatie in Nederland en de vergaderlocatie in Denemarken, beiden relatief ver van vliegvelden af en niet zonder overstap te bereiken).quote:Op zondag 11 juli 2010 18:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat die mensen bezielt, maar begrijp precies wat je bedoelt.
Gelukkig ken ik geen mensen met een camper, ter compensatie heb ik wel vrienden die een stacaravan hebben gekocht.
Geen ervaring met kamperen alhier. Maar ik kan me voorstellen dat je - als je al een caravanner bent - een kampeerauto beter is/lijkt. Hebben zo 'n ding weleens een weekje gehuurd. Op zich rijdt het wel lekker, maar niet zo hard.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:36 schreef Fogel het volgende:
Na zo'n 1200km op de Noorse wegen deze week, en de nodige ergernissen over campers die 60 rijden waar je 80 of 90 mag, vroegen mijn vrouw en ik ons af waarom mensen eigenlijk een camper kopen? Die dingen zijn relatief duur in aanschaf (indien je een beetje OK standaard wil ben je minimaal 50k kwijt) en we concludeerden dat het waarschijnlijk pas na een jaar of 10-15 goedkoper is om met zo'n ding op vakantie te gaan ipv in hotels of apartementen te overnachten (waar je heen vliegt of met eigen auto heen gaat).
Het punt dat het goedkoper is dan een (voor ons) normale vakantie gaat dus niet op, maar hou je over? Vrijheid? Dat heb je met een auto ook, en ook vluchten kan je nog op het vliegveld zelf regelen.
Een groot nadeel leek ons juist de beperking dat je altijd een heel pokkeeind moet rijden voordat je een keer op de plek van bestemming bent.
Of is het een soort van campeergevoel wat niet over is gegaan uit een verleden dat mensen nog met tenten zeulden omdat ze weinig geld hadden en toch er tussenuit wilden? En dat ze dat gevoel willen houden, maar dan met relatieve luxe (eigen douche en WC, en airco in de camper)?
Hebben we hier in HTL ervaringsdeskundigen (of ken je mensen die een camper hebben)?
http://en.wikipedia.org/wiki/Civita_di_Bagnoregio dusquote:Op maandag 12 juli 2010 22:58 schreef MCH het volgende:
Herkent iemand deze plaats in Toscane, Italie? Hopelijk is de foto te zien...
http://www.facebook.com/#!/photo.php?pid=242001&id=100000330976406&fbid=135773296443702
Ik zou graag eens zien hoe het er nu bijligt ook... Was daar ergens in 2000, dus hele andere tijden.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:57 schreef Vogue het volgende:
Gisteren ben ik aangekomen in Caracas. Wat een ellende in deze stad... Overal portretten van Chavez en zijn Bolivariaanse revolutie, overal socialistische leuzen in loeigrote letters. Extreem veel leger aanwezig. Veel armoede en krottenwijken, en extreem veel geweld naar ik heb horen zeggen. De Venezolanen die ik tot nog toe gesproken heb zijn trouwens wel uiterst vriendelijk en sociaal, leuk! Eeuwig zonde dat zo'n prachtig land in slechts een paar jaar tijd geheel naar de knoppen is geholpen vanwege het huidige bewind. Ze hebben zelfs hun tijdzone veranderd om sympathie met Irak te tonen, waar het 4,5 uur later is. Hier is het 6,5 uur vroeger.
Yip, nu 2 maandjes hier en dan voor een dag of 10 naar NLquote:
Venezolanen zijn geweldige mensen. Ik heb alleen maar leuke, vriendelijke mensen ontmoet hier en leef enorm met ze mee. Maar vergis je niet in het regime. Het is echt heel, heel erg hier. Ik loop altijd overal in mijn eentje op af, geen stad is mij te lelijk of gevaarlijk. Guatemala City, Mexico City, Lima, Managua, Manila, Casablanca, ik noem maar wat. Maar hier is het echt not done om (behalve rondom hotel Tamanaco) alleen de straat op te gaan. Toen ik dat wel even deed is me gelijk 100 USD (godzijdank het enige wat ik bij me had) afhandig gemaakt. Het aantal roofmoorden ligt op zo'n 10 per dag in Caracas en het is een van de gevaarlijkste steden ter wereld volgens de statistieken.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:25 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik zou graag eens zien hoe het er nu bijligt ook... Was daar ergens in 2000, dus hele andere tijden.
Overigens vraag ik me ernstig af of je kunt zeggen dat het in een paar jaar naar de knoppen is geholpen mbt de dingen die je nu aangeeft. Ik bedoel: destijds hingen er geen grote portretten van Chavez, maar armoede en onveiligheid waren (ook) enorm (ik heb me zelden onveilig gevoeld overigens). Slop (gelukkig)Sloppenwijken waren ook toen enorm. Wat ik me vooral herinner van toen waren enorme verlaten kantoren. Van die grote glimmende gebouwen waar planten uit groeiden. En het feit dat je vrijwel geen landbouw of visserij zag. Er werd toen gezegd dat dat allebei te maken had met er (toenmalige) einde van de olieboom aldaar. Begrijp me goed, ik ga absoluut Chavez niet verdedigen hier en ken ook de situatie van nu niet met eigen ogen. Maar het was pre-Chavez natuurlijk niet bepaald een paradijsje (voor sommige mensen wel natuurlijk en voor vakantiegangers zeker).
Overigens heb ik ook genoten van de Venezolanen toen (toen ik eenmaal gewend was aan het feit dat ze Spaans praten op 120 km/u)
De enige keren dat ik me enigzins onveilig voelde op reis was in LA South Central zonder geld en Managua toen we daar 's nachts op het busstation aankwamen. Het ligt ook natuurlijk heel erg aan de buurt. Is dat in Caracas niet hetzelfde?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 01:36 schreef Vogue het volgende:
Het is echt heel, heel erg hier. Ik loop altijd overal in mijn eentje op af, geen stad is mij te lelijk of gevaarlijk. Guatemala City, Mexico City, Lima, Managua, Manila, Casablanca, ik noem maar wat. Maar hier is het echt not done om (behalve rondom hotel Tamanaco) alleen de straat op te gaan. Toen ik dat wel even deed is me gelijk 100 USD (godzijdank het enige wat ik bij me had) afhandig gemaakt. Het aantal roofmoorden ligt op zo'n 10 per dag in Caracas en het is een van de gevaarlijkste steden ter wereld volgens de statistieken.
Nog nooit gezien hoe een drugshond zijn/haar werk doet?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wanneer komt de clou ?
Juist, en als ze drugs ruiken dan gaan ze <lees de vorige post nog eens en vul zelf in>.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee maar ik neem aan door te ruiken
klinkt als een nachtmerrie, helaas is dit werkelijkheid....quote:Op vrijdag 16 juli 2010 01:36 schreef Vogue het volgende:
[quote]lange indrukwekkende post
Et voila.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:43 schreef invalidusername het volgende:
Hoe blijft het regime dan aan de macht?
Nee, die bestaat nietquote:Op maandag 19 juli 2010 00:03 schreef Fogel het volgende:
Weet iemand een plaats (stad) met een bijzonder constante temperatuur het hele jaar door, minimaal 15 graden en maximaal ca 20? Veel regen geen bezwaar.
Er zijn genoeg landen met 25-30 graden rond de evenaar, maar dat is onmenselijk
En dat baseer je op....?quote:
Nergens opquote:Op maandag 19 juli 2010 00:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
En dat baseer je op....?
Plymouth, UK komt aardig in de buurt, Auckland ook.
quote:For the first time, the ranking of the world’s top 10 most expensive cities includes three African urban centres: Luanda (1) in Angola, Ndjamena (3) in Chad and Libreville (7) in Gabon. The top ten also includes three Asian cities; Tokyo (2), Osaka (6) and Hong Kong (jointly ranked 8). Moscow (4), Geneva (5) and Zurich (joint 8) are the most expensive European cities, followed by Copenhagen (10). The Mercer survey covers 214 cities across five continents and measures the comparative cost of over 200 items in each location, including housing, transport, food, clothing, household goods and entertainment. Mercer uses New York the base city for the index: all cities are compared against New York. Currency movements are measured against the US dollar. The cost of housing – often the biggest expense for expats - plays an important part in determining where cities are ranked.
Goede tips, zal eens een beetje rond gaan kijken in de weer-statistiekenquote:Op maandag 19 juli 2010 01:38 schreef Vogue het volgende:
Je kan ook ergens rond de evenaar gaan zitten, maar dan in de bergen, op zo'n 1500 tot 2000 meter hoogte. Dan heb je ook eeuwige lente temperaturen die het hele jaar constant zijn.
Het stadje Oaxaca in Mexico is een plaats waar het nooit extreem warm wordt, maar ook nooit koud, hoewel ik denk dat het niet Westers genoeg is om er daadwerkelijk te wonen.
Verder is Noord-Spanje of Midden / Zuid Frankrijk wellicht een optie, maar daar heb je sterke seizoenswisselingen en kan het flink warm worden.
Ik raad dan eerder bijvoorbeeld noord-Chili, Uruguay (wordt ook wel het Zwitserland van Zuid Amerika genoemd), of Noord-Argentinie aan, op een kleine hoogte. Vrij constante temperaturen het hele jaar door, en relatief veilige en Westerse landen waar je goed kan leven.
Hoezo vraag je het trouwens, vanwege je dochter?
Als ik het goed heb gaat het onderzoek om de kosten die expats moeten maken voor het leven in een bepaalde stad. De lokale bevolking in Angola betaalt natuurlijk niet meer voor hun levensonderhoud dan de lokale bevolking van Tokyo.quote:
Bogota, Colombia?quote:Op maandag 19 juli 2010 00:03 schreef Fogel het volgende:
Weet iemand een plaats (stad) met een bijzonder constante temperatuur het hele jaar door, minimaal 15 graden en maximaal ca 20? Veel regen geen bezwaar.
Er zijn genoeg landen met 25-30 graden rond de evenaar, maar dat is onmenselijk
Geweldig toch, Mar del Plata in Argentinie heeft ook een Ocean climate. Laat dat nou net de grootste en belangrijkste badplaats van Argentini zijnquote:Op maandag 19 juli 2010 15:11 schreef Individual het volgende:
nog meer met grafieken en uitleg: http://en.wikipedia.org/wiki/Oceanic_climate
En dat vindt je precies leuk omdat?quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:50 schreef Fogel het volgende:
Vandaag was het weer heerlijk zomerweer, 12 graden en regen de hele dag.
omdat sarcasme leuk is?quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En dat vindt je precies leuk omdat?
Maar het is geen sarcasme bij hemquote:
quote:
Nope, niet alleen daar (ongelooflijk maar waar). Tijdens het bezoek van Bush in 2008 aan Tanzania werd hij ook als een held binnengehaald.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:18 schreef SeLang het volgende:
Maar het meest opmerkelijke vond ik nog dat George W Bush kennelijk toch ook nog ergens vrienden heeft, gezien deze straat in Tirana, Albani.
[ afbeelding ]
Ik heb je gemist een paar jaar geleden toen Bush hier kwam buurtenquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:44 schreef Hik het volgende:
(overigens zat ik die dag 8 uur vast op het vliegveld in Dar dankzij zijn tripje. Dat alleen was al genoeg voor mij om de straat op te gaan in protest. Ik ben wat minder van het harmoniemodel)
Ach het gebruikelijke... na een weekend Polen, afgelopen weekend nog even naar Duitsland geweest om daar naar de de Nurburgring te gaan, dagbouwmijnen te bekijken, vrienden in Koblenz op te zoeken, de Lorelei te bekijken, te kanon op de Lahn nabij Nassau, te railfietsen in het Glantal en een bezoek te brengen aan de expositie over het menselijk brein in de Unesco erfgoed hoogoven van Vlklingen.quote:
Goed, dank jequote:Op donderdag 29 juli 2010 12:51 schreef UIO_AMS het volgende:
In het schrijven van een verslag gaat nog best veel tijd zitten.
Hoe is het hier met iedereen?
Ben weer benieuwd!quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:51 schreef UIO_AMS het volgende:
In het schrijven van een verslag gaat nog best veel tijd zitten.
Hoe is het hier met iedereen?
Uhm, spierpijn en een buikje.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:34 schreef Hik het volgende:
Ben weer benieuwd!![]()
Eh: kramp, maagzuur en een hangbuik. En jij?
Genoeg Nederlandse studenten die graag werken lijkt me tegen een hongerloontjequote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:41 schreef flipsen het volgende:
Moe, vanochtend weer om 06:30 opgestaan om aan het werk te gaan en dit hele weekend zal ik ook wel weer werken. Het is nogal druk. Misschien tijd om iemand aan te nemen, geinteresseerden?
Nog een weekje en de vakantie is over. Mag ik het grut iets voor zessen hun bed uit rammelen, zodat ze om 6:25 in de schoolbus zitten.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:30 schreef Vogue het volgende:
Ik sta elke ochtend om 6.30 op om aan het werk te gaanHoewel ik soms wel eens een half uurtje smokkel.
Maar als ik om 06:30 opsta, ben ik om 06:45 aan het werk na me gedoucht en aangekleed te hebbenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:30 schreef Vogue het volgende:
Ik sta elke ochtend om 6.30 op om aan het werk te gaanHoewel ik soms wel eens een half uurtje smokkel.
Ik heb deze gekocht en getest tijdens m'n vakantie, tot volle tevredenheid. Maar wellicht niet robuust genoeg voor jou aangezien je ermee in doornen wilt gaan liggenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:47 schreef k_man het volgende:
Ik heb een slaapmatje nodig. Eentje die niet meteen lek gaat als je een doorn over het hoofd ziet.
Ik heb een (20 jaar oud) luchtbedje van V&D. Die is niet lek te krijgen. Weegt helaas wel een paar kilo en je moet een goede atleet zijn om dat ding op te blazen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn Thermarest gaat al jaren mee, maar ik vrees dat er niet zo heel veel (zelf)opblaasbare matjes zijn die tegen doornen kunnen. Dan zou ik eerder nog een yogamatje (of ander schuimrubber ding) meenemen en onder een self inflating matje leggen.
Of gewoon even goed het stuk waar je gaat liggen inspecteren op doornen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb een (20 jaar oud) luchtbedje van V&D. Die is niet lek te krijgen. Weegt helaas wel een paar kilo en je moet een goede atleet zijn om dat ding op te blazen.
Wat ik zou doen: koop een licht self-inflatable matje en neem plakspullen mee voor het geval dat.
En je kunt natuurlijk nog een beetje afwegen tussen compacter/lichter <--> robuster. Die van mij is vooral compact/licht (moet mee in een rugzak met tent, kookspullen, etc). Als je er niet teveel mee hoeft te sjouwen dan zou ik voor ietsje dikker materiaal gaan. (ik heb trouwens nog geen lek gehad).quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:20 schreef k_man het volgende:
Een reparatiesetje is waarschijnlijk inderdaad het beste. Ik zie dat het matje van SeLang zelfs standaard met reparatiesetje geleverd wordt.
Dat zal voor sommige mensen niet werken denk ikquote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb ook jarenlang de eikeltjes-check gedaan. Werkt uitstekend.
Is dat echt zo? Het is inderdaad vrij stabiel qua temperatuur en niet erg warm, maar maximumtemperatuur lijkt me toch geregeld boven de 20?quote:Op maandag 19 juli 2010 15:11 schreef Individual het volgende:
[..]
Bogota, Colombia?
In hoogste maximum temperatuur is zo'n 20 graden en de laagste max is 18 graden. Het is zelfs een best ontwikkelde stad. Of een andere stad daar ergens in de bergen.
Airfrance heeft een eigen busservice 'Les Cars Air France'quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:12 schreef Fogel het volgende:
Ik moet waarschijnlijk volgende maand een keer naar Frankrijk toe, naar een plek die vlakbij het vliegveld Orly ligt. Heeft iemand ervaring met de route CDG-ORY per bus/trein/taxi/waterfiets? Want het vliegveld lijkt (met uitzondering van enkele dagen met Norwegian via Oslo) nogal lastig bereikbaar te zijn per vliegtuig vanaf hier (2x overstappen minimaal).
Goede tip! Maar ik kan nergens vinden hoe lang zo'n bus er over doet, da's minimaal net zo relevant als hoe vaak ze vertrekken. In Engeland had ik vorige maand de "leuke" verrassing dat de busrit 3 uur over een traject deed wat ook in anderhalf uur kan en er was niet eens file (wat in rond Parijs natuurlijk wel veel voorkomt).quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:57 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Airfrance heeft een eigen busservice 'Les Cars Air France'
http://videocdn.airfrance.com/cars-airfrance/index_en.html
Is dat typisch iets voor mij of hebben meer mensen daar last van: na tientallen jaren van noodgedwongen kamperen, krijg je mij nu echt met geen mogelijkheid meer op een luchtbed of in een tent.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
En je kunt natuurlijk nog een beetje afwegen tussen compacter/lichter <--> robuster. Die van mij is vooral compact/licht (moet mee in een rugzak met tent, kookspullen, etc). Als je er niet teveel mee hoeft te sjouwen dan zou ik voor ietsje dikker materiaal gaan. (ik heb trouwens nog geen lek gehad).
maar hoezo krijg je de lokale sfeer beter mee als je met 3 Fransen en 4 Denen op een Thaise hostelzaal ligt ??quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zie de lol van luxe hotels niet echt in, zeker niet tijdens een rondreis. Een luxe hotel vind ik alleen maar noodzaak als je ergens bent voor je werk. In alle andere gevallen is het vooral leuk om de lokale sfeer mee te krijgen.
Maar kamperen is natuurlijk wel weer het andere uiterste. Alhoewel dat ook best heel erg leuk kan zijn!
Ik moet zeggen dat ik me de laatste tijd vaker een klein hotelletje permiteer. Vaak van het type 4-5 kamers boven een wegrestaurant. En dan afgaan op het aantal vrachtwagens voor de deur, hoe meer, hoe meer waar voor je geld.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zie de lol van luxe hotels niet echt in, zeker niet tijdens een rondreis. Een luxe hotel vind ik alleen maar noodzaak als je ergens bent voor je werk. In alle andere gevallen is het vooral leuk om de lokale sfeer mee te krijgen.
Maar kamperen is natuurlijk wel weer het andere uiterste. Alhoewel dat ook best heel erg leuk kan zijn!
Toch is een suite (met eigen terras) in een hotel ook niet verkeerd, en al helemaal niet als de vergadderruimtes in het (conference) hotel in de zomer zijn omgebouwd tot speelruimtes.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met kinderen wint de camping van alles
water, fietsen, waterfietsen...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan me niet voorstellen dat mij dat als klein kind interesseerde maar veel succes met de opvoeding van je kinderen
En toch waren je vakanties geweldigquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
water, fietsen, waterfietsen...
dat was alles toen
Jij kan je wel meer niet voorstellen, maar ik denk niet dat een nacht in een suite een kind voor het leven verpestquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan me niet voorstellen dat mij dat als klein kind interesseerde maar veel succes met de opvoeding van je kinderen
Kamperen is juist tof omdat je dan eigenlijk gewoon buiten slaapt. Je hoort de krekeltjes en de vogeltjes, je ruikt de bomen, etc. Verder heb je de mogelijkheid om zelf je potje te koken voor je tent wat ook wel iets heeft.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:25 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Is dat typisch iets voor mij of hebben meer mensen daar last van: na tientallen jaren van noodgedwongen kamperen, krijg je mij nu echt met geen mogelijkheid meer op een luchtbed of in een tent.
Gelukkig dat ik nu een keus heb, en die valt bijzonder erg uit in het voordeel van hotel met bijbehorende luxe.
Dat heb ik al als ik thuis met het raam open slaapquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kamperen is juist tof omdat je dan eigenlijk gewoon buiten slaapt. Je hoort de krekeltjes en de vogeltjes, je ruikt de bomen, etc. Verder heb je de mogelijkheid om zelf je potje te koken voor je tent wat ook wel iets heeft.
Als je de hele dag fietst dan zou ik ook liever voor een hotelletje gaan. Je rust dan toch beter uit dan in een krap tentje op een dun matrasje.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik me de laatste tijd vaker een klein hotelletje permiteer. Vaak van het type 4-5 kamers boven een wegrestaurant. En dan afgaan op het aantal vrachtwagens voor de deur, hoe meer, hoe meer waar voor je geld.
Niet iedereen heeft die luxequote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat heb ik al als ik thuis met het raam open slaap
ik zie van dichtbij wat te veel luxe voor schade aanricht maar ik wens veel kennis toequote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:01 schreef Fogel het volgende:
Het wil blijkbaar niet doordringen dan 1 nacht in een suite geen permanente traumas op zal leveren, je ziet me nergens schrijven dat we er de hele vakantie zaten.
Is 4 dagen achter elkaar verschillende pretparken bezoeken ook slecht voor kinderen volgens jullie?
Zullen we deze "discussie" overigens naar OUD verplaatsen?
Bedoel je nu jezelf hiermee?!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..] ik zie van dichtbij wat te veel luxe voor schade aanricht maar ik wens veel kennis toe
Woon je niet ergens in een klein stadje oid?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft die luxe
Misschien ben jij zelfs wel blij als je eens een keertje niet wakker wordt van het lawaai van die kut vogels
Provinciestadje, 240.000 inwonersquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Woon je niet ergens in een klein stadje oid?
Ik had wel een das in m'n tuinquote:Het ergste van de buitengeluiden die ik hoor is dat vreemde geschreeuw van vossen soms. De vogeltjes zijn rustgevend en dan woon ik nog in de grote stad ook.
Vertel het je council; die vinden het leuk om sluiproutes te sluiten. Of maak er nog een paar potholes bij. Op veel Britse wegen hoef je alleen even hard te stampen..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:59 schreef SeLang het volgende:
Ik had wel een das in m'n tuin, tot mijn stomme verbazing. Maar s'morgens word ik helaas niet wakker met fluitende vogeltjes maar vooral auto's die langsrijden. Ik woon niet aan een grote weg maar wel langs een populaire sluiproute.
nu ben ik wel erg nieuwsgierig gewordenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:13 schreef flipsen het volgende:
Hey, we dwalen af! Ik heb het juiste antwoord nog niet gezien
Vogue?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:13 schreef flipsen het volgende:
Hey, we dwalen af! Ik heb het juiste antwoord nog niet gezien
Leuk h zo' n nieuwe userquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Bedoel je nu jezelf hiermee?!![]()
Wil je er over praten?
Heb je er al een R&P topic over geopend?
Wat erg zeg. Echt verschrikkelijk.Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |