abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 juni 2010 @ 20:19:48 #1
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82755937
Go
Scheer je weg!
pi_82756060
Ik begrijp trouwens niet waarom mensen de discussie nog aangaan met maartena. Die woont al 10 jaar ofzo in de VS. Alsof die enig idee heeft hoe het er tegenwoordig hier in Nederland aantoe gaat!

Bovendien: hij lijkt me nogal een IT-nerd, die zijn sowieso nogal wereldvreemd.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 20:22:43 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82756076
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Het heeft TIJD nodig.
Tijd? Al 30 jaar is het dweilen met de kraan open. De tijd is om.
quote:
Wat de PVV-er wil is NU een oplossing.....
Precies. Of in ieder geval geen verdere verschuiving van de balans allochtoon/autochtoon.
quote:
maar als je kijkt naar de VS bijvoorbeeld, daar heb je 5 generaties later NOG Poolse wijken waar eigenlijk pas na de 4e generatie echt integratie plaatsvond en de Poolse taal langzaam verdwijnt.... maar de cultuur niet.
Precies, geen vooruitzicht waar ik gelukkig van wordt.
quote:
Ook zou je je kunnen afvragen of Nederland beter af geweest zou zijn als die miljarden niet waren uitgegeven, of Nederland beter af was geweest als we er in 1960 meteen een muur omheen zette.
In ieder geval was het beter geweest om het aantal allochtonen tot een bepaald percentage te beperken.
quote:
Ik heb de oplossingen en het antwoord niet. Maar ik weet wel dat de oplossing niet binnen 1 generatie kan worden gevonden, en dat er nog aardig wat tijd overheen moet gaan. Ik denk dat we juist moeten kijken naar immigratielanden als de VS, en moeten onderzoeken hoe de verschillende culturen daar hun weg vonden.
Waarom zou dat moeten Daarnaast is er een tikkie meer 'Lebensraum' in de VS he.
pi_82756077
quote:
'Protestactie tegen homogeweld zeer succesvol'

De protestactie tegen homofoob geweld die zondag plaatsvond bij het homomonument bij de Westerkerk in Amsterdam was zeer succesvol. Dat zegt voorzitter van COC Amsterdam Dennis Boutkan. "Het was bijzonder druk, er waren wel duizend bezoekers."

De bijeenkomst was een initiatief van enkele slachtoffers en mensen die boos zijn over recente geweldsincidenten tegen homoseksuelen. Deze maand zouden al drie mensen slachtoffer van antihomogeweld zijn geworden. De 'typisch Amsterdamse verdraagzaamheid' zou voelbaar zijn in de stad.

Waarnemend burgemeester Lodewijk Asscher hield een toespraak, waarin hij de homogemeenschap een hart onder de riem stak. Ook PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch en wethouder diversiteit Andrée van Es waren van de partij. Daarnaast hield een slachtoffer een volgens Boutkan 'heel indrukwekkende' toespraak.

Agenten van het homonetwerk 'roze in blauw' waren vertegenwoordigd en ook korpschef Bernard Welten betuigde steun. Travestiet Dolly Bellefleur bracht een hit ten gehore, en aan het einde van de bijeenkomst werden roze ballonnen opgelaten.

Boutkan is tevreden over de bijeenkomst, maar wil dat het Openbaar Ministerie beter gaat communiceren over wat er gebeurt met daders en straffen. Hij denkt dat dat de aangiftebereidheid verhoogt en heeft binnenkort een gesprek over vervolgingscijfers met hoofdofficier van justitie Herman Bolhaar. Momenteel hanteert het OM bij geweld tegen homo's een 25 procent zwaardere strafeis, maar dat is een beleidsmaatregel. Boutkan wil dat deze maatregel in speciale 'hatecrimewetgeving' wordt opgenomen.

Daarnaast vindt hij het noodzakelijk dat aan de bovenbouw van basisscholen meer voorlichting over dit onderwerp wordt gegeven. "Maar ook aan jongerenwerkers die werken met potentiële daders."

'Protestactie tegen homogeweld zeer succesvol'
N.a.v. het homogeweld door Marokkaanse jongeren. Weten jullie hoeveel geld het wel niet kost om zo'n protestactie te houden? Links, hoeveel geld moet het nog kosten om de islam te laten integreren in de samenleving? In tijden van bezuiniging zijn we bezig om geld uit te geven aan dit soort dingen...dat klopt toch niet?
  zondag 13 juni 2010 @ 20:26:22 #5
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82756291
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

N.a.v. het homogeweld door Marokkaanse jongeren. Weten jullie hoeveel geld het wel niet kost om zo'n protestactie te houden? Links, hoeveel geld moet het nog kosten om de islam te laten integreren in de samenleving? In tijden van bezuiniging zijn we bezig om geld uit te geven aan dit soort dingen...dat klopt toch niet?
Er kan weer een nieuwe uit de kast worden getrokken. Góh, alwéér?
quote:
Homo's in Leidsche Rijn weggetreiterd

zaterdag 12 juni 2010 11:32 uur

UTRECHT - Er komt op korte termijn een buurtbijeenkomst over leefbaarheid in het Utrechtse stadsdeel Leidsche Rijn.

In het AD vertelt een homostel dat ze worden weggetreiterd. Hans en Ton kochten drie jaar geleden een woning naast een blok sociale huurwoningen, maar het stel kreeg al snel te maken met scheldpartijen, vernielingen en bedreigingen van allochtone jongeren.

Burgemeester Wolfsen vindt de situatie onacceptabel, maar het homostel is teleurgesteld in de houding van de gemeente.

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/242815
Wolfsen roept dat het onacceptabel is maar doet ondertussen niets! Dat is precies wat ik in users kan vinden als Maartena, wel iets roepen dat het niet kan maar niets doen. Neuh, we wachten nog even een paar generaties. Dan komt het wel goed.

Scheer je weg!
pi_82756356
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tijd? Al 30 jaar is het dweilen met de kraan open. De tijd is om.
[..]

Precies. Of in ieder geval geen verdere verschuiving van de balans allochtoon/autochtoon.
Maartena kan zeggen wat hij wil, maar jij snapt het.

We zijn al 30/40 jaar bezig om geld uit te geven. Wat is er bereikt? Bijna niks. En de kloof tussen autochtoon vs. allochtoon is alleen maar groter geworden. Er moet NU een oplossing komen. De integratieproblemen treffen vooral islamitische groeperingen. Mijn punt is: stop met bakken geld uit te geven; kom nu met een oplossing. Anders worden de tegenstellingen in de samenleving alleen maar groter.

Oja, PvdA en GL-stemmers, door jullie paphouden-beleid zijn de problemen - voornamelijk islamitisch getinte problemen - nog steeds niet opgelost, ondanks dat er al met bakken geld gesmeten is. En IEDEREEN wordt er de dupe van!
pi_82756405
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:26 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Er kan weer een nieuwe uit de kast worden getrokken. Góh, alwéér?
[..]

Wolfsen roept dat het onacceptabel is maar doet ondertussen niets! Dat is precies wat ik in users kan vinden als Maartena, wel iets roepen dat het niet kan maar niets doen. Neuh, we wachten nog even een paar generaties. Dan komt het wel goed.


Precies! En dan als dooddoener erbij vermelden dat het "juridisch niet kan". Daar kwam je vroeger als linkserd natuurlijk wel mee weg. Maar alsof iemand daar anno 2010 nog intrapt.
pi_82756645
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:26 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Er kan weer een nieuwe uit de kast worden getrokken. Góh, alwéér?
[..]

Wolfsen roept dat het onacceptabel is maar doet ondertussen niets! Dat is precies wat ik in users kan vinden als Maartena, wel iets roepen dat het niet kan maar niets doen. Neuh, we wachten nog even een paar generaties. Dan komt het wel goed.


Inderdaad. Misschien is het beter om de linkse vertegenwoordigers - samen met Marokkaanse crimineeltjes - naar het Midden-Oosten te sturen? De linkse vertegenwoordigers maken er namelijk keer op keer een puinhoop van. Er wordt met bakken geld gesmeten, maar er wordt vrijwel niks bereikt. Overvallen, homogeweld, mensen worden hun huizen uit gepest, moslimextremisme, en noem maar op.

Het is tijd om de problemen NU aan te pakken. Linkse partijen hebben de afgelopen tientallen jaren laten zien dat zij niet bekwaam zijn om de problemen op te lossen.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:35:40 #9
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82756834
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:28 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Precies! En dan als dooddoener erbij vermelden dat het "juridisch niet kan". Daar kwam je vroeger als linkserd natuurlijk wel mee weg. Maar alsof iemand daar anno 2010 nog intrapt.
Nou, helaas nog genoeg mensen die erin trappen als we het aantal zetels van de PvdA er op naslaan als uitslag van de verkiezingen een aantal dagen geleden. En volgens de media is de PvdA nu nóg groter geworden.

Die mensen willen gráág een sharia!
Scheer je weg!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 20:36:12 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82756871
Niet alleen links. De hele gevestigde politieke kliek heeft geen antwoord. Jarenlang hebben CDA, PVDA, VVD en D66 de kans gehad. 3 jaar geleden kon de SP regeren maar wilde niet.

Het is niet alleen dat links geen alternatief is. Rechts ook niet. De hele integratieproblematiek is 30 jaar lang door ALLE politieke partijen gebagatelliseerd.
pi_82756911
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maartena kan zeggen wat hij wil, maar jij snapt het.

We zijn al 30/40 jaar bezig om geld uit te geven. Wat is er bereikt? Bijna niks. En de kloof tussen autochtoon vs. allochtoon is alleen maar groter geworden. Er moet NU een oplossing komen. De integratieproblemen treffen vooral islamitische groeperingen. Mijn punt is: stop met bakken geld uit te geven; kom nu met een oplossing. Anders worden de tegenstellingen in de samenleving alleen maar groter.

Oja, PvdA en GL-stemmers, door jullie paphouden-beleid zijn de problemen - voornamelijk islamitisch getinte problemen - nog steeds niet opgelost, ondanks dat er al met bakken geld gesmeten is. En IEDEREEN wordt er de dupe van!
Dat het erger wordt is onzin natuurlijk.
pi_82757034
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:57 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Als je terugleest dan weet je dat het een antwoord is op een post, en daar kan je dan weer jouw antwoord uithalen.
Nee, niet echt. Die opsomming geldt namelijk net zo goed voor orthodoxe christenen bijvoorbeeld.
pi_82757111
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Niet alleen links. De hele gevestigde politieke kliek heeft geen antwoord. Jarenlang hebben CDA, PVDA, VVD en D66 de kans gehad. 3 jaar geleden kon de SP regeren maar wilde niet.

Het is niet alleen dat links geen alternatief is. Rechts ook niet. De hele integratieproblematiek is 30 jaar lang door ALLE politieke partijen gebagatelliseerd.
Nou, kom er dan maar in met de concrete, reëele oplossingen!
  zondag 13 juni 2010 @ 20:40:19 #14
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82757232
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Inderdaad. Misschien is het beter om de linkse vertegenwoordigers - samen met Marokkaanse crimineeltjes - naar het Midden-Oosten te sturen? De linkse vertegenwoordigers maken er namelijk keer op keer een puinhoop van. Er wordt met bakken geld gesmeten, maar er wordt vrijwel niks bereikt. Overvallen, homogeweld, mensen worden hun huizen uit gepest, moslimextremisme, en noem maar op.
Wilders is er geweest en heeft o.a. zijn ervaring(en) en conclusies wel getrokken inderdaad. Hij roept niet zomaar wat zoals velen denken. Die praten anderen na, zonder zich eens te verdiepen in de politicus Wilders.
quote:
Het is tijd om de problemen NU aan te pakken. Linkse partijen hebben de afgelopen tientallen jaren laten zien dat zij niet bekwaam zijn om de problemen op te lossen.
Klopt. En 1.5 miljoen stemmers die op de PVV hebben gestemd willen dit ook. En het is niet alleen dit probleem overigens wat mij betreft, ook de aanpak van de economie, de zorg, het onderwijs, veiligheid, noem maar op. De oplossingen zie ik niet bij andere partijen helaas. hardere aanpak loont wel degelijk, want in Marokko flikken ze het niet om complete wijken te slopen!
Scheer je weg!
  zondag 13 juni 2010 @ 20:41:12 #15
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82757287
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, kom er dan maar in met de concrete, reëele oplossingen!
Ik doe deze wel even

Zie hier: http://www.pvv.nl/images/(...)ingsProgrammaPVV.pdf

Succes
Scheer je weg!
  zondag 13 juni 2010 @ 20:42:30 #16
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82757388
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat het erger wordt is onzin natuurlijk.
Nee inderdaad, daarom konden we dit ook weer eens lezen: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/242815

Niets aan de hand mensen.
Scheer je weg!
  zondag 13 juni 2010 @ 20:43:22 #17
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82757441
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Die opsomming geldt namelijk net zo goed voor orthodoxe christenen bijvoorbeeld.
Zo'n antwoord had ik wel weer verwacht. Maar het is helaas geen valide argument. De problemen met moslims is nét iets groter.
Scheer je weg!
  zondag 13 juni 2010 @ 20:44:06 #18
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_82757498
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Niet alleen links. De hele gevestigde politieke kliek heeft geen antwoord. Jarenlang hebben CDA, PVDA, VVD en D66 de kans gehad. 3 jaar geleden kon de SP regeren maar wilde niet.

Het is niet alleen dat links geen alternatief is. Rechts ook niet. De hele integratieproblematiek is 30 jaar lang door ALLE politieke partijen gebagatelliseerd.
Inderdaad! Ze zijn 8 jaar geleden al een keer wakker geschopt door de LPF en daarna weer in slaap gesukkeld.

Te arrogant om er iets van te leren
3 keer links is ook rechts
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 20:44:52 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82757543
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, kom er dan maar in met de concrete, reëele oplossingen!
Ja de gevestigde politiek mag er 30 jaar lang een kolerezooi van maken en nu moet de kiezer een panklare oplossing geven. Geef dan eens een reeele oplossing vanuit JOUW politieke overtuiging. Nog meer miljarden in mislukte buurtvader projectjes?

Laten we maar eens beginnen met het sluiten van grenzen voor gezinshereniging, en economische vluchtelingen. Stoppen met uitkeringen en toeslagen naar het buitenland sturen. Stoppen met uitgeprocedeerde asielzoekers toch gewoon binnen houden. De eerste 10 jaar geen bijstanduitkeringen verstrekken.

Kortom in ieder geval stoppen met de situatie erger maken dan hij al is.
pi_82757572
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:41 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ik doe deze wel even

Zie hier: http://www.pvv.nl/images/(...)ingsProgrammaPVV.pdf

Succes
MUAHAHAHAHAH
  zondag 13 juni 2010 @ 20:46:32 #21
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82757636
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:45 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

MUAHAHAHAHAH
Zenuwlachje neem ik aan na een winst met maar liefst 24 zetels?
Scheer je weg!
pi_82757709
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat het erger wordt is onzin natuurlijk.
Volgens mij had je 30 jaar geleden geen jongeren die homo's regelmatig in elkaar sloegen. Nu heb je dat wel, zie A'dam bijvoorbeeld.
pi_82757855
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:41 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ik doe deze wel even

Zie hier: http://www.pvv.nl/images/(...)ingsProgrammaPVV.pdf

Succes
quote:
Kiezen voor islambestrijding en tegen massa-immigratie

De islam is vooral een politieke ideologie; een totalitaire leer gericht op dominantie, geweld en onderdrukking. Gericht ook op de invoering van een aantal wetten, de sjaria. Op veel plekken zien we dat de islam zeggenschap aan het verwerven is over territorium. Natuurlijk zijn er veel gematigde moslims. Maar een substantieel gedeelte van de mohammedanen is dat niet.

Er bestaat onder mohammedanen een brede steun voor voor de invoering van de sjaria, de jihad-aanslagen van 11 september en de afkeer van de Joden en het Westen.


Verderop wordt ook de term Eurabië gebruikt. Daar kun je in 2010 niet meer mee aankomen.

Op een serieuze manier problemen aanpakken: prima. Maar hiermee zet je jezelf enigszins voor lul natuurlijk.
pi_82757873
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:40 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Wilders is er geweest en heeft o.a. zijn ervaring(en) en conclusies wel getrokken inderdaad. Hij roept niet zomaar wat zoals velen denken. Die praten anderen na, zonder zich eens te verdiepen in de politicus Wilders.
[..]

Klopt. En 1.5 miljoen stemmers die op de PVV hebben gestemd willen dit ook. En het is niet alleen dit probleem overigens wat mij betreft, ook de aanpak van de economie, de zorg, het onderwijs, veiligheid, noem maar op. De oplossingen zie ik niet bij andere partijen helaas. hardere aanpak loont wel degelijk, want in Marokko flikken ze het niet om complete wijken te slopen!
Inderdaad. Wilders is een zegen voor dit land. Wilders zorgt ervoor dat het uitschot aangepakt wordt, zodat de goedwillende burger er geen last van heeft

Helaas denken veel Nederlanders nog steeds dat je met bakken geld alle problemen kan oplossen. Laten zij het lekker maar zelf betalen.
pi_82757881
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:46 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Zenuwlachje neem ik aan na een winst met maar liefst 24 zetels?
Nee, meer een triomfantelijk lachje. Omdat je het enige echte antwoord gaf dat elke linkserd zou moeten laten inzien waarom mensen op de PVV stemmen. Als ze het nu nog niet snappen (en dat zal ongetwijfeld wel niet) dan houdt het gewoon op. Dan gaan ze het nooit begrijpen.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:50:41 #26
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82757908
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:22 schreef dpgargoyle het volgende:
Ik begrijp trouwens niet waarom mensen de discussie nog aangaan met maartena. Die woont al 10 jaar ofzo in de VS. Alsof die enig idee heeft hoe het er tegenwoordig hier in Nederland aantoe gaat!

Bovendien: hij lijkt me nogal een IT-nerd, die zijn sowieso nogal wereldvreemd.
Kun jij nou echt niets anders dan op de man spelen?

Iedere keer als jij post is het niet on-topic, niet onderbouwd, en gericht op een persoon. Hou daar eens mee op,gedraag je volwassen en reageer onderbouwend.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82757963
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:50 schreef Zienswijze het volgende:
Helaas denken veel Nederlanders nog steeds dat je met bakken geld alle problemen kan oplossen. Laten zij het lekker maar zelf betalen.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


[..]



Verderop wordt ook de term Eurabië gebruikt. Daar kun je in 2010 niet meer mee aankomen.

Op een serieuze manier problemen aanpakken: prima. Maar hiermee zet je jezelf enigszins voor lul natuurlijk.
Geldt dus voor jou onder andere
  zondag 13 juni 2010 @ 20:51:46 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82757977
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:46 schreef Gillette_M5 het volgende:
Zenuwlachje neem ik aan na een winst met maar liefst 24 zetels?
De SP had bij de vorige verkiezingen ook een winst van 15 zetels, en ging van 10 naar 25..... dat betekend nog niet automatisch deelname in een regering natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 13 juni 2010 @ 20:52:10 #29
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82758008
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:50 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Nee, meer een triomfantelijk lachje. Omdat je het enige echte antwoord gaf dat elke linkserd zo moeten laten inzien waarom mensen op de PVV stemmen. Als ze het nu nog niet snappen (en dat zal ongetwijfeld wel niet) dan houdt het gewoon op. Dan gaan ze het nooit begrijpen.
Natuurlijk, want jij bent een redder in nood
Scheer je weg!
  zondag 13 juni 2010 @ 20:52:37 #30
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82758048
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:51 schreef maartena het volgende:

[..]

De SP had bij de vorige verkiezingen ook een winst van 15 zetels, en ging van 10 naar 25..... dat betekend nog niet automatisch deelname in een regering natuurlijk.
Klopt. Ik hoop ook op een paars+
Scheer je weg!
pi_82758059
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]


[..]

Geldt dus voor jou onder andere
Je wilt toch niet suggereren dat wat daar staat ook absoluut klopt en de situatie weergeeft?
  zondag 13 juni 2010 @ 20:53:09 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82758080
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Tijd? Al 30 jaar is het dweilen met de kraan open. De tijd is om.
Dus wat stel je voor? Deporteren die handel?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82758214
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Kun jij nou echt niets anders dan op de man spelen?

Iedere keer als jij post is het niet on-topic, niet onderbouwd, en gericht op een persoon. Hou daar eens mee op,gedraag je volwassen en reageer onderbouwend.
Maartena, met alle respect, maar je woont in de VS en misschien heb je daardoor een vertekend beeld van de situatie hier. In Nederland, en derest van Europa eigenlijk, heb je te maken met linkse politici die er extreme ideeen op nahouden: zoveel mogelijk belasting innen, geld uitgeven alsof het niets waard is en alle problemen tegelijkertijd onder het tapijt schuiven.

In de VS hoef je niet zoveel belasting te betalen. NL. heeft 1 van de hoogste belastingtarieven ter wereld, maar de traditionele partijen kunnen niet eens veiligheid voor de burger garanderen. Problemen worden onder het tapijt geschoven, bakken geld gaan naar allerlei onzinsubsidies projecten, Marokkaanse criminelen krijgen een gratis straatcoach en noem maar op.

De burger wordt uitgemolken.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:55:00 #34
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82758228
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus wat stel je voor? Deporteren die handel?
Pff, lees je wel?
Scheer je weg!
pi_82758242
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:52 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Natuurlijk, want jij bent een redder in nood
Neuh. Hoe kom je daar bij?
  zondag 13 juni 2010 @ 20:55:36 #36
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82758271
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:55 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Neuh. Hoe kom je daar bij?
Aan je reactie te zien.
Scheer je weg!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 20:58:39 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82758548
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus wat stel je voor? Deporteren die handel?
Nogmaals, waarom moet de KIEZER wat voorstellen? Daar is de politiek voor. Ik denk dat deporteren niet gaat werken uiteraard, maar ik weet wel dat de PVV er in ieder geval meer werk van gaat maken om de problematiek eens grondig aan te pakken dan elke andere politieke partij. Die hebben immers 30 jaar lang laten zien volledig clueless te zijn.

Dus heb ik op de PVV gestemd. Gewoon.... omdat ik 50% allochtoon in mijn straat van 20 woningen genoeg vind. Dat die 2 Antilliaanse gezinnen zomers buiten leven, met heel hun familie. Neven, nichten. 3 auto's dubbel geparkeerd met harde muziek aan. Vind ik prima. Het is maar 2 maandjes per jaar. Ik laveer er wel doorheen. Maar als het DRIE gezinnen worden, wordt het irritant. En als het VIER gezinnen worden wordt het overlast.

En hele turkse families die een straat verder auto's in verschillende staten van ontbinding op de straat hebben liggen en met veel rumoer aan het testen zijn vind ik ook wel genoeg.

Het is blijkbaar voor heel veel mensen moeilijk te begrijpen dat je niet dagelijks problemen met allochtonen hoef te hebben om tóch op de PVV te stemmen. Om de simpele reden dat je die problemen juist wil voorkomen. Dat je niet wil dat de leefbaarheid achteruit gaat doordat de balans allochtoon/autochtoon zoek is. En dat laatste dreigt in vele steden in de randstad te gebeuren.
pi_82758563
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Kun jij nou echt niets anders dan op de man spelen?

Iedere keer als jij post is het niet on-topic, niet onderbouwd, en gericht op een persoon. Hou daar eens mee op,gedraag je volwassen en reageer onderbouwend.
Neehoor. Niet iedere keer dat ik post is het "niet on-topic, niet onderbouwd, en gericht op een persoon". Nooit eigenlijk.

Het omgekeerde is echter wel waar: vrijwel elke keer als jij post is het niet on-topic (als je weer eens aan het fulmineren bent richting PVV-stemmers), niet onderbouwd (want verder dan de linkse dooddoener "juridisch kan het niet" kom je ook niet) of gericht op een persoon (als je weer eens uitgebreid staat te juichen wanneer het je weer gelukt is één van je opponenten een ban aan te naaien).
pi_82758661
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:55 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Aan je reactie te zien.
Die reactie was eigenlijk nogal positief, maar jij interpreteert hem blijkbaar nogal negatief. Internet heh.
pi_82758681
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:54 schreef Zienswijze het volgende:
In de VS hoef je niet zoveel belasting te betalen. NL. heeft 1 van de hoogste belastintarieven ter wereld, maar de traditionele partijen kunnen niet eens veiligheid voor de burger garanderen.
Loller. Ik woon in een van de slechtere wijken in Rotterdam, maar onveilig?
quote:
Problemen worden onder het tapijt geschoven, bakken geld gaan naar allerlei onzinsubsidies projecten, Marokkanse criminelen krijgen een gratis straatcoach en noem maar op.
Contradictie?
quote:
De burger wordt uitgemolken.
Meid toch. En de burger melkt de Indiër uit die voor een euro per dag jouw kleding staat te maken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 21:00:19 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82758682
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:55 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Aan je reactie te zien.
hij is het met je eens he....
  zondag 13 juni 2010 @ 21:00:43 #42
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82758734
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:00 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Die reactie was eigenlijk nogal positief, maar jij interpreteert hem blijkbaar nogal negatief. Internet heh.
Oeps.
Scheer je weg!
pi_82758757
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je wilt toch niet suggereren dat wat daar staat ook absoluut klopt en de situatie weergeeft?
Je wilt toch niet suggereren dat jij waarschijnlijk een PvdA/GL/D66-stemmer bent en de islam als een ver-mijn-bed-show ziet en daardoor eigenlijk geen kennis hebt om hierover te oordelen?

Er zijn 2 oplossingen:
- Laat het over aan mensen die er wel kennis van hebben. Dit kunnen liberale moslims zijn, of ex-moslims, of niet-moslims uit moslimlanden die de islam hebben ervaren. Zij waarschuwen ons allen voor het gevaar van de islam. Of het zijn mensen zoals Wilders en Pim Fortuyn; doodnormale mensen die zich in de ideologie verdiept hebben. Ook zij waarschuwen ons voor het gevaar van de islam.
- Verdiep je zelf eens in de islam.
pi_82758797
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:00 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Oeps.
You've got the wrong guy, man!!!
  zondag 13 juni 2010 @ 21:02:52 #45
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82758891
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:01 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

You've got the wrong guy, man!!!
Sorry, ben te gefocust op de trolls.
Scheer je weg!
  zondag 13 juni 2010 @ 21:03:14 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82758917
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:54 schreef Zienswijze het volgende:
Maartena, met alle respect, maar je woont in de VS en misschien heb je daardoor een vertekend beeld van de situatie hier.
Ik ben echter wel Nederlander, heb 28 jaar in Nederland gewoond, kom zo om de 2 jaar in Nederland, discussieer actief mee op Nederlandse fora, lees Nederlandse kranten online, en kijk zo af en toe ook online naar Nederlandse televisie.

Mensen in Nederland denken ook een goed beeld te kunnen hebben van de VS, en bediscussiëren de Amerikaanse politiek. Ik denk dat het niet onmogelijk is een goed beeld te kunnen krijgen van de situatie in Nederland in mijn bovenstaande situatie.

Daarbovenop zijn er ook veel Nederlanders in dit topic die er exact hetzelfde over denken.

Ik vind het verder ook een beetje denigrerend. Ik probeer zo goed en zo kwaad als het kan met feiten en artikelen de boel te onderbouwen.... Jij doet dat ook, maar figuren als dpgargoyle, Opmaat, voice-over en anderen zijn alleen maar bezig met op de man spelen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 13 juni 2010 @ 21:05:32 #47
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82759046
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:54 schreef Zienswijze het volgende:
De burger wordt uitgemolken.
Het economische plan van de PVV helpt daar ook niet echt bij verder trouwens.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82759063
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je wilt toch niet suggereren dat jij waarschijnlijk een PvdA/GL/D66-stemmer bent en de islam als een ver-mijn-bed-show ziet en daardoor eigenlijk geen kennis hebt om hierover te oordelen?
Ik zie de islam niet bepaald als een ver-van-mijn-bed-show, maar ik ontken wel de gesuggereerde aanpak.
quote:
Er zijn 2 oplossingen:
- Laat het over aan mensen die er wel kennis van hebben. Dit kunnen liberale moslims zijn, of ex-moslims, of niet-moslims uit moslimlanden die de islam hebben ervaren. Zij waarschuwen ons allen voor het gevaar van de islam. Of het zijn mensen zoals Wilders en Pim Fortuyn; doodnormale mensen die zich in de ideologie verdiept hebben.
Ben je nu aan het trollen of wat? Wilders die het woord Eurabië gebruikt heeft zich verdiept in de islam... sure. Hij heeft zich hoogstens verdiept in z'n onderbuikgevoelens.
quote:
Ook zij waarschuwen ons voor het gevaar van de islam.
Welke gevaren dan?
quote:

- Verdiep je zelf eens in de islam.
Ja, want als je het niet eens bent met de ongenuanceerde bullshit van Wilders en kornuiten heb je je niet genoeg verdiept in de islam. Drogreden.
pi_82759144
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Loller. Ik woon in een van de slechtere wijken in Rotterdam, maar onveilig?
Dat jij het leuk vind om een stad met 1 van de hoogste moordcijfers van heel NL veilig te noemen, is jouw probleem. Andere mensen zien dat het wél met de veiligheid slecht gesteld is.
quote:
Contradictie?
Leg uit?
quote:
Meid toch. En de burger melkt de Indiër uit die voor een euro per dag jouw kleding staat te maken.
Kan je niet netjes argumenten geven zonder op de man te spelen?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 21:08:49 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82759267
En wederom worden de problemen (gevaar) van de integratie problematiek gebagatelliseerd en de PVV als de anti-christ afgeschilderd.
pi_82759393
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben echter wel Nederlander, heb 28 jaar in Nederland gewoond, kom zo om de 2 jaar in Nederland, discussieer actief mee op Nederlandse fora, lees Nederlandse kranten online, en kijk zo af en toe ook online naar Nederlandse televisie.

Mensen in Nederland denken ook een goed beeld te kunnen hebben van de VS, en bediscussiëren de Amerikaanse politiek. Ik denk dat het niet onmogelijk is een goed beeld te kunnen krijgen van de situatie in Nederland in mijn bovenstaande situatie.

Daarbovenop zijn er ook veel Nederlanders in dit topic die er exact hetzelfde over denken.

Ik vind het verder ook een beetje denigrerend. Ik probeer zo goed en zo kwaad als het kan met feiten en artikelen de boel te onderbouwen.... Jij doet dat ook, maar figuren als dpgargoyle, Opmaat, voice-over en anderen zijn alleen maar bezig met op de man spelen.
Dat waardeer ik. Maar JIJ hoeft niet zoveel belasting te betalen. Jij woont niet in een stad waar alle problemen onder het tapijt worden geschoven. Met jouw belastinggeld worden niet allerlei onzin projecten opgezet voor criminelen. En jij hebt niet te maken met linkse politici met allerlei extreme ideeen.

Maar goed, snap je wel een beetje dat de burger het zat begint te worden dat er met bakken geld wordt gesmeten terwijl er nog vrijwel 0 resultaat is geboekt?
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:05 schreef maartena het volgende:

[..]

Het economische plan van de PVV helpt daar ook niet echt bij verder trouwens.
Muwah, is wisselend. Er zijn goede en slechte punten. Goede punten zijn bijvoorbeeld dat eerst de overheid en haar uitgaven worden aangepakt (publieke omroep, ministersalarissen, subsidiepotten) voordat men gaat graaien in de portemonnee van de burger.
pi_82759657
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:07 schreef Zienswijze het volgende:
Dat jij het leuk vind om een stad met 1 van de hoogste moordcijfers van heel NL veilig te noemen, is jouw probleem. Andere mensen zien dat het wél met de veiligheid slecht gesteld is.
Jij zegt: "andere partijen kunnen niet eens de veiligheid voor de burger garanderen". En dan kom je met moordcijfer van Rotterdam aan, die voor 2009 op 18 staat. Daardoor kan men de veiligheid van de burger niet garanderen? Weet je ook de nationaliteiten van de daders? De achtergrond van die moorden? Kun je uitsluiten dat het niet om afrekeningen binnen de onderwereld gaat?
quote:
Leg uit?
Projecten die opgezet worden sluit de optie uit dat er niets aan gedaan wordt.
quote:
Kan je niet netjes argumenten geven zonder op de man te spelen?
Als je met zulke oneliners op de proppen blijft komen valt er weinig te beargumenteren.
pi_82759660
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zie de islam niet bepaald als een ver-van-mijn-bed-show, maar ik ontken wel de gesuggereerde aanpak.
[..]

Ben je nu aan het trollen of wat? Wilders die het woord Eurabië gebruikt heeft zich verdiept in de islam... sure. Hij heeft zich hoogstens verdiept in z'n onderbuikgevoelens.
[..]

Welke gevaren dan?
[..]

Ja, want als je het niet eens bent met de ongenuanceerde bullshit van Wilders en kornuiten heb je je niet genoeg verdiept in de islam. Drogreden.
Kom met argumenten. Kom met argumenten aan waarom de islam een vredelievende en tolerante idelogie is die goed kan samenleven met andere culturen. Kom met argumenten aan waarom de islam zal integeren in de samenleving zonder grote problemen. Kom met argumenten waarom sommige moslims 'homo's niet in elkaar zullen slaan en afvalligen niet dreigen met geweld. Kom met argumenten dat er niet vanuit de islamitische hoek wordt opgeroepen om een islamitische staat te stichten.
  zondag 13 juni 2010 @ 21:16:02 #54
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82759716
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:28 schreef dpgargoyle het volgende:
Precies! En dan als dooddoener erbij vermelden dat het "juridisch niet kan". Daar kwam je vroeger als linkserd natuurlijk wel mee weg. Maar alsof iemand daar anno 2010 nog intrapt.
Je bent natuurlijk wel vrij om te onderbouwen hoe het juridisch wel kan. Ik heb daar in het vorige topic ook al om gevraagd trouwens, waar het statement werd gemaakt: "paspoort afpakken als men zich misdraagt".

Maar hoe "misdraagt" juridische vormgeving moet krijgen, daar weigert men nog steeds antwoord op te geven.

Wat is misdragen precies in die context, en bij wat voor type criminaliteit is het gerechtigd om iemand te denaturaliseren en deporteren?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82759904
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kom met argumenten. Kom met argumenten aan waarom de islam een vredelievende en tolerante idelogie is die goed kan samenleven met andere culturen. Kom met argumenten aan waarom de islam zal integeren in de samenleving zonder grote problemen. Kom met argumenten waarom sommige moslims 'homo's niet in elkaar zullen slaan en afvalligen niet dreigen met geweld. Kom met argumenten dat er niet vanuit de islamitische hoek wordt opgeroepen om een islamitische staat te stichten.
quote:
De Franse journalist Justin Vaisse heeft kritiek geleverd op de hypothese van de veronderstelde aanstaande islamisering van Europa. Hij heeft onderzoek gedaan naar o.a. de moslims in Frankrijk en Zweden en kwam tot meer genuanceerde bevindingen:
- De moslimgemeenschap groeit lang niet zo hard als geclaimd voornamelijk door de dalende geboortes per gezin onder hen.
- Moslims vormen geen monolithisch blok dat een zogenaamd eensgezind doel nastreeft, maar bestaan uit onderling vaak zeer uiteenlopende richtingen, denkwijzen en opvattingen
- De meeste moslims willen politiek en sociaal integreren in hun westerse omgeving
- Ondanks hun aantal hebben ze bijna geen invloed op de politieke besluitvorming betreffende buitenlandse politiek bijvoorbeeld aangaande Israel

Volgens de Britse journalist Johann Hari heeft de Eurabia hypothese sinistere overeenkomst met de Protocollen van de wijzen van Sion wat een complot verondersteld van de joden om de wereld te overheersen: "there are intellectuals on the British right who are propagating a conspiracy theory about Muslims that teeters very close to being a 21st century Protocols of the Elders of Zion."
De Nederlandse demograaf Joop de Beer van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI), becijfert dat volgens huidige demografische gegevens het percentage moslims in Nederland rond 9% zal uitkomen in 2050. Zelfs dit cijfer acht hij aan de hoge kant vanwege toenemende secularisering onder moslims.
There you go.

Eurabia.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 21:21:06 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82760020
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


[..]

There you go.

Eurabia.
Een opinie stuk van een ongetwijfeld linkse journalist is toch geen argument?
pi_82760158
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Je bent natuurlijk wel vrij om te onderbouwen hoe het juridisch wel kan. Ik heb daar in het vorige topic ook al om gevraagd trouwens, waar het statement werd gemaakt: "paspoort afpakken als men zich misdraagt".

Maar hoe "misdraagt" juridische vormgeving moet krijgen, daar weigert men nog steeds antwoord op te geven.

Wat is misdragen precies in die context, en bij wat voor type criminaliteit is het gerechtigd om iemand te denaturaliseren en deporteren?
Vroeger was het juridisch ook onmogelijk om als homo's in het huwelijk te treden.
Vroeger was het juridisch ook onmogelijk om legaal wiet te roken in coffeeshops.
Vroeger was het juridisch ook onmogelijk om als vrouw je stemrecht uit te oefenen.

Snap je een beetje waar dit heengaat?

Er bestaat niet zoiets als een absolute juridische onmogelijkheid. Het recht is geen exacte wetenschap ofzo, maar is (helaas) hopeloos subjectief en verandert continu.
pi_82760280
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een opinie stuk van een ongetwijfeld linkse journalist is toch geen argument?
Ga ergens anders trollen.

Vergeet vooral niet hiernaar te kijken.

Bronnen, noten en/of referenties:

Eurabia: The Euro-Arab Axis, ISBN 0838640761

Befaamde journaliste Oriana Fallaci overleden

The 2007 Irving Kristol Lecture by Bernard Lewis (lezing waarin de historicus Bernard Lewis een islamitische meerderheid in Europa voor 2100 veronderstelt)

↑ Zie: Randy McDonald, France, its Muslims, and the Future, 2004-04-13, Doug Saunders, The 'Eurabia' myth deserves a debunking, The Globe and Mail, 2008-09-20, Fewer differences between foreign born and Swedish born childbearing women, Statistics Sweden, 2008-11-03, Mary Mederios Kent, Do Muslims have more children than other women in western Europe?, Population Reference Bureau, prb.org, February 2008; voor voortplantingscijfers van Moslims buiten Europa, zie de zin: "The dramatic decline in Iran's fertility provides a recent example of how strict Islamic practices can coexist with widespread use of family planning.", en de artikelen van Farzaneh Roudi-Fahimi en Mary Mederios Kent, Fertility Declining in the Middle East and North Africa, prb.org, April 2008, vooral afbeelding 2, Mohammad Jalal Abbasi-Shavazi, Recent changes and the future of fertility in Iran, vooral afbeelding 1;

↑ Zie ook: "Merely speaking of a 'Muslim community in France' can be misleading and inaccurate: like every immigrant population, Muslims in France exhibit strong cleavages based on the country of their origin, their social background, political orientation and ideology, and the branch or sect of Islam that they practice (when they do)." in Justin Vaisse, Unrest in France, November 2005, 2006-01-12

↑ Zie ook: Justin Vaïsse, La France et les musulmans: une politique étrangère sous influence?, April 2007 (fr)

↑ Johann Hari, Amid all this panic, we must remember one simple fact - Muslims are not all the same, The Independent, London, 2006-08-21; zie ook: "It is not an exaggeration to see in these wild conspiracy theories a mutation of Europe’s old, toxic anti-Semitism. What are Fallaci and Ye’or offering but the Protocols of the Elders of Muhammad?" in Johann Hari, Islam in the West, Dissent magazine, winter 2007;

↑ Echt geen tsunami te bekennen - Volkskrant 6 oktober 2007
  zondag 13 juni 2010 @ 21:26:51 #59
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82760406
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ga ergens anders trollen.
wikipedia
Scheer je weg!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 21:27:42 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82760463
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ga ergens anders trollen.

Vergeet vooral niet hiernaar te kijken.

Bronnen, noten en/of referenties:

Eurabia: The Euro-Arab Axis, ISBN 0838640761

Befaamde journaliste Oriana Fallaci overleden

The 2007 Irving Kristol Lecture by Bernard Lewis (lezing waarin de historicus Bernard Lewis een islamitische meerderheid in Europa voor 2100 veronderstelt)

↑ Zie: Randy McDonald, France, its Muslims, and the Future, 2004-04-13, Doug Saunders, The 'Eurabia' myth deserves a debunking, The Globe and Mail, 2008-09-20, Fewer differences between foreign born and Swedish born childbearing women, Statistics Sweden, 2008-11-03, Mary Mederios Kent, Do Muslims have more children than other women in western Europe?, Population Reference Bureau, prb.org, February 2008; voor voortplantingscijfers van Moslims buiten Europa, zie de zin: "The dramatic decline in Iran's fertility provides a recent example of how strict Islamic practices can coexist with widespread use of family planning.", en de artikelen van Farzaneh Roudi-Fahimi en Mary Mederios Kent, Fertility Declining in the Middle East and North Africa, prb.org, April 2008, vooral afbeelding 2, Mohammad Jalal Abbasi-Shavazi, Recent changes and the future of fertility in Iran, vooral afbeelding 1;

↑ Zie ook: "Merely speaking of a 'Muslim community in France' can be misleading and inaccurate: like every immigrant population, Muslims in France exhibit strong cleavages based on the country of their origin, their social background, political orientation and ideology, and the branch or sect of Islam that they practice (when they do)." in Justin Vaisse, Unrest in France, November 2005, 2006-01-12

↑ Zie ook: Justin Vaïsse, La France et les musulmans: une politique étrangère sous influence?, April 2007 (fr)

↑ Johann Hari, Amid all this panic, we must remember one simple fact - Muslims are not all the same, The Independent, London, 2006-08-21; zie ook: "It is not an exaggeration to see in these wild conspiracy theories a mutation of Europe’s old, toxic anti-Semitism. What are Fallaci and Ye’or offering but the Protocols of the Elders of Muhammad?" in Johann Hari, Islam in the West, Dissent magazine, winter 2007;

↑ Echt geen tsunami te bekennen - Volkskrant 6 oktober 2007
Ik troll niet. Je plaats OPINIE stukken. Hoe kan dat een ARGUMENT zijn. Dat zijn MENINGEN van anderen.
pi_82760504
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:26 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

wikipedia
pi_82760614
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik troll niet. Je plaats OPINIE stukken. Hoe kan dat een ARGUMENT zijn. Dat zijn MENINGEN van anderen.
Wil je dat ik je de sociologische studies en rapporten onder je neus schuif of wat? Ik heb vooralsnog geen enkele studie van een arabist gezien waarin standpunten van de PVV worden onderbouwd. Als je alleen maar kunt trollen door naar je onderbuikgevoelens te verwijzen zonder met argumenten te komen houdt het snel op natuurlijk.
pi_82760709
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een opinie stuk van een ongetwijfeld linkse journalist is toch geen argument?
Volgens mij kan een opinie niet bestaan zonder argumenten.
Mijn opinie over de PVV: de PVV richt zich alleen maar op de islam en integratie. De overige standpunten, bijvoorbeeld de AOW leeftijd, worden al opgeofferd voordat er zelfs maar is gesproken over een mogelijke coalitie.
Ik vind dat uitermate zwak. De PVV heeft voor mij afgedaan hiermee.
pi_82760837
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nogmaals, waarom moet de KIEZER wat voorstellen? Daar is de politiek voor. Ik denk dat deporteren niet gaat werken uiteraard, maar ik weet wel dat de PVV er in ieder geval meer werk van gaat maken om de problematiek eens grondig aan te pakken dan elke andere politieke partij. Die hebben immers 30 jaar lang laten zien volledig clueless te zijn.

Dus heb ik op de PVV gestemd. Gewoon.... omdat ik 50% allochtoon in mijn straat van 20 woningen genoeg vind. Dat die 2 Antilliaanse gezinnen zomers buiten leven, met heel hun familie. Neven, nichten. 3 auto's dubbel geparkeerd met harde muziek aan. Vind ik prima. Het is maar 2 maandjes per jaar. Ik laveer er wel doorheen. Maar als het DRIE gezinnen worden, wordt het irritant. En als het VIER gezinnen worden wordt het overlast.

En hele turkse families die een straat verder auto's in verschillende staten van ontbinding op de straat hebben liggen en met veel rumoer aan het testen zijn vind ik ook wel genoeg.

Het is blijkbaar voor heel veel mensen moeilijk te begrijpen dat je niet dagelijks problemen met allochtonen hoef te hebben om tóch op de PVV te stemmen. Om de simpele reden dat je die problemen juist wil voorkomen. Dat je niet wil dat de leefbaarheid achteruit gaat doordat de balans allochtoon/autochtoon zoek is. En dat laatste dreigt in vele steden in de randstad te gebeuren.
Klopt. Maar dat is niet meer te stoppen, dat aandeel gaat blijven groeien. En het probleem ligt ook niet echt in de afkomst maar door een pauperinstelling die maar gedoogd blijft worden. Keiharde muziek, autowrakken, gelal. In elk beschaafd land wordt daar op gereageerd door de politie. Behalve in grote delen van Nederland.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 21:33:53 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82760897
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wil je dat ik je de sociologische studies en rapporten onder je neus schuif of wat?
Nou ja als je gevraagd wordt iets te beargumenteren en je gaat daar op in verwacht ik wel meer dan een opinie stuk.
quote:
Ik heb vooralsnog geen enkele studie van een arabist gezien waarin standpunten van de PVV worden onderbouwd.
Als ik hier de schrijfster Bat Ye'or aanhaal is dat exact hetzelfde zwaarwegende argument als jouw gequote opinies.

Daarnaast doet het niet terzake. anderhalf miljoen stemmers hebben blijkbaar een onvrede waarvan zij denken dat de gevestigde politieke partijen die niet gaan oplossen.

En bespaar me je stupide smileys aub.
  zondag 13 juni 2010 @ 21:34:33 #66
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82760946
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


Goed argument! Wikipedia is gewoon fok in een ander jasje waar ook iedereen zijn mening er neer mag zetten. Of het iets zegt is maar de vraag.
Scheer je weg!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 21:35:37 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82761005
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:31 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Volgens mij kan een opinie niet bestaan zonder argumenten.
Maar opinie IS GEEN argument.
quote:
Mijn opinie over de PVV: de PVV richt zich alleen maar op de islam en integratie. De overige standpunten, bijvoorbeeld de AOW leeftijd, worden al opgeofferd voordat er zelfs maar is gesproken over een mogelijke coalitie.
Ik vind dat uitermate zwak. De PVV heeft voor mij afgedaan hiermee.
Tja ken je de rest van de punten van de pvv? Meer blauw op straat? Meer geld voor zorg? Kleinschaliger onderwijs? Welke daarvan zijn opgeofferd precies? Heb je het verkiezingsprogramma gelezen?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 21:37:38 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82761129
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat is niet meer te stoppen, dat aandeel gaat blijven groeien.
Dan gaan we rassenrellen tegemoet vrees ik.
quote:
En het probleem ligt ook niet echt in de afkomst maar door een pauperinstelling die maar gedoogd blijft worden. Keiharde muziek, autowrakken, gelal. In elk beschaafd land wordt daar op gereageerd door de politie. Behalve in grote delen van Nederland.
Met alle respect maar het aandeel mensen met een bepaalde afkomst is wel over vertegenwoordigd bij dit probleem. En verder ben ik het met je eens.

Overigens is het afnemen van de zichtbaarheid van de politie natuurlijk óók al jaren een heet politiek hangijzer waarop de gevestigde poltiiek ook al een decennia of 2 geen antwoord op heeft.
pi_82761355
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ja als je gevraagd wordt iets te beargumenteren en je gaat daar op in verwacht ik wel meer dan een opinie stuk.
Als je alleen maar kunt blijven hameren op dezelfde standpunten die al herhaaldelijk zijn weerlegd (islamisering, invoeren van de sharia, enzovoort) kun je blijven vragen om argumenten, maar op een gegeven moment houdt het op.
quote:
Als ik hier de schrijfster Bat Ye'or aanhaal is dat exact hetzelfde zwaarwegende argument als jouw gequote opinies.
Klopt. Maar dan zou het tenminste nog ergens over gaan.
quote:
Daarnaast doet het niet terzake. anderhalf miljoen stemmers hebben blijkbaar een onvrede waarvan zij denken dat de gevestigde politieke partijen die niet gaan oplossen.
En die onvrede is hooguit – zo blijkt maar weer – op onderbuikgevoelens en de ervaringen die men op straat met zogenaamde capuchonklootzakjes gebaseerd.
pi_82761485
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:34 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Goed argument! Wikipedia is gewoon fok in een ander jasje waar ook iedereen zijn mening er neer mag zetten. Of het iets zegt is maar de vraag.
Sorry, die is ook al behoorlijk outdated, sinds Wikipedia net zo betrouwbaar is gebleken als de Encyclopædia Britannica.
  zondag 13 juni 2010 @ 21:42:47 #71
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82761536
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wil je dat ik je de sociologische studies en rapporten onder je neus schuif of wat? Ik heb vooralsnog geen enkele studie van een arabist gezien waarin standpunten van de PVV worden onderbouwd. Als je alleen maar kunt trollen door naar je onderbuikgevoelens te verwijzen zonder met argumenten te komen houdt het snel op natuurlijk.
Oh jawel .... maar ik weet het antwoord wel weer. Wil wel een poging wagen trouwens. De islam kent geen gematigdheid bijvoorbeeld.

http://www.uitkijk.net/islam.php?do=matig

Of hier, zomaar ff hoor: "There is only one Islam, but each one of us sees it differently. While there is hardly a disagreement on "many" a key issues, we certainly disagree on some.

Bron: http://worldmuslimcongres(...)-only-one-islam.html

En wat te denken van dit: http://www.dagelijksestan(...)tigde-islam-bestaat/

Of dit: http://hpd.de/node/7175?page=0,0 (Es gibt keine moderaten Muslime)...

Even wat uitspraakjes:
quote:
Horowitz: Oké. Wil je Hamas hier en nu veroordelen?

MSA moslima: Het spijt me, wat?

Horowitz: Wil je Hamas veroordelen?

MSA moslima: Of ik Hamas wil veroordelen?

Horowitz: …als een terroristische organisatie… Genocidale organisatie.

MSA moslima: Vraagt u nu om mij mezelf te laten kruisigen?

bron: http://www.crethiplethi.c(...)e-islam/israel/2010/
quote:
"I refuse to live as a "moderate" Muslim", Asma Khalid

Bron: http://www.alternet.org/story/50969/

Islam & humor:
http://www.volkskrant.nl/(...)jft_botsen_met_islam

Islam & cultuur:
http://www.depers.nl/cult(...)stenares-vallen.html
Scheer je weg!
pi_82761604
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar opinie IS GEEN argument.
Wat stond er zoal aan subjectieve punten in die niet onderbouwd waren?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 21:44:27 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82761676
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je alleen maar kunt blijven hameren op dezelfde standpunten die al herhaaldelijk zijn weerlegd (islamisering, invoeren van de sharia, enzovoort) kun je blijven vragen om argumenten, maar op een gegeven moment houdt het op.
Hoe zijn die weerlegd dan? Door je opinie stukjes? Ik zie alleen maar meer vrouwen met hoofddoeken en moskeeën in mijn periferie ontstaan. Ik zie in England moslimrechtbanken ontstaan en gedoogd worden.
quote:
[..]

Klopt. Maar dan zou het tenminste nog ergens over gaan.
[..]
Gelet op het feit dat zei de schrijfster is van het boek dat Eurabie als mogelijkheid beschrijft zou het vooral over hetzelfde gaan.
quote:
En die onvrede is hooguit – zo blijkt maar weer – op onderbuikgevoelens en de ervaringen die men op straat met zogenaamde capuchonklootzakjes gebaseerd.
Hoezo blijkt dat weer? De toename van niet westerse allochtonen in mijn straat tot 50% met de daarbij behorende verandering van normen en waarden beeld ik me in?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 21:45:20 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82761744
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat stond er zoal aan subjectieve punten in die niet onderbouwd waren?
Er is niets onderbouwd het is een mening.
  zondag 13 juni 2010 @ 21:47:06 #75
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82761906
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:23 schreef dpgargoyle het volgende:
Vroeger was het juridisch ook onmogelijk om als homo's in het huwelijk te treden.
Vroeger was het juridisch ook onmogelijk om legaal wiet te roken in coffeeshops.
Vroeger was het juridisch ook onmogelijk om als vrouw je stemrecht uit te oefenen.

Snap je een beetje waar dit heengaat?

Er bestaat niet zoiets als een absolute juridische onmogelijkheid. Het recht is geen exacte wetenschap ofzo, maar is (helaas) hopeloos subjectief en verandert continu.
Ik snap heel goed dat er niet zoiets is als een absolute juridische onmogelijkheid. Als Nederland veranderd in een dictatorschap met een alleenheerser die alle wetten schrijft, dan kun je heel gemakkelijk een hele hoop wetten invoeren natuurlijk.

Waar ik meer op doelde zijn de juridische mogelijkheden met behoud van de Nederlandse vrijheid en democratie, en die zijn ontzettend gelimiteerd. In het debat hierover dat een tijdje terug werd aangezwengeld door de PVV is hier ook duidelijkheid over gegeven, en een paar topics terug heb ik de notities van dat debat al eens gelinked van de de Tweede Kamer site.

Toch schijnen veel PVV-ers nog steeds te denken dat er wel juridische mogelijkheden zijn, zonder aantasting van de Democratische rechtstaat, maar men geeft er verder geen duidelijkheid over hoe dat dan zou moeten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82762072
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan gaan we rassenrellen tegemoet vrees ik.
[..]
Dat hangt geheel af van hoe er omgegaan blijft worden met dit aandeel van de bevolking. Schoffeer ze als geheel, des te meer verlies je grip op. Pak de overlastgevers direct aan, en het imago van de groep gaat erop vooruit.

Huwelijksimmigratie wordt al jaren lastiger ook, en dat komt denk ik de integratie ten goede. Anders begint elke generatie weer met de teller op nul.
quote:
Met alle respect maar het aandeel mensen met een bepaalde afkomst is wel over vertegenwoordigd bij dit probleem. En verder ben ik het met je eens.
Absoluut. En dat komt denk ik omdat mensen met die afkomst oververtegenwoordigd zijn in de onderste lagen van de samenleving.
quote:
Overigens is het afnemen van de zichtbaarheid van de politie natuurlijk óók al jaren een heet politiek hangijzer waarop de gevestigde poltiiek ook al een decennia of 2 geen antwoord op heeft.
Gek genoeg is het zo ongeveer in elk programma een belofte geweest diezelfde afgelopen 20 jaar. Verkiezingsbeloften...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 21:53:54 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82762455
Maar goed, als uiteindelijk de PVV gaat regeren vermoed ik dat er sterk ingezet zal worden op veiligheid. Meer agenten zichtbaar in probleemwijken, direct ingrijpen bij buurtoverlast, snelrecht en zwaarder straffen voor relatief lichte misdrijven. Daarnaast zal men sterk inzetten op het beperken van immigratie en beperken van uitkeringen. Tevens zal de PVV proberen religieuze uitingen in openbare gebouwen te verbieden, maar dat zal in de coalitie onderhandelingen sneuvelen denk ik

Dat is wat ik verwacht voor de komende regeerperiode. Uiteraard zal er geen sprake zijn van deportering. Zelfs als de PVV dit daadwerkelijk als mogelijkheid ziet, zal dat in een coalitie natuurlijk altijd sneuvelen en niet eens bespreekbaar zijn.
pi_82763292
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe zijn die weerlegd dan? Door je opinie stukjes? Ik zie alleen maar meer vrouwen met hoofddoeken en moskeeën in mijn periferie ontstaan. Ik zie in England moslimrechtbanken ontstaan en gedoogd worden.
Dan onderzoek je in hoeverre die indruk terecht is.
quote:
Gelet op het feit dat zei de schrijfster is van het boek dat Eurabie als mogelijkheid beschrijft zou het vooral over hetzelfde gaan.
Als we de huidige demografische gegevens erbij pakken zijn we al snel uitgepraat.
quote:
Hoezo blijkt dat weer? De toename van niet westerse allochtonen in mijn straat tot 50% met de daarbij behorende verandering van normen en waarden beeld ik me in?
Ik geloof dat cijfers van het CBS wel iets betrouwbaarder zijn.
pi_82763655
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er is niets onderbouwd het is een mening.
Als die mening te weerleggen is door met feiten te komen die die mening tegenspreken zie ik die natuurlijk graag.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 22:08:25 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82763679
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan onderzoek je in hoeverre die indruk terecht is.
Waarom zou ik dat moeten onderzoeken? Het doet niets af aan die onvrede.
quote:
Ik geloof dat cijfers van het CBS wel iets betrouwbaarder zijn.
Dus in mijn straat wonen geen allochtonen? En staan er niet de hele zomer lang Antilliaanse gezinnen met tientallen buiten? En een straat verder liggen bij de turkse buurman geen auto's in onderdelen op de stoep? Want het CBS zegt dat het niet waar is?

Zie... dit is wat er in de afgelopen 30 jaar mis is gegaan in de integratieproblematiek. Er wordt niet geluisterd naar de mensen die overlast ervaren. Want dat zijn op zijn minst domme tokkies en anders toch wel neonazi's. Nee in plaats van naar de straat kijken we naar cijfertjes op papier en constateren dat het dus niet erg is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 22:09:16 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82763745
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als die mening te weerleggen is door met feiten te komen die die mening tegenspreken zie ik die natuurlijk graag.
Nee je begrijpt het verkeerd. Jouw mening interesseert me niet. Ik zie om me heen wat er gebeurt. En daar reageer ik op.
  zondag 13 juni 2010 @ 22:10:02 #82
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82763815
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als die mening te weerleggen is door met feiten te komen die die mening tegenspreken zie ik die natuurlijk graag.
Dat wordt ook wel gedaan, zo reageer je heel selectief en wanneer het je uitkomt. Zo kwam ik in dit topic met wat bronnen over de 'gematigde' islam enzo. Maar daar lees je graag overheen. Alom selectiviteit bij je.
Scheer je weg!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 22:12:03 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82763969
Sowieso Lies, damned lies and statistics
pi_82765854
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:Waarom zou ik dat moeten onderzoeken? Het doet niets af aan die onvrede.
Omdat je onvrede erg afhankelijk is van de wijk waarin je woont wellicht.
quote:
Zie... dit is wat er in de afgelopen 30 jaar mis is gegaan in de integratieproblematiek. Er wordt niet geluisterd naar de mensen die overlast ervaren. Want dat zijn op zijn minst domme tokkies en anders toch wel neonazi's. Nee in plaats van naar de straat kijken we naar cijfertjes op papier en constateren dat het dus niet erg is.
Geluiden worden wel degelijk gehoord; het probleem is echter dat het dweilen met de kraan open is en je op korte termijn geen maatregelen kunt treffen die bevredigend werken. Dat ontken ik ook niet. Ik ben laatst bezig geweest met een project in de wijk het Oude Noorden in Rotterdam. Drama, absoluut: het merendeel is de Nederlandse taal niet machtig, leeft onder het bijstandsniveau omdat men niet op de hoogte is van de sociale voorzieningen waar men gebruik van kan maken, jongeren zien verkeerde rolmodellen op straat, eerste levensbehoeften kunnen niet worden voorzien, et cetera. Al die gezinnen zijn daar maar gewoon weggezet een jaar of 10 terug, omdat men niet wilde dealen met de afstand in sociaal en cultureel vlak. Maar ik geloof niet dat de Wilders aanpak werkt, onder geen enkel beding. Ten eerste niet omdat de overheid deze gezinnen zelf weg heeft gezet in verpauperde woningen en één loket voor een hele wijk inricht. Een drietal opbouwwerkers mogen het doen met een wijk waar tweehonderd zoveel mensen wonen als het aan rechts ligt. Uhu. Ten tweede niet omdat je op deze manier de afstand alleen maar vergroot en maar één optie overlaat: vertrekken.

We hébben het niet eens geprobeerd. Het probleem ridiculiseren werkt niet, een religie stelselmatig als iets belachelijks uit het nomadentijdperk wegzetten evenmin. Integratie is geen eenzijdig proces wat alleen bestaat uit het waarnemen van ergernissen en uit je luie stoel op Wilders geilen. Zoals Maartena geloof ik al aangaf: het heeft tijd nodig. Maar goed, als 'men' er geen vertrouwen in heeft, maar wel vertrouwen heeft op onderbuikgevoelens... tja.
  zondag 13 juni 2010 @ 22:42:06 #85
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_82765945
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat is niet meer te stoppen, dat aandeel gaat blijven groeien. En het probleem ligt ook niet echt in de afkomst maar door een pauperinstelling die maar gedoogd blijft worden.
Op een gegeven moment gaat het ook om de afkomst, of wil je een land dat gesegreerd is langs etnische lijnen. Bij een bepaald percentage teveel allochtoon wordt het onvermijdelijk dat de spanningen oplopen tot burgeroorlog aan toe. En wat is het ook voor idioterie als een autochtone bevolking een minderheid dreigt te worden in eigen land. Het is hun territorium nota bene dat moet je toch niet willen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 13 juni 2010 @ 22:43:45 #86
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_82766026
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat je onvrede erg afhankelijk is van de wijk waarin je woont wellicht.
[..]

Geluiden worden wel degelijk gehoord; het probleem is echter dat het dweilen met de kraan open is en je op korte termijn geen maatregelen kunt treffen die bevredigend werken. Dat ontken ik ook niet. Ik ben laatst bezig geweest met een project in de wijk het Oude Noorden in Rotterdam. Drama, absoluut: het merendeel is de Nederlandse taal niet machtig, leeft onder het bijstandsniveau omdat men niet op de hoogte is van de sociale voorzieningen waar men gebruik van kan maken, jongeren zien verkeerde rolmodellen op straat, eerste levensbehoeften kunnen niet worden voorzien, et cetera. Al die gezinnen zijn daar maar gewoon weggezet een jaar of 10 terug, omdat men niet wilde dealen met de afstand in sociaal en cultureel vlak. Maar ik geloof niet dat de Wilders aanpak werkt, onder geen enkel beding. Ten eerste niet omdat de overheid deze gezinnen zelf weg heeft gezet in verpauperde woningen en één loket voor een hele wijk inricht. Een drietal opbouwwerkers mogen het doen met een wijk waar tweehonderd zoveel mensen wonen als het aan rechts ligt. Uhu. Ten tweede niet omdat je op deze manier de afstand alleen maar vergroot en maar één optie overlaat: vertrekken.

We hébben het niet eens geprobeerd. Het probleem ridiculiseren werkt niet, een religie stelselmatig als iets belachelijks uit het nomadentijdperk wegzetten evenmin. Integratie is geen eenzijdig proces wat alleen bestaat uit het waarnemen van ergernissen en uit je luie stoel op Wilders geilen. Zoals Maartena geloof ik al aangaf: het heeft tijd nodig. Maar goed, als 'men' er geen vertrouwen in heeft, maar wel vertrouwen heeft op onderbuikgevoelens... tja.
1. Dit soort mensen moeten Nederland niet meer in kunnen komen, op geen enkele manier.
2. Een remigratiebeleid voor deze groep zou heel goed zijn voor het belang van Nederland. Geef ze wat geld om in het land van herkomst wat op te bouwen in ruil voor remigratie en het inleveren van hun Nederlandse paspoort.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_82766053
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:10 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Dat wordt ook wel gedaan, zo reageer je heel selectief en wanneer het je uitkomt. Zo kwam ik in dit topic met wat bronnen over de 'gematigde' islam enzo. Maar daar lees je graag overheen. Alom selectiviteit bij je.
Neuh, ik was nog bezig met het lezen van dit artikel waar ik nog op terug op hoop te komen.
pi_82766130
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


[..]

There you go.

Eurabia.
Dat zijn geen antwoorden op mijn vraag. Kom eerst maar eens met argumenten op mijn 1e vraag over tolerantie.
pi_82766153
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:43 schreef Tarak het volgende:

[..]

1. Dit soort mensen moeten Nederland niet meer in kunnen komen, op geen enkele manier.
quote:
2. Een remigratiebeleid voor deze groep zou heel goed zijn voor het belang van Nederland. Geef ze wat geld om in het land van herkomst wat op te bouwen in ruil voor remigratie en het inleveren van hun Nederlandse paspoort.
Als deze groep een stuk menselijker behandeld zou worden is dat overbodig.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 22:48:56 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82766243
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat je onvrede erg afhankelijk is van de wijk waarin je woont wellicht.
[..]
Ja? En?
quote:
Geluiden worden wel degelijk gehoord; het probleem is echter dat het dweilen met de kraan open is en je op korte termijn geen maatregelen kunt treffen die bevredigend werken. Dat ontken ik ook niet. Ik ben laatst bezig geweest met een project in de wijk het Oude Noorden in Rotterdam. Drama, absoluut: het merendeel is de Nederlandse taal niet machtig, leeft onder het bijstandsniveau omdat men niet op de hoogte is van de sociale voorzieningen waar men gebruik van kan maken, jongeren zien verkeerde rolmodellen op straat, eerste levensbehoeften kunnen niet worden voorzien, et cetera. Al die gezinnen zijn daar maar gewoon weggezet een jaar of 10 terug, omdat men niet wilde dealen met de afstand in sociaal en cultureel vlak. Maar ik geloof niet dat de Wilders aanpak werkt, onder geen enkel beding. Ten eerste niet omdat de overheid deze gezinnen zelf weg heeft gezet in verpauperde woningen en één loket voor een hele wijk inricht.
De GEVESTIGDE poltitiek ja. En aangezien je uit Rotterdam komt weet je ook dat de aanpak van Leefbaar Rotterdam het helemaal zo slecht niet deed.
quote:
Een drietal opbouwwerkers mogen het doen met een wijk waar tweehonderd zoveel mensen wonen als het aan rechts ligt. Uhu. Ten tweede niet omdat je op deze manier de afstand alleen maar vergroot en maar één optie overlaat: vertrekken.

We hébben het niet eens geprobeerd. Het probleem ridiculiseren werkt niet, een religie stelselmatig als iets belachelijks uit het nomadentijdperk wegzetten evenmin. Integratie is geen eenzijdig proces wat alleen bestaat uit het waarnemen van ergernissen en uit je luie stoel op Wilders geilen. Zoals Maartena geloof ik al aangaf: het heeft tijd nodig. Maar goed, als 'men' er geen vertrouwen in heeft, maar wel vertrouwen heeft op onderbuikgevoelens... tja.
We hebben het niet eens geprobeerd Kom nou toch, MILJARDEN zijn er in de integratieproblematiek gepompt! Als het niet heeft gewerkt komt dat doordat het in allerlei lulploegjes beland is. Waar weken gediscussieerd wordt hoe de grootste groep raddraaiers zo voorzichtig mogelijk aangepakt moet worden.

Hier, lees dit en huiver: http://www.binnenlandsbes(...)oebelen.153773.lynkx
pi_82766293
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat je onvrede erg afhankelijk is van de wijk waarin je woont wellicht.
[..]

Geluiden worden wel degelijk gehoord; het probleem is echter dat het dweilen met de kraan open is en je op korte termijn geen maatregelen kunt treffen die bevredigend werken. Dat ontken ik ook niet. Ik ben laatst bezig geweest met een project in de wijk het Oude Noorden in Rotterdam. Drama, absoluut: het merendeel is de Nederlandse taal niet machtig, leeft onder het bijstandsniveau omdat men niet op de hoogte is van de sociale voorzieningen waar men gebruik van kan maken, jongeren zien verkeerde rolmodellen op straat, eerste levensbehoeften kunnen niet worden voorzien, et cetera. Al die gezinnen zijn daar maar gewoon weggezet een jaar of 10 terug, omdat men niet wilde dealen met de afstand in sociaal en cultureel vlak. Maar ik geloof niet dat de Wilders aanpak werkt, onder geen enkel beding. Ten eerste niet omdat de overheid deze gezinnen zelf weg heeft gezet in verpauperde woningen en één loket voor een hele wijk inricht. Een drietal opbouwwerkers mogen het doen met een wijk waar tweehonderd zoveel mensen wonen als het aan rechts ligt. Uhu. Ten tweede niet omdat je op deze manier de afstand alleen maar vergroot en maar één optie overlaat: vertrekken.

We hébben het niet eens geprobeerd. Het probleem ridiculiseren werkt niet, een religie stelselmatig als iets belachelijks uit het nomadentijdperk wegzetten evenmin. Integratie is geen eenzijdig proces wat alleen bestaat uit het waarnemen van ergernissen en uit je luie stoel op Wilders geilen. Zoals Maartena geloof ik al aangaf: het heeft tijd nodig. Maar goed, als 'men' er geen vertrouwen in heeft, maar wel vertrouwen heeft op onderbuikgevoelens... tja.
Is het bij die mensen ooit eens opgekomen om zich in de samenleving te verdiepen waarin ze wonen?
  zondag 13 juni 2010 @ 22:53:17 #92
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_82766454
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


[..]

Als deze groep een stuk menselijker behandeld zou worden is dat overbodig.
Wat is er " " aan het eerste deel van mijn reactie?

En menselijkheid? Wat heeft dat er nu mee te maken? Het gedrag van deze groep komt uit henzelf niet uit de samenleving, deze groep had nooit in Nederland terecht mogen komen.

Hoorde laatst nog een verhaal van mijn zus, een zwakbegaafde Somaliër met strafblad wegens openlijke geweldpleging laat zijn vrouw + 8 kinderen in het kader van gezinshereniging naar Nederland migreren....oh ja had nu ook een woningprobleem.....wat moet je met deze groep waar geen land mee te bezeilen is.....?


Edit: Oh ja, ze vertelde ook nog dat afgelopen week er een vrouw van de sociale dienst in Eindhoven bij haar borsten is gegrepen tijdens een gesprek met iemand van Turkse afkomst....het haalt niet eens het nieuws....
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_82766480
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zijn geen antwoorden op mijn vraag. Kom eerst maar eens met argumenten op mijn 1e vraag over tolerantie.
Daar heb ik in een vorig topic al op gereageerd: de groep die je intolerantie kunt verwijten is klein. Het gaat om - ik meen - hooguit 3000 mensen van de totale moslimgemeenschap die in potentie gevaarlijk zijn voor de democratie. Die groep wordt door de AIVD ook nauwlettend in de gaten gehouden.
  zondag 13 juni 2010 @ 22:57:22 #94
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_82766661
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar heb ik in een vorig topic al op gereageerd: de groep die je intolerantie kunt verwijten is klein. Het gaat om - ik meen - hooguit 3000 mensen van de totale moslimgemeenschap die in potentie gevaarlijk zijn voor de democratie. Die groep wordt door de AIVD ook nauwlettend in de gaten gehouden.
De islam kent geen gematigdheid. Dus die 3000 is onzin.
Scheer je weg!
pi_82767269
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar heb ik in een vorig topic al op gereageerd: de groep die je intolerantie kunt verwijten is klein. Het gaat om - ik meen - hooguit 3000 mensen van de totale moslimgemeenschap die in potentie gevaarlijk zijn voor de democratie. Die groep wordt door de AIVD ook nauwlettend in de gaten gehouden.
In potentie zijn alle moslims gevaarlijk voor de democratie. Let wel: in potentie. Doordat ze openlijk een religie aanhangen die lijnrecht staat tegenover onze democratie, kun je hier gewoon niet omheen.
pi_82767436
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:53 schreef Tarak het volgende:

[..]

Wat is er " " aan het eerste deel van mijn reactie?

En menselijkheid? Wat heeft dat er nu mee te maken? Het gedrag van deze groep komt uit henzelf niet uit de samenleving, deze groep had nooit in Nederland terecht mogen komen.

Hoorde laatst nog een verhaal van mijn zus, een zwakbegaafde Somaliër met strafblad wegens openlijke geweldpleging laat zijn vrouw + 8 kinderen in het kader van gezinshereniging naar Nederland migreren....oh ja had nu ook een woningprobleem.....wat moet je met deze groep waar geen land mee te bezeilen is.....?
Ik snap dat dus ook niet. Waarom halen we ons in godsnaam dit soort problemen op de hals?
quote:
Edit: Oh ja, ze vertelde ook nog dat afgelopen week er een vrouw van de sociale dienst in Eindhoven bij haar borsten is gegrepen tijdens een gesprek met iemand van Turkse afkomst....het haalt niet eens het nieuws....
Ik heb eerlijk gezegd wel ergere dingen gezien die nooit het nieuws hebben gehaald. Bijvoorbeeld een goeie vriend van me die in z'n hart gestoken werd door zo'n cultuurverrijker omdat hij geen tientje wilde geven. Heeft nooit de krant gehaald. Maarja, in Rotterdam gebeuren dit soort dingen dan ook aan de lopende band.
pi_82770259
Om weer even terug te komen op waar mijn discussie bleef steken:
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar is dat echt zo? Er zijn gemeenten in Nederland waar meisjes verplicht rokken moeten dragen naar school, en waar men zelfs niet in een regenbroek het schoolplein op mag komen.... We hebben politieke partijen als de SGP die geen vrouwen toelaten, en die in Gemeenten als Rijssen de grootste partij zijn en meer dan de helft van de gemeenteraad uitmaken. En er zijn nog een stuk of 10 gemeenten waar de SGP de grootste partij is, en vrouwen dus geweigerd worden in de meerderheidsfractie van de gemeenteraad.

In een aantal gemeenten in Nederland weigeren ambtenaren uit Christelijke overtuiging een homohuwelijk te sluiten, terwijl dat in heel Nederland, en in elke gemeente legaal behoort te zijn. Zelfs op dit forum loopt een topic waar er sprake is van burenruzie en intimidatie, omdat iemand op zondag klusjes wil doen.

Christenen zijn wellicht meer open minded dan Moslims..... maar het ontloopt elkaar in bepaalde delen van Nederland niet eens zoveel.
En dit is dus precies het gevaar waar ik zo pessimistisch over ben in Nederland. Het wegwuiven van rode vlaggen in grote steden.

Ik maak mij niet druk om Staphorst en omstreken, ik maak mij veel meer zorgen om steden die er toe doen: Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Amsterdam. Daar zijn de problemen zeker weten aanwezig en die probleemwijken bagatelliseren of wegwuiven als 'och, dat komt door armoede' leidt nou precies tot verpaupering en chaotische toestanden.

Nogmaals, het gaat mij niet om een huftertje die een winkel overvalt. Het zijn de lange termijn problemen die mij zorgen baren. Het systematisch homoseksuelen veroordelen/ vrouwen zien als minderwaardig/ afvallige van het geloof zien als hoogverraad en evolutie zien als een sprookje.

edit: De reden dat ik onderscheid maak tussen overvallen en mensen zien als minderwaardig is omdat overvallen uit kansarme posities ontstaan en dus niet het geloof te verwijten vallen. Het tweede gedeelte is echter puur het geloof te verwijten.
pi_82771288
Nieuw bloed (of terug van weggeweest) en dit rap in editie groeiende topic gaat weer als een trein tram. TVP
pi_82771441
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:57 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

De islam kent geen gematigdheid. Dus die 3000 is onzin.
Je gooit die 3000 en die andere 900 duizend op één hoop.. Je suggereert daarmee dat ze allemaal een gevaar zijn net zoals die 3000 ... Idd ontbreekt hier een gematigdheid .... bij jou dus.
Dit is geen inhoudelijke kritiek op de islam.... maar veel meer is het platte vreemdelingenhaat... de onwil om werkelijk inhoudelijkheid af te wegen.
pi_82771602
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:08 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

In potentie zijn alle moslims gevaarlijk voor de democratie. Let wel: in potentie. Doordat ze openlijk een religie aanhangen die lijnrecht staat tegenover onze democratie, kun je hier gewoon niet omheen.
De klassiieke islamitische leerstellingen - net als de christelijke-- houden geen duidelijke verwerping in van de politieke demokratie. Dat kan ook niet.... want die bestond nog niet 1000 jaar geleden
Die verwerping kun je ervan maken als je dat wilt... Mensen gebruiken al eeuwenlang de citaten van heilige boeken voor de eigen agenda.. Daarnaast zijn de oude religies geen promotor of katylasator van democratiseringen. Die gebeuren vaker ondanks die oude religies...
Daarintegen zijn er ook genoeg islamieten die pro-democratie zijn , en die worden bij voorbaat verketterd met dit soort vooroordelen en stereotyperingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')