Ik klik erop maar zie niks?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:57 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik heb een word cloud van jouw OP gemaakt, zodat de mensen in dit topic het beter begrijpen:
http://www.wordle.net/show/wrdl/2130544/zullen_muslim
Dat is toch al?quote:Kinderen zullen een bron van woede zijn. (Tabarani, Hakim).
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:57 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik heb een word cloud van jouw OP gemaakt, zodat de mensen in dit topic het beter begrijpen:
http://www.wordle.net/show/wrdl/2130544/zullen_muslim
Wat als hij nou een Christen of Jood was geweest? Had je er dan ook zoveelquote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:03 schreef eightone. het volgende:
Godverdomme zeg, heel R&P wordt ondergespamt door zijn religiethreads.![]()
Kan dat niet in 1 topic?
Ik ervaar weinig verschil tussen religies, bij mij passen ze in ieder geval in 1 catagorie: fictie.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:40 schreef FP128 het volgende:
[..]
Wat als hij nou een Christen of Jood was geweest? Had je er dan ook zoveel
moeite mee gehad?
Ok dank u voor uw inbreng en tot niet weerziensquote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:38 schreef eightone. het volgende:
[..]
Ik ervaar weinig verschil tussen religies, bij mij passen ze in ieder geval in 1 catagorie: fictie.
Ik snap er niets van, maar op een vraag heb ik wel een antwoord:quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:30 schreef theghostrider het volgende:
Ok al deze boodschappen over de dajjal aka the anti-christ komen uit de islam dus.
Ok; De moeder van Jezus. Geloof: Joods.
Van en moeder van moeder van Jezus, geloof: Joods
Mohammed; VOORDAT hij Moslim werd; geloof???? Wie weet hiet iets over?? Geloof van z'n ouders? Wie weet hier iets over?
De engel Djibriel gaf Mohammed de boodschap, toen werd Mohammed de moslim zoals wij die kennen.
Wat was de naam van Mohammed's geloof vóór de persoonlijke boodschappen gebracht door Gabriel?
Men zal zeggen : Moslim
Want iedereen was een moslim wordt dan uitgelegd. Waarom zijn Christenen dan geen moslim als men het geloof en overtuigingen overneemt van de vele vele profeten die Mohammed voorgingen? Dan moet het ineens radicaal anders? OFF was de taal toen gesproken, verouderd en bracht Mohammed een betere vertaling? Gesprokene vertaald naar dat huidige jaartal... was toen misschien opzienbarend maar is nu inmiddels ook knap verouderd en dus alles behalve opzienbarend.
In hoeverre sprak men toen in vergelijkingen of letterlijke opvattingen?
Hoe letterlijkmoeten we de dingen opvatten? En hoe letterlijk moeten we nemen dat alleen de moslims een tweede kans krijgen??
Dit kun je ook zeggen van het Christendom. Waarom zijn de Joden niet overgegaan naar het Christendom, als het Christendom alles van het Jodendom aanneemt (profeten, dezelfde God etc.)?quote:Waarom zijn Christenen dan geen moslim als men het geloof en overtuigingen overneemt van de vele vele profeten die Mohammed voorgingen? Dan moet het ineens radicaal anders? OFF was de taal toen gesproken, verouderd en bracht Mohammed een betere vertaling? Gesprokene vertaald naar dat huidige jaartal... was toen
Dit is ook de vragen die je kan stellen van het Christendom. Hoe letterlijk moet je Jezus nemen, of is het een verhaal van hoe de mens moet zijn voordat men bij (een) God komt? En hoe letterlijk moeten we het nemen dat alleen de Christenen een tweede kans krijgen en anderen niet?quote:In hoeverre sprak men toen in vergelijkingen of letterlijke opvattingen?
Hoe letterlijkmoeten we de dingen opvatten? En hoe letterlijk moeten we nemen dat alleen de moslims een tweede kans krijgen??
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:42 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Ok dank u voor uw inbreng en tot niet weerziens
[ afbeelding ]
Oops misschien zie je de humor er niet van in:P:P Excuse me then
Misschien is het beter dan zo te tonen:
[ afbeelding ]
De meest betrouwbare/authentieke overleveringen zijn verzameld door imam Buchari, dat is na de koran de belangrijkste bron van kennis voor moslims. Verder zijn er meerdere verzamelaars van hadiths/overleveringen en zo zijn er meerdere categorieën van zeer betrouwbaar tot zeer zwak. Die van Buchari, en daarna die van muslim zijn het meest betrouwbaar.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:33 schreef Balgehakt het volgende:
'Niet alle overleveringen zijn betrouwbaar, maar de meesten wel. Degene die deze lijst heeft samengesteld heeft ook niet écht de moeite genomen om op spellingsfouten etc. te letten..maar goed. Heel veel van wat er in voorkomt is wél volgens zeer betrouwbare bronnen overgeleverd en zal dus plaatsvinden in de toekomst.'
Wat maakt die bronnen zo betrouwbaar? (en die andere bronnen niet?)
De religie van Ibrahim bedoel je, hij was een hanief (hetzelfde geloof als alle andere profeten). Dat staat ook in de koran, en wat betreft de christenen en de joden, die hebben als het ware hun religie een eigen naam gegeven. Christendom = vernoemd naar jezus christus. Jodendom = vernoemd naar de joods stam destijds. By the way; de christenen en de joden die hun geloof geleidden zoals het hoort en volgens het monotheïsme die zullen insha'allah ook het paradijs betreden. Want na de profeet mohammed (saws) werd onze religie een definitieve naam gegeven; namelijk islam. Begrijp je het nu? Kan hier later verder op ingaan als je het nodig vind.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:30 schreef theghostrider het volgende:
Ok al deze boodschappen over de dajjal aka the anti-christ komen uit de islam dus.
Ok; De moeder van Jezus. Geloof: Joods.
Van en moeder van moeder van Jezus, geloof: Joods
Mohammed; VOORDAT hij Moslim werd; geloof???? Wie weet hiet iets over?? Geloof van z'n ouders? Wie weet hier iets over?
De engel Djibriel gaf Mohammed de boodschap, toen werd Mohammed de moslim zoals wij die kennen.
Wat was de naam van Mohammed's geloof vóór de persoonlijke boodschappen gebracht door Gabriel?
Men zal zeggen : Moslim
Want iedereen was een moslim wordt dan uitgelegd. Waarom zijn Christenen dan geen moslim als men het geloof en overtuigingen overneemt van de vele vele profeten die Mohammed voorgingen? Dan moet het ineens radicaal anders? OFF was de taal toen gesproken, verouderd en bracht Mohammed een betere vertaling? Gesprokene vertaald naar dat huidige jaartal... was toen misschien opzienbarend maar is nu inmiddels ook knap verouderd en dus alles behalve opzienbarend.
In hoeverre sprak men toen in vergelijkingen of letterlijke opvattingen?
Hoe de mens moet zijn voordat hij bij God komt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:48 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Ik snap er niets van, maar op een vraag heb ik wel een antwoord:
[..]
Dit kun je ook zeggen van het Christendom. Waarom zijn de Joden niet overgegaan naar het Christendom, als het Christendom alles van het Jodendom aanneemt (profeten, dezelfde God etc.)?
[..]
Dit is ook de vragen die je kan stellen van het Christendom. Hoe letterlijk moet je Jezus nemen, of is het een verhaal van hoe de mens moet zijn voordat men bij (een) God komt? En hoe letterlijk moeten we het nemen dat alleen de Christenen een tweede kans krijgen en anderen niet?
Haha, pwned. Maar the church oif the flying spaghetti monster is nog nieuwer!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:37 schreef vaarsuvius het volgende:
waarom zijn moslims geen mormonen?
In 1830 (of 1820) is het boek van Mormon aan Joseph Smith (vzmh) geopenbaard door engelen van God. Ook God zelf en Jezus verschenen aan hem. Het is dus duidelijk dat Joseph Smith (vzmh) een echte profeet is, en eentje die veel later leefde dan Mohammed.
Alle moslims (en christenen en joden) moeten zich dus bekeren tot het geloof van de Heiligen der Laatste Dagen , want daaruit blijkt duidelijk dat de eerdere religies niet het Ware Geloof zijn.
Dat lijstje met eindtijd voorspellingen uit de koran past er ook prima in , die mag je dus gewoon meenemen, het heet niet voor niets heiligen der LAATSTE DAGEN....
Opzich heeft Mohammed wel een belangrijk en geëerd plaats in de Kerk van de Mormonen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:37 schreef vaarsuvius het volgende:
waarom zijn moslims geen mormonen?
In 1830 (of 1820) is het boek van Mormon aan Joseph Smith (vzmh) geopenbaard door engelen van God. Ook God zelf en Jezus verschenen aan hem. Het is dus duidelijk dat Joseph Smith (vzmh) een echte profeet is, en eentje die veel later leefde dan Mohammed.
Alle moslims (en christenen en joden) moeten zich dus bekeren tot het geloof van de Heiligen der Laatste Dagen , want daaruit blijkt duidelijk dat de eerdere religies niet het Ware Geloof zijn.
Dat lijstje met eindtijd voorspellingen uit de koran past er ook prima in , die mag je dus gewoon meenemen, het heet niet voor niets heiligen der LAATSTE DAGEN....
"Ze" ook, hé.quote:Op zondag 6 juni 2010 09:08 schreef Markster het volgende:
[..]
gast, dit plaatje is briljant
Precies hoe ze zich gedragen
* opslaat
Hier de onderzoeken waar je zo op aast;quote:Op zondag 6 juni 2010 13:16 schreef Spanky78 het volgende:
Toch kan ik niet anders dan hard lachen om dit topic. Waarom beroepen religieuzen zich altijd op eeuwenoude onzekere geschriften, hebben ze nooit enig serieus bewijs, weigeren ze pertinent goed onderzoek naar hun zogenaamde heilige/magische voorwerpen.
Het blijft voor mij gewoon een kletsverhaaltje bedacht door mensen die verklaringen zochten voor dingen die ze eng vonden. Of god/allah/jaweh bestaat weet ik niet. Maar dat alles is zoals de monotheisten roepen, daar geloof ik geen reet van. Als je een goed leven leidt, wat maakt het dan uit of je 5x per dag bidt? Als je goed bent voor je vrienden familie en vreemden, waarom zou je dan naar een kerk of moskee moeten zijn geweest?
Ik vind het nodig dat mensen hun religie en alles wat ermee te maken heeft eens niet zo aan anderen zouden opdringen. Ik wil niets te maken hebben met hun ideeen. Ik wil er al helemaal geen last van hebben. Ik doe op mijn manier wel mijn best om goed te leven.quote:Op zondag 6 juni 2010 14:18 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Hier de onderzoeken waar je zo op aast;
Bovendien, volgende keer als ik word aangehouden door een agent..zal ik ook tegen hem zeggen; kunnen we het wetboek niet dicht doen en gewoon allemaal van elkaar houden. Die regels die zijn gewoon nodig en een leidraad voor de mensen, daar hoort het gebed ook bij.
IDDquote:Op zondag 6 juni 2010 18:41 schreef Complexiteit het volgende:
Een gelovige is net als een kleuter die in Sinterklaas gelooft.
neuh, staat ook in de bijbel, dat niemand (mens) kan weten wanneer deze dag is.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:54 schreef SpecialK het volgende:
Kan iemand mij wellicht een voorspelling geven? Een claim en een datum in de toekomst. Met een nauwkeurigheid van +-1 maand ofzo?
Iddquote:Op zondag 6 juni 2010 21:39 schreef Nemephis het volgende:
Er staat toch ook dat er in de laatste dagen valse profeten zullen opstaan... Wie zegt dat jij er daar niet eentje van bent TS?
Na het bombastische geluid van ene meneer Teeven verbaast niets mij meer hieroquote:Op zondag 6 juni 2010 22:04 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Iddkan je niet weten he
Alhoewel... opstaan... op een forumpie als Fok?! LOL denk dat die valse profeten wel een beter medium zoeken :p
Kijk eens in mijn andere topic; tekenen voor de dag des oordeels. De nauwkeurige data staan er niet, maar op zich kun je redelijk goed inschatten wanneer wat gebeurt, veel tekenen zijn nu ook al gaande.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:54 schreef SpecialK het volgende:
Kan iemand mij wellicht een voorspelling geven? Een claim en een datum in de toekomst. Met een nauwkeurigheid van +-1 maand ofzo?
En wat wil je nu zeggen met dit topic? Wat wil je ermee bereiken?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:54 schreef NumberSeven het volgende:
Ik weet dat jullie te lui zijn om veel te lezen daarom heb ik het puntsgewijs genoteerd, zodat je niet alles hoeft te lezen maar meer globaal kunt doornemen.
Einde.
Maar doe jij eens een voorspelling. Degene waar je het sterkste bij voelt dat je er een relatief nauwkeurige datum bij kan bedenken en dat het een ding is waar we allemaal laterhand van kunnen zeggen. Wow... dat was voorspeld.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:03 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Kijk eens in mijn andere topic; tekenen voor de dag des oordeels. De nauwkeurige data staan er niet, maar op zich kun je redelijk goed inschatten wanneer wat gebeurt, veel tekenen zijn nu ook al gaande.
De dajjaal, daar is zovee betrouwbare informatie over te vinden en dat word de grootste "rampspoed" ooit in het wereldse leven. Op youtube staan veel video's die daar meer over vertellen. Dus de voorspellingen die ik zeker zie uitkomen zijn dan de "grote" tekenen die hier ook beschreven staan. Datum vertellen is onmogelijk, zelfs de profeet had de kennis niet over het Uur. Dat weet alleen God wanneer het Uur daadwerkelijk plaats zal vinden. De profeet had echter wel heel veel voorspellingen al gedaan Mét datum en namen van betrokkenen etc. daar had ik ook een topic over geopend..heb je die al bekeken?quote:Op maandag 7 juni 2010 12:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maar doe jij eens een voorspelling. Degene waar je het sterkste bij voelt dat je er een relatief nauwkeurige datum bij kan bedenken en dat het een ding is waar we allemaal laterhand van kunnen zeggen. Wow... dat was voorspeld.
Voor het geval dat zo'n voorspelling uitkomt, dat je kunt zeggen; Heey, dat was voorspeld!quote:Op maandag 7 juni 2010 12:05 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
En wat wil je nu zeggen met dit topic? Wat wil je ermee bereiken?
Ik wil gewoon een einddatum eigenlijk. Een moment dat als er dan een bepaald ding nog niet is gebeurt dat jij en ik dat raar vinden.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:14 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Voor het geval dat zo'n voorspelling uitkomt, dat je kunt zeggen; Heey, dat was voorspeld!
Hier een voorbeeld; 1. Umar vertelde in een verhaal dat is opgetekend inde 'Sahih al-Muslim': Alvorens het gevecht van Uhud begon, wandelde de Boodschapper van God, vzmh, rond op het slagveld en wees op enkele plekken terwijl hij zei: Abu Jahl zal hier worden gedood en 'Utba hier, Shayba hier, Walid hier, enz. Ik zweer bij God dat nà het gevecht de dode lichamen van al deze mannen werden gevonden precies op de plekken die de Boodschapper had aangeduid. (Muslim, Janna, 76,77)quote:Op maandag 7 juni 2010 12:14 schreef SpecialK het volgende:
Ok prima... maar jij hebt je er in verdiept. Jij bent de kenner. Kan je niet eventjes 1 hapklare voorspelling + richtdatum er uit halen voor me?
Hoeft zelfs niet op de maand te zijn.. maar jaar... of 5 jaar... i'm not picky.
Veel dingen zijn al gebeurd maar goed. oké; imam mahdi zal komen, jezus zal terugkomen en de dajjaal zal verschijnen. Die 3 gaan zeker gebeuren in dezelfde tijd. Datum kan ik niet geven, maar alles wijst erop dat het "spoedig" zal gebeuren.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een einddatum eigenlijk. Een moment dat als er dan een bepaald ding nog niet is gebeurt dat jij en ik dat raar vinden.
Dus dit topic is bedoeld als bewijsmateriaal zodat jij later kan zeggen 'told you so'? Dan valt er weinig te discussiëren verder.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:14 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Voor het geval dat zo'n voorspelling uitkomt, dat je kunt zeggen; Heey, dat was voorspeld!
Nee, niet dat ik zo graag mijn gelijk wil halen..want het zullen hele moeilijke tijden worden voor iedereen. Maar was benieuwd naar jullie mening.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:31 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Dus dit topic is bedoeld als bewijsmateriaal zodat jij later kan zeggen 'told you so'? Dan valt er weinig te discussiëren verder.
Weinig indrukwekkend. Het is mij totaal onduidelijk wie dit is, wat er gebeurt is en hoeveel onafhankelijke bronnen het verhaal kunnen verifieren. Bovendien is achteraf voorspellen natuurlijk niet echt eerlijk. Zo kan je alles wel krom gaan lezen totdat het valt binnen de kaders van je zogenaamde profetische teksten.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:27 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Veel dingen zijn al gebeurd maar goed. oké; imam mahdi zal komen, jezus zal terugkomen en de dajjaal zal verschijnen. Die 3 gaan zeker gebeuren in dezelfde tijd. Datum kan ik niet geven, maar alles wijst erop dat het "spoedig" zal gebeuren.
Wat vind je overigens van de voorspellingen die al zijn gedaan en uitgekomen, zoals het voorbeeld wat ik gaf?
Maar als er zoals jij zegt een paar superhelden op zullen staan, dan zal het qua moeilijkheid wel meevallen toch? Of wat doen ze eigenlijk, Jezus en die anderen?quote:Op maandag 7 juni 2010 12:33 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Nee, niet dat ik zo graag mijn gelijk wil halen..want het zullen hele moeilijke tijden worden voor iedereen. Maar was benieuwd naar jullie mening.
Ah je vraagt naar een mening.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:33 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Nee, niet dat ik zo graag mijn gelijk wil halen..want het zullen hele moeilijke tijden worden voor iedereen. Maar was benieuwd naar jullie mening.
Nee heb liever niet dat je zo denkt als je zo'n voorspelling ziet uitkomen..heb liever dat je je verstand gaat gebruiken en inziet dat God wel zeker bestaat. Had je al wat bekeken over de dajjaal?quote:Op maandag 7 juni 2010 12:34 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Weinig indrukwekkend. Het is mij totaal onduidelijk wie dit is, wat er gebeurt is en hoeveel onafhankelijke bronnen het verhaal kunnen verifieren. Bovendien is achteraf voorspellen natuurlijk niet echt eerlijk. Zo kan je alles wel krom gaan lezen totdat het valt binnen de kaders van je zogenaamde profetische teksten.
Daarom vraag ik om een voorspelling in de toekomst. Zodat wij het met z'n allen in de krant kunnen lezen. En iedereen die dit topic heeft gelezen bij zichzelf kan zeggen. Verdomme. Dat heeft die numerseven voorspeld dat dit zou gebeuren binnen deze tijd. Wat een held.
Zij komen de wereld verbeteren (zoals je in de openingspost kunt lezen) het gedeelte van de dajjaal; dat gaat heel moeilijk worden voor iedereen. Maar er zijn mogelijkheden om je te beschermen, staan ook in de openingspost.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:29 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Maar als er zoals jij zegt een paar superhelden op zullen staan, dan zal het qua moeilijkheid wel meevallen toch? Of wat doen ze eigenlijk, Jezus en die anderen?
Het einde van de wereld gebeurt in één keer en het is onverwachts. Niemand heeft daar specifieke kennis over. In de openingspost gaat het ook meer om de tekenen die vóór de dag des oordeels uitkomen. Wanneer op de bazuin geblazen word dan begint de wederopstanding en daarna volgt de dag des oordeels. Duidelijk zo?quote:Op maandag 7 juni 2010 13:36 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ah je vraagt naar een mening.
Mijn mening is dat het totale onzin is, het is zo vaak voorgekomen dat mensen dachten dat het einde der tijden was aangebroken en zo vaak waren er toch betere redenen dan nu, zoals de eerste/tweede wereldoorlogen, Spaanse griep pandemie, verschillende pest epidemieën waarbij tussen 1347-1351 een derde van de toenmalige Europese bevolking het leven liet, de val van Rome etc etc.
Maar nee hoor, nu weet men het zeker, nu gaat het echt gebeuren...blablabla <--Want daar komt het op neer.![]()
Over 5 miljard jaar mag je je pas echt zorgen maken op deze planeet.
Welke bedoel je precies, kun je die zinnen even copy/paste hier?quote:Op maandag 7 juni 2010 19:41 schreef Complexiteit het volgende:
Wat ik nu uit je OP opmaak is dat er een tiran de wereld inkomt om de hele wereld zijn wil op te leggen. Dan komt er vervolgens een andere die een tijdje gaat heersen en iedereen aan z'n wil onderwerpt. Dus zo komt de wereld aan z'n einde, doordat die figuren haar ten gronde richten?
Hier een paar zinnen die ik gezien heb.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:54 schreef NumberSeven het volgende:
• Ze zullen vechten en zelfs de buiken van zwangere vrouwen opensnijden en hun kinderen slachten. (Muslim).
• Dajjal zal komen bij een ander man, wiens vader en broer allang dood zijn. Hij zal vragen, 'Als ik jou vader en broer terug tot leven breng, zal je geloven dat ik jou Heer ben?' die man zal zeggen, 'Waarom niet?' Dus dan zullen er 2 duivelen in de vorm van zijn vader en broer voor hem verschijnen. Hij zal denken dat dit zijn vader en broer zijn. (Dit is overgevelerd door Imaam Ahmad).
• Hij zal over de hele wereld reizen. Hij zal regen zenden over degenen die in hem geloven zodat hun dieren vet worden en velden groen en hij zal droogte zenden over degenen die niet in hem geloven, waardoor hun velden, bomen, groentes allemaal afdrogen.
• Dajjal zal veertig dagen verblijven op aarde, dan zal Jezus neerdalen in Damascus in Syrië, bij het witte minaret. (Dit Hadith is overgeleverd door Imaam Muslim).
• Tijdens zijn leven zal Allah elke religie laten verdwijnen, alleen moslims zullen overblijven. (Ahmad).
• Jezus zal Shariah neerzetten op aarde en 40 jaar regeren en mensen tot Islam roepen en Jihad voeren tegen onrechtvaardigen. (Ahmad).
• Hij zal het kruis breken en de varkens doden. (Ahmad).
• Imam Mahdi en Jezus zullen in dezelfde tijd leven en Mahdi zal 7 tot 9 jaar regeren. (Muslim).
Ja het is me wel duidelijk wat jij zegt hoor, dat is het probleem niet, het punt is dat dit soort apocalyptische denkbeelden zo vaak zijn voor gekomen in het verleden dat het gewoon weg niet geloofwaardig is.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:33 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Het einde van de wereld gebeurt in één keer en het is onverwachts. Niemand heeft daar specifieke kennis over. In de openingspost gaat het ook meer om de tekenen die vóór de dag des oordeels uitkomen. Wanneer op de bazuin geblazen word dan begint de wederopstanding en daarna volgt de dag des oordeels. Duidelijk zo?
Hoe weet je of iemand in Afghanistan, Irak en de andere landen die je opnoemt oprecht in Hem geloven?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:20 schreef vaarsuvius het volgende:
hij zal droogte zenden over degenen die niet in hem geloven, waardoor hun velden, bomen, groentes allemaal afdrogen.
LOL, blijkbaar geloven ze toch nog niet hard genoeg in Afghanistan, Irak, Egypte, Rest van Noord Afrika, Saoedi Arabia etc etc
Terwijl wij, arme europeanen hier in het groene en redelijk natte Europa onze dagen moeten slijten, wat een drama.
Hoe kom je daarbij? Hoe kan ik weten of dit in mijn tijdperk gaat gebeuren? Bepaalde tekenen spelen zich al af maar de grote tekenen, heb werkelijk geen idee wanneer precies dat gaat plaatsvinden. Het komt steeds dichterbij en dichterbij. Uitverkoren? Gast, niemand is zeker van zijn eindbestemming. Zelfs de meest vrome geleerden die vrezen voor hun plekje.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ja het is me wel duidelijk wat jij zegt hoor, dat is het probleem niet, het punt is dat dit soort apocalyptische denkbeelden zo vaak zijn voor gekomen in het verleden dat het gewoon weg niet geloofwaardig is.
Ik blijf het onzin vinden kijkend naar de historie.
Daarbij vind je het van je zelf niet een beetje egocentrisch om te denken dat jij in het tijdperk leeft waar dit apocalyptische gebeurtenis gaat plaats vinden? Alsof jij jezelf ziet als uitverkorene...dat vind ik nog wel het meest vreemde aan mensen die zo bezig zijn met de dag des oordeels.
Kan me voorstellen dat je het "vreemd" vind. Als je niet gelooft, dan gaat dit dus allemaal niet plaatsvinden volgens jou. Waarom je dan nog druk maken?quote:Op maandag 7 juni 2010 20:11 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Hier een paar zinnen die ik gezien heb.
Maar wat is het punt eigenlijk, waarom laten ze ons niet gewoon met rust? Ik geloof niet, voor zover dat nog niet duidelijk was, maar ik vind het gewoon beetje vreemd al die verhalen.
Waarom open je dan een topic? Je wilde toch andere meningen horen, zei je? Die krijg je dan ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:32 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je het "vreemd" vind. Als je niet gelooft, dan gaat dit dus allemaal niet plaatsvinden volgens jou. Waarom je dan nog druk maken?
Ja daar ben ik ook blij mee;quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:34 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Waarom open je dan een topic? Je wilde toch andere meningen horen, zei je? Die krijg je dan ook.
Sorry hoor, jij geeft aan dat jij niet kan weten dat het in jouw tijdperk gaat gebeuren, maar op het zelfde moment ben jij kennelijk er wel van overtuigd dat het steeds dichterbij gaat komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:31 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Hoe kan ik weten of dit in mijn tijdperk gaat gebeuren? Bepaalde tekenen spelen zich al af maar de grote tekenen, heb werkelijk geen idee wanneer precies dat gaat plaatsvinden. Het komt steeds dichterbij en dichterbij. Uitverkoren? Gast, niemand is zeker van zijn eindbestemming. Zelfs de meest vrome geleerden die vrezen voor hun plekje.
Waar maak ik me druk? Ik heb inderdaad niks te vrezen, zeker niet van teksten uit een of ander boek. Maar ik vind het gewoonweg best wel interessant om te kijken hoe mensen denken die wel in een bepaalde God geloven, en wat het nut eigenlijk is van al die teksten en doemberichten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:32 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je het "vreemd" vind. Als je niet gelooft, dan gaat dit dus allemaal niet plaatsvinden volgens jou. Waarom je dan nog druk maken?
Dat het dichtbij is betekent niet dat het in "mijn tijdperk/leven" zal gebeuren. We komen steeds dichterbij naar mate de klok doortikt..dus waarom niet "discussiëren" over de tekenen die worden voorspeld. Niets mis mee toch? Bovendien, je zegt dat het allemaal wat lijkt doordat er tegenwoordig veel gaande is in de wereld..dat is ook zo; maar niet per se de hoofdreden om te denken; oei..nu gaat er wat gebeuren. Dat er een einde aan dit leven en de wereld komt, dat staat vast. Waar we het in de openingspost over hebben zijn met name de grote tekenen vóór dat het zover is.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:30 schreef Semisane het volgende:
[..]
Sorry hoor, jij geeft aan dat jij niet kan weten dat het in jouw tijdperk gaat gebeuren, maar op het zelfde moment ben jij kennelijk er wel van overtuigd dat het steeds dichterbij gaat komen.
Mijn vraag is dus ook; Waarom heb jij de mening dat het steeds dichterbij gaat komen?
Tijdens de Zwarte dood wist men het ook heel zeker en laten we eerlijk zijn, toen had men toch echt wat meer redenen om daar overtuigd van de zijn, het gebeurt niet al te vaak dat een ziekte 1/3 van de bevolking van een deel van de wereld over kling jaagt. Toch was dat niet het "einde der tijden".
Nu denken gasten zoals jij dat het er wel aan zit te komen omdat er wat suggestieve voorspellingen zijn die zo achterlijk multi-interpretabel zijn, dat men ze aan werkelijk elk klein incident kunnen koppelen.
Ik snap het ergens wel hoor, het lijkt allemaal heel wat, wat er tegenwoordig gaande is in de wereld en natuurlijk zijn wij mensen egocentrisch genoeg om te denken dat wat wij nu meemaken een enorme impact moet gaan hebben in de wereld geschiedenis, maar achter af zal dat allemaal wel meevallen verwacht ik, als ik zo naar de geschiedenis van de mensheid kijk.
Begrijp je hele reactie niet, probeer eens nog een keer en dan duidelijker.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:10 schreef Spanky78 het volgende:
Numberseven: je kunt de boel zo makkelijk anders interpreteren.
Ik kan bijvoorbeeld claimen dat juist omdat de meeste moslims wonen in woestijngebied, dit het valse geloof is. Jullie hebben het bij het foute eind! Aangezien jullie vanalles doen dat jhuist tegen dingen in jullie Quran ingaat.
Ik heb nu inderdaad wel een beetje dorstquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:20 schreef vaarsuvius het volgende:
[b]hij zal droogte zenden over degenen die niet in hem geloven
Had je mijn bericht gelezen in 'n ander topic; over de vrijdag?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb nu inderdaad wel een beetje dorst
Dat jouw heilige geschriften en al die zogenaamde goede imams veel hebben gezegd dat op allerlei manieren kan worden geinterpreteerd. Los van vertalen is op basis van een boek zowel te beredeneren dat de overwegend islamitische woestijnvolken het slechter hebben en op die manier de toorn van god over zich heen hebben, als dat ze juist door een beproeving te doorstaan vroom en braaf zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:47 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Begrijp je hele reactie niet, probeer eens nog een keer en dan duidelijker.
Je slaat hierbij volledig de plank mis. Er zijn niet voor niets tafsirs en geleerden die de juiste geloofsleer belijden en onderwijzen. Iemand kan geen misbruik maken van de koran door het op "zijn manier" te interpreteren. De algemene interpretatie is over het algemeen zeer duidelijk en de basiszaken zijn dat ook. Natuurlijk zijn er bepaalde meningsverschillen, en wordt er helaas onnodig bloed vergoten binnen een aantal stromingenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat jouw heilige geschriften en al die zogenaamde goede imams veel hebben gezegd dat op allerlei manieren kan worden geinterpreteerd. Los van vertalen is op basis van een boek zowel te beredeneren dat de overwegend islamitische woestijnvolken het slechter hebben en op die manier de toorn van god over zich heen hebben, als dat ze juist door een beproeving te doorstaan vroom en braaf zijn.
Dit soort religieuze quatsch is juist vanwege zijn multi-interpretabele aard zo populair. Elke dictator, manipulator en machtsmisbruiker kan het zijn kant op praten. Zie hier de geschiedenis van de monotheistische religies. Vooral het christendom en de islam hebben hier last van, aangezien de joden al heel lang over de aarde zijn verspreid...
Als het zo duidelijk is, waarom zijn er dan meningsverschillen? En wie bepaalt hoe wie er dan gelijk heeft? Daarbij wordt door alle partijen op dezelfde bron teruggegrepen en toch trekken ze verschillende conclusies.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:16 schreef NumberSeven het volgende:
Je slaat hierbij volledig de plank mis. Er zijn niet voor niets tafsirs en geleerden die de juiste geloofsleer belijden en onderwijzen. Iemand kan geen misbruik maken van de koran door het op "zijn manier" te interpreteren. De algemene interpretatie is over het algemeen zeer duidelijk en de basiszaken zijn dat ook. Natuurlijk zijn er bepaalde meningsverschillen, en wordt er helaas onnodig bloed vergoten binnen een aantal stromingenmaar de koran is duidelijk en correct zonder tegenstrijdigheden of fouten.
Dit is een gunst en genade van Allah zodat we elkaar leren kennen en van elkaar leren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:24 schreef Modus het volgende:
[..]
Als het zo duidelijk is, waarom zijn er dan meningsverschillen?
quote:En wie bepaalt hoe wie er dan gelijk heeft?
Omdat er verschillende bronnen zijn. Shia en Soennah delen alleen de koran, niet de overige geschriften.quote:Daarbij wordt door alle partijen op dezelfde bron teruggegrepen en toch trekken ze verschillende conclusies.
Vroeger was :quote:En al die islamgeleerden en imams doen ook niks anders dan gewoon interpreteren hoor.
een principe, nu wordt dat niet zo nauwkeurig meer gehandhaafd.quote:"Als jullie iets vinden dat tegen de uitspraken van de Profeet vrede zij met hem is, dan gooien jullie mijn woorden tegen de muur."
Het is geen post om voort mee te discussiëren, het is een educatieve post, desalniettemin biedt het meer ruimte voor discussie dan jouw laatste post, niet?quote:
Op cultureel vlak zal ik altijd wel een moslim zijn denk ik, Suiker-Offerfeest, Koran enzo vind ik nog steeds mooi, maar geloof in een god is wel een ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:39 schreef Modus het volgende:
Nou nee, altijd overal maar 'Allah' op antwoorden schiet lekker op. En ben je nou ineens weer moslim ofzo?.
Omdat men zich tegenwoordig niet identificeert met eigen principes, maar in oppositie tegen de ander.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:53 schreef Modus het volgende:
Die laatste zin bijv., waarom wordt dat tegenwoordig niet zo meer gehandhaafd. Heeft Allah even gebeld met de hoofdimam om dat door te geven ofzo?
Jihadisten zoals Al-Qaida en consorten zijn bijvoorbeeld van mening dat je wel onschuldigen mag targetten in een oorlog, wat geheel in strijd is met de Koran omdat er tegenwoordig een oorlogsvoering is met het drukken van een knopje ipv legers vs legers. Dus ja, op dat punt heb je wel een rake punt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:53 schreef Modus het volgende:
Of is dat misschien gewoon een geleidelijke verschuiving in inzichten door steeds meer kennis en anderszins tijdgeestafhankelijke veranderingen?
HMMM staat niets over in de bijbel.quote:• Imam Mahdi en Jezus zullen in dezelfde tijd leven en Mahdi zal 7 tot 9 jaar regeren. (Muslim).
Ik moet zeggen dat de meeste Moslims in die woestijngebieden dan ook best wel schijnheilig geloven, voorzover ik het heb mogen meemaken. Ik denk dat de Moslims in Europa standvastiger zijn in hun geloof en het beter praktiseren. Dus wat dat betreft zou het weer kloppen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:10 schreef Spanky78 het volgende:
Numberseven: je kunt de boel zo makkelijk anders interpreteren.
Ik kan bijvoorbeeld claimen dat juist omdat de meeste moslims wonen in woestijngebied, dit het valse geloof is. Jullie hebben het bij het foute eind! Aangezien jullie vanalles doen dat jhuist tegen dingen in jullie Quran ingaat.
Dat kun je wellicht verklaren door het feit dat moslims in Europa meer moeite moeten doen om hun identiteit vast te houden, en dat dat zich uit in het strenger naleven van hun religiequote:Op woensdag 9 juni 2010 01:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de meeste Moslims in die woestijngebieden dan ook best wel schijnheilig geloven, voorzover ik het heb mogen meemaken. Ik denk dat de Moslims in Europa standvastiger zijn in hun geloof en het beter praktiseren. Dus wat dat betreft zou het weer kloppen.
Je neemt de 'westerse' definitie over van 'oorlog' ... vandaar dat je zaken door elkaar haalt. Oorlog is veel ruimer dan leger tegen leger en strategisch gezien is het sowieso niet haalbaar voor een organisatie of een klein land tegen de VS leger tegen leger te vechten. Een gezonde man begrijpt dit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jihadisten zoals Al-Qaida en consorten zijn bijvoorbeeld van mening dat je wel onschuldigen mag targetten in een oorlog, wat geheel in strijd is met de Koran omdat er tegenwoordig een oorlogsvoering is met het drukken van een knopje ipv legers vs legers. Dus ja, op dat punt heb je wel een rake punt.
uuuuhhhhhh. Ik was niet echt serieus met die reactie eerlijk gezegd... Ik weet dat deze tekenen er zijn en vele zijn al uitgekomen. Niemand kan dat ontkennen. Voor de rest houdt ik me niet echt bezig met de tekenen die nog moeten uitkomen... maar ik zie er wel steeds meer uitkomen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat kun je wellicht verklaren door het feit dat moslims in Europa meer moeite moeten doen om hun identiteit vast te houden, en dat dat zich uit in het strenger naleven van hun religie
Nee, dat maak jij er van. Ik neem een taalkundig definitie van 'oorlog' wat onder de massa's wordt begrepen als leger vs leger. Ik heb 'oorlog' gebruikt om het Arabische woordje 'Harb' mee te vertalen. Een woord dat meer dan niet voor gewapend confrontatie tussen twee legers wordt gevoerd. Als ik een ruimer begrip voor het strijd van twee opposerende groepen wilde gebruiken ging ik wel voor 'strijd' of 'Jihad', lijkt me eerder dat jij opvattingen als standaard op mij probeert te leggen dan dat ik twee zaken door elkaar haal.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:17 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Je neemt de 'westerse' definitie over van 'oorlog' ... vandaar dat je zaken door elkaar haalt. Oorlog is veel ruimer dan leger tegen leger en strategisch gezien is het sowieso niet haalbaar voor een organisatie of een klein land tegen de VS leger tegen leger te vechten. Een gezonde man begrijpt dit.
Prima dat je mijn woorden interpreteert conform jouw opvattingen, maar ik zie zoals al eerder gezegd een onschuldig persoon als iemand die niet deelneemt aan een direct militair confrontatie, dan wel verantwoordelijk hiervoor. Daarnaast is het niet zo dat een burger simpelweg kan zeggen dat ze geen belasting betalen. Noch hebben de burgers gestemd voor oorlog tijdens de verkiezingen, enkele uitzonderingen daargelaten. Maar dat een volk kiest voor een bepaald soort van regering en belasting betaald maakt ze dus schuldig als ik je goed begrijp? Dat is namelijk precies hoe Al-Qaida het doden van - in mijn ogen - onschuldigen goed praat.quote:Aanpassing van je definitie van oorlog leidt to aanpassing van je 'definitie' van onschuldige burgers. Merk op dat de VS mensen oppakt omdat ze bijv geld geven aan Hamas of andere 'terreur' organisatie. Je kunt je dan afvragen, als een regering een oorlog voelt, de regering is door het volk gekozen, de oorlog is met belastinggeld betaald en de oorlog eist veel burger slachtoffers bij de andere partij, hoe ver kun je nog spreken over 'onschuldigen die belasting betalen om een oorlog te voeren die de burgers van andere partij doodt'.
Klopt, ik gebruikte Al-Qaida omdat ieder tiener en bejaarde er wel minimaal één keer van heeft gehoord, niet om ze als uniek en eerste te zien. Vandaar dat ik ook sprak in meervoud en vergelijkbaren onder 'consorten'.quote:Het is waar dat in uiterste gevallen dat een leger/vijand aangevallen kan worden al weet de leider dat dit misschien kan leiden tot doden onder burgers. Dit is niet alleen nu gebeurd door Alqaeda maar ook honderden jaren geleden.
Dat heb ik in de op uitgelegd toch. Achter elke overlevering staat een naam, die van buchari en muslim zijn de meest betrouwbare hadiths. Andere voorspellingen kun je direct uit de koran halen, en dat is de belangrijkste bron van kennis.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:21 schreef Optimistic1 het volgende:
Mooi en aardig. Hoe zit het met de authenciteit van de hadiths? Ging je ook na of deze hadtihs allemaal betrouwbaar zijn? Veel van zulke hadiths zijn namelijk gewoon niet te vertrouwen: er is vaak iets met het keten van overleveraars.
Het gebruik van dat soort 'quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:24 schreef NumberSeven het volgende:
Dat heb ik in de op uitgelegd toch. Achter elke overlevering staat een naam, die van buchari en muslim zijn de meest betrouwbare hadiths. Andere voorspellingen kun je direct uit de koran halen, en dat is de belangrijkste bron van kennis.Er staan idd. veel zwakke hadiths tussen, maar de belangrijkst en grootste tekenen die zijn bijna allemaal authentiek.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:01 schreef Modus het volgende:
[..]
Het gebruik van dat soort ''-s vind ik altijd heel typisch.
Oh ik gebruik normaliter altijd deze als afsluiting;quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:01 schreef Modus het volgende:
[..]
Het gebruik van dat soort ''-s vind ik altijd heel typisch.
Thnx voor de video, hoofdstuk; de Opstanding. zitten aardig wat confronterende verzen in zoals;quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:38 schreef Optimistic1 het volgende:
Over de dag des oordeels gesproken:
Dat onwetendheid zich verspreid dacht ik al te merken want ik zie de afgelopen twee jaar een toename in dit soort belachelijke geloofstopics hier op fokquote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:54 schreef NumberSeven het volgende:
• Er zullen veel boeken zijn, maar mensen met kennis zullen weinig zijn en onwetendheid zal zich verspreiden.
Ik moet wel zeggen: zet je TV aan, en zap van 1 naar kanaal 40 ofzo. Wat zie je? Domme blonde pornowijven, astroTV, kansspelletjes, TeleSell meuk, meer porno, etc.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 03:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat onwetendheid zich verspreid dacht ik al te merken want ik zie de afgelopen twee jaar een toename in dit soort belachelijke geloofstopics hier op fok
Je lijkt me serieus en oprecht. De Joodse, Christelijke en Islamitische godsdiensten zijn drie loten van dezelfde stam. Met het Christelijke geloof zijn we hier al heel lang bekend. De fundamentele kritiek op deze godsdienst is ook van toepassing op de Islam. Heb je deze al eens onderzocht?quote:Op maandag 7 juni 2010 12:33 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Precies, het leven word steeds oneerlijker en mensen worden steeds gekker. Wat vroeger gigantische zonden waren is tegenwoordig normaal. Meisjes van 13 die al halfnaakt op straat lopen, veel zuipen, muziek maken etc. en dit is waar het leven om draait? Mensen zijn helemaal de weg kwijt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 03:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen: zet je TV aan, en zap van 1 naar kanaal 40 ofzo. Wat zie je? Domme blonde pornowijven, astroTV, kansspelletjes, TeleSell meuk, meer porno, etc.
De film Idiocracy geeft dit punt ook beangstigend scherp aan. Kijk het een keer en zie gewoon wat er gebeurt. De mens is/wordt dom gehouden, en dommer gemaakt. Trendvolgers, hip zijn, veel zuipen, hersenloze TV kijken, etc.
Je wordt er bijna bang van
Wat bedoel je exact? Mijn mening is overigens dat moslims het beste hun religie kunnen praktiseren in een islamitisch land. (hijra = verplicht voor iedereen die daartoe in staat is.)quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:55 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je lijkt me serieus en oprecht. De Joodse, Christelijke en Islamitische godsdiensten zijn drie loten van dezelfde stam. Met het Christelijke geloof zijn we hier al heel lang bekend. De fundamentele kritiek op deze godsdienst is ook van toepassing op de Islam. Heb je deze al eens onderzocht?
In het toen nog diep Christelijke Europe heeft men voor deze scheiding gekozen, na een lange tijd van godsdienst twisten. Wat is je mening over de scheiding tussen kerk en staat?
Heb je nou eigenlijk de videos en vele links die men je heeft gegeven in het andere topic al gezien en gelezen? Of ben je net zo lui als je je publiek verwijt te zijn?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:54 schreef NumberSeven het volgende:
Ik weet dat jullie te lui zijn om veel te lezen ...
Ik kijk ze wel hoor.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heb je nou eigenlijk de videos en vele links die men je heeft gegeven in het andere topic al gezien en gelezen? Of ben je net zo lui als je je publiek verwijt te zijn?
Mwoa. Dit word onderhand ook wel een erg dogmatisch beeld dat de "intellectuele mens" heeft over de eigen maatschappij in het westen. Ik zou wel eens een onderzoek willen zien met vergelijking van de burger in 1500,1600,1700,1800,1900 tegenover de burger vandaag de dag.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 03:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen: zet je TV aan, en zap van 1 naar kanaal 40 ofzo. Wat zie je? Domme blonde pornowijven, astroTV, kansspelletjes, TeleSell meuk, meer porno, etc.
De film Idiocracy geeft dit punt ook beangstigend scherp aan. Kijk het een keer en zie gewoon wat er gebeurt. De mens is/wordt dom gehouden, en dommer gemaakt. Trendvolgers, hip zijn, veel zuipen, hersenloze TV kijken, etc.
Je wordt er bijna bang van
Dat is van alle tijdenquote:Op zondag 29 augustus 2010 12:20 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Precies, het leven word steeds oneerlijker en mensen worden steeds gekker. Wat vroeger gigantische zonden waren is tegenwoordig normaal. Meisjes van 13 die al halfnaakt op straat lopen, veel zuipen, muziek maken etc. en dit is waar het leven om draait? Mensen zijn helemaal de weg kwijt.
Ik begreep t gewoon niet helemaal.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:14 schreef SpecialK het volgende:
maar je hebt er niks over te melden verder? Echt een fijne discussieparter maakt je dat niet, he.
Nou het word wel degelijk erger hoor allemaal, dat is i.i.g. duidelijk.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:37 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is van alle tijdenWe hebben nu alleen media die het beter in beeld en geluid brengen. Natuurlijk zijn er sexuele excessen onder jongeren, maar ik denk dat het nogal es overdreven wordt. En dat gelovigen het aangrijpen om hun Sodom en Gemorra beeld met hel, verdoemenis, laatste oordelen en zwavelregens kracht bij te zetten.
Voor mij niet. Wat zoal zou dat aantonen dan?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:11 schreef NumberSeven het volgende:
Nou het word wel degelijk erger hoor allemaal, dat is i.i.g. duidelijk.
Wellicht een goed idee om dan vragen te stellen? Daar is dit forum immers ook voor. Genoeg mensen die het geduld en de tijd hebben.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:09 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Ik begreep t gewoon niet helemaal.
Ik wil me concentreren op de komende 10 nachten, zoals je misschien wel weet valt de waardevolle nacht daaronder. Die is beter dan 1000 maanden. Misschien dat ik daarna nog langs kom hierquote:Op zondag 29 augustus 2010 22:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wellicht een goed idee om dan vragen te stellen? Daar is dit forum immers ook voor. Genoeg mensen die het geduld en de tijd hebben.
wtf ?quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:03 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Ik wil me concentreren op de komende 10 nachten, zoals je misschien wel weet valt de waardevolle nacht daaronder. Die is beter dan 1000 maanden. Misschien dat ik daarna nog langs kom hier
Net zo duidelijk als je statistieken?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:11 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Nou het word wel degelijk erger hoor allemaal, dat is i.i.g. duidelijk.
Wijd daar eens over uit.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:01 schreef Deliriant het volgende:
De wereld vergaat, het is wel heel dom om te denken dat de aarde niet vergaat, uit stof zijt gij geboren en tot stof zult gij wederkeren.
De scheiding tussen kerk en staat is voor iedereen ongemakkelijk.quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:22 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Wat bedoel je exact? Mijn mening is overigens dat moslims het beste hun religie kunnen praktiseren in een islamitisch land. (hijra = verplicht voor iedereen die daartoe in staat is.)
Het is de nacht waarop de koran voor het eerst werd geopenbaard. De nacht is beter dan 1000 maanden, daden van aanbidding worden vermeerderd alsook de beloningen daarvoor. Dus veel mensen brengen die "nacht" in de moskee door of thuis door het gedenken van Allah, gebeden verrichten, smeekbeden doen etc.quote:Op maandag 30 augustus 2010 09:47 schreef Modus het volgende:
Ik moest ook even googlen http://nl.wikipedia.org/wiki/Soera_De_Waardevolle_Nacht
Hoe ze dat dan beleven, geen idee. Is die nacht dan lekkerder dan seks ofzo, wat gebeurt er dan precies?
Bewijzen, het is maar wat je bewijs noemt. Mensen willen God zelf zien en dan pas geloven, er zijn mensen in de tijd van de profeet die het ene wonder na het andere meemaakten en nóg wilden ze niet geloven, ze beschuldigden hem zelfs van tovenarij. Geloof heet niet voor niets "geloof". Je gelooft namelijk in het ongeziene/onwaarneembare. Dat veel mensen pas willen geloven als ze God kunnen waarnemen, tja als dat zo was dan zou er geen enkele ongelovige meer zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:42 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De scheiding tussen kerk en staat is voor iedereen ongemakkelijk.
Volgens de gelovigen bestaat God, ook voor de ongelovigen, alleen begrijpen de ongelovigen dat niet
Volgens de ongelovigen bestaat God niet, ook niet voor de gelovigen, alleen begrijpen de gelovigen dat niet.
Volgens de scheiding tussen kerk en staat, doen we net alsof het persoonlijke voorkeuren betreft, alleen gelooft niemand dat. We doen dat om te voorkomen dat je elkaar de hersens inslaat.
Bewijzen??? Dat blijkt niet zo eenvoudig. Nogmaals, voor Nederland is het monotheisme een oude bekende. De kritiek gaat al eeuwen terug. Christenen accepteren dat het bestaan van God niet bewezen kan worden( zie: Godsbewijzen ). Dat Mohammed een profeet is en de Koran Gods woord, laat zich ook niet bewijzen. De lijst uit het OP is ook niet overtuigend, zoals al door vele is aangegeven: de voorspellingen zijn te vaag, multi-interpreteerbaar (zie eerdere voorbeeld over droogte), de huidige trend is onduidelijk (vereist veel historische kennis).
Als twee mensen ieder een broodje kaas eten, maakt het voor de spijsvertering niet uit, of de één in God geloofd en de andere niet. Dat maakt het idee van God speculatief. De trend in de westerse wereld is, de wereld aan gene zijde te herinterpreteren in termen van de wereld aan deze zijde (alles terugvoeren op de natuurlijke orde der dingen en de bovennatuurlijke wereld te schrappen).
Zo is het, we zijn gemaakt uit aardwerk en we zullen in dezelfde aarde worden begraven.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:01 schreef Deliriant het volgende:
De wereld vergaat, het is wel heel dom om te denken dat de aarde niet vergaat, uit stof zijt gij geboren en tot stof zult gij wederkeren.
Ik weet het zeker omdat ik het geloof????quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:48 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Bewijzen, het is maar wat je bewijs noemt. Mensen willen God zelf zien en dan pas geloven, er zijn mensen in de tijd van de profeet die het ene wonder na het andere meemaakten en nóg wilden ze niet geloven, ze beschuldigden hem zelfs van tovenarij. Geloof heet niet voor niets "geloof". Je gelooft namelijk in het ongeziene/onwaarneembare. Dat veel mensen pas willen geloven als ze God kunnen waarnemen, tja als dat zo was dan zou er geen enkele ongelovige meer zijn.
Oke, en nu?quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik weet het zeker omdat ik het geloof????
Geloof is het ondergeschikt aan de scheiding tussen kerk en staat, want het geloof van de één overtuigd een ander niet. 'Geloven' kan schadelijk zijn als geloof wordt verward met waarheid. Waarheid is gereserveerd voor beweringen die niet meer waar zijn, dan de argumenten ze dragen.
Dat ene topic openen dat je nog zou openen?quote:
Haha, ik was er mee bezig...was nog aan het nadenken over een goed onderwerp. Ik dacht aan de bigbang, en de perfecte structuur in het universum. Zou dat een goeie zijn?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat ene topic openen dat je nog zou openen?
Ik zou als ik jou was wegblijven van waardeoordelen als "perfect" als je wetenschapstypes wilt overtuigen van iets. Kom eens met een concreet voorbeeld.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:16 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Haha, ik was er mee bezig...was nog aan het nadenken over een goed onderwerp. Ik dacht aan de bigbang, en de perfecte structuur in het universum. Zou dat een goeie zijn?
Ok laat maar, ik open geen topic meer.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was wegblijven van waardeoordelen als "perfect" als je wetenschapstypes wilt overtuigen van iets. Kom eens met een concreet voorbeeld.
Jawel hoor, punt is dat ik eerst het abc van de islam zeer goed moet beheersen alvorens dawah te verrichten. Daar ga ik mee aan de slag, moet ook nog mijn Arabisch bijspijkeren. Bovendien ben ik van plan om zo nu en dan een wetenschappelijk boek te lenen uit de bieb om ook daarin te leren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:59 schreef SpecialK het volgende:
Je kan natuurlijk ook een topic openen waarin je vraagt hoe dingen werken. Toch?
Of heb je geen zin om te leren?
Ik zie niet wat het leren van wetenschapsconcepten in de weg zou moeten zitten bij je islam studie en waarom je eerst moet leren dawa-en alvoorns een discussie in te duiken over de wetenschap. Je lijkt een beetje in een patroon te vervallen waaruit blijkt dat je eigenlijk helemaal geen interesse hebt om nieuwe dingen mee te krijgen. Je hebt maar 1 doel. En dat is iemand bekeren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:03 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Jawel hoor, punt is dat ik eerst het abc van de islam zeer goed moet beheersen alvorens dawah te verrichten. Daar ga ik mee aan de slag, moet ook nog mijn Arabisch bijspijkeren. Bovendien ben ik van plan om zo nu en dan een wetenschappelijk boek te lenen uit de bieb om ook daarin te leren.
Ik zeg toch ook dat het niet tegenstrijdig is met elkaar, alleen moet ik me eerst focussen op de historische bronnen omtrent de islam. Ik moet werken aan mijn gebeden/verplichtingen etc. Dit heeft momenteel de prioriteit boven de wetenschap. Net als dat jij je meer focust op de wetenschap. Lees jij bijv. boeken over de islam? Of sluit je elke religie op basis van wetenschap uit?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zie niet wat het leren van wetenschapsconcepten in de weg zou moeten zitten bij je islam studie en waarom je eerst moet leren dawa-en alvoorns een discussie in te duiken over de wetenschap. Je lijkt een beetje in een patroon te vervallen waaruit blijkt dat je eigenlijk helemaal geen interesse hebt om nieuwe dingen mee te krijgen. Je hebt maar 1 doel. En dat is iemand bekeren.
Jammer.
Dus dan zou ik de islam opzij moeten leggen, en als iets in tegenstrijd is met de wetten van de islam gewoon negeren? Ik ben overtuigd van het bestaan van God, dus ik gebruik mijn religie als basis. Waarom zou ik er geen gebruik van maken als ik er 100% van overtuigd ben? Als jij gelooft in een bepaalde theorie, laten we als voorbeeld de evolutietheorie nemen. Je weet zeker dat het helemaal klopt, dan gebruik jij dit toch ook als basis bij bijv. het onderzoeken van religies o.i.d?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:13 schreef Haushofer het volgende:
Ik denk dat het sowieso niet echt vruchtbaar is om wetenschap te bestuderen met religieuze doeleinden. Wetenschap bestuderen/bedrijven kun je naar mijn idee het beste gewoon vanuit nieuwsgierigheid naar de natuur doen, zonder religieuze vooronderstellingen.
Nee, je mening bijstellenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:31 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Dus dan zou ik de islam opzij moeten leggen, en als iets in tegenstrijd is met de wetten van de islam gewoon negeren?
Ik weet niet zeker of de evolutietheorie klopt; zekerheid heb je nooit in de wetenschap. Maar inderdaad, ik geloof dat je religie wellicht ook als evolutionair verschijnsel kunt verklaren. Dat zou verder weinig zeggen over of zo'n religie ook daadwerkelijk "waar" is, overigens.quote:Ik ben overtuigd van het bestaan van God, dus ik gebruik mijn religie als basis. Waarom zou ik er geen gebruik van maken als ik er 100% van overtuigd ben? Als jij gelooft in een bepaalde theorie, laten we als voorbeeld de evolutietheorie nemen. Je weet zeker dat het helemaal klopt, dan gebruik jij dit toch ook als basis bij bijv. het onderzoeken van religies o.i.d?
Maar het verschil tussen de bijbel en de koran is dat er in de koran geen fouten staan, laat staan dat er in zou staan dat de aarde plat is. Dus dan is het toch helemaal niet nodig om mijn mening bij te stellen? Wat in de koran staat klopt gewoon, ben niets geks tegengekomen. Dus ik vraag me af of je dan "fouten" bent tegengekomen in de koran?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, je mening bijstellen![]()
[..]
Ik weet niet zeker of de evolutietheorie klopt; zekerheid heb je nooit in de wetenschap. Maar inderdaad, ik geloof dat je religie wellicht ook als evolutionair verschijnsel kunt verklaren. Dat zou verder weinig zeggen over of zo'n religie ook daadwerkelijk "waar" is, overigens.
Wat ik wil benadrukken is dat je geen wetenschap met religie moet gaan vermengen. Als ik de bijbel lees, en ik lees dat Satan Jezus de wereld laat zien als ze op een grote berg staan, dan kan ik twee dingen doen:
• De letterlijke lezing blijven aanhouden, en ondanks tonnen aan indicaties dat de wereld rond is toch blijven geloven dat de aarde plat is
• Mijn religieuze kijk bijstellen
Kijk, als ik uitspraken wil doen over de wereld om mij heen die je kunt toetsen, dan ga ik uit van die wereld. Niet van welk heilig boek dan ook. Jij wel. Dat moet je zelf weten, maar het feit alleen al dat je de evolutietheorie om religieuze redenen weigert aan te nemen (ook al pretendeer je misschien dat er rationele redenen onder liggen) laat mij zien dat je niet nieuwsgierig bent naar de "schepping" zelf; je wilt vooral je religieuze denkbeelden bevestigd zien worden.
Dat is ongeveer zoiets als een idolaat fan van BZN die een biografie over de band gaat schrijven. De kans is nogal groot dat er niet bepaald een objectief beeld ontstaat van de band.
Tsja, met zo'n instelling kan ik natuurlijk weinig tegen je inbrengen. Maar dan is het al helemaal eigenaardig dat je wetenschap en religie zo loopt te vermengen, want de instelling "iets klopt gewoon/er staan geen fouten in" is een instelling die niet te verenigen is met de wetenschappelijke kijk op zakenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:30 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Maar het verschil tussen de bijbel en de koran is dat er in de koran geen fouten staan, laat staan dat er in zou staan dat de aarde plat is. Dus dan is het toch helemaal niet nodig om mijn mening bij te stellen? Wat in de koran staat klopt gewoon, ben niets geks tegengekomen. Dus ik vraag me af of je dan "fouten" bent tegengekomen in de koran?
Ja, als dat stuk dat NumberSeven aanhaalde maatgevend is voor het zogenaamd onderuit halen van de evolutietheorie dan zegt dat genoeg. Het is een slecht onderbouwd stuk (van wat ik tot nu toe gelezen heb) en eigenlijk een beetje genant om te lezen, zoveel onkunde.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:38 schreef Haushofer het volgende:
Maar als de Koran niet te verenigen is met de evolutietheorie, dan zou ik zeggen dat de Koran het daar hoogstwaarschijnlijk verkeerd heeft, of dat er een andere lezing nodig is.
Ms moet je een keer in discussie met koningdavid, die beweert namelijk min of meer hetzelfde van de bijbel en toch gelooft die niet in Allah maar in god. En die zet ook nogal zijn vraagtekens bij alle vermeende wonderen door Allah en/of Mohammed. Succes!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:30 schreef NumberSeven het volgende:
Maar het verschil tussen de bijbel en de koran is dat er in de koran geen fouten staan, laat staan dat er in zou staan dat de aarde plat is. Dus dan is het toch helemaal niet nodig om mijn mening bij te stellen? Wat in de koran staat klopt gewoon, ben niets geks tegengekomen. Dus ik vraag me af of je dan "fouten" bent tegengekomen in de koran?
Haha, dat kan nog buitengewoon komisch worden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:16 schreef Modus het volgende:
[..]
Ms moet je een keer in discussie met koningdavid, die beweert namelijk min of meer hetzelfde van de bijbel en toch gelooft die niet in Allah maar in god. En die zet ook nogal zijn vraagtekens bij alle vermeende wonderen door Allah en/of Mohammed. Succes!.
Het stukje tekst in bold is nou precies waar de crux zit. Zo gauw iets in strijd is met, bijvoorbeeld, de evolutietheorie dan is dat een gegronde reden om de evolutietheorie te verwerpen of minstens aan te passen / uit te breiden. En zo zou het ook moeten zijn voor geloofsovertuigingen. In deze moderne tijd kun je als christen nu eenmaal niet blijven volhouden dat de aarde slechts een paar duizend jaar oud is. Er is teveel bewijs dat dat niet waar is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:31 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Dus dan zou ik de islam opzij moeten leggen, en als iets in tegenstrijd is met de wetten van de islam gewoon negeren? Ik ben overtuigd van het bestaan van God, dus ik gebruik mijn religie als basis. Waarom zou ik er geen gebruik van maken als ik er 100% van overtuigd ben? Als jij gelooft in een bepaalde theorie, laten we als voorbeeld de evolutietheorie nemen. Je weet zeker dat het helemaal klopt, dan gebruik jij dit toch ook als basis bij bijv. het onderzoeken van religies o.i.d?
Big bang, prima onderwerp!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:16 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Haha, ik was er mee bezig...was nog aan het nadenken over een goed onderwerp. Ik dacht aan de bigbang, en de perfecte structuur in het universum. Zou dat een goeie zijn?
Het is een combinatie van factoren, maar om er eentje te noemen; de Koran. Rijk worden wil ik overigens niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:11 schreef Modus het volgende:
Op basis van wat precies weet je 100% zeker dat god bestaat? Als je dat namelijk kan aantonen kun je rijk worden.
Dat lijkt me niet meer dan logisch, dat hij vraagtekens plaatst bij wonderen van de islam. maar het verschil is; wij erkennen jezus wel als profeet en zij erkennen mohammed niet als profeet. Wij erkennen dat de evangeliën aan jezus zijn geopenbaard, en de psalmen aan david (vrede zij met hen) etc. etc.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:16 schreef Modus het volgende:
[..]
Ms moet je een keer in discussie met koningdavid, die beweert namelijk min of meer hetzelfde van de bijbel en toch gelooft die niet in Allah maar in god. En die zet ook nogal zijn vraagtekens bij alle vermeende wonderen door Allah en/of Mohammed. Succes!.
Dat lijkt me weer het begin van een cirkelredenering he.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:35 schreef NumberSeven het volgende:
Het is een combinatie van factoren, maar om er eentje te noemen; de Koran. Rijk worden wil ik overigens niet.
De koran is een boek voor alle tijden, misschien omdat juist nu zoveel wetenschappelijke ontdekkingen worden gedaan gebruiken de moslims de "wetenschappelijke verzen" uit de koran om mensen te overtuigen. In de tijd van jezus boekten de mensen grote vooruitgang in de geneeskunde vandaar dat jezus de krachten van God kreeg om de leprozen en blinden te genezen. In de tijd van moesa en farao was het magie en tovenarij, vandaar dat moesa de krachten kreeg om alle tovenaars te verslaan met hulp van Allah. Zo heeft elke profeet zijn wonderen om de mensen te overtuigen en het wonder van mohammed moest voor altijd duren, omdat hij de laatste profeet is. Vandaar dat de koran aan hem is geopenbaard, een wonder tot de dag des oordeels.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Tsja, met zo'n instelling kan ik natuurlijk weinig tegen je inbrengen. Maar dan is het al helemaal eigenaardig dat je wetenschap en religie zo loopt te vermengen, want de instelling "iets klopt gewoon/er staan geen fouten in" is een instelling die niet te verenigen is met de wetenschappelijke kijk op zaken![]()
Of ik "fouten" ben tegengekomen in de Koran? Ik kan ze je zo niet geven, maar zoals ik zei heb ik de Koran nooit nauwkeurig gelezen. Bovendien weet ik niet wat je onder "fout" verstaat.
Maar als de Koran niet te verenigen is met de evolutietheorie, dan zou ik zeggen dat de Koran het daar hoogstwaarschijnlijk verkeerd heeft, of dat er een andere lezing nodig is. Ik zou ook niet weten waarom je een natuurwetenschappelijke uitspraak uit een religieus boek zou halen. Maar de manier waarop veel moslims met de Koran omgaan heb ik sowieso nooit begrepen.
Waarom lees je het niet een keer?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:41 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat lijkt me weer het begin van een cirkelredenering he.
Allah bestaat! Ja hoezo dan? Ja zie de koran he! Hoe weet je dan dat dat van hem afkomstig is? Ja dat staat er in he!
Ik heb hier helaas geen geluid, zijn de stukken tekst voldoende die in het filmpje voorkomen? Of mis ik dan teveel info? Bovendien; hoe kan het dat de explosie van de bigbang het universum en de aarde heeft gevormd, einstein zij zelf al over het universum; "Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek."quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Big bang, prima onderwerp!Wat er perfect is aan de structuur van het universum is me echter niet helemaal duidelijk, dat is wellicht een leuk discussiepunt.
Lekker kort, maar als je een hartstochtelijk pleidooi voor de schoonheid van wetenschap wel kunt waarderen is de rest van deze lezing zeer de moeite waard:
http://video.google.com/videoplay?docid=-102519600994873365
Hoeveel pagina's heb je gelezen dan behalve de eerste pagina (inleiding). Het word wel allemaal ondersteund met falsifieerbare bewijze toch, waar iemand in het andere topic naar vroeg?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, als dat stuk dat NumberSeven aanhaalde maatgevend is voor het zogenaamd onderuit halen van de evolutietheorie dan zegt dat genoeg. Het is een slecht onderbouwd stuk (van wat ik tot nu toe gelezen heb) en eigenlijk een beetje genant om te lezen, zoveel onkunde.
Vergelijk de volgende twee situaties:quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:51 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Ik heb hier helaas geen geluid, zijn de stukken tekst voldoende die in het filmpje voorkomen? Of mis ik dan teveel info? Bovendien; hoe kan het dat de explosie van de bigbang het universum en de aarde heeft gevormd, einstein zij zelf al over het universum; "Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek."
Hoe kun je dan zeggen dat het universum niet "perfect" is in zijn structuur/balans. Ken jij een vorm van explosie die orde vormt? Een explosie brengt meestal schade aan de omgeving, gasexplosie, vulkaanuitbarsting, dynamiet etc. het brengt allemaal schade en vernietiging. Ken jij een explosie dat een mooi kunstwerk zou vormen als een schilderij o.i.d.? Dat is toch onmogelijk. Hoe kan het dan dat de bigbang zulke planeten, sterren, sterrenstelsels heeft gevormd met al die natuurwetten?
Oke, ik weet dat ik nu heel veel typ zonder dat ik echt specifieke kennis heb over het universum/bigbang etc. maar er zit toch zeker wel een kern van waarheid in mijn verhaal, vind je niet?
En dan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:45 schreef NumberSeven het volgende:
Waarom lees je het niet een keer?
Sorry hoor maar jouw vergelijking slaat totaal nergens op. We hebben het hier over de structuur van het universum, de kansberekening omtrent jouw voorbeeld is vele malen groter dan bij het ontstaan van het universum met al zijn wetten en sterrenstelsels etc.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:55 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Vergelijk de volgende twee situaties:
1. Je reist met de trein naar een drukke stad. Je denk: “Het eerste nummerplaat van een auto die ik zie is ‘AZ-10-PL’ (een volkomen willekeurige nummer). Je komt aan, loopt het station uit en het eerste nummerplaat die je ziet, is ‘AZ-10-PL’. Dat is heel onwaarschijnlijk.
2. Je reist met de trein naar een drukke stad. Je denkt nergens aan. Je komt aan, loopt het station uit en het eerste nummerplaat die je ziet, is ‘AZ-10-PL’. Je denk: “Hoe groot is de kans dat ik nu juist dit nummer als eerste zie. Is dat niet opmerkelijk?”. Dat is niet opmerkelijk. Bij ieder ander nummer had je dezelfde situatie gehad en je moest wel een nummerbord tegenkomen in een drukke stad.
Het is een misconceptie, deze twee met elkaar te verwarren. Achteraf ergens een opmerkelijk patroon in ontdekken, heeft minder overtuigingskracht, dan een correcte voorspelling doen. Achteraf vind je altijd toevallige verbanden. Je kunt misschien zelfs uitrekenen wat de kans is dat het geconstateerde verband op toeval berust. Maar dat zegt niets. Zo kan het ontstaan van de mens best heel toevallig zijn. Er is er pas sprake van reëel inzicht, als je correcte voorspellingen kunt doen.
Dan kun je voor jezelf oordelen of je het als waarheid aanneemt of niet. Wellicht dat we dan over de inhoud kunnen discussiëren.quote:
Ik heb dat niet nodig om te zien dat de vele (duizenden) geloofsmanifestaties uitingen zijn van 1 menselijke basisbehoefte, het onbekende/ongrijpbare grijpbaar maken en verklaren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:05 schreef NumberSeven het volgende:
Dan kun je voor jezelf oordelen of je het als waarheid aanneemt of niet. Wellicht dat we dan over de inhoud kunnen discussiëren.
Delen van de eerste 11 hoofdstukken, met name de zogenaamde "bewijzen".quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:53 schreef NumberSeven het volgende:
Hoeveel pagina's heb je gelezen dan behalve de eerste pagina (inleiding).
Dat dénkt de schrijver misschien, ja.quote:Het word wel allemaal ondersteund met falsifieerbare bewijze toch, waar iemand in het andere topic naar vroeg?
Wat jij doet is 100.000.000.000 keer met een dobbelsteen gooien en dan na afloop het resultaat bekijken en concluderen dat het onmogelijk is dat precies die worpen gegooid zijn.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:02 schreef NumberSeven het volgende:
"Leven, het lijkt zo gewoon. Maar het leven is afhankelijk van vele fysische wetten en grootheden. Natuurconstanten zoals de lichtsnelheid of de constante van Planck zijn willekeurig (of niet?). Als ze maar een iets andere waarde zouden hebben, zou er geen leven op aarde mogelijk zijn. Of zelfs geen heelal. Het lijkt alsof het heelal precies op maat is gemaakt om leven op aarde mogelijk te maken."
Paul davies.
Die laatste zin he; toeval volgens velen van jullie?
Goed punt. Kun je gelijk de fouten eruit halen. Als er geen fouten in staan, dan moet het wel een goed boek zijn.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:45 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Waarom lees je het niet een keer?
Regel nou toch s geluid bij je pc, desnoods een koptelefoon.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:51 schreef NumberSeven het volgende:
Ik heb hier helaas geen geluid, zijn de stukken tekst voldoende die in het filmpje voorkomen? Of mis ik dan teveel info?
Einstein zei ook:quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:51 schreef NumberSeven het volgende:
Bovendien; hoe kan het dat de explosie van de bigbang het universum en de aarde heeft gevormd, einstein zij zelf al over het universum; "Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek."
Einstein was geen religieus man, daarmee valt je argument al op voorhand uit elkaar denk ik zo.quote:It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it.
Dat was de reden dat je daar geluid bij nodig hebt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:51 schreef NumberSeven het volgende:
Hoe kun je dan zeggen dat het universum niet "perfect" is in zijn structuur/balans.
De big bang is op geen enkele manier vergelijkbaar met wat wij doogaans explosies noemen. Maar als je dan per se die vergelijking toch wilt maken: er was niets ordelijk aan het vroege universum.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:51 schreef NumberSeven het volgende:
Ken jij een vorm van explosie die orde vormt? Een explosie brengt meestal schade aan de omgeving, gasexplosie, vulkaanuitbarsting, dynamiet etc. het brengt allemaal schade en vernietiging.
De oorsprong van leven en schilderen is inderdaad fascinerend, maar de vorming van planeten, sterren en sterrenstelsels is helemaal niet zo wonderlijk in een universum waarin materie min of meer egaal (maar net niet) is verspreid. De zwaartekracht doet z'n werk met name in gebieden waar net meer materie is, en voila... sterren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:51 schreef NumberSeven het volgende:
Ken jij een explosie dat een mooi kunstwerk zou vormen als een schilderij o.i.d.? Dat is toch onmogelijk. Hoe kan het dan dat de bigbang zulke planeten, sterren, sterrenstelsels heeft gevormd met al die natuurwetten?
Als je echt wilt weten hoe de wetenschap tegenwoordig denkt over verleden, heden en toekomst van het universum (en geluid regelt), dan is deze zeer de moeite waard:quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:51 schreef NumberSeven het volgende:
Oke, ik weet dat ik nu heel veel typ zonder dat ik echt specifieke kennis heb over het universum/bigbang etc. maar er zit toch zeker wel een kern van waarheid in mijn verhaal, vind je niet?
Volgens mij lees je het citaat niet goed.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:21 schreef Molurus het volgende:
Einstein was geen religieus man, daarmee valt je argument al op voorhand uit elkaar denk ik zo.
Als er een perfecte structuur in die worpen lag, dan wel ja. Bijv. ik gooi in de juiste volgorde; 2 t/m 12. en dat al die keren achter elkaar.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat jij doet is 100.000.000.000 keer met een dobbelsteen gooien en dan na afloop het resultaat bekijken en concluderen dat het onmogelijk is dat precies die worpen gegooid zijn.
Op z'n best lees je daar pantheisme. En dat is een dusdanig andere definitie van "god" dat ik het geen religie zou willen noemen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:35 schreef Ticker het volgende:
Volgens mij lees je het citaat niet goed.
Einstein heeft het over een 'personal God'.
Oftewel, een personificatie, zoals de meeste geloven ons voor willen schotelen. Een groter geheel waarin toeval niet lijkt te bestaan, daarintegen, lees ik hem met dit statement zeker niet uit sluiten.
Maar als je nou met de eerste dobbelsteen blijft gooien tot je een 1 hebt, die opzij legt en blijft gooien met de 2e dobbelsteen tot je een 2 hebt, etc, dan is het resultaat ook een zogenaamd onwaarschijnlijke reeks. En dat is hoe evolutie werkt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:36 schreef NumberSeven het volgende:
Als er een perfecte structuur in die worpen lag, dan wel ja. Bijv. ik gooi in de juiste volgorde; 2 t/m 12. en dat al die keren achter elkaar.
Oh zo mooi uitgelegd in het boek "The blind watchmaker" van Richard Dawkins.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar als je nou met de eerste dobbelsteen blijft gooien tot je een 1 hebt, die opzij legt en blijft gooien met de 2e dobbelsteen tot je een 2 hebt, etc, dan is het resultaat ook een zogenaamd onwaarschijnlijke reeks. En dat is hoe evolutie werkt.Geen grote sprongen, maar een opeenstapeling van kleine stapjes.
Je zou een vervolg op je vorige topic "duizelingwekkende statistieken" kunnen maken, maar als je het hier wilt doen dan lijkt me dat geen groot probleemquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:09 schreef NumberSeven het volgende:
Zal ik een nieuw topic openen om daar de discussie voort te zetten, of doen we het gewoon hier?
Ik open wel een nieuwe, dan probeer ik de wetenschap er buiten te houden gezien dat niet mijn sterkste punt is..lolquote:Op woensdag 1 september 2010 10:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je zou een vervolg op je vorige topic "duizelingwekkende statistieken" kunnen maken, maar als je het hier wilt doen dan lijkt me dat geen groot probleem
Dat kan niet de bedoeling zijn.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:11 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
dan probeer ik de wetenschap er buiten te houden gezien dat niet mijn sterkste punt is..lol
We hebben het niet over evolutie, maar over het universum.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar als je nou met de eerste dobbelsteen blijft gooien tot je een 1 hebt, die opzij legt en blijft gooien met de 2e dobbelsteen tot je een 2 hebt, etc, dan is het resultaat ook een zogenaamd onwaarschijnlijke reeks. En dat is hoe evolutie werkt.Geen grote sprongen, maar een opeenstapeling van kleine stapjes.
Ik reageerde daar op 'onwaarschijnlijke reeksen', en zag daar een mooie parallel met evolutie.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:54 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
We hebben het niet over evolutie, maar over het universum.
Ik ga binnenkort een laptop kopen, dan kan ik alles nog eens bekijken. Ene exmoslim had ook een topic geopend met 2 filmpjes waarbij volgens hem de islam buitenspel word gezet, die wil ik ook nog eens kijken. Heb jij die al gezien. Wat einstein betreft; het was een mooi voorbeeld, hij geeft aan dat de structuur in het universum nagenoeg subliem is, dat hij atheïst was betekent niet dat God niet bestaat. Je weet immers niet wat zijn motieven waren om niet in een God te geloven.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Regel nou toch s geluid bij je pc, desnoods een koptelefoon.De tekst zegt wel iets, maar je mist dan toch wel echt veel.
[..]
Einstein zei ook:
[..]
Einstein was geen religieus man, daarmee valt je argument al op voorhand uit elkaar denk ik zo.
Bovendien: geen enkel wetenschapper zou de vorming van de aarde en het leven daarop uitleggen of omschrijven als "blind toeval". Waar veel gelovigen de fout maken is dat dat een intelligente oorzaak suggereert.
[..]
Dat was de reden dat je daar geluid bij nodig hebt.Ik zou het niet beter kunnen verwoorden dan Neil Tyson.
[..]
De big bang is op geen enkele manier vergelijkbaar met wat wij doogaans explosies noemen. Maar als je dan per se die vergelijking toch wilt maken: er was niets ordelijk aan het vroege universum.
[..]
De oorsprong van leven en schilderen is inderdaad fascinerend, maar de vorming van planeten, sterren en sterrenstelsels is helemaal niet zo wonderlijk in een universum waarin materie min of meer egaal (maar net niet) is verspreid. De zwaartekracht doet z'n werk met name in gebieden waar net meer materie is, en voila... sterren.
[..]
Als je echt wilt weten hoe de wetenschap tegenwoordig denkt over verleden, heden en toekomst van het universum (en geluid regelt), dan is deze zeer de moeite waard:
En jouw hersenen dan, waarmee je deze analyses kunt maken? Nu ga je waarschijnlijk weer beginnen over t feit dat er ook in de hersenen fouten kunnen ziten, en dat er sprake kan zijn van miscommunicatie tussen de hersenen en lichaamsdelen etc. kom op zeg, het is toch absurd om te denken dat wij vanzelf zijn ontstaan? Op een dag kwamen wat aminozuren bij elkaar, ze vormden eiwitten en wat stappen verder was er ineens leven.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:19 schreef Modus het volgende:
Hoezo is het universum subliem? Dat is toch een soort van waardeoordeel wat je alleen kan doen als je weet wat de uiterste waarden van die schaal zijn?
En er zijn zat minder sublieme dingen te bedenken. Klompjes 'mens' die geboren worden met 1 oog, hooikoorts, kanker die je van binnen helemaal opvreet gedurende enkele jaren, poep (waarom niet gewoon alle ingenomen stoffen voor 100% gebruiken?).
Hooikoorts! Inderdaad, dat is wel heel erg verre van subliem.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:19 schreef Modus het volgende:
Hoezo is het universum subliem? Dat is toch een soort van waardeoordeel wat je alleen kan doen als je weet wat de uiterste waarden van die schaal zijn?
En er zijn zat minder sublieme dingen te bedenken. Klompjes 'mens' die geboren worden met 1 oog, hooikoorts, kanker die je van binnen helemaal opvreet gedurende enkele jaren, poep (waarom niet gewoon alle ingenomen stoffen voor 100% gebruiken?).
En weer ga je gewoon níet in op vragen/voorbeelden van mensen die het niet met je eens zijn.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:29 schreef NumberSeven het volgende:
En jouw hersenen dan, waarmee je deze analyses kunt maken? Nu ga je waarschijnlijk weer beginnen over t feit dat er ook in de hersenen fouten kunnen ziten, en dat er sprake kan zijn van miscommunicatie tussen de hersenen en lichaamsdelen etc. kom op zeg, het is toch absurd om te denken dat wij vanzelf zijn ontstaan? Op een dag kwamen wat aminozuren bij elkaar, ze vormden eiwitten en wat stappen verder was er ineens leven.
Aldus NumberSeven die nog nooit een evolutieboek van binnen heeft gezien.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:29 schreef NumberSeven het volgende:
het is toch absurd om te denken dat wij vanzelf zijn ontstaan? Op een dag kwamen wat aminozuren bij elkaar, ze vormden eiwitten en wat stappen verder was er ineens leven.
Als we gaan beredeneren zoals jij dat doet; waarom moeten we een sinaasappel schillen? Waarom schilt het zich niet vanzelf. Of sterker nog, waarom moeten we eten en drinken. De mens is nou eenmaal geschapen met behoeften als poepen, boeren, eten etc. anders hadden we net zo goed engelen kunnen zijn.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:41 schreef Modus het volgende:
De voorhuid! Perfecte schepping de mens! Maar wel met een stukje flubbervel dat volgens de Schepper zelf voor problemen gaat zorgen!. Lette hij even niet op?
Goed gesproken, de vraag is eigenlijk waarom ik uberhaupt deze topics open zonder dat ik over voldoende kennis beschik. Ik denk een beetje enthousiasme, zal er ook mee stoppen..denk ik.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:01 schreef Modus het volgende:
Ja jij claimt een bepaalde perfectie te zien. Vervolgens geef ik tegenvoorbeelden en dan ligt het weer aan mijn manier van redeneren.
Met alle respect maar je bent echt het prototype gelovige, christen, moslim maakt niet uit, ze hebben allemaal een standaard verhaaltje en hebben op enkele uitzonderingen na vrijwel nooit ook maar enige kennis van het concept religie an sich, of van filosofische bewijsvoeringen o.i.d.
Ik ben al heel erg onder de indruk dat je in staat bent toe te geven dat je niet gelijk hebt, of er niet zoveel van af weet - daar kunnen heel wat mensen nog van leren.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:05 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Goed gesproken, de vraag is eigenlijk waarom ik uberhaupt deze topics open zonder dat ik over voldoende kennis beschik. Ik denk een beetje enthousiasme, zal er ook mee stoppen..denk ik.
Goed plan!quote:Op donderdag 2 september 2010 14:33 schreef NumberSeven het volgende:
Ik ga binnenkort een laptop kopen, dan kan ik alles nog eens bekijken.
Nee, nog niet gezien. Of niet echt een idee over welke twee filmpjes het hier gaat. Overigens denk ik niet dat je een religie buitenspel kunt zetten met wetenschappelijke argumenten. Je kunt aantonen dat bepaalde uitspraken niet waar zijn, zoals bijvoorbeeld de christelijke claim dat de aarde 6000 jaar oud is, maar je kunt niet aantonen dat er geen god bestaat.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:33 schreef NumberSeven het volgende:
Ene exmoslim had ook een topic geopend met 2 filmpjes waarbij volgens hem de islam buitenspel word gezet, die wil ik ook nog eens kijken. Heb jij die al gezien.
Ik denk niet dat hij daar motieven voor had, anders dan de totale afwezigheid van motieven om wel in een god te geloven. Dat geldt overigens voor de meeste atheisten.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:33 schreef NumberSeven het volgende:
Wat einstein betreft; het was een mooi voorbeeld, hij geeft aan dat de structuur in het universum nagenoeg subliem is, dat hij atheïst was betekent niet dat God niet bestaat. Je weet immers niet wat zijn motieven waren om niet in een God te geloven.
Ik weet niet precies wie je nou bedoelt met "jullie".quote:Op donderdag 2 september 2010 14:33 schreef NumberSeven het volgende:
Waarom verschilt de bigbang explosie dan met een normale explosie. Bijv. een vulkaanuitbarsting word toch ook veroorzaakt door de "natuur" volgens jullie?
Uiteindelijk zijn de aarde en die steden ontstaan/gebouwd uit de resten, zeker. Ik merk slechts op dat noch de big bang noch die vulkaanuitbarsting zelf orde vormen.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:33 schreef NumberSeven het volgende:
Waarom vormt die dan geen orde? Dat er van de lava bijv. complete steden worden gebouwd. zo vreemd vind ik de vraag niet hoor.
Welnee, ga daar vooral mee door! Niemand hier beschikt over alle kennis, en het ergste dat je kan gebeuren is dat je er iets van leert.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:05 schreef NumberSeven het volgende:
Goed gesproken, de vraag is eigenlijk waarom ik uberhaupt deze topics open zonder dat ik over voldoende kennis beschik. Ik denk een beetje enthousiasme, zal er ook mee stoppen..denk ik.
Zo zie ik het ook, de evolutietheorie (voor zover ik het snap) hoeft niet tegenstrijdig te zijn met de islam. Het verschil is dan alleen dat ik geloof dat Allah ervoor zorgt dat nieuwe soorten ontstaan etc. ik heb zelf nog veel te doen qua studie, lijkt me niet verstandig om verder te gaan want dan ga ik steeds dezelfde argumenten gebruiken.quote:Op donderdag 2 september 2010 18:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Welnee, ga daar vooral mee door! Niemand hier beschikt over alle kennis, en het ergste dat je kan gebeuren is dat je er iets van leert.Wellicht is het wel verstandig om terughoudend te zijn met het betwisten van gevestigde wetenschap zoals evolutie. Als je iets niet weet, stel hier gewoon vragen. Meer dan genoeg mensen die je de antwoorden willen geven.
Dus niet: "evolutie klopt niet, want Islam!"
Maar: "hoe werkt dit of dat eigenlijk, kan iemand me dat uitleggen?"
Bovendien hoef je wetenschap niet te zien als een bedreiging voor je geloof. Religie en wetenschap zijn (in principe) twee verschillende dingen. Als evolutie waar is betekent dat nog niet dat je religieuze overtuigingen niet waar zijn. Bij mijn weten is de inhoud van de Koran op geen enkele manier strijdig met evolutie. (Hetzelfde kan trouwens niet van de bijbel worden gezegd.)
Eerst maar s een laptop met geluid en de vele filmpjes die hier over evolutie zijn gepost bekijken.quote:Op donderdag 2 september 2010 18:51 schreef NumberSeven het volgende:
Zo zie ik het ook, de evolutietheorie (voor zover ik het snap) hoeft niet tegenstrijdig te zijn met de islam. Het verschil is dan alleen dat ik geloof dat Allah ervoor zorgt dat nieuwe soorten ontstaan etc. ik heb zelf nog veel te doen qua studie, lijkt me niet verstandig om verder te gaan want dan ga ik steeds dezelfde argumenten gebruiken.![]()
Ok thnx.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Eerst maar s een laptop met geluid en de vele filmpjes die hier over evolutie zijn gepost bekijken.Met name de serie "growing up in the universe" van Richard Dawkins zal heel verhelderend voor je zijn denk ik.
De evolutietheorie verklaart juist hoe nieuwe soorten ontstaan, dus dat is dan 100% tegenstrijdig met de islam.quote:Op donderdag 2 september 2010 18:51 schreef NumberSeven het volgende:
Zo zie ik het ook, de evolutietheorie (voor zover ik het snap) hoeft niet tegenstrijdig te zijn met de islam. Het verschil is dan alleen dat ik geloof dat Allah ervoor zorgt dat nieuwe soorten ontstaan etc.
Waarom? Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?quote:Op donderdag 2 september 2010 21:30 schreef Arcee het volgende:
De evolutietheorie verklaart juist hoe nieuwe soorten ontstaan, dus dat is dan 100% tegenstrijdig met de islam.
Met zoals #7 het verwoordde.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:48 schreef Gaspedaal het volgende:
Waarom? Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
Nu ga je de mist in, ik stel dat Allah de mens heeft geschapen zoals hij is. Stappenplan daarvoor staat duidelijk vermeld in de koran. Echter hoe nieuwe soorten dieren ontstaan dat kan toch ook door de kracht van Allah. Hij kan er toch voor zorgen dat bepaalde soorten uitsterven en zo nieuwe ontstaan? Dat hoeft dus niet tegenstrijdig te zijn met de islam. Alleen het stukje over de mens in de evolutieleer, dat is dan wel tegenstrijdigquote:Op donderdag 2 september 2010 21:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Met zoals #7 het verwoordde.
Of hij moet Allah al als de drijvende kracht achter de evolutie zien. Wat volgens mij niet zo is, want hij stelt dat Allah soorten heeft geschapen zoals ze nu zijn.
Kijk naar jezelf, ik zei ook 'volgens mij'. Ik had niet te intentie precies jouw mening te verwoorden. Dus bij deze heb je die zelf gegeven.quote:
Heb je nu Allah verkeerd gespeld?quote:En Allaah is Alwetend.
Toch zeg je dat Allah er voor zorgt dat er nieuwe soorten ontstaan, wat in tegenspraak is met de evolutietheorie.quote:- Deze theorie vermeldt dat dieren geëvolueerd zijn. In de islam is er niets dat de evolutie van dieren tegenspreekt.
Hoe ontstaan die nieuwe dan?quote:Op donderdag 2 september 2010 22:10 schreef NumberSeven het volgende:
Hij kan er toch voor zorgen dat bepaalde soorten uitsterven en zo nieuwe ontstaan?
Als er niets tegen de evolutie is, waarom wordt deze dan furieus onderuit gehaald door bijvoorbeeld de door jou aangehaalde Harun Yahya? Ook zelf zeg je dat de evolutietheorie een theorie is die barst van de tegenstrijdigheden en fouten.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:10 schreef NumberSeven het volgende:
Als we even stilstaan bij de kenmerken van deze theorie en de leer van de islam, kunnen we het volgende concluderen:
- Deze theorie vermeldt dat dieren geëvolueerd zijn. In de islam is er niets dat de evolutie van dieren tegenspreekt.
- Deze theorie vermeldt dat mensen geëvolueerd zijn. In de islam is er niets dat de evolutie van mensen tegenspreekt. Integendeel, we weten zelfs dat de mensen vroeger langer en ouder waren(vb: de profeet Adam) dan wat wij vandaag worden. En dat de mensen na ene tijd (dus we spreken van een "evolutie") korter en minder oud werden.
Kijk, jij durft de hand tenminste in eigen boezem te steken. Huldequote:Op donderdag 2 september 2010 22:10 schreef NumberSeven het volgende:
Onder de moslims zelf, is er een serieuze misverstand. En dat is namelijk dat we alles van de evolutietheorie bij voorbaat moeten ontkennen.
Dit is volgens mij gebaseerd op angst, vooroordelen en onwetendheid. En we creëren hierbij een beeld van anti-wetenschap.
eens.quote:Op donderdag 2 september 2010 18:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Welnee, ga daar vooral mee door! Niemand hier beschikt over alle kennis, en het ergste dat je kan gebeuren is dat je er iets van leert.![]()
Bij deze.quote:Op maandag 6 september 2010 23:10 schreef NumberSeven het volgende:
Molurus, had je t stukje over evolutie en de islam gelezen in het andere topic? Dat het niet tegenstrijd hoeft te zijn met de islam, althans niet alles van de evolutieleer.
Op welke passage(s) uit de Koran baseer je dit? (Niet dat ik de Koran of welk boek dan ook erken als een autoriteit op het gebied van kennis, puur interesse.)quote:Op donderdag 2 september 2010 22:10 schreef NumberSeven het volgende:
Het enige aspect van de evolutietheorie die absoluut niet samengaat met de leer van de islam, is de oorsprong van de mens. De evolutietheorie zoekt het in een gemeenschappelijke voorganger met de aap.
Terwijl in de koran, de schepping van de mens heel duidelijk wordt neergeschreven en daar is geen ontwijking aan.
Er zijn heel veel verzen waar Allah duidelijk aangeeft dat hij Adam geschapen heeft. Ik zal ze voor je selecteren;quote:Op maandag 6 september 2010 23:41 schreef Molurus het volgende:
Op welke passage(s) uit de Koran baseer je dit? (Niet dat ik de Koran of welk boek dan ook erken als een autoriteit op het gebied van kennis, puur interesse.)
Staat dat werkelijk in de koran of is dat jouw interpretatie van nederig water? Want dat zou namelijk wel een verschil maken hè.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:11 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Er zijn heel veel verzen waar Allah duidelijk aangeeft dat hij Adam geschapen heeft. Ik zal ze voor je selecteren;
“Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschapen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei. Daarna maakte Hij zijn nageslacht van een uittreksel van nederig water (sperma).” (Soerat As-Sadjdah (32), aayah 7-8)
Hij vroeg me om een aantal passages, uit nieuwsgierigheid..dus waar heb je het over?quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:16 schreef Modus het volgende:
De koran bewijzen met de koran. Geniaal.
Christenen doen dat als volgt. Wat was het gereedschap van Allah? Misschien wel de natuurwetten zelf. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:11 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Er zijn heel veel verzen waar Allah duidelijk aangeeft dat hij Adam geschapen heeft. Ik zal ze voor je selecteren;
Ik ga nu verzen plaatsen die betrekking hebben tot het "ontstaan" van de eerste mens; Adam dus en zijn vrouw. Vervolgens zal ik verzen plaatsen die betrekking hebben tot de voortplanting van de mens; embryologie. Dan kun jij me vertellen of er iets tegenstrijdig is met de evolutieleer.
In vele Verzen wordt de mens opgeroepen om naar zichzelf te kijken. Zij worden er vaak aan herinnerd hoe de mensheid tot leven kwam, welke stadia zij doorlopen hebben en wat zijn essentie is:
maar het probleem is dat de ontwikkeling van het embryo verhaal niet kloptquote:Op dinsdag 7 september 2010 15:35 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Hij vroeg me om een aantal passages, uit nieuwsgierigheid..dus waar heb je het over?
Nou ja, als ik die verzen zo eens bekijk dan zijn minstens de meeste daarvan helemaal niet strijdig met evolutie, en hangt het voor het resterende deel er veel vanaf hoe je die precies interpreteert. Als je bijvoorbeeld van mening zou zijn dat Allah het proces van evolutie in gang heeft gezet dan zou je kunnen beweren dat die verzen kloppen. De stelling "Allah schiep de mens" zou in dat geval waar zijn, ongeacht of dat dmv evolutie was.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:11 schreef NumberSeven het volgende:
Ik ga nu verzen plaatsen die betrekking hebben tot het "ontstaan" van de eerste mens; Adam dus en zijn vrouw. Vervolgens zal ik verzen plaatsen die betrekking hebben tot de voortplanting van de mens; embryologie. Dan kun jij me vertellen of er iets tegenstrijdig is met de evolutieleer.
<...>
Ik dacht dat dit een redelijk serieus subforum was?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:54 schreef NumberSeven het volgende:
Ik weet dat jullie te lui zijn om veel te lezen daarom heb ik het puntsgewijs genoteerd, zodat je niet alles hoeft te lezen maar meer globaal kunt doornemen.
Niet alle overleveringen zijn betrouwbaar, maar de meesten wel. Degene die deze lijst heeft samengesteld heeft ook niet écht de moeite genomen om op spellingsfouten etc. te letten..maar goed. Heel veel van wat er in voorkomt is wél volgens zeer betrouwbare bronnen overgeleverd en zal dus plaatsvinden in de toekomst.
[hele lijst]
Einde.
Je verwart wel vaak Christendom met Islam; het tweede is oplossingsgericht, de eerste verbiedt alleen maar.quote:Op zondag 6 juni 2010 13:16 schreef Spanky78 het volgende:
Toch kan ik niet anders dan hard lachen om dit topic. Waarom beroepen religieuzen zich altijd op eeuwenoude onzekere geschriften, hebben ze nooit enig serieus bewijs, weigeren ze pertinent goed onderzoek naar hun zogenaamde heilige/magische voorwerpen.
Het blijft voor mij gewoon een kletsverhaaltje bedacht door mensen die verklaringen zochten voor dingen die ze eng vonden. Of god/allah/jaweh bestaat weet ik niet. Maar dat alles is zoals de monotheisten roepen, daar geloof ik geen reet van. Als je een goed leven leidt, wat maakt het dan uit of je 5x per dag bidt? Als je goed bent voor je vrienden familie en vreemden, waarom zou je dan naar een kerk of moskee moeten zijn geweest?
Ik ben nog niet geheel overtuigd.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:54 schreef NumberSeven het volgende:
Niet alle overleveringen zijn betrouwbaar, maar de meesten wel. Degene die deze lijst heeft samengesteld heeft ook niet écht de moeite genomen om op spellingsfouten etc. te letten..maar goed. Heel veel van wat er in voorkomt is wél volgens zeer betrouwbare bronnen overgeleverd en zal dus plaatsvinden in de toekomst.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:16 schreef Modus het volgende:
De koran bewijzen met de koran. Geniaal.
Net zoals God het beste medium heeft gezocht om zich te openbaren: een setje boeken van een paar duizend jaar oud met cryptische, tegenstrijdige verhalen die niet stroken met de wetenschap, opgeschreven door diverse woestijnvolken met een aandrang naar macht en een voorkeur voor geweld.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:04 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Iddkan je niet weten he
Alhoewel... opstaan... op een forumpie als Fok?! LOL denk dat die valse profeten wel een beter medium zoeken :p
Zo te zien hebben die totaal geen idee hoe de Koran of de Bijbel ontstaan is.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:10 schreef freeDragon het volgende:
[..]
Net zoals God het beste medium heeft gezocht om zich te openbaren: een setje boeken van een paar duizend jaar oud met cryptische, tegenstrijdige verhalen die niet stroken met de wetenschap, opgeschreven door diverse woestijnvolken met een aandrang naar macht en een voorkeur voor geweld.
Precies. Ik heb aan een moslima collega gevraagd hoe het wetenschappelijk bewezen is dat de mens van klei is gemaakt. En dat een mens een bloedklonter is, terwijl bloed pas na de 17e dag ontstaat. En waarom de beroemde en door moslims constant aangehaalde Prof. Moore van zijn Koran-onderzoek geen melding maakt in zijn CV op de site van de AMA.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:56 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
maar het probleem is dat de ontwikkeling van het embryo verhaal niet klopt
en daarnaast wijst niks erop dat er ooit een duidelijk eerste mens was
Dat is wachten op Godot.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:40 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Precies. Ik heb aan een moslima collega gevraagd hoe het wetenschappelijk bewezen is dat de mens van klei is gemaakt. En dat een mens een bloedklonter is, terwijl bloed pas na de 17e dag ontstaat. En waarom de beroemde en door moslims constant aangehaalde Prof. Moore van zijn Koran-onderzoek geen melding maakt in zijn CV op de site van de AMA.
En waarom de Koran stelt dat botten bekleed worden door spieren. Terwijl ze tegelijk ontstaan.
Ze ging het vragen aan haar oom want die was Koran kenner en gaf lezingen om mensen te bekeren.
Na 4 weken heeft ze nog steeds geen antwoord...
De beste manier? Als je goed het menselijk oog bestudeert zie je al snel dat als dit niet door een ontwerper is bedacht. Dan zou het oog namelijk logischer in elkaar steken. En niet , bijvoorbeeld, een zinloze blinde vlek hebben.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:11 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
“Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschapen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei. Daarna maakte Hij zijn nageslacht van een uittreksel van nederig water (sperma).” (Soerat As-Sadjdah (32), aayah 7-8)
quote:Op woensdag 19 september 2012 08:37 schreef hoatzin het volgende:
[..]
De beste manier? Als je goed het menselijk oog bestudeert zie je al snel dat als dit niet door een ontwerper is bedacht. Dan zou het oog namelijk logischer in elkaar steken. En niet , bijvoorbeeld, een zinloze blinde vlek hebben.
Evolutie zou een veel logischer verklaring zijn.
Is dat verlaten van de talrijke zenuwen en dan naar de hersenen overgaan niet in feite iets wat een functie is van de blinde vlek? Het doet dan niet zelf iets maar zijn positionering is hier wel nuttig voor het doorverlopen van die elektrische signalen. Ik heb niet zo lang biologie gehad hoor dus als ik hier iets doms zeg verbeter het dan maar.quote:Op een foto van het netvlies is de blinde vlek te zien als een lichtgekleurde vlek. In dit gebied zitten geen receptoren voor licht. Dat betekent dus dat we in dit gebied niets kunnen zien. Dit wordt ook wel de papil genoemd. Deze zit aan de achterkant van het oog. Het is de uitgang voor alle bloedvaten richting de hersenen. Ook verlaten hier de talrijke zenuwen die het licht omzetten in elektrische signalen het oog om dit in de hersenen wederom om te laten zetten in een beeld met kleur en diepte. De uitgang zit altijd iets aan de neuskant.
Sukkel, als je meisjes wilt hosselen is je gedragen als een douchebag wel het laatste wat je moet doen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:40 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Precies. Ik heb aan een moslima collega gevraagd hoe het wetenschappelijk bewezen is dat de mens van klei is gemaakt. En dat een mens een bloedklonter is, terwijl bloed pas na de 17e dag ontstaat. En waarom de beroemde en door moslims constant aangehaalde Prof. Moore van zijn Koran-onderzoek geen melding maakt in zijn CV op de site van de AMA.
En waarom de Koran stelt dat botten bekleed worden door spieren. Terwijl ze tegelijk ontstaan.
Ze ging het vragen aan haar oom want die was Koran kenner en gaf lezingen om mensen te bekeren.
Na 4 weken heeft ze nog steeds geen antwoord...
Omdat je je daartegen wel als een douchebag moet gedragen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:50 schreef Playerhater het volgende:
[..]
Sukkel, als je meisjes wilt hosselen is je gedragen als een douchebag wel het laatste wat je moet doen.
Daarom zult gij nooit iets anders dan een Aziatisch kutje krijgen.
Ha, tnx voor de tip! Wel is dit meisje in kwestie 1.55 hoog, met een vrij weelderige hoeveelheid haar op dr armen. Dus ik ruil dan liever mijn kansen bij haar uit tegen mijn genoegen om gelijk te krijgen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:50 schreef Playerhater het volgende:
[..]
Sukkel, als je meisjes wilt hosselen is je gedragen als een douchebag wel het laatste wat je moet doen.
Daarom zult gij nooit iets anders dan een Aziatisch kutje krijgen.
Dit komt uit de Griekse mythologie:quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:24 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Ha, tnx voor de tip! Wel is dit meisje in kwestie 1.55 hoog, met een vrij weelderige hoeveelheid haar op dr armen. Dus ik ruil dan liever mijn kansen bij haar uit tegen mijn genoegen om gelijk te krijgen.
Daarnaast zijn koran-perikelen bij mijn gebruikelijke doelgroep (Nederlandsche studentes) niet een bijster veelvoorkomend struikelblok.
Ik wacht nog wel op TS of een andere moslim om wetenschappelijk aan te tonen dat botten voor spieren komen. En dat wij van klei gemaakt zijn. Of hoe wetenschappelijk vaststaat dat ons geslacht na 42 dagen door een engel bepaald wordt...
Rand-autist. Laat je behandelen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:24 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Ha, tnx voor de tip! Wel is dit meisje in kwestie 1.55 hoog, met een vrij weelderige hoeveelheid haar op dr armen. Dus ik ruil dan liever mijn kansen bij haar uit tegen mijn genoegen om gelijk te krijgen.
Daarnaast zijn koran-perikelen bij mijn gebruikelijke doelgroep (Nederlandsche studentes) niet een bijster veelvoorkomend struikelblok.
Ik wacht nog wel op TS of een andere moslim om wetenschappelijk aan te tonen dat botten voor spieren komen. En dat wij van klei gemaakt zijn. Of hoe wetenschappelijk vaststaat dat ons geslacht na 42 dagen door een engel bepaald wordt...
Dus mensen die een stevige discussie houden met andere mensen en niet per se rekening houden met de aanwezigheid van 2 X chromosomen vooral wanneer meisje in kwestie flink behaard is zijn "rand-autisten"?quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:29 schreef Playerhater het volgende:
[..]
Rand-autist. Laat je behandelen.
99% van Fok! heeft een DSM-IV behandeling nodig en daarna 2-3 jaar GZ.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus mensen die een stevige discussie houden met andere mensen en niet per se rekening houden met de aanwezigheid van 2 X chromosomen vooral wanneer meisje in kwestie flink behaard is zijn "rand-autisten"?
Oke.
wat vind ik jou een debielquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:37 schreef Playerhater het volgende:
[..]
99% van Fok! heeft een DSM-IV behandeling nodig en daarna 2-3 jaar GZ.
Staat in de bijbel niet dat je niet moet oordelen over anderen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 10:54 schreef Playerhater het volgende:
[..]
Je verwart wel vaak Christendom met Islam; het tweede is oplossingsgericht, de eerste verbiedt alleen maar.
En kom mij niet vertellen dat je een goed leven leidt, anders was je al een 2e Gandhi geworden; werk, thuis tv, slapen en de hele riedel eromheen maakt je nog geen goed mens. Wel een braaf slaafje, maar dan kan je beter een doel hebben (religie, ideaal) dan werken voor een untermensch.
Bidden is slechts een begin.
Als je het oog verklaart vanuit evolutionair oogpunt wel inderdaad. Maar een ontwerper had de aanhechting van de oogzenuw aan de buitenkant van het oog gemaakt ipv aan de binnekant. Dan zit je niet met blinde vlekken.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
[..]
Is dat verlaten van de talrijke zenuwen en dan naar de hersenen overgaan niet in feite iets wat een functie is van de blinde vlek? Het doet dan niet zelf iets maar zijn positionering is hier wel nuttig voor het doorverlopen van die elektrische signalen. Ik heb niet zo lang biologie gehad hoor dus als ik hier iets doms zeg verbeter het dan maar.
Zoek hulpquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:31 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Staat in de bijbel niet dat je niet moet oordelen over anderen?
Hoe durf jij te beweren dat een ander, zonder hem te kennen, een niet-goed leven leidt? En dan ook nog met droge ogen beweren dat religie je een beter mens maakt?
Mens kijk om je heen wat voor ellende, oorlogen en moord religie ons gebracht heeft.
quote:
Je haat players en hebt verder niets te melden blijkbaar.quote:Rand-autist. Laat je behandelen.
Ik ga niet in discussie met bitches en autisten.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:47 schreef hoatzin het volgende:
[..]
[..]
Je haat players en hebt verder niets te melden blijkbaar.
jouw reactie: Zoek hulpquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:48 schreef Playerhater het volgende:
[..]
Ik ga niet in discussie met bitches en autisten.
Door de opbouw van ons oog is die blinde vlek inderdaad nodig. maar het kan ook anders bij, inktvissen en verwante dieren zit er geen blinde vlek in het netvlies omdat de zenuwen aan de buitenkant van het netvlies lopen en niet aan de binnenkant van het netvlies zoals bij de gewervelde dieren.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
[..]
Is dat verlaten van de talrijke zenuwen en dan naar de hersenen overgaan niet in feite iets wat een functie is van de blinde vlek? Het doet dan niet zelf iets maar zijn positionering is hier wel nuttig voor het doorverlopen van die elektrische signalen. Ik heb niet zo lang biologie gehad hoor dus als ik hier iets doms zeg verbeter het dan maar.
Hij zit gewoon te trollen. Hij heeft blijkbaar zin om onzin neer te plempen. Mag op zich, maar bij ONZ wordt dat gewaardeerd en hier niet. Maar ik zou er geen aandacht aan besteden.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:52 schreef hoatzin het volgende:
[..]
jouw reactie: Zoek hulpnoem jij "in discussie gaan"? Ik geef een reply op jouw post. Dan kun je toch normaal reageren? Dit is een forum he?
Mee eens. Anders krijg je frustratie-overdracht.quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:51 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Hij zit gewoon te trollen. Hij heeft blijkbaar zin om onzin neer te plempen. Mag op zich, maar bij ONZ wordt dat gewaardeerd en hier niet. Maar ik zou er geen aandacht aan besteden.
Zelf geen geschiedkundig boek.quote:Op maandag 24 september 2012 15:27 schreef Triggershot het volgende:
De Koran is geen wetenschappelijk boek, nooit geweest, nooit geclaimd.
Klopt, niets meer dan, een boek wat een moraliteit naar eigen inzichten brengt met een naar claimen goddelijk aard.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |