Zodra ik een auto heb koop ik deze:quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:42 schreef Adelante het volgende:
Waarom hebben die mensen allemaal een vis op de auto???
Vis achter het stuur?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:42 schreef Adelante het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ichthus_%28symbool%29quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:42 schreef Adelante het volgende:
nee, achterop? Wat symboliseert die vis?quote:
Dat had iets te maken met codetaal van de eerste christenen, meen ik. Om vervolging te voorkomen, werd de vis gebruikt als het iets met Christus te maken had.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:42 schreef Adelante het volgende:
Terecht, waarom moet dit ieder jaar in Arnhem?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:45 schreef bohgek het volgende:
elk jaar zeiktopics over de EO jongerendag
Oh daarom blijft dit open.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:46 schreef Adelante het volgende:
[..]
Terecht, waarom moet dit ieder jaar in Arnhem?
quote:Ichthus (Gr. ἰχθύς - "vis") is van oorsprong een Oudgrieks woord dat in het christendom een symbolische waarde heeft gekregen. In de letters van dit woord zagen de vroege christenen de kern van de bijbelse boodschap. De letters van het woord hebben in de loop der tijd tot verschillende symbolen geleid. De vis staat in verband met de doop in het water, maar het visje gaat ook over de verhalen over de wonderbare visvangst. Ichtus is bovendien een voor christenen belangrijke afkorting.
quote:Betekenis
Iedere letter in het woord ἰχθύς is een afkorting voor een ander woord. Die woorden tezamen vormen de zin (vertaald): Jezus Christus, Gods zoon, (en / de) Redder. Vergelijk onderstaand schema.
Favoriet gerecht van Jezus?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:42 schreef Adelante het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |