abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 september 2010 @ 22:30:17 #201
862 Arcee
Look closer
pi_86003793
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:10 schreef NumberSeven het volgende:
Nu ga je de mist in
Kijk naar jezelf, ik zei ook 'volgens mij'. Ik had niet te intentie precies jouw mening te verwoorden. Dus bij deze heb je die zelf gegeven. :)

quote:
En Allaah is Alwetend.
Heb je nu Allah verkeerd gespeld? :o ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 september 2010 @ 22:33:50 #202
862 Arcee
Look closer
pi_86003960
quote:
- Deze theorie vermeldt dat dieren geëvolueerd zijn. In de islam is er niets dat de evolutie van dieren tegenspreekt.
Toch zeg je dat Allah er voor zorgt dat er nieuwe soorten ontstaan, wat in tegenspraak is met de evolutietheorie.

Je zegt dus dit:

quote:
Hij kan er toch voor zorgen dat bepaalde soorten uitsterven en zo nieuwe ontstaan?
Hoe ontstaan die nieuwe dan?

quote:
Als we even stilstaan bij de kenmerken van deze theorie en de leer van de islam, kunnen we het volgende concluderen:

- Deze theorie vermeldt dat dieren geëvolueerd zijn. In de islam is er niets dat de evolutie van dieren tegenspreekt.

- Deze theorie vermeldt dat mensen geëvolueerd zijn. In de islam is er niets dat de evolutie van mensen tegenspreekt. Integendeel, we weten zelfs dat de mensen vroeger langer en ouder waren(vb: de profeet Adam) dan wat wij vandaag worden. En dat de mensen na ene tijd (dus we spreken van een "evolutie") korter en minder oud werden.
Als er niets tegen de evolutie is, waarom wordt deze dan furieus onderuit gehaald door bijvoorbeeld de door jou aangehaalde Harun Yahya? Ook zelf zeg je dat de evolutietheorie een theorie is die barst van de tegenstrijdigheden en fouten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86006288
quote:

Onder de moslims zelf, is er een serieuze misverstand. En dat is namelijk dat we alles van de evolutietheorie bij voorbaat moeten ontkennen.
Dit is volgens mij gebaseerd op angst, vooroordelen en onwetendheid. En we creëren hierbij een beeld van anti-wetenschap.
Kijk, jij durft de hand tenminste in eigen boezem te steken. Hulde :)
pi_86009828
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Welnee, ga daar vooral mee door! Niemand hier beschikt over alle kennis, en het ergste dat je kan gebeuren is dat je er iets van leert. ;)
eens.
The view from nowhere.
pi_86150003
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:10 schreef NumberSeven het volgende:
Molurus, had je t stukje over evolutie en de islam gelezen in het andere topic? Dat het niet tegenstrijd hoeft te zijn met de islam, althans niet alles van de evolutieleer.
Bij deze. ;)

Dat er op veel punten geen conflict is tussen moderne wetenschap en de Islam is wat mij betreft erg positief. Het is echter wel een feit dat een cultuur die op wetenschappelijk gebied eens toonaangevend was dankzij deze religie zo'n duizend jaar stil heeft gestaan.

1 vraag over je verhaal:

quote:
Het enige aspect van de evolutietheorie die absoluut niet samengaat met de leer van de islam, is de oorsprong van de mens. De evolutietheorie zoekt het in een gemeenschappelijke voorganger met de aap.
Terwijl in de koran, de schepping van de mens heel duidelijk wordt neergeschreven en daar is geen ontwijking aan.
Op welke passage(s) uit de Koran baseer je dit? (Niet dat ik de Koran of welk boek dan ook erken als een autoriteit op het gebied van kennis, puur interesse.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 07-09-2010 00:06:20 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_86165403
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:41 schreef Molurus het volgende:
Op welke passage(s) uit de Koran baseer je dit? (Niet dat ik de Koran of welk boek dan ook erken als een autoriteit op het gebied van kennis, puur interesse.)
Er zijn heel veel verzen waar Allah duidelijk aangeeft dat hij Adam geschapen heeft. Ik zal ze voor je selecteren;

Ik ga nu verzen plaatsen die betrekking hebben tot het "ontstaan" van de eerste mens; Adam dus en zijn vrouw. Vervolgens zal ik verzen plaatsen die betrekking hebben tot de voortplanting van de mens; embryologie. Dan kun jij me vertellen of er iets tegenstrijdig is met de evolutieleer.

In vele Verzen wordt de mens opgeroepen om naar zichzelf te kijken. Zij worden er vaak aan herinnerd hoe de mensheid tot leven kwam, welke stadia zij doorlopen hebben en wat zijn essentie is:

“Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschapen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei. Daarna maakte Hij zijn nageslacht van een uittreksel van nederig water (sperma).” (Soerat As-Sadjdah (32), aayah 7-8)

“En voorzeker, Wij hebben de mens uit een uittreksel van klei geschapen. Vervolgens maakten Wij hem tot een druppel in een stevige bewaarplaats. Vervolgens schiepen Wij de druppel tot een bloedklonter (‘alaqah), toen vormden Wij de bloedklonter tot een vleesklomp (moedghah), waarna Wij de vleesklomp voorzagen van beenderen, die Wij vervolgens met vlees bekleedden…” (Soerat Al-Moe-eminoen (23), aayah 14)

“Toen jouw Heer tot de engelen zei: Ik ga een mens uit klei scheppen. En als ik hem gevormd
heb en hem iets van Mijn geest heb ingeblazen, valt dan in eerbiedige buiging voor hem
neer.” (Soera Saad, 38:71-72)7

“En dan vormde Hij hem en blies in hem iets van Zijn geest. En Hij heeft voor jullie gehoor,
gezichtsvermogen en harten gemaakt. Hoe weinig is de dank die jullie betuigen.” (Soera As-
Sadjda, 32:9).10

“Of dachten jullie dat Wij jullie als een spel geschapen hebben en dat jullie niet tot Ons
worden teruggebracht?” (Soera Al-Moe’minoen 23:115)

“En toen jouw Heer uit de kinderen van Adam, uit hun lendenen, hun nageslacht nam en hen
over zichzelf liet getuigen: Ben ik niet jullie Heer? Zij zeiden: Ja zeker, wij getuigen. Zodat
zij niet op de opstandingsdag zouden kunnen zeggen: Hierop hadden wij niet gelet.” (Soera
Al-A’raaf, 7:172)

“Toen jouw Heer tot de engelen zei: Ik ga op de aarde een plaatsvervanger aanstellen, zeiden
zij: Gaat U daar iemand aanstellen die er verderf brengt en bloed vergiet, terwijl wij U
lofprijzen en Uw heiligheid eren? Hij zei: ik weet wat jullie niet weten.” (Soera Al-Baqara,
2:30)

“O mensen, vreest jullie Heer die jullie uit één wezen geschapen heeft, die uit hem zijn
echtgenote schiep en die uit hen beiden vele mannen en vrouwen heeft voortgebracht en (over
de aarde) verspreid. (…)” (Soera An-Nisaa’, 4:1)

“En Hij is het die jullie uit één wezen heeft laten ontstaan en daarna is er een verblijfplaats
en een bewaarplaats. Wij hebben de tekenen uiteengezet voor mensen die begrijpen.” (Soera
Al- An’Aam, 6:98)

“Hij is het die jullie uit één wezen geschapen heeft en die uit hem zijn echtgenote maakte
opdat hij bij haar rust zou vinden. (…)” (Soera Al-A’raaf, 7:189)

______________________________________________________________________________________

“Wij hebben jullie geschapen, waren jullie maar overtuigd geweest! Hoe denken jullie dan over dat (zaad) wat jullie uitstorten? Hebben jullie dat geschapen of zijn Wij de Scheppers?” (Soerat Al-Waaqi'ah ( 56), aayah
57-59)

“…Hij schept jullie in de schoten van jullie moeders, een schepping na een schepping, in drie duisternissen…”

“O mens, wat heeft jou begoocheld aangaande jouw voortreffelijke Heer, die jou geschapen
heeft, dan gevormd en dan evenwichtig gemaakt? In welke vorm Hij wilde heeft Hij jou
samengesteld.” (Soera Al-Infitaar, 82:7-8)6
pi_86165588
De koran bewijzen met de koran. Geniaal.
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:21:24 #208
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_86165830
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:11 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Er zijn heel veel verzen waar Allah duidelijk aangeeft dat hij Adam geschapen heeft. Ik zal ze voor je selecteren;

“Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschapen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei. Daarna maakte Hij zijn nageslacht van een uittreksel van nederig water (sperma).” (Soerat As-Sadjdah (32), aayah 7-8)
Staat dat werkelijk in de koran of is dat jouw interpretatie van nederig water? Want dat zou namelijk wel een verschil maken hè. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_86166404
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:16 schreef Modus het volgende:
Hij vroeg me om een aantal passages, uit nieuwsgierigheid..dus waar heb je het over?
pi_86180926
quote:

[..]

Ik ga nu verzen plaatsen die betrekking hebben tot het "ontstaan" van de eerste mens; Adam dus en zijn vrouw. Vervolgens zal ik verzen plaatsen die betrekking hebben tot de voortplanting van de mens; embryologie. Dan kun jij me vertellen of er iets tegenstrijdig is met de evolutieleer.

In vele Verzen wordt de mens opgeroepen om naar zichzelf te kijken. Zij worden er vaak aan herinnerd hoe de mensheid tot leven kwam, welke stadia zij doorlopen hebben en wat zijn essentie is:
Christenen doen dat als volgt. Wat was het gereedschap van Allah? Misschien wel de natuurwetten zelf. Probleem opgelost.

Ongelovigen horen al de plichten die hebt jegens je maker en denken: Ja ja, wie heeft daar het meeste belang bij?

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 07-09-2010 22:00:40 ]
The view from nowhere.
pi_86183055
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:35 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Hij vroeg me om een aantal passages, uit nieuwsgierigheid..dus waar heb je het over?
maar het probleem is dat de ontwikkeling van het embryo verhaal niet klopt
en daarnaast wijst niks erop dat er ooit een duidelijk eerste mens was
pi_86191941
quote:

<...>
Nou ja, als ik die verzen zo eens bekijk dan zijn minstens de meeste daarvan helemaal niet strijdig met evolutie, en hangt het voor het resterende deel er veel vanaf hoe je die precies interpreteert. Als je bijvoorbeeld van mening zou zijn dat Allah het proces van evolutie in gang heeft gezet dan zou je kunnen beweren dat die verzen kloppen. De stelling "Allah schiep de mens" zou in dat geval waar zijn, ongeacht of dat dmv evolutie was.

[ Bericht 4% gewijzigd door Molurus op 08-09-2010 01:36:23 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_86193195
aan hoeveel jaar moet je ong. denken als je het hebt over 'naderen'?
pi_86230771
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:54 schreef NumberSeven het volgende:
Ik weet dat jullie te lui zijn om veel te lezen daarom heb ik het puntsgewijs genoteerd, zodat je niet alles hoeft te lezen maar meer globaal kunt doornemen.

Niet alle overleveringen zijn betrouwbaar, maar de meesten wel. Degene die deze lijst heeft samengesteld heeft ook niet écht de moeite genomen om op spellingsfouten etc. te letten..maar goed. Heel veel van wat er in voorkomt is wél volgens zeer betrouwbare bronnen overgeleverd en zal dus plaatsvinden in de toekomst.

[hele lijst]

Einde.
Ik dacht dat dit een redelijk serieus subforum was? 8)7
pi_116925936
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2010 13:16 schreef Spanky78 het volgende:
Toch kan ik niet anders dan hard lachen om dit topic. Waarom beroepen religieuzen zich altijd op eeuwenoude onzekere geschriften, hebben ze nooit enig serieus bewijs, weigeren ze pertinent goed onderzoek naar hun zogenaamde heilige/magische voorwerpen.

Het blijft voor mij gewoon een kletsverhaaltje bedacht door mensen die verklaringen zochten voor dingen die ze eng vonden. Of god/allah/jaweh bestaat weet ik niet. Maar dat alles is zoals de monotheisten roepen, daar geloof ik geen reet van. Als je een goed leven leidt, wat maakt het dan uit of je 5x per dag bidt? Als je goed bent voor je vrienden familie en vreemden, waarom zou je dan naar een kerk of moskee moeten zijn geweest?
Je verwart wel vaak Christendom met Islam; het tweede is oplossingsgericht, de eerste verbiedt alleen maar.

En kom mij niet vertellen dat je een goed leven leidt, anders was je al een 2e Gandhi geworden; werk, thuis tv, slapen en de hele riedel eromheen maakt je nog geen goed mens. Wel een braaf slaafje, maar dan kan je beter een doel hebben (religie, ideaal) dan werken voor een untermensch.

Bidden is slechts een begin.
pi_116926072
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 juni 2010 16:54 schreef NumberSeven het volgende:
Niet alle overleveringen zijn betrouwbaar, maar de meesten wel. Degene die deze lijst heeft samengesteld heeft ook niet écht de moeite genomen om op spellingsfouten etc. te letten..maar goed. Heel veel van wat er in voorkomt is wél volgens zeer betrouwbare bronnen overgeleverd en zal dus plaatsvinden in de toekomst.
Ik ben nog niet geheel overtuigd.

Die "zeer betrouwbare" bronnen van je, valt daar nog iets aan te verifiëren? :')
pi_116926168
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 september 2010 15:16 schreef Modus het volgende:

Altijd lachen met die redenaties en "bewijsvoering" van gelovigen :')
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:10:11 #218
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_116930387
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2010 22:04 schreef theghostrider het volgende:

[..]

Idd :P kan je niet weten he :P

Alhoewel... opstaan... op een forumpie als Fok?! LOL denk dat die valse profeten wel een beter medium zoeken :p
Net zoals God het beste medium heeft gezocht om zich te openbaren: een setje boeken van een paar duizend jaar oud met cryptische, tegenstrijdige verhalen die niet stroken met de wetenschap, opgeschreven door diverse woestijnvolken met een aandrang naar macht en een voorkeur voor geweld. })
The sky is no limit
pi_116934987
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:10 schreef freeDragon het volgende:

[..]

Net zoals God het beste medium heeft gezocht om zich te openbaren: een setje boeken van een paar duizend jaar oud met cryptische, tegenstrijdige verhalen die niet stroken met de wetenschap, opgeschreven door diverse woestijnvolken met een aandrang naar macht en een voorkeur voor geweld. })
Zo te zien hebben die totaal geen idee hoe de Koran of de Bijbel ontstaan is.
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:40:51 #220
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_116955886
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2010 21:56 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

maar het probleem is dat de ontwikkeling van het embryo verhaal niet klopt
en daarnaast wijst niks erop dat er ooit een duidelijk eerste mens was
Precies. Ik heb aan een moslima collega gevraagd hoe het wetenschappelijk bewezen is dat de mens van klei is gemaakt. En dat een mens een bloedklonter is, terwijl bloed pas na de 17e dag ontstaat. En waarom de beroemde en door moslims constant aangehaalde Prof. Moore van zijn Koran-onderzoek geen melding maakt in zijn CV op de site van de AMA.

En waarom de Koran stelt dat botten bekleed worden door spieren. Terwijl ze tegelijk ontstaan.

Ze ging het vragen aan haar oom want die was Koran kenner en gaf lezingen om mensen te bekeren.

Na 4 weken heeft ze nog steeds geen antwoord...
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_116956611
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:40 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Precies. Ik heb aan een moslima collega gevraagd hoe het wetenschappelijk bewezen is dat de mens van klei is gemaakt. En dat een mens een bloedklonter is, terwijl bloed pas na de 17e dag ontstaat. En waarom de beroemde en door moslims constant aangehaalde Prof. Moore van zijn Koran-onderzoek geen melding maakt in zijn CV op de site van de AMA.

En waarom de Koran stelt dat botten bekleed worden door spieren. Terwijl ze tegelijk ontstaan.

Ze ging het vragen aan haar oom want die was Koran kenner en gaf lezingen om mensen te bekeren.

Dat is wachten op Godot. :Y
  woensdag 19 september 2012 @ 08:37:55 #222
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_116968795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2010 15:11 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

De beste manier? Als je goed het menselijk oog bestudeert zie je al snel dat als dit niet door een ontwerper is bedacht. Dan zou het oog namelijk logischer in elkaar steken. En niet , bijvoorbeeld, een zinloze blinde vlek hebben.

Evolutie zou een veel logischer verklaring zijn.
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:47:58 #223
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117060340
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 08:37 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De beste manier? Als je goed het menselijk oog bestudeert zie je al snel dat als dit niet door een ontwerper is bedacht. Dan zou het oog namelijk logischer in elkaar steken. En niet , bijvoorbeeld, een zinloze blinde vlek hebben.

Evolutie zou een veel logischer verklaring zijn.
quote:
Op een foto van het netvlies is de blinde vlek te zien als een lichtgekleurde vlek. In dit gebied zitten geen receptoren voor licht. Dat betekent dus dat we in dit gebied niets kunnen zien. Dit wordt ook wel de papil genoemd. Deze zit aan de achterkant van het oog. Het is de uitgang voor alle bloedvaten richting de hersenen. Ook verlaten hier de talrijke zenuwen die het licht omzetten in elektrische signalen het oog om dit in de hersenen wederom om te laten zetten in een beeld met kleur en diepte. De uitgang zit altijd iets aan de neuskant.
Is dat verlaten van de talrijke zenuwen en dan naar de hersenen overgaan niet in feite iets wat een functie is van de blinde vlek? Het doet dan niet zelf iets maar zijn positionering is hier wel nuttig voor het doorverlopen van die elektrische signalen. Ik heb niet zo lang biologie gehad hoor dus als ik hier iets doms zeg verbeter het dan maar.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117060420
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:40 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Sukkel, als je meisjes wilt hosselen is je gedragen als een douchebag wel het laatste wat je moet doen.
Daarom zult gij nooit iets anders dan een Aziatisch kutje krijgen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:56:19 #225
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117060669
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:50 schreef Playerhater het volgende:

[..]

Sukkel, als je meisjes wilt hosselen is je gedragen als een douchebag wel het laatste wat je moet doen.
Omdat je je daartegen wel als een douchebag moet gedragen. :') Een moslima is trouwens technisch gezien ook een Aziaat als die niet uit Afrika of een westers land komt.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:24:29 #226
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_117061894
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:50 schreef Playerhater het volgende:

[..]

Ha, tnx voor de tip! Wel is dit meisje in kwestie 1.55 hoog, met een vrij weelderige hoeveelheid haar op dr armen. Dus ik ruil dan liever mijn kansen bij haar uit tegen mijn genoegen om gelijk te krijgen.

Daarnaast zijn koran-perikelen bij mijn gebruikelijke doelgroep (Nederlandsche studentes) niet een bijster veelvoorkomend struikelblok.

Ik wacht nog wel op TS of een andere moslim om wetenschappelijk aan te tonen dat botten voor spieren komen. En dat wij van klei gemaakt zijn. Of hoe wetenschappelijk vaststaat dat ons geslacht na 42 dagen door een engel bepaald wordt...
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:28:57 #227
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117062074
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:24 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Ha, tnx voor de tip! Wel is dit meisje in kwestie 1.55 hoog, met een vrij weelderige hoeveelheid haar op dr armen. Dus ik ruil dan liever mijn kansen bij haar uit tegen mijn genoegen om gelijk te krijgen.

Daarnaast zijn koran-perikelen bij mijn gebruikelijke doelgroep (Nederlandsche studentes) niet een bijster veelvoorkomend struikelblok.

Ik wacht nog wel op TS of een andere moslim om wetenschappelijk aan te tonen dat botten voor spieren komen. En dat wij van klei gemaakt zijn. Of hoe wetenschappelijk vaststaat dat ons geslacht na 42 dagen door een engel bepaald wordt...
Dit komt uit de Griekse mythologie:

Prometheus
Zijn naam betekent: denken voor doen. Hij formeert de mensen uit klei, Athena blaast de geest in.
Gevonden op http://historiek.net/inde(...)=display&letter=All&
pi_117062111
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:24 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Rand-autist. Laat je behandelen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:33:49 #229
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_117062245
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:29 schreef Playerhater het volgende:

[..]

Dus mensen die een stevige discussie houden met andere mensen en niet per se rekening houden met de aanwezigheid van 2 X chromosomen vooral wanneer meisje in kwestie flink behaard is zijn "rand-autisten"?

Oke.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_117062384
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus mensen die een stevige discussie houden met andere mensen en niet per se rekening houden met de aanwezigheid van 2 X chromosomen vooral wanneer meisje in kwestie flink behaard is zijn "rand-autisten"?

Oke.
99% van Fok! heeft een DSM-IV behandeling nodig en daarna 2-3 jaar GZ.
pi_117062848
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:37 schreef Playerhater het volgende:

[..]

99% van Fok! heeft een DSM-IV behandeling nodig en daarna 2-3 jaar GZ.
wat vind ik jou een debiel
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:31:39 #232
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_117064539
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:54 schreef Playerhater het volgende:

[..]

Je verwart wel vaak Christendom met Islam; het tweede is oplossingsgericht, de eerste verbiedt alleen maar.

En kom mij niet vertellen dat je een goed leven leidt, anders was je al een 2e Gandhi geworden; werk, thuis tv, slapen en de hele riedel eromheen maakt je nog geen goed mens. Wel een braaf slaafje, maar dan kan je beter een doel hebben (religie, ideaal) dan werken voor een untermensch.

Bidden is slechts een begin.
Staat in de bijbel niet dat je niet moet oordelen over anderen?

Hoe durf jij te beweren dat een ander, zonder hem te kennen, een niet-goed leven leidt? En dan ook nog met droge ogen beweren dat religie je een beter mens maakt?

Mens kijk om je heen wat voor ellende, oorlogen en moord religie ons gebracht heeft.
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:38:04 #233
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_117064747
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

[..]

Is dat verlaten van de talrijke zenuwen en dan naar de hersenen overgaan niet in feite iets wat een functie is van de blinde vlek? Het doet dan niet zelf iets maar zijn positionering is hier wel nuttig voor het doorverlopen van die elektrische signalen. Ik heb niet zo lang biologie gehad hoor dus als ik hier iets doms zeg verbeter het dan maar.
Als je het oog verklaart vanuit evolutionair oogpunt wel inderdaad. Maar een ontwerper had de aanhechting van de oogzenuw aan de buitenkant van het oog gemaakt ipv aan de binnekant. Dan zit je niet met blinde vlekken. :)
pi_117064850
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Staat in de bijbel niet dat je niet moet oordelen over anderen?

Hoe durf jij te beweren dat een ander, zonder hem te kennen, een niet-goed leven leidt? En dan ook nog met droge ogen beweren dat religie je een beter mens maakt?

Mens kijk om je heen wat voor ellende, oorlogen en moord religie ons gebracht heeft.
Zoek hulp :')
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:47:34 #235
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_117065080
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:41 schreef Playerhater het volgende:

[..]

Zoek hulp :')
quote:
Je haat players en hebt verder niets te melden blijkbaar. :W
pi_117065127
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

[..]

Je haat players en hebt verder niets te melden blijkbaar. :W
Ik ga niet in discussie met bitches en autisten.
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:52:39 #237
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_117065282
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:48 schreef Playerhater het volgende:

[..]

Ik ga niet in discussie met bitches en autisten.
jouw reactie: Zoek hulp :') noem jij "in discussie gaan"? Ik geef een reply op jouw post. Dan kun je toch normaal reageren? Dit is een forum he?
pi_117067110
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

[..]

Door de opbouw van ons oog is die blinde vlek inderdaad nodig. maar het kan ook anders bij, inktvissen en verwante dieren zit er geen blinde vlek in het netvlies omdat de zenuwen aan de buitenkant van het netvlies lopen en niet aan de binnenkant van het netvlies zoals bij de gewervelde dieren.
Als we zijn ontworpen door een intelligente schepper heeft hij dus bij ons een ontwerpfout gemaakt.
  vrijdag 21 september 2012 @ 15:51:55 #239
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_117067594
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:52 schreef hoatzin het volgende:

[..]

jouw reactie: Zoek hulp :') noem jij "in discussie gaan"? Ik geef een reply op jouw post. Dan kun je toch normaal reageren? Dit is een forum he?
Hij zit gewoon te trollen. Hij heeft blijkbaar zin om onzin neer te plempen. Mag op zich, maar bij ONZ wordt dat gewaardeerd en hier niet. Maar ik zou er geen aandacht aan besteden. ;)
pi_117070287
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 15:51 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Hij zit gewoon te trollen. Hij heeft blijkbaar zin om onzin neer te plempen. Mag op zich, maar bij ONZ wordt dat gewaardeerd en hier niet. Maar ik zou er geen aandacht aan besteden. ;)
Mee eens. Anders krijg je frustratie-overdracht.
pi_117193574
De Koran is geen wetenschappelijk boek, nooit geweest, nooit geclaimd.
pi_117193974
quote:
9s.gif Op maandag 24 september 2012 15:27 schreef Triggershot het volgende:
De Koran is geen wetenschappelijk boek, nooit geweest, nooit geclaimd.
Zelf geen geschiedkundig boek.
pi_117194028
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:38 schreef ATON het volgende:

[..]

Zelf geen geschiedkundig boek.
Klopt, niets meer dan, een boek wat een moraliteit naar eigen inzichten brengt met een naar claimen goddelijk aard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')