Na lange tijd kom ik hier even posten over Jolie. Ze heeft gisteren getrakteerd op school, haar eerste wiebeltand en krijgt binnen nu en twee uur gaatjes in haar oren. Het is nog altijd een prachtig lief en open meisje met heel veel humor.
Pasfoto van Jolie maart 2010.
![]()
En een krachtig meisje want ze heeft behoorlijk wat op haar bord gehad de laatste tijd. Wat er met mij aan de hand is weten sommige mensen hier en sommige mensen niet. Wellicht vertel ik het op een dag. Maar Jolie woont sinds april bij het gastgezin waar zij als babietje al heel ging. Daarvoor heeft zij nog een tijdjein ons huis gewoond maar woonde ik er niet meer en werd zij opgevangen door mijn zus en beste vriendin, ondersteunt door het gastgezin en onze diverse oppasjes. Inmiddels woon ik weer uin ons huis en zij nog bij het gastgezin, we zien elkaar wel weer elke dag en ze slaapt ook 2 a 3 keer per week in ons huis, samen met mij. Het is de bedoeling dat we eind van de vakantie weer samen hier wonen doordeweeks en eventueel zij in het weekend in het gastgezin.
Maar ondanks alles staat zij stralend en midden in het leven. Heeft zij een prachtig rapport en zal ze na de vakantie naar groep 3 gaan. Heeft ze veel vriendjes en vriendinnetjes, op school, de bso en de clubjes waar ze heen gaat. Ze kan al een beetje schrijven en leest al heel goed, leest mij op rustige toon voor uit allerlei boekjes. Ze houdt enorm van knutselen en van veel fietsen en van bloemen en speeltuinen en mooie kleren. Ze gaat graag naar zee en heeft is een eigen smaak aan het ontwikkelen. Heeft nog geen voetbalwedstrijd gezien maar is enthousiast oranjefan

En heeft de avondvierdaagse gelopen, is op schoolreisje geweest, heeft waterdag en sportdag bewust meegedaan op school en is 300 logeerpartijtjes, feestjes, dagjees en weekendjes weg verder.
Ze heeft ook veel verdrietigs gezien de laatste tijd, ook gevoeld, zelf. Maar ze heeft geen hulp nodig, daar heb ik naar laten kijken maar zowel degene die dat heeft gedaan, als de mensen om ons heen, de school en de huisarts zeggen dat Jolie de dingen op haar eigen manier verwerkt. Niets aan veranderen nu. Huilt ze, dan huilt ze. Straalt ze, dan straalt ze.
De rest komt misschien later (nog) wel. Maar misschien ook niet. Misschien is dit zoals het is voor haar en is ze zo opgevangen dat ze geen extra hulp nodig heeft. Ze praat met iedereen over allles.
En zoals ik al schreef, als ze straalt, dan straalt ze. Zo ook gister, op school. Trakteren. Bijna zes jaar. Bijna vakantie.
Bijna was mijn aanwezigheid bij haar trakteren niet gelukt, maar dat leverde zoveel verdriet bij haar op (omdat we er van te voren vanuit gingen van wel) dat niet alleen ik maar ook andere partijen een schema hebben omgegooid. En wat was ze blij en trots. Bij zo'n post hoort natuurlijk wel een fotorapportage. Er zijn er een heleboel gemaakt de afgelopen tijd. Maar ik post alleen van het trakteren gisteren. Het meest recent en zo ontzettend zoals zij is.
Opgedoft en wel...
![]()
.....zoals alleen zij kan kijken. Naar mij.
![]()
Jolie leest de klas voor tijdens het eten
![]()
De traktaties (doosje rozijntjes ingepakt, satéprikker met een bloem, ballon en gelukspoppetje eraan)
![]()
Ze kiest de kleuren van de bloemen op haar kroon....
![]()
.....zet de kaarsjes klaar! wat een happening jarig zijn op deze school, het duurde wel 45 minuten maar ze genoot ervan en de klasgenootjes net zo. Leuk.
![]()
Spannend als het grote zingen losbarst....
Haar vriendinnetjes (mag online) heel enthousiast en Jolie heeft even oogcontact met haar.
![]()
En de kinderen komen langs, geven een handje en feliciteren en nemen dan de traktatie aan. Bijna zomervakantie dus een hartstikke grote kleuterklas, 34 keer 'Gefeliciteerd, Jolie' 'Dank je wel.' 'Dank je wel voor de traktatie.' 'Graag gedaan.' In allerlei varianten.
![]()
En één andere foto omda ik het niet laten kan, Jolie zoals ze is.
[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtbel op 07-07-2010 11:55:50 ]