Het einde van de wereld gebeurt in één keer en het is onverwachts. Niemand heeft daar specifieke kennis over. In de openingspost gaat het ook meer om de tekenen die vóór de dag des oordeels uitkomen. Wanneer op de bazuin geblazen word dan begint de wederopstanding en daarna volgt de dag des oordeels. Duidelijk zo?quote:Op maandag 7 juni 2010 13:36 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ah je vraagt naar een mening.
Mijn mening is dat het totale onzin is, het is zo vaak voorgekomen dat mensen dachten dat het einde der tijden was aangebroken en zo vaak waren er toch betere redenen dan nu, zoals de eerste/tweede wereldoorlogen, Spaanse griep pandemie, verschillende pest epidemieën waarbij tussen 1347-1351 een derde van de toenmalige Europese bevolking het leven liet, de val van Rome etc etc.
Maar nee hoor, nu weet men het zeker, nu gaat het echt gebeuren...blablabla <--Want daar komt het op neer.![]()
Over 5 miljard jaar mag je je pas echt zorgen maken op deze planeet.
Welke bedoel je precies, kun je die zinnen even copy/paste hier?quote:Op maandag 7 juni 2010 19:41 schreef Complexiteit het volgende:
Wat ik nu uit je OP opmaak is dat er een tiran de wereld inkomt om de hele wereld zijn wil op te leggen. Dan komt er vervolgens een andere die een tijdje gaat heersen en iedereen aan z'n wil onderwerpt. Dus zo komt de wereld aan z'n einde, doordat die figuren haar ten gronde richten?
Hier een paar zinnen die ik gezien heb.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:54 schreef NumberSeven het volgende:
• Ze zullen vechten en zelfs de buiken van zwangere vrouwen opensnijden en hun kinderen slachten. (Muslim).
• Dajjal zal komen bij een ander man, wiens vader en broer allang dood zijn. Hij zal vragen, 'Als ik jou vader en broer terug tot leven breng, zal je geloven dat ik jou Heer ben?' die man zal zeggen, 'Waarom niet?' Dus dan zullen er 2 duivelen in de vorm van zijn vader en broer voor hem verschijnen. Hij zal denken dat dit zijn vader en broer zijn. (Dit is overgevelerd door Imaam Ahmad).
• Hij zal over de hele wereld reizen. Hij zal regen zenden over degenen die in hem geloven zodat hun dieren vet worden en velden groen en hij zal droogte zenden over degenen die niet in hem geloven, waardoor hun velden, bomen, groentes allemaal afdrogen.
• Dajjal zal veertig dagen verblijven op aarde, dan zal Jezus neerdalen in Damascus in Syrië, bij het witte minaret. (Dit Hadith is overgeleverd door Imaam Muslim).
• Tijdens zijn leven zal Allah elke religie laten verdwijnen, alleen moslims zullen overblijven. (Ahmad).
• Jezus zal Shariah neerzetten op aarde en 40 jaar regeren en mensen tot Islam roepen en Jihad voeren tegen onrechtvaardigen. (Ahmad).
• Hij zal het kruis breken en de varkens doden. (Ahmad).
• Imam Mahdi en Jezus zullen in dezelfde tijd leven en Mahdi zal 7 tot 9 jaar regeren. (Muslim).
Ja het is me wel duidelijk wat jij zegt hoor, dat is het probleem niet, het punt is dat dit soort apocalyptische denkbeelden zo vaak zijn voor gekomen in het verleden dat het gewoon weg niet geloofwaardig is.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:33 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Het einde van de wereld gebeurt in één keer en het is onverwachts. Niemand heeft daar specifieke kennis over. In de openingspost gaat het ook meer om de tekenen die vóór de dag des oordeels uitkomen. Wanneer op de bazuin geblazen word dan begint de wederopstanding en daarna volgt de dag des oordeels. Duidelijk zo?
Hoe weet je of iemand in Afghanistan, Irak en de andere landen die je opnoemt oprecht in Hem geloven?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:20 schreef vaarsuvius het volgende:
hij zal droogte zenden over degenen die niet in hem geloven, waardoor hun velden, bomen, groentes allemaal afdrogen.
LOL, blijkbaar geloven ze toch nog niet hard genoeg in Afghanistan, Irak, Egypte, Rest van Noord Afrika, Saoedi Arabia etc etc
Terwijl wij, arme europeanen hier in het groene en redelijk natte Europa onze dagen moeten slijten, wat een drama.
Hoe kom je daarbij? Hoe kan ik weten of dit in mijn tijdperk gaat gebeuren? Bepaalde tekenen spelen zich al af maar de grote tekenen, heb werkelijk geen idee wanneer precies dat gaat plaatsvinden. Het komt steeds dichterbij en dichterbij. Uitverkoren? Gast, niemand is zeker van zijn eindbestemming. Zelfs de meest vrome geleerden die vrezen voor hun plekje.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ja het is me wel duidelijk wat jij zegt hoor, dat is het probleem niet, het punt is dat dit soort apocalyptische denkbeelden zo vaak zijn voor gekomen in het verleden dat het gewoon weg niet geloofwaardig is.
Ik blijf het onzin vinden kijkend naar de historie.
Daarbij vind je het van je zelf niet een beetje egocentrisch om te denken dat jij in het tijdperk leeft waar dit apocalyptische gebeurtenis gaat plaats vinden? Alsof jij jezelf ziet als uitverkorene...dat vind ik nog wel het meest vreemde aan mensen die zo bezig zijn met de dag des oordeels.
Kan me voorstellen dat je het "vreemd" vind. Als je niet gelooft, dan gaat dit dus allemaal niet plaatsvinden volgens jou. Waarom je dan nog druk maken?quote:Op maandag 7 juni 2010 20:11 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Hier een paar zinnen die ik gezien heb.
Maar wat is het punt eigenlijk, waarom laten ze ons niet gewoon met rust? Ik geloof niet, voor zover dat nog niet duidelijk was, maar ik vind het gewoon beetje vreemd al die verhalen.
Waarom open je dan een topic? Je wilde toch andere meningen horen, zei je? Die krijg je dan ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:32 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je het "vreemd" vind. Als je niet gelooft, dan gaat dit dus allemaal niet plaatsvinden volgens jou. Waarom je dan nog druk maken?
Ja daar ben ik ook blij mee;quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:34 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Waarom open je dan een topic? Je wilde toch andere meningen horen, zei je? Die krijg je dan ook.
Sorry hoor, jij geeft aan dat jij niet kan weten dat het in jouw tijdperk gaat gebeuren, maar op het zelfde moment ben jij kennelijk er wel van overtuigd dat het steeds dichterbij gaat komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:31 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Hoe kan ik weten of dit in mijn tijdperk gaat gebeuren? Bepaalde tekenen spelen zich al af maar de grote tekenen, heb werkelijk geen idee wanneer precies dat gaat plaatsvinden. Het komt steeds dichterbij en dichterbij. Uitverkoren? Gast, niemand is zeker van zijn eindbestemming. Zelfs de meest vrome geleerden die vrezen voor hun plekje.
Waar maak ik me druk? Ik heb inderdaad niks te vrezen, zeker niet van teksten uit een of ander boek. Maar ik vind het gewoonweg best wel interessant om te kijken hoe mensen denken die wel in een bepaalde God geloven, en wat het nut eigenlijk is van al die teksten en doemberichten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:32 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je het "vreemd" vind. Als je niet gelooft, dan gaat dit dus allemaal niet plaatsvinden volgens jou. Waarom je dan nog druk maken?
Dat het dichtbij is betekent niet dat het in "mijn tijdperk/leven" zal gebeuren. We komen steeds dichterbij naar mate de klok doortikt..dus waarom niet "discussiëren" over de tekenen die worden voorspeld. Niets mis mee toch? Bovendien, je zegt dat het allemaal wat lijkt doordat er tegenwoordig veel gaande is in de wereld..dat is ook zo; maar niet per se de hoofdreden om te denken; oei..nu gaat er wat gebeuren. Dat er een einde aan dit leven en de wereld komt, dat staat vast. Waar we het in de openingspost over hebben zijn met name de grote tekenen vóór dat het zover is.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:30 schreef Semisane het volgende:
[..]
Sorry hoor, jij geeft aan dat jij niet kan weten dat het in jouw tijdperk gaat gebeuren, maar op het zelfde moment ben jij kennelijk er wel van overtuigd dat het steeds dichterbij gaat komen.
Mijn vraag is dus ook; Waarom heb jij de mening dat het steeds dichterbij gaat komen?
Tijdens de Zwarte dood wist men het ook heel zeker en laten we eerlijk zijn, toen had men toch echt wat meer redenen om daar overtuigd van de zijn, het gebeurt niet al te vaak dat een ziekte 1/3 van de bevolking van een deel van de wereld over kling jaagt. Toch was dat niet het "einde der tijden".
Nu denken gasten zoals jij dat het er wel aan zit te komen omdat er wat suggestieve voorspellingen zijn die zo achterlijk multi-interpretabel zijn, dat men ze aan werkelijk elk klein incident kunnen koppelen.
Ik snap het ergens wel hoor, het lijkt allemaal heel wat, wat er tegenwoordig gaande is in de wereld en natuurlijk zijn wij mensen egocentrisch genoeg om te denken dat wat wij nu meemaken een enorme impact moet gaan hebben in de wereld geschiedenis, maar achter af zal dat allemaal wel meevallen verwacht ik, als ik zo naar de geschiedenis van de mensheid kijk.
Begrijp je hele reactie niet, probeer eens nog een keer en dan duidelijker.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:10 schreef Spanky78 het volgende:
Numberseven: je kunt de boel zo makkelijk anders interpreteren.
Ik kan bijvoorbeeld claimen dat juist omdat de meeste moslims wonen in woestijngebied, dit het valse geloof is. Jullie hebben het bij het foute eind! Aangezien jullie vanalles doen dat jhuist tegen dingen in jullie Quran ingaat.
Ik heb nu inderdaad wel een beetje dorstquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:20 schreef vaarsuvius het volgende:
[b]hij zal droogte zenden over degenen die niet in hem geloven
Had je mijn bericht gelezen in 'n ander topic; over de vrijdag?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb nu inderdaad wel een beetje dorst
Dat jouw heilige geschriften en al die zogenaamde goede imams veel hebben gezegd dat op allerlei manieren kan worden geinterpreteerd. Los van vertalen is op basis van een boek zowel te beredeneren dat de overwegend islamitische woestijnvolken het slechter hebben en op die manier de toorn van god over zich heen hebben, als dat ze juist door een beproeving te doorstaan vroom en braaf zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:47 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Begrijp je hele reactie niet, probeer eens nog een keer en dan duidelijker.
Je slaat hierbij volledig de plank mis. Er zijn niet voor niets tafsirs en geleerden die de juiste geloofsleer belijden en onderwijzen. Iemand kan geen misbruik maken van de koran door het op "zijn manier" te interpreteren. De algemene interpretatie is over het algemeen zeer duidelijk en de basiszaken zijn dat ook. Natuurlijk zijn er bepaalde meningsverschillen, en wordt er helaas onnodig bloed vergoten binnen een aantal stromingenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat jouw heilige geschriften en al die zogenaamde goede imams veel hebben gezegd dat op allerlei manieren kan worden geinterpreteerd. Los van vertalen is op basis van een boek zowel te beredeneren dat de overwegend islamitische woestijnvolken het slechter hebben en op die manier de toorn van god over zich heen hebben, als dat ze juist door een beproeving te doorstaan vroom en braaf zijn.
Dit soort religieuze quatsch is juist vanwege zijn multi-interpretabele aard zo populair. Elke dictator, manipulator en machtsmisbruiker kan het zijn kant op praten. Zie hier de geschiedenis van de monotheistische religies. Vooral het christendom en de islam hebben hier last van, aangezien de joden al heel lang over de aarde zijn verspreid...
Als het zo duidelijk is, waarom zijn er dan meningsverschillen? En wie bepaalt hoe wie er dan gelijk heeft? Daarbij wordt door alle partijen op dezelfde bron teruggegrepen en toch trekken ze verschillende conclusies.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:16 schreef NumberSeven het volgende:
Je slaat hierbij volledig de plank mis. Er zijn niet voor niets tafsirs en geleerden die de juiste geloofsleer belijden en onderwijzen. Iemand kan geen misbruik maken van de koran door het op "zijn manier" te interpreteren. De algemene interpretatie is over het algemeen zeer duidelijk en de basiszaken zijn dat ook. Natuurlijk zijn er bepaalde meningsverschillen, en wordt er helaas onnodig bloed vergoten binnen een aantal stromingenmaar de koran is duidelijk en correct zonder tegenstrijdigheden of fouten.
Dit is een gunst en genade van Allah zodat we elkaar leren kennen en van elkaar leren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:24 schreef Modus het volgende:
[..]
Als het zo duidelijk is, waarom zijn er dan meningsverschillen?
quote:En wie bepaalt hoe wie er dan gelijk heeft?
Omdat er verschillende bronnen zijn. Shia en Soennah delen alleen de koran, niet de overige geschriften.quote:Daarbij wordt door alle partijen op dezelfde bron teruggegrepen en toch trekken ze verschillende conclusies.
Vroeger was :quote:En al die islamgeleerden en imams doen ook niks anders dan gewoon interpreteren hoor.
een principe, nu wordt dat niet zo nauwkeurig meer gehandhaafd.quote:"Als jullie iets vinden dat tegen de uitspraken van de Profeet vrede zij met hem is, dan gooien jullie mijn woorden tegen de muur."
Het is geen post om voort mee te discussiëren, het is een educatieve post, desalniettemin biedt het meer ruimte voor discussie dan jouw laatste post, niet?quote:
Op cultureel vlak zal ik altijd wel een moslim zijn denk ik, Suiker-Offerfeest, Koran enzo vind ik nog steeds mooi, maar geloof in een god is wel een ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:39 schreef Modus het volgende:
Nou nee, altijd overal maar 'Allah' op antwoorden schiet lekker op. En ben je nou ineens weer moslim ofzo?.
Omdat men zich tegenwoordig niet identificeert met eigen principes, maar in oppositie tegen de ander.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:53 schreef Modus het volgende:
Die laatste zin bijv., waarom wordt dat tegenwoordig niet zo meer gehandhaafd. Heeft Allah even gebeld met de hoofdimam om dat door te geven ofzo?
Jihadisten zoals Al-Qaida en consorten zijn bijvoorbeeld van mening dat je wel onschuldigen mag targetten in een oorlog, wat geheel in strijd is met de Koran omdat er tegenwoordig een oorlogsvoering is met het drukken van een knopje ipv legers vs legers. Dus ja, op dat punt heb je wel een rake punt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:53 schreef Modus het volgende:
Of is dat misschien gewoon een geleidelijke verschuiving in inzichten door steeds meer kennis en anderszins tijdgeestafhankelijke veranderingen?
HMMM staat niets over in de bijbel.quote:• Imam Mahdi en Jezus zullen in dezelfde tijd leven en Mahdi zal 7 tot 9 jaar regeren. (Muslim).
Ik moet zeggen dat de meeste Moslims in die woestijngebieden dan ook best wel schijnheilig geloven, voorzover ik het heb mogen meemaken. Ik denk dat de Moslims in Europa standvastiger zijn in hun geloof en het beter praktiseren. Dus wat dat betreft zou het weer kloppen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:10 schreef Spanky78 het volgende:
Numberseven: je kunt de boel zo makkelijk anders interpreteren.
Ik kan bijvoorbeeld claimen dat juist omdat de meeste moslims wonen in woestijngebied, dit het valse geloof is. Jullie hebben het bij het foute eind! Aangezien jullie vanalles doen dat jhuist tegen dingen in jullie Quran ingaat.
Dat kun je wellicht verklaren door het feit dat moslims in Europa meer moeite moeten doen om hun identiteit vast te houden, en dat dat zich uit in het strenger naleven van hun religiequote:Op woensdag 9 juni 2010 01:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de meeste Moslims in die woestijngebieden dan ook best wel schijnheilig geloven, voorzover ik het heb mogen meemaken. Ik denk dat de Moslims in Europa standvastiger zijn in hun geloof en het beter praktiseren. Dus wat dat betreft zou het weer kloppen.
Je neemt de 'westerse' definitie over van 'oorlog' ... vandaar dat je zaken door elkaar haalt. Oorlog is veel ruimer dan leger tegen leger en strategisch gezien is het sowieso niet haalbaar voor een organisatie of een klein land tegen de VS leger tegen leger te vechten. Een gezonde man begrijpt dit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jihadisten zoals Al-Qaida en consorten zijn bijvoorbeeld van mening dat je wel onschuldigen mag targetten in een oorlog, wat geheel in strijd is met de Koran omdat er tegenwoordig een oorlogsvoering is met het drukken van een knopje ipv legers vs legers. Dus ja, op dat punt heb je wel een rake punt.
uuuuhhhhhh. Ik was niet echt serieus met die reactie eerlijk gezegd... Ik weet dat deze tekenen er zijn en vele zijn al uitgekomen. Niemand kan dat ontkennen. Voor de rest houdt ik me niet echt bezig met de tekenen die nog moeten uitkomen... maar ik zie er wel steeds meer uitkomen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat kun je wellicht verklaren door het feit dat moslims in Europa meer moeite moeten doen om hun identiteit vast te houden, en dat dat zich uit in het strenger naleven van hun religie
Nee, dat maak jij er van. Ik neem een taalkundig definitie van 'oorlog' wat onder de massa's wordt begrepen als leger vs leger. Ik heb 'oorlog' gebruikt om het Arabische woordje 'Harb' mee te vertalen. Een woord dat meer dan niet voor gewapend confrontatie tussen twee legers wordt gevoerd. Als ik een ruimer begrip voor het strijd van twee opposerende groepen wilde gebruiken ging ik wel voor 'strijd' of 'Jihad', lijkt me eerder dat jij opvattingen als standaard op mij probeert te leggen dan dat ik twee zaken door elkaar haal.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:17 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Je neemt de 'westerse' definitie over van 'oorlog' ... vandaar dat je zaken door elkaar haalt. Oorlog is veel ruimer dan leger tegen leger en strategisch gezien is het sowieso niet haalbaar voor een organisatie of een klein land tegen de VS leger tegen leger te vechten. Een gezonde man begrijpt dit.
Prima dat je mijn woorden interpreteert conform jouw opvattingen, maar ik zie zoals al eerder gezegd een onschuldig persoon als iemand die niet deelneemt aan een direct militair confrontatie, dan wel verantwoordelijk hiervoor. Daarnaast is het niet zo dat een burger simpelweg kan zeggen dat ze geen belasting betalen. Noch hebben de burgers gestemd voor oorlog tijdens de verkiezingen, enkele uitzonderingen daargelaten. Maar dat een volk kiest voor een bepaald soort van regering en belasting betaald maakt ze dus schuldig als ik je goed begrijp? Dat is namelijk precies hoe Al-Qaida het doden van - in mijn ogen - onschuldigen goed praat.quote:Aanpassing van je definitie van oorlog leidt to aanpassing van je 'definitie' van onschuldige burgers. Merk op dat de VS mensen oppakt omdat ze bijv geld geven aan Hamas of andere 'terreur' organisatie. Je kunt je dan afvragen, als een regering een oorlog voelt, de regering is door het volk gekozen, de oorlog is met belastinggeld betaald en de oorlog eist veel burger slachtoffers bij de andere partij, hoe ver kun je nog spreken over 'onschuldigen die belasting betalen om een oorlog te voeren die de burgers van andere partij doodt'.
Klopt, ik gebruikte Al-Qaida omdat ieder tiener en bejaarde er wel minimaal één keer van heeft gehoord, niet om ze als uniek en eerste te zien. Vandaar dat ik ook sprak in meervoud en vergelijkbaren onder 'consorten'.quote:Het is waar dat in uiterste gevallen dat een leger/vijand aangevallen kan worden al weet de leider dat dit misschien kan leiden tot doden onder burgers. Dit is niet alleen nu gebeurd door Alqaeda maar ook honderden jaren geleden.
Dat heb ik in de op uitgelegd toch. Achter elke overlevering staat een naam, die van buchari en muslim zijn de meest betrouwbare hadiths. Andere voorspellingen kun je direct uit de koran halen, en dat is de belangrijkste bron van kennis.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:21 schreef Optimistic1 het volgende:
Mooi en aardig. Hoe zit het met de authenciteit van de hadiths? Ging je ook na of deze hadtihs allemaal betrouwbaar zijn? Veel van zulke hadiths zijn namelijk gewoon niet te vertrouwen: er is vaak iets met het keten van overleveraars.
Het gebruik van dat soort 'quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:24 schreef NumberSeven het volgende:
Dat heb ik in de op uitgelegd toch. Achter elke overlevering staat een naam, die van buchari en muslim zijn de meest betrouwbare hadiths. Andere voorspellingen kun je direct uit de koran halen, en dat is de belangrijkste bron van kennis.Er staan idd. veel zwakke hadiths tussen, maar de belangrijkst en grootste tekenen die zijn bijna allemaal authentiek.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:01 schreef Modus het volgende:
[..]
Het gebruik van dat soort ''-s vind ik altijd heel typisch.
Oh ik gebruik normaliter altijd deze als afsluiting;quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:01 schreef Modus het volgende:
[..]
Het gebruik van dat soort ''-s vind ik altijd heel typisch.
Thnx voor de video, hoofdstuk; de Opstanding. zitten aardig wat confronterende verzen in zoals;quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:38 schreef Optimistic1 het volgende:
Over de dag des oordeels gesproken:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |