abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:45:09 #101
16715 Mylene
*schatje*
pi_82337012
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:40 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Op de video's meer beelden en de uitleg over hoe vaak het is gelukt, kijk zelf maar voor je het propaganda noemt dat alles wordt geblokkeerd. Om nog maar te zwijgen over het feit dat de blokkade er is. Ik vind het van de gekke dat ISR beslist wat en hoe veel daar naar binnen gaat. http://www.freegaza.org/en/about-gaza/videos
Welke video precies en tijd waaruit blijkt dat ze zonder succes de Gazastrook niet hebben bereikt?

Ik zie enkel 'World's largest open air prison' videos.
pi_82337043
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Inderdaad, de concrete voorbeelden van doodnormale goederen die Gaza niet in mogen zijn legio.
de goederen van waar wapens van kunnen worden gemaakt is helaas niet toe gestaan .
vergelijk het als stukjes pistool mee nemen naar school. en na een week een pistoolje heb inelkaar gefrutseld
pi_82337099
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

Welke video precies en tijd waaruit blijkt dat ze zonder succes de Gazastrook niet hebben bereikt?

dat is wat ze jou ook in willen spoelen .

er zijn regelmatig booten naar gaza gegaan . maar na de vangst van een boot met een paar ton aan wapens .
helaas pindakaas. ashdod is de plaats van bestemming voor gazza
pi_82337111
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:58 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat is een beetje vreemd, nu ineens wel alles? Zou er druk gepraat zijn?
[..]

Dit vind ik een goede deal, dan komen de activisten israel tegemoet en zij kunnen zelf zien hoe het spul wordt afgeleverd.
Dit was ook al zo voor de eerste 6 boten hoor, dit is niet na het incident veranderd!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_82337168
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:48 schreef Roi het volgende:

[..]

Dit was ook al zo voor de eerste 6 boten hoor, dit is niet na het incident veranderd!
ja maar dat maak toch niet uit ??
nu klinkt het als een overwinning .
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:51:06 #106
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82337180
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:46 schreef C_N het volgende:

[..]

de goederen van waar wapens van kunnen worden gemaakt is helaas niet toe gestaan .
vergelijk het als stukjes pistool mee nemen naar school. en na een week een pistoolje heb inelkaar gefrutseld
Het gaat wel verder dan dat hoor. Tenzij je van pasta een pistool kan maken waarmee je koriander kogels afschiet.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:51:39 #107
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82337199
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:46 schreef C_N het volgende:

[..]

Ja, laten we een tank metselen van cement en bakstenen met granaten gevuld met Paprika en Kerrie.....
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:52:33 #108
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82337229
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:51 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ja, laten we een tank metselen van cement en bakstenen.....
Cement en bakstenen zijn dan wel weer duidelijk militaire dual use materialen. Ooit gehoord van bunkers?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:54:01 #109
16715 Mylene
*schatje*
pi_82337276
De VS is duidelijk.
quote:
US concerned over IHH-Hamas ties

State Department: Links between al-Qaida, IHH "can't be validated."

WASHINGTON – The US government confirmed on Wednesday that the Turkish aid organization behind the ship Israel commandeered Monday had contacts with Hamas, and expressed deep concern over that relationship.

The United States considers Hamas a terrorist organization, though officials noted yesterday that the Turkish aid group, Insani Yardim Vakfi, known by its Turkish initials IHH, had not been designated as a foreign terrorist organization.

“We know that IHH representatives have met with senior Hamas officials in Turkey, Syria and Gaza over the past three years,” State Department Spokesman P.J. Crowley said Wednesday. “That is obviously of great concern to us.”

However, when it came to reports that IHH has ties to Al Qaida, Crowley said that was something the US “cannot validate.”

Crowley on Wednesday also reaffirmed US support for a “prompt, credible, transparent, impartial” investigation into the incident led by Israel, with the possibility of international participation, despite calls from many countries for an independent process.

“We continue to believe that Israel is in the best position to lead this investigation,” he said. “We will continue to talk to Israel and other countries about possible international participation.” But he would not address whether the IDF-led investigation that Israel plans would satisfy the American demands.

“We support an investigation that meets international standards. There are a number of ways of doing that. We’ll be talking to Israel about how it can best lead an investigation that is widely viewed as credible by the international community,” he said. “I’m not going to prejudge how the investigation proceeds.”

He, did, though reject the idea of a fact-finding mission led by the UN Human Rights Council, which the council approved over a no vote by the United States.

“Before there’s even an opportunity for investigation, this resolution put the complete responsibility on Israel. We thought that was inappropriate,” he explained. “We thought this was a rush to judgment.”

When pressed on why Israel would be the best body to lead the investigation, given that it is the country accused of wrongdoing, Crowley replied that “Israel is a vibrant democracy. It has effective, competent institutions of government, and Israel is fully capable of investigating a matter than involved its forces.”

He concluded, “Can Israel conduct a fair, transparent, credible, investigation? The answer is yes.
bron
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:54:10 #110
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82337281
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

Cement en bakstenen zijn dan wel weer duidelijk militaire dual use materialen. Ooit gehoord van bunkers?
Dus laten ze ze maar in tenten wonen want huizen kunnen ook niet gebouwd worden.
Heb je de foto's van Gaza stad wel eens gezien, een en al puin....
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82337288
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het gaat wel verder dan dat hoor. Tenzij je van pasta een pistool kan maken waarmee je koriander kogels afschiet.
pasta word self gemaakt in de gaza strook met de levering van graan vanuit Israel dagelijks
en palies eten alleen maar pita brood .
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2010 @ 17:55:39 #112
137949 Disana
pi_82337336
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:54 schreef Mylene het volgende:
De VS is duidelijk.
[..]

bron
Mooi, de VS ziet dus geen banden.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:56:20 #113
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82337357
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:54 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dus laten ze ze maar in tenten wonen want huizen kunnen ook niet gebouwd worden.
Ja, die heb ik gezien. En daar moet ook een oplossing voor komen, maar gewoon alle materialen aan Hamas geven en hopen dat ze daar alleen huizen, scholen en ziekenhuizen van bouwen is ook niet realistisch. De VN zou misschien een oplossing kunnen zijn, maar die worden zowel door Israel als door Hamas niet vertrouwd...
pi_82337358
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:51 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ja, laten we een tank metselen van cement en bakstenen met granaten gevuld met Paprika en Kerrie.....
Denk denk
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:56:33 #115
16715 Mylene
*schatje*
pi_82337363
quote:

[..]

Israël beweert dit over hulpgoederen naar Gaza: klik hier

Alleen geen onafhankelijke bron.
pi_82337379
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:54 schreef BasOne het volgende:

[..]

ben je er geweest ??
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:59:21 #117
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82337449
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

Degene rechtsboven, met nr 1 in de titel, vanaf 1.40, er rekening mee houdend dat er zo'n 1.5 miljoen Palestijnen wonen vind ik het nogal wat om te zeggen dat het propaganda is dat de Israeli's niets doorlaten.
Met name ook omdat er genoeg bronnen zijn die zeggen dat het daar niet goed toeven is. (Amnesty international bij voorbeeld, daar heb ik de link gisteren van opgezocht voor jou.)
be nice or go away
pi_82337454
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:56 schreef Mylene het volgende:

[..]

Israël beweert dit over hulpgoederen naar Gaza: klik hier

Alleen geen onafhankelijke bron.
dagelijks gaan er truck ladingen naar de strook .
truckladingen vol met graan
diesel noem maar op
een voedsel tekort is er NIET
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:00:03 #119
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82337481
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:57 schreef C_N het volgende:

[..]

ben je er geweest ??
Nee, jij wel, hoe rijd zo'n pantservoertuig nou?
Voel je je er veilig in?
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:00:24 #120
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82337493
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:54 schreef C_N het volgende:

[..]

pasta word self gemaakt in de gaza strook met de levering van graan vanuit Israel dagelijks
en palies eten alleen maar pita brood .
En ijsberen worden gemiddeld zo'n 20 jaar oud, en de hoofdstad van Paraguay is Asuncion. En Nederlanders eten alleen maar kaas.

Irrelevante feiten opnoemen met een ruime dosis achterlijkheid en racisme kan ik ook, maar staat hier los van. De vraag was hoe je van pasta en koriander wapens maakt, want dat is de officiele reden dat die produkten niet naar Gaza mogen.
pi_82337564
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:00 schreef BasOne het volgende:

[..]

Nee, jij wel, hoe rijd zo'n pantservoertuig nou?
Voel je je er veilig in?
nee ik rij in een jeep.
kogelvrij dat wel
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:03:59 #122
16715 Mylene
*schatje*
pi_82337600
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:59 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Degene rechtsboven, met nr 1 in de titel, vanaf 1.40, er rekening mee houdend dat er zo'n 1.5 miljoen Palestijnen wonen vind ik het nogal wat om te zeggen dat het propaganda is dat de Israeli's niets doorlaten.
Met name ook omdat er genoeg bronnen zijn die zeggen dat het daar niet goed toeven is. (Amnesty international bij voorbeeld, daar heb ik de link gisteren van opgezocht voor jou.)
Je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik heb het over de boten. Er hebben al eerder boten van Free Gaza naar de Gazastrook gevaren.

Free Gaza zegt zelf die succesvol waren.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:06:47 #123
176916 Karrs
2007-2017
pi_82337677
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:39 schreef BasOne het volgende:

[..]

Als IDF soldaat ben je alles behalve objectief.

Moet je trouwens niet weer eens paar Pallies gaan lastigvallen?

Gelukkig ben jij de objectie zelve.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 18:15:23 #124
249559 crew  Lavenderr
pi_82337966
Gewoon naar Ashdod varen, dan komen de goederen op de plaats van bestemming.
Die controle is niet meer dan normaal, het zou erg dom en naief zijn als ze dat niet deden.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:17:03 #125
145755 kahaarin
pi_82338016
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:03 schreef Mylene het volgende:

[..]

Je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik heb het over de boten. Er hebben al eerder boten van Free Gaza naar de Gazastrook gevaren.

Free Gaza zegt zelf die succesvol waren.
5 keer en vanaf 2008 heeft gaza op slot gezeten voor hulpgoederen, bovendien, waarom zouden zij liegen:
quote:
18 januari 2010 Een jaar na het einde van het militaire offensief door Israël in de Gazastrook, stelt Amnesty International dat de blokkade van Gaza snel gestopt moet worden.

De blokkade van de Gazastrook door Israël zorgt ervoor dat meer dan 1,4 miljoen Palestijnen afgesloten zijn van de buitenwereld en kampen met grote armoede.

In de nieuwe publicatie Suffocating: The Gaza Strip under Israeli blockade heeft Amnesty getuigenissen verzameld van mensen die nog steeds worstelen om hun levens opnieuw op te bouwen na de militaire operatie van begin 2009, waarbij circa 1400 Palestijnen om het leven kwamen en duizenden gewond raakten.

Malcolm Smart, hoofd Midden-Oosten en Noord-Afrika bij Amnesty International, zegt dat Israël claimt dat de blokkade van Gaza het land beschermt tegen raketaanvallen vanuit Gaza op Zuid-Israël. 'De realiteit is dat de blokkade zich niet specifiek richt op gewapende groepen, maar de hele bevolking treft door restricties op de toevoer van voedsel, medische hulpmiddelen, onderwijsmaterialen en bouwmaterialen. Het gaat om een collectieve straf, die zo spoedig mogelijk moet worden opgeheven.'
be nice or go away
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:19:22 #126
145755 kahaarin
pi_82338099
Dit is dat Suffocating rapport waar ze het over hebben: http://www.amnesty.nl/doc(...)%20Blockade%20en.pdf
be nice or go away
pi_82338421
thing is, this kind of news is always biased maar je kan niet om israel heen als je iets in gaza wil afleveren

en dan volg je niet op goed geluk tegen alle waarschuwingen in een route waarvoor duidelijk geen toestemming wordt gegeven - zeker niet met zulke hoeveelheden passagiers

heeel misschien waren de bedoelingen zuiver, dan is het een domme onverantwoordelijk wilde actie van de organisatie waar bewoners van gaza alleen maar meer last van zullen hebben

vooralsnog lijkt het een middel om israel uit te lokken en betrekkingen tussen turkije en israel onder druk te zetten - en dan blijft het een domme onverantwoordelijke actie - israel zal zich slechts harder gaan opstellen

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 04-06-2010 18:33:24 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_82338622
ps doel niet op report amnesty maar op nieuws uit de regio
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:42:06 #129
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_82338853
lol en toch hebben ze echt wel humor daar in Israël

http://www.nu.nl/buitenla(...)uses-pr-blunder.html

hier het filmpje na gezongen van We ArE The World

"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:48:04 #130
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_82339086

Vanaf 7:50 is het best belangrijk. Ik vraag me af wat voor bewijs wij te zien krijgen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:49:08 #131
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82339133
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:06 schreef Karrs het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij de objectie zelve.
Dat probeer ik in ieder geval wel, in deze hele zaak heb ik alleen naar de wetgeving gekeken, in die is eenduidig, Israël zat fout.
Laboro te salutante
pi_82339547
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:42 schreef RAVW het volgende:
lol en toch hebben ze echt wel humor daar in Israël

http://www.nu.nl/buitenla(...)uses-pr-blunder.html

hier het filmpje na gezongen van We ArE The World

Israël #19 - Enteren: legaal of niet?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:00:43 #133
145755 kahaarin
pi_82339594
Gewoon een paar feiten over Gaza.
quote:
Bevolking
1.537.269 (Juli 2008 est.)

Leeftijdsopbouw
0-14 jaar: 47,1% (mannen 370.767/vrouwen 353.571)
15-64 jaar: 50,4% (mannen 396.110/vrouwen 378.743)
65 jaar and over: 2,5% (mannen 15.716/vrouwen 22.362) (2008 est.)
quote:
In 2004 stond het werkloosheidspercentage op 41,3%. 66% van de bewoners van Gaza leven onder de door de VN gehanteerde armoedegrens van 2 dollar per persoon per dag. Gezien een nog steeds uitblijvende oplossing voor het ruimere conflict kunnen de omstandigheden in de Gazastrook dan ook zonder meer uitzichtloos genoemd worden. Vrouwen blijven voor de overgrote meerderheid thuis om voor de kinderen en het huishouden te zorgen.
Wat ik me ook heel erg goed realiseer is dat Hamas de goederen in handen krijgt du moment de hekken open gaan. Zoals al eerder is gebleken geven die geen snars om de mensen in Gaza maar enkel om hun zaak en haat tegen de Joden. Neemt niet weg dat het daar niet zo leuk is, zacht gezegd. Stel je nu eens voor, je kunt zelf niet in je onderhoud voorzien, je bent afhankelijk van Hamas en Israel voor je dagelijkse eten, er kan altijd bij de buren een raket worden afgevuurd door Hamas strijders en je kunt er donder op zeggen dat er een weerwoord komt uit Israel.
be nice or go away
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 19:13:55 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_82340100
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]

[..]

Wat ik me ook heel erg goed realiseer is dat Hamas de goederen in handen krijgt du moment de hekken open gaan. Zoals al eerder is gebleken geven die geen snars om de mensen in Gaza maar enkel om hun zaak en haat tegen de Joden. Neemt niet weg dat het daar niet zo leuk is, zacht gezegd. Stel je nu eens voor, je kunt zelf niet in je onderhoud voorzien, je bent afhankelijk van Hamas en Israel voor je dagelijkse eten, er kan altijd bij de buren een raket worden afgevuurd door Hamas strijders en je kunt er donder op zeggen dat er een weerwoord komt uit Israel.
Voor die mensen lijkt het me vreselijk om daar te wonen.
Vandaar ook mijn kritiek op de hulporganisatie die ipv eerst aan deze mensen te denken een politiek statement maakt door met opzet niet naar Ashdod te varen en daarmee Israel provoceert. En dat gaat ten koste van de mensen die om deze goederen zitten te springen. En dan vraag ik me af of deze mensen met zuivere motieven op die boot zijn gestapt.
Komt bij dat ze met zovéél waren, er hoeven toch met een hulpgoederenconvooi niet zoveel mensen mee? Hoe minder mensen aan boord hoe meer ruimte voor goederen toch?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:21:47 #135
145755 kahaarin
pi_82340415
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor die mensen lijkt het me vreselijk om daar te wonen.
Vandaar ook mijn kritiek op de hulporganisatie die ipv eerst aan deze mensen te denken een politiek statement maakt door met opzet niet naar Ashdod te varen en daarmee Israel provoceert. En dat gaat ten koste van de mensen die om deze goederen zitten te springen. En dan vraag ik me af of deze mensen met zuivere motieven op die boot zijn gestapt.
Komt bij dat ze met zovéél waren, er hoeven toch met een hulpgoederenconvooi niet zoveel mensen mee? Hoe minder mensen aan boord hoe meer ruimte voor goederen toch?
Repost. Israël #20 - Corrie bereikt Israël binnen 24 uur

Ik ben het daar ook helemaal mee eens, ze kunnen nota bene met de goederen mee en er mogen VN gezanten mee, de belofte dat alles mee mag is ook gedaan, het zou verschrikkelijk jammer zijn als ze deze kans niet pakken.
be nice or go away
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:25:44 #136
176916 Karrs
2007-2017
pi_82340583
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:49 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dat probeer ik in ieder geval wel, in deze hele zaak heb ik alleen naar de wetgeving gekeken, in die is eenduidig, Israël zat fout.
Juist de wetgeving stelt eenduidig Israël in het gelijk, maar dat zul je wel niet willen geloven. Dat bedoel ik er ook mee, ondanks dat je met harde bewijzen om je oren wordt geslagen wil je het nog vormen naar de "Israël is slecht"-kant. Het ligt er te dik bovenop.

Maar ik zal het wel verkeerd zien, of te pro-Israël zijn. Dus antwoord er maar niet op.

Mij verbaast vooral de harde reactie van vrijwel de gehele wereld op uitsluitend Israël. Niemand vraagt zich af waarom die hulporganisatie niet gewoon met Israël heeft samengewerkt. Ik vind joden- en/of israëlhaat nog steeds niet vanzelfsprekend en zal dat ook nooit vinden. Als dat de reden was om niet met de Israëli samen te werken (en dat was het, natuurlijk), dan hebben ze die boarding aan hunzelf te danken. (Daarbij had overigens helemaal niet gevochten hoeven worden!)

Wat ik me ook afvraag, is als Turkije en Israël bondgenoten zijn, waarom Israëli dan niet vertrouwt in de Turkse douane en hun inspectieresultaten.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:28:29 #137
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_82340706
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]

[..]

Jouw post verklaart niet waarom Hamas zoveel steun genoot en nog steeds geniet onder de Palestijnse bevolking.
Hamas pakt het ongeveer hetzelfde aan als Hezbollah als het op steun vergaren van de bevolking aan komt.
Hamas haat de joden niet, maar haat de bezetters. Daar zit een wezenlijk verschil in. Lees het manifest van Hamas maar eens.

Je hebt een vooroordeel m.b.t. Hamas vind ik.
pi_82341016
Uitspraken Erdogan.
quote:
Erdogan also compared the Israeli actions to those of Kurdish militants in Turkey and stood up for Hamas, calling them "resistance fighters fighting for their land".
quote:
"The fate of Jerusalem is not different from the fate of Istanbul," he said, in language reflecting the significance of the holy city to Muslims throughout the world. "The fate of Gaza is not different from the fate of Ankara."
quote:
"I am speaking to them in their own language. The sixth commandment says 'thou shalt not kill'. Did you not understand?" Prime Minister Tayyip Erdogan said in his harshest words yet since Israeli commandos raided the Mavi Marmara on Monday.

"I'll say [it] again. I say in English 'you shall not kill'. Did you still not understand? So I'll say to you in your own language. I say in Hebrew 'Lo Tirtzakh'," he said in a televised speech to supporters of his Islamist-leaning AK Party.
Vicepremier Turkije.
quote:
The incident has brought their relationship to the brink and Turkey has already recalled its ambassador to Israel. Speaking on television Wednesday, Turkish President Abdullah Gul said relations between the two countries "will never be as they were before."
quote:
"Israel has made one of the biggest mistakes in its history," he added.
pi_82341071
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:28 schreef GrotePierFR het volgende:

[..]

Jouw post verklaart niet waarom Hamas zoveel steun genoot en nog steeds geniet onder de Palestijnse bevolking.
Hamas pakt het ongeveer hetzelfde aan als Hezbollah als het op steun vergaren van de bevolking aan komt.
Hamas haat de joden niet, maar haat de bezetters. Daar zit een wezenlijk verschil in. Lees het manifest van Hamas maar eens.

Je hebt een vooroordeel m.b.t. Hamas vind ik.
De bezetter?
Wat denk jij dat er gaat gebeuren als Israel nu alles geeft en zorgt dat het eruit ziet zoals voor de zesdaagse oorlog of de Yom Kippoer oorlog? Denk jij dan dat Hamas zegt; oh nu kunnen we praten.
Ach, houd toch op, ze hebben al zo vaak gezegd heel Israel in zee te willen duwen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:38:09 #140
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82341097
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:25 schreef Karrs het volgende:

[..]

Juist de wetgeving stelt eenduidig Israël in het gelijk, maar dat zul je wel niet willen geloven. Dat bedoel ik er ook mee, ondanks dat je met harde bewijzen om je oren wordt geslagen wil je het nog vormen naar de "Israël is slecht"-kant. Het ligt er te dik bovenop.

Maar ik zal het wel verkeerd zien, of te pro-Israël zijn. Dus antwoord er maar niet op.
Waarom mag ik er niet op antwoorden

Welke wetgeving of verdrag stelt Israël in het gelijk?
Kom maar op met die harde bewijzen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BasOne op 04-06-2010 19:47:41 ]
Laboro te salutante
pi_82341296
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom in vredes( )naam niet naar Ashdod. Wat een uitlokkerij.
Hehe, de bestorming van de Bastille was zeker ook uitlokkerij dan?
pleased to meet you
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:51:15 #142
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82341638
Idd dom van die activisten om geen gebruik te maken van een goed voorstel maar persé ff onnodig moeilijk te willen doen
Wat mij nu ook zo verbaast is dat speelgoed en schoolspullen er niet door mogen/mochten. Je zou toch denken : juist veel schoolspullen, daar een ontwikkeld mens minder zin heeft is nutteloos geweld en zich bezig houdt met betere zaken. Nog afgezien daarvan dat kinderen die op school zitten geen stenen naar Israelische soldaten kunnen gooien.
Welke onnadenkende domoor heeft de schoolspullen op de verboden lijst gezet ? Die mag van mij zijn schoolgeld terug gaan halen....

Heb me nooit gerealiseerd wat een idiotie daar heerst.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:56:26 #143
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82341826
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:51 schreef deedeetee het volgende:
Idd dom van die activisten om geen gebruik te maken van een goed voorstel maar persé ff onnodig moeilijk te willen doen
Wat mij nu ook zo verbaast is dat speelgoed en schoolspullen er niet door mogen/mochten. Je zou toch denken : juist veel schoolspullen, daar een ontwikkeld mens minder zin heeft is nutteloos geweld en zich bezig houdt met betere zaken. Nog afgezien daarvan dat kinderen die op school zitten geen stenen naar Israelische soldaten kunnen gooien.
Welke onnadenkende domoor heeft de schoolspullen op de verboden lijst gezet ? Die mag van mij zijn schoolgeld terug gaan halen....

Heb me nooit gerealiseerd wat een idiotie daar heerst.
Waarom verbaast het je dat geen gebruik maken van het voorstel.
In de rest van je post geef je al aan wat voor een idioterie daar heerst.
Ze wouden geen gebruik maken van het voorstel om eindelijk eens de spullen die verboden zijn op plaats van bestemming te krijgen.

Nee daar bedoel ik niet wapens mee.
Laboro te salutante
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 19:59:31 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_82341959
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:25 schreef Karrs het volgende:

[..]

Mij verbaast vooral de harde reactie van vrijwel de gehele wereld op uitsluitend Israël. Niemand vraagt zich af waarom die hulporganisatie niet gewoon met Israël heeft samengewerkt. Ik vind joden- en/of israëlhaat nog steeds niet vanzelfsprekend en zal dat ook nooit vinden. Als dat de reden was om niet met de Israëli samen te werken (en dat was het, natuurlijk), dan hebben ze die boarding aan hunzelf te danken. (Daarbij had overigens helemaal niet gevochten hoeven worden!)

Wat ik me ook afvraag, is als Turkije en Israël bondgenoten zijn, waarom Israëli dan niet vertrouwt in de Turkse douane en hun inspectieresultaten.
Daar kijk ik ook zo van op, die veroordeling van uitsluitend Israel door velen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:06:13 #145
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82342186
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar kijk ik ook zo van op, die veroordeling van uitsluitend Israel door velen.
Omdat links om of rechts om de blokkade illegaal is, dat de schepen internationale wateren zijn aangevallen (big no no), dat er dodelijk geweld is gebruikt tijdens deze illegale actie, dat het an sich een oorlogsverklaring aan Turkije is.....

Tja ik weet niet hoor, maar dit was wel zo'n gigantische blunder dat je deze ophef kon verwachten.
Laboro te salutante
pi_82342506
Goed nieuws:
quote:
De Zweedse bond van Havenarbeiders (Svenska hamnarbetarförbundet, the Swedish dockers’ union) heeft besloten tot een blokkade(van de havens) voor schepen van en naar Israel, als reactie op de wanstaltige aanval van Israelische militairen in internationale wateren op het schip Mavi Marmara, dat vol solidariteitsactivisten was die humanitaire hulp naar Gaza wilden brengen. De blokkade zal op 15 juni ingaan en tot 24 juni duren.

De bond roept andere havenarbeiders elders op om hun voorbeeld te volgen zodat er een algemene blokkade van Israelische goederen ingesteld kan worden, totdat de rechten van de Palestijnse bevolking gegarandeerd is en de blokkade van Gaza opgeheven is.
bron:
http://www.hamn.nu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=110
en vertaling:
http://indymedia.nl/nl/2010/06/67884.shtml

Ik hoop dat dit kan leiden tot stoppen van blokkade om Gaza als nog meer havens protesteren.
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 20:15:12 #147
249559 crew  Lavenderr
pi_82342534
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:06 schreef BasOne het volgende:

[..]

Omdat links om of rechts om de blokkade illegaal is, dat de schepen internationale wateren zijn aangevallen (big no no), dat er dodelijk geweld is gebruikt tijdens deze illegale actie, dat het an sich een oorlogsverklaring aan Turkije is.....

Tja ik weet niet hoor, maar dit was wel zo'n gigantische blunder dat je deze ophef kon verwachten.
En wat vind je ervan dat deze hulporganisatie met opzet niet naar Ashdod is gegaan, dus de mensen waar ze zo vreselijk mee begaan zijn blijkbaar op de tweede plaats zetten? En dat ze met zovelen op die boot zaten waardoor er minder ruimte was voor goederen?
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 20:17:13 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_82342604
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:14 schreef Optimistic1 het volgende:
Goed nieuws:
[..]

bron:
http://www.hamn.nu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=110
en vertaling:
http://indymedia.nl/nl/2010/06/67884.shtml

Ik hoop dat dit kan leiden tot stoppen van blokkade om Gaza als nog meer havens protesteren.
Goed nieuws?
Denk dat de mensen die om die goederen zitten te springen dat niet met je eens zijn.
Wat moeten die in de tussentijd doen? Honger lijden?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:21:12 #149
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82342759
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En wat vind je ervan dat deze hulporganisatie met opzet niet naar Ashdod is gegaan, dus de mensen waar ze zo vreselijk mee begaan zijn blijkbaar op de tweede plaats zetten? En dat ze met zovelen op die boot zaten waardoor er minder ruimte was voor goederen?
Je haalt iig al 2 dingen door mekaar, de hulpgoederen zaten op de 5 vrachtschepen, waar het gevecht plaatsvond en die 700 man op zaten was een passagiers schip, die kunnen over het algemeen vrij weinig vracht vervoeren.

Wat het niet naar Ashdod gaan betreft kan ik het wel begrijpen.
Als je ziet wat voor restricties Israël aanhoud van wat wel en niet toegestaan is en hoe arbitrair ze daarmee om gaan.
Er is 10.000 ton vracht nu in Ashdod aangekomen, ik betwijfel of we ooit te horen zullen krijgen hoeveel ton er ook daadwerkelijk naar Gaza is gegaan, maar een groot deel van de lading bestond uit bouwmateriaal dat is in ieder geval geconfisqueerd.
Laboro te salutante
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2010 @ 20:22:03 #150
137949 Disana
pi_82342794
Die mensen voeren niet voor niets mee. Ze wilden helpen met uitdelen en bouwen, en er waren verpleegkundigen aan boord.
pi_82342840
-ja-
pi_82342844
quote:

[..]

Graan wordt ook gebruikt om strijders te voeden.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:24:07 #153
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_82342877
Van hout kun je ook smokkeltunnels stutten.
pi_82343439
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

De bezetter?
Wat denk jij dat er gaat gebeuren als Israel nu alles geeft en zorgt dat het eruit ziet zoals voor de zesdaagse oorlog of de Yom Kippoer oorlog? Denk jij dan dat Hamas zegt; oh nu kunnen we praten.
Ach, houd toch op, ze hebben al zo vaak gezegd heel Israel in zee te willen duwen.
Er zijn genoeg juridische uitspraken die vinden dat Israel een bezetter. Draai de feiten niet om en negeer ze vooral niet.

Heb je bronnen waarin Hamas leiders zeggen dat ze joden in zee willen gooien? Blijkt dat uit hun huidige strategie/doelen en aankondigingen?
Hamas wil niets anders dan dat Israel alle Palestijnse gevangenen vrij laat, terugtrekking tot de grenzen van 1967 en andere logische eisen die een staat mogelijk maakt voor Palestijnen.
Lees mee:(Washington Post 2006, pagina 3 van link beneden: Interview met Ismail Henia, de leider van Hamas, voor het het interview kijk op : http://www.washingtonpost(...)R2006022402317.html)
quote:
Does a peace in stages means the ultimate obliteration of the Jewish people?

We do not have any feelings of animosity toward Jews. We do not wish to throw them into the sea. All we seek is to be given our land back, not to harm anybody.

Do you recognize Israel's right to exist?

The answer is to let Israel say it will recognize a Palestinian state along the 1967 borders, release the prisoners and recognize the rights of the refugees to return to Israel. Hamas will have a position if this occurs.

[ Bericht 3% gewijzigd door Optimistic1 op 04-06-2010 20:44:52 ]
pi_82343575
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Goed nieuws?
Denk dat de mensen die om die goederen zitten te springen dat niet met je eens zijn.
Wat moeten die in de tussentijd doen? Honger lijden?
Honger lijden? Als de druk steeds toeneemt op Israel, zal Israel/Egypte weer de blokkade verlichten of stoppen. Israeliers zullen geen honger lijden als de havens 10 dagen blokkade doen.
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2010 @ 20:45:36 #156
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82343675
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:08 schreef Disana het volgende:
Het hele punt van deze acties lijkt mij nou juist om duidelijk te maken dat hulpgoederen ook zonder bemoeienis van Israël aangeleverd zouden moeten kunnen worden. Als het eerste konvooi er bijvoorbeeld niet was geweest, had dit laatste schip geen toezegging gekregen dat de opvarenden de goederen mogen begeleiden naar Gaza en dat de goederen allemaal afgeleverd worden. Het gaat juist om de verandering en de eye opener.
Exact. Men wil de blokkade opheffen, dat is het doel. De spullen simpel aan Israel overhandigen is het in stand houden van de illegale blokkade en de rantsoenering door Israel.

Israel claimt bovendien dat Gaza niet meer bezet is. Wat doen zij dan in de territoriale wateren van Gaza? Daar heeft Israel geen jurisdictie.

Het is misschien wel een reden mee geweest om deze overval in internationale wateren te doen. Om de discussie over de territoriale wateren van Gaza te vermijden.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:46:17 #157
16715 Mylene
*schatje*
pi_82343693
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:42 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Honger lijden? Als de druk steeds toeneemt op Israel, zal Israel/Egypte weer de blokkade verlichten of stoppen. Israeliers zullen geen honger lijden als de havens 10 dagen blokkade doen.
Egypte kan de grens natuurlijk ook niet pertinent opengooien?
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2010 @ 20:48:50 #158
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82343778
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:46 schreef Mylene het volgende:
Onze grote vriend Mubarak is na Israel de grootste ontvanger van Amerikaanse "steun". Die doet netjes wat hem opgedragen wordt.

Bovendien is ie als de dood voor bewegingen als Hamas.
pi_82343830
quote:
Egypte heeft de grenswacht overgenomen na een akkoord met Israël, dat de grens gesloten zou blijven uiteraard. Egypte is inderdaad een door het Westen gesubsidieerde wrede militaire dictatuur die participeert in de misdadige strafbelegering van Gaza, dat is helemaal waar, en het regime zou zich moeten schamen. Blijft echter natuurlijk wel dat Israël beweert Gaza niet te bezetten, terwijl het tegelijkertijd de strook binnenvalt, mensen oppakt, de grenzen op het land dichthoudt, het luchtruim gesloten houdt en hulpkonvooien die zonder toestemming van Israël Gaza willen bereiken afslacht.

Maar ja, Egypte is fout bezig.
pi_82344243
quote:

[..]

Egypte is bezig nu met het bouwen van een stalen muur aan de grenzen met Gaza. Leden/aanhangers van Hamas worden regelmatig opgepakt en gemarteld..om de VS en Israel plezier te doen.
Twee jaar geleden hebben 350 000 Palestijnen (20% van de Gaza inwoners) de grens overgestoken naar Egypte om aan medicijnen en eten te komen en natuurlijk zodat sommige Palestijnen door artsen/ziekenhuizen behandeld kunnen worden.

Wat deed Egypte? 3 dagen de grenzen openen en dan weer dichtklappen.
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2010 @ 21:04:48 #161
137949 Disana
pi_82344467
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:59 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Egypte is bezig nu met het bouwen van een stalen muur aan de grenzen met Gaza. Leden/aanhangers van Hamas worden regelmatig opgepakt en gemarteld..om de VS en Israel plezier te doen.
Twee jaar geleden hebben 350 000 Palestijnen (20% van de Gaza inwoners) de grens overgestoken naar Egypte om aan medicijnen en eten te komen en natuurlijk zodat sommige Palestijnen door artsen/ziekenhuizen behandeld kunnen worden.

Wat deed Egypte? 3 dagen de grenzen openen en dan weer dichtklappen.
Ik zag toen zo'n zielig beeld van mensen die een ezel over dat muurtje propten.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:11:34 #162
176916 Karrs
2007-2017
pi_82344759
quote:

[..]

Niet als ze het IDF niet op bezoek willen aan "hun" kant van de grens.

Het is niet voor niets dat ook die grens gesloten blijft. Als die terroristen in Gaza beter wapentuig in handen krijgen, dan krijgt Israël er nog meer van langs dan nu al het geval is.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:21:12 #163
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82345150
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:11 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het is niet voor niets dat ook die grens gesloten blijft. Als die terroristen in Gaza beter wapentuig in handen krijgen, dan krijgt Israël er nog meer van langs dan nu al het geval is.
Had je al een antwoord gevonden op mijn vraag aan jou?

"Welke wetgeving of verdrag stelt Israël in het gelijk?"
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:27:24 #164
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_82345436
http://www.almasryalyoum.(...)ontact-gaza-aid-boat

Er schijnt geen contact meer te zijn met de boot.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_82345560
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:27 schreef rakotto het volgende:

Was toch al langer bekend? Zijn afgesloten van satelliet verbindingen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:31:12 #166
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_82345620
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:11 schreef Karrs het volgende:

[..]

pi_82346457
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:27 schreef rakotto het volgende:

De israeliers blokkeerden alle verbindingen (en namen alle camera's bij de vorige entering in beslag). Zou het?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:54:55 #168
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82346703
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:50 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

De israeliers blokkeerden alle verbindingen (en namen alle camera's bij de vorige entering in beslag). Zou het?
Meer dan 150 zeemijl van de Israëlische kust? nee, gewoon communicatie storing.
Laboro te salutante
pi_82346743
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:48 schreef rakotto het volgende:

Vanaf 7:50 is het best belangrijk. Ik vraag me af wat voor bewijs wij te zien krijgen.
Ik ben ook wel benieuwd.

Maar ja, je weet nu al wat daarvan gezegd gaat worden, dat ermee geknoeid is, daarom hebben ze ook alles in beslag genomen, hé, zodat er niet mee geknoeid kan worden.

Wat op zich dan weer te denken geeft waarom de in beslag genomen filmpjes niet meteen vrij gegeven worden, als het echt zo is gegaan als de IDF zegt zou dat geen probleem moeten zijn toch, en is hun naam meteen gezuiverd ..

Trouwens over dat interview, die Pollack zegt op gegeven moment dat Hamas deze week nog raketten heeft afgeschoten .. nou dat klopt dus niet, dat was Islamic Jihad en die zijn meteen daarna te pakken genomen met een gerichte aanval door Israël, zelfs Israël is nauwkeuriger in zijn berichtgeving en maakt dat onderscheid wel, maar de fanboys vegen zoals gewoonlijk alles on een grote hoop.
pleased to meet you
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:03:51 #170
176916 Karrs
2007-2017
pi_82347094
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:21 schreef BasOne het volgende:

[..]

Had je al een antwoord gevonden op mijn vraag aan jou?

"Welke wetgeving of verdrag stelt Israël in het gelijk?"
Dat antwoord heb je allang gekregen, in alle voorgaande topics, maar je wil er gewoon niet aan. Dus, wat wil je van mij? Een herhaling van wat ik al heb gezegd? Net zoals deze hele topicreeks en die daarvoor en die daarvoor?

Misschien snap je wel dat ik daarvoor pas.

't Is de aard van de discussie. Pro-Israël en anti-Israël zullen geen haarbreed aan elkaar toegeven, waarbij de extremen aan beide zijden stokdoof zijn voor de argumenten van de andere kant. Vooral de anti-Israëlzijde heeft daar veel last van, omdat daar vaker wel dan niet jodenhaat aan ten grondslag ligt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:04:33 #171
176916 Karrs
2007-2017
pi_82347125
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:31 schreef GrotePierFR het volgende:

[..]

Zeg het eens?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:05:05 #172
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82347147
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:03 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat antwoord heb je allang gekregen, in alle voorgaande topics, maar je wil er gewoon niet aan. Dus, wat wil je van mij? Een herhaling van wat ik al heb gezegd? Net zoals deze hele topicreeks en die daarvoor en die daarvoor?

Misschien snap je wel dat ik daarvoor pas.

't Is de aard van de discussie. Pro-Israël en anti-Israël zullen geen haarbreed aan elkaar toegeven, waarbij de extremen aan beide zijden stokdoof zijn voor de argumenten van de andere kant. Vooral de anti-Israëlzijde heeft daar veel last van, omdat daar vaker wel dan niet jodenhaat aan ten grondslag ligt.
Nee, 1 korte zin.
Welke wetgeving en/of welk verdrag.

En ik ben niet in alle topics op alle pagina's aanwezig geweest dus het kan zijn dat ik jouw posts heb gemist, want dit topic is volgens mij de eerste keer dat ik je mee zie discuteren
(Doe pas mee vanaf topic #13 of #14)
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:23:44 #173
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82348065
http://www.palestina-komitee.nl/

kijk eens naar hun manifestje, rechtsboven. dit is links of extreemrechts geïnitieerd, beetje moeilijke schijdslijn de laatste tijd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:34:02 #174
78780 deedeetee
pi_82348701
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:48 schreef rakotto het volgende:

Nou en anders ik wel

Finkelstein vond ik niet erg betrouwbaar overkomen, als je denkt het gelijk aan je kant te hebben kun je dat ook op een gewone nette manier brengen.
pi_82349480
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou en anders ik wel

Finkelstein vond ik niet erg betrouwbaar overkomen, als je denkt het gelijk aan je kant te hebben kun je dat ook op een gewone nette manier brengen.
Hij is betrouwbaar en heeft aanbevelingen gekregen van verschillende grote professors op het gebied van zijn onderzoek en meer. Alleen zijn manier van overbrengen komt soms hard over:

vrijdag 4 juni 2010 @ 23:38:53 #176
78780 deedeetee
pi_82352010
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:47 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Hij is betrouwbaar en heeft aanbevelingen gekregen van verschillende grote professors op het gebied van zijn onderzoek en meer. Alleen zijn manier van overbrengen komt soms hard over:

Tsjonge grote professors, nou nou

Die aanbevelingen bewijzen m.i. ook nog niet veel. Zijn toon, de manier waarop hij zijn verhaal bracht, en het oordeel dat hij al klaar had bevallen me gewoon niet.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:43:18 #177
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82352185
"The MV Rachel Corrie was just hours from Gaza but the 15 aboard -- Irish and Malaysian activists, four Indonesian crew and a Scottish captain -- did not intend to leave international waters and run the Israeli gauntlet until after daybreak Saturday, organisers said."

http://news.smh.com.au/br(...)a-20100605-xl3h.html

Over 6-7 uur weten we meer over de Rachel Corrie.
Laboro te salutante
pi_82352258
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:43 schreef BasOne het volgende:
"The MV Rachel Corrie was just hours from Gaza but the 15 aboard -- Irish and Malaysian activists, four Indonesian crew and a Scottish captain -- did not intend to leave international waters and run the Israeli gauntlet until after daybreak Saturday, organisers said."

http://news.smh.com.au/br(...)a-20100605-xl3h.html

Over 6-7 uur weten we meer over de Rachel Corrie.
Wettelijk gezien mag Israel deze boot laten zinken met torpedo's of wat dan ook wanneer ze in de verboden zone terecht komen. Dus wat prefereer je BasOne, zoiets, of een strike zoals maandag waarbij er deze keer hopelijk geen
doden/gewonden vallen.
pi_82352295
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Tsjonge grote professors, nou nou

Die aanbevelingen bewijzen m.i. ook nog niet veel. Zijn toon, de manier waarop hij zijn verhaal bracht, en het oordeel dat hij al klaar had bevallen me gewoon niet.
Nou, hij hekelt mensen die misbruik maken van de pijn/tragedie van joodse bevolking in de WOII ...ook al was dat door joden/zionisten. Op internet vind je een overzicht van zijn boeken/werk en debatten met zionisten.
pi_82352370
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:45 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Nou, hij hekelt mensen die misbruik maken van de pijn/tragedie van joodse bevolking in de WOII ...ook al was dat door joden/zionisten. Op internet vind je een overzicht van zijn boeken/werk en debatten met zionisten.
Mensen die de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust gebruiken tegen Israel hebben er niet veel van begrepen. Dan ben je, zeker als Joods zijnde (Finkelstein dus), niet goed bij je hoofd.

Check Finkelstein z'n verleden ook maar, zijn relatie met z'n moeder, daar komt de haat vandaan.

Dan gebeuren zulke dingen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:50:49 #181
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_82352490
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wettelijk gezien mag Israel deze boot laten zinken met torpedo's of wat dan ook wanneer ze in de verboden zone terecht komen. Dus wat prefereer je BasOne, zoiets, of een strike zoals maandag waarbij er deze keer hopelijk geen
doden/gewonden vallen.
De zone voor Gaza valt niet onder de Israëlische wateren. Mocht de boot echter wel in Israëlische wateren komen dan zijn zouden ze wettelijk gezien geweld mogen gebruiken, onder voorwaarden.
Nothing succeeds like the appearance of success
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:51:15 #182
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82352503
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

doden/gewonden vallen.
Hoe kom je er in Godsnaam bij dat ze 'zomaar' een boot mogen torpederen?
En dan nog wel een boot waarvan bekent is dat het hulpgoederen vervoert.
En wat is voor jou 'de verboden zone'?
Is dat de internationaal ingestelde 24 mijls grens voor douane controles, of de arbitrair en door niemand erkende 68 mijls exclusion zone die door Israël is ingesteld?
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:52:19 #183
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82352552
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:50 schreef Dayshine het volgende:

[..]

De zone voor Gaza valt niet onder de Israëlische wateren. Mocht de boot echter wel in Israëlische wateren komen dan zijn zouden ze wettelijk gezien geweld mogen gebruiken, onder voorwaarden.
Ze hebben het recht een schip dan met geweld te overmeesteren.
Niet laten zinken
Laboro te salutante
pi_82352582
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mensen die de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust gebruiken tegen Israel hebben er niet veel van begrepen. Dan ben je, zeker als Joods zijnde (Finkelstein dus), niet goed bij je hoofd.

Check Finkelstein z'n verleden ook maar, zijn relatie met z'n moeder, daar komt de haat vandaan.

Dan gebeuren zulke dingen.
Check dat ene programma (zembla dacht ik) over isralische scholieren die brainwashed worden door hun leraren en de media door te ' buiten Israel' te presenteren als een grote bos vol met anti-joden die niets anders te doen hebben dan joden haten. Dan begrijp je waarom israeliers zich zo vijandig en koudbloedig gedragen tegen Palestijnen of critici op Israel.

Zijn werk is hooggewaardeerd en dat maakt zijn verleden of persoonlijk leven niet zo boeiend. Vele natuur en wiskundigen bleken gestoord of gek of ziek te zijn en dat neemt niet weg dat ze goed werk deden op hun gebied.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:53:37 #185
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_82352605
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:52 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ze hebben het recht een schip dan met geweld te overmeesteren.
Niet laten zinken
Snap ik, ik zei ook dat ze geweld zouden mogen gebruiken. Torpedo's zijn belachelijk excessief.
De territoriale wateren voor Gaza heeft de Israëlische regering zich toegeëigend las ik net. Volkenrechtelijk zeer interessant dit.
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_82352636
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:51 schreef BasOne het volgende:

[..]

Hoe kom je er in Godsnaam bij dat ze 'zomaar' een boot mogen torpederen?
En dan nog wel een boot waarvan bekent is dat het hulpgoederen vervoert.
En wat is voor jou 'de verboden zone'?
Is dat de internationaal ingestelde 24 mijls grens voor douane controles, of de arbitrair en door niemand erkende 68 mijls exclusion zone die door Israël is ingesteld?
Misschien gebeurt wel hetzelfe als de vorige keer, weet jij veel, er is een geldige aanname op basis van traditie dat het uit de hand kan lopen. Het schip is gewaarschuwd,
de mensen hebben een deal afgeslagen tussen Israel <--> Ierland om in Ashdot aan wal te gaan.
Er is een gevaar dat wanneer ze niet tegen gehouden kunnen worden ze wapens leveren.

Dus Israel zal volgens jouw zelfde wetten in haar recht staan om de boot te torpederen.
Haha het zal niet gebeuren hoor, hoop ik ook niet, maar zo zie je maar weer hoe raar jouw argumenten zijn om een actie als illegaal te bestempelen omdat het 100 of 25 km uit de kust plaatsvindt.
Overigens heeft Israel al gezegd dat ze aan boord zullen komen dus wees maar niet bang voor bommen.
pi_82352713
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou en anders ik wel

Kom nou zeg, die zelfbenoemde autoriteit daar, 'I happen to be a former naval officer' zet hem eerst neer als een soort naïeveling 'that includes Mr. Finkelstein', krijgt daarna zelfs nog de gelegenheid een volgend punt toe te voegen, en valt hem daarna achter elkaar in de rede .. en dan moet Finkelstein 'het op een nette manier brengen'? Laat die man dan gewoon uitpraten, dat is de nette manier!
pleased to meet you
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:58:50 #188
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82352802
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Misschien gebeurt wel hetzelfe als de vorige keer, weet jij veel, er is een geldige aanname op basis van traditie dat het uit de hand kan lopen. Het schip is gewaarschuwd,
de mensen hebben een deal afgeslagen tussen Israel <--> Ierland om in Ashdot aan wal te gaan.
Er is een gevaar dat wanneer ze niet tegen gehouden kunnen worden ze wapens leveren.

Dus Israel zal volgens jouw zelfde wetten in haar recht staan om de boot te torpederen.
Haha het zal niet gebeuren hoor, hoop ik ook niet, maar zo zie je maar weer hoe raar jouw argumenten zijn om een actie als illegaal te bestempelen omdat het 100 of 25 km uit de kust plaatsvindt.
Overigens heeft Israel al gezegd dat ze aan boord zullen komen dus wees maar niet bang voor bommen.
Volgens mijn wetten

Nee, ik geloof niet dat er ergens ook maar 1 woord word gerept over het toestaan van het laten zinken van vrachtschepen in het civiele zeerecht, wat het enige recht is wat van toepassing is.

Het zijn de 'Israël staat in zijn recht' roeperts die het oorlogsrecht erbij slepen, wat niet eens van toepassing is.
Laboro te salutante
pi_82352822
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:50 schreef Dayshine het volgende:

[..]

Verdragen die Israel niet heeft getekend volgens mij dus die voorwaarden zouden niet eens gelden .
Bovendien weet ik niet of voor dreigend gevaar een torpedo erop afsturen niet daaronder zou vallen .

Het schip is gewaarschuwd.

Maar goed we wachten gespannen af .
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:53 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Check dat ene programma (zembla dacht ik) over isralische scholieren die brainwashed worden door hun leraren en de media door te ' buiten Israel' te presenteren als een grote bos vol met anti-joden die niets anders te doen hebben dan joden haten. Dan begrijp je waarom israeliers zich zo vijandig en koudbloedig gedragen tegen Palestijnen of critici op Israel.

Zijn werk is hooggewaardeerd en dat maakt zijn verleden of persoonlijk leven niet zo boeiend. Vele natuur en wiskundigen bleken gestoord of gek of ziek te zijn en dat neemt niet weg dat ze goed werk deden op hun gebied.
Ja, want Israel is zo'n afgesloten gebied, waar alleen staatspropaganda ruimte heeft.
Ach denk toch eens na, zie bv Haaretz, daar wordt (uiteraard wel tegen betaling net als alle reclame) ook reclame gemaakt voor Finkelstein z'n boeken. Als een buitenlandse nieuwszender hier een thema zou maken in Nederland zou het De Telegraaf ook als opruiend zien. Kom op zeg kom niet met dingen aanzetten waar je eigenlijk niets vanaf weet.
Finkelstein is getraumatiseerd door z'n eigen verleden. Ouders die de Holocaust hebben meegemaakt en het is dus duidelijk hoe en waarom hij het afreageert. Bovendien heeft hij zichzelf als expert verklaard op dit gebied terwijl dit door z'n critici ernstig wordt betwijfeld. Hij heeft een academische achtergrond weliswaar maar niet op alle gebieden waar hij wel z'n mening probeert op te leggen. Beetje als de linguist Chomsky.
pi_82352873
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:58 schreef BasOne het volgende:

[..]

Volgens mijn wetten

Nee, ik geloof niet dat er ergens ook maar 1 woord word gerept over het toestaan van het laten zinken van vrachtschepen in het civiele zeerecht, wat het enige recht is wat van toepassing is.

Het zijn de 'Israël staat in zijn recht' roeperts die het oorlogsrecht erbij slepen, wat niet eens van toepassing is.
In geval van oorlog mag Israel best op verdenking van het vervoeren van wapens een dergelijk schip laten zinken. Je zegt het nu feitelijk zelf, dus tsja, of dat nu voor de kust van Noorwegen is of hier.
pi_82353029
'Vredes'activisten van de Mavi Marmara laten zich weer 'respectvol' horen.
quote:
IDF Spokesperson releases new audio recording of an exchange between Israel Navy ships and passengers on the Mavi Marmara, the central ship of the Gaza aid flotilla.

The IDF Spokesperson released on Friday an audio recording of an exchange between Israel Navy ships and passengers on the Gaza-bound Turkish ship Mavi Marmara

In the recording, an Israeli Navy radio operator warns of the ship's approach into Israel's naval blockade when a passenger says in response, "Shut up, go back to Auschwitz."

The release of the recording is another step taken by the Israel Defense Forces to solidify the claim that the passengers of the Mavi Marmara were determined to attack the soldiers who boarded the deck.

According to early findings of a navy investigation, during Israel's takeover of a Turkish ship in the Gaza-bound aid flotilla this week, some passengers tried to take captive three commandos who lost consciousness as a result of the activists' blows.

After dozens of other commandos began searching the ship, the Mavi Marmara, the three soldiers regained consciousness and managed to join their comrades.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:08:02 #192
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82353165
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

In geval van oorlog mag Israel best op verdenking van het vervoeren van wapens een dergelijk schip laten zinken. Je zegt het nu feitelijk zelf, dus tsja, of dat nu voor de kust van Noorwegen is of hier.
Het oorlogsrecht is niet van toepassing dus die wetten en rechten erbij halen is zinloos.

Maargoed, just for the sake of argument.
Israël krijgt zijn gelijk, het oorlogsrecht, in dit geval speciefiek het Verdrag van San Remo, is van toepassing.
Ze stonden volledig in hun recht.

Ok... wanneer heffen ze de blokkade voor de Gaza strook op?
En worden alle geconfisqueerde goederen naar Gaza gestuurd?

Volgens datzelfde verdrag zou Israël daar namelijk toe verplicht zijn.
Niet te zeggen schade vergoeding betalen voor het gebruik van witte fosfor en een fikse boete aan de VN betalen voor hetzelfde.
Dat staat namelijk ook daarin geregeld.

Verdragen zijn een 'two edged sword', je hebt meer rechten, je hebt ook meer plichten, je kan dan niet selectief 1 of 2 regels eruit pikken waar je je aan houd.

Het is dus kiezen of delen.
Of het oorlogsrecht is van toepassing en de blokkade is illegaal.
Of het civiel recht is van toepassing en de kaping was illegaal.

Pick your poison.
Laboro te salutante
pi_82353254
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:52 schreef Amos_ het volgende:

[..]

ik vind de verklaringen van anne de jong allesbehalve neutraal.
Dat zou natuurlijk kunnen komen omdat ze er geweest is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:12:26 #194
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82353351
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:04 schreef DeParo het volgende:
'Vredes'activisten van de Mavi Marmara laten zich weer 'respectvol' horen.
[..]

Ik kan het niet helpen dan dat filmpje fake te vinden
Sorry
Laboro te salutante
pi_82353473
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:08 schreef BasOne het volgende:

[..]

Het oorlogsrecht is niet van toepassing dus die wetten en rechten erbij halen is zinloos.

Israël krijgt zijn gelijk, het oorlogsrecht, in dit geval speciefiek het Verdrag van San Remo, is van toepassing.

Niet te zeggen schade vergoeding betalen voor het gebruik van witte fosfor en een fikse boete aan de VN betalen voor hetzelfde.

Verdragen zijn een 'two edged sword', je hebt meer rechten, je hebt ook meer plichten, je kan dan niet selectief 1 of 2 regels eruit pikken waar je je aan houd.

Pick your poison.
Heeft Israel dat verdrag van San Remo wel getekend?
Diverse verdragen die door beschaafde landen wel getekend zijn, zoals non-proliferatieverdrag en minstens een verdrag over oorlogsrecht of humanitaire rechten (zou ik nog eens opzoeken ) zijn niet getekend door Israel, de voorpost van het Westen in het barbaarse Midden-Oosten.
Dus strikt genomen mag Israel atoombommen hebben en kan het geen oorlogsmisdaden begaan. Dit i.t.t. een land als Iran, bijvoorbeeld.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:17:14 #196
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82353520
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Heeft Israel dat verdrag van San Remo wel getekend?
Diverse verdragen die door beschaafde landen wel getekend zijn, zoals non-proliferatieverdrag en minstens een verdrag over oorlogsrecht of humanitaire rechten (zou ik nog eens opzoeken ) zijn niet getekend door Israel, de voorpost van het Westen in het barbaarse Midden-Oosten.
Dus strikt genomen mag Israel atoombommen hebben en kan het geen oorlogsmisdaden begaan. Dit i.t.t. een land als Iran, bijvoorbeeld.
Ja dat hebben ze getekend
Je kan je niet beroepen op een verdrag dat je niet erkent
Het is onderdeel van de derde conventie van Geneve.
Ondertekend in 1959 als ik het wel heb.
Laboro te salutante
pi_82353548
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:12 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ik kan het niet helpen dan dat filmpje fake te vinden
Sorry
Bron Haaretz en IDF. Maar natuurlijk vind je dat fake, als die activisten zoiets zouden laten horen, dan stond het halve forum op z'n kop.

Je hebt ze gezien, je hebt ze gezien dat ze zeiden of aan wal of sterven als martelaar, je hebt ze gezien terwijl ze anti-semitische leuzen riepen.

Je zag ze voorbereiden op strijd zonder dat de Israeli uberhaupt in zicht waren.

Je zag ze soldaten neerslaan en proberen neer te steken BasOne.

Ik snap niet dat je het voor deze groep nog wilt opnemen. Je hoeft niet meteen je kritiek op Israel te laten varen, maar laten we wel wezen, dit waren geen onschuldige activisten.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:08 schreef BasOne het volgende:

[..]

Pick your poison.
Daarom, mensen als jij gooien met dit soort wetten, maar ze zijn niet erkend door Israel of ondertekend.
Dus als jij deze wetten tegen ze gebruikt kan Israel ook weer bepalingen in die wetten opnieuw gebruiken.

Van de blokkade mag je vinden wat je wilt maar goederen bereiken nog altijd Gaza.

Alleen niet meer allemaal, ze worden heftig gecontroleerd, maar het is nu niet bepaald dat ze verhongeren.
pi_82353613
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Verdragen die Israel niet heeft getekend volgens mij dus die voorwaarden zouden niet eens gelden .
Bovendien weet ik niet of voor dreigend gevaar een torpedo erop afsturen niet daaronder zou vallen .

Het schip is gewaarschuwd.

Maar goed we wachten gespannen af .
Yeah right, maak maar eens geloofwaardig dat schepen met hulpgoederen een directe bedreiging zijn van je veiligheid ..
quote:
Ja, want Israel is zo'n afgesloten gebied, waar alleen staatspropaganda ruimte heeft.
Ach denk toch eens na, zie bv Haaretz, daar wordt (uiteraard wel tegen betaling net als alle reclame) ook reclame gemaakt voor Finkelstein z'n boeken. Als een buitenlandse nieuwszender hier een thema zou maken in Nederland zou het De Telegraaf ook als opruiend zien. Kom op zeg kom niet met dingen aanzetten waar je eigenlijk niets vanaf weet.
Ach, ik heb zelf jonge Israëliërs gesproken die geen idee hadden dat daar waar zij nu wonen ooit Palestijnen hebben gewoond ..
En tja, menige Nederlander ziet de Telegraaf als opruiend, dus wat probeer je nou te zeggen, dat het daarom niet klopt dat meisjes in de bible-belt geïndoctrineerd worden, ze mogen alleen met een rok aan naar school of zo?
quote:
Finkelstein is getraumatiseerd door z'n eigen verleden. Ouders die de Holocaust hebben meegemaakt en het is dus duidelijk hoe en waarom hij het afreageert. Bovendien heeft hij zichzelf als expert verklaard op dit gebied terwijl dit door z'n critici ernstig wordt betwijfeld. Hij heeft een academische achtergrond weliswaar maar niet op alle gebieden waar hij wel z'n mening probeert op te leggen. Beetje als de linguist Chomsky.
Ik begin onderhand te geloven dat jij getraumatiseerd bent door jouw verleden .. jij kan er met je pet gewoon niet bij dat er Joden zijn die andere, hogere normen hanteren, die die staat niet willen hebben ten koste van alles, omdat dat alles zou verraden wat voor hun waardevol is .. humanisme ..
pleased to meet you
pi_82353668
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:12 schreef Amos_ het volgende:
Joodse krijgsmacht?

Israelische bedoel je.
OK, dat is een aardige: Israel staat er toch op om aangeduid te worden als de Joodse staat Israel?
Waarom zou je dan niet mogen zeggen, dat het IDF de Joodse krijgsmacht is?

En als je dat onderscheid dan zo scherp maakt, dan is iemand die anti-Israel is natuurlijk ook niet meteen anti-joods of antisemiet.

Jij komt als redelijk gematigd over, dus graag enige uitleg.
pi_82353768
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Yeah right, maak maar eens geloofwaardig dat schepen met hulpgoederen een directe bedreiging zijn van je veiligheid ..
[..]
Hulpgoederen, right, bewaakt door terroristen zeker, ach, ik hoef dat niet te verdedigen dat doet Israel wel voor me.
quote:
Ach, ik heb zelf jonge Israëliërs gesproken die geen idee hadden dat daar waar zij nu wonen ooit Palestijnen hebben gewoond ..
En tja, menige Nederlander ziet de Telegraaf als opruiend, dus wat probeer je nou te zeggen, dat het daarom niet klopt dat meisjes in de bible-belt geïndoctrineerd worden, ze mogen alleen met een rok aan naar school of zo?
[..]
Vraag een gemiddelde Europeaan/Amerikaan zichzelf aan te wijzen op de wereldkaart, waar hij nu ongeveer is, dat weet hij ook niet. En wat ik met de Telegraaf probeer te zeggen,
het is de grootste krant van Nederland en de populairste,
een buitenlandse zender kan ook zeggen dat dat ontzettend als propaganda hier zal werken.
quote:
Ik begin onderhand te geloven dat jij getraumatiseerd bent door jouw verleden .. jij kan er met je pet gewoon niet bij dat er Joden zijn die andere, hogere normen hanteren, die die staat niet willen hebben ten koste van alles, omdat dat alles zou verraden wat voor hun waardevol is .. humanisme ..
Ik kan inderdaad niet geloven dat die mensen niet beinvloed zijn door bepaalde zaken.
Een ander Joods geluid bestaat bijvoorbeeld uit simpele zielen die net doen of ze objectief zijn,
maar door alles wat Israel doet te veroordelen en aan te vallen zijn ze minstens zo subjectief,
als mening Palestina-aanhanger, zijn ze niet getraumatiseerd per se, maar wel simpel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')