Als verwacht, nog steeds geen antwoord op mijn vraag in dit topic. Nogmaals dan maar;quote:Op zondag 13 juni 2010 16:30 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Een agressieve mening hebben is toch degelijk iets anders dan agressiviteit in de samenleving (vernielingen en bedreigingen). Dat jij dit op 1 lijn vindt zitten zegt meer over jou dan over de PVV.
[..]
Hier kan ik je toch echt niet serieus nemen.
De PVV bekritiseerd een geloof, in mijn ogen een politieke ideologie, dat jij dat verward met mensen is jouw zaak.
Ik vind dat mensen die in NL wonen zichzelf de vragen moeten stellen: 'hoe zie ik homoseksuelen' 'zijn mannen en vrouwen gelijk' 'kunnen mensen zonder problemen trouwen met gelovigen van een andere religie' 'mogen mijn kinderen zelf hun religie kiezen ookal is dat een andere die ik aanhang'quote:Op zondag 13 juni 2010 16:46 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Als verwacht, nog steeds geen antwoord op mijn vraag in dit topic. Nogmaals dan maar;
Napraten van die blonde Israëliër kan elke zwakbegaafde. Waar ik nou werkelijk benieuwd naar ben, is de praktische kant. Hoe ga jij die zogenaamde 'islamisering' tegengaan dan? Ga je mijn koran afpakken? Het internet blokkeren? Ga je me verplicht voeden tijdens de Ramadan?
Wat willen jullie nou?
'islam is slecht, islam is slecht'
Lijkt godverdomme wel een slechte grammofoonplaat die telkens blijft haken.
Jij kan niet begrijpend lezen. Ik heb het over mijzelf. Niet over immigranten. Ik ben islamitisch en zal dat altijd blijven. Wat vindt de PVV hiervan? Al die islamisering he.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:49 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen die in NL wonen zichzelf de vragen moeten stellen: 'hoe zie ik homoseksuelen' 'zijn mannen en vrouwen gelijk' 'kunnen mensen zonder problemen trouwen met gelovigen van een andere religie' 'mogen mijn kinderen zelf hun religie kiezen ookal is dat een andere die ik aanhang'
Sterker nog, ik vind dat de overheid dit moet dwingen van mensen die het land binnen willen komen om te weten wat voor opvattingen immigranten hebben die naar Nederland emigreren.
Als een moslim geen probleem heeft dat zijn kinderen in evolutie 'geloven', met een joodse man mogen trouwen en agnost mogen worden is hij/zij van mij hartelijk welkom.
Ik vind het jammer dat je niet beter op mijn punten ingaat. Je wilt jezelf continu als slachtoffer profileren, prima. Als jij een NL paspoort hebt is er niets aan de hand zolang je je aan de wet houdt.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:57 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Jij kan niet begrijpend lezen. Ik heb het over mijzelf. Niet over immigranten. Ik ben islamitisch en zal dat altijd blijven. Wat vindt de PVV hiervan? Al die islamisering he.![]()
Dat is niet waar. Burgemeester Aboutaleb heeft een NL paspoort, houdt zich aan de wet, maar wordt tegengewerkt door jouw blonde Israëliër.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:01 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je niet beter op mijn punten ingaat. Je wilt jezelf continu als slachtoffer profileren, prima. Als jij een NL paspoort hebt is er niets aan de hand zolang je je aan de wet houdt.
het stoppen van immigratie van moslims naar nederland is iets wat gaat veranderen, dat als antwoord op jouw 'islamisering' vraag.
Islam is niet de godsdienst van immigranten. De meeste moslims in Nederland zijn hier geboren en getogen, het feit dat er problemen zijn met tweede/derde/vierde generatie immigranten en autochtone moslims is niet de islam te verwijten, maar de omgeving/cultuur/samenleving waarin deze mensen zijn opgegroeid. Ik ben overigens voor imams en andere geestelijken van Nederlandse/Europese bodem, daar deze beter met problemen/conflicten/uitdagingen in deze maatschappij kunnen omgaan. Veel islamitische organisaties en leiders kunnen dat helaas niet.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:49 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen die in NL wonen zichzelf de vragen moeten stellen: 'hoe zie ik homoseksuelen' 'zijn mannen en vrouwen gelijk' 'kunnen mensen zonder problemen trouwen met gelovigen van een andere religie' 'mogen mijn kinderen zelf hun religie kiezen ookal is dat een andere die ik aanhang'
Sterker nog, ik vind dat de overheid dit moet dwingen van mensen die het land binnen willen komen om te weten wat voor opvattingen immigranten hebben die naar Nederland emigreren.
Als een moslim geen probleem heeft dat zijn kinderen in evolutie 'geloven', met een joodse man mogen trouwen en agnost mogen worden is hij/zij van mij hartelijk welkom.
Tja, nu Geert Wilders 15 zetels heeft behaald denk ik dat dat - helaas - wel meevalt.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:32 schreef CantFazeMe het volgende:
Zeg wordt deze discussie(s) niet een beetje oud?
De cultuur waarin zij leven is te verwijten omdat het in strijd is met de normen en waarden van de Koran?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:31 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Islam is niet de godsdienst van immigranten. De meeste moslims in Nederland zijn hier geboren en getogen, het feit dat er problemen zijn met tweede/derde/vierde generatie immigranten en autochtone moslims is niet de islam te verwijten, maar de omgeving/cultuur/samenleving waarin deze mensen zijn opgegroeid. Ik ben overigens voor imams en andere geestelijken van Nederlandse/Europese bodem, daar deze beter met problemen/conflicten/uitdagingen in deze maatschappij kunnen omgaan. Veel islamitische organisaties en leiders kunnen dat helaas niet.
Het verschil met de extreme christenen is dat zij een zeer kleine minderheid vormen van hun geloof, ik hoop dat de meeste moslims positieve antwoorden zullen geven op die vragen, maar dat is aan hen om NL te overtuigen.quote:Jouw vragen zullen door een refo (autochtone christen) misschien wel negatiever beantwoord worden dan door een ruimdenkende allochtone moslim. Ook veel evangelische christenen, zie hier in Noord Amerika, steunen heel veel punten die jij misschien als 'achterlijk' zou bestempelen. Evolutie wordt op heel veel scholen hier nauwelijks besproken, daar de evangelische lobby daar niet achter staat, en zulk onderwijs niet zal financieren.
Dat is inderdaad een zorgelijke ontwikkeling die fel bekritiseerd dient te worden, of het nou christendom is of islam.quote:Geloof is voor veel mensen politiek, daar bepaalde normen/idealen zo belangrijk voor hen zijn dat zij die graag verwezenlijkt zien in een politiek kader. Dat geldt voor de islam, het hindoeisme, christendom, jodendom, maar ook het boeddhisme.
Ik heb nooit gezegd dat moslims met een nederlands paspoort weg moeten.quote:De opmerking van 'welkom zijn' is ook totaal niet relevant. Ze zijn er al. Al jaren. Terug sturen kan gewoon legaal niet, het zijn immers Nederlanders.
Nee. Hij zegt dat Nederlandse imams het beter doen omdat zij een andere culturele achtergrond hebben. De islam heeft daar weinig mee te maken omdat de imam in beide gevallen gelovig is.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:42 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
De cultuur waarin zij leven is te verwijten omdat het in strijd is met de normen en waarden van de Koran?
Minderheid? Mwah. De SGP heeft dit jaar ook weer 2 zetels behaald.quote:Het verschil met de extreme christenen is dat zij een zeer kleine minderheid vormen van hun geloof, ik hoop dat de meeste moslims positieve antwoorden zullen geven op die vragen, maar dat is aan hen om NL te overtuigen.
Dat kan ik daar niet echt uithalen aangezien hij/zij het heeft over de problemen met de 3e/ 4e generatie. Wat nou ook niet echt bepaald sterk overkomt in zijn algemeenheid.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Hij zegt dat Nederlandse imams het beter doen omdat zij een andere culturele achtergrond hebben. De islam heeft daar weinig mee te maken omdat de imam in beide gevallen gelovig is.
[..]
Inderdaad, een minderheid dus in vergelijking met het CDA wat vele malen progressiever is.quote:Minderheid? Mwah. De SGP heeft dit jaar ook weer 2 zetels behaald.
Stel je voor, je bent derde generatie immigrant. Je spreekt Nederlands. Je gaat hier naar school, etc.etc., en nog steeds wordt je bestempeld als allochtoon. Dat werkt de integratie tegen. Dan ga je opeens met labeltjes flirten 'Marokkaan', 'moslim' of 'buitenlander'. Je moet immers wat zijn, en het is duidelijk dat je nooit 'Nederlander' wordt.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:42 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
De cultuur waarin zij leven is te verwijten omdat het in strijd is met de normen en waarden van de Koran?
Ik ben het helemaal met je eens dat Marokkanen die hier wonen niet als 'buitenlanders' bestempelt moeten worden. Maar je negeert een enorm probleem hier.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:00 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Stel je voor, je bent derde generatie immigrant. Je spreekt Nederlands. Je gaat hier naar school, etc.etc., en nog steeds wordt je bestempeld als allochtoon. Dat werkt de integratie tegen. Dan ga je opeens met labeltjes flirten 'Marokkaan', 'moslim' of 'buitenlander'. Je moet immers wat zijn, en het is duidelijk dat je nooit 'Nederlander' wordt.
Mijn man is 3 jaar geleden Canadees geworden, en is nu Canadees. Nimmer wordt hij in de media/volksmond/politiek bestempeld als allochtoon, buitenlander, immigrant (dat ben ik) of iets anders niet-Canadees. Onze dochter is Canadees (en Nederlander), en ook zij is geen allochtoon. Dat voelt toch echt heel anders en dat verwijt ik de Nederlandse samenleving echt. Als je nooit Nederlander kan worden, dan ga je je ook niet 'Nederlandser' gedragen en ontstaat van beiden kanten heel sterk het wij/zij gevoel, dat onze samenleving zo onderuit haalt.
Als een 'autochtone' imam in Nederland beter is dan een imam die rechtstreeks wordt overgevlogen uit Iran bijvoorbeeld, dan lijkt me voor de hand liggend dat de religie zelf geen grote rol speelt. Het gaat in beide gevallen om een imam, niet om een cabaretier.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:55 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Dat kan ik daar niet echt uithalen aangezien hij/zij het heeft over de problemen met de 3e/ 4e generatie. Wat nou ook niet echt bepaald sterk overkomt in zijn algemeenheid.
De achterban van het CDA bestaat niet uit alleen maar christenen geloof ik, maar goed, het gaat inderdaad om een aanzienlijk verschil. Toch denk ik dat de SGP in verhouding met het christendom een grotere aandeel in beslag neemt dan het salafisme m.b.t. de islam. Zeker weten doe ik dat alleen niet.quote:Inderdaad, een minderheid dus in vergelijking met het CDA wat vele malen progressiever is.
Waarom?quote:Op zondag 13 juni 2010 16:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor veel mensen is de aflevering van Buitenhof van vanmorgen wel een aanrader.
Ik zou liever hebben dat wetenschappers of biologieleraren ingevlogen worden dan geestelijke leiders (van welk geloof dan ook).quote:Op zondag 13 juni 2010 18:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als een 'autochtone' imam in Nederland beter is dan een imam die rechtstreeks wordt overgevlogen uit Iran bijvoorbeeld, dan lijkt me voor de hand liggend dat de religie zelf geen grote rol speelt. Het gaat in beide gevallen om een imam, niet om een cabaretier.![]()
[..]
Mijn punt is dat de christenen in nederland veel meer open minded zijn dan de moslims in nederland. Dit is iets dat zsm verholpen moet worden en we kunnen dit alleen maar als moslims actief meedoen in de samenleving en onze kijk op de mens en zijn vrijheden accepteren. (wederom dus gelijkheid van vrouwen etc etc etc)quote:De achterban van het CDA bestaat niet uit alleen maar christenen geloof ik, maar goed, het gaat inderdaad om een aanzienlijk verschil. Toch denk ik dat de SGP in verhouding met het christendom een grotere aandeel in beslag neemt dan het salafisme m.b.t. de islam. Zeker weten doe ik dat alleen niet.
Ik ben er niet zo emotioneel onder, heur.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:05 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat Marokkanen die hier wonen niet als 'buitenlanders' bestempelt moeten worden. Maar je negeert een enorm probleem hier.
Criminaliteit.
Het is niet goed te praten. Er zijn geen excuusjes voor, hoe emotioneel je het ook brengt. En nee, ik heb het niet over een gozertje die een fiets jat. Ik heb het over stelselmatig onderdrukken van vrouwen/ homoseksuelen/ andersdenkende/ afvalligen. Dat zijn voor mij de grote problemen die de westerse samenleving in de toekomst alleen nog maar ziet stijgen.
Inderdaad. En daar is honderden jaren hard voor gewerkt, dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad, en nu, met de aanwezigheid van islamitische barbaren, moeten we weer helemaal opnieuw beginnen met dit proces. Sterker nog, met de opkomst van de islam zie je ook de christelijke stromingen weer spontaan fundamentalistische neigingen krijgen!quote:Op zondag 13 juni 2010 18:16 schreef Halve_Maen het volgende:
Mijn punt is dat de christenen in nederland veel meer open minded zijn dan de moslims in nederland.
Hoe denk je dit te gaan oplossen met 1 miljoen moslims in Nederland, waarvan een overgroot deel ook de Nederlandse nationaliteit draagt?quote:Op zondag 13 juni 2010 18:22 schreef dpgargoyle het volgende:
No way! Weg met die lui en wel meteen!
Deze vraag is al duizenden keren afdoende beantwoord. Iets met NL paspoort afpakken en op de roeiboot zetten, terug naar Marokko.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe denk je dit te gaan oplossen met 1 miljoen moslims in Nederland, waarvan een overgroot deel ook de Nederlandse nationaliteit draagt?
En al duizenden keren is aan de domme PVV-tokkies uitgelegd, dat dat juridisch gewoon niet kan.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:55 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Deze vraag is al duizenden keren afdoende beantwoord. Iets met NL paspoort afpakken en op de roeiboot zetten, terug naar Marokko.
Dit soort linkse probleemzoekerij is wat mij betreft echt een gepasseerd station.
Nee dat is wel een aardige samenvattingquote:Op zondag 13 juni 2010 18:15 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Waarom?
Misschien omdat daarin voor de honderdduizendste keer wordt aangegeven door mensen die er zogezegd "verstand van hebben" dat de PVV (of diens opvolger) echt niet gaat verdwijnen door de PVV-achterban stelselmatig te kleineren en te kwalificeren als "domme Tokkies", maar alleen door nu eindelijk eens echt iets te doen aan de weldegelijk bestaande integratieproblematiek en multicriminaliteit? Of zit ik er nu heel veel naast?
Overigens, ik heb het niet gezien, heb geen teevee, just guessing...
Maar is dat echt zo? Er zijn gemeenten in Nederland waar meisjes verplicht rokken moeten dragen naar school, en waar men zelfs niet in een regenbroek het schoolplein op mag komen.... We hebben politieke partijen als de SGP die geen vrouwen toelaten, en die in Gemeenten als Rijssen de grootste partij zijn en meer dan de helft van de gemeenteraad uitmaken. En er zijn nog een stuk of 10 gemeenten waar de SGP de grootste partij is, en vrouwen dus geweigerd worden in de meerderheidsfractie van de gemeenteraad.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:16 schreef Halve_Maen het volgende:
Mijn punt is dat de christenen in nederland veel meer open minded zijn dan de moslims in nederland. Dit is iets dat zsm verholpen moet worden en we kunnen dit alleen maar als moslims actief meedoen in de samenleving en onze kijk op de mens en zijn vrijheden accepteren. (wederom dus gelijkheid van vrouwen etc etc etc)
Nogmaals, evangelische christenen, refo's etc.etc. zijn niet erg open minded als het aankomt op homo's, gelijkheid van vrouwen. Hoe die vergelijking precies ligt, ik heb geen idee, daar veel christenen wat minder vocaal zijn in het uiten van deze ideeen. Ik weet echter wel dat in veel kerken er nog rampspoed en hel gepredikt wordt als een stel uit elkaar wil gaan. Of als een getrouwde dame een niet 'dienende' carriere ambieert. Homoseksualiteit en het slaan van vrouwen zijn vaak non-issues...quote:Op zondag 13 juni 2010 18:16 schreef Halve_Maen het volgende:
Mijn punt is dat de veel christenen in nederland veel meer open minded zijn dan de sommige moslims in nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |