Zodra ik een auto heb koop ik deze:quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:42 schreef Adelante het volgende:
Waarom hebben die mensen allemaal een vis op de auto???
Vis achter het stuur?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:42 schreef Adelante het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ichthus_%28symbool%29quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:42 schreef Adelante het volgende:
nee, achterop? Wat symboliseert die vis?quote:
Dat had iets te maken met codetaal van de eerste christenen, meen ik. Om vervolging te voorkomen, werd de vis gebruikt als het iets met Christus te maken had.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:42 schreef Adelante het volgende:
Terecht, waarom moet dit ieder jaar in Arnhem?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:45 schreef bohgek het volgende:
elk jaar zeiktopics over de EO jongerendag
Oh daarom blijft dit open.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:46 schreef Adelante het volgende:
[..]
Terecht, waarom moet dit ieder jaar in Arnhem?
quote:Ichthus (Gr. ἰχθύς - "vis") is van oorsprong een Oudgrieks woord dat in het christendom een symbolische waarde heeft gekregen. In de letters van dit woord zagen de vroege christenen de kern van de bijbelse boodschap. De letters van het woord hebben in de loop der tijd tot verschillende symbolen geleid. De vis staat in verband met de doop in het water, maar het visje gaat ook over de verhalen over de wonderbare visvangst. Ichtus is bovendien een voor christenen belangrijke afkorting.
quote:Betekenis
Iedere letter in het woord ἰχθύς is een afkorting voor een ander woord. Die woorden tezamen vormen de zin (vertaald): Jezus Christus, Gods zoon, (en / de) Redder. Vergelijk onderstaand schema.
Favoriet gerecht van Jezus?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:42 schreef Adelante het volgende:
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:51 schreef Ascendancy het volgende:
Adelante is een christen en heeft de hele dag de heer aanbeden
Beetje rondhangen, met zijn kruis spelen en dan raar vinden dat hij een icoon geworden is. Haha grieks-orthodoxe woordspeling-grapje!quote:
Jij bent best wel treurigquote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:12 schreef Opkloter het volgende:
Hier deel 2 van mijn meesterlijke sadness topic, officialy
OP
quote:
Het staat weer op het punt om te beginnen, de EO-jongerendag.
Het is weer helemaal uitverkocht, hoe ze het voor mekaar krijgen, ik snap t niet.
Wat een sadness daar, allemaal mensen die denken dat ze het moeilijk hebben, en dat god hun beste vriend is
Meestal gaan de ouders nog mee, om er op te letten dat hun dochters niet genaaid worden op de wc's
--Geen sex voor het huwelijk is het predicaat--
Sorry dat het van geenstijl is, maar het presenteert perfect wat het inhoud:
Rutger op de EO-Jongerendag
Rutger op de EO-Jongerendag
foto's:
Die 2 rechts gaan strax flink van bil
HAHAHAHAH!!!!111WAT SIJN WIJ GRAPPIG MET ONS 'PRAYER POINT" HAHA , WAT EEN HUMOR 111
Denk er over na om volgend jaar met een stel vrienden te gaan, bier meesmokkelen en sletjes bekijken.
Klacht: Geloof
Klacht 2: EO
Antiklacht: Grefosletjes
kusje voor de chicks
Ik was vanmiddag werken, dus kon niet meepraten.
vanaf nu: geen discussies met KoningDavid, want dat draait toch nergens op uit
Ik wil pics zien van geile grefo sletjes
Je weet dat het waar is.quote:
Inhoudelijk.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:10 schreef nostra het volgende:
Altijd wel mooi om te lezen dit soort topics, een stuk of honderd mensen die aankomen met drogredenen als "Vroeger wisten ze niet hoe bliksem ontstond, dus verzonnen ze God", "sprookjesverhalen", "ik geloofde ook in Sinterklaas toen ik 3 was" enzovoorts. En geen van allen die inhoudelijk zich ook maar enigszins kunnen meten met koningdavid. En dat zeg ik als atheïst.
Er zullen altijd mensen met oogkleppen rondlopen, waardoor ze over andere gaan oordelen. Zowel gelovigen als ongelovigen. De Here Jezus was de grootste voorbeeld in het niet veroordelen van mensen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:10 schreef nostra het volgende:
Altijd wel mooi om te lezen dit soort topics, een stuk of honderd mensen die aankomen met drogredenen als "Vroeger wisten ze niet hoe bliksem ontstond, dus verzonnen ze God", "sprookjesverhalen", "ik geloofde ook in Sinterklaas toen ik 3 was" enzovoorts. En geen van allen die inhoudelijk zich ook maar enigszins kunnen meten met koningdavid. En dat zeg ik als atheïst.
Nog zo'n waanbeeld van koningdavidje.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:32 schreef koningdavid het volgende:
Ik ben er weer.![]()
Sorry alvast aan alle atheïstjes die het niet kunnen hebben dat iemand tegen hen ingaat.
Je voelt je echt een messias of niet soms?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:32 schreef koningdavid het volgende:
Ik ben er weer.![]()
Sorry alvast aan alle atheïstjes die het niet kunnen hebben dat iemand tegen hen ingaat.
Ik heb geen waanbeelden, ook sta ik volop in de werkelijkheid. Je gelooft toch niet echt dat als we samen naar een psycholoog zouden gaan dat hij wetenschappelijk zou vaststellen dat ik schizofreen ben? Of ben je echt zo a-wetenschappelijk, en eigenlijk gewoon oliedom, als je je nu gedraagt?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je voldoet in elk geval kernsymptomen in de vorm van waanbeelden en het contact met de werkelijkheid kwijt zijn.
Onzin. Maar dat geeft maar weer eens weer dat je echt niets begrijpt van religie en religieuze ervaringen, an sich.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:02 schreef heiden6 het volgende:
Verder is het natuurlijk enigszins gechargeerd om meteen te spreken van schizofrenie, omdat je zoals je zegt niet per sé ontzettend gehinderd hoeft te worden door zulke dingen. Je kunt echter prima stellen dat dat alleen komt omdat de meeste mensen (en de wet) religieuze waanbeelden en bijvoorbeeld communiceren met iemand die er niet is ('bidden') een uitzonderingsstatus geeft. Als er in Nederland maar 30 mensen waren die overtuigd waren dat god bestaat en dat ze met hem in contact staan, zaten ze alle 30 in een psychiatrische instelling.
Dat laatste heb ik ook nooit beweerd en zeker niet zo beagrumenteerd, maar het is de favoriete strawman van atheïsten hier, merk ik. Zegt wat over het niveau.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:02 schreef heiden6 het volgende:
Het gaat erom dat het allemaal verzinsels zijn zonder enig bewijs, en dan kun je er wel pompeuze termen tegenaan smijten maar dat doet niets af aan de kern, namelijk dat de bijbel gewoon een sprookjesboek is totdat deze gestaafd kan worden met iets meer dan dat je gewoon toch echt heel zeker weet dat het zo allemaal waar is, omdat dat er ook in staat.
Wat is dat nou weer voor debiele richtlijn? Waarom wel in debat met bisschoppen en niet met christelijke intellectuelen? Dat geeft precies het probleem aan met Dawkins. Hij gaat niet de strijd aan met het sterkste wat zijn tegenstanders hem te bieden heeft. Hij pakt liever een Ted Haggard, een fundamentalistische moslim en dat soort gasten. Die zijn makkelijk te gebruiken om zijn punt te maken. Dawkins laat keer op keer blijken geen enkele diepgaande interesse te hebben in de christelijke (tegen)argumenten. Dat maakt Dawkins toch wel enigszins populistisch. Hij is meer bezig met het 'low-hanging fruit' dan de grote denkers.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:02 schreef heiden6 het volgende:
Hij zegt in het filmpje dat hij wel degelijk in debat gaat met bischoppen enzovoorts, en dat hij dat ook gedaan heeft, maar ik heb geen idee in hoeverre dat waar is en in welke mate dat dan zo is.
Buiten het feit dat dit ontzettend hautain is en van een totaal misplaatst superieuriteitsgevoel getuigt, is het ook nog eens ongekend zwak. Wel grote woorden praten in je boekjes, wel preken voor je eigen parochie maar niet de confrontatie aangaan met het hetgeen wat je bestrijdt. Mietjesgedrag, ik kan het niet anders noemen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:02 schreef heiden6 het volgende:
Persoonlijk vind ik ook dat onnodig en een vorm van jezelf verlagen naar een bedenkelijk niveau van gedachtenuitwisseling. Je gaat toch ook niet in discussie met iemand die denkt dat de maanlanding nooit heeft plaatsgevonden? Als je iemand die niet spoort erkenning geeft in de vorm van een serieuze respons geef je zo iemand bijkans het idee dat hij er valide gedachtegoed op nahoudt wat zelfs nog het effect kan hebben diegene in zijn of haar overtuiging te sterken. Door gelovigen conequent als een waanzinnige te benaderen gaan ze misschien een keer twijfelen en wie weet komen ze er vanaf.
Toepasselijk voor mij? Waar heb ik iets dergelijks dan gezegd?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:04 schreef Fortitude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Beetje flauw, maar wel toepasselijk.
Sint Christoffel is toch wel iets anders dan dat visje, ook de reden waarom.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[ afbeelding ]
Die heb ik op de auto!
Uhm nee... niet bepaald. Als dat zo was had je me wel met recht as "ziek" of "schizofreen" (-heiden6) kunnen bestempelen. Nu zijn het slechts zielige ad hominems. Maar goed, ad hominems en strawmen is waar veel atheïsten hier volledig op lijken te teren. Jammer...quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:40 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Je voelt je echt een messias of niet soms?
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:44 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Toepasselijk voor mij? Waar heb ik iets dergelijks dan gezegd?
Als in je ontkent dat de kans dat jouw geloof de waarheid is niet erg klein is.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:31 schreef koningdavid het volgende:
Ja klopt. Ik vind het tamelijk irrelevant dat jij de kans dat God bestaal 'astronomisch klein' vindt. Dat is immers een geloofsclaim, net zoals mijn idee dat God wel bestaat ook een geloofsclaim is. Het is dus geloofsclaim versus geloofsclaim.
Moraalridder.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:10 schreef nostra het volgende:
Dat ontken ik inderdaad. Dus?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:53 schreef Fortitude het volgende:
[..]
[..]
Als in je ontkent dat de kans dat jou geloof de waarheid is niet erg klein is.
Waanbeeld. En dat is op basis van de geloven die mensen echt hebben. Nog geen eens op de theoretisch mogen hoeveelheid verschillende geloven. Daar hebben we waarschijnlijk nog geen eens een getal voor.quote:
Goed plaatje.quote:
Nee.quote:
Ik zou eerder zeggen dat jij het ongelooflijk simplistisch behandeld.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:00 schreef Fortitude het volgende:En je maakt het ook allemaal overdreven complex.
Vrij treffend.quote:
Slechts een constatering.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:54 schreef Rotter het volgende:
Moraalridder.
Met name het plaatsen van historische gebeurtenissen en feiten binnen het kader van de "waarheidsvinding" waar atheïsten toch blijkbaar zo naarstig naar op zoek zijn. Keer op keer wordt door hen de bewijslast overgedragen aan de gelovige, die net zo min zijn "gelijk" kan bewijzen als de ongelovige. En als gemakkelijke claims als "de Bijbel is een sprookjesboek" dan veelvuldig - en verifieerbaar - worden weerlegd, dan is men nergens meer te bekennen, omdat er maar weinig mensen zijn die zich in die feiten daadwerkelijk hebben verdiept.quote:Graag even toelichten wat voor inhoud?
So sadquote:
Ah, maar zodra er plaatjes worden gepost die andersom zijn is het ineens misplaatst en niet toepasselijk hè?quote:
De grap is dat het over de EO jongerendag gaat en onze Christelijke mededieren kunnen dat niet hebben. Daarvoor is de negeer stand.quote:
OHOHOHO DE MESSEN ZIJN GESLEPEN WAT EEN DEKSELSE POSTquote:
Niet per se. Tenzij de plaatjes daadwerkelijk misplaatst en niet toepasselijk zijn, dan wel ja.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:06 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ah, maar zodra er plaatjes worden gepost die andersom zijn is het ineens misplaatst en niet toepasselijk hè?
Hier op FOK! niet, ik vind de anti-christenen in de meerderheid én bashender.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:06 schreef Adelante het volgende:
Goede paint, maar andersom geldt het net zo goed
De enige manier dat je dat kan ontkrachten is wanneer je vindt dat jouw geloof een hogere kans heeft om de waarheid te zijn dan die van anderen. Wat jij uiteraard doet, op basis van helemaal niks. Dat is pas hypocritisch.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:02 schreef koningdavid het volgende:
Nee.![]()
Omdat jij vindt dat de kans zeer klein is, is het een waanbeeld?
Nogal logisch dat je dat vindt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:02 schreef koningdavid het volgende:
Ik zou eerder zeggen dat jij het ongelooflijk simplistisch behandeld.
Christenen bashen idd minder omdat ze dat niet mogen en daar is wat voor te zeggenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:07 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Hier op FOK! niet, ik vind de anti-christenen in de meerderheid én bashender.
Allow me.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:02 schreef koningdavid het volgende:
Ik zou eerder zeggen dat jij het ongelooflijk simplistisch behandeld behandelt.
Gaan we nu maar op spelfouten focussen?quote:
Neuh, maar voor het geval je het niet wist, ben ik een extreme nazi daarin en kan ik dit soort dingen niet laten.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Gaan we nu maar op spelfouten focussen?
Zelf kan ik altijd ontzettend slecht tegen 'wij zijn altijd blij en vrolijk' gedoe. Het is niet menselijk.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:14 schreef Karina het volgende:
Ik heb wel eens stukjes op tv gezien, maar op mij komt het altijd een beetje sekte-achtig over.
Dan heb je nog een hoop andere posts in dit topic waar je je op uit kan leven.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:14 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Neuh, maar voor het geval je het niet wist, ben ik een extreme nazi daarin en kan ik dit soort dingen niet laten.
Oh, en dat zal ik ook zeker met plezier doen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:16 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dan heb je nog een hoop andere posts in dit topic waar je je op uit kan leven.![]()
Ik weet prima dat het met een 't' is, maar ik typ wat snel in dit soort topics omdat het anders niet bij te benen is. Dan maak je wel eens een fout.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |