Woeeeeeeeeeeee, wij schelen dus maar 2 dagenquote:Op donderdag 17 juni 2010 20:47 schreef Sugarsnap het volgende:
Liesz, alsnog gefeliciteerd! Mooie foto van je dochters.
Ik ben hier een tijdje niet geweest, wel meegelezen. Had nog niet zoveel te vertellen. Maar vandaag de intake en 1e echo gehad, en alles was helemaal in orde! Ukkie was heerlijk aan het koprollen en zwaaien en het hartje klopt heel krachtig. Ik ben nu 9w6d en dus 14 januari uitgerekend.
Verder gaat hier alles zijn gangetje, druk met mijn nieuwe werk en Bram. Begin nu weer een beetje van de vermoeidheid en de misselijkheid af te raken gelukkig.
Ja, kan Bram niet vinden in het dreumes topic, maar Beisan is van half maart.quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:53 schreef Sugarsnap het volgende:
idd Basboussa, en onze oudsten schelen ook niet zoveel toch?
En we kwamen ook nog bijna tegelijk in het 2e streepjes topic. Tis jammer dat je zover weg woont...
Je moet ze wel goed gescheiden houden. Dus de dingen die je in je reet vrot moet je later niet in je doos proppen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:54 schreef tessie het volgende:
Fijn dat je echo goed was sugarsnap!
Hier geen patat gegeten maar pannekoeken.![]()
En Shirley, goede sextoys bevatten sowieso geen schadelijke stoffen, dus die kan je prima gebruiken hoorAlleen kan het dan wel zijn dat je kind later gaat stotteren
![]()
Lag naast de bank! Blijf nog wel ff plakken hier, heb je nog meer van zulke uitflapsels? Heerlijk ff lachen!!quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je moet ze wel goed gescheiden houden. Dus de dingen die je in je reet vrot moet je later niet in je doos proppen.
Ik heb sinds juli 2007 suikerziekte, dus loop sowieso volop in het ziekenhuis ivm ukkie. Maar dit is wel ff slikken. Zou gewoon zomaar een week kunnen worden, terwijl ik zowel na mijn borstverkleining als zware herniaoperatie de dag erna al weer thuis wasquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Diesz, shit van je suiker! Is het puur zwangerschapssuiker of heb je gewoon suikerziekte?
Dan zo maar eens die koffer in pakken en kijken of ik nog een leuke film ofzo kan vinden!! Slaap lekker zo!!quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:47 schreef Ticootje het volgende:
Nee ben nu ff klaar met vieze praat. Ga zo lekker slapen.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:54 schreef tessie het volgende:
Fijn dat je echo goed was sugarsnap!
Hier geen patat gegeten maar pannekoeken.![]()
En Shirley, goede sextoys bevatten sowieso geen schadelijke stoffen, dus die kan je prima gebruiken hoorAlleen kan het dan wel zijn dat je kind later gaat stotteren
![]()
Ze vertelde dat ze het altijd zo doen en dat ze bijna elke vrouw bij de eerste bevalling even op de baarkruk zetten. Dus kennelijk is het gewoon mogelijk.quote:@pessie Lijkt me lastig om dan nog te verplaatsen tijdens de laatste 2 persweeën. Baarkruk leek me ook wel wat..
Nou, ik moet dus nog 5 weken... Maar mijn hormonen grijpen álles aan momenteelquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:06 schreef Saffier het volgende:
Uitkoken en daarna in een hydrofielluier wikkelen en in een groentela van je koelkast leggen Flugeltje, dat is wat ik bij Tobias moest doen.
Maar wanneer was je ook alweer uitgerekend? Want dat kan vrij kort tevoren natuurlijk. En het kan geen kwaad dat nu al lekker kleer te hebben hoor!
Pessie, bij twijfel altijd bellen!! Liever 10 keer te veel dan1 keer te weinig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Ik heb het niet gedaan. De kraam deed het toen Tess er net was.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:01 schreef flugeltje het volgende:
Pessie, als je het niet vertrouwd altijd even bellen, ook als je gister nog geweest bent... Maar verder is hoofdpijn natuurlijk wel een kwaaltje wat voor kan komen tijdens de zwangerschap en hoeft dus niets te betekenen...
Hier staat inmiddels de hele keuken op z'n kop, ben alle kasten aan het leegruimen en ik heb een briljant geurtje gemengd van Marseillezeep en Dettol
n00b-vraag; Moet je flesjes voor een eerste gebruik trouwens al een keer uitkoken? Ik ben nu een la leeg aan het maken voor Willem-spulletjes en vroeg me af of het zin had om alles alvast zover klaar te maken...
Jij ook al...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:28 schreef Orea het volgende:
Goeiemorgen!
Zowaar heeeerlijk geslapenmaar ook mega keelpijn
dus denk dat ik gewoon een beetje ziekig aan het worden ben, en dan slaap ik wel....
zou dat t zijn, volgens mijn zus ook maar ik ontkenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:40 schreef Orea het volgende:
Sonvolgens mij is de nesteldrang ingeslagen of niet? Lekker dat het af is!
lekker toch saffier. ik heb 37weken goed geslapen dus mag eigenlijk niet klagenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 08:12 schreef Saffier het volgende:voor de nachtbraaksters.
Ik durf bijna niet te zeggen dat ik weer een goede nacht heb gehad, wel wakker geworden met knallende koppijn, eens kijken of veel drinken daarvoor helpt.
Vanmiddag hebben we een 3/4D-echoIk vond al dat we zo snel terecht konden maar het is precies tijdens de voetbalwedstrijd
Maar goed dat ik er geen bal om geef
Toch ook wel een beetje raar dat ze er niet verder op ingaat (behalve het regelen van een andere arts) Je zou als arts toch zelf ook willen weten waar het mis gaat en hierover spreken met je (ex-)patient lijkt me. Raar mens hoor... Al is het een hoop artsen wel eigen om dit soort onvrede onder het tapijt te vegen ipv er echt iets mee te doen. Ach ja, jij hebt in elk geval wat je wilt. Hoop dat deze arts het beter doet en je zo je vertrouwen terug kunt krijgen...quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:05 schreef tessie het volgende:
He Guess, wat vervelend dat het niet gewoon doorzet ja! Hopelijk gaat dat toch echt snel gebeuren nu.
En flugel ook al wat gerommel!
Saffier, geniet van de echo. Krijgen we nog foto's te zien naderhand?
Flugel, ik had al een klacht ingedient na het blaastonsteking/antibioticagedoe, en toen heeft ze dus op mijn verzoek geregeld dat ik bij een andere huisarts ingeschreven kon worden (dat kan hier blijkbaar niet zomaar), dus nu vind ik het wel best zo. Ze weet hoe ik over haar manier van werken denk en ik vind het wel prima. Heb inmiddels niet meer de illusie dat er ook echt wat veranderd door klachten indienen, het ging mij er voornamenlijk om dat ik gewoon bij een andere arts terecht kon, en dat is nu geregeld
ook nog even hier, mega gefeliciteerd met jullie prachtige dochter Elinquote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:35 schreef DeLiedje het volgende:
Zonder bij te lezen even een jompel postvan mij als meer-lurker-dan-poster...
Mijn Floortje heeft een zusje!!
![]()
[ afbeelding ]
Ik ben afgelopen donderdag bevallen van weer net zo'n prachtig meisje, Elin heet ze!
Na een super heftige turbo bevalling, zijn we lekker thuis aan ons nieuwe gezinnetje aan het wennen, Ons kleine meisje doet het super goed, de bv komt al heel goed op gang (stuwing) en op wat krampjes na is ze een heel tevreden kindje.
Floortje doet het ook super goed, ze is zó trots en dol op haar kleine zus...![]()
[ afbeelding ]
oh ja dat hier ook nog..quote:
Waarom staat er bij jou barby in buik?quote:Op zondag 20 juni 2010 11:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
oh ja dat hier ook nog..
(anders dan mijn etenecht dat zou met bijna 38 weken toch wel over moeten zijn
)
mijn zus net:tot vanavond in t ziekenhuis![]()
zou wat zijnmaar alles is rustig hier dus vermoed dat ie geen vaderdagkado wil zijn
(zoals verwacht)
ik ben geloof ik nogal slecht in wachtenal ga ik ervanuit dat t nog wel een week of twee/drie gaat duren....ben alleen veel te nieuwsgierig haha.tis maar goed dat de babykamer niet eerder klaar was, want dan was ik volgens mij al veel eerder zo ongeduldig geweest...
* vanyel meldt meequote:
Volgens mij ga je ook best vlot ook.Volgens mij zaten we samen in het trouwtopic (Je had toch die gave zwart/wit jurk?)quote:Op zondag 20 juni 2010 00:20 schreef tessie het volgende:
Ik vind het echt zo'n raar idee dat ik vorig jaar gewoon nu aan het bevallen was, en dat ik nu weer een baby in mijn buik heb!![]()
Kheb even een emo-momentdag geloof ik
quote:Op zondag 20 juni 2010 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Wat ruikt chloor toch lekker!! Ik denk dat ik badjuf ga worden.
Dan weet ik nog wel een leuk zwembad.. bizar veel chloor daar.quote:Op zondag 20 juni 2010 17:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
![]()
Echt, die chloor-fetish van jou is hilarisch
Ik was zelfs weer keurig 6 dagen overtijdquote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:26 schreef Vlindur het volgende:
DeLiedjeBen je nu al bevallen?! Ik dacht dat je nog maaaanden moest! Gefeliciteerd met Elin!
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
quote:Op zondag 20 juni 2010 21:57 schreef Saffier het volgende:
Rammel je Vick?
Rock, ik moet meteen denken een Gollum
haha ja eh, dat bedoelde ik ook maar wel andersquote:Op zondag 20 juni 2010 21:57 schreef Saffier het volgende:
Rammel je Vick?
Rock, ik moet meteen denken een Gollum
Zit wel goedquote:Op zondag 20 juni 2010 21:58 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
haha ja eh, dat bedoelde ik ook maar wel anders
Een beeeeebiequote:
Gefixed!quote:
Toch raar dat daar dan geen protocol voor is.... Dat zwanger zijn hadden ze snel in de gaten, ook al ben ik pas 3 maanden zwanger, mijn buik kijk je niet omheenquote:Op zondag 20 juni 2010 21:37 schreef Leandra het volgende:
Diesz, klopt, mijn vader is ook diabeet (type 1), en het was mij ook al eens opgevallen dat ze in een ziekenhuis wel erg makkelijk zijn als het daarom gaat, maar als je, zoals in jouw geval, nota bene wegens de zwangerschap in het ziekenhuis komt om te reguleren en ze weten niet eens dat je zwanger bent, dan vind ik dat echt te gek voor woorden.
Bij mij niet, ben de eerste. Laat jij je nou controleren op momenten dat je bv veel dorst hebt ofzo?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:42 schreef Ticootje het volgende:
Mijn paps heeft type 2. T zit in de familie...
Je echoquote:Op zondag 20 juni 2010 21:56 schreef Saffier het volgende:
Nou ja! Diesz, wat raar zeg!
Toen mijn oma ingeregeld werd moest ze júist zoveel mogelijk vasthouden aan haar normale doen en laten...
Dat is toch gewoon melk schat!!!!quote:Op zondag 20 juni 2010 23:45 schreef tessie het volgende:
Ik had vanmorgen ineens een soort doorzichtig korstje op mn ene tepel, en nu komt er af en toe een druppeltje doorzichtig vocht uit. Is dat ook een of ander zwangerschapsiets, of heb ik weer iets raars??
Ja, dat zal het in de eerste week ook zijn, dit heet colostrum.quote:Op maandag 21 juni 2010 08:18 schreef tessie het volgende:
Ja? Ook als het echt doorzichtig/kleurloos is?
colostrum is dikgeel dacht ik?quote:Op maandag 21 juni 2010 08:42 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja, dat zal het in de eerste week ook zijn, dit heet colostrum.
beetje als biest bij kalfjes zeg maar.
En idd prachtige echofoto's saffier!!!
Nee eigenlijk niet.. Maar ik maak me er ook niet zo'n zorgen om. Mijn familie aan mijn vaders kant hebben allemaal nogal zware botten en dat in combi met dat het al in de familie voorkomt is gewoon niet handig. Bovendien ben ik jong en heb ik geen overgewicht...quote:Op zondag 20 juni 2010 23:01 schreef Diesz het volgende:
[..]
Toch raar dat daar dan geen protocol voor is.... Dat zwanger zijn hadden ze snel in de gaten, ook al ben ik pas 3 maanden zwanger, mijn buik kijk je niet omheen
[..]
Bij mij niet, ben de eerste. Laat jij je nou controleren op momenten dat je bv veel dorst hebt ofzo?
[..]
Je echo![]()
Normale ritme aanhouden lijkt me ook het verstandigste, want anders ontregel je toch weer als je weer meer gaat doen. Maar goed, morgen maar eens met de huisarts praten en woensdag met de diabetesverpleegkundige en de gyn!
Verschilt... soort vanille kleur zeg maar.quote:
Klopt, maar het is net zo normaal als je niet lekt.. Zegt helemaal niets over of je straks wel borstvoeding kunt geven..quote:Op maandag 21 juni 2010 08:52 schreef Troeta het volgende:
Meestal wel geloof ik, maar het zal nu meer een beetje voorbereiding op de echte melk zijn, kindje hoeft het nog niet et drinken gelukkig.
Het is iig een heel normaal zwangerschapsiets!
colostrum kan je voelen, het is wat glibberiger.meestal ook troebelquote:Op maandag 21 juni 2010 08:18 schreef tessie het volgende:
Ja? Ook als het echt doorzichtig/kleurloos is?
Er komt bij mij al een hele tijd doorzichtig vocht uit m'n tepels, soms ook echt druppelsgewijs. Krijg je van die lekkere plekken van in je kleren... Als het maar heel weinig is koekt het wel eens aan op de tepels waardoor je een soort van doorzichtig korstje krijgt. Volgens de gyn is dat gewoon normaal, nog geen colostrum, maar een soort van voorvocht..quote:Op maandag 21 juni 2010 09:24 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
colostrum kan je voelen, het is wat glibberiger.meestal ook troebel
als jij een korstje op je tepel had, kan het best irritatie zijn hoor, door wrijving met je BH oid. En dat vocht is dan wat wondvocht.
[wishfull thinking]quote:Op maandag 21 juni 2010 08:23 schreef flugeltje het volgende:
Ai Mereltje, balen van die schroeven. Hopelijk zit de boel nu alsnog snel in elkaar....
@Guess. die nesteldrang is inderdaad best handig als je je huisje een keer blinkend wilt hebben. Hij is minder handig voor de heupjes, het bekken en de harde buiken...
@Liesz, geniet van je meisjes en ik zie je in het volgende topic wel weer terug...
Suzanna, balen dat je ziek bent. Hopelijk voel je jezelf snel weer wat beter
Haha Orea, hoe vaak heb je die kast nu al opnieuw ingedeeld?Gelukkig mag je binnenkort echt gebruik gaan maken van de inhoud...
Shirley over 4 weken alweer de 20-weken echo, gaat hard allemaal zeg
@Deliedje, mooi blijven genieten van je kleintjes meis. Hopelijk ben je snel weer op de been. See you in the next topic...
Jeu Diesz, wat een prutsers daar op het ziekenhuisLaten we hopen dat je eigen verpleegkundige de boel samen met jou geregeld krijgt en je niet meer terug hoeft. Erg veel vertrouwen zou ik er zo ook niet in hebben eerlijk gezegd....
tessie, hopelijk ben je al wat uitgerust van gisteren. Had Graeme het naar z'n zin gehad? De tietkorstjes zijn hier ook erg bekendHeb ik ook al sinds een hele poos last van. Inderdaad kleurloos allemaal. Je leidingen zijn door aan het smeren...
Oho SaffierWat een mooike
Dat is gewoon jouw kindje, helemaal van jou!!
Eind van de week hittegolf dames, ik wens de LLM's alvast heel veel sterkte. En mezelf ook geloof ik... Gelukkig zie ik voor mezelf alleen vandaag en morgen nog wat poetsklussen, eventueel woensdag nog wat. Dus eind van de week kan de rust dan beginnen. De airco staat startklaar in de slaapkamer en ik heb een ligbedje voor in de tuin. Komt wel goed dus
LOL, ik laat mijn vader mij ook af en toe even prikken, hoewel ik oud ben en overgewicht heb, en dus sowieso meer risico loop tijdens een zwangerschap, zijn de waarden tot nu toe netjes (5,6 en 5,9).quote:Op maandag 21 juni 2010 08:48 schreef Ticootje het volgende:
Af en toe prik ik eens bij mijn pap en mijn waarden zijn altijd goed.
Ja ik ik heb vandaag nog,maar ik geloof er niet meer inquote:Op maandag 21 juni 2010 09:14 schreef Ticootje het volgende:
Guess, moest jij niet voor morgen bevallen??
Ach wat sneu voor je vriendin! En wat raar voor jou inderdaad dat jij je morgen mag komen melden.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:58 schreef Guess. het volgende:
[..]
Ja ik ik heb vandaag nog,maar ik geloof er niet meer in![]()
Het gaat een hele rare dag worden morgen,heb net te horen gekregen dat een hele goede vriendin met 11wkn een miskraam heeft gehad en ze het morgen weghalen.Ik moet (in hetzelfde ziekenhuis) zijn om te gaan worden ingeleid.Gloeiende wat een klotezooi zeg
Hou je in gedachte dat als je borstvoeding gaat geven dat je die zooi wel van je tepel afhaalt voordat je gaat voeden? Er zit namelijk alcohol in.quote:Op maandag 21 juni 2010 12:44 schreef Mereltje het volgende:
@tessie gefeliciteerd met Graeme, kan me voorstellen dat zo'n verjaardag vermoeiend is.
@Diesz vervelend dat je zo slecht bent geholpen in het ziekenhuis.
@Saffier wat een mooie echo zegdat voetje
![]()
@flugeltje lekker aan het poetsen. Ik ben van plan om vandaag ook echt nog wat te doen voordat het straks te warm is om maar iets te doen.
@Sonnetje ik vind de warmte eigenlijk ook niet erg, lekker buiten zitten in de tuin, lekker ijsjes eten en gelukkig hou ik geen vocht vast.
@Guess wat een rotsituatietoch wens ik je heel veel succes morgen
![]()
Ik heb juist wat droge tepels ipv lekkende, heb daar een zalfje voor gekregen: Bepanthen. Vandaag de schroefjes opgehaald dus vanavond staat de boxgelukkig was het in de buurt. Vandaag 38 weken
quote:Op maandag 21 juni 2010 12:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hou je in gedachte dat als je borstvoeding gaat geven dat je die zooi wel van je tepel afhaalt voordat je gaat voeden? Er zit namelijk alcohol in.
Een meer natuurlijke oplossing is zuiver wolvet, lanoline... Purelan heet het van medela geloof ik..
Ik had begrepen dat als je borstvoeding geeft dat het dan ook goed is om na de voeding een beetje melk rond je tepel te smeren en dat te laten drogen. Klopt dit?quote:Op maandag 21 juni 2010 13:01 schreef Mereltje het volgende:
[..]
natuurlijke olossing is misschien wel handiger straks als borstvoeding lukt, want de boel er steeds afhalen is ook maar een gedoe.
Geen idee/geen ervaring, ik laat me straks gewoon helpen door de kraamverzorgster/verloskundige en eventueel later door een lacatiedeskundige als het niet lukt.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:09 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat als je borstvoeding geeft dat het dan ook goed is om na de voeding een beetje melk rond je tepel te smeren en dat te laten drogen. Klopt dit?
Klopt als een tiet. MAAR, niet doen als je last hebt van spruw.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:09 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat als je borstvoeding geeft dat het dan ook goed is om na de voeding een beetje melk rond je tepel te smeren en dat te laten drogen. Klopt dit?
Verzorgt je kraambureau geen infoavond? Ook de 2 borstvoedingsorganisaties organiseren vaak infoavonden bij je in de buurt. Misschien wel fijn om je een beetje voor te bereiden, dan weet je een beetje wat je te wachten staat (zonder doemdenken, maar gewoon kleine ongemakken, die je makkelijk kunt verhelpen enzo), En dan weet je hoeveel je kindje moet drinken en hoe je weet of het goed gaat....quote:Op maandag 21 juni 2010 13:13 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Geen idee/geen ervaring, ik laat me straks gewoon helpen door de kraamverzorgster/verloskundige en eventueel later door een lacatiedeskundige als het niet lukt.
Ach er is ook eigenlijk zoveel te vertellen over borstvoeding, niet raar dat niet alles genoemd wordt.. Ik sla ook wel eens door omdat ik het zo leuk vind om tot in detail te vertellen hoe het werkt enzo..quote:Op maandag 21 juni 2010 13:33 schreef Mereltje het volgende:
Ticootje ik heb wel een borstvoedingsinformatieavond gehad hoor, maar niets over melk op tepel gehoord. Weet wel een beetje wat me te wachten staat (manier van aanleggen, wanneer je kindje drinken wil, hoe het werkt, waarom het zo goed is, dat het wel even kan duren voordat je het echt onder de knie hebt etc.).
puistjesquote:Op maandag 21 juni 2010 13:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Klopt als een tiet. MAAR, niet doen als je last hebt van spruw.
In moedermelk zitten antistoffen en het is supergoed bij wondgenezing. Dus niet alleen bij tepelkloofjes (die eigenlijk altijd een oorzaak zijn van dat je kindje niet goed aan de borst ligt), maar ook bij snotneuzen, ontstoken oogjes.. Wondjes bij jezelf, noem maar op.
Nee joh, die verwacht dat heus niet van je.. De meeste bureau's zorgen ervoor dat de kraamverzorgende ook wel wat afweten van borstvoeding, aanleggen enz.. Maar dat is dan uiteraard wat bijscholing van een uurtje. Verwacht er gewoon niet te veel van. Ze komen er zeg maar niet uit als het echt niet vanzelf gaat, maar dan kom je er ook niet als je wel een cursus hebt gevolgd.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:01 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet of ik gelijk heb, ik weet simpelweg niet wat ik ermee moet.... gaat de kraamhulp stuiteren als je niet naar een voorlichtingavond bent geweest maar wel borstvoeding wilt geven??
nou danquote:Op maandag 21 juni 2010 14:12 schreef Leandra het volgende:
Er zijn nu zoveel mogelijkheden dan toen, en er is zoveel informatie, maar ik weet niet welk gedeelte daarvan werkelijk noodzakelijk is, destijds ging het ook allemaal gewoon goed.
kom je nu mee?!!quote:
Niet zo onzeker!quote:Op maandag 21 juni 2010 14:19 schreef Leandra het volgende:
Aan de ene kant weet ik dat ook wel, maar aan de andere kant voelt het door het enorme aantal jaren wat ertussen zit (en de enorme veranderingen in die 19 jaar) ook weer een beetje als de eerste keer.
De eerste keer, maar met ervaring
Dat dus een beetje, ik was in familie- en vriendenkring ook de eerste die een kind kreeg, en als ik nu in die 2 boeken kijk die ik destijds had dan ben ik echt verbaasd over de beperkte hoeveelheid informatie.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:22 schreef lily het volgende:
Ja, kan ik me voorstellen.
Ik wist bij oudste ook helemaal niks. Er was geen OUD, ik had geen vriendinnen met kinderen. Niks..
Het kwam zoals het kwam..
en bij jou is het nog 10 jaar langer geleden
Weet je, ergens ben ik dat helemaal niet, ik heb geen angst voor de bevalling, of dat er andere problemen zullen zijn na de bevalling, mijn ervaringen daarmee zijn absoluut probleemloos en ik teken ervoor als het nu weer zo gaat.quote:
nee dus..quote:Op maandag 21 juni 2010 14:31 schreef Leandra het volgende:
Het zijn juist al die voorlichtingsdingen die vroeger niet "gewoon" waren waardoor ik ga twijfelen of dat nu misschien wel nodig is.
Schijnt ook dat kindjes tot wel 3 weken daar last van blijven houden... (pethadine dus)quote:Op maandag 21 juni 2010 14:41 schreef lily het volgende:
Ik heb er zelf geen verstand van maar vond net dit stukje erover:
Pethidine is het medicijn dat het meest geassocieerd is met moeilijkheden bij de borstvoeding. De baby's maken minder bewegingen die bij het borstvoeden horen (hand-naar-mond, massage, aanraken van de tepel) en ze zuigen minder aan de borst.
Uit één onderzoek bleek dat de helft van de onderzochte kinderen in de eerste tweeëneenhalf uur niet aan de borst dronken en al deze kinderen zaten in de groep die blootgesteld waren aan pijnstillers. Het effect is sterker als de opioiden dichter bij de geboorte gegeven werden
http://www.ouders.nl/mbevpij3.htm
Wat ben ik blij dat mijn kraam dat dus niet heeft gedaan... Maar gewoon een laktatiekundige heeft gebeld en dat het gewoon een kwestie was van goed aanleggen en dat Jen tot aan een jaar daarna borstvoeding heeft gehad.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:24 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Ticootje, ik voel met je mee had ik bij Shenaya ook... 3 dagen gejankt samen met een baby die maar niet wou.. Was blij dat mijn kraamverzorgter me een fles met flesvoeding aanreikte en Shenaya ineens ophield met huilen!
Je kan de brochures van de VBN ook gewoon bestellen via de site, die bevatten zo'n beetje alle info die ook op de avonden zelf wordt vertelt.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:25 schreef pessie het volgende:
Ziekenhuis hier is lid van de borstvoedingsmaffia. Maar aangezien ik het liefst thuis blijf maar vast een lactatiekundige ingeschakeld. Mocht het allemaal goed gaan dan kan ze me even bemoedigen, mocht het een ramp zijn dan heb ik binnen een week hulp. Op de zwangerschapscursus wel een avond gehad over borstvoeding en ook plaatjes gezien over aanleggen. Wil nog steeds een voorlichtingsavond volgen maar omdat we het erg druk hadden is dat er nog niet van gekomen. Hoop dat dat nog lukt voordat het kindje komt.
Vriendin raadde me de website en cursus van borstvoeding natuurlijk aan, jammer genoeg kwam ik daar pas achter toen de laatste groepen voor de vakantie al begonnen waren.
ghe nou idd!quote:Op maandag 21 juni 2010 15:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat mijn kraam dat dus niet heeft gedaan... Maar gewoon een laktatiekundige heeft gebeld en dat het gewoon een kwestie was van goed aanleggen en dat Jen tot aan een jaar daarna borstvoeding heeft gehad.
De fotos van je sig doen het ook al nietquote:Op maandag 21 juni 2010 16:06 schreef Suzanna het volgende:
't Lukt me ff niet met foto's plaatsen... even wat anders proberen
Nog 9 dagen...quote:Op maandag 21 juni 2010 16:22 schreef djenneke het volgende:
* djenneke meldt zich even, heb het druk druk druk, dus weer eens niet bijgelezen... sorry
Nee, idd... het lukt me maar niet om die weer werkend te krijgenquote:Op maandag 21 juni 2010 16:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De fotos van je sig doen het ook al niet
Neem mijn post maar over... Dan haal ik m netjes weg.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:38 schreef Suzanna het volgende:
He, vreemd, jou lukt het weldat was 'm inderdaad! die van 12 weken had ik ook nog niet gepost.
quote:Op maandag 21 juni 2010 16:49 schreef Ticootje het volgende:
Dr ligt er hier 1 vreselijk met dr kont te douwen
wow heb je gekloond ofzo!!quote:Op maandag 21 juni 2010 16:50 schreef Suzanna het volgende:
Zien jullie al wat familietrekjes bij de baby?(middelste twee zijn mijn man en ik, allebei zo'n 4 jaar oud)
(ik heb inmiddels mijn sig aangepast, beter he Tico?)
jahaaaaaaaaa!!!quote:Op maandag 21 juni 2010 17:34 schreef Claudia_x het volgende:
Oh well, ga ik dan: mijn laatste postings hier waren geoorloofd want ik ben 11 weken zwanger.
yay! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 21 juni 2010 17:34 schreef Claudia_x het volgende:
Oh well, ga ik dan: mijn laatste postings hier waren geoorloofd want ik ben 11 weken zwanger.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 21 juni 2010 17:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ergens tussen 10 en 15 januari. Ik denk dat we bij de volgende echo een definitieve datum prikken.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:36 schreef Sonnetje85 het volgende:
zo das snel
gefeliciteerd hoor!!
wanneer ben je uitgerekend??
Ik zit me net te bedenken dat ik je voor de tweede keer tegenkom binnen deze reeksquote:Op maandag 21 juni 2010 17:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ergens tussen 10 en 15 januari. Ik denk dat we bij de volgende echo een definitieve datum prikken.
Ja maar... wij willen de echo foto's wel zienquote:Op maandag 21 juni 2010 17:44 schreef Basboussa het volgende:
Gefeliciteerd Claudia!
Hier vanmorgen 10 weken controle gehad, 12 weken echo en tests slaan we over, vonnik niet nodig, dokter ook niet. Al wel weet ik wie mijn verloskundige wordt, joehoe, zelfde als vorige keerSuperfijn en vooral erg praktisch. Kleine praktijk, waar de secretaresse IEDEREEN bij naam kent.
Moet wel bij 18 weken een echo, vanwege bloed dat te zien was op de vorige echo. Ofzo. Voel me verder goed, bietsie misselijk, weinig energie, maar verder geen reden tot zorg. We huppelen vrolijk verder!
leuk hoor!!quote:Op maandag 21 juni 2010 17:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ergens tussen 10 en 15 januari. Ik denk dat we bij de volgende echo een definitieve datum prikken.
Ik hoor het mezelf hier nog zeggen: "Ik weet niet of ik wel een tweede wil."En toen ineens was er niets wat ik liever wou.
Vetlaagje... tja, ik heb natuurlijk hélemááááál geen last van een vetlaagje ...quote:Op maandag 21 juni 2010 17:33 schreef djenneke het volgende:
Mooie echo Suzanna!![]()
Dat is inderdaad best vroeg, bij mij was dat pas rond week 24/25 dat het voor vriendlief voelbaar was. En zichtbaar pas veel later. Maar dat komt misschien ook door het vetlaagje dat er bij mij overheen zit![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |