abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 15:06:06 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83444384
Hee, wat fijn Ingrid, kan ze lekker met water spelen zonder om haar gips te denken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:41:54 #102
144006 chacama
Ondernemend!
pi_83446049
Kijk dat is nog eens lekker nieuws! Dat wordt echt lekker kliederen donderdag!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:29:03 #103
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83462417
Wat een goede berichten allemaal!
Dan doe ik ook maar even mee. Ik heb net 10-minutengesprekken gehad voor Daan en Judith. Ze hadden prachtige rapporten en de meester (van Daan) en de juf (van Judith) waren ook erg positief over hun. Ik heb gewoon perfecte kinderen! *glimt*
Maar het is inderdaad leuk om te horen en te zien dat ze op school goed mee doen, enthousiast en vrolijk zijn. Ze hebben beiden wat meer uitdaging nodig dan gemiddeld en dat krijgen ze. En daar doen ze het goed op en dat is natuurlijk erg fijn.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 juni 2010 @ 21:41:17 #104
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83463151
Zoe (puntjes kwijt ) wat zie jij er al wijs uit! Die lieve lach die helemaal in je ogen doorblinkt En al zes, damn wat gaat de tijd snel. Onze 2004 babyboom gaat naar groep 3

Ik lees goede verhalen allemaal hier, vooral over rapporten, gesprekken en vakantie... Wij mogen nog even, vier weken als ik het goed heb. Isa heeft wel zin in groep 3, vooral in leren lezen dus daar is ze maar vast zelf mee begonnen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 21:54:39 #105
13151 crew  Rewimo
pi_83464093
Fijn dat Daan en Judith zo lekker gaan, Grijs
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_83464515
Wat heerlijk al die goede verhalen, rapporten en gesprekken
En Zoë wat ben je groot !
Ingrid wat fijn dat het er af mag !
Grijs wat fijn dat Daan en Judith het zo lekker doen ! Geniet van je heerlijke kids !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  dinsdag 29 juni 2010 @ 22:12:41 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_83465372
Zoë, gefeliciteerd met je 6e verjaardag
Rottdog, gefeliciteerd met je mooie, grote, superjarige dochter

Verder ook fijn dat het allemaal lekker gaat met Willem, Daan en Judith en dat Kim al snel verlost is van het gips.

Ik heb vanavond schoongemaakt op school. Geen pretje met die hitte en de hoeveelheid schoonmaakwerk viel weer ernstig tegen. Blij dat het achter de rug is. En volgens mij ben ik nu dan eindelijk klaar met alle laatste-weken-zaken. Vorige week einduitvoering van de muziekschool, afgelopen zaterdag judowedstrijden en turnwedstrijden gehad en daarmee is het nu klaar. Hoe ben ik toch ongemerkt zo'n SIRE-ouder geworden van kinderen die het veel te druk hebben?
Hoewel ik geloof dat ik er meer last van heb dan de kinderen zelf
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_83465621
Gefeliciterd Zoë!!

oeh, goed dat je het over schoonmaken hebt Livelink!! Ik moet de blokken morgen niet vergeten in de wasmachine te gooien!

Amber heeft morgen haar 1e kinderfeestje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 22:16:40 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83465643
goed dat je 't zegt livelink, die schoonmaakavond hebben wij morgen. ik had 't al helemaal verdrongen.
in de haak.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:09:48 #110
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_83469279
Zoë, wat hebben we jou lang niet gezien! Gefeliciteerd nog!

Wij zouden vanmiddag waterfeest hebben op school.. helaas ging het regenen Om half 12 toen ik Saskia ophaalde was het nog 25 graden, een uur later nog maar 19

Hier nog een paar dagen tot de vakantie. Morgen gaan we met alle kinderen en ouders van de twee kleutergroepen BBQ'en bij een restaurant in de buurt (de eigenaren zijn de ouders van een klasgenootje ). Vanmiddag de luizencapes gewassen (op de schoonmaakavond had ik geen oppas). Het wordt ook wel tijd voor wat rust ook
Saskia heeft nog één zorg.. wat moet ze nou gaan leren in groep 3? "dan ga je woordjes leren, maar die ken ik allemaal al" (ze leest de nieuwsbrief van de dierentuin vlekkeloos en zonder hakkelen voor, inclusief woorden als 'waarschijnlijk' e.d. ) Gelukkig lieve juf volgend jaar, zal dus wel snel een gesprekje worden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 juni 2010 @ 07:52:00 #111
13151 crew  Rewimo
pi_83476622
Misschien kan ze leren rekenen, E.T.?

Hier werd ik vanmorgen uit bed gehaald omdat meneer een geodriehoek en een passer nodig had. Kan ie dat nou niet even de avond vantevoren vragen?
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:48:44 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_83483401
Schoonmaak, sla k dit jaar over. Maar volgend jaar dan zit Maud in groep 1 dus dan mogen we weer aan de slag.

En goede rapportbespreking! Super! Hier maandagavond. Moet nog even kijken met wie ik kan wisselen, want ik kom dan net terug van zwemles met Fleur dus dat gaat niet lukken....

Oeps, Rewimo. hij zal het vast gewoon vergeten zijn....

Wat leuk die BBQ bij Saskia. En leren rekenen is inderdaad een optie in groep 3 . Maar zo te horen gaat het dus lekker met Saskia en zit ze op eind groep 3 niveau qua lezen. Hoe doet ze het met schrijven?

Veel plezier Amber. Je eerste feestje... spannend.

Sjeen, lekker dat het met Isa ook zo goed gaat en dat ze zin heeft in groep 3. Die vier weken komen we ook wel door alleen hopen dat het weer daarna ook nog zo lekker is als nu. Gaan jullie nog weg?
  woensdag 30 juni 2010 @ 13:06:07 #113
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_83486652
Ze gaat volgend jaar ook extra rekenwerk krijgen Schrijven doet ze ook aardig. Alleen nog wel in d'r eigen handschrift, het oefenen van echte schrijfletters is geen overbodige luxe Maar goed, we zien volgend jaar wel hoe het loopt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_83500001
Nou, het is gelukt met het gips. Ze is weer gipsvrij!
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 juni 2010 @ 19:22:25 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83502422
Super Ingrid!

ET, Saskia is al heftig op weg Zover is Isa nog lang niet... Die heeft alleen maar heel veel zin in groep 3

Chacama, die vier weken zijn geen probleem hier, ze gaat graag naar school. We gaan twee weken naar Bretagne in augustus en als het een beetje mee zit ook nog een paar dagen naar Marbella. Maar dat laatste is nog even afwachten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_83502898
Hier ook twee mooie rapporten vandaag Alles prima en ook met oudste gaat het goed. Als het zo blijft ben ik dik tevreden.
Ze komen er tot nu toe makkelijk doorheen.

ET: Damon kon ook al prima lezen toen hij naar groep 3 ging. Hij is volledig autodidact. Hij heeft altijd extra werk gekregen zodat hij zich niet hoefde te vervelen.
Begin groep 4 zat hij al op AVI 9 maar voor hem is het nooit een probleem geweest. Hij las gewoon de boeken op zijn niveau of hij hielp anderen met lezen (voor hem is dat helpen goed omdat hij sociaal zwakker is).
pi_83506530
Oeps, hoort meer bij de dreumesen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 juni 2010 @ 21:41:39 #118
13151 crew  Rewimo
pi_83509159
Lily, goed nieuws over je jongens

En Kim zonder gips, dat is fijn, zeker met die warmte.
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:31:21 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83521905
er valt nog genoeg te leren, saskia. (volgens mij dacht willem dat ook van te voren, dat als je eenmaal kunt lezen dat je dan alles ook wel weet).

nou, hier is het lokaal ook weer schoon, we hebben ons gisteravond aardig uitgesloofd in die hitte. gelukkig is 't ook altijd wel gezellig.

gesprekje met de juf laatst was trouwens ook leuk en verhelderend. de reden waarom hij in de 'gewone' groep 4 komt en niet in de combinatiegroep 3-4: (ook) willem krijgt extra uitdagende werkjes om tegen te gaan dat hij verveeld raakt. hem zo op z'n eigen niveau dingen aanreiken kan beter in een klas die verder gezamenlijk op 1 niveau les krijgen dan wanneer de groep zelf al verdeeld is over verschillende niveaus. zeker wanneer 't in combinatie met groep 3 is, daar zit ook veel niveauverschil in hoe de kinderen vorderen met de basis van lezen en rekenen, waardoor de leerkracht daar dan ook al veel tijd in moet steken om dat ook goed gedifferentieerd aan te bieden.
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 09:46:02 #120
13151 crew  Rewimo
pi_83522296
Dat klinkt logisch trui, daar hebben ze goed over nagedacht
  donderdag 1 juli 2010 @ 10:39:24 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_83523926
Dat klinkt allemaal heel positief hier

Zoe nog proficiat !!

Ik ben benieuwd wanneer wij gesprekken krijgen, en wat er dan egzegd wordt. en vooral ligt er ook aan bij welke juf t gesprek is, heel handig dat de twee juffen verschillende beelden hebben van Arwen.
Klinkt het logisch als ik t idee heb dat Arwen zich gewoon heel erg aanpast aan het verwachtingspatroon van een persoon?
De ene juf ( die is ingevallen ivm het overlijden ) die vind Arwen echt nog een net vier jarige,constant dromen ik herken haar daar helemaal niet in oke in het dromen dt heeft ze soms, maar dan vooral als ze gaan wandelen dan ziet ze overal cijfers en dieren en letters in . Wat me wel opviel daar was de keren dat ik erbij was, ivm wandelen of feestdagen, ze niet meezong. Maar ze zou niet goed luisteren?
Een andere juf die als juf 1 en 2 niet kunnen in valt die dacht juist dat arwen al een tweedejaars kleuter was, heel bijdehand, heel wijs luisterd heel erg goed helpt heel goed mee,
Dat laatste werd ook bevestigd door juf 2. die ze nu de laatste paar weken fulltime hebben! en de afgelopen maand idem. Die zegt ook ze is wijs, slim, zeer behulpzaam en sociaal, ligt lekker in de groep, heeft een zeer goede motoriek/lichamelijke beheersing. Is zeer mondig praat heel goed. luisterd goed doet alles heel goed mee, is enthousiast ( soms wel iets te ) zingt alles mee, doet de euritmie erbij waar de kleinsten die niet mee doen t enige was dat ze soms ongeduldig is, en ja dat herken ik heel goed. ( niet van mezelf trouwens ik ben eerder te geduldig soms )

Kortom dus wel verschillende beelden van hetzelfde kind, en nu bedcaht ik me, zou het niet kunnen dat Arwen gewoon heel haarfijn aanvoelt wat de verwachtingspatronen zijn van een persoon? Ze geeft zelf trouwens ook wel aan dat juf twee fijner is. Dus misschien speelt dat ook mee?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:06:59 #122
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83524942
Ja hoor, het kan heel goed dat ze zich aanpast aan het verwachtingspatroon van de juf! Ik zou het er zeker eens over hebben met de juffen (of vragen of de juffen het er met elkaar over willen hebben).
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:25:14 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_83525672
Ja dat heb ik al aangegeven, t lastige is dt de juf 1 dus elders is nu en alleen nog de laatste week erbij is.
We hebben binnenkort kennismaking met de nieuwe juf voor in t nieuwe schooljaar.

Juf 2 blijft in t nieuwe schooljaar tot januari om de overgang wat fijner te maken. Zeker gezien de nieuwe juf helemaal nieuw is op deze school. Ze is trouwens wel een vrije school juf al.
Juf 1 van nu is dat trouwens niet.
Juf 2 was trouwens ook verbaasd van wat ik vertelde wat juf 1 zei, daarom dus telefonisch bespreken.
Maar ze zei al wel, juf 1 heeft Arwen vooral meegemaakt net nadat juf Mira ziek was, en ook dus met en na t overlijden, dat Arwen daarom misschien ivm haar vaders overlijden weer even haar draai heeft moeten vinden.
Juf Mira vertelde trouwens idem over Arwen wat juf 2 vertelde.

Juf 2 is trouwens wel een typische echte vrije school juf, beetje lastig uit te leggen, maar juf 1 die is bijv een reguliere juf en die werkt echt een lijstje af van wat er gedaan wordt. Juf 2 handelt dus op de dagelijkse structuur ook erg wat er momenteel in de klas speelt of bij een kindje en verweeft dat heel duidelijk in de structuur van de dag. En heb zelf het idee dat zij zich ook veel meer bewust is van elk kind: wie is het kind, wat kan het kind etc.

Ik denk dat Knorretje of Owlet mocht ze hier lezen het wat beter uit kunnen leggen wat t wezenlijke verschil is met een reguliere school en de vrije school.
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:53:16 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83526725
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:25 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja dat heb ik al aangegeven, t lastige is dt de juf 1 dus elders is nu en alleen nog de laatste week erbij is.
des te beter toch? en 'vrije school-juf' of niet, er zit gewoon best veel verschil tussen juffen. de een weet inderdaad het beste uit je kind te halen, en de ander toch stukken minder.

wel lastig als arwen zich zo laat leiden door verwachtingen van anderen. iets om in de gaten te houden, want dat kan soms best belemmerend zijn denk ik.
in de haak.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:28:09 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_83530416
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:53 schreef trui het volgende:

[..]

des te beter toch? en 'vrije school-juf' of niet, er zit gewoon best veel verschil tussen juffen. de een weet inderdaad het beste uit je kind te halen, en de ander toch stukken minder.

wel lastig als arwen zich zo laat leiden door verwachtingen van anderen. iets om in de gaten te houden, want dat kan soms best belemmerend zijn denk ik.
Het is sowieso een gevoelskindje, en oh wat klinkt het enorm zweverig, maar echt al van kleins af aan, weet ze feilloos aan te voelen of iemand goed of slecht van zin is, zo wou ze bijv. nooit bij die ene ex-zwager in de buurt zijn. en zo bij nog een aantal, terwijl ze bij anderen juist heel open en joviaal is na de eerste paar minuten verlegen, maar wel heel duidelijk in waar haar grenzen liggen.

Ik ben ook gewoon allemaal nieuw in dat school gebeuren en gesprekken etc.

Bij de kinderarts zit ik er voornamelijk bij om uitslagen te horen
maandag was ze weer geweest, en alle vragen van de arts beantwoorde ze keurig zelf! kon duidelijk aangeven waar ze pijn had, buikje was ook wat onrustig doordat opa en oma toch echt nog wat voorzichtiger moeten worden met gluten.
Wat ze wel en niet mag , en waar ze dan last van krijgt.
Arts was echt trots op haar en zei ook wat fijn dat ze ondanks haar leeftijd het zo goed kan vertellen, dat gaat een hoop ellende schelen

Qua gezondheidstechnisch ook maar even een update:

Allergiegewijs gaat het nog up en down, weer wat erbij, en weer wat eraf. en weer wat dubbel bevestigd nu.
Als het pollen seizoen over is gaan we weer verder, en puzzelen we ons een weg er doorheen.
Wel is helaas het ijzer niet goed.
Het was de vorige keer al best laag met 5, en dus hup een de ijzerdrank, schetst de verbazing dat het na een maand ijzerdrank, NOG verder gezakt is naar 3.
Nu is ze aan de staalpillen met een behoorlijk hoge dosis, in theorie zou een ijzerinfuus haar beter helpen, maar gezien ze er niet denderend veel last van heeft, en ze al zoveel gedokter heeft wil de arts nu met de staalpillen even 3 maanden aankijken en dan weer bloed meten.
En dan kijken hoe de waarde dan is. Helpt dit niet dan kan het niet anders.
We blijven wel lekker bezig zo
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:38:57 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_83530797
Even voor de verduidelijking:

IJzer (micromol ijzer per liter bloedplasma):
- pasgeborenen (= neonaten) ..........17 - 24
- vrouwen ......................................10 - 25
- mannen ...................................... 14 - 28
NB. Als de ijzer-waarden lager zijn is (vermoedelijk) sprake van ijzer-gebrek en als de waarden hoger zijn van ijzer-stapeling.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 13:39:00 #127
13151 crew  Rewimo
pi_83530800
Lastig van dat ijzer. Ik weet niet in hoeverre je het met haar voeding kunt ondersteunen? Mag ze appelstroop? Daar zit veel ijzer in. En hebben ze gekeken waarom ze slecht ijzer opneemt, of is het een kwestie van niet genoeg binnen krijgen?

Knap van haar dat ze het zelf zo goed kan uitleggen aan de dokter
pi_83531174
Dat met die ijzerwaarden ken ik in mijn fam., die krijgen nu vit b-injecties. Is dat bij Arwen ook gecontroleerd?
Moet nu weg maar wilde dit nog even doorgeven
Fijn dat het zo goed met haar gaat verder!
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:50:57 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_83531272
Ze mag geen appel

Ze krijgt in principe net genoeg ijzer, soms wel te weinig, maar over het algemeen genoeg.

even van het net:

Te laag: bloedverlies zoals bij overvloedige menses, zwangerschap, vergrote bloedaanmaak zoals bij jonge mensen, verminderde aanvoer van Fe uit de voeding, chronische onsteking, bloedverlies in maag-darmstelsel (maagzweer, tumoren), verminderde absorptie (coeliakie, darmresectie), chronische ziekte.

Het lastige is dat wat ze mag hebben en lekker goe d zijzer bevat mag je ook weer niet teveel hebben ( brocolli en sperciebonen en spinazie, anders kreeg ze dat elke dag, maar daar zitten weer andere stoffen in die ze anders teveel krijgt

Dieetiste zei trouwens begin juni omdat ze niet officieel de diagnose coeliakie heeft, ( onduidelijk biopt en bloed, net wel net niet geval. ) om toch weer gluten te proberen. Ik heb flink geweigerd en gezegd bespreek dit wel met de kinderarts En die was het volmondig met me eens, alles wijst er gewoon op de klachten, alles wat erbij komt ( lactose intollerantie, slechte ijzeropname etc) is typisch aan coeliakie, dus zij zegt ook ze heeft hgewoon coeliakie, we gaan dat kind niet vervelend voorals nog met 3 maanden gluten provocatie en weer biopt etc. Ze is toen waarschijnlijk te jong geweest waardoor geen echte duidelijkheid.
Ik zeg ook liever dat ze het niet heeft voor haar fijner en voor mijn financie-en ook .
Ze was wederom boos op de arts van het AZM dat er nooit eerder ijzer gemeten is. vermoedelijk heeft ze altijd een laag ijzer gehad, waardoor het niet heel merkbaar is, omdat ze niet anders egwend is en er dus omheen leeft ( als jullie snappen wat ik bedoel )
Maar ben elke keer nog hartstikke blij met deze kinderarts echt een schat van een mens, leeft mee, denkt mee, handelt! Heerlijk is dat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 13:58:09 #130
13151 crew  Rewimo
pi_83531560
Geen appel, dat wordt 'm dus niet

Ik heb zelf ook ijzertekort, ik neem te weinig op. Pillen helpen daardoor bij mij niet. Maar wellicht lukt het bij Arwen wel
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:00:58 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_83531687
We proberen het gewoon zolang ze niet omvalt/fluwvalt oid en niet de hele dag voor apegapen ligt, maak ik me niet al teveel zorgen

Even wat zkh rust nu, kan dat kind wel gebruiken
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 14:16:26 #132
13151 crew  Rewimo
pi_83532279
Groot gelijk hoor
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:05:55 #133
144006 chacama
Ondernemend!
pi_83533940
Groot gelijk Evenstar. Gewoon rust en hopelijk werken de staalpillen. Fijn dat je zo'n lieve KA hebt. Wat betreft de juffen... geen idee, maar denk wel dat een kind zich kan aanpassen aan wat 'wenselijk' is.

Sjeen, heerlijk naar Bretagne. Geniet ervan. Half augustus dus niet in de buurt...neem ik aan

Kim, zonder gips. Heerlijk.

Trui, wat een duidelijk verhaal. Fijn dat de school zo meedenkt!

En hier een mijlpaal. Tand 1 is eruit! Tand 2 zit al mega-los. foto volgt.
pi_83549543
De heren mogen versnellen, wij zijn blij en opgelucht ! De voorsprongen waren enorm, dus het was hoogtijd aldus de IB-er (zeker voor de jongste)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:24:43 #135
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_83550135
Fijn Muks!
Chacama, waar blijft de foto van de mijlpaal? En gaat de tand naar de tandenfee?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 22:25:49 #136
13151 crew  Rewimo
pi_83550194
Muks Dat heeft moeite gekost hè?
pi_83550275
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:25 schreef Rewimo het volgende:
Muks Dat heeft moeite gekost hè?
Bloed, zweet en tranen.... waarom begrijpen mensen niet dat niet iedereen zich sociaal emotioneel gelijk ontwikkeld, dat de een behoefte heeft aan veel contacten en de ander minder ? Dat je je ontwikkeld door met gelijkgestemden om te gaan en niet perse met leeftijdsgenootjes... wat zou dat een hoop troubles verminderen
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:43:21 #138
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83551206
Fijn Muks!
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:45:04 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83551308
muks, stom dat 't zo moeizaam moest, maar mooi dat 't dan toch gelukt is. ik hoop dat 't goed uitpakt.

hoera voor fleurs losse tanden!
in de haak.
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:30:49 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83553278
Cato kreeg trouwens vandaag ook haar rapport. een beetje confronterend weer omdat er wel erg de nadruk werd gelegd op de dingen die nog niet zo goed gaan. maar ja, die zijn er ook echt wel, dat moeten we natuurlijk wel onder ogen blijven zien. alleen zijn deze juffen niet zo heel goed in positieve feedback (en die dan wat varieren, niet alleen maar steeds hetzelfde ene ding noemen). terwijl ik haar heel erg vooruitgegaan vind in vele opzichten. ach ja, 't is ook niet zo erg. en wie weet hebben we er nog wat aan bij het aanvragen van eventueel benodigde rugzak-achtige dingen.
in de haak.
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:52:37 #141
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83554219
Jammer dat het rapport van Cato wat tegenviel. Wel fijn dat jullie wel zien dat ze vooruitgaat, hopelijk zien ze dat volgend jaar ook op school.

O ja, en losse tanden! Wat worden ze dan al groot, hè, chacama?! Judith heeft er nu 2 of 3 tanden uit, geloof ik . 't Gaat in elk geval niet zo heel erg hard.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 juli 2010 @ 09:05:23 #142
13151 crew  Rewimo
pi_83560161
trui, dat is niet leuk om te lezen, als ze alleen maar negatieve dingen signaleren Goed dat je het kunt relativeren, en ze blijft tenslotte gewoon jullie knappe meid
pi_83561330
Trui wat jammer en niet leuk dat ze zo de nadruk leggen op wat ze nog niet zo goed kan.
MIsschien cursusje feedback aanbieden ? Gelukkig zie jij wel wat ze al wel allemaal kan en wat ze geleerd heeft. Geniet lekker van Cato !
pi_83562813
Wat mijn voorgangsters al zeggen, trui

en jij kunt ze nog wat leren wat betreft de positieve feedback (wat trouwens wel heel erg belangrijk is en niet te onderschatten)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 juli 2010 @ 11:05:12 #145
13151 crew  Rewimo
pi_83563269
Christan had sportdag vanmorgen. Meestal verregenen die Ben benieuwd wat ze gedaan hebben. qltel is hem nu aan het ophalen. Kan ie zo het zwembad in
pi_83563336
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:50 schreef lily het volgende:
Wat mijn voorgangsters al zeggen, trui

en jij kunt ze nog wat leren wat betreft de positieve feedback (wat trouwens wel heel erg belangrijk is en niet te onderschatten)
Nou inderdaad! Dat hebben we wel geleerd op de cursus. Als je daar extra op let, om het kleinste dingen een compliment dat helpt echt.
pi_83563367
We hebben een andere school voor Mikael gevonden
Zelfde als waar zijn vriendje heen gaat maar wel in een andere klas. Zo komen ze elkaar tijdens het vrij spelen en buiten spelen wel tegen maar moeten ze in de klas het zonder elkaar doen. Ben anders bang dat ze helemaal niet met andere kindjes spelen. Doen ze op de psz namelijk ook niet. Steeds zoeken ze elkaar op. Nu kan dat ook wel maar ook vaak niet. Iedereen dus helemaal blij.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_83563423
fijn MeNicole!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:13:20 #149
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83563512
Fijn zeg, MeNicole! Gaat hij daar nu direct naartoe of na de vakantie?
pi_83563904
Fijn MeNicole!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')