abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85068133
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:30 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

kan ook :P
Het verhaal kent gaten van hier tot Tokio, maar toch. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:32:14 #152
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_85068213
Turkije heeft het na China en de VS het grootste leger van de wereld, dus ik denk dat Israel shietgebedje kan opzeggen.

Case closed.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_85068482
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:32 schreef Killaht het volgende:
Turkije heeft het na China en de VS het grootste leger van de wereld, dus ik denk dat Israel shietgebedje kan opzeggen.

Case closed.
Dit zijn nou de woorden van en echte expert :')
pi_85068596
quote:

Case closed.
_O-
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_85071902
quote:

Case closed.
Sprak de turk. Wel eens van Rusland (Russische Federatie) gehoord? Daarbij komt het niet op hoeveelheid aan maar hoe ze zijn opgeleid.
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:29:47 #156
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_85071929
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:37 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Dit zijn nou de woorden van en echte expert :')
Waar zeg ik dat ik een expert ben, nergens. Ten tweede dat heb ik een paar maanden geleden in de krant gelezen. Ging over Noordkorea kwestie. :W
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_85072149
Killaht mischien moet je dan eens wat vaker lezen.
pi_85072325
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:33 schreef Sine_Pari het volgende:
Killaht mischien moet je dan eens wat vaker lezen.
En dan iets van een nieuwsbron die niet pro-turks Vaderlandlievend is. ;)
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:45:14 #159
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_85072768
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:37 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

En dan iets van een nieuwsbron die niet pro-turks Vaderlandlievend is. ;)
Ik ben helemaal geen turk ofzo, maar dat is wat ik in de AD of metro heb gelezen.
pi_85072897
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:45 schreef Killaht het volgende:

Ik ben helemaal geen turk ofzo, maar dat is wat ik in de AD of metro heb gelezen.
Dan graag een link naar de bron. ^O^
pi_85073476
quote:

[..]

Verschijnt die ook in het turks?
pi_85073959
quote:

[..]

En jij gelooft alles wat in een krant staat? :')
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:30:57 #163
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_85075302
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:06 schreef Remco026 het volgende:

[..]

En jij gelooft alles wat in een krant staat? :')
Uh nee, maar het is niet zo moeilijk hor gewoon paar statistiekjes.
pi_85075650
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:30 schreef Killaht het volgende:

[..]

Uh nee, maar het is niet zo moeilijk hor gewoon paar statistiekjes.
Ja die zijn ook makkelijker dan hoor te spellen. ;)
pi_85076660
quote:

Case closed.
Tja en Syrie/Egypte/Jordanie/Irak/Marokko/Algerije/Jemen hadden gezamelijk ook een enorm leger vergeleken met Israel maar dat liep voor die hordes moslims ook niet zo puik af zeg maar.
pi_85080392
Jeetje, wilde even een realistisch kijk op de (begin) stelling geven. Kennelijk hebben we hier met een boel vroeg-adolescenten te maken die hun onwetendheid graag willen etaleren. Wat ik hier ook veel tegenkom zijn "WC scheurkalender wijsheden". Zeer slechte argumenten die absoluut kansloos zijn als het op onderbouwen aankomt!

Probeer het nog maar een keertje:

Turkije heeft nooit iets "gekregen" maar moest overal voor betalen zoals ieder ander land dat moet doen. De eisen die Turkije stelt aan oa NL is vanuit zijn (inmiddels verworven) sterke machtspositie. Vaak hebben wapen productielanden daar niets op in te brengen. Turkije kan je absoluut niet met andere mediterrane (Arabisch-sprekende) landen vergelijken. Het is ook puur een mentaliteit kwestie. Turkije is nooit bezet geweest en zal nooit bezet worden. Turkije heeft bezet!!!

En nee; ik moest geen opstel maken. Dit is overigens wel een heel zwak poging om mijn, op feiten gebaseerd, verhaal af te kraken. En degene die mijn verhaal als onsamenhangend afschildert en/of het verwijt van het feit dat er niets van klopt: ik weet absoluut waar ik het over heb. Ik werk al iets meer dan 15 jaar voor defensie in NL! Laat me alsjeblieft niet lachen zeg...

Tja, ik kan nog wel doorgaan en door blijven gaan. Maar ik denk dat het er hier niet objectief aan toegaat. Heel jammer.

En voor de rechtse rakkers onder ons: Mocht ons land door wie dan ook, op wat voor manier dan ook bedreigt worden: TR is de eerste die doeltreffend te hulp zal en kan schieten. Knoop dit maar goed in je oren! TR en NL hebben nooit, maar dan ook nooit problemen gehad met elkaar. Sterker nog: ze hebben betrekkingen, een relatie, wat 400 jaar terug gaat.

Beste mensen: ga eerst eens aan je huiswerk voordat je hier met nietszeggende losse flodders gaat schieten. Het maakt niet uit waar ik vandaan kom (NL) of dat ik een tijdelijk lid etc etc ben...

En nu kap ik ermee want wilde even een realistisch kijk op de (begin) stelling geven, maar dat kan blijkbaar niet omdat men kennelijk oprecht moeite heeft om inhoudelijk te reageren.
pi_85080987
P.S

cobra4:
Je kunt wel heel quasi wijsneusachtig mijn teksten gaan quoten en er vervolgens 'eens', 'oneens neerzetten. Maar snuiter, wat heb jij er GEEN weet van zeg... WAUW...

Ronduit lachwekkend hoe jij reageert: Turkije heeft idd, tijdens de eerste golfoorlog om patriots aan NL gevraagd. Dit omdat in de ogen van TR, NL niets bijdroeg op dat moment aan de oorlog en TR geen zin had in een land die vanaf de zijlijn maar bleef roepen hoe het wel moest maar zelf niets deed.TR heeft NL verplicht en een ultimatum gesteld. NL kon niets anders dan leveren. En ja, het klopt; TR had op dat moment geen patriotracketten. Maar dat wil niet zeggen dat ze zich niet konden verdedigen. De verdediging van TR valt of staat niet met dat kleine beetje hulp wat ze van NL toen hebben gekregen. En terecht trouwens dat ze er om vroegen. TR zou, in geval van een confrontatie, de klappen krijgen. NL is lang niet zo goed als veel mensen denken. Het falen in Sebrenisca is daar een heel goed voorbeeld van. Laten we wel wezen. NL heeft geen aanvalsleger! De tijd dat NL over de wereldzeeën heerste is lang, LANG voorbij. Het leger van NL is puur gebaseerd en gebouwd op ondersteunende taken. Dit is een traject die we in zijn gegaan vanaf de jaren 50.

Alsjeblieft m'n beste. Stop met het etaleren van je onwetendheid en gebrek aan kennis van zaken.
pi_85082549
Allemachtig Drunhoven, wie heeft jou in je cornflakes gepist? Is je turkse afkomst er een beetje met je vandoor gegaan? Voor iemand die "al iets meer dan 15 jaar voor defensie in NL!" werkt (waar, op de turkse ambassade als militair attache?) weet je schijnbaar zelf niet waar je je het over hebt. En kom je hier aanzetten met "slechte argumenten die absoluut kansloos zijn als het op onderbouwen aankomt! " Dat Turkije nog nooit bezet is geweest is ook niet verwonderlijk als je weet dat Turkije eigenlijk pas eerst sinds 1923 bestaat. Daarvoor was het het Ottomaanse Rijk en dat is dus wel degelijk bezet geweest. Dus dat Nederland een (goede) relatie heeft met Turkije "die 400 jaar terug gaat", is dan ook op zijn zachts gezegt een beetje overdreven. Net zo overdreven of ver van de waarheid als je relaas in je P.S.
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:57 schreef Drumhoven het volgende:
Turkije heeft idd, tijdens de eerste golfoorlog om patriots aan NL gevraagd. Dit omdat in de ogen van TR, NL niets bijdroeg op dat moment aan de oorlog en TR geen zin had in een land die vanaf de zijlijn maar bleef roepen hoe het wel moest maar zelf niets deed.TR heeft NL verplicht en een ultimatum gesteld. NL kon niets anders dan leveren.
Brave zooiensteker heb je over het hoofd gezien dat Nederland een coalitie partner was en Turkije niet. Of dat Turkije enkel na veel diplomatiek heen en weer toeliet dat de US van uit Incirlik met vliegtuigen mocht opereren. De Patriot missiles zijn naar Turkije gegaan omdat Turkije een NATO partner is en Sadam in December dreigementen tegen Turkije uitsprak. Niet omdat Turkije een ultimatum stelde. En of Turkije het andersom ook zo snel zal doen als Nederland ooit eens bedreigt zou worden betwijfel ik eigenlijk sterk. Als het al zo is dan zal het Turkije meer gaan om haar tig onderdanen die in Nederland wonen, of in de hoop zo in de EU te kunnen bijtreden. Dus ik zou zeggen, beste Drumhoven "ga eerst eens aan je huiswerk voordat je hier met nietszeggende losse flodders gaat schieten."
pi_85082635
quote:
P.S

cobra4:
Je kunt wel heel quasi wijsneusachtig mijn teksten gaan quoten en er vervolgens 'eens', 'oneens neerzetten. Maar snuiter, wat heb jij er GEEN weet van zeg... WAUW...

Ronduit lachwekkend hoe jij reageert: Turkije heeft idd, tijdens de eerste golfoorlog om patriots aan NL gevraagd. Dit omdat in de ogen van TR, NL niets bijdroeg op dat moment aan de oorlog en TR geen zin had in een land die vanaf de zijlijn maar bleef roepen hoe het wel moest maar zelf niets deed.TR heeft NL verplicht en een ultimatum gesteld. NL kon niets anders dan leveren. En ja, het klopt; TR had op dat moment geen patriotracketten. Maar dat wil niet zeggen dat ze zich niet konden verdedigen. De verdediging van TR valt of staat niet met dat kleine beetje hulp wat ze van NL toen hebben gekregen. En terecht trouwens dat ze er om vroegen. TR zou, in geval van een confrontatie, de klappen krijgen. NL is lang niet zo goed als veel mensen denken. Het falen in Sebrenisca is daar een heel goed voorbeeld van. Laten we wel wezen. NL heeft geen aanvalsleger! De tijd dat NL over de wereldzeeën heerste is lang, LANG voorbij. Het leger van NL is puur gebaseerd en gebouwd op ondersteunende taken. Dit is een traject die we in zijn gegaan vanaf de jaren 50.

Alsjeblieft m'n beste. Stop met het etaleren van je onwetendheid en gebrek aan kennis van zaken.
Je hebt helemaal gelijk Drumhoven. Ik weet helemaal niks van Defensie. Ik zal je niet langer lastig vallen met mijn onwetendheid. :')
pi_85086277
quote:
P.S

cobra4:

Eindelijk een echte expert O+

Vooral je opmerkingen over het verplicht leveren der Patriotracketten hebben me zeer getroffen O+

Ik maar denken dat we die racketten hebben gestuurd omdat de NAVO dat van ons vroeg - maar de Turk... eh... TR (Terran Republic?) heeft het ons bevolen. Toch weer een hiaat in de krijgshistorie opgehelderd _O_
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_85092834
quote:
Totaal onzinverhaal.
Zelden zo'n bullshit gelezen. Jij kan nooit 15 jaar bij defensie hebben gewerkt... ja, je hebt misschien op een kazerne rondgelopen om dakgoten te repareren ofzo.

quote:
Misschien moet je dit eens op jezelf toepassen.
Ja, ik generaliseer.
pi_85096356
Iedere keer als er een topic over Turkije gaat (genocide op Armenen danwel Koerden of nu het conflict met Israel) dan komt er een speciaal geregistraarde Turk de "eer" van Turkije verdedigen met fabels, dat is toch wel een sterk staaltje doorzetten.
  Moderator dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:41:17 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85097340
quote:
P.S

cobra4:

Ronduit lachwekkend hoe jij reageert: Turkije heeft idd, tijdens de eerste golfoorlog om patriots aan NL gevraagd. Dit omdat in de ogen van TR, NL niets bijdroeg op dat moment aan de oorlog en TR geen zin had in een land die vanaf de zijlijn maar bleef roepen hoe het wel moest maar zelf niets deed.TR heeft NL verplicht en een ultimatum gesteld. NL kon niets anders dan leveren. En ja, het klopt; TR had op dat moment geen patriotracketten.
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL _O-

1. Turkije heeft op dit moment ook geen Patriotraketten (of iets vergelijkbaars)
2. Turkije droeg zelf niets bij aan Desert Storm en had dus niets te eisen
3. Het was geen NATO of EU op dus waren we uberhaupt niet verplicht om naar fictieve ultimatums te luisteren
4. Nederland leverde daarnaast ook 2 fregatten
5. Turkije vroeg ook tijdens de laatste golfoorlog wederom om Patriots en heeft die ook gekregen

dit zit je uit je duim te zuigen mag ik hopen want als iemand je dit verteld heeft dan zat hij te liegen

quote:
Maar dat wil niet zeggen dat ze zich niet konden verdedigen. De verdediging van TR valt of staat niet met dat kleine beetje hulp wat ze van NL toen hebben gekregen. En terecht trouwens dat ze er om vroegen. TR zou, in geval van een confrontatie, de klappen krijgen.
Tuurlijk, daarom deed Nederland ook niet zo moeilijk om die hulp te geven en in 2003 (Batman en Dyarbakir) ook niet maar een beetje dank lijkt me wel op zijn plaats.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
NL is lang niet zo goed als veel mensen denken. Het falen in Sebrenisca is daar een heel goed voorbeeld van. Laten we wel wezen. NL heeft geen aanvalsleger! De tijd dat NL over de wereldzeeën heerste is lang, LANG voorbij. Het leger van NL is puur gebaseerd en gebouwd op ondersteunende taken. Dit is een traject die we in zijn gegaan vanaf de jaren 50.
mwah, toch vecht Nederland bij elke NATO actie in de frontlinie en staan de Turken ergens achteraan de was te doen

nu wil ik niet meteen zeggen dat we over de wereldzeeen heersen en Turkije wel ff in kunnen nemen maar kwalitatief is het hier echt wel een stuk beter gesteld voorlopig ... maar misschien dat het rechtse kabinet de krijgsmacht strax de doodsklap geeft onder leiding van meneer Wilders

quote:
serieus ... :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:47:24 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85097588
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 06:14 schreef Sine_Pari het volgende:
Allemachtig Drunhoven, wie heeft jou in je cornflakes gepist? Is je turkse afkomst er een beetje met je vandoor gegaan? Voor iemand die "al iets meer dan 15 jaar voor defensie in NL!" werkt (waar, op de turkse ambassade als militair attache?) weet je schijnbaar zelf niet waar je je het over hebt. En kom je hier aanzetten met "slechte argumenten die absoluut kansloos zijn als het op onderbouwen aankomt! " Dat Turkije nog nooit bezet is geweest is ook niet verwonderlijk als je weet dat Turkije eigenlijk pas eerst sinds 1923 bestaat. Daarvoor was het het Ottomaanse Rijk en dat is dus wel degelijk bezet geweest. Dus dat Nederland een (goede) relatie heeft met Turkije "die 400 jaar terug gaat", is dan ook op zijn zachts gezegt een beetje overdreven. Net zo overdreven of ver van de waarheid als je relaas in je P.S.
[..]

Brave zooiensteker heb je over het hoofd gezien dat Nederland een coalitie partner was en Turkije niet. Of dat Turkije enkel na veel diplomatiek heen en weer toeliet dat de US van uit Incirlik met vliegtuigen mocht opereren. De Patriot missiles zijn naar Turkije gegaan omdat Turkije een NATO partner is en Sadam in December dreigementen tegen Turkije uitsprak. Niet omdat Turkije een ultimatum stelde. En of Turkije het andersom ook zo snel zal doen als Nederland ooit eens bedreigt zou worden betwijfel ik eigenlijk sterk. Als het al zo is dan zal het Turkije meer gaan om haar tig onderdanen die in Nederland wonen, of in de hoop zo in de EU te kunnen bijtreden. Dus ik zou zeggen, beste Drumhoven "ga eerst eens aan je huiswerk voordat je hier met nietszeggende losse flodders gaat schieten."
jij kan ook terug aan je huiswerk of iig wat beter gaan lezen _O-

hij zegt toch 'eerste golfoorlog' meestal bedoelt men dan Desert Storm enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_85097661
Stakkers...

Dommer hadden ze jullie niet kunnen maken...

[ Bericht 71% gewijzigd door Drumhoven op 10-08-2010 15:49:59 (extra tekst invoegen) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')