abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85112116
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

azrbjian ook

nee dat is geen vage afkorting, dat is hun belangrijkste bondgenoot in de regio _O-

ahum ... das flauw
Nee, niet flauw. De waarheid. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_85112306
Waar zijn killaht en Drumhoven eigenlijk gebleven?

Hebben die kloons een ban of hebben ze het opgegeven?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:28:42 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85112795
geen ban, denk dat ze hun aandacht moeten verdelen over de verschillende internet forum want Turkije zal wel vaker ter sprake komen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:09:58 #204
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_85118120
Weet niet of jullie dit wel eens gelezen hebben: http://csis.org/files/med(...)sraelistrikeiran.pdf

Is inmiddels wat ouder maar nog immer relevant. Israel heeft weldegelijk de capaciteiten om een strike uit te voeren die de offensieve mogelijkheden van een Turkije, Iran of Saoedi-Arabië wegvaagt (alhoewel Israël en Saoedi-Arabië de facto buddies zijn doordat ze beide gesteund worden door de VS).

Ik denk echter dat een voltallige invasie extreem onrealistisch is van beide kanten af. Het voordeel is natuurlijk dat ze zo dicht bij elkaar liggen en dat power projection makkelijk is, maar beide landen hebben geen belang bij een oorlog of bezetting van het andere land. Israel heeft er de mankracht niet voor en Turkije kan het niet door conflicterende belangen (Turkije blijft belangrijk door de Bosporus). Hoewel ideologien in conflict kunnen komen zijn dit soort geopolitieke issues toch iets belangrijker.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  Moderator dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:27:14 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85118808
kom nou zeg .. dat is weel heel erg doorslaan naar de andere kant

zelfs met alle toestellen in de lucht en geen enkele tegenstand kunnen ze met 1 enkele luchtaanval niet 'de offensieve mogelijkheden' van de genoemde legers wegvagen
ze kunnen simpelweg niet genoeg bommen mee nemen
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:32:47 #206
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_85119044
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:27 schreef sp3c het volgende:
kom nou zeg .. dat is weel heel erg doorslaan naar de andere kant

zelfs met alle toestellen in de lucht en geen enkele tegenstand kunnen ze met 1 enkele luchtaanval niet 'de offensieve mogelijkheden' van de genoemde legers wegvagen
ze kunnen simpelweg niet genoeg bommen mee nemen
Hiermee bedoel ik dus het verijdelen van een effectieve capaciteit van de tegenpartij om Israel te bezetten. Logistieke en/of communicatieknooppunten i.c.m. luchtbases zijn hierbij erg belangrijk.
- Thucydides
  Moderator dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:48:43 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85119742
je bezet geen landen met vliegbases

de landmacht doet dat
pi_85119786
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:48 schreef sp3c het volgende:

de landmacht doet dat
Dat zegt hij toch ook niet man
  woensdag 11 augustus 2010 @ 00:50:00 #209
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_85122514
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:48 schreef sp3c het volgende:

de landmacht doet dat
Als je de transportcapaciteit hebt vernietigd en dominantie hebt in de lucht dan kan een landmacht weinig, zie Desert Storm ;)

Dan kan je zeggen dat Desert Storm anders was, maar in Irak was de landmacht zelfs het verdedigende leger. Offensieve operaties vereisen natuurlijk veel meer luchtsteun en als Israel die mogelijkheid al voorkomen heeft dan bestaat er natuurlijk geen enkele kans tot effectief aanvallen vanuit Turkije. Of ze moeten het Sovjetunie WWII style doen natuurlijk :')
- Thucydides
pi_85123343
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij kan ook terug aan je huiswerk of iig wat beter gaan lezen _O-

hij zegt toch 'eerste golfoorlog' meestal bedoelt men dan Desert Storm enzo
Ja en waar heb ik het dan over een andere oorlog dan de 'eerste golfoorlog'/Desert Storm? Of had ik er voor alle duidelijkheid December 1990 (toen nog Desert Shield) bij moeten zetten. Nederland heeft tenslotte enkel Patriots tijdens de 'eerste golfoorlog' in Turkije en Israel geplaats zo vere mij bekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sine_Pari op 11-08-2010 01:19:11 ]
  Moderator woensdag 11 augustus 2010 @ 04:45:31 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85126898
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 01:09 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja en waar heb ik het dan over een andere oorlog dan de 'eerste golfoorlog'/Desert Storm? Of had ik er voor alle duidelijkheid December 1990 (toen nog Desert Shield) bij moeten zetten. Nederland heeft tenslotte enkel Patriots tijdens de 'eerste golfoorlog' in Turkije en Israel geplaats zo vere mij bekend.
maar toen deden ze toch niet zo moeilijk over hun luchtruim?

beide golfoorlogen trouwens, Israel was bij de laatste niet meer nodig omdat die wel verstandig hebben geinvesteerd
  Moderator woensdag 11 augustus 2010 @ 04:46:43 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85126901
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:49 schreef Asgard het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch ook niet man
wel man, maar hij legt het later beter uit man
  Moderator woensdag 11 augustus 2010 @ 04:59:00 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85126937
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 00:50 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Als je de transportcapaciteit hebt vernietigd en dominantie hebt in de lucht dan kan een landmacht weinig, zie Desert Storm ;)

Dan kan je zeggen dat Desert Storm anders was, maar in Irak was de landmacht zelfs het verdedigende leger. Offensieve operaties vereisen natuurlijk veel meer luchtsteun en als Israel die mogelijkheid al voorkomen heeft dan bestaat er natuurlijk geen enkele kans tot effectief aanvallen vanuit Turkije. Of ze moeten het Sovjetunie WWII style doen natuurlijk :')
nuja je kunt erover twisten of Turkije uberhaupt de mogelijkheid om heeft om heel effectief Israel aan te vallen, zelfde geld voor Iran en Saoudi Arabie

maar wat ze hebben vaag je niet met 1 luchtaanval weg
pi_85129775
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 04:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar toen deden ze toch niet zo moeilijk over hun luchtruim?

beide golfoorlogen trouwens, Israel was bij de laatste niet meer nodig omdat die wel verstandig hebben geinvesteerd
Zo ver ik weet was President Turgut Özal willig, maar was de national assembly (parlement) er tegen. Turkije was dan ook net als twee andere buurlanden (Jordan en Iran) geen coalitie partner.
pi_85132265
Qua mankracht en aanval in invasietermen gesproken kan Israel maar weinig landen aan. Israel kan Iran noch Turkije met een invasie aanvallen bij wijze van spreken. Maar de luchtaanvallen zijn dodelijk, de snelle aanvallen waarbij een klein gebied wordt aangevallen en verdedigd daarna zoals Sharon in de Sinaii zijn eveneens dodelijk, Israel kan zichzelf tegen zowel Turkije als Iran prima verdedigen.
Een aanval kan eveneens dodelijk zijn maar dat zullen ze niet zo snel doen hoor tenzij het natuurlijk echt oorlog is. Buiten dat wil het Turkse leger helemaal niet graag een oorlog beginnen tegen Israel omdat het moet van de confessionele regering. Dat zou dus wel de ultieme maatregel voor confessionele suprematie kunnen zijn en een lange tijd zal de seculiere staat het daarbij moeten ontgelden. Als we iets weten van het Turkse leger dan is het wel dat ze er alles aan zullen doen om de seculiere staat in stand te
kunnen houden wat bij Erdogan niet vanzelfsprekend is.
Een nieuwe staatsgreep is dus niet ondenkbaar en waarschijnlijk ook niet onwenselijk.
pi_85133937
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:15 schreef DeParo het volgende:
Qua mankracht en aanval in invasietermen gesproken kan Israel maar weinig landen aan. Israel kan Iran noch Turkije met een invasie aanvallen bij wijze van spreken. Maar de luchtaanvallen zijn dodelijk, de snelle aanvallen waarbij een klein gebied wordt aangevallen en verdedigd daarna zoals Sharon in de Sinaii zijn eveneens dodelijk, Israel kan zichzelf tegen zowel Turkije als Iran prima verdedigen.
Een aanval kan eveneens dodelijk zijn maar dat zullen ze niet zo snel doen hoor tenzij het natuurlijk echt oorlog is. Buiten dat wil het Turkse leger helemaal niet graag een oorlog beginnen tegen Israel omdat het moet van de confessionele regering. Dat zou dus wel de ultieme maatregel voor confessionele suprematie kunnen zijn en een lange tijd zal de seculiere staat het daarbij moeten ontgelden. Als we iets weten van het Turkse leger dan is het wel dat ze er alles aan zullen doen om de seculiere staat in stand te
kunnen houden wat bij Erdogan niet vanzelfsprekend is.
Een nieuwe staatsgreep is dus niet ondenkbaar en waarschijnlijk ook niet onwenselijk.
Om eerlijk te zijn verbaast het me dat Erdogan überhaupt nog op de troon zit. Het leger heeft altijd zó zorgvuldig over het seculiere Turkije gewaakt.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  Moderator woensdag 11 augustus 2010 @ 12:06:46 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85134421
doet het nog steeds en zo heel extreem is erdogan nog niet eens maar hij moet wel zijn achterban tevreden houden anders kan hij van die kant net zo goed naar het uitzendbureau

maar het is dun ijs idd
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:55:31 #218
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_85144017
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 04:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

nuja je kunt erover twisten of Turkije uberhaupt de mogelijkheid om heeft om heel effectief Israel aan te vallen, zelfde geld voor Iran en Saoudi Arabie

maar wat ze hebben vaag je niet met 1 luchtaanval weg
Inderdaad, ik denk dat er sowieso getwijfeld kan worden aan de capaciteiten van een die landen om dat effectief te doen. Maarja oorlog is meer dan alleen cijfers natuurlijk. Zie Rusland tegen Finland in WWII bijvoorbeeld, daar kwam Rusland ook niet al te gezond uit.

En het is waar dat je niet alles ineens wegvaagt, dan heb je wel een paar atoomwapens nodig (die Israel al helemaal niet gaat gebruiken). Ach gelukkig is dit allemaal hypothetisch en gebeurt het toch niet, alhoewel de huidige "status quo" ook niet ideaal is.
- Thucydides
pi_85147096
ehm Turkije = NATO

De kern van het verdrag staat in artikel 5, dat stelt dat in geval van een aanval op een van de staten, deze door de andere zal worden opgevat als een aanval op allemaal en dat alle landen zullen meehelpen (samenwerken) om de aanvaller af te weren

*edit*** al 3 keer eerder gemeld in dit topic. maar t blijft een belangrijke factor
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:02:33 #220
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_85147286
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:58 schreef slashdev het volgende:
ehm Turkije = NATO

De kern van het verdrag staat in artikel 5, dat stelt dat in geval van een aanval op een van de staten, deze door de andere zal worden opgevat als een aanval op allemaal en dat alle landen zullen meehelpen (samenwerken) om de aanvaller af te weren
Uiteraard, maar dat zijn "maar" letters en dat verdrag is geschreven in de tijd dat er één duidelijke vijand was. Ik wil nog wel eens zien wat er zou gebeuren als Israel (een vliegdekschip van Amerika) mot zou hebben met Turkije (een belangrijke strategische, gebonden partner). Maar natuurlijk is deze vraag niet heel relevant zolang de VS zich met beide partijen verbindt.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor NAVO-leden aan de Russische grens. Het lijkt me sterk dat de VS met al haar macht ingrijpt als er bijvoorbeeld een grensconflict is tussen Rusland en Estland. Waar trek je de grens aan wat "agressie" is? Rusland heeft zich al eens agressief opgesteld toen het Estland met een cyberaanval belaagde.
- Thucydides
pi_85157821
quote:
Zozo. Israël heeft nukes.

Heb je niets aan. Je kan alleen stukken aardbol vernietigen en onbruikbaar maken voor jaren.

Moet toch wel tactisch gezien het meest belachelijke wapen ooit zijn, vooral ook omdat er andere technologieën zijn om evengrote detonaties te veroorzaken, zonder de belachelijke radioactieve fall-out waar ook eigen troepen last van hebben.
pi_85171507
Turkije is toch bezig een aanzienlijk aantal JSF's aan te schaffen?
Te zijn of niet te zijn, dat is de kwestie: of het nobeler is om te lijden onder alles wat het wrede Lot je toeslingert of om de wapens op te nemen tegen een zee van zorgen en al er al vechtend een einde aan te maken?
  Moderator donderdag 12 augustus 2010 @ 04:39:23 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85172698
Israel ook
pi_85179138
On July 11, 2002 Turkey became a Level 3 partner of the F-35 Joint Strike Fighter (JSF) development program, and on January 25, 2007, Turkey officially joined the production phase of the JSF program, agreeing to initially purchase 116[14][15] F-35A Lightning II aircraft.[23]

116 JSF's wil Turkije aanschaffen. En Israël :

Lockheed Martin F-35 Lightning II United States stealth multirole fighter F-35A 25 under negotiations (+ option for another 50)[33]

Die wil er 25 bestellen en er is nog een optie voor extra 50 erbij wat een totaal zou maken van 75.
Te zijn of niet te zijn, dat is de kwestie: of het nobeler is om te lijden onder alles wat het wrede Lot je toeslingert of om de wapens op te nemen tegen een zee van zorgen en al er al vechtend een einde aan te maken?
pi_85189033
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:39 schreef Lord_Horatio het volgende:
On July 11, 2002 Turkey became a Level 3 partner of the F-35 Joint Strike Fighter (JSF) development program, and on January 25, 2007, Turkey officially joined the production phase of the JSF program, agreeing to initially purchase 116[14][15] F-35A Lightning II aircraft.[23]

116 JSF's wil Turkije aanschaffen. En Israël :

Lockheed Martin F-35 Lightning II United States stealth multirole fighter F-35A 25 under negotiations (+ option for another 50)[33]

Die wil er 25 bestellen en er is nog een optie voor extra 50 erbij wat een totaal zou maken van 75.
Dat zegt weinig over wat Israel al heeft en wat Israel zelf ontwikkeld. Dat wordt in dit soort zaken niet vermeld, Turkije haalde eveneens wapens en militair materiaal uit Israel dat kochten ze, dat zegt wel iets.
pi_85189494
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 15:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat zegt weinig over wat Israel al heeft en wat Israel zelf ontwikkeld. Dat wordt in dit soort zaken niet vermeld, Turkije haalde eveneens wapens en militair materiaal uit Israel dat kochten ze, dat zegt wel iets.
Waaronder we nog steeds onze tanks moeten terugkrijgen. Maar dat doen ze nog steeds niet die Israelieten. Maar goed ik snap niet wat het ontwikkelen van wapens te maken heeft met het onderwerp JSF. Ze krijgen beide de zelfde JSF's, alleen Turkije veel meer. Turkije ontwikkelt sinds 2-3 jaar nu ook haar eigen tanks etc. Gaat goed komen en dan mag Israël duimen dat Turkije goed gezind blijft.

Delen van de JSF worden trouwens in Turkije geproduceerd.

p.s.

Niemand ontkent dat Israël sterk is btw.
pi_85190932
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 15:37 schreef Lord_Horatio het volgende:

[..]

Waaronder we nog steeds onze tanks moeten terugkrijgen. Maar dat doen ze nog steeds niet die Israelieten. Maar goed ik snap niet wat het ontwikkelen van wapens te maken heeft met het onderwerp JSF. Ze krijgen beide de zelfde JSF's, alleen Turkije veel meer. Turkije ontwikkelt sinds 2-3 jaar nu ook haar eigen tanks etc. Gaat goed komen en dan mag Israël duimen dat Turkije goed gezind blijft.

Delen van de JSF worden trouwens in Turkije geproduceerd.

p.s.

Niemand ontkent dat Israël sterk is btw.
Uhm, Turkije is juist bedroefd omdat ze nu qua militair materiaal veel minder krijgen, dit tot groot ongenoegen van de Turkse elite en het Turkse leger die het seculiere Turkije willen beschermen. Turkije bouwt namelijk zelf veel minder militair materieel, in verhouding, dan Israel, Israel bouwt bijvoorbeeld heel veel zelf de vliegtuigen, maar behalve de JSF schijnbaar heeft het ook heel veel andere militair vlieg materiaal.
Waar Turkije misschien behoefte heeft aan meer JSF-voorbeelden zal dat in Israel minder het geval zijn.
Israel fixeert zich juist veel op de luchtmacht dus wees maar niet bang dat ze zwakker zullen zijn dan Turkije.
Als dat zal gaan gebeuren zal Turkije een makkelijk doelwit zijn.
Een groot gebied met verspreide militaire bases die zich misschien wel achter Israel of tegen het eigen regime scharen. Israel is als relatief klein gebied veel makkelijker te verdedigen zeker met het nieuwe verdedigingsysteem dat nu door
de VS is geplaatst.
pi_85199890
Isräel is als klein gebied makkelijk te bombarderen. Heb je daar wel eens aan gedacht :').
pi_85200106
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:45 schreef Lord_Horatio het volgende:
Isräel is als klein gebied makkelijk te bombarderen. Heb je daar wel eens aan gedacht :').
Israel is als klein gebied makkelijker te verdedigen met nogmaals het nieuwe verdedigingssysteem wordt dat extra benadrukt. Dit is tegen raketten en tegen vliegtuigen hebben ze ook veel.

pi_85200966
Erg effectief is Iron Dome dan niet.Want we lezen nog steeds verhalen over raketten uit de Gaza strook die in Israël inslaan. ;)
  Moderator donderdag 12 augustus 2010 @ 20:13:40 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85201148
dat zijn meer uit de kluiten gewassen vuurpijlen

soort artillerieraketjes maar dan klote
pi_85201212
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:13 schreef sp3c het volgende:
dat zijn meer uit de kluiten gewassen vuurpijlen

soort artillerieraketjes maar dan klote
Maar ze doen hun werk. En Iron Dome kan ze blijkbaar niet stoppen.
pi_85201215
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Israel is als klein gebied makkelijker te verdedigen met nogmaals het nieuwe verdedigingssysteem wordt dat extra benadrukt. Dit is tegen raketten en tegen vliegtuigen hebben ze ook veel.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Als er 200 raketten op je afgevuurd worden dan gaan die dingen het niet allemaal kunnen tegenhouden. Ik zou me ook zorgen maken over artillerie trouwens. Daar heb je géén anti-wapen voor. Vraag maar aan Zuid-Korea en met name Seoul.

Tevens moet je maar niet al teveel vertrouwen op dit soort systemen.
pi_85201287
Tegen een kernbom doe je ook niet veel. Gelukkig gaat het er in ieder geval de komende honderd jaar niet van komen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_85201466
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:17 schreef cultheld het volgende:
Tegen een kernbom doe je ook niet veel. Gelukkig gaat het er in ieder geval de komende honderd jaar niet van komen.
Als we het over kernbommen gaan hebben is het een onbegonnen zaak. Hopelijk worden alle kernbommen uit de wereld verwijderd. Veel te gevaarlijk.
  FOK!fotograaf donderdag 12 augustus 2010 @ 20:40:39 #236
145146 Andyy
pi_85202247
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:15 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Maar ze doen hun werk. En Iron Dome kan ze blijkbaar niet stoppen.
Een raket erop afvuren kost meestal meer dan de schade die die ongeleide projectielen maken.
  FOK!fotograaf donderdag 12 augustus 2010 @ 20:41:10 #237
145146 Andyy
pi_85202274
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:15 schreef Lord_Horatio het volgende:

[..]

Als er 200 raketten op je afgevuurd worden dan gaan die dingen het niet allemaal kunnen tegenhouden. Ik zou me ook zorgen maken over artillerie trouwens. Daar heb je géén anti-wapen voor. Vraag maar aan Zuid-Korea en met name Seoul.

CIWS, maar dat werkt ook maar in beperkte mate.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 20:42:01 #238
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_85202317
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:21 schreef Lord_Horatio het volgende:

[..]

Als we het over kernbommen gaan hebben is het een onbegonnen zaak. Hopelijk worden alle kernbommen uit de wereld verwijderd. Veel te gevaarlijk.
Aan de andere kant is het wel een mooi balansmechanisme waardoor er ook minder snel naar conventionele oorlog gegrepen wordt. Alleen in een wereld waarin de beveiliging van deze wapens niet altijd perfect is zijn ze inderdaad veel te gevaarlijk.
- Thucydides
pi_85202764
Ik heb liever dat Israël ze heeft dan een haatregime. Stel je voor dat Iran of Syrië over het kernarsenaal van Israël beschikte, en Israël geen kernwapens had. Dan had dat land al niet meer bestaan. De bevolking evenmin.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_85203269
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:09 schreef Cobra4 het volgende:
Erg effectief is Iron Dome dan niet.Want we lezen nog steeds verhalen over raketten uit de Gaza strook die in Israël inslaan. ;)
Volgens mij hebben ze het ook nog niet echt geinstalleerd maar zijn ze er mee bezig.

quote:

[..]

Misschien, dat weet ik niet dat moeten we dan maar afwachten, desalniettemin worden grotere raketten al veel eerder onderschept, niet alleen door dit systeem maar ook door vliegtuigen en andere raketten van eigen bodem of van onderaardse en bases onder de zee. ik denk niet dat Israel het risico wilt nemen, Turkije evenmin maar die hebben dan ook een veel groter oppervlakte te beschermen en veel meer
zaken etcetera.

quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:17 schreef cultheld het volgende:
Ik denk niet dat Turkije of Israel dergelijke wapens tegen elkaar in willen zetten met het oog op de gevolgen voor het gebied waarvoor ze gebruikt worden. Die gevolgen kunnen zelfs voor hun eigen land groot zijn.

quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:21 schreef Lord_Horatio het volgende:

[..]

Dat hopen de meeste mensen denk ik hier maar voorlopig is dat niet mogelijk vrees ik ook.
Desalniettemin moet dat wel het doel zijn met het oog op kernwapens waar we naar toe willen werken.

quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:51 schreef cultheld het volgende:
Ik heb liever dat Israël ze heeft dan een haatregime. Stel je voor dat Iran of Syrië over het kernarsenaal van Israël beschikte, en Israël geen kernwapens had. Dan had dat land al niet meer bestaan. De bevolking evenmin.
Om te voorkomen dat een land als Iran, of een land als Syrie ze wel heeft, is dat inderdaad belangrijk. Israel en de VS kunnen het zich niet veroorloven dat deze landen ze wel hebben en zij niet hier dat is te gevaarlijk.
pi_85203335
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze het ook nog niet echt geinstalleerd maar zijn ze er mee bezig.

Ah, uit jouw post begreep ik dat ze het al hadden.
pi_85203476
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:02 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ah, uit jouw post begreep ik dat ze het al hadden.
Nee, de deal is dacht ik officieel, maar het moet inderdaad nog worden geplaatst volgens mij.
Hopelijk zijn ze ook geschikt voor grote afstanden en grotere of krachtigere raketten hier.
pi_85204383
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:05 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee, de deal is dacht ik officieel, maar het moet inderdaad nog worden geplaatst volgens mij.
Hopelijk zijn ze ook geschikt voor grote afstanden en grotere of krachtigere raketten hier.
Wat ik wel raar vind is dat je de "tegenstanders" niet hoort schreeuwen dat Iron Dome slecht is voor de relaties tussen de betrokken landen. (Net als Rusland toen de plannen over het plaatsen van het schild in het oosten van Europa).

Of heeft dat gewoon onze kranten niet gehaald?
pi_85204629
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:22 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Wat ik wel raar vind is dat je de "tegenstanders" niet hoort schreeuwen dat Iron Dome slecht is voor de relaties tussen de betrokken landen. (Net als Rusland toen de plannen over het plaatsen van het schild in het oosten van Europa).

Of heeft dat gewoon onze kranten niet gehaald?
Omdat Rusland niet dagelijks raketten schiet op Polen etcetera was het eigenlijk voor Moskou een publieke belediging en het zwartmaken van het Russische regime. De Palestijnen vuren vaak raketten af op Israel dat lijkt me geen geheim voor beide groepen en het betekent denk ik niet een schending van een bepaald verdrag als ik het goed bekijk, maar anderzijds, ze zullen het zo weer als een aanval kunnen zien.
  Moderator donderdag 12 augustus 2010 @ 22:04:44 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85206411
quote:

[..]

Seoul ondervind geen dreiging van artillerie maar van raketten, Scuds enzo de rest is een hardnekkige mythe
pi_85207077
Dus verdragende artillerie is geen bedreiging voor Seoul?
  Moderator donderdag 12 augustus 2010 @ 22:22:55 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85207368
de afstand (45+ km) is gewoon te groot om de hele stad in brand te schieten

de 200+mm stukken zullen best voor wat hoofdpijn zorgen (als die uberhaupt nog operationeel zijn) maar erg bang zullen ze er niet van worden gok ik
pi_85207554
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:22 schreef sp3c het volgende:
de afstand (45+ km) is gewoon te groot om de hele stad in brand te schieten

de 200+mm stukken zullen best voor wat hoofdpijn zorgen (als die uberhaupt nog operationeel zijn) maar erg bang zullen ze er niet van worden gok ik
NK zou dus juist de groot kaliber artillerie operationeel houden. Want die kunnen Seoul raken.

De overheid zal daar misschien niet bang van worden. Maar de bevolking zal toch wel wat problemen hebben met 200mm granaten die in hun stad terecht komen.
  Moderator donderdag 12 augustus 2010 @ 22:31:03 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85207835
ja de bevolking word bang gehouden (met reden, dan rennen ze harder weg als het schieten begint)

maar heel erg veel schade kunnen de buren niet aanrichten, of ze moeten echt al hun artillerie echt op het uiterste randje van de DMZ plaatsen (het grote geschut kan niet rijden) en snel zoveel mogelijk granaten verschieten tot de zuid koreanen terugschieten

en dan nog zie ik uberhaupt het punt niet, elke granaat die op een huisje in een buitenwijk van seoul terechtkomt had je ook op een vliegveld of een commandocentrun kunnen laten vallen want reken maar dat de Zuid Koreanen dit ondertussen wel gaan doen

nee de echte dreiging zijn de scuds en dergelijke en dan is het vooral belangrijk wat er in de kop zit
pi_85208045
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:31 schreef sp3c het volgende:
ja de bevolking word bang gehouden (met reden, dan rennen ze harder weg als het schieten begint)

maar heel erg veel schade kunnen de buren niet aanrichten, of ze moeten echt al hun artillerie echt op het uiterste randje van de DMZ plaatsen (het grote geschut kan niet rijden) en snel zoveel mogelijk granaten verschieten tot de zuid koreanen terugschieten

en dan nog zie ik uberhaupt het punt niet, elke granaat die op een huisje in een buitenwijk van seoul terechtkomt had je ook op een vliegveld of een commandocentrun kunnen laten vallen want reken maar dat de Zuid Koreanen dit ondertussen wel gaan doen
Dus de artillerie van ZK draagt verder dan die van NK?

quote:
nee de echte dreiging zijn de scuds en dergelijke en dan is het vooral belangrijk wat er in de kop zit
Dat ben ik met je eens. Maar die kunnen wel uit de lucht geschoten worden.

Als de NL software tenminste ingevoerd gaat worden in de wapen systemen. ;)
pi_85208161
Kut. Dit is wel erg afwijkend van het bedoelde onderwerp van dit topic: Israël vs Turkije. :@
  Moderator donderdag 12 augustus 2010 @ 22:42:57 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85208494
als Turkije Israel aanvalt dan verliest Turkije

en vice versa

slotje?
pi_85208552
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:42 schreef sp3c het volgende:
als Turkije Israel aanvalt dan verliest Turkije

en vice versa

slotje?
Slotje? Tuurlijk niet.

Zat om over te ouwehoeren. ;)
  Moderator donderdag 12 augustus 2010 @ 22:45:55 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85208658
ja het is wachten op de patriotten, dan kunnen we weer lachen _O-
pi_85208701
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:45 schreef sp3c het volgende:
ja het is wachten op de patriotten, dan kunnen we weer lachen _O-
:Y
pi_85209751
Turkey strong!1!1!1!1! evet comrade!1!1!1!
pi_85298168
Turkije heeft wel een betere geheime dienst, daar hoor je nooit wat van terwijl de Mossad elke week op de tv is.
  Moderator zondag 15 augustus 2010 @ 02:50:40 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85298289
ja maar van de mossad zijn het allemaal geruchten en assumpties enzo

1 of andere palestijn blaast zichzelf op in zijn brakke bomauto en de mossad zal het wel weer gedaan hebben ... dat het gewoon niet zo heel veilig is om bommen van je auto te maken komt bij weinig mensen op als het om de mossad gaat
pi_85298571
Die moord die ze in Dubai gepleegd hadden was toch wel erg knullig, die gasten stonden allemaal op de camera.
pi_85298734
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 02:44 schreef Karzai het volgende:
Turkije heeft wel een betere geheime dienst, daar hoor je nooit wat van terwijl de Mossad elke week op de tv is.
Om Ocalan te vinden hadden ze anders wel de Mossad nodig.
En zo secuur zijn de Turkse geheime dienst en haar Grijze Wolven handlangers ook niet, die zijn ook met naam en toenaam in oa de Duitse pers gelinkt aan meerdere moorden op Koerden en linkse activisten in Europa.
pi_85498334
Ik ben een TURK.
Een Heer!
Turk!

Maar ik zal je 1 ding zeggen ik weet ook heel veel over turkije en israel.
en vooral over militair en geschiedenis.
Turkije nu en vroeger is en was altijd al sterker groter and machtiger dan israel.
zelfs de machtigste.
dat was tot de eerste wereldoorlog.
Als amerika een partij kiest(wat bijna onmogelijk is) dan is dat israel wel.
maar boeiend.
Turkije kan tegen iedere land verdedigen.
maar als turkije aanvalt.. dan hebben ze alleen tegen amerika,rusland en china moeilijkheden.
Ik kan duizenden dingen opnoemen wat turkije heeft en israel heeft.
en laten we zeggen dat de healtcare,equipment,quality,quanity,skills,exprience,discpline bij israel beter is.
israel heeft meer paar miljoen inwoners..
terwijl er in de wereld meer dan 100miljoen turken wonen.
azerbaijcan,turkmenistan,cyprus,dagestan,china al die landen zijn allemaal turkse afkomst.
plus dan hebben we nog de arabische staten die de joden of tenminste de isrealische mensen haten.
pi_85498388
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 03:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Om Ocalan te vinden hadden ze anders wel de Mossad nodig.
En zo secuur zijn de Turkse geheime dienst en haar Grijze Wolven handlangers ook niet, die zijn ook met naam en toenaam in oa de Duitse pers gelinkt aan meerdere moorden op Koerden en linkse activisten in Europa.
bewijs dat we Mossad nodig hadden.
en of we turkse geheime dienst nodig hebben of niet..
wij hebben geheime commandos.. de beste commandos ter wereld.
ze leven onder water...!!
plus als er geen turkse geheime dienst bestond dan is er nog altijd grijze wolven maffias die dat kunne oplossen.
pi_85498763
turk hava kuvvetleri

150 F35 A block II
200-250 F16 Block 50/52+ Advanced
150 F4-E 2020 terminator
100 f-5 freedom fighter

650 gevechts vliegtuigen.
in 2020

Turk deniz kuvvetleri
Submarines:

4 Gür class Type 209T2/1400 Submarines
4 Preveze class Type 209T1/1400 Submarines
6 Atılay class Type 209/1200 Submarines
6 Type 214 AIP Submarines

Frigates:

2 SalihReis class (MEKO 200 TN II-B) Frigates
2 Barbaros class (MEKO 200 TN II-A) Frigates
4 Yavuz class (MEKO 200 TN I) Frigates
8 G class (Oliver Hazard Perry class) Frigates
8 Tepe class (Knox class) Frigates
4 TF-2000 class Frigates
4 F-100 class Frigates

Corvettes:

8 Ada class Corvettes
6 B class (D'Estienne d'Orves class A-69 type Aviso) Corvettes

Main landing crafts:

1 New LPD class
1 Osman Gazi class
2 SarucaBey class
2 Ertuğrul class LST
2 New LST class

tegen een zelfde maar in minder nummers israelische lucht macht?
tegen een minder hoge kwaliteit en in minder nummers en plus tegen een marine dat piepklein is?

en oh ja... aub niet de leger verglijken;)
pi_85499038
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 01:10 schreef TurkishBaklava het volgende:

wij hebben geheime commandos.. de beste commandos ter wereld.
ze leven onder water...!!

De Snorkels met hoofddoekjes FTW!
pi_85499420
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 01:37 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

als je niet serieus kan communiceren met een mens of normaal kan discussiëren met een mens en een racistisch opmerking gaat geven.
Kan ik je dan vermoorden?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:12:15 #266
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_85499588
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 01:37 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Hahahaha _O-
AFC AJAX
pi_85501140
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 02:01 schreef TurkishBaklava het volgende:

[..]

als je niet serieus kan communiceren met een mens of normaal kan discussiëren met een mens en een racistisch opmerking gaat geven.
Wat een volwassen reactie O+
Echt zoals het een heer betaamt! :Y
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:06:17 #268
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_85501410
Al mijn vooroordelen konden het raam uit van Turken die agressieve simpele zielen zijn met een vertekend wereldbeeld en was blij met een volwassen reactie van waar de Turkse krijgsmacht toe in staat is bij het lezen van je eerste posts Baklava, dus dank!

quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 02:01 schreef TurkishBaklava het volgende:
En nog meer bedankt voor het later herbevestigen van mijjn vooroordeel! Je bent een kanjer! :Y
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:33:18 #269
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_85512409
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 08:06 schreef Rave_NL het volgende:
Al mijn vooroordelen konden het raam uit van Turken die agressieve simpele zielen zijn met een vertekend wereldbeeld en was blij met een volwassen reactie van waar de Turkse krijgsmacht toe in staat is bij het lezen van je eerste posts Baklava, dus dank!
[..]

En nog meer bedankt voor het later herbevestigen van mijjn vooroordeel! Je bent een kanjer! :Y
Ben heul nie agressief }:|
AFC AJAX
pi_85513128
Israel for sure.

Vraag me af of Israel 1 of 2 bommen nodig hebben om Ankara en Istanbul van de kaart te vegen....
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:57:04 #271
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_85513316
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 08:06 schreef Rave_NL het volgende:
[..]

My thoughts exactly _O-
"Go Ahead, Make My Day !!"
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:30:25 #272
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_85514482
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:19 schreef Cobra4 het volgende:
Waar zijn killaht en Drumhoven eigenlijk gebleven?

Hebben die kloons een ban of hebben ze het opgegeven?
Uhm, nee. Maar mensen hier plaatsen je direct in een hokje en beargumenteren is vrijwelkansloos tegen personen die "iets" tegen Turkije hebben en pro-israel zijn. Bovendien kunnen ze niet realistisch nadenken. Zonder hulp van buitenaf is Turkije gewoon sterker, kijk alleen al naar het bevolkingsaantal van de landen en de strenge dienstplicht in Turkije. Dat bashen geeft maar aan hoe zielig en subjectief qua mening die persoon is.

BTW, ben ik niet pro-turks of anti-israel.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_85521142
Plus.. israelische mensen zijn de meest gehaten mensen.
terwijl turken een van de meest beloved mensen zijn.
en ook moslims.
pi_85521602
Fundamentalistische en nationalistische Turken. :').

Gooi jezelf weg, raap jezelf hierna op en gooi jezelf dan weer weg, TurkishYalaka.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2010 19:13:58 ]
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:34:52 #275
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_85522257
Lol, alsof aantallen wat uitmaakt.

Als het ECHT moet kan een redelijk aantal SF een land volledig omzeep helpen, kost jaren tijd.
Zou ook gewoon met turkije kunnen gebeuren in theorie.
Het word ook pas leuk om te zien als een van de 2 landen in de verdediging moet op eigen grondgebied, omdat het dan pas fanatiek word.

Ik verwacht dan ook dat turkije het niet zal redden om israel te overwinnen, maar je weet nooit.

(Zet mijn geld op Israel in ieder geval.)

En buiten dat, Turkije heeft een grote mond, maar doet toch niets omdat ze met alle geweld bij de EU willen. :')
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_85523856
sorry hoor maar ben jij een mongool ofso?
wij gaan 120 f35a block II vliegtuigen bestellen en zelf produceren.
turkije doet mee aan de joint strike fighter project en van miljoentjes hebben wij(als turk) miljarden winst gemaakt voor amerika en voor turkije zelf.
f35 motoren worden in turkije gemaakt.
en critische middenstukjes van f35 word ook in turkije gemaakt.
center fuselage heet dat.
plus israel heeft maar 20 bestelt en met misschien 75 meer als optie.
wat bij turkije veel meer is.
en turkije heeft de meeste discpline in de hele wereld.
en na amerika de meeste vluchturen.
en de beste piloten.
en de beste ervaringen.
dus hou je bek met zogenaamd wat wil turkije doen eu dit dat enzo.
fuck eu .. IK als een TURK wil geen eu en de meeste turken stemmen daar mee eens.
de enige reden is om geld.
meer niet.
wij hebben nationalism wat heeft nederland?
amerika? israel?europa? bloed van de wereld oorlogen.. en totaal geen geschiedenis.
terwijl europa vol mee is..
maar niemand weet van zijn eigen geschiedenis.
en aub vertel me niet dat israel turkije 1 centimetertje aankan.
pi_85523910
ISRAËL KAN TURKIJE 1 CENTIMETERTJE AAN.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:43:16 #278
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_85524552
Godver ik lach me helemaal verrot hier, dankjewel man, had dat echt even nodig vandaag :D.

Maar, hoezo de beste discipline ter wereld? Waar haal jij dit precies vandaan? Ben stiekem wel benieuwd nu naar deze blijkbaar geweldige krijgsmacht met de beste militairen die ooit op deze aardkloot hebben rondgelopen.

Maar heb je zelf al je dienstplicht vervult? Ik heb mijn vermoedens van niet. :')
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:22:50 #279
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_85525818
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:52 schreef TurkishBaklava het volgende:
Plus.. israelische mensen zijn de meest gehaten mensen.
terwijl turken een van de meest beloved mensen zijn.
en ook moslims.
:D
AFC AJAX
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:29:22 #280
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_85526061
pi_85527164
Dit begint toch op een veredelt Israël vs De Islam topic te lijken. Kijken wie de grootste lul heeft... Heeft denk ik weinig meer met DEF te maken.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:07:51 #282
311497 Costarican
I would rather do costa rica.
pi_85527657
Ik denk idd, dat mocht dit gebeuren, dat de PKK sowieso binnenlandse aanvallen gaat plegen op Turkije, omdat ze dan een grote kans hebben op onafhankelijkheid. Maarja, zou de VS Israël niet steunen, zou Israël geen kans maken, Iran zal zich wel meteen bemoeien en de rest ook wel, Hamas enzo.

Dus dan zou het zijn:

Israël, PKK < Turkije etc.
Israël,VS, PKK > Turkije etc.
pi_85527680
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:55 schreef Remco026 het volgende:
Dit begint toch op een veredelt Israël vs De Islam topic te lijken. Kijken wie de grootste lul heeft... Heeft denk ik weinig meer met DEF te maken.
Bull. Dit is effe lachen met fundamentalisten. ;)

En clowns, natuurlijk.

Voor de rest:
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:09:47 #284
311497 Costarican
I would rather do costa rica.
pi_85527721
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:24 schreef TurkishBaklava het volgende:
turkije doet mee aan de joint strike fighter project en van miljoentjes hebben wij(als turk) miljarden winst gemaakt voor amerika en voor turkije zelf.
en de beste piloten.
en de beste ervaringen.
fuck eu .. IK als een TURK wil geen eu en de meeste turken stemmen daar mee eens.
meer niet.
amerika? israel?europa? bloed van de wereld oorlogen.. en totaal geen geschiedenis.
:') :') :') :') :') :') :') :')
Typisch Turks
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:21:51 #285
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_85544018
Hoeveel schade zou Israël met hun atoomwapens kunnen aanrichten eigenlijk. En zouden ze überhaupt zo ver gaan ze te gebruiken? En als ze dat doen, krijgen ze dan niet de wereld op hun kop :o ? Of wordt het weggewuifd als Uncle Sam zich ermee bemoeit :W?

Wie schrijft er een boek over :Y?

Ik denk dat ik Tom Clancy even bel :7
AFC AJAX
pi_85548651
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:21 schreef msnk het volgende:
Hoeveel schade zou Israël met hun atoomwapens kunnen aanrichten eigenlijk. En zouden ze überhaupt zo ver gaan ze te gebruiken? En als ze dat doen, krijgen ze dan niet de wereld op hun kop :o ? Of wordt het weggewuifd als Uncle Sam zich ermee bemoeit :W?

Wie schrijft er een boek over :Y?

Ik denk dat ik Tom Clancy even bel :7
Ik geloof niet dat Israël (zijn) atoomwapens nodig heeft om de strijdmachten van een heleboel landen hard te laten janken.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:52:21 #287
309492 Bovenmens
geen blond haar of blauwe ogen
pi_85549000
quote:
meer niet.
Een conflict tussen Nederland en Turkije zal uitlopen op totale vernietiging van Turkije :)
In my opinion, the existence of life is a highly overrated phenomenon.
We are a way for the cosmos to know itself.
pi_85549205
quote:
en de beste piloten.
en de beste ervaringen.
meer niet.
Waarom woon je niet in Turkije dan?

[ Bericht 3% gewijzigd door Vjenne12345 op 21-08-2010 20:14:02 ]
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:37:18 #289
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_85551674
quote:
en de beste piloten.
en de beste ervaringen.
meer niet.
Op het gebied van subjectiviteit, ultranationalisme en emotionalisme wint Turkije zeker wel denk ik. Meer kan ik er niet van maken.
pi_85556709
Zijn er nog steeds mensen die Israel onderschatten? Die lui hebben al zoveel ''verloren'' oorlogen gewonnen.
  zondag 22 augustus 2010 @ 00:30:23 #291
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_85558890
Mijn bastaard topic!
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
  zondag 22 augustus 2010 @ 00:36:03 #292
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_85559110
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 23:26 schreef Kandijfijn het volgende:
Zijn er nog steeds mensen die Israel onderschatten? Die lui hebben al zoveel ''verloren'' oorlogen gewonnen.
Egypte wist met behulp van Sowjet Adviseurs Israel aardig te verschalken in de Yon Kippur oorlog.
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
pi_85567671
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 00:36 schreef TheGaffer het volgende:

[..]

Egypte wist met behulp van Sowjet Adviseurs Israel aardig te verschalken in de Yon Kippur oorlog.
Je doelt op, Yom Kippur, de oorlog waarbij Egypte de Sinaï kwijt is geraakt?
  zondag 22 augustus 2010 @ 13:41:10 #294
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_85568487
Egypte verloor met de Suez Crisis de Sinai, Tijdens de Yon Kippur wisten de Egyptenaren het weer tijdelijk te heroveren.

Hmm, dat viel dus ook wel weer mee :')

Edit:. Oh de 6 day war en niet de Suez Crisis
pi_85568934
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 13:41 schreef TheGaffer het volgende:

Edit:. Oh de 6 day war en niet de Suez Crisis
:)
  Moderator zondag 22 augustus 2010 @ 14:56:06 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85570791
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:26 schreef zarGon het volgende:
ISRAËL KAN TURKIJE 1 CENTIMETERTJE AAN.
IK DENK WEL EEN METER OF 2!

MISSCHIEN 3
  zondag 22 augustus 2010 @ 14:56:15 #297
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_85570799
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 00:36 schreef TheGaffer het volgende:

[..]

Klopt, vooral Israël tot op 100km van Caïro laten naderen was een tactische meesterzet! ^O^
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_85571489
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 14:56 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Klopt, vooral Israël tot op 100km van Caïro laten naderen was een tactische meesterzet! ^O^
Ies strategische zet, ies cultuur van Sovjets!
  zondag 22 augustus 2010 @ 17:16:46 #299
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_85574964
quote:
en totaal geen geschiedenis.
Nederland geen geschiedenis...
Altijd lachen met Turken.
shoarma is lekker
  zondag 22 augustus 2010 @ 18:06:29 #300
176916 Karrs
2007-2017