Kijk naar jezelf, ik zei ook 'volgens mij'. Ik had niet te intentie precies jouw mening te verwoorden. Dus bij deze heb je die zelf gegeven.quote:
Heb je nu Allah verkeerd gespeld?quote:En Allaah is Alwetend.
Toch zeg je dat Allah er voor zorgt dat er nieuwe soorten ontstaan, wat in tegenspraak is met de evolutietheorie.quote:- Deze theorie vermeldt dat dieren geëvolueerd zijn. In de islam is er niets dat de evolutie van dieren tegenspreekt.
Hoe ontstaan die nieuwe dan?quote:Op donderdag 2 september 2010 22:10 schreef NumberSeven het volgende:
Hij kan er toch voor zorgen dat bepaalde soorten uitsterven en zo nieuwe ontstaan?
Als er niets tegen de evolutie is, waarom wordt deze dan furieus onderuit gehaald door bijvoorbeeld de door jou aangehaalde Harun Yahya? Ook zelf zeg je dat de evolutietheorie een theorie is die barst van de tegenstrijdigheden en fouten.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:10 schreef NumberSeven het volgende:
Als we even stilstaan bij de kenmerken van deze theorie en de leer van de islam, kunnen we het volgende concluderen:
- Deze theorie vermeldt dat dieren geëvolueerd zijn. In de islam is er niets dat de evolutie van dieren tegenspreekt.
- Deze theorie vermeldt dat mensen geëvolueerd zijn. In de islam is er niets dat de evolutie van mensen tegenspreekt. Integendeel, we weten zelfs dat de mensen vroeger langer en ouder waren(vb: de profeet Adam) dan wat wij vandaag worden. En dat de mensen na ene tijd (dus we spreken van een "evolutie") korter en minder oud werden.
Kijk, jij durft de hand tenminste in eigen boezem te steken. Huldequote:Op donderdag 2 september 2010 22:10 schreef NumberSeven het volgende:
Onder de moslims zelf, is er een serieuze misverstand. En dat is namelijk dat we alles van de evolutietheorie bij voorbaat moeten ontkennen.
Dit is volgens mij gebaseerd op angst, vooroordelen en onwetendheid. En we creëren hierbij een beeld van anti-wetenschap.
eens.quote:Op donderdag 2 september 2010 18:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Welnee, ga daar vooral mee door! Niemand hier beschikt over alle kennis, en het ergste dat je kan gebeuren is dat je er iets van leert.![]()
Bij deze.quote:Op maandag 6 september 2010 23:10 schreef NumberSeven het volgende:
Molurus, had je t stukje over evolutie en de islam gelezen in het andere topic? Dat het niet tegenstrijd hoeft te zijn met de islam, althans niet alles van de evolutieleer.
Op welke passage(s) uit de Koran baseer je dit? (Niet dat ik de Koran of welk boek dan ook erken als een autoriteit op het gebied van kennis, puur interesse.)quote:Op donderdag 2 september 2010 22:10 schreef NumberSeven het volgende:
Het enige aspect van de evolutietheorie die absoluut niet samengaat met de leer van de islam, is de oorsprong van de mens. De evolutietheorie zoekt het in een gemeenschappelijke voorganger met de aap.
Terwijl in de koran, de schepping van de mens heel duidelijk wordt neergeschreven en daar is geen ontwijking aan.
Er zijn heel veel verzen waar Allah duidelijk aangeeft dat hij Adam geschapen heeft. Ik zal ze voor je selecteren;quote:Op maandag 6 september 2010 23:41 schreef Molurus het volgende:
Op welke passage(s) uit de Koran baseer je dit? (Niet dat ik de Koran of welk boek dan ook erken als een autoriteit op het gebied van kennis, puur interesse.)
Staat dat werkelijk in de koran of is dat jouw interpretatie van nederig water? Want dat zou namelijk wel een verschil maken hè.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:11 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Er zijn heel veel verzen waar Allah duidelijk aangeeft dat hij Adam geschapen heeft. Ik zal ze voor je selecteren;
“Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschapen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei. Daarna maakte Hij zijn nageslacht van een uittreksel van nederig water (sperma).” (Soerat As-Sadjdah (32), aayah 7-8)
Hij vroeg me om een aantal passages, uit nieuwsgierigheid..dus waar heb je het over?quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:16 schreef Modus het volgende:
De koran bewijzen met de koran. Geniaal.
Christenen doen dat als volgt. Wat was het gereedschap van Allah? Misschien wel de natuurwetten zelf. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:11 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Er zijn heel veel verzen waar Allah duidelijk aangeeft dat hij Adam geschapen heeft. Ik zal ze voor je selecteren;
Ik ga nu verzen plaatsen die betrekking hebben tot het "ontstaan" van de eerste mens; Adam dus en zijn vrouw. Vervolgens zal ik verzen plaatsen die betrekking hebben tot de voortplanting van de mens; embryologie. Dan kun jij me vertellen of er iets tegenstrijdig is met de evolutieleer.
In vele Verzen wordt de mens opgeroepen om naar zichzelf te kijken. Zij worden er vaak aan herinnerd hoe de mensheid tot leven kwam, welke stadia zij doorlopen hebben en wat zijn essentie is:
maar het probleem is dat de ontwikkeling van het embryo verhaal niet kloptquote:Op dinsdag 7 september 2010 15:35 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Hij vroeg me om een aantal passages, uit nieuwsgierigheid..dus waar heb je het over?
Nou ja, als ik die verzen zo eens bekijk dan zijn minstens de meeste daarvan helemaal niet strijdig met evolutie, en hangt het voor het resterende deel er veel vanaf hoe je die precies interpreteert. Als je bijvoorbeeld van mening zou zijn dat Allah het proces van evolutie in gang heeft gezet dan zou je kunnen beweren dat die verzen kloppen. De stelling "Allah schiep de mens" zou in dat geval waar zijn, ongeacht of dat dmv evolutie was.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:11 schreef NumberSeven het volgende:
Ik ga nu verzen plaatsen die betrekking hebben tot het "ontstaan" van de eerste mens; Adam dus en zijn vrouw. Vervolgens zal ik verzen plaatsen die betrekking hebben tot de voortplanting van de mens; embryologie. Dan kun jij me vertellen of er iets tegenstrijdig is met de evolutieleer.
<...>
Ik dacht dat dit een redelijk serieus subforum was?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:54 schreef NumberSeven het volgende:
Ik weet dat jullie te lui zijn om veel te lezen daarom heb ik het puntsgewijs genoteerd, zodat je niet alles hoeft te lezen maar meer globaal kunt doornemen.
Niet alle overleveringen zijn betrouwbaar, maar de meesten wel. Degene die deze lijst heeft samengesteld heeft ook niet écht de moeite genomen om op spellingsfouten etc. te letten..maar goed. Heel veel van wat er in voorkomt is wél volgens zeer betrouwbare bronnen overgeleverd en zal dus plaatsvinden in de toekomst.
[hele lijst]
Einde.
Je verwart wel vaak Christendom met Islam; het tweede is oplossingsgericht, de eerste verbiedt alleen maar.quote:Op zondag 6 juni 2010 13:16 schreef Spanky78 het volgende:
Toch kan ik niet anders dan hard lachen om dit topic. Waarom beroepen religieuzen zich altijd op eeuwenoude onzekere geschriften, hebben ze nooit enig serieus bewijs, weigeren ze pertinent goed onderzoek naar hun zogenaamde heilige/magische voorwerpen.
Het blijft voor mij gewoon een kletsverhaaltje bedacht door mensen die verklaringen zochten voor dingen die ze eng vonden. Of god/allah/jaweh bestaat weet ik niet. Maar dat alles is zoals de monotheisten roepen, daar geloof ik geen reet van. Als je een goed leven leidt, wat maakt het dan uit of je 5x per dag bidt? Als je goed bent voor je vrienden familie en vreemden, waarom zou je dan naar een kerk of moskee moeten zijn geweest?
Ik ben nog niet geheel overtuigd.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:54 schreef NumberSeven het volgende:
Niet alle overleveringen zijn betrouwbaar, maar de meesten wel. Degene die deze lijst heeft samengesteld heeft ook niet écht de moeite genomen om op spellingsfouten etc. te letten..maar goed. Heel veel van wat er in voorkomt is wél volgens zeer betrouwbare bronnen overgeleverd en zal dus plaatsvinden in de toekomst.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:16 schreef Modus het volgende:
De koran bewijzen met de koran. Geniaal.
Net zoals God het beste medium heeft gezocht om zich te openbaren: een setje boeken van een paar duizend jaar oud met cryptische, tegenstrijdige verhalen die niet stroken met de wetenschap, opgeschreven door diverse woestijnvolken met een aandrang naar macht en een voorkeur voor geweld.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:04 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Iddkan je niet weten he
Alhoewel... opstaan... op een forumpie als Fok?! LOL denk dat die valse profeten wel een beter medium zoeken :p
Zo te zien hebben die totaal geen idee hoe de Koran of de Bijbel ontstaan is.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:10 schreef freeDragon het volgende:
[..]
Net zoals God het beste medium heeft gezocht om zich te openbaren: een setje boeken van een paar duizend jaar oud met cryptische, tegenstrijdige verhalen die niet stroken met de wetenschap, opgeschreven door diverse woestijnvolken met een aandrang naar macht en een voorkeur voor geweld.
Precies. Ik heb aan een moslima collega gevraagd hoe het wetenschappelijk bewezen is dat de mens van klei is gemaakt. En dat een mens een bloedklonter is, terwijl bloed pas na de 17e dag ontstaat. En waarom de beroemde en door moslims constant aangehaalde Prof. Moore van zijn Koran-onderzoek geen melding maakt in zijn CV op de site van de AMA.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:56 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
maar het probleem is dat de ontwikkeling van het embryo verhaal niet klopt
en daarnaast wijst niks erop dat er ooit een duidelijk eerste mens was
Dat is wachten op Godot.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:40 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Precies. Ik heb aan een moslima collega gevraagd hoe het wetenschappelijk bewezen is dat de mens van klei is gemaakt. En dat een mens een bloedklonter is, terwijl bloed pas na de 17e dag ontstaat. En waarom de beroemde en door moslims constant aangehaalde Prof. Moore van zijn Koran-onderzoek geen melding maakt in zijn CV op de site van de AMA.
En waarom de Koran stelt dat botten bekleed worden door spieren. Terwijl ze tegelijk ontstaan.
Ze ging het vragen aan haar oom want die was Koran kenner en gaf lezingen om mensen te bekeren.
Na 4 weken heeft ze nog steeds geen antwoord...
De beste manier? Als je goed het menselijk oog bestudeert zie je al snel dat als dit niet door een ontwerper is bedacht. Dan zou het oog namelijk logischer in elkaar steken. En niet , bijvoorbeeld, een zinloze blinde vlek hebben.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:11 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
“Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschapen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei. Daarna maakte Hij zijn nageslacht van een uittreksel van nederig water (sperma).” (Soerat As-Sadjdah (32), aayah 7-8)
quote:Op woensdag 19 september 2012 08:37 schreef hoatzin het volgende:
[..]
De beste manier? Als je goed het menselijk oog bestudeert zie je al snel dat als dit niet door een ontwerper is bedacht. Dan zou het oog namelijk logischer in elkaar steken. En niet , bijvoorbeeld, een zinloze blinde vlek hebben.
Evolutie zou een veel logischer verklaring zijn.
Is dat verlaten van de talrijke zenuwen en dan naar de hersenen overgaan niet in feite iets wat een functie is van de blinde vlek? Het doet dan niet zelf iets maar zijn positionering is hier wel nuttig voor het doorverlopen van die elektrische signalen. Ik heb niet zo lang biologie gehad hoor dus als ik hier iets doms zeg verbeter het dan maar.quote:Op een foto van het netvlies is de blinde vlek te zien als een lichtgekleurde vlek. In dit gebied zitten geen receptoren voor licht. Dat betekent dus dat we in dit gebied niets kunnen zien. Dit wordt ook wel de papil genoemd. Deze zit aan de achterkant van het oog. Het is de uitgang voor alle bloedvaten richting de hersenen. Ook verlaten hier de talrijke zenuwen die het licht omzetten in elektrische signalen het oog om dit in de hersenen wederom om te laten zetten in een beeld met kleur en diepte. De uitgang zit altijd iets aan de neuskant.
Sukkel, als je meisjes wilt hosselen is je gedragen als een douchebag wel het laatste wat je moet doen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:40 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Precies. Ik heb aan een moslima collega gevraagd hoe het wetenschappelijk bewezen is dat de mens van klei is gemaakt. En dat een mens een bloedklonter is, terwijl bloed pas na de 17e dag ontstaat. En waarom de beroemde en door moslims constant aangehaalde Prof. Moore van zijn Koran-onderzoek geen melding maakt in zijn CV op de site van de AMA.
En waarom de Koran stelt dat botten bekleed worden door spieren. Terwijl ze tegelijk ontstaan.
Ze ging het vragen aan haar oom want die was Koran kenner en gaf lezingen om mensen te bekeren.
Na 4 weken heeft ze nog steeds geen antwoord...
Omdat je je daartegen wel als een douchebag moet gedragen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:50 schreef Playerhater het volgende:
[..]
Sukkel, als je meisjes wilt hosselen is je gedragen als een douchebag wel het laatste wat je moet doen.
Daarom zult gij nooit iets anders dan een Aziatisch kutje krijgen.
Ha, tnx voor de tip! Wel is dit meisje in kwestie 1.55 hoog, met een vrij weelderige hoeveelheid haar op dr armen. Dus ik ruil dan liever mijn kansen bij haar uit tegen mijn genoegen om gelijk te krijgen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:50 schreef Playerhater het volgende:
[..]
Sukkel, als je meisjes wilt hosselen is je gedragen als een douchebag wel het laatste wat je moet doen.
Daarom zult gij nooit iets anders dan een Aziatisch kutje krijgen.
Dit komt uit de Griekse mythologie:quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:24 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Ha, tnx voor de tip! Wel is dit meisje in kwestie 1.55 hoog, met een vrij weelderige hoeveelheid haar op dr armen. Dus ik ruil dan liever mijn kansen bij haar uit tegen mijn genoegen om gelijk te krijgen.
Daarnaast zijn koran-perikelen bij mijn gebruikelijke doelgroep (Nederlandsche studentes) niet een bijster veelvoorkomend struikelblok.
Ik wacht nog wel op TS of een andere moslim om wetenschappelijk aan te tonen dat botten voor spieren komen. En dat wij van klei gemaakt zijn. Of hoe wetenschappelijk vaststaat dat ons geslacht na 42 dagen door een engel bepaald wordt...
Rand-autist. Laat je behandelen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:24 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Ha, tnx voor de tip! Wel is dit meisje in kwestie 1.55 hoog, met een vrij weelderige hoeveelheid haar op dr armen. Dus ik ruil dan liever mijn kansen bij haar uit tegen mijn genoegen om gelijk te krijgen.
Daarnaast zijn koran-perikelen bij mijn gebruikelijke doelgroep (Nederlandsche studentes) niet een bijster veelvoorkomend struikelblok.
Ik wacht nog wel op TS of een andere moslim om wetenschappelijk aan te tonen dat botten voor spieren komen. En dat wij van klei gemaakt zijn. Of hoe wetenschappelijk vaststaat dat ons geslacht na 42 dagen door een engel bepaald wordt...
Dus mensen die een stevige discussie houden met andere mensen en niet per se rekening houden met de aanwezigheid van 2 X chromosomen vooral wanneer meisje in kwestie flink behaard is zijn "rand-autisten"?quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:29 schreef Playerhater het volgende:
[..]
Rand-autist. Laat je behandelen.
99% van Fok! heeft een DSM-IV behandeling nodig en daarna 2-3 jaar GZ.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus mensen die een stevige discussie houden met andere mensen en niet per se rekening houden met de aanwezigheid van 2 X chromosomen vooral wanneer meisje in kwestie flink behaard is zijn "rand-autisten"?
Oke.
wat vind ik jou een debielquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:37 schreef Playerhater het volgende:
[..]
99% van Fok! heeft een DSM-IV behandeling nodig en daarna 2-3 jaar GZ.
Staat in de bijbel niet dat je niet moet oordelen over anderen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 10:54 schreef Playerhater het volgende:
[..]
Je verwart wel vaak Christendom met Islam; het tweede is oplossingsgericht, de eerste verbiedt alleen maar.
En kom mij niet vertellen dat je een goed leven leidt, anders was je al een 2e Gandhi geworden; werk, thuis tv, slapen en de hele riedel eromheen maakt je nog geen goed mens. Wel een braaf slaafje, maar dan kan je beter een doel hebben (religie, ideaal) dan werken voor een untermensch.
Bidden is slechts een begin.
Als je het oog verklaart vanuit evolutionair oogpunt wel inderdaad. Maar een ontwerper had de aanhechting van de oogzenuw aan de buitenkant van het oog gemaakt ipv aan de binnekant. Dan zit je niet met blinde vlekken.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
[..]
Is dat verlaten van de talrijke zenuwen en dan naar de hersenen overgaan niet in feite iets wat een functie is van de blinde vlek? Het doet dan niet zelf iets maar zijn positionering is hier wel nuttig voor het doorverlopen van die elektrische signalen. Ik heb niet zo lang biologie gehad hoor dus als ik hier iets doms zeg verbeter het dan maar.
Zoek hulpquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:31 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Staat in de bijbel niet dat je niet moet oordelen over anderen?
Hoe durf jij te beweren dat een ander, zonder hem te kennen, een niet-goed leven leidt? En dan ook nog met droge ogen beweren dat religie je een beter mens maakt?
Mens kijk om je heen wat voor ellende, oorlogen en moord religie ons gebracht heeft.
quote:
Je haat players en hebt verder niets te melden blijkbaar.quote:Rand-autist. Laat je behandelen.
Ik ga niet in discussie met bitches en autisten.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:47 schreef hoatzin het volgende:
[..]
[..]
Je haat players en hebt verder niets te melden blijkbaar.
jouw reactie: Zoek hulpquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:48 schreef Playerhater het volgende:
[..]
Ik ga niet in discussie met bitches en autisten.
Door de opbouw van ons oog is die blinde vlek inderdaad nodig. maar het kan ook anders bij, inktvissen en verwante dieren zit er geen blinde vlek in het netvlies omdat de zenuwen aan de buitenkant van het netvlies lopen en niet aan de binnenkant van het netvlies zoals bij de gewervelde dieren.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
[..]
Is dat verlaten van de talrijke zenuwen en dan naar de hersenen overgaan niet in feite iets wat een functie is van de blinde vlek? Het doet dan niet zelf iets maar zijn positionering is hier wel nuttig voor het doorverlopen van die elektrische signalen. Ik heb niet zo lang biologie gehad hoor dus als ik hier iets doms zeg verbeter het dan maar.
Hij zit gewoon te trollen. Hij heeft blijkbaar zin om onzin neer te plempen. Mag op zich, maar bij ONZ wordt dat gewaardeerd en hier niet. Maar ik zou er geen aandacht aan besteden.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:52 schreef hoatzin het volgende:
[..]
jouw reactie: Zoek hulpnoem jij "in discussie gaan"? Ik geef een reply op jouw post. Dan kun je toch normaal reageren? Dit is een forum he?
Mee eens. Anders krijg je frustratie-overdracht.quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:51 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Hij zit gewoon te trollen. Hij heeft blijkbaar zin om onzin neer te plempen. Mag op zich, maar bij ONZ wordt dat gewaardeerd en hier niet. Maar ik zou er geen aandacht aan besteden.
Zelf geen geschiedkundig boek.quote:Op maandag 24 september 2012 15:27 schreef Triggershot het volgende:
De Koran is geen wetenschappelijk boek, nooit geweest, nooit geclaimd.
Klopt, niets meer dan, een boek wat een moraliteit naar eigen inzichten brengt met een naar claimen goddelijk aard.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |