Ja, hoe zit dat eigenlijk? Als je geregistreerd partner bent moet je dan nog steeds je kind vantevoren erkennen? Of gaat het dan net als wanneer je getrouwd bent?quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat wij van te voren de erkenning doen en dan voor de geboorte voor geregistreerd partnerschap gaan. Dan is het gezag automatisch geregeld.
Kun je niet net zo goed gratis trouwen en de boel geregeld hebben en op een later moment een groot feest geven alszijnde je bruiloft?quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat wij van te voren de erkenning doen en dan voor de geboorte voor geregistreerd partnerschap gaan. Dan is het gezag automatisch geregeld.
Trouwenquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ohw okeej, dat wist ik niet
Ingewikkeld allemaalNou ja ik weet iig wat ik moet doen, das t belangrijkste
voorlopig ga ik niet trouwen. Als ik al ga trouwen is dat als mijn kind wat groter is, lijkt me wel leuk zo'n eigen bruidsjonkerquote:
wat Sonnetje zegt...quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh maar das ook superquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
voorlopig ga ik niet trouwen. Als ik al ga trouwen is dat als mijn kind wat groter is, lijkt me wel leuk zo'n eigen bruidsjonker![]()
Maar sowieso hadden we van te voren al bedacht dat we niet gingen trouwen ivm kind enzo.
Er komt een hoop bij kijken als je niet getrouwd bent.. Erkenning, gezag, erfrecht... Dat kun je idnerdaad allemaal regelen. Als je getrouwd bent is alls gewoon geregeld zonder dat je daarvoor naar de notaris en/of gemeentehuis hoeft.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:42 schreef flugeltje het volgende:
[..]
wat Sonnetje zegt...
Erkenning hebben we hier ook al geregeld, nu niet vergeten om na de geboorte het ouderlijk gezag nog te regelen.... Willem krijgt de achternaam van Martijn, al had die het ook niet erg gevonden als het mijn achternaam was geworden, ik vind zijn achternaam echter ook wel lekker hollands klinken.... (Van dik hout zaagt men..... )
In een huwelijk/geregistreerd partnerschap zien we nu nog geen toegevoegde waarde. Met erkenning en samenlevingscontract heb je al heel veel geregeld. Ook zijn we nu testamenten aan het laten opstellen, maar dat is ook handig als je trouwt, dus die kosten hadden we sowieso gemaakt. Enige jammere vind ik dat ik straks zelf een andere achternaam heb, maar daar kom ik ook wel weer overheen....
quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kun je niet net zo goed gratis trouwen en de boel geregeld hebben en op een later moment een groot feest geven alszijnde je bruiloft?
Als je toch al van plan bent geregistreerd partnerschap aan te gaan.
Dus zo komt de melkboer ermee wegquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:38 schreef Ticootje het volgende:
Bij geregistreerd partnerschap moet je je kind wel erkennen, als je gehuwd bent niet. Al ben je zwanger van de buurman, je man wordt wettelijk gezien als vader.
Ja ben ik met je eens. Maar ik denk dat de meneer minder op tilt slaat van geregistreerd partnerschap dan een huwelijk. Maar ik was wel van plan het eens aan te kaarten inderdaadquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kun je niet net zo goed gratis trouwen en de boel geregeld hebben en op een later moment een groot feest geven alszijnde je bruiloft?
Als je toch al van plan bent geregistreerd partnerschap aan te gaan.
Als je in ondertrouw gaat krijg je een papiertje met 4 opties:quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:45 schreef Shirley het volgende:
[..]
Hé, das ook een idee!Een kind krijgen is al duur genoeg, en zo sla je 2 vliegen in 1 klap.
Maar dan zit ik nog met die achternamen...
quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh maar das ook super![]()
![]()
Misschien ga ik gewoon nog een 2e keer trouwen, lijkt me heel leuk met de kindjes enzo.
Maar het is eigenlijk hetzelfde.. Behalve de naam... Misschien klinkt huwelijk wel heel zwaarquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja ben ik met je eens. Maar ik denk dat de meneer minder op tilt slaat van geregistreerd partnerschap dan een huwelijk. Maar ik was wel van plan het eens aan te kaarten inderdaad
Mijn zus vind ook dat ik/we moet(en) trouwen hoor *lol*quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef Ticootje het volgende:
Oh en het is trouwens niet zo dat ik vind dat iedereen maar moet trouwen hoor..
Alleen, trouwen is zo leuk.... Zo'n mooie jurk..![]()
Nou dat wil ik inderdaad zo veel mogelijk voorkomen. Gratis trouwen is goedkoperquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er komt een hoop bij kijken als je niet getrouwd bent.. Erkenning, gezag, erfrecht... Dat kun je idnerdaad allemaal regelen. Als je getrouwd bent is alls gewoon geregeld zonder dat je daarvoor naar de notaris en/of gemeentehuis hoeft.
Even onder een spoilerquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:47 schreef Ticootje het volgende:
Oh en het is trouwens niet zo dat ik vind dat iedereen maar moet trouwen hoor..
Alleen, trouwen is zo leuk.... Zo'n mooie jurk..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs bij een huwelijk zul je testamentair zaken moeten regelen die niet automatisch in de wet opgenomen zijn. Gaat dan om zaken als vruchtgebruik, voogdij bij overlijden, uitsluiting partners bij erfenis en dergelijke... Ben geen jurist en weet dus niet exact hoe het zit, maar ook als we zouden trouwen zou een testament opgemaakt worden. (we hebben nog wel even overwogen)quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er komt een hoop bij kijken als je niet getrouwd bent.. Erkenning, gezag, erfrecht... Dat kun je idnerdaad allemaal regelen. Als je getrouwd bent is alls gewoon geregeld zonder dat je daarvoor naar de notaris en/of gemeentehuis hoeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |