quote:Op zondag 6 juni 2010 13:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Puur kijken naar het aantal militairen is wel heel erg simplistisch he
quote:Op zondag 6 juni 2010 13:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Puur kijken naar het aantal militairen is wel heel erg simplistisch he
Amerika kiest (openlijk) geen partij, beide landen zijn belangrijk voor Amerika.quote:Op zondag 6 juni 2010 13:28 schreef klaasdj het volgende:
Als het op oorlog aankomt gaat het een werelds groot conflict worden. Amerikanen steunen Israel echt nog wel.
I don't think so.quote:Op zondag 6 juni 2010 13:35 schreef Diablo_GT het volgende:
[..]
Amerika kiest (openlijk) geen partij, beide landen zijn belangrijk voor Amerika.
Is Israël niet al begonnen met vijandigheden door de betreffende schepen in internationale wateren te enteren?quote:Op zondag 6 juni 2010 13:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Israël heeft er geen enkel belang bij om Turkije in een conflict te betrekken.
Dus als het op een strijd aankomt, moeten de eerste vijandigheden wel van Turkse zijde komen.
Klopt geen klap van, op die site staat Nederland niet één keer terwijl we soms wel in de top10 horen te staan.quote:Op zondag 6 juni 2010 13:38 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.globalfirepower.com/.
Hm!
Zegt helemaal niets.. misschien uiteindelijk wel maar nu nog niet.quote:Op zondag 6 juni 2010 13:18 schreef Salvad0R het volgende:
TURKEY
Manpower available for military service:
males age 16-49: 20,832,658
females age 16-49: 20,337,037 (2010 est.)
ISRAEL
Manpower available for military service:
males age 16-49: 1,771,661
females age 16-49: 1,687,698 (2010 est.)
Nee, dus.
Zet in je OP dat nukes niet meetellen. Misschien dat ze dan wel kunnen discussiëren en niet om slotjes gaan janken.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:54 schreef TheGaffer het volgende:
Probeer ik eens een discussie te beginnen over de capaciteiten van deze 2 normaal vrij goede bondgenoten en wie daar tussen bovenuit steekt waarbij ik ook nog eens een reële aanleiding geef voor een theoretisch mogelijke oorlog...
Eindigt het hier, Had toch wat meer verwacht van de Armchair generaals hier. En geen Fokkers die af en toe defensie ingaan om hun postcount op te krikken.
Het topic is geopend in DEF, toch?quote:Op zondag 6 juni 2010 21:11 schreef sp3c het volgende:
je had het ook gewoon gelijk in DEF moeten zetten
Check de topiclog onderaan dan,quote:Op zondag 6 juni 2010 21:16 schreef sp3c het volgende:
volgens mij heb ik het verplaatst uit nws
maar nu begin ik te twijfelen
Jij bent soms echt een tjappie.quote:
Ga jij maar weer Kitty's Adventure Island spelen.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:01 schreef Internetheld het volgende:
Kan je iets specifieker zijn? Bedoel je zeeoorlog? Lucht of grond? Of allemaal ik sta achter turkije in iedergeval israel mag zo van de kaart weg van mij maar dan wel zonder nukes naatuurlijk anders is het saai
Ik ben zeer tactischquote:Op zondag 6 juni 2010 22:24 schreef Lolque het volgende:
[..]
Ga jij maar weer Kitty's Adventure Island spelen.
Komop zeg.
Tactisch, nee.quote:
hoezo dat nou weer?quote:Op maandag 7 juni 2010 16:32 schreef Lolque het volgende:
[..]
Tactisch, nee.
Dom, jong, naïef en wellicht een beetje gestoord.
Turkije is onze bondgenoot en is bovendien van groot militair-strategisch belang voor de belangen van de NAVO in de regio. De VS willen Israël niet laten vallen. Het komt dus niet tot een conflict, daar zorgen de VS wel voor.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:14 schreef revolutionarymen het volgende:
En Nederland? Zullen wij ook het heilige land beschermen of nemen wij met een mooie poster ook wel genoegen mee?
En Turkije heeft NATO lidmaatschap, Israël niet.quote:
sorry hoor nederland in de top 20 millitaire grootmachten ? lijkt me niet een oorlog tussen nl en bv ierland (ook niet op de site) dan wint ierland en spreken we engelsquote:Op zondag 6 juni 2010 14:08 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Klopt geen klap van, op die site staat Nederland niet één keer terwijl we soms wel in de top10 horen te staan.
quote:Op maandag 7 juni 2010 20:46 schreef cool15 het volgende:
[..]
sorry hoor nederland in de top 20 millitaire grootmachten ? lijkt me niet een oorlog tussen nl en bv ierland (ook niet op de site) dan wint ierland en spreken we engels
[quote]Israel heeft nukes, Turkije niet.[quote]
daar klopt dus geen zak van turkije zal wel nukes moeten hebben want ze leveren uranium aan iran (brazilie heeft wel nukes ookal ontkennen ze) nederland heeft ook nukes (gekocht van VS) dus elk land heeft nukes het engige verschil is dat israel ze zelf maakt
lolwhut?quote:Op maandag 7 juni 2010 20:46 schreef cool15 het volgende:
[..]
sorry hoor nederland in de top 20 millitaire grootmachten ? lijkt me niet een oorlog tussen nl en bv ierland (ook niet op de site) dan wint ierland en spreken we engels
hier ga ik nog geeneens op inquote:daar klopt dus geen zak van turkije zal wel nukes moeten hebben want ze leveren uranium aan iran (brazilie heeft wel nukes ookal ontkennen ze) nederland heeft ook nukes (gekocht van VS) dus elk land heeft nukes het engige verschil is dat israel ze zelf maakt
wrm niet zeker omdat ik gwn gelijk hebquote:Op maandag 7 juni 2010 22:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
lolwhut?
de machtige Ierse luchtmacht gaat ons platbombarderen met de Cessna's en voor de Luchtverdedigings en Commando Fregatten hebben ze ook een gepast antwoord klaar liggen
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
niets tegen de Ieren verder hoor, er zijn er gewoon niet zoveel van
[..]
hier ga ik nog geeneens op in
Omdat je post aan elkaar plakt van de onzin en het teveel tijd zou kosten om je te verbeteren. Nederland nukes gekocht... hahaha.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:11 schreef cool15 het volgende:
wrm niet zeker omdat ik gwn gelijk heb
Voor dit soort posts is al een apart topic in DEF; Hierquote:Op maandag 7 juni 2010 20:46 schreef cool15 het volgende:
[..]
daar klopt dus geen zak van turkije zal wel nukes moeten hebben want ze leveren uranium aan iran (brazilie heeft wel nukes ookal ontkennen ze) nederland heeft ook nukes (gekocht van VS) dus elk land heeft nukes het engige verschil is dat israel ze zelf maakt
Maar het is niet grappigquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Voor dit soort posts is al een apart topic in DEF; Hier
Brazilië nukes??quote:Op maandag 7 juni 2010 20:46 schreef cool15 het volgende:
[..]
n mdt ht gwn stpid s jnghquote:
ze hebben het nooit toe gegeven maar brazillie is het enige land ter wereld dat een kerncentrale bouwt terweil ze teveel stroom hebbenquote:
Dat is niet helemaal onzin. Ik heb wel eens iets gelezen over een mogelijk Braziliaans nuclear programma, vergelijkbaar met zoiets als dat van Zuid-Afrika.quote:
Ze hebben de kennis er eentje te maken, net zoals Nederland dat ook heeft.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:57 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal onzin. Ik heb wel eens iets gelezen over een mogelijk Braziliaans nuclear programma, vergelijkbaar met zoiets als dat van Zuid-Afrika.
http://www.globalsecurity.org/wmd/world/brazil/nuke.htm
Nederland beheert alleen kernwapens van de VS, we hebben ze niet gekochtquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:55 schreef cool15 het volgende:
[..]
ze hebben het nooit toe gegeven maar brazillie is het enige land ter wereld dat een kerncentrale bouwt terweil ze teveel stroom hebben
en nederland koopt inderdaad nukes
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_states_with_nuclear_weapons
http://en.wikipedia.org/w(...)_of_mass_destruction
hier heb je je beweis (ik weet turkije staat er niet bij maar mischien geven ze het niet toe of kopen ze het in het geheim)
Dat hebben de Amerikanen natuurlijk wel gedaan. Of dacht je dat de Israëliërs hun kernwapens zelf hadden bedacht?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:07 schreef SemperSenseo het volgende:
Israël heeft misschien kernwapens, maar dit hebben ze nooit publiekelijk toegegeven. Ook zijn deze wapens zijn nooit daadwerkelijk getest met een kernproef, wat een groot nadeel is.
Heb ff gegoogled: Israel heeft mogelijk één keer een test uitgevoerd op 22 september 1979, samen met Zuid-Afrika in de Indische Oceaan. Er is het een vermoeden dat Israel destijds samen met Zuid-Afrika een kernwapen ontwikkelde, en niet met de VS zoals jij veronderstelde.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:19 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat hebben de Amerikanen natuurlijk wel gedaan. Of dacht je dat de Israëliërs hun kernwapens zelf hadden bedacht?
Hoezo? Turkije heeft toch ook vooral F-16 block 50+'s? Dat is echt geen oude rommel hoor, en ze hebben er nog veel van ook.quote:Op woensdag 9 juni 2010 03:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Turkije heeft geen luchtoverwicht en maakt derhalve geen schijn van kans, ze zouden hun gehele luchtmacht/marine/leger verliezen en dan dus zonder zitten.
Mooi moment voor de Grieken dan om wat grond terug te nemen wmbt.
van de mensen die ik Ken (turken) zeggen dat turkije een van de meest gemodernyseerde legers hebbenquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Hoezo? Turkije heeft toch ook vooral F-16 block 50+'s? Dat is echt geen oude rommel hoor, en ze hebben er nog veel van ook.
Die leggen het rap af tegen getunede F-15's met AWACS die ook nog een thuiswedstrijd spelen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Hoezo? Turkije heeft toch ook vooral F-16 block 50+'s? Dat is echt geen oude rommel hoor, en ze hebben er nog veel van ook.
Wij van wc-eend?quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:37 schreef cool15 het volgende:
[..]
van de mensen die ik Ken (turken) zeggen dat turkije een van de meest gemodernyseerde legers hebben
Meneer bullshit zegt weer wat hoorquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:37 schreef cool15 het volgende:
[..]
van de mensen die ik Ken (turken) zeggen dat turkije een van de meest gemodernyseerde legers hebben
http://en.wikipedia.org/w(...)eapons_and_equipmentquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:37 schreef cool15 het volgende:
[..]
Van wat ik kan vinden heeft Israel 368 fighters; 68 F-15's en 300 F-16's.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Die leggen het rap af tegen getunede F-15's met AWACS die ook nog een thuiswedstrijd spelen.
Turkije heeft niks gekregen van de VS mbt nukes. Dat is en blijft Amerikaans spul, geen Turks spul, net als in NL het geval is.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:25 schreef Karzai het volgende:
Turkije heeft ook nukes van Amerika gekregen
Die zijn gewoon nog steeds van Amerika. Reken er maar niet op dat de Turken daar de codes van hebben.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:25 schreef Karzai het volgende:
Turkije heeft ook nukes van Amerika gekregen
mwah Turkije valt aanquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:23 schreef Northside het volgende:
[..]
Van wat ik kan vinden heeft Israel 368 fighters; 68 F-15's en 300 F-16's.
Turkije loopt daarop iets achter met 410 fighters; 210 F-16's en 200 F-4/F-5's.
Overigens heeft Turkije ook 4 AWACS toestellen.
Om nou termen als "wegvagen" en "kansloos" te gebruiken... ik denk dat het best spannend zou kunnen worden.
Daar zal Israël mee zitten zeg.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:27 schreef Karzai het volgende:
Tevens is Turkije van onmisbaar belang voor de NAVO nog steeds.
Klopt, maar het was puur een voorbeeld.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:34 schreef sp3c het volgende:
gesimuleerd ja
f22 heeft niet genoeg munitie om 220 toestellen neer te schieten, na pak hem beet nummer 5 moet hij er echt vandoor hoor
De palestijnen zullen ook wel massaal in opstand komen. Hamas laat de kans ook vast niet schieten. Aan de andere kant komt de PKK ook vast in actie. Ik denk dat het nog spannend zou worden uiteindelijk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:30 schreef sp3c het volgende:
mwah Turkije valt aan
dan moet je daar de hele Israelische luchtverdediging erbij betrekken dus ook de luchtdoelraketten etc.
gaat phantoms regenen gok ik
quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:52 schreef Karzai het volgende:
Turkije is een groot land met een groot leger, Israel is een klein land met een groot leger maar met meer ervaring.
Hamas deed het januari 2009 ook zo goed.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:44 schreef Northside het volgende:
[..]
De palestijnen zullen ook wel massaal in opstand komen. Hamas laat de kans ook vast niet schieten. Aan de andere kant komt de PKK ook vast in actie. Ik denk dat het nog spannend zou worden uiteindelijk.
Dat is gelul, Israël hoeft maar een 'klein stuk' land te verdedigen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:05 schreef Karzai het volgende:
Turkije wint het in ieder geval, met of zonder nukes, Israel is gewoon te klein om zonder hulp van buitenaf van zo'n groot land te winnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |