MeNicole wat een idiote taferelen daar met die moeder. fijne start zo zeg, tsjonge!

livelink fijn dat 't gesprek goed ging. wat handig dat je al 't een en ander schriftelijk op een rijtje gezet had. spannend hoe 't volgend jaar zal gaan, maar wat fijn dat je weet dat ie zo'n goede juf krijgt.
ik heb zometeen ook nog een afrondend gesprekje over 'Willem'. hij had gisteren z'n rapport al mee en dat is prachtig mooi, echt heel knap.

hij is wat dromerig af en toe (dubbel erfelijk belast..) maar presteert op alle vakken ruim voldoende of goed. en hij is heel relaxed in de klas, praat leuk mee, voelt zich vrij om dingen te vertellen en te doen. komt ook wat beter voor zichzelf op. fijn!!! we zijn vast zo uitgepraat.

wel is er wat opschudding onder de ouders over de nieuwe indeling van groep 4. we hadden 2 heerlijk kleine groepen 3 (beide 20 kinderen) maar daar blijven er een paar van zitten dus zijn 't er eigenlijk te weinig voor 2 klassen. nu komt er 1 grote groep 4 (30 kinderen) en een combinatiegroep 3-4. Willem komt in de grote groep 4. ik denk dat 't niet zo'n probleem hoeft te zijn, ik zat vroeger ook altijd in een jaargroep waar elk jaar een ander gedeelte van werd afgesplitst in een combinatieklas met een jaartje jonger en ik vond dat wel leuk. maar veel mensen vinden 't maar niks of maken zich zorgen over of de (erg jonge) juf die grote groep wel aan kan. we zullen zien! het is wel wat onduidelijk op basis waarvan ze geselecteerd hebben wie er naar de combinatieklas gaan, maar dat zal ik straks eens vragen.
Cato heeft nog een jaartje groep 2 te gaan. helaas is het onduidelijk wie haar juf(fen) zullen zijn. Ze begint met een juf die maar tot de herfstvakantie werkt, daarna gaat ze met zwangerschapsverlof. er is nog geen vervanger aangesteld. ik had gehoop dat ze in een andere klas zou komen, bij een juf die zelf een autistische zoon heeft. daar hadden we 't ook al over gehad met haar huidge juffen en de IB'er dus de klassenindeling die we vorige week meekregen viel me een beetje tegen. maar ja, ze schuiven wel met de hele klas door (uitgezonderd de kinderen die naar groep 3 gaan uiteraard) dus er moet wel met meer rekening gehouden worden dan alleen met onze wensen. en het is ook belangrijk dat ze bij dezelfde kinderen blijft. die nieuwe juf moeten we gewoon even extra goed bijpraten/instrueren in 't begin.

moussy, is het zo ongebruikelijk joh dat cas nog zo weinig interesse heeft in leren lezen e.d.? het lijkt mij niet zo heel raar dat niet elk kind daar al meteen zo om staat te springen. ik ben wel heel benieuwd hoe hij 't straks gaat vinden dan!