abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juni 2010 @ 09:40:10 #201
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_83088260
Mijn stroompjes zijn inderdaad licht vanillekleur. En biest is dik, romig en geel, vind het er echt niet op lijken. Ook niet wat substantie betreft.

Fluugs: schoon huis .
pi_83088932
quote:
Op maandag 21 juni 2010 08:23 schreef flugeltje het volgende:
Ai Mereltje, balen van die schroeven. Hopelijk zit de boel nu alsnog snel in elkaar....

@Guess. die nesteldrang is inderdaad best handig als je je huisje een keer blinkend wilt hebben. Hij is minder handig voor de heupjes, het bekken en de harde buiken...

@Liesz, geniet van je meisjes en ik zie je in het volgende topic wel weer terug...

Suzanna, balen dat je ziek bent. Hopelijk voel je jezelf snel weer wat beter

Haha Orea, hoe vaak heb je die kast nu al opnieuw ingedeeld? Gelukkig mag je binnenkort echt gebruik gaan maken van de inhoud...

Shirley over 4 weken alweer de 20-weken echo, gaat hard allemaal zeg

@Deliedje, mooi blijven genieten van je kleintjes meis. Hopelijk ben je snel weer op de been. See you in the next topic...

Jeu Diesz, wat een prutsers daar op het ziekenhuis Laten we hopen dat je eigen verpleegkundige de boel samen met jou geregeld krijgt en je niet meer terug hoeft. Erg veel vertrouwen zou ik er zo ook niet in hebben eerlijk gezegd....

tessie, hopelijk ben je al wat uitgerust van gisteren. Had Graeme het naar z'n zin gehad? De tietkorstjes zijn hier ook erg bekend Heb ik ook al sinds een hele poos last van. Inderdaad kleurloos allemaal. Je leidingen zijn door aan het smeren...

Oho Saffier Wat een mooike Dat is gewoon jouw kindje, helemaal van jou!!

Eind van de week hittegolf dames, ik wens de LLM's alvast heel veel sterkte. En mezelf ook geloof ik... Gelukkig zie ik voor mezelf alleen vandaag en morgen nog wat poetsklussen, eventueel woensdag nog wat. Dus eind van de week kan de rust dan beginnen. De airco staat startklaar in de slaapkamer en ik heb een ligbedje voor in de tuin. Komt wel goed dus
[wishfull thinking]
ach joh voor die tijd heb ik allang mijn zoon Kan ik lekker in t zonnetje bruin zitten worden!!
[/wishfull thinking]

En Saffier, wat een prachtige echo zeg!! Wow!

En hier gelukkig geen last van lekkende borsten Lijkt me echt zwaar irritant!! Dat mag pas komen als ie geboren is!
pi_83090139
Toen ik van Graeme zwanger was, had ik af en toe wel dat er wat druppels uit mn tepel kwamen, maar die waren altijd idd vanille-achtig van kleur. Vandaar dat ik nu zo verbaast was over dit doorzichtige. Maar dit kan dus blijkbaar ook gewoon. Nou ben ik ook weer gerustgesteld!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 21 juni 2010 @ 11:06:24 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83090636
quote:
Op maandag 21 juni 2010 08:48 schreef Ticootje het volgende:
Af en toe prik ik eens bij mijn pap en mijn waarden zijn altijd goed.
LOL, ik laat mijn vader mij ook af en toe even prikken, hoewel ik oud ben en overgewicht heb, en dus sowieso meer risico loop tijdens een zwangerschap, zijn de waarden tot nu toe netjes (5,6 en 5,9).

Overigens vermoeden we dat mijn vader diabetes heeft gekregen door langdurig cortisonengebruik, men ging er in eerste instantie ook vanuit dat hij een type 2 was, want hij was al oud en grijs... dus dat was niet handig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 21 juni 2010 @ 11:58:48 #205
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_83092348
quote:
Op maandag 21 juni 2010 09:14 schreef Ticootje het volgende:
Guess, moest jij niet voor morgen bevallen??
Ja ik ik heb vandaag nog,maar ik geloof er niet meer in
Het gaat een hele rare dag worden morgen,heb net te horen gekregen dat een hele goede vriendin met 11wkn een miskraam heeft gehad en ze het morgen weghalen.Ik moet (in hetzelfde ziekenhuis) zijn om te gaan worden ingeleid.Gloeiende wat een klotezooi zeg
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  maandag 21 juni 2010 @ 12:00:19 #206
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83092395
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:58 schreef Guess. het volgende:

[..]

Ja ik ik heb vandaag nog,maar ik geloof er niet meer in
Het gaat een hele rare dag worden morgen,heb net te horen gekregen dat een hele goede vriendin met 11wkn een miskraam heeft gehad en ze het morgen weghalen.Ik moet (in hetzelfde ziekenhuis) zijn om te gaan worden ingeleid.Gloeiende wat een klotezooi zeg
Ach wat sneu voor je vriendin! En wat raar voor jou inderdaad dat jij je morgen mag komen melden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 juni 2010 @ 12:01:35 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83092440
Damn, wat moet dat dubbel zijn Guess... gewoon op dezelfde dag, dezelfde afdeling maar zo verschillend
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 juni 2010 @ 12:05:24 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83092562
Guess. wat een dubbele emotie zo.... Echt enorm klote inderdaad, de een zoveel vreugde en de ander zo'n intens verdriet.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_83093670
@tessie gefeliciteerd met Graeme, kan me voorstellen dat zo'n verjaardag vermoeiend is.

@Diesz vervelend dat je zo slecht bent geholpen in het ziekenhuis.

@Saffier wat een mooie echo zeg dat voetje

@flugeltje lekker aan het poetsen. Ik ben van plan om vandaag ook echt nog wat te doen voordat het straks te warm is om maar iets te doen.

@Sonnetje ik vind de warmte eigenlijk ook niet erg, lekker buiten zitten in de tuin, lekker ijsjes eten en gelukkig hou ik geen vocht vast.

@Guess wat een rotsituatie toch wens ik je heel veel succes morgen

Ik heb juist wat droge tepels ipv lekkende, heb daar een zalfje voor gekregen: Bepanthen. Vandaag de schroefjes opgehaald dus vanavond staat de box gelukkig was het in de buurt. Vandaag 38 weken
  maandag 21 juni 2010 @ 12:49:33 #210
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83093834
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:44 schreef Mereltje het volgende:
@tessie gefeliciteerd met Graeme, kan me voorstellen dat zo'n verjaardag vermoeiend is.

@Diesz vervelend dat je zo slecht bent geholpen in het ziekenhuis.

@Saffier wat een mooie echo zeg dat voetje

@flugeltje lekker aan het poetsen. Ik ben van plan om vandaag ook echt nog wat te doen voordat het straks te warm is om maar iets te doen.

@Sonnetje ik vind de warmte eigenlijk ook niet erg, lekker buiten zitten in de tuin, lekker ijsjes eten en gelukkig hou ik geen vocht vast.

@Guess wat een rotsituatie toch wens ik je heel veel succes morgen

Ik heb juist wat droge tepels ipv lekkende, heb daar een zalfje voor gekregen: Bepanthen. Vandaag de schroefjes opgehaald dus vanavond staat de box gelukkig was het in de buurt. Vandaag 38 weken
Hou je in gedachte dat als je borstvoeding gaat geven dat je die zooi wel van je tepel afhaalt voordat je gaat voeden? Er zit namelijk alcohol in.

Een meer natuurlijke oplossing is zuiver wolvet, lanoline... Purelan heet het van medela geloof ik..
pi_83094280
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hou je in gedachte dat als je borstvoeding gaat geven dat je die zooi wel van je tepel afhaalt voordat je gaat voeden? Er zit namelijk alcohol in.

Een meer natuurlijke oplossing is zuiver wolvet, lanoline... Purelan heet het van medela geloof ik..
natuurlijke olossing is misschien wel handiger straks als borstvoeding lukt, want de boel er steeds afhalen is ook maar een gedoe.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:08:34 #212
259886 pessie
pi_83094505
Guess wat dubbel! Dat is inderdaad een naar bericht! Ik hoop aan de ene kant voor je dat dat inleiden niet te lang gaat duren, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je je kindje liever net na 12 uur 's nachts geboren ziet worden.

Wat betreft warmte, ik heb eerder last van de kou dan van de warmte, baby ook, die heeft nergens zin in als het koud is, maar zodra mn bol in de zon komt wordt ie lekker actief. Dus geef mij maar een zonnetje met 25 graden!

Ben net weer heerlijk naar de fysio geweest. Ik was een stuk minder verkrampt in mn rug dan vorige week! Zat wel weer een stuk in dat echt pijn deed bij het losmasseren maar nu voelt het weer goed! Heb haar gevraagd wat ze dacht over wat actiever worden nu de baby is ingedaald om te kijken of ik misschien echt weer meer kan. Ze heeft liever dat ik de laatste weken nog even uitzit. Nou ja, over 5+1 weken al uitgerekende datum dus op zich...
  maandag 21 juni 2010 @ 13:09:44 #213
259886 pessie
pi_83094543
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:01 schreef Mereltje het volgende:

[..]

natuurlijke olossing is misschien wel handiger straks als borstvoeding lukt, want de boel er steeds afhalen is ook maar een gedoe.
Ik had begrepen dat als je borstvoeding geeft dat het dan ook goed is om na de voeding een beetje melk rond je tepel te smeren en dat te laten drogen. Klopt dit?
pi_83094674
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:09 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat als je borstvoeding geeft dat het dan ook goed is om na de voeding een beetje melk rond je tepel te smeren en dat te laten drogen. Klopt dit?
Geen idee/geen ervaring, ik laat me straks gewoon helpen door de kraamverzorgster/verloskundige en eventueel later door een lacatiedeskundige als het niet lukt.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:13:30 #215
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83094685
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:09 schreef pessie het volgende:

[..]

Klopt als een tiet. MAAR, niet doen als je last hebt van spruw.

In moedermelk zitten antistoffen en het is supergoed bij wondgenezing. Dus niet alleen bij tepelkloofjes (die eigenlijk altijd een oorzaak zijn van dat je kindje niet goed aan de borst ligt), maar ook bij snotneuzen, ontstoken oogjes.. Wondjes bij jezelf, noem maar op.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:16:32 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83094793
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:13 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Geen idee/geen ervaring, ik laat me straks gewoon helpen door de kraamverzorgster/verloskundige en eventueel later door een lacatiedeskundige als het niet lukt.
Verzorgt je kraambureau geen infoavond? Ook de 2 borstvoedingsorganisaties organiseren vaak infoavonden bij je in de buurt. Misschien wel fijn om je een beetje voor te bereiden, dan weet je een beetje wat je te wachten staat (zonder doemdenken, maar gewoon kleine ongemakken, die je makkelijk kunt verhelpen enzo), En dan weet je hoeveel je kindje moet drinken en hoe je weet of het goed gaat....

Niets moet natuurlijk... Ik heb het bij Jen ook niet gedaan..

Als het niet echt lukt, wacht dan niet te lang met hulp inschakelen.. Wacht geen week zeg maar..
pi_83094923
Ik heb weer een stickertje
Baby is er klaar voor, helemaal ingedaald nu!! (hoera voor mijn blaas en schaambot....)
pi_83094985
@mereltje, ik heb ook weinig last van de warmte, alleen in de felle zon zitten is niet echt lekker. en mes vocht hou ik met warmte wel wat vast. niet echt extreem veel gelukkig!
en alweer 38 weken. wat gaan er hard he!!

vanochtend zijn we weer goedgekeurd bij de vk hopelijk de laatste afspraak
en zoals verwacht is ie nog steeds niet helemaal ingedaald
pi_83095469
Ticootje ik heb wel een borstvoedingsinformatieavond gehad hoor, maar niets over melk op tepel gehoord. Weet wel een beetje wat me te wachten staat (manier van aanleggen, wanneer je kindje drinken wil, hoe het werkt, waarom het zo goed is, dat het wel even kan duren voordat je het echt onder de knie hebt etc.).
  maandag 21 juni 2010 @ 13:36:39 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83095613
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:33 schreef Mereltje het volgende:
Ticootje ik heb wel een borstvoedingsinformatieavond gehad hoor, maar niets over melk op tepel gehoord. Weet wel een beetje wat me te wachten staat (manier van aanleggen, wanneer je kindje drinken wil, hoe het werkt, waarom het zo goed is, dat het wel even kan duren voordat je het echt onder de knie hebt etc.).
Ach er is ook eigenlijk zoveel te vertellen over borstvoeding, niet raar dat niet alles genoemd wordt.. Ik sla ook wel eens door omdat ik het zo leuk vind om tot in detail te vertellen hoe het werkt enzo..

Aanleggen is gewoon het belangrijkste...
  maandag 21 juni 2010 @ 13:40:00 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83095764
Ik snap het allemaal niet zo, maar goed destijds koos je gewoon voor borstvoeding of flesvoeding, en als je borstvoeding gekozen had dan kon je vanaf 10 weken al de "Voed je nog steeds zelf??? " reacties op het consultatiebureau verwachten (en toch lekker volhouden tot de 6 maanden ).

Maar zaken als borstvoedingsvoorlichtingsavonden en lactatiedeskundigen waren er echt niet, je gaf borstvoeding, en je legde aan het het lukte wel of het lukte niet.... geen ervaring met dat laatste dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83095948
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klopt als een tiet. MAAR, niet doen als je last hebt van spruw.

In moedermelk zitten antistoffen en het is supergoed bij wondgenezing. Dus niet alleen bij tepelkloofjes (die eigenlijk altijd een oorzaak zijn van dat je kindje niet goed aan de borst ligt), maar ook bij snotneuzen, ontstoken oogjes.. Wondjes bij jezelf, noem maar op.
puistjes
  maandag 21 juni 2010 @ 13:44:58 #223
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83095958
Vroegah mislukte de borstvoeding daarom ook vaak... Dan werd er op schema gevoed, dan kwam een kindje niet goed genoeg aan... Niet genoeg melk... Enz..
Opzich best sneu, want als je gewoon heel graag borstvoeding wilt geven moet je ook gewoon om hulp kunnen vragen en gelukkig zijne r tegenwoordig goede partijen die die hulp kunnen aanbieden. Vaak kunnen vrouwen niet meer terecht bij hun moeder of tante, omdat die kennis verloren is gegaan.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:50:01 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83096162
Ik weet dat het bij een vriendin 12 jaar geleden idd mislukte en 4 jaar geleden (door juist leren aanleggen) wel lukte.

Maar ik zit me dus nu wel af te vragen wat ik allemaal "nodig" heb qua voorlichting, leuk zo'n borstvoedingsavond in het ziekenhuis, maar ik weet eigenlijk niet of ik er wat te zoeken heb, maar aan de andere kant ben ik bijna bang dat de kraamzorg wel verwacht dat je naar zo'n voorlichtingsavond bent geweest als je serieus borstvoeding wilt geven.
Net zoals je vroeger zo ongeveer "verplicht" was naar zwangerschapsgym te gaan, anders kon het nooit wat worden met de bevalling

Het is echt een van die dingen waarvan ik een beetje tussen toen en nu insta, sommige dingen vind ik nu beduidend leuker (voedingskussen, emmer om in te badderen, enz.) maar van andere dingen heb ik soms zoiets van "sjezus, wat een heisa om niets" (no offence).
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 juni 2010 @ 14:00:31 #225
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83096650
Je hebt gelijk hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')