Bogota, Colombia?quote:Op maandag 19 juli 2010 00:03 schreef Fogel het volgende:
Weet iemand een plaats (stad) met een bijzonder constante temperatuur het hele jaar door, minimaal 15 graden en maximaal ca 20? Veel regen geen bezwaar.
Er zijn genoeg landen met 25-30 graden rond de evenaar, maar dat is onmenselijk
Geweldig toch, Mar del Plata in Argentinie heeft ook een Ocean climate. Laat dat nou net de grootste en belangrijkste badplaats van Argentinië zijnquote:Op maandag 19 juli 2010 15:11 schreef Individual het volgende:
nog meer met grafieken en uitleg: http://en.wikipedia.org/wiki/Oceanic_climate
En dat vindt je precies leuk omdat?quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:50 schreef Fogel het volgende:
Vandaag was het weer heerlijk zomerweer, 12 graden en regen de hele dag.
omdat sarcasme leuk is?quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En dat vindt je precies leuk omdat?
Maar het is geen sarcasme bij hemquote:
quote:
Nope, niet alleen daar (ongelooflijk maar waar). Tijdens het bezoek van Bush in 2008 aan Tanzania werd hij ook als een held binnengehaald.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:18 schreef SeLang het volgende:
Maar het meest opmerkelijke vond ik nog dat George W Bush kennelijk toch ook nog ergens vrienden heeft, gezien deze straat in Tirana, Albanië.
[ afbeelding ]
Ik heb je gemist een paar jaar geleden toen Bush hier kwam buurtenquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:44 schreef Hik het volgende:
(overigens zat ik die dag 8 uur vast op het vliegveld in Dar dankzij zijn tripje. Dat alleen was al genoeg voor mij om de straat op te gaan in protest. Ik ben wat minder van het harmoniemodel)
Ach het gebruikelijke... na een weekend Polen, afgelopen weekend nog even naar Duitsland geweest om daar naar de de Nurburgring te gaan, dagbouwmijnen te bekijken, vrienden in Koblenz op te zoeken, de Lorelei te bekijken, te kanoën op de Lahn nabij Nassau, te railfietsen in het Glantal en een bezoek te brengen aan de expositie over het menselijk brein in de Unesco erfgoed hoogoven van Völklingen.quote:
Goed, dank jequote:Op donderdag 29 juli 2010 12:51 schreef UIO_AMS het volgende:
In het schrijven van een verslag gaat nog best veel tijd zitten.
Hoe is het hier met iedereen?
Ben weer benieuwd!quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:51 schreef UIO_AMS het volgende:
In het schrijven van een verslag gaat nog best veel tijd zitten.
Hoe is het hier met iedereen?
Uhm, spierpijn en een buikje.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:34 schreef Hik het volgende:
Ben weer benieuwd!![]()
Eh: kramp, maagzuur en een hangbuik. En jij?
Genoeg Nederlandse studenten die graag werken lijkt me tegen een hongerloontjequote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:41 schreef flipsen het volgende:
Moe, vanochtend weer om 06:30 opgestaan om aan het werk te gaan en dit hele weekend zal ik ook wel weer werken. Het is nogal druk. Misschien tijd om iemand aan te nemen, geinteresseerden?
Nog een weekje en de vakantie is over. Mag ik het grut iets voor zessen hun bed uit rammelen, zodat ze om 6:25 in de schoolbus zitten.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:30 schreef Vogue het volgende:
Ik sta elke ochtend om 6.30 op om aan het werk te gaanHoewel ik soms wel eens een half uurtje smokkel.
Maar als ik om 06:30 opsta, ben ik om 06:45 aan het werk na me gedoucht en aangekleed te hebbenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:30 schreef Vogue het volgende:
Ik sta elke ochtend om 6.30 op om aan het werk te gaanHoewel ik soms wel eens een half uurtje smokkel.
Ik heb deze gekocht en getest tijdens m'n vakantie, tot volle tevredenheid. Maar wellicht niet robuust genoeg voor jou aangezien je ermee in doornen wilt gaan liggenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:47 schreef k_man het volgende:
Ik heb een slaapmatje nodig. Eentje die niet meteen lek gaat als je een doorn over het hoofd ziet.
Ik heb een (20 jaar oud) luchtbedje van V&D. Die is niet lek te krijgen. Weegt helaas wel een paar kilo en je moet een goede atleet zijn om dat ding op te blazen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn Thermarest gaat al jaren mee, maar ik vrees dat er niet zo heel veel (zelf)opblaasbare matjes zijn die tegen doornen kunnen. Dan zou ik eerder nog een yogamatje (of ander schuimrubber ding) meenemen en onder een self inflating matje leggen.
Of gewoon even goed het stuk waar je gaat liggen inspecteren op doornen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb een (20 jaar oud) luchtbedje van V&D. Die is niet lek te krijgen. Weegt helaas wel een paar kilo en je moet een goede atleet zijn om dat ding op te blazen.
Wat ik zou doen: koop een licht self-inflatable matje en neem plakspullen mee voor het geval dat.
En je kunt natuurlijk nog een beetje afwegen tussen compacter/lichter <--> robuster. Die van mij is vooral compact/licht (moet mee in een rugzak met tent, kookspullen, etc). Als je er niet teveel mee hoeft te sjouwen dan zou ik voor ietsje dikker materiaal gaan. (ik heb trouwens nog geen lek gehad).quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:20 schreef k_man het volgende:
Een reparatiesetje is waarschijnlijk inderdaad het beste. Ik zie dat het matje van SeLang zelfs standaard met reparatiesetje geleverd wordt.
Dat zal voor sommige mensen niet werken denk ikquote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb ook jarenlang de eikeltjes-check gedaan. Werkt uitstekend.
Is dat echt zo? Het is inderdaad vrij stabiel qua temperatuur en niet erg warm, maar maximumtemperatuur lijkt me toch geregeld boven de 20?quote:Op maandag 19 juli 2010 15:11 schreef Individual het volgende:
[..]
Bogota, Colombia?
In hoogste maximum temperatuur is zo'n 20 graden en de laagste max is 18 graden. Het is zelfs een best ontwikkelde stad. Of een andere stad daar ergens in de bergen.
Airfrance heeft een eigen busservice 'Les Cars Air France'quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:12 schreef Fogel het volgende:
Ik moet waarschijnlijk volgende maand een keer naar Frankrijk toe, naar een plek die vlakbij het vliegveld Orly ligt. Heeft iemand ervaring met de route CDG-ORY per bus/trein/taxi/waterfiets? Want het vliegveld lijkt (met uitzondering van enkele dagen met Norwegian via Oslo) nogal lastig bereikbaar te zijn per vliegtuig vanaf hier (2x overstappen minimaal).
Goede tip! Maar ik kan nergens vinden hoe lang zo'n bus er over doet, da's minimaal net zo relevant als hoe vaak ze vertrekken. In Engeland had ik vorige maand de "leuke" verrassing dat de busrit 3 uur over een traject deed wat ook in anderhalf uur kan en er was niet eens file (wat in rond Parijs natuurlijk wel veel voorkomt).quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:57 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Airfrance heeft een eigen busservice 'Les Cars Air France'
http://videocdn.airfrance.com/cars-airfrance/index_en.html
Is dat typisch iets voor mij of hebben meer mensen daar last van: na tientallen jaren van noodgedwongen kamperen, krijg je mij nu echt met geen mogelijkheid meer op een luchtbed of in een tent.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
En je kunt natuurlijk nog een beetje afwegen tussen compacter/lichter <--> robuster. Die van mij is vooral compact/licht (moet mee in een rugzak met tent, kookspullen, etc). Als je er niet teveel mee hoeft te sjouwen dan zou ik voor ietsje dikker materiaal gaan. (ik heb trouwens nog geen lek gehad).
maar hoezo krijg je de lokale sfeer beter mee als je met 3 Fransen en 4 Denen op een Thaise hostelzaal ligt ??quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zie de lol van luxe hotels niet echt in, zeker niet tijdens een rondreis. Een luxe hotel vind ik alleen maar noodzaak als je ergens bent voor je werk. In alle andere gevallen is het vooral leuk om de lokale sfeer mee te krijgen.
Maar kamperen is natuurlijk wel weer het andere uiterste. Alhoewel dat ook best heel erg leuk kan zijn!
Ik moet zeggen dat ik me de laatste tijd vaker een klein hotelletje permiteer. Vaak van het type 4-5 kamers boven een wegrestaurant. En dan afgaan op het aantal vrachtwagens voor de deur, hoe meer, hoe meer waar voor je geld.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zie de lol van luxe hotels niet echt in, zeker niet tijdens een rondreis. Een luxe hotel vind ik alleen maar noodzaak als je ergens bent voor je werk. In alle andere gevallen is het vooral leuk om de lokale sfeer mee te krijgen.
Maar kamperen is natuurlijk wel weer het andere uiterste. Alhoewel dat ook best heel erg leuk kan zijn!
Toch is een suite (met eigen terras) in een hotel ook niet verkeerd, en al helemaal niet als de vergadderruimtes in het (conference) hotel in de zomer zijn omgebouwd tot speelruimtes.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met kinderen wint de camping van alles
water, fietsen, waterfietsen...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan me niet voorstellen dat mij dat als klein kind interesseerde maar veel succes met de opvoeding van je kinderen
En toch waren je vakanties geweldigquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
water, fietsen, waterfietsen...
dat was alles toen
Jij kan je wel meer niet voorstellen, maar ik denk niet dat een nacht in een suite een kind voor het leven verpestquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan me niet voorstellen dat mij dat als klein kind interesseerde maar veel succes met de opvoeding van je kinderen
Kamperen is juist tof omdat je dan eigenlijk gewoon buiten slaapt. Je hoort de krekeltjes en de vogeltjes, je ruikt de bomen, etc. Verder heb je de mogelijkheid om zelf je potje te koken voor je tent wat ook wel iets heeft.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:25 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Is dat typisch iets voor mij of hebben meer mensen daar last van: na tientallen jaren van noodgedwongen kamperen, krijg je mij nu echt met geen mogelijkheid meer op een luchtbed of in een tent.
Gelukkig dat ik nu een keus heb, en die valt bijzonder erg uit in het voordeel van hotel met bijbehorende luxe.
Dat heb ik al als ik thuis met het raam open slaapquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kamperen is juist tof omdat je dan eigenlijk gewoon buiten slaapt. Je hoort de krekeltjes en de vogeltjes, je ruikt de bomen, etc. Verder heb je de mogelijkheid om zelf je potje te koken voor je tent wat ook wel iets heeft.
Als je de hele dag fietst dan zou ik ook liever voor een hotelletje gaan. Je rust dan toch beter uit dan in een krap tentje op een dun matrasje.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik me de laatste tijd vaker een klein hotelletje permiteer. Vaak van het type 4-5 kamers boven een wegrestaurant. En dan afgaan op het aantal vrachtwagens voor de deur, hoe meer, hoe meer waar voor je geld.
Niet iedereen heeft die luxequote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat heb ik al als ik thuis met het raam open slaap
ik zie van dichtbij wat te veel luxe voor schade aanricht maar ik wens veel kennis toequote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:01 schreef Fogel het volgende:
Het wil blijkbaar niet doordringen dan 1 nacht in een suite geen permanente traumas op zal leveren, je ziet me nergens schrijven dat we er de hele vakantie zaten.
Is 4 dagen achter elkaar verschillende pretparken bezoeken ook slecht voor kinderen volgens jullie?
Zullen we deze "discussie" overigens naar OUD verplaatsen?
Bedoel je nu jezelf hiermee?!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..] ik zie van dichtbij wat te veel luxe voor schade aanricht maar ik wens veel kennis toe
Woon je niet ergens in een klein stadje oid?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft die luxe
Misschien ben jij zelfs wel blij als je eens een keertje niet wakker wordt van het lawaai van die kut vogels
Provinciestadje, 240.000 inwonersquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Woon je niet ergens in een klein stadje oid?
Ik had wel een das in m'n tuinquote:Het ergste van de buitengeluiden die ik hoor is dat vreemde geschreeuw van vossen soms. De vogeltjes zijn rustgevend en dan woon ik nog in de grote stad ook.
Vertel het je council; die vinden het leuk om sluiproutes te sluiten. Of maak er nog een paar potholes bij. Op veel Britse wegen hoef je alleen even hard te stampen..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:59 schreef SeLang het volgende:
Ik had wel een das in m'n tuin, tot mijn stomme verbazing. Maar s'morgens word ik helaas niet wakker met fluitende vogeltjes maar vooral auto's die langsrijden. Ik woon niet aan een grote weg maar wel langs een populaire sluiproute.
nu ben ik wel erg nieuwsgierig gewordenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:13 schreef flipsen het volgende:
Hey, we dwalen af! Ik heb het juiste antwoord nog niet gezien
Vogue?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:13 schreef flipsen het volgende:
Hey, we dwalen af! Ik heb het juiste antwoord nog niet gezien
Leuk hè zo' n nieuwe userquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Bedoel je nu jezelf hiermee?!![]()
Wil je er over praten?
Heb je er al een R&P topic over geopend?
Wat erg zeg. Echt verschrikkelijk.Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |