quote:Op maandag 14 juni 2010 19:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nou, Kim heeft toch wel haar arm gebroken. ( vorige week maandag van de wc gevallen en afgelopen donderdag van de schommel met gym)
Om 15.45 waren we in het ziekenhuis en 18.15 liepen we er weer uit. Kim met een gipsen spalk rijker en mitella. Vrijdag weer terugkomen dan komt er volledig gips op. Ze vind het maar raar, maar heeft er niet veel last van.
quote:Op maandag 14 juni 2010 19:13 schreef livelink het volgende:
Oh, dat is een onverwachte mededeling Ingrid![]()
![]()
Dat heeft dan lang geduurd voordat dat ontdekt was. Hopelijk herstelt het snel.
quote:Op maandag 14 juni 2010 19:18 schreef Rewimo het volgende:
Arme Kim! Wat een pechvogeltje. Beterschap voor haar!
Dat mag nog niet, vrijdag gaat het eraf en komt er gewone gips op. In blauw of oranje.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:25 schreef Muks het volgende:
Beterschap Kim !! Hopenlijk tekent je klas je arm mooi vol in rood, blauw en Oranje
Volgens mij een gewone breuk, maar weet het niet zeker.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:28 schreef Rewimo het volgende:
Is het een twijgbreukje, Ingrid? Dat het niet helemaal door is, bedoel ik? Dat gebeurt vaak bij kleine kinderen.
Ik zal even kijkenquote:Op maandag 21 juni 2010 11:19 schreef pinquit het volgende:
Rewimo, kan je max nog in t lijstje zetten?(17 feb) of kan t niet meeR?
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:58 schreef Suzanna het volgende:
Wow Muks, 70 kinderen plus ouders... wat ben ik blij dat ik dáár niet bij was...Wel éxtra knap dat hij tweede is geworden zeg, wow! Met zoveel toeschouwers lijkt me dat extra lastig om bij de les te blijven.
Jawel, cetomacrogol hebben we, maar die doet niet veel, alleen vetten. Heb nu ook koelzalf, die lijkt te helpenquote:Op zondag 27 juni 2010 12:25 schreef _evenstar_ het volgende:
Fijn dat kim genoot bij plopsaland!
Pinq heeft Max geen zalf oid tegend de eczeem? Arwen heeft vaseline cetanogwattes(reminds me morgen ff nieuwe vragen
)
Ja ben er ook echt verdrietig om want de school is wel heel leuk enzo. Maar ja ik praat niet zo tegen mijn kind (of in de buurt van hem) dus ik wil ook dat anderen dat niet doen. Waar zit je verstand dat je zulke woorden gebruikt terwijl je je kind in de klas brengt? Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. En ook zo zielig voor Mikael. Die komt daar dus beetje bang de klas in, staan die moeders daar te schelden en te vloeken. Hij wist niet wat hem overkwam.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:46 schreef Rewimo het volgende:
Oei, MeNicole, dat klinkt inderdaad niet als een fijne omgeving voor een kindWat vervelend om daar zo achter te komen.
Ja ik ga vanmiddag mee het viendje van Mikael uit school halen. Kan ik meteen even kijken hoe dat daar is. Ik ga daar ook geen tweede keer in trappen!!quote:Op maandag 28 juni 2010 10:09 schreef _evenstar_ het volgende:
Vickydie ja
ik was te lui om de tube te pakken
Pinq fijn dat je nu wat hebt dat lijkt te werken![]()
Muks nog proficiat!
Menicole dat is idd wel behoorlijk aosciaal, ik snap heel goed dat je een andere keuze wil maken, echter tips om niet in dezelfde fouten te maken ga eens ook kijken op de school begin en eind momenten etc. dan zie je wat meer hoe en wat.
Een school kan nog zo;n perfect systeem hebben en zo leuk zijn, maar het hele plaatje moet gewoon kloppen en ook dat hoort imho bij het plaatje.
Succes ermee
Heb ik vanochtend toevallig naar gevraagd. Tropenrooster gaat in op het moment dat de temparatuur in de school boven de 30 graden uitkomt. Vanochtend was het wonderbaarlijk koel op school. Dus we kunnen nog even vooruit. Voordeel hier is dat de wind van zee waait. Dus om 3 uur als iedereen uit is, gaan alle ramen en deuren tegen elkaar open en kan de verkoelende wind zijn werk doen.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:19 schreef Rewimo het volgende:
Hoe gaan de scholen eigenlijk om met dit hete weer? Bij Christan krijgen ze meestal een aangepast schema met halve dagen school en geen huiswerk. Dat zal deze week ook wel gaan gebeuren, ze verwachten temperaturen tot 34 graden hier van de week
Op zich wel, zodra ze met vaktermen gaan gooien kan ik blijven volgen. En ik heb natuurlijk wel eea achter mijn hand, ook nu. TOch handig dat een orthopedagoog mijn collega isquote:Op maandag 28 juni 2010 16:54 schreef livelink het volgende:
Muks, dat is vervelend dat het gesprek niet bevredigend was. Heb je er nou profijt van dat je zelf leerkracht bent met dit soort gesprekken? Waarschijnlijk niet dus
Ja ik vind het voor de school ook heel erg jammer. Tis echt een hele leuke school met leuke leerkrachten en leuke projecten enzo.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:25 schreef livelink het volgende:
MeNicole, dat lijkt me inderdaad erg onprettig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit dat soort taferelen heb meegemaakt hier. Dan mis je toch ergens een basis in je opvoeding. Wel jammer, want de school kan hier natuurlijk weinig aan doen.
Goed, ze doet er alles mee. In plopsaland klauterde ze ook. Alleen lastig met water.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:20 schreef chacama het volgende:
Kim, veel waterpret! Hoe is het nu met d'r arm?
Je gaat de komende 2 weken fijn een dagje met ons naar de speeltuin. Kinderboerderij (quote:Op maandag 28 juni 2010 12:19 schreef Vicky het volgende:
jeutje Nicole, wat triest zeg!! Hopelijk vinden jullie snel een school die wel bij jullie past!
Amber hoeft nog maar 4 dagen (inclusief deze dag) naar school en dan is het vakantie! Pff ik moet eens goed gaan verzinnen wat we allemaal gaan doen deze komende 6 weken. Nou ja eigenlijk 5, want de laatste week gaan we nog een weekje weg.
Deal!!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:33 schreef m@x het volgende:
[..]
Je gaat de komende 2 weken fijn een dagje met ons naar de speeltuin. Kinderboerderij () kunnen we ook een keer doen en als het slecht weer is en je hebt een oppas voor Tess is de bioscoop ook leuk
Ik heb gebeld en er is helaas geen plek eerder. Ze vind het zelf niet erg met een zak om dat scheelt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:26 schreef chacama het volgende:
Ingrid, kun je niet eventueel kijken of het er al donderdag af mag. Die ene dag zal toch niet zoveel verschil uitmaken.
des te beter toch?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:25 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja dat heb ik al aangegeven, t lastige is dt de juf 1 dus elders is nu en alleen nog de laatste week erbij is.
Het is sowieso een gevoelskindje, en oh wat klinkt het enorm zweverig, maar echt al van kleins af aan, weet ze feilloos aan te voelen of iemand goed of slecht van zin is, zo wou ze bijv. nooit bij die ene ex-zwager in de buurt zijn. en zo bij nog een aantal, terwijl ze bij anderen juist heel open en joviaal is na de eerste paar minuten verlegen, maar wel heel duidelijk in waar haar grenzen liggen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:53 schreef trui het volgende:
[..]
des te beter toch?en 'vrije school-juf' of niet, er zit gewoon best veel verschil tussen juffen. de een weet inderdaad het beste uit je kind te halen, en de ander toch stukken minder.
wel lastig als arwen zich zo laat leiden door verwachtingen van anderen. iets om in de gaten te houden, want dat kan soms best belemmerend zijn denk ik.
Bloed, zweet en tranen.... waarom begrijpen mensen niet dat niet iedereen zich sociaal emotioneel gelijk ontwikkeld, dat de een behoefte heeft aan veel contacten en de ander minder ? Dat je je ontwikkeld door met gelijkgestemden om te gaan en niet perse met leeftijdsgenootjes... wat zou dat een hoop troubles verminderenquote:
Nou inderdaad! Dat hebben we wel geleerd op de cursus. Als je daar extra op let, om het kleinste dingen een compliment dat helpt echt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:50 schreef lily het volgende:
Wat mijn voorgangsters al zeggen, trui
en jij kunt ze nog wat leren wat betreft de positieve feedback(wat trouwens wel heel erg belangrijk is en niet te onderschatten)
Nee hij gaat na de vakantie. Wennen heeft verder eigenlijk geen zin meer. De vakantie begint volgende week dondedag al. En hij heeft zelf nog feestje op de psz enzo.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:13 schreef Grijs het volgende:
Fijn zeg, MeNicole! Gaat hij daar nu direct naartoe of na de vakantie?
misschien laat maar alsnog gefeliciteerd en als ik dit nog mag opmerken.quote:
Haha, dan zijn ze weer jaloers, dat de kinderen hier al weer naar school mogenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:30 schreef livelink het volgende:
Als wij straks half augustus weer moeten beginnen, mogen jullie ons weer even uitjubelen om het goed te maken
Die van mij vonden vakantie eigenlijk niet superleuk... ze gaan zo graag naar school ! Maar mama vindt het wel lekkerquote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:30 schreef livelink het volgende:
Sorry voor iedereen die nog even door moet, maar ik moet dit even doen
VA
K
A
N
T
I
E
![]()
Als wij straks half augustus weer moeten beginnen, mogen jullie ons weer even uitjubelen om het goed te maken
Schrijven ze wel handelingsplannen Trui? Want die zijn verplicht (en moeten bovendien aan allerlei voorwaarden voldoen) als je een rugzak wil aanvragen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:30 schreef trui het volgende:
en wie weet hebben we er nog wat aan bij het aanvragen van eventueel benodigde rugzak-achtige dingen.
dat klinkt niet prettig Moonah!! Sterkte met doorbikkelen!quote:Op zondag 4 juli 2010 21:54 schreef Moonah het volgende:
Oh, en fijne vakantie voor hen die dat geluk hebben.
Wij bakken nog even 3 weken door in de sauna die school wordt genoemd.
tnx! maar inderdaad, dat doen ze al. althans, die schrijft de intern begeleidster en zij overleggen dan samen (en soms met ons erbij) in hoeverre die werkbaar zijn gebleken tot nu toe.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Schrijven ze wel handelingsplannen Trui? Want die zijn verplicht (en moeten bovendien aan allerlei voorwaarden voldoen) als je een rugzak wil aanvragen.
Mss weet je het al wel, maar ik dacht, ik meld het toch maar even.![]()
no wayquote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:04 schreef easy-going het volgende:
[..]
Haha, dan zijn ze weer jaloers, dat de kinderen hier al weer naar school mogen
lol vrije school taalquote:Op maandag 5 juli 2010 15:16 schreef trui het volgende:
fijn evenstar!
maarre.. is 'juffie' vrijeschool-taal??
quote:Op maandag 5 juli 2010 15:16 schreef trui het volgende:
fijn evenstar!
maarre.. is 'juffie' vrijeschool-taal??
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:58 schreef easy-going het volgende:
O, leuk, gaan de muks-kids bij Christan logeren? Daar had ik helemaal nog niets van meegekregen.
Wat leuk! Komen ze dan kamperen bij jullie in de tuin? Of is het huis al genoeg opgeknapt?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:08 schreef Rewimo het volgende:
Dat kan, dat staat hier ook pas sinds vanmorgen
Het wordt nu toch echt tijd voor een bril, Easy.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:58 schreef easy-going het volgende:
O, leuk, gaan de muks-kids bij Christan logeren? Daar had ik helemaal nog niets van meegekregen.
Het huis mankeert niks, maar ze mogen inderdaad in de tuin kamperen als ze dat willenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:24 schreef YPPY het volgende:
Wat leuk! Komen ze dan kamperen bij jullie in de tuin? Of is het huis al genoeg opgeknapt?
Dat je er aan begonnen bent vind ik al knap!quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou wil ik geen partypooper zijn maar mijn mannen liepen hier om 11 uur nog "even plassen" "slokje water" en wat dies meer zijt en om 7 uur waren de eerste rellen ook alweer uitgebroken.![]()
dus tent in tuin is niet altijd het antwoord benk bang.
we hebben twee aparte binnententen. echt standbeeld voor wie dat bedacht heeft!quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:32 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dat je er aan begonnen bent vind ik al knap!Ik zou het niet eens toestaan, want dat is binnen een half uur oorlog.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:35 schreef debuurvrouw het volgende:
En het antwoord op alles is natuurlijk 42, maar dit terzijde.
try googlequote:
Hitchhikers guide to the galaxyquote:
join the club. Ik heb vandaag ook weer iets bijgeleerdquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:46 schreef Spuuglokje het volgende:
Google is my friend.Ik heb geloof ik ergens onder een steen geleefd, dat ik dit gemist heb.
had je ze dan echt vannacht in de tent willen laten slapen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:25 schreef Rewimo het volgende:
Okee, de jongens slapen niet in de tent vannacht. Die is namelijk weggewaaidChristans kleine tentje is bij de buren over de notenboom gewaaid en dat hebben we niet meer terug kunnen vinden. De trampoline is tegen het huis gewaaid en die kunnen we ook afschrijven vrees ik
Nee, waarom? (de meester trouwens ook nietquote:Op donderdag 15 juli 2010 09:40 schreef _evenstar_ het volgende:
geven jullie de juf aan t eind van het jaar trouwens een kleinigheidje?
Neequote:Op woensdag 14 juli 2010 22:36 schreef lady-wrb het volgende:
had je ze dan echt vannacht in de tent willen laten slapen?
Ja maar... misschien denkt de halve klas er wel zo over... zo gaat dat vaak met dat soort dingen (merkkleding omdat 'iedereen' dat heeft bijv.)quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:51 schreef trui het volgende:
bij ons is dat wel de gewoonte. ik vind 't wat overdreven, maar wil ook niet dat mijn kinderen als enige niks geven, dus ik doe er toch aan mee. we hadden omdat het zo warm is aan elke juf zo'n ijsblokjesmal in de vorm van hartjes gegeven. en wat geinige maskertjes.
I know, en ik vind 't ook heel stom eigenlijk dat ik me daarin mee laat slepen maar ik vind 't toch te lastig om het niet te doen. bovendien was het voor allebei ook wel een bijzonder jaar, dat ook best afgesloten mag worden met zo'n bedankje. maar als er geen andere invloeden waren zou ik een cadeautje eigenlijk niet zo nodig hebben gevonden.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:14 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ja maar... misschien denkt de halve klas er wel zo over... zo gaat dat vaak met dat soort dingen (merkkleding omdat 'iedereen' dat heeft bijv.)
Hier nog zo 1 hoor, ik kreeg dit jaar gewoon een briefje met we hebben een kado gekocht en zoveel willen we graag krijgen per kindquote:Op donderdag 15 juli 2010 12:53 schreef trui het volgende:
[..]
I know, en ik vind 't ook heel stom eigenlijk dat ik me daarin mee laat slepen maar ik vind 't toch te lastig om het niet te doen. bovendien was het voor allebei ook wel een bijzonder jaar, dat ook best afgesloten mag worden met zo'n bedankje. maar als er geen andere invloeden waren zou ik een cadeautje eigenlijk niet zo nodig hebben gevonden.
Dat is wel een heel leuk idee!quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:43 schreef trui het volgende:
ja nou eh we deden OOK nog iets als klas inderdaad: een vriendenboekje voor elke juf, waar ieder kind dus een bladzijde mocht vullen. maar dat kostte slechts 50ct per kind. wel heel leuk geworden! maar daarnaast namen de meesten dus ook nog een klein eigen kadootje mee.
Neuh, zo'n plichtmatig handje doet me ook niet zo veel.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:25 schreef Grijs het volgende:
Ja natuurlijk is een blijk van waardering (ieder op z'n eigen manier) leuk. Maar als het een "verplichting" wordt, dan is het voor de juf (of meester) ook niet leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |