Om te laten zien dat je meer bent dan een bijgelovige blaaskaak ?quote:
Neuhquote:Op donderdag 3 juni 2010 14:04 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Om te laten zien dat je meer bent dan een bijgelovige blaaskaak ?
Ah, je snapt zelf dus niks van astrologiequote:Op donderdag 3 juni 2010 14:08 schreef senesta het volgende:
[..]
Neuh![]()
Blijft toch niets van hangen bij jou dus ik wacht wel op mensen die wel verder komen dan beledigingen en lage, weinig originele opmerkingen
Doe het dan niet voor _Led_, maar voor de andere mensen, zoals ik bijvoorbeeldquote:Op donderdag 3 juni 2010 14:08 schreef senesta het volgende:
Neuh![]()
Blijft toch niets van hangen bij jou dus ik wacht wel op mensen die wel verder komen dan beledigingen en lage, weinig originele opmerkingen
Nou, daar neem ik geen genoegen mee hoor. Ik wil namelijk weten hoe Senesta het zietquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:55 schreef _Led_ het volgende:
Gokje : "Ja nee, zo werkt het niet, en bovendien heb ik er geen tijd voor. Jullie moeten er zelf moeite voor doen ! Zoek zelf maar op Internet !" enzovoort
Ik heb gisteren nog even gezocht en heb niet echt verhelderende posts van haar gevonden over deze vraag, dus het wachten is op senesta zelf die de boel komt verduidelijkenquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:00 schreef Michielos het volgende:
dan link er eens eentje waarbij ze bovenstaand gezegde verhelderd.
4000 jaar lang beschrijven astrologen dat de stand van planeten, sterren e.d. bij geboorte onze persoonlijkheid bepalen (een ronduit belachelijk idee , maar niet 4000 jaar geleden, bedoel toen geloofde men ook nog in draken ofzo. sterker nog.. de mensen die destijds astrologie "ontworpen" hadden, geloofden ook dat sterren brandende koetsen met skeletten waren.. geen grap) en iemand zegt nu dat dit niet zo is. Dat zou ik dan toch graag verhelderd willen zien. Hoe werkt het dan wel?
Het is 2010, dat er nog stoethaspels geloof hechten aan die onzin is echt verbazingwekkend.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:00 schreef Michielos het volgende:
dan link er eens eentje waarbij ze bovenstaand gezegde verhelderd.
4000 jaar lang beschrijven astrologen dat de stand van planeten, sterren e.d. bij geboorte onze persoonlijkheid bepalen (een ronduit belachelijk idee , maar niet 4000 jaar geleden, bedoel toen geloofde men ook nog in draken ofzo. sterker nog.. de mensen die destijds astrologie "ontworpen" hadden, geloofden ook dat sterren brandende koetsen met skeletten waren.. geen grap) en iemand zegt nu dat dit niet zo is. Dat zou ik dan toch graag verhelderd willen zien. Hoe werkt het dan wel?
Ja dus, dat het 2010 is? Dat betekent dat het bijna 2012 is, en zoals elk weldenkend mens hoort te weten, worden we in 2012 allemaal omhoog getrild. Dan is het dus zinvol om voor die tijd het een en ander over astrologie te wetenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:53 schreef DrDarwin het volgende:
Het is 2010, dat er nog stoethaspels geloof hechten aan die onzin is echt verbazingwekkend.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:53 schreef DrDarwin het volgende:
Het is 2010, dat er nog stoethaspels geloof hechten aan die onzin is echt verbazingwekkend.
Dat er mensen zijn die geloven in een "onzichtbare" papa is net zo tenenkrommend. Ieder zijn geloof, maar dit soort bs is toch wel heel erg vergezocht. Het klinkt beide ronduit belachelijk eigenlijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:08 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
De halve wereld bevolking (+/-) geloofd nog in een onzichtbare 'papa' die alles en iedereen gecreerd heeft, en dan een klein groepje/volkje uitkiest als zijn 'favoriet', en de rest 'eeuwig gedoemd' is, omdat ze niet doen zoals hij dicteert. (Dat volkje trouwens ook niet, maar dat terzijde), die vulkanen laat uitbarsten & aardbevingen loslaat, uit boosheid & als straf voor de mens, maar dan wel 1 baby op wonderlijke wijze laat overleven, om zijn onmetelijke goedheid & barmhartigheid te tonen![]()
Dan vind ik, naar verhouding, astrologie nog niet eens zo ver gezocht.
Mens bestaad voor 80% uit water de maan heeft hier zeker invloed op (kijk maar naar springvloed e.d. wat er dan met de zee gebeurt) dus waarom zouden andere planeten dat dan niet hebben? Biji volle maan slapen mensen vaak slechter en als mensen niet zouden ingrijpen door middel van anticonceptiemiddelen de pil bijv dan zouden de maandstonden voor veel vrouwen gelijk met de cyclus van de maan lopenquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, ik lach eigenlijk net zo hard om types als jij, die serieus denken dat de stand van een paar planeten zo veel invloed op hun leven heeft.
De magneten in de speakers van je stereotoren oefenen meer invloed uit, best jammer eigenlijk dat mensen dat niet door hebben.
Ja duh! Natuurlijk loopt voor veel vrouwen de menstruatiecyclus gelijk met die van de maan... Net zoals voor veel vrouwen de menstruatiecyclus gelijk loopt met de 4-wekelijkse wasbeurt van de auto van manlief en de 4-wekelijkse koopzondag in Lutjebroek.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:43 schreef mousy31 het volgende:
Mens bestaad voor 80% uit water de maan heeft hier zeker invloed op (kijk maar naar springvloed e.d. wat er dan met de zee gebeurt) dus waarom zouden andere planeten dat dan niet hebben? Biji volle maan slapen mensen vaak slechter en als mensen niet zouden ingrijpen door middel van anticonceptiemiddelen de pil bijv dan zouden de maandstonden voor veel vrouwen gelijk met de cyclus van de maan lopen
Alles is energie en staat in verbinding met elkaar.
heb ff gegoogled hier staat het uitgelegd : http://www.circadian.nl/menstruatiecyclus/
Zeiken? Waar?quote:Op zondag 6 juni 2010 14:38 schreef mousy31 het volgende:
Joepie waarom altijd zo zeiken lees eens de feiten
quote:
Omdat er zaken zijn die veel dichter bij zijn die dan veel meer invloed zouden moeten hebben,quote:voor 80% uit water de maan heeft hier zeker invloed op (kijk maar naar springvloed e.d. wat er dan met de zee gebeurt) dus waarom zouden andere planeten dat dan niet hebben?
http://en.wikipedia.org/wiki/Full_moonquote:Biji volle maan slapen mensen vaak slechter en als mensen niet zouden ingrijpen door middel van anticonceptiemiddelen de pil bijv dan zouden de maandstonden voor veel vrouwen gelijk met de cyclus van de maan lopen
Dat is een suffe dooddoener die zweefteven gebruiken als ze een verklaring voor iets willekeurigs nodig hebben.quote:Alles is energie en staat in verbinding met elkaar.
Welke feiten?quote:Op zondag 6 juni 2010 14:38 schreef mousy31 het volgende:
Joepie waarom altijd zo zeiken lees eens de feiten
..en dat is geloofwaardiger dan iemand die zegt dat de positie van de theekopjes in mijn moeders keukenkastje ten tijde van jouw geboorte verband houdt met jouw levensloop omdat...?quote:Op maandag 7 juni 2010 22:48 schreef senesta het volgende:
Astrologen beweren helemaal niet dat planeten (en daar reken ik de zon en de maan voor het gemak ook even onder al weet ik best dat dat geen planeten zijn) mensen daadwerkelijk beinvloeden. Astrologen zeggen dat er een verband bestaat tussen gebeurtenissen op aarde en de stand van de planeten in de dierenriem.
Nou, link dan eens naar een post waar je het, voor een leek als ik, goed uitlegt wat jouw visie erop isquote:Op maandag 7 juni 2010 22:48 schreef senesta het volgende:
Astrologen beweren helemaal niet dat planeten (en daar reken ik de zon en de maan voor het gemak ook even onder al weet ik best dat dat geen planeten zijn) mensen daadwerkelijk beinvloeden. Astrologen zeggen dat er een verband bestaat tussen gebeurtenissen op aarde en de stand van de planeten in de dierenriem.
En ik heb heel vaak, heel geduldig, vragen beantwoord over astrologie maar ik word een beetje misselijk van het sarcastische treitertoontje van sommigen. Het nodigt niet echt uit tot een leuk "gesprek" zeg maar
Het is vlgs mij ook al een hele oude studie toch, astrologie?quote:Op maandag 7 juni 2010 22:48 schreef senesta het volgende:
En ik heb heel vaak, heel geduldig, vragen beantwoord over astrologie maar ik word een beetje misselijk van het sarcastische treitertoontje van sommigen. Het nodigt niet echt uit tot een leuk "gesprek" zeg maar
Idd want 2000 jaar geleden werden er ook nog geen theekopjes in de keukenkast gezet !quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:24 schreef _Led_ het volgende:
reden te meer om het niet gelijk voor zoete koek te slikken
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het is vlgs mij ook al een hele oude studie toch, astrologie?
2000 jaar geleden deden ze dat vlgs mij ook al?
En we worden ook al sinds heel lang geleden maandelijks ongesteldquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:33 schreef senesta het volgende:
Het is één van de oudste beroepen inderdaad
Uit 1646 v. C hebben we de venustablet en er is een sterrencatalogus bekend uit 687 v. C uit de bibliotheek van Koning Assurbanipal
En de maanfases werden al veel langer bijgehouden.
Astrologie is door de kerk in de ban gedaan en daardoor is een helehoop literatuur verloren gegaan. Toch worden er nog steeds oude werken die wel bewaard zijn gebleven bestudeerd. Er schijnen in het Vaticaan ook nog heel veel oude werken te staan. Maar daar zullen we helaas wel niet meer bij kunnen komen.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:02 schreef JoepiePoepie het volgende:
Nou, dan probeer ik het wel anders (en wat specifieker):
Senesta, denk jij (net als mousy31) dat ons maandelijks gebloed beinvloed wordt door invloeden van buitenaf? Zoals door allerlei energieen en dergelijke? En zo ja, energieen waarvan?
Zijn daar statistieken van? Altijd leuk om te zienquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:39 schreef senesta het volgende:
Ik weet het niet![]()
Ik heb wel verhalen gehoord over meer bevallingen bij volle maan of zoiets toch? Maar geen idee of dat klopt
Tja, als de maan zelfs aan de oceanen trekt, zal ze wss ook wel invloed hebben op vrouwelijk vruchtwaterquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:39 schreef senesta het volgende:
Ik weet het niet![]()
Ik heb wel verhalen gehoord over meer bevallingen bij volle maan of zoiets toch? Maar geen idee of dat klopt
Disclaimer: Nee, ik verbind zelf geen waardeoordeel aan deze cijfertjes, maar het was het eerste wat ik erover vond.quote:De maan heeft geen enkele invloed op het ogenblik van de geboorten
De resultaten zijn identiek dezelfde, ongeacht de dag waarop de geboorten
plaatsvinden, zo blijkt uit het onderzoek:
- 321 geboorten bij volle maan,
- 319 bij wassende maan
- en 320 bevallingen bij nieuwe maan
[..]
De maan heeft een stevige reputatie, dat blijkt alleen al uit het aantal onderzoeken dat
verricht wordt naar de mogelijke effecten van de maanstand op de gezondheid. In de
meeste gevallen kon de stelling niet onderbouwd worden met cijfermateriaal. Fabeltjes
over de maan horen thuis in sprookjes en sprookjes horen niet thuis in de geneeskunde!
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:51 schreef senesta het volgende:
Nou ik was eens aan het zoeken en vind alleen dit:
http://www.e-gezondheid.b(...)alling-4-5-13900.htm
Nou hadden we het toevallig laatst hier over Amerika en de bevallingen daar en over hoeveel mensen daar een keizersnede krijgen of worden ingeleid in vergelijking tot hier.
Kan je toch opzoekenquote:Ik zou zelf niet eens weten of het volle maan was toen ik ging bevallen van mijn kinderen
Volle maan kalenderquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:55 schreef senesta het volgende:
Ik heb mijn astrologie programma niet werkend gekregen op mijn laptopje
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:01 schreef Bastard het volgende:
Wat ik zelf wel frapant vond, maar dat is natuurlijk persoonlijk is dat mijn getrokken horoscoop, bijna identiek is aan de horoscoop die getrokken is van de geboorte van mijn dochter.
Wel verschillen 30 jaar met elkaar, zij is 19 nov jarig en ik de 21e. Maar de lijnen, naar de huizen, je zou bijna het plaatje 1 op 1 kunnen leggen.
Ze is nu 4 en ik herken zoveel van mn eigen handelen in haar terug, ook dezelfde punten die ze tegenkomt op school, omgang met mensen. Ik zeg altijd dat we uit hetzelfde hout zijn gesneden, en niet zo raar als ze mn dochter is, maar met mn andere dochter welliswaar jonger heb ik dat veel minder, die begrijp ik niet altijd goed.![]()
Maar mijn ervaringen zouden dus gestaafd kunnen worden met de astrologie, kennelijk zijn we beide min of meer hetzelfde.
Mooi man.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:17 schreef _Led_ het volgende:
Grappig!
Ik lijk ook sprekend op mijn vader terwijl er van onze horoscoop niks overeen komt
En hoe zit het dan met Michielos? Die is toch tegelijkertijd met je dochter jarig?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:01 schreef Bastard het volgende:
Wat ik zelf wel frapant vond, maar dat is natuurlijk persoonlijk is dat mijn getrokken horoscoop, bijna identiek is aan de horoscoop die getrokken is van de geboorte van mijn dochter.
Wel verschillen 30 jaar met elkaar, zij is 19 nov jarig en ik de 21e. Maar de lijnen, naar de huizen, je zou bijna het plaatje 1 op 1 kunnen leggen.
Ze is nu 4 en ik herken zoveel van mn eigen handelen in haar terug, ook dezelfde punten die ze tegenkomt op school, omgang met mensen. Ik zeg altijd dat we uit hetzelfde hout zijn gesneden, en niet zo raar als ze mn dochter is, maar met mn andere dochter welliswaar jonger heb ik dat veel minder, die begrijp ik niet altijd goed.![]()
Maar mijn ervaringen zouden dus gestaafd kunnen worden met de astrologie, kennelijk zijn we beide min of meer hetzelfde.
Dat betwijfel ik als je tenminste refereert naar die opmerking in het SC topic, ik ken hem niet goed genoeg om daarover te oordelenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:27 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met Michielos? Die is toch tegelijkertijd met je dochter jarig?
Misschien lijkt hij wel sprekend op jullie.
Welke opmerkingquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:33 schreef Bastard het volgende:
Dat betwijfel ik als je tenminste refereert naar die opmerking in het SC topic, ik ken hem niet goed genoeg om daarover te oordelen
Maar wat bedoel je dan eigenlijk? Dat Michielos helemaal niet jarig is op de datum dat hij zegt dat hij jarig isquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:16 schreef Bastard het volgende:
Oh niet? Nee laat dan maar, geen tijd om te spitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |