quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:02 schreef FBreijer het volgende:
Omdat er een hoop goedgelovigen mensen van hun geld worden beroofd door mensen die zeggen 'paranormale gaven' te hebben of alternatieve medicatie voorschrijven.
Natuurlijk is het leuk en aardig om iemand te laten denken dat jij met z'n overleden geliefden kan praten. Maar zodra je er geld voor gaat vragen ben je die mensen niet alleen aan het voorliegen, je bent ze ook nog eens aan het bedonderen.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:04 schreef Winner_Taco het volgende:
Omdat ze verheven doen .
Ik voel zus en zo en jij niet dus IK ben speciaal .
Tja je kunt me niet begrijpen, want je bent nu eenmaal niet zoals mij .
En dan nog debielen die de hele boel flessen , readings , mediums op RTL 4 tegen 1,80 per minuut . Derek ogglemongool die keihard door de mand is gevallen enz enz .
Ik schat dat er 1 % rondloopt die écht iets kan, de rest belazerd de kluit
Het is niet erg wanneer er mensen zoals jij ze omschreef hier over willen praten en discusseren.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:11 schreef iteejer het volgende:
[..]
Altruisme en menslievendheid dus. Das mooi
Maar wat als er nou mensen zijn die echt denken dat er op één of andere manier zo'n contact mogelijk is? For arguments sake, die mensen zijn net zo slim als jij en ik, die kennen ook echt wel alle kreten als 'onbewijsbaar, wat een onzin' etc.
Toch hebben die mensen redenen om hier wel in te geloven. Al is het maar omdat ze dat willen. Dat doen ze dus ook, en ze beginnen ergens een forum waar ze daarover kunnen praten en van gedachten wisselen.
Er is geen sprake van enige economische context, of op welke andere wijze ook deze overtuiging te gelde te maken. Ze willen gewoon een plekje voor onderling contact.
Wat is daar dan op tegen? Uiteraard zijn er mensen die het er niet mee eens zijn. Er zijn ook mensen die idolaat zijn van volksdansen. Toch zal je niet gauw zien dat een forum over dat gehompel te maken zal krijgen met zo'n mate van aversie als dat hier het geval is.
Waarom?
Hetzelfde kan over niet skeptici gezegd worden:quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:26 schreef Cristal het volgende:
Misschien zijn skeptici onderbewust bang dat er wel meer is, en proberen ze zichzelf aan te praten dat er niks is.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:25 schreef FBreijer het volgende:
Het is niet erg wanneer er mensen zoals jij ze omschreef hier over willen praten en discusseren.
Het is alleen vervelend wanneer iemand die twijfelt of hij, bijvoorbeeld, wel of niet naar een medium moet gaan (omdat hij er niet volledig van overtuigd is of er geesten bestaan) hier op dit forum komt en verhalen leest die gepresenteerd worden als absolute waarheid.
De twijfelaar leest de verhalen en gaat er in geloven.
Et voilá, weer iemand die de realiteit uit het oog is verloren.
Het enige verschil is, zoals jij zelf al noemde, bewijsvoering.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:36 schreef iteejer het volgende:
[..]
Waarbij jij er van uitgaat dat jij de juiste realiteit ziet, en de ander niet.
Vanaf jouw positie kan je absoluut niet voor een ander uitmaken of die wel of niet naar een medium moet. Hoe kan je dat uitmaken voor mensen die je niet kent, situaties waar je totaal geen weet van hebt, etc?
Niet om je aan te vallen, maar dit komt toch een beetje over als een willen opdringen van jouw wereldbeeld aan anderen. Ik feite verklaar je dus mensen in principe handelingsonbekwaam - zij zijn zo stom om zich mee te laten slepen. En zet je jezelf in de rol van de rechter, die besluit dat die persoon tegen zichzelf beschermd moet worden.
Maar hoe zit het met je respect voor de mening van een ander, die misschien anders is dan de jouwe? En respect voor de intellectuele vermogens van een ander, die met dezelfde bagage aan kennis en inzicht als jij tóch van mening is dat er meer zou kunnen zijn?
Maar ik weet dat er meer is, mede dankzij mijn eigen ervaringen. & ik blijf erbij dat er meer is, dan dat de meeste mensen kunnen zien.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:33 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Hetzelfde kan over niet skeptici gezegd worden:
Zijn jullie bang dat de realiteit alles is? Is de realiteit niet goed genoeg?
Ben je zo bang voor de dood dat je moet denken dat je een 'ziel' hebt die eeuwig zal leven?
etc.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:33 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Hetzelfde kan over niet skeptici gezegd worden:
Zijn jullie bang dat de realiteit alles is? Is de realiteit niet goed genoeg?
Ben je zo bang voor de dood dat je moet denken dat je een 'ziel' hebt die eeuwig zal leven?
etc.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:41 schreef bonke het volgende:
waarom zou ik iemand geloven die zegt spoken te zien, of die zegt dat hij of zij dmv gedachten een lepel kan buigen ?
of iemand zegt dat graancirkels door aliens zijn gemaakt omdat de vorm van zo'n cirkel nooit gemaakt kan zijn door mensen. Ik denk dat de mens wel mooiere vorman kan maken dan een ingewikkelde graancirkel. Kijk maar naar de eifeltoren of een spaceshutle of een tunnel onder het kanaal door![]()
Er is nog nooit een echt bewijs gelevert voor dingen als telepatie, gedachten lezen, telekinese, spoken, aliens enzz
whehehequote:Op woensdag 9 juni 2010 16:44 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Schiphol heeft ook helderzienden in dienst . De krijgen nummers "door" van toestellen waar iets mis mee is .
In Schotland is er een kerkhof waar bepaalde delen afgesloten zijn omdat mensen er letterlijk aangevallen werden door een onbekende aanwezigheid .
Omdat ze bang zijn voor het paranormale. En daarom proberen ze er maar lacherig over te doen. En accepteren ze automatisch mensen niet die paranormaal zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:44 schreef iteejer het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon accepteren dat er mensen zijn die anders denken?
bonke, daar hoef je ook helemaal niet in te geloven.quote:waarom zou ik iemand geloven die zegt spoken te zien, of die zegt dat hij of zij dmv gedachten een lepel kan buigen ?
of iemand zegt dat graancirkels door aliens zijn gemaakt omdat de vorm van zo'n cirkel nooit gemaakt kan zijn door mensen. Ik denk dat de mens wel mooiere vorman kan maken dan een ingewikkelde graancirkel. Kijk maar naar de eifeltoren of een spaceshutle of een tunnel onder het kanaal door
Er is nog nooit een echt bewijs gelevert voor dingen als telepatie, gedachten lezen, telekinese, spoken, aliens enzz
Een deel ja . Een ander groot deel staat er wél voor open .quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:52 schreef Cristal het volgende:
[..]
Omdat ze bang zijn voor het paranormale. En daarom proberen ze er maar lacherig over te doen. En accepteren ze automatisch mensen niet die paranormaal zijn.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:52 schreef Cristal het volgende:
[..]
Omdat ze bang zijn voor het paranormale. En daarom proberen ze er maar lacherig over te doen. En accepteren ze automatisch mensen niet die paranormaal zijn.
FBreijer: bewijsvoering, dan wel de fundamentele noodzaak vs de impliciete onmogelijkheid van bewijsvoering waren hier niet het onderwerp, dus daar ga ik ff niet op in.quote:Het enige verschil is, zoals jij zelf al noemde, bewijsvoering.
En nee 'je kan niet bewijzen dat het niet zó is!' gaat helaas niet door als bewijsvoering.
dat moet omdat het eigenlijk heel simpel is om te bewijzen dat bv telekinese bestaatquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef iteejer het volgende:
[..]
ok, dan verschuift de vraag: waarom moet iets bewezen worden om waar te zijn?
en dan komen we toch weer uit op een clash tussen twee wereldvisies.
Heb ik dat niet al beantwoord in mijn eerste en tweede reply?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef iteejer het volgende:
met nog steeds de openstaande vraag uit de OP: waarom heeft dat zulke emotionele en diepgaande gevolgen? waarom kan men een groepje mensen niet een forum gunnen waar men hier over kan praten?
Wij bestaan allemaal uit slechts 1 cel met een ziel. Midden in deze cel zit een vliegend spaghetti moster die lijkt op een hart. Wanneer het spaghetti monster trek krijgt eet hij de ziel op en ga je dood. Het vliegende spaghetti monster gaat vervolgens naar de ruimte en veranderd in een ster. Daar leeft hij nog lang en gelukkig...quote:ok, dan verschuift de vraag: waarom moet iets bewezen worden om waar te zijn?
Gast...quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef iteejer het volgende:
ok, dan verschuift de vraag: waarom moet iets bewezen worden om waar te zijn?
en dan komen we toch weer uit op een clash tussen twee wereldvisies.
waarschijnlijk omdat sceptics denken dat degenen die zo volhardend zijn in hun visie een beetje dom zijn ?:)quote:[b]Op woensdag 9 juni 2010 17:44 -> even if so - waarom worden dan degenen die niet die mening toegedaan zijn, zo heftig en emotioneel aangevallen?
want dat blijft nog steeds het centrale punt van dit topic.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:47 schreef Flammie het volgende:
Wat een thread weer.. ik durf te wedden dat als ik een thread maak over believers fanatisme die meteen gelocked wordt en ik weer een note krijg voor god weet waarom
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:53 schreef bonke het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat sceptics denken dat degenen die zo volhardend zijn in hun visie een beetje dom zijn ?:)
ik wel trouwens, ik vind mensen die blijven volharden in hun visie dat paranormaal bestaat, (terwijl er genoeg tegenbewijzen die logischer zijn worden aangebracht) een beetje dom
Noem hier eens een voorbeeld van dan?\quote:maar betekent dit dat alles wat dat NIET is, niet bestaat? al is dit een andere discussie, en niet het onderwerp van dit topic.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:06 schreef Michielos het volgende:
Noem hier eens een voorbeeld van dan?\
Noem maar iets dat bestaat maar wat niet bewijsbaar is.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:23 schreef Michielos het volgende:
We? Dat ik geen bal verstand heb van het universum wil niet zeggen dat een astronoom dit ook niet heeft? En bewustzijn is een concept, geen wetenschap. Het is het concept dat wij als mensen een besef hebben van hetgeen wij uit de omgeving meekrijgen (een subjectieve reflectie hierop). Hoezo is dit niet aan te tonen? Dit is toch vrij simpel aan te tonen (te beginnen met bewustzijnsontwikkeling uit de kindertijd, concept van theory of mind e.d e.d e.d e.d, waar 100den studies naar gedaan zijn). Op dezelfde manier zou je dingen "die niet bewezen kunnen worden" makkelijk kunnen aantonen. Psychokinese en telepathie bijvoorbeeld, zou erg makkelijk aangetoond kunnen worden omdat het een uitkomst heeft, een effect. Het heeft invloed. Zeggen dat dit niet aangetoond of bewezen kan worden zou mijns inziens wel erg kortzichtig zijn.
PM me maarquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:26 schreef iteejer het volgende:
[..]
niet om dit te ontwijken, want je zet een deur wagenwijd voor me open maar dit topic ging over de reden van de onverdraagzaamheid.
sorry
Helemaal mee eens!quote:wel met het leefbaar houden van dit stukje fok.
Nou ja veel plezier met je topic en met TRU danquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:56 schreef iteejer het volgende:
[..]
Als jij aanleiding ziet om in het wetenschapsforum een topic te openen met de vraag waarom believers toch zo onverdraagzaam staan tegenover wetenschap moet je dat zeker niet laten.
Maar een dergelijk topic hier openen zal ik opvatten als een afzeiken van de doelgroep, en de kans is best groot dat dat behalve een note ook een ban zal opleveren. Try me
Wat je 'ziet' en wat 'is' zijn 2 verschillende dingen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:18 schreef iteejer het volgende:
ja, deze voorbeelden trekken de discussie uit de alledaagse 'ik zie een boom dus daar staat een boom en als ik daar geen boom zie staat er geen boom' realiteit. maar de hier bedoelde fenomenen staan, zo ze al bestaan, ook net zo op een rare manier net ff buiten die realiteit.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 01:13 schreef Winner_Taco het volgende:
Je maakt het veel complexer dan het is .
Simpel gesteld heb je 2 groepen mensen .
De groep die wél geloofd dat er "meer" is, en de groep die dat NIET geloven .
Die staan nu eenmaal lijnrecht tegenover elkaar, en binnen het onderwerp zal er ook weinig sprake van toenadering zijn juist omdat men het onderwerp zo verschillend interpreteert
Alles in het menselijk gedrag is te herleiden naar 3 kernwaarden, de zogenaamde 3 K's . (Kut, kerk en kapitaal .)quote:Op donderdag 10 juni 2010 01:15 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ja, uiteraard
Vraag is dan: waarom verloopt die clash zo emotioneel, en kan men het van elkaar niet hebben dat men anders denkt?
Ik heb het dan niet over de evident onzinnige extremen of de evidente trollers.
Maar hoe gaan ze dat inzien ?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:44 schreef iteejer het volgende:
ok, het moet bewijsbaar zijn.
bewijsbaar = herhaalbaar, oproepbaar, verifieerbaar, objectief.
maar betekent dit dat alles wat dat NIET is, niet bestaat? al is dit een andere discussie, en niet het onderwerp van dit topic.
-> even if so - waarom worden dan degenen die niet die mening toegedaan zijn, zo heftig en emotioneel aangevallen?
want dat blijft nog steeds het centrale punt van dit topic.
de visie van Fbreijer is duidelijk:
het heil en de integriteit van een mogelijk slachtoffer dient beschermd te worden - al is het door het kraken van dat heil en die integriteit zelf.
want ik blijf het een apart verhaal vinden dat je als buitenstaander jezelf het recht toekent om een ander op zijn plek te zetten op soms wel heel grove wijze - slechts om de ander te beschermen.
ook dit is niet nieuw, en wederom interessant: een paar eeuwen terug werden mensen gemarteld, verdronken, vernederd en verkracht uit puur altruisme - die arme ziel moest toch immers beschermd worden tegen Het Boze.
en was er niet een paus, die ooit per decreet (wat zoveel zegt dat het daarmee dus IMPLICIET onderdeel is van de katholieke leer) heeft gesteld dat in de strijd tegen het kwaad alles geoorloofd is, uitdrukkelijk met inbegrip van het kwaad zelf?
maw - dit is niet nieuw, en daarmee denk ik vrij fundamenteel. die her- en er-kenning an sich is al waardevol.
Dom en onwetend is niet hetzelfde . Je kunt het ook uitleggen van die Orbs , als je veel van fotografie weet .quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:21 schreef _Led_ het volgende:
Ik ben gewoon allergisch voor domheid, meer is het niet
Kijk, natuurlijk zijn er zaken waar we niet alles over weten.
Maar als mensen beginnen over Orbs of terwijl ze geen snars begrijpen van hoe camera's werken en nog nooit gehoord hebben van interne lensreflectie/refractie en stofopnames - dan zijn ze gewoon onwetend en kunnen ze wel wat verheldering gebruiken.
Hetzelfde geldt voor mensen die geloven dat Char met doden praat, mensen die denken dat iemand een reptilian is omdat in een filmpje mpeg-blocking voorkomt, mensen die denken dat er een gezicht zit in een berg op Mars, etcetera.
Oh, en hetzelfde geldt voor mensen die zeggen dat we bepaalde zaken niet wetenschappelijk zouden kunnen onderzoeken.
Die mensen begrijpen gewoon niet wat de wetenschap is, inhoudt en hoe ze te werk gaat.
Was dit een antwoord dat je wou horen ?
Er wordt vaak en veel uitgelegd, ook al wordt dat vaak niet gewaardeerd.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:58 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dom en onwetend is niet hetzelfde . Je kunt het ook uitleggen van die Orbs , als je veel van fotografie weet .
Of je lacht mensen uit . Het is maar wat je onder dom verstaat
Stel ik vind het dom dat mensen zich lamzuipen , dan kan ik dat accepteren want het is tenslotte hun leven en hun eigen keuze of ik kan bij elke kroeg gaan roepen hoe dom mensen wel niet zijn en dat ze de alcohol beterquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:53 schreef bonke het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat sceptics denken dat degenen die zo volhardend zijn in hun visie een beetje dom zijn ?:)
ik wel trouwens, ik vind mensen die blijven volharden in hun visie dat paranormaal bestaat, (terwijl er genoeg tegenbewijzen die logischer zijn worden aangebracht) een beetje dom
Nou ja, er zijn mensen die over zaken willen discussieren, en mensen die willen dat hun favoriete onderwerp niet door een bepaalde andere groep mensen besproken mag worden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:23 schreef Summers het volgende:
Zo is het ook een beetje op fok , op de 1 of andere manier willen mensen de controle houden over andere mensen in hun doen en laten en denken ipv accepteren dat mensen hun eigen leven en geloof hebben
en andere gebieden waar men plezier aan beleeft en dingen van een andere kant bekijken .
BS , je ziet mij niet in andere fora roepen hoe dom mensen wel niet zijn over onderwerpenquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:27 schreef DrDarwin het volgende:
Projectie...
Dat waar jij sceptici van beticht doe je zelf.
Ja en er is ook de netetiquette van TRUquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:29 schreef _Led_ het volgende:
En er is een regel in TRU waarbij de poster al aan kan geven of ie wel of niet wil dat de discussie een bepaalde kant op gaat.
Helemaal mee eens en als jij die goed gelezen had kon je zien dat daar die regel ook in verwerkt zatquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:55 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja en er is ook de netetiquette van TRU
Nee, jij stelt voortdurend dat andere mensen helemaal niet geinteresseerd zijn in een bepaald onderwerp terwijl ze dat wel zijn, en je roept voortdurend dat zij weg moeten of niet zouden moeten mogen posten in een bepaald forum / over een bepaald onderwerp.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:50 schreef Summers het volgende:
[..]
BS , je ziet mij niet in andere fora roepen hoe dom mensen wel niet zijn over onderwerpen
die ik dom vind of onzinnig of niet interessant .
Ja maar kennelijk leest niet iedereen dat en word het nu meer gebruikt als stok om mee te slaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:02 schreef Flammie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens en als jij die goed gelezen had kon je zien dat daar die regel ook in verwerkt zat
Maak als TopicStarter (TS) een duidelijke OpeningsPost (OP) aan.
Topics die starten met een loze opmerking geven veel ruimte voor zijsporen. Maak daarom een duidelijke OP aan waarin je aangeeft wat je met je topic wil bereiken, en het liefste ook wat je niet wilt hebben, dat maakt het voor de modjes een stuk makkelijker om je topic te houden zoals jij hem graag wilt hebben.
Regels lezen voordat je begint met iets begint is meestal een nuttige zaak. Het loont zich dat mensen zich verdiepen alvoor ze beginnen in iets..quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja maar kennelijk leest niet iedereen dat en word het nu meer gebruikt als stok om mee te slaan.
"ik mag hier de confrontatie met je zoeken omdat je niet de regels gelezen hebt" .
Uhm, is dat de fout van degene die zich aan de regels houdt - "het staat niet in de OP, dus zal het wel mogen" - of van degene die verzuimt de regels te lezen en vervolgens moord en brand gaat roepen ?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja maar kennelijk leest niet iedereen dat en word het nu meer gebruikt als stok om mee te slaan.
"ik mag hier de confrontatie met je zoeken omdat je niet de regels gelezen hebt" .
Ben ik ook met je eens, eigenlijk regels lezen.. maar heb jij de voorwaarden wel eens gelezen toen je akkoord ging met de inschrijving op FOK?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:05 schreef Flammie het volgende:
[..]
Regels lezen voordat je begint met iets begint is meestal een nuttige zaak. Het loont zich dat mensen zich verdiepen alvoor ze beginnen in iets..
ikke wel, ik ben heel erg opgevoed met het idee "Altijd lezen wat je ondertekent, ander bijt het je in je kont !"quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ben ik ook met je eens, eigenlijk regels lezen.. maar heb jij de voorwaarden wel eens gelezen toen je akkoord ging met de inschrijving op FOK?
Ja duh ... het is niet omdat Led ons allemaal als dom bestempelt dat we dat ook ziijn.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:02 schreef Flammie het volgende:
Helemaal mee eens en als jij die goed gelezen had kon je zien dat daar die regel ook in verwerkt zat
Maak als TopicStarter (TS) een duidelijke OpeningsPost (OP) aan.
Topics die starten met een loze opmerking geven veel ruimte voor zijsporen. Maak daarom een duidelijke OP aan waarin je aangeeft wat je met je topic wil bereiken, en het liefste ook wat je niet wilt hebben, dat maakt het voor de modjes een stuk makkelijker om je topic te houden zoals jij hem graag wilt hebben.
Het is dan ook geen geloof van mijn kant, maar realiteitszin.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:50 schreef Summers het volgende:
[..]
BS , je ziet mij niet in andere fora roepen hoe dom mensen wel niet zijn over onderwerpen
die ik dom vind of onzinnig of niet interessant .
Ik besteed mijn tijd liever aan onderwerpen die ik wel interessant vind .
Daar is een plek voor in TRU , dat jij het onzin vind weerhoud mij er niet van
om er wel in te geloven en zaken te benaderen of te bespreken op een andere wijze
waar ik persoonlijk de waarheid inzie .
Ik verwacht nooit van een ander dat diegene in bijv geesten gaat geloven omdat dat mijn ervaring is ,
omgekeerd word dat wel van mij verwacht om steeds dezelfde redenen die voor de persoon zelf het meest waarschijnlijk klinkt maar voor mij niet .
En dat is mijn goed recht , tenslote moet ik zelf mijn waarheid leven en niet jij maar ook niet dat ik jouw waarheid moet leven .
En jij bent 1 van de mensen die nooit meer te melden heeft dan dat alles onzin is en hoe dom mensen
wel niet zijn door het wel te geloven .
Prima als je overtuigt bent van je eigen geloof maar als iemand niet overtuigt raakt van je argumenten
kan men het ook daarbij laten ipv onzin en dom te roepen , je argumenten overtuigen dan niet maar je denkt dat kleineren wel overtuigt ?
Dan zoek je toch een realiteitsforum ? Wat zit je dan hier je tijd te verspelen ?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:11 schreef DrDarwin het volgende:
Het is dan ook geen geloof van mijn kant, maar realiteitszin.
Argumenten om flauwekul zinnig te maken zijn niet aan mij besteed.
Ik bestempel helemaal niet "jullie allemaal" (wie dat ook mogen zijn) als dom.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja duh ... het is niet omdat Led ons allemaal als dom bestempelt dat we dat ook ziijn.
Om andere te zieken kennelijk.. men kan het niet aanzien dat er onderling word gesproken over zaken die in zijn geest niet kunnen bestaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dan zoek je toch een realiteitsforum ? Wat zit je dan hier je tijd te verspelen ?
Dat snap ik nou maar niet ... mensen die hun ganse dag spenderen in een forum waar ze alle topics belachelijk, ongeloofwaardig etc vinden.
Het is vaak al de toon Led.. je aantal notes spreken voor zich denk ik ?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:16 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik bestempel helemaal niet "jullie allemaal" (wie dat ook mogen zijn) als dom.
Ik heb een aantal voorbeelden gegeven.
Als jij zelf vindt dat jij daaronder valt, prima, en vertel me dan welke van die voorbeelden je niet begrijpt en dan leg ik het je uit.
Dit forum heeft heel wat goede topics, dit subforum echter zit vol met wazige dwaasheden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dan zoek je toch een realiteitsforum ? Wat zit je dan hier je tijd te verspelen ?
Dat snap ik nou maar niet ... mensen die hun ganse dag spenderen in een forum waar ze alle topics belachelijk, ongeloofwaardig etc vinden.
Nou voel je vooral niet geroepen om dat te verkondigen hoor.. dit forum, en ik herhaal het nog maar eens want wat vaak genoeg herhaalt word blijft op den duur wel hangen, dit forum is in eerste instantie bedoeld voor diegene die wil praten over paranormale en esotherische gebeurtenissen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:24 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dit forum heeft heel wat goede topics, dit subforum echter zit vol met wazige dwaasheden.
Dat mag best bestreden worden, want het merendeel is echt flauwekul.
Ik vind X-factor een kutprogramma en zonde van mijn tijd .quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:24 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dit forum heeft heel wat goede topics, dit subforum echter zit vol met wazige dwaasheden.
Omg wat zijn wij bevoorrecht dat we de Alwetende hier in ons nederig forum hebbenquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:16 schreef _Led_ het volgende:
vertel me dan welke van die voorbeelden je niet begrijpt en dan leg ik het je uit.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:30 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik vind X-factor een kutprogramma en zonde van mijn tijd .
Geeft dit mij een excuus om de mensen die het er wel over willen hebben af te kraken en hun topics vol te kliederen om zo mijn punt te maken ?
Je kunt ook gewoon wegblijven van dat geen waar je geen affiniteit mee hebt of anderzijds niet interesseert
Dat mag bestreden worden ??? Rofl ... zullen we Auschwitz heropenen ?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:24 schreef DrDarwin het volgende:
quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Omg wat zijn wij bevoorrecht dat we de Alwetende hier in ons nederig forum hebben
Bastard, klaag je alleen over toon als het van een zogenaamde skepticus afkomt of...?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dat mag bestreden worden ??? Rofl ... zullen we Auschwitz heropenen ?
Maar wat als je nou wel van X-factor houdt maar die ene kerel zo slecht vindt zingen en het daarover wilt hebben, en er zijn voortdurend mensen die vinden dat je alleen maar mag zeggen dat ze goed zingen omdat je anders niet van X-factor houdt ?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:30 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik vind X-factor een kutprogramma en zonde van mijn tijd .
Geeft dit mij een excuus om de mensen die het er wel over willen hebben af te kraken en hun topics vol te kliederen om zo mijn punt te maken ?
Je kunt ook gewoon wegblijven van dat geen waar je geen affiniteit mee hebt of anderzijds niet interesseert
Praten over iets wil toch niet zeggen dat je altijd lyrisch positief hoeft te zijn ?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:27 schreef Bastard het volgende:
Nou voel je vooral niet geroepen om dat te verkondigen hoor.. dit forum, en ik herhaal het nog maar eens want wat vaak genoeg herhaalt word blijft op den duur wel hangen, dit forum is in eerste instantie bedoeld voor diegene die wil praten over paranormale en esotherische gebeurtenissen.
Ervaringen delen, recepten wisselen, gebeurtenissen delen..ZONDER dat ze daarbij steeds in het verweer moeten.
Tja als jij gaat beweren dat je het ons hier allemaal wel es ff zal uitleggen wat wij volgens jou niet begrijpen, kan ik echt niet anders dan zo reageren.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:06 schreef _Led_ het volgende:
Bastard, klaag je alleen over toon als het van een zogenaamde skepticus afkomt of...?![]()
Punt is dat er 1 partij hier niet op zijn plaats zit maar het zelf nog niet beseft ...quote:Punt is dat beide kanten zich daar schuldig aan maken, maar dat slecht 1 kant er voortdurend over loopt te miepen![]()
Overtrokken reageren, en weer onzin verkondigen (als zou ik beweren dat ik het jullie allemaal wel even zal uitleggen).quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:15 schreef UncleScorp het volgende:
Tja als jij gaat beweren dat je het ons hier allemaal wel es ff zal uitleggen wat wij volgens jou niet begrijpen, kan ik echt niet anders dan zo reageren.
Zie je ?quote:[..]
Punt is dat er 1 partij hier niet op zijn plaats zit maar het zelf nog niet beseft ...
in W&T word je naar TRU gebonjourd als je over geesten begint.quote:In W&T zitten ze ook nog met veel vragen, mss kan je hen daar wat verder op weg helpen met je kennis ?
En in TRU zou je naar W&T gebonjourd moeten worden als je over wetenschap begint.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:18 schreef _Led_ het volgende:
in W&T word je naar TRU gebonjourd als je over geesten begint.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:18 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Overtrokken reageren, en weer onzin verkondigen (als zou ik beweren dat ik het jullie allemaal wel even zal uitleggen).
Ik zeg niet dat ik het je allemaal zal uitleggen, maar jij schaarde jezelf onder de mensen die ik dom zou vinden, dus blijkbaar begrijp je een van de voorbeelden niet. (Waarom zou je je anders immers onder de domme mensen scharen ?)
En ik weet wel hoe die dingen zitten, dus wil ik ze je best uitleggen.
Zo simpel is het, en jij maakt er een drama van en legt me woorden in de mond.
[..]
Zie je ?
Weer die intolerantie; "mensen die mijn mening niet delen mogen hier niet zijn".
[..]
in W&T word je naar TRU gebonjourd als je over geesten begint.
Niet als jij met argumenten kun aantonen dat een bepaald fenomeen niet verklaard kan worden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En in TRU zou je naar W&T gebonjourd moeten worden als je over wetenschap begint.
Logisch toch ?
Van sommige mensen mag het dus wel.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:58 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dom en onwetend is niet hetzelfde . Je kunt het ook uitleggen van die Orbs , als je veel van fotografie weet .
quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Praten over iets wil toch niet zeggen dat je altijd lyrisch positief hoeft te zijn ?
Ik kan toch ook in PTA over auto's praten die ik slecht of lelijk vind ?
Dus je strijd tegen TRU en waar het voor staat ......quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:24 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
ik wil ook over de auto zelf praten, alleen willen een paar mensen dat er slechts op 1 manier over die auto gepraat mag worden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:26 schreef senesta het volgende:
Uhuh, maar als jij in elk topic komt met argumenten waarom mensen geen rode auto zouden moeten nemen dan zijn ze je ook na drie topics zat hoor. Hoe je ook aan kunt tonen dat een rode auto nadelen heeft. Mensen willen uiteindelijk graag zelf besluiten wanneer ze iets de moeite waard vinden en ook graag weer verder praten over de auto zelf.
Jij zegt dat TRU voor onzin en flauwekul staat ?quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:28 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus je strijd tegen TRU en waar het voor staat ......
quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Niet als jij met argumenten kun aantonen dat een bepaald fenomeen niet verklaard kan worden.
Net zoals je in TRU toch ook gewoon moet kunnen zeggen dat iets prima normaal verklaard is als iemand iets onterecht als paranormaal bestempelt.
En waar mag je mensen uitleggen dat hun orb een interne lensreflectie is ?
[..]
Van sommige mensen mag het dus wel.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
ik wil ook over de auto zelf praten, alleen willen een paar mensen dat er slechts op 1 manier over die auto gepraat mag worden.
Als die mensen zelf argumenten zouden hebben zouden ze niet in die hoek komen te zitten; en als ze die discussie niet aan willen gaan moeten ze dat ook gewoon niet doen. Daar is een regel voor.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:33 schreef senesta het volgende:
Jij ookWant het enige wat jij wil is mensen in een hoek praten met wetenschappelijke argumenten. Ik heb je nooit anders zien doen.
Waarom is discussieren op basis van argumenten dan hetzelfde als mensen belachelijk maken?quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:33 schreef senesta het volgende:
[..]
Jij ookWant het enige wat jij wil is mensen in een hoek praten met wetenschappelijke argumenten. Ik heb je nooit anders zien doen.
... want als mensen mij quoten en tegen mij praten mag ik tegenwoordig ook al niet meer reageren ?quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:36 schreef UncleScorp het volgende:
En wederom slaagt hij er in om een topic naar zijn hand te zetten en rond zijn persoon te laten draaien
quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:35 schreef Flammie het volgende:
[..]
Waarom is discussieren op basis van argumenten dan hetzelfde als mensen belachelijk maken?
Het is sowieso al oneerlijk... de ene partij mag alles verzinnen en dat is dan ook meteen waar maar de "wetenschappers" moeten alles kunnen aantonen alvorens ze serieus genomen worden
Maar dat wil toch niet zeggen dat het verboden is om er rationeel over te praten ?quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:41 schreef senesta het volgende:
TRU is een forum waar mensen kunnen praten over alles wat wetenschappelijk niet bewezen is, hoezo is alles wat mensen hier posten waar? Denk je niet dat we dan allemaal in WFL hadden gepost?
Volgens mij heb ik inmiddels al 100 keer gezegd dat alles wat in TRU staat niet bewezen en niet wetenschappelijk vastgesteld is.
Wetenschappers hoeven hier helemaal niets aan te tonen, ze hebben een heel eigen forum waar ze kunnen strooien met alles rond wetenschap.
Misschien weten jullie niet dat het wetenschappelijk bewezen is.. Of wil je nu zeggen dat je alles dat wetenschappelijk is uit je duimpje kent ? Geloof me... dan was jij nu stukken rijkerquote:Op donderdag 10 juni 2010 13:41 schreef senesta het volgende:
[..]
TRU is een forum waar mensen kunnen praten over alles wat wetenschappelijk niet bewezen is, hoezo is alles wat mensen hier posten waar? Denk je niet dat we dan allemaal in WFL hadden gepost?
Volgens jou niet.. volgens mij is het wel voor een heeeel groot deel bewezen. Wie zou dat beter kunnen weten denk je? Mensen die met wetenschap bezig zijn of de mensen die alles dat wetenschappelijk is verwerpen?quote:Volgens mij heb ik inmiddels al 100 keer gezegd dat alles wat in TRU staat niet bewezen en niet wetenschappelijk vastgesteld is.
Wij zijn slechts een fractie van onze ziel en leven meerdere levens tegelijkquote:Op donderdag 10 juni 2010 13:44 schreef Flammie het volgende:
Nogmaals: noem maar eens iets dat absoluut NIET te bewijzen is volgens jou
Alsjeblieft, ik heb dit zojuist bewezen in een van mijn andere levensquote:Op donderdag 10 juni 2010 13:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wij zijn slechts een fractie van onze ziel en leven meerdere levens tegelijk
quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:44 schreef Flammie het volgende:
Nogmaals: noem maar eens iets dat absoluut NIET te bewijzen is volgens jou
Als je niets zinnigs te zeggen hebt, zou je ook gewoon niet kunnen reageren en je beperken tot SC in het daartoe voorziene topic.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:53 schreef _Led_ het volgende:
Alsjeblieft, ik heb dit zojuist bewezen in een van mijn andere levens
? Wat lul je? Ik vraag je gewoon om wat dingen te noemen die VOLGENS JOU niet te bewijzen zijn.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:56 schreef senesta het volgende:
[..]
Dus nu moet ik gaan bewijzen dat de onderwerpen in TRU niet te bewijzen zijn of in ieder geval nog niet bewezen zijn, dit geloof je toch niet
quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:37 schreef _Led_ het volgende:
Er worden altijd overal argumenten gebruikt.
Hier wordt echter selectief gekozen welke wel en niet toegestaan zijn.
"Die stenen helpen tegen hoofdpijn vanwege hun trillingsniveau, alles trilt en heeft energie" -> tadaa, argument.
Maar als iemand dan met andere argumenten laat zien dat het nergens op slaat mogen die argumenten opeens niet.
Nee hoor , ik vind het prima als iemand sceptisch is of niet gelovig of bijv in jezus christus gelooft ,quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:03 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, jij stelt voortdurend dat andere mensen helemaal niet geinteresseerd zijn in een bepaald onderwerp terwijl ze dat wel zijn, en je roept voortdurend dat zij weg moeten of niet zouden moeten mogen posten in een bepaald forum / over een bepaald onderwerp.
Jij vindt meningen prima zolang ze maar hetzelfde zijn als die van jou
Good for you !!!!quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:08 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou weet je waar ik dan bijvoorbeeld nieuwsgierig naar ben?
Naar hoe mensen met die stenen in aanraking zijn gekomen en wat het voor hen heeft gedaan. Wat voor verschillende stenen mensen hebben en hoe ze verschil merken. En of er ook stenen zijn die slecht voelen voor die mensen.
Ik heb niet eens zo zeer interesse in wat de wetenschap daarover te zeggen heeft.
Ik dring niemand iets met geweld op.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:10 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee hoor , ik vind het prima als iemand sceptisch is of niet gelovig of bijv in jezus christus gelooft ,
maar leef het wel zelf en dring het niet met geweld aan anderen op .
Via kleineren is ook dwang en ook een goedkope manier om " je zin " te krijgen .quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik dring niemand iets met geweld op.
Ik discussieer wel op discussie-fora ja, maar ik kom niet thuis langs om je onder dwang te bekeren
De enige die ooit met geweld heeft gedreigd was Ticker, en die behoort over het algemeen toch niet tot het 'kamp' der skeptici meen ik.
Mja, als aantonen dat iemand zijn hersens niet gebruikt 'kleineren' is wordt discussieren moeilijk.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Via kleineren is ook dwang en ook een goedkope manier om " je zin " te krijgen .
En niet erg effectief bij zelfstandig denkende volwassenen .
Mee eens. Afgezien daarvan is een goede voeding ook erg belangrijk.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:28 schreef mediaconsument het volgende:
Ik sta er serieus versteld van hoeveel moeite mensen kunnen doen om op de goedkoopste manier mogelijk mensen te kunnen bashen. Verveling zou zo haast een nieuwe naam krijgen.
Denk dat het verder ook wel duidelijk is welke mensen nooit met elkaar in discussie gaan en het liefst samen in een topic posten waar toch wel iemand een opmerking maakt die niet begrepen word. Dit onbegrip is dan meteen een reden om even duidelijk te maken hoe gestoord iemand is en wat voor een onzin degene praat. Er hoeft dan ook nooit gevraagd te worden wat iemand bedoelt, dat wordt namelijk voor ze bepaald.
Het sneue van dit verhaal is dan ook dat de mensen die hier het meest mee bezig zijn, volgens mij zelf niet inzien waar ze mee bezig zijn en hoe geobsedeerd ze zelf over komen. Net zoals al vele malen eerder vermeld zal je dan ook geen goed figuur slaan als je elke week in de kerk gaat roepen dat god eerst maar eens bewezen moet worden en dat ze tot die tijd poep praten.
Er is dan ook maar 1 oplossing en dat is dat deze mensen beter leren omgaan met hun verveling. Daarom vind ik dit ook een erg goed topic, omdat ik zeker weet dat de mensen die op dit moment TRU verdedigen allen positief zijn ingesteld en de kritiek altijd opbouwend is. Daarom is er een makkelijke keuze: Accepteer deze kritiek en neem een respectvolle houding aan of ga iets anders doen.
Welcome back dear Tru'therquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:28 schreef mediaconsument het volgende:
Daarom vind ik dit ook een erg goed topic, omdat ik zeker weet dat de mensen die op dit moment TRU verdedigen allen positief zijn ingesteld en de kritiek altijd opbouwend is. Daarom is er een makkelijke keuze: Accepteer deze kritiek en neem een respectvolle houding aan of ga iets anders doen.
Mooie post wederom. Dergelijke speldenprikjes sieren dan ook niet echt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Mee eens. Afgezien daarvan is een goede voeding ook erg belangrijk.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:59 schreef Flammie het volgende:
Laten we op basis van dit allemaal dan maar nieuwe TRU regels maken die de mods wel of niet kunnen overnemen:
1: Elke thread die hier geopend wordt is niet geschikt voor wetenschappelijke kritiek tenzij dit nadrukkelijk in de OP vermeld staat.
- Oude regel maar omgekeerd omdat TRU TRU is en niet het wetenschaps forum. De voorkeur gaat uit naar ervaringen uitdelen en om dit te benadrukken zal deze regel als 1e aangepast moeten worden. Voor mij veroorzaakt deze regel zoals hij nu is namelijk veel verwarring om eerlijk te zijn.
2: Slowchat, Offtopic en grapjes mogen alleen nog in het Slowchat forum en nergens anders.
- Zodat de topics overzichtelijk blijven en goede concepten niet weggevaagd worden door grapjes
Wie heeft nog meer?
We hebben een kortere variant in ons hoofd maar ik moedig meedenken graag aan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:59 schreef Flammie het volgende:
Laten we op basis van dit allemaal dan maar nieuwe TRU regels maken die de mods wel of niet kunnen overnemen:
1: Elke thread die hier geopend wordt is niet geschikt voor wetenschappelijke kritiek tenzij dit nadrukkelijk in de OP vermeld staat.
- Oude regel maar omgekeerd omdat TRU TRU is en niet het wetenschaps forum. De voorkeur gaat uit naar ervaringen uitdelen en om dit te benadrukken zal deze regel als 1e aangepast moeten worden. Voor mij veroorzaakt deze regel zoals hij nu is namelijk veel verwarring om eerlijk te zijn.
2: Slowchat, Offtopic en grapjes mogen alleen nog in het Slowchat forum en nergens anders.
- Zodat de topics overzichtelijk blijven en goede concepten niet weggevaagd worden door grapjes
Wie heeft nog meer?
Precies... daarom stel ik voor om de regel om te draaien. Kijk ook al is het TRU... als er een regel is dat wetenschappelijke benadering mogelijk is behalve wanneer dat in de OP nadrukkelijk vermeld staat dat dit niet mag, dan doet niemand iets verkeerd natuurlijk. Regels zijn regels en ik heb ze allemaal doorgelezen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:31 schreef Cristal het volgende:
Ik ben het er niet mee eens dat elke thread wetenschappelijke kritiek mag krijgen. Dit is toch TRU < dan wil ik niet telkens aanhoren; dan ga je toch een Randi test doen, randi,randi,randi. Slaat nergens op.
Goed plan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:53 schreef mediaconsument het volgende:
Daarom lijkt het mij geen slecht voorstel om hierin een scheiding aan te maken, oftewel de esoterische en paranormale zaken scheiden van de sceptische zaken, het mentalisme, de hoaxes en de satire.
* JoepiePoepie is het helemaal eens met Flammiequote:Op donderdag 10 juni 2010 15:37 schreef Flammie het volgende:
Precies... daarom stel ik voor om de regel om te draaien. Kijk ook al is het TRU... als er een regel is dat wetenschappelijke benadering mogelijk is behalve wanneer dat in de OP nadrukkelijk vermeld staat dat dit niet mag, dan doet niemand iets verkeerd natuurlijk. Regels zijn regels en ik heb ze allemaal doorgelezen.
Het blijkt namelijk dat niet iedereen hier mee om kan gaan en aangezien het meestal de die-hard Truthers zijn die zich aangevallen voelen door dergelijke argumenten/opmerkingen zal er iets moeten veranderen want zij zijn nota-bene de doelgroep van dit subforum.
Als de regel nu omgekeerd wordt; "ga er vanuit dat de TS GEEN wetenschappelijke beredenatie wil behalve als hij of zij dit nadrukkelijk in de OP zet", dan bespeel je meer naar de behoeftes van de doelgroep lijkt mij, want zoals het nu is, is het enkel verwarrend.
Nou zeg, dit is toch TRU, ik vind eigenlijk dat er helemaal geen ruimte mag zijn voor wetenschappelijke onzin. TRU is juist een leuk forum om bij te fantaseren & om bij na te denken, en dan zit ik echt niet te wachten op allerlei wetenschappelijk gedoe. Dat verpest al het fantaseren etc.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:37 schreef Flammie het volgende:
[..]
Precies... daarom stel ik voor om de regel om te draaien. Kijk ook al is het TRU... als er een regel is dat wetenschappelijke benadering mogelijk is behalve wanneer dat in de OP nadrukkelijk vermeld staat dat dit niet mag, dan doet niemand iets verkeerd natuurlijk. Regels zijn regels en ik heb ze allemaal doorgelezen.
Het blijkt namelijk dat niet iedereen hier mee om kan gaan en aangezien het meestal de die-hard Truthers zijn die zich aangevallen voelen door dergelijke argumenten/opmerkingen zal er iets moeten veranderen want zij zijn nota-bene de doelgroep van dit subforum.
Als de regel nu omgekeerd wordt; "ga er vanuit dat de TS GEEN wetenschappelijke beredenatie wil behalve als hij of zij dit nadrukkelijk in de OP zet", dan bespeel je meer naar de behoeftes van de doelgroep lijkt mij, want zoals het nu is, is het enkel verwarrend.
Waar lees jij in mijn post dat het anders is dan? DIe hele regel wat ik nu hier post is voor TRU en enkel TRU. Mooi toch?quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:46 schreef Cristal het volgende:
[..]
Nou zeg, dit is toch TRU, ik vind eigenlijk dat er helemaal geen ruimte mag zijn voor wetenschappelijke onzin. TRU is juist een leuk forum om bij te fantaseren & om bij na te denken, en dan zit ik echt niet te wachten op allerlei wetenschappelijk gedoe. Dat verpest al het fantaseren etc.
Mensen die de behoefte hebben om lekker over wetenschap te praten, en het paranormale af te kraken, kunnen volgens mij beter naar Wetenschap & technologie. & dan kunnen ze daar lekker allemaal vertellen wat er zo onzinnig is aan het paranormale.
Jij zegt dat er in de OP kan worden gezet dat het topic alleen wetenschappelijk materiaal mag bevatten ofzo. & ik vind dat er geen enkel wetenschappelijke onzin in TRU mag worden neergezet.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:47 schreef Flammie het volgende:
[..]
Waar lees jij in mijn post dat het anders is dan? DIe hele regel wat ik nu hier post is voor TRU en enkel TRU. Mooi toch?
Daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:50 schreef Cristal het volgende:
Jij zegt dat er in de OP kan worden gezet dat het forum alleen wetenschappelijk materiaal mag bevatten ofzo. & ik vind dat er geen enkel wetenschappelijke onzin in TRU mag worden neergezet.
Maar als mensen er anders over nadenken dan jij moeten ze weg natuurlijk.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:46 schreef Cristal het volgende:
[..]
Nou zeg, dit is toch TRU, ik vind eigenlijk dat er helemaal geen ruimte mag zijn voor wetenschappelijke onzin. TRU is juist een leuk forum om bij te fantaseren & om bij na te denken
Ja precies, omdat dit namelijk TRU is.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:55 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Maar als mensen er anders over nadenken dan jij moeten ze weg natuurlijk.
Ik denk dat Bastard dat ook bedoelt met 'kortere variant':quote:
Gewoon geen wetenschappelijke verklaringen meer.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:09 schreef Bastard het volgende:
We hebben een kortere variant in ons hoofd maar ik moedig meedenken graag aan.
Dan wordt het wel tamelijk saai denk ik. Beetje humor is natuurlijk het smeermiddel van een goede discussie, mits niet trollend bedoeldquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:56 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ja precies, omdat dit namelijk TRU is.
quote:
Tuurlijk, daar zijn we ook niet de moeilijkste in, nooit geweest zolang het maar niet continu overal is. We kennen onze users welquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan wordt het wel tamelijk saai denk ik. Beetje humor is natuurlijk het smeermiddel van een goede discussie, mits niet trollend bedoeld
Niet elk topic hoeft persé een discussie te zijn, je kan er ook gewoon een groeps-filosofeer topic van maken. Bijv filosoferen over reincarnatie en karma zonder te gaan discussieren over het al dan niet bestaan van reincarnatie.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:01 schreef Lavenderr het volgende:
Dan wordt het wel tamelijk saai denk ik. Beetje humor is natuurlijk het smeermiddel van een goede discussie, mits niet trollend bedoeld
Ja geef ze een hand en ze rukken je arm uit ...quote:
En zijn altijd lief als het even moet. Vind het dan ook mooi om te lezen dat de regels die ze voorstellen ervoor zorgt dat ze daadwerkelijk niet meer in 90% van de topics kunnen posten.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja geef ze een hand en ze rukken je arm uit ...
Niet sarcastisch blijven hequote:Op donderdag 10 juni 2010 16:20 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
En zijn altijd lief als het even moet. Vind het dan ook mooi om te lezen dat de regels die ze voorstellen ervoor zorgt dat ze daadwerkelijk niet meer in 90% van de topics kunnen posten.
En maar roepen dat wij aan het trollen zijn, het slecht bedoelen, ons voor van-alles en nog wat uitmaken, ons willen verbannen....quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:20 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
En zijn altijd lief als het even moet. Vind het dan ook mooi om te lezen dat de regels die ze voorstellen ervoor zorgt dat ze daadwerkelijk niet meer in 90% van de topics kunnen posten.
Je kunt prima filosoferen over of de stand van de theekopjes in grootmoeders kast invloed heeft op je levensloop.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Niet elk topic hoeft persé een discussie te zijn, je kan er ook gewoon een groeps-filosofeer topic van maken. Bijv filosoferen over reincarnatie en karma zonder te gaan discussieren over het al dan niet bestaan van reincarnatie.
Discussie klinkt weer direct zo "Ja-Nee"
En humor ... wie gaat de lijn trekken ?
Zoals bijv in het astrologie-topic waar astrologie vergeleken wordt met het theekopjes-schikken-in-grootmoeders-keukenkast ... funny ?
Mogen uiteraard. Daarom maken regels het modereren juist lastiger, er moet op meer zaken gelet worden. Gezien de bekende manier van posten dan niet meer geoorloofd is, denk ik dan dat ze niet op veel plekken meer kunnen posten. Of er moet uiteraard een stortvloed aan topics komen waarin ze het geheel weer ouderwets belachelijk maken en mensen gaan uitlokken op die manier, je mag dat immers aangeven in de topics. Dat gaat niet werken.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Niet sarcastisch blijven he
Natuurlijk mogen ze overal posten
Tuurlijk jochie.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:26 schreef _Led_ het volgende:
Je kunt prima filosoferen over of de stand van de theekopjes in grootmoeders kast invloed heeft op je levensloop.
Als het met koffiedik en planeten kan, waarom is het met theekopjes dan opeens ridicuul ?
Jij wil er niet serieus over filosoferen en wilt er gewoon niet over nadenken.
Door te doen of dat ineens belachelijk is maak je serieuse discussie en filosofie onmogelijk.
Je leest ook niet he, ik heb net uitgelegd dat het geen onzin is.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk jochie.
Hou jij dan je onzin uit dat topic
En dat is ook onzin, dat heb ik nooit gesteld. Ik stel enkel de vraag waarom er verschil tussen zou zitten.quote:Kan je in je OP zetten dat je jouw theekopjesschikkingskunst niet wil vergeleken zien met astrologie, want dat het jouwe evengoed zoniet nog beter werkt.
Neuh, net zoals je al 3 jaar niet meer op me zou reagerenquote:Mij zie je sowieso niet in jouw topics
Jullie gaan dan ook telkens over de grens, oftewel gaan mensen zo persoonlijk mogelijk te lijf. Het begint bij het noemen van usernames, gaat dan verder naar het posten van echte namen, om dan zaken te gaan insinueren waar je totaal geen weet van kan hebben, om te eindigen bij het posten van foto's, of het dreigen daarmee.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En maar roepen dat wij aan het trollen zijn, het slecht bedoelen, ons voor van-alles en nog wat uitmaken, ons willen verbannen....
Terwijl WIJ zoals gewoonlijk weer degenen zijn die juist praktisch denken over hoe het beter kan, zelfs als dat onszelf zou benadelen.
Ik zou me doodschamen als ik jou was
quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:39 schreef mediaconsument het volgende:
net zoals dat met joepie geen discussie te voeren is, of er word weer gezanikt over haar geslacht.
Is idd onmogelijk gebleken vermits elk TRU-topic bezoedeld is met jouw nonsens.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:38 schreef _Led_ het volgende:
Neuh, net zoals je al 3 jaar niet meer op me zou reageren
Dan nog kun je er voor kiezen om er niet op te reageren toch?quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is idd onmogelijk gebleken vermits elk TRU-topic bezoedeld is met jouw nonsens.
Als ik hier niet zou posten, dan hadden jullie wel iemand anders om op een dergelijke manier te behandelen. Verder vind ik het knap dat jij aan de hand van een feit dat 1.5 jaar geleden actueel was, dergelijke insinuaties durft te maken. Daarbij ben jij degene die met dergelijke persoonlijke zaken komt, wat dan ook weinig te maken heeft met de discussies waarin wij ons bevinden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:41 schreef _Led_ het volgende:
Onzin, die foto is 1x 5 seconden online geweest in een ouwehoer-topic, daar is een ban voor uitgedeeld, klaar.
Over je werkeloosheid hebben we wel weet want daar heb je zelf notabene over gepost,
en we hebben van de week in NWS een discussie gehad waarin ik aanhaalde dat het feit dat jij niet vond dat mensen beloond hoeven te worden voor hun werk er misschien juist mee te maken had dat je zelf niet werkt en dus het gevoel niet kent.
Je gooit nou een hoop verschillende discussies, zaken en subfora op 1 grote hoop die als voornaamste kenmerk jouw input en eigen uitlatingen hebben
En maar zeuren dat andere mensen zo gemeen zijn, boehoehoehoe, terwijl het enige dat jij doet zielige oneliners plaatsen isquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is idd onmogelijk gebleken vermits elk TRU-topic bezoedeld is met jouw nonsens.
Tja mss daarom dat ik minder in topics post en meer in FB zeker, zoals jij zo steeds mooi weet op te merken ?quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:42 schreef Flammie het volgende:
Dan nog kun je er voor kiezen om er niet op te reageren toch?
Daarom zou een handige regel ook zijn:quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:42 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dan nog kun je er voor kiezen om er niet op te reageren toch?
Dat is idd een mooiequote:Op donderdag 10 juni 2010 16:50 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom zou een handige regel ook zijn:
Als je niets hebt toe te voegen, post dan niet. Ga dan ook niet zomaar iets verzinnen.
O.k., laten we dan het volgende afspreken:quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:46 schreef mediaconsument het volgende:
Als ik hier niet zou posten, dan hadden jullie wel iemand anders om op een dergelijke manier te behandelen. Verder vind ik het knap dat jij aan de hand van een feit dat 1.5 jaar geleden actueel was, dergelijke insinuaties durft te maken. Daarbij ben jij degene die met dergelijke persoonlijke zaken komt, wat dan ook weinig te maken heeft met de discussies waarin wij ons bevinden.
Vind het dan ook erg eng hoe jij dergelijke zaken bewaart ofzo, net zoals dat je laatst ineens met een huisnummer kwam, wat uiteraard snel werd weggeëdit. Dat nummer had ik toevallig een tijd terug in een ander topic gepost. Oftewel lees jij nu serieus alles door wat ik post?
Dat is een ziekelijke obsessie hoor.
Ah, je bent geupgrade naar helderziende ?quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:46 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als ik hier niet zou posten, dan hadden jullie wel iemand anders om op een dergelijke manier te behandelen.
Prove me wrongquote:Verder vind ik het knap dat jij aan de hand van een feit dat 1.5 jaar geleden actueel was, dergelijke insinuaties te maken.
Ik heb je net laten zien dat het juist heel relevant was voor de discussie.quote:Verder ben jij degene die met dergelijke persoonlijke zaken komt, wat dan ook weinig te maken heeft met de discussies waarin wij ons bevinden.
Kan ik me niet herinneren, maar nee, zo interessant vind ik je absoluut niet.quote:Vind het dan ook erg eng hoe jij dergelijke zaken bewaart ofzo, net zoals dat je laatst ineens met een huisnummer kwam, wat uiteraard snel werd weggeedit. Dat nummer had ik toevallig een tijd terug in het lost topic gepost. Oftewel lees jij nu serieus alles door wat ik post?
nu laat je wederom zien dat je nooit serieus bent en alleen maar wilt bashenquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:26 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Mja, als aantonen dat iemand zijn hersens niet gebruikt 'kleineren' is wordt discussieren moeilijk.
Als je me daar een reden toe had gegeven had ik dat allang gedaan. Kennelijk wil je me niet te vriend, dus kun je weinig anders dan insinueren. Lijkt me vrij logisch eigenlijk.quote:
Tja, dat was nog geen week geleden. Misschien is dat geheugen van je toch niet zo goed als je denkt, ben blij dat je dan ook een mens bent.quote:Kan ik me niet herinneren, maar nee, zo interessant vind ik je absoluut niet.
Ik ben wel een enorme Google-held, dat wel
Doe op school wat beter je best ofzoquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:10 schreef mediaconsument het volgende:
Verder kan ik het iedereen aanraden om een tijd krap te zitten met geld, die ervaring leert je wat de waarde is van geld en laat je zaken eens van de andere kant zien.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:11 schreef Cristal het volgende:
[..]
Doe op school wat beter je best ofzo![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die fout heb ik inderdaad gemaakt, echter is dat nu weer een half jaar geleden ofzo. Je kunt je dan ook wel bedenken waarom mensen je eerlijkheid in twijfel gingen trekken. Het eerste topic dat je hier opende was dan ook het opli..ehh paragnosten topic, daarna is het niveau niet bijster veel gestegen volgens mij. Dat valt dus onder de categorie een kerk binnenlopen en roepen dat god een hoax is, dan moet je ook niet raar opkijken als mensen je raar aan gaan kijken.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:04 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar mediaconsument, niet zo hypocriet doen hoor. Als jij persoonlijke gegevens van een ander denkt te weten, post je het ook op het forum en/of je pm't het naar andere mensen.
Dat komt omdat die wetenschappelijke kant onze mooie esoterische kant verpest!!!!quote:Nu krijgen in de TRU topics zowel de wetenschappelijke kant als de esoterische kant geen ruimte om uit te groeien tot een mooi topic.
Van mij mag je dat best zeggen, maar dat betekend niet dat al het paranormale direct onzin is.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:24 schreef _Led_ het volgende:
Er mag dus nooit meer gezegd worden dat mensen Char
niet geloven begrijp ik,
Dat ontken ik niet, maar over het algemeen moet je wel in het paranormale geloven, wil je op TRU wat posten vind ik!quote:De meesten van jullie hebben je ook wel eens skeptisch over het een of ander uitgelaten hoor![]()
Half jaar geleden voor het eerst jaquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:16 schreef mediaconsument het volgende:
Die fout heb ik inderdaad gemaakt, echter is dat nu weer een half jaar geleden ofzo.
Zoveel mensen zijn dat niet hoor, alleen een klein groepje fanaten en mensen die klakkeloos aannamen wat jij over mij beweerdequote:Je kunt je dan ook wel bedenken waarom mensen je eerlijkheid in twijfel gingen trekken.
Eeeh nee, dat was dit pareltje:quote:Het eerste topic dat je hier opende was dan ook het opli..ehh paragnosten topic,
Och, dat is zo makkelijk te achterhalen en heeft al zo vaak op het forum gestaan. Bovendien gewoon die foto in mijn fotoboek he. Dat ben ikquote:Heb tot op heden overigens ook nog geen informatie gekregen waaruit bleek wie of wat je bent.
Nou hehe, dat werd tijd. Maandenlang heb je erom lopen zeuren dat ik met bewijzen moest komen over mijn identiteit.quote:Dat vind ik eigenlijk ook niet interessant.
Owja, dan was dat het 2de topic ofzo, het was een van de eerste in ieder geval.quote:
Tja, en zo zijn er ook weer heel veel mensen die jouw manier van posten niet aanstaatquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:33 schreef mediaconsument het volgende:
Verder namen die mensen dat niet van mij aan, die vonden allemaal dat jou manier van posten weinig te maken had met TRU.
Nou, heb jij even mazzel dan dat er nieuwe regels komenquote:Kan dan ook weinig zaken van waarde bedenken die je daadwerkelijk hebt toegevoegd aan dit forum.
Daarom zullen wat extra regels dit niet op kunnen lossen. Dat hele idee word nu toch al belachelijk gemaakt. Die mensen hebben namelijk serieus een probleem op het moment dat ze niet van de obsessie om goedkoop mensen en ideeën te bashen niet van zich af kunnen zetten. Dan heb ik het nog niet eens over het bemoeien met de eigen zaken, dat zal namelijk heel wat 1 tegen 4 discussie kunnen schelen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:45 schreef senesta het volgende:
Kunnen jullie niet stoppen met dit gekibbel nu
Wat hebben bashers en pseudo-sceptics (lees, mensen die zich voordoen als sceptic maar eigenlijk uit zijn op sensatie) hier te zoeken dan?quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:44 schreef Michielos het volgende:
Ik stel eigenlijk voor om er een gesloten forum van te maken. Selecteer welwillenden, houd een soort "sollicitatiegesprek" en laat ze op basis van hun interesse dan pas toe. Dat maakt het forum ECHT interessant. Houd alle bashers en "pseudo sceptics" buiten de deur. Serieus, deze kant gaat het toch op hoor
Dat zeg ik ook niet, en de vaste TRU-skeptici die ik ken ook niet.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:27 schreef Cristal het volgende:
[..]
Van mij mag je dat best zeggen, maar dat betekend niet dat al het paranormale direct onzin is.
in welk paranormale ?quote:Dat ontken ik niet, maar over het algemeen moet je wel in het paranormale geloven, wil je op TRU wat posten vind ik!
Niks. Daarom juistquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:58 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat hebben bashers en pseudo-sceptics (lees, mensen die zich voordoen als sceptic maar eigenlijk uit zijn op sensatie) hier te zoeken dan?
Wat DIE hier te zoeken hebben weet ik niet, dat zou je hen zelf moeten vragen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:58 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat hebben bashers en pseudo-sceptics (lees, mensen die zich voordoen als sceptic maar eigenlijk uit zijn op sensatie) hier te zoeken dan?
Nee zeg ik dat danquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:04 schreef _Led_ het volgende:
in welk paranormale ?
Moet je per se in char of in RvdB geloven ?
Of heb jij een select lijstje waar men per se in moet geloven, en een lijstje met optionele zaken ?
Wie bepaalt in wat je wel en niet moet geloven om te mogen posten ?
Nou ja, jij zegt dat je in het paranormale moet geloven om in TRU te posten.quote:
Ik bedoel ermee te zeggen, dat sceptici gewoon hun smoel moeten houden hierzo op dit forum!quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou ja, jij zegt dat je in het paranormale moet geloven om in TRU te posten.
Dus als jij niet in RvdB gelooft mag je niet posten, of wel ?
Ik vraag enkel verduidelijking van je, want "het paranormale" is nogal algemeen.
Wat nou als je wel gelooft in telepathie, maar niet in geesten ? Mag je dan wel of niet posten in TRU ?
Erg spirituele instelling van je !quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:16 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee te zeggen, dat sceptici gewoon hun smoel moeten houden hierzo op dit forum!
Sommige mensen zijn echt niet snugger.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou ja, jij zegt dat je in het paranormale moet geloven om in TRU te posten.
Dus als jij niet in RvdB gelooft mag je niet posten, of wel ?
Die post is in de strekking vanquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:18 schreef xChar het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn echt niet snugger.
Klopt, maar het wordt meestal niet gewaardeerd als ik die mensen probeer wat te lerenquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:18 schreef xChar het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn echt niet snugger.
quote:
quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:04 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Om te laten zien dat je meer bent dan een bijgelovige blaaskaak ?
"Muhuhuh, we hebben een techniek die je vanalles over je leven vertelt, met planeten maar dan zonder planeten, en ik vertel verder niet hoe ie werkt !"
Dit zijn van die leveloze sceptische uitspraken van jouw Led. hou ermee op.quote:O jee, nou, vertel maar eens wat jouw verhaaltje dan weer mag wezen
Ik had het over jouw, jij bent niet snuggerquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Klopt, maar het wordt meestal niet gewaardeerd als ik die mensen probeer wat te leren
Trek ze anders lekker uit context johquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:27 schreef Cristal het volgende:
Dit zijn van die leveloze sceptische uitspraken van jouw Led. hou ermee op.
Even terzijde : "Jou" zonder 'w', het is niet bezittelijk. Doe ermee wat je wiltquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:28 schreef xChar het volgende:
Ik had het over jouw, jij bent niet snugger
Leg het dan direct goed uit.quote:أهلا وسهلا ايك أدى أون بن إبراهيم الخولي التابعين غروت مثلي الجنس أون المرض التهاب الدماغ الياباني هيت لي ليك إبراهيم الخولي أهلا وسهلا التهاب الدماغ الياباني غروت ، ، التهاب الدماغ الياباني يعتزمون التابعين
Als dit te moeilijk voor je is en ik moet het nog simpeler uitleggen zeg je het maar hoor
Ik geloof dat we nog een boel zullen ontdekken wat we nu amper zouden kunnen geloven.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:42 schreef _Led_ het volgende:
Welk gedeelte begreep je dan niet ? Dan leg ik het nog een keer wat simpeler uit voor je.
Ik zal het bij korte zinnen houden voor je.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:43 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ik geloof dat we nog een boel zullen ontdekken wat we nu amper zouden kunnen geloven.
Oh Led, wat een fantastische omschrijving van jezelf! Ik ben blij dat je nu de echte waarheid kent!quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:42 schreef _Led_ het volgende:
Of wil je enkel oneliners plaatsen en trollen maar niet op basis van argumenten discussieren ?
En maar zeiken op die nare skeptici die altijd trollen en vervelend zijnquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:47 schreef Cristal het volgende:
[..]
Oh Led, wat een fantastische omschrijving van jezelf! Ik ben blij dat je nu de echte waarheid kent!
Jij bent zeker naar, een troll, & vervelend.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En maar zeiken op die nare skeptici die altijd trollen en vervelend zijn
Doe je nou echt je best om het idee dat TRU-ers dom zijn te versterken ?
Maar mijn vader is groter dan die van jou en zou jouw vader zo in elkaar slaanquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:52 schreef Cristal het volgende:
[..]
Jij bent zeker naar, een troll, & vervelend.![]()
En nee, ik doe daar niet me best voor, daar doe jij al uitstekend je best voor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |