Graan wordt ook gebruikt om strijders te voeden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
Cement en bakstenen zijn dan wel weer duidelijk militaire dual use materialen. Ooit gehoord van bunkers?
Er zijn genoeg juridische uitspraken die vinden dat Israel een bezetter. Draai de feiten niet om en negeer ze vooral niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
De bezetter?
Wat denk jij dat er gaat gebeuren als Israel nu alles geeft en zorgt dat het eruit ziet zoals voor de zesdaagse oorlog of de Yom Kippoer oorlog? Denk jij dan dat Hamas zegt; oh nu kunnen we praten.
Ach, houd toch op, ze hebben al zo vaak gezegd heel Israel in zee te willen duwen.
quote:Does a peace in stages means the ultimate obliteration of the Jewish people?
We do not have any feelings of animosity toward Jews. We do not wish to throw them into the sea. All we seek is to be given our land back, not to harm anybody.
Do you recognize Israel's right to exist?
The answer is to let Israel say it will recognize a Palestinian state along the 1967 borders, release the prisoners and recognize the rights of the refugees to return to Israel. Hamas will have a position if this occurs.
Honger lijden? Als de druk steeds toeneemt op Israel, zal Israel/Egypte weer de blokkade verlichten of stoppen. Israeliers zullen geen honger lijden als de havens 10 dagen blokkade doen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Goed nieuws?
Denk dat de mensen die om die goederen zitten te springen dat niet met je eens zijn.
Wat moeten die in de tussentijd doen? Honger lijden?
Exact. Men wil de blokkade opheffen, dat is het doel. De spullen simpel aan Israel overhandigen is het in stand houden van de illegale blokkade en de rantsoenering door Israel.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:08 schreef Disana het volgende:
Het hele punt van deze acties lijkt mij nou juist om duidelijk te maken dat hulpgoederen ook zonder bemoeienis van Israël aangeleverd zouden moeten kunnen worden. Als het eerste konvooi er bijvoorbeeld niet was geweest, had dit laatste schip geen toezegging gekregen dat de opvarenden de goederen mogen begeleiden naar Gaza en dat de goederen allemaal afgeleverd worden. Het gaat juist om de verandering en de eye opener.
Egypte kan de grens natuurlijk ook niet pertinent opengooien?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:42 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Honger lijden? Als de druk steeds toeneemt op Israel, zal Israel/Egypte weer de blokkade verlichten of stoppen. Israeliers zullen geen honger lijden als de havens 10 dagen blokkade doen.
Onze grote vriend Mubarak is na Israel de grootste ontvanger van Amerikaanse "steun". Die doet netjes wat hem opgedragen wordt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:46 schreef Mylene het volgende:
Egypte kan de grens natuurlijk ook niet pertinent opengooien?
Egypte heeft de grenswacht overgenomen na een akkoord met Israël, dat de grens gesloten zou blijven uiteraard. Egypte is inderdaad een door het Westen gesubsidieerde wrede militaire dictatuur die participeert in de misdadige strafbelegering van Gaza, dat is helemaal waar, en het regime zou zich moeten schamen. Blijft echter natuurlijk wel dat Israël beweert Gaza niet te bezetten, terwijl het tegelijkertijd de strook binnenvalt, mensen oppakt, de grenzen op het land dichthoudt, het luchtruim gesloten houdt en hulpkonvooien die zonder toestemming van Israël Gaza willen bereiken afslacht.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:46 schreef Mylene het volgende:
Egypte is bezig nu met het bouwen van een stalen muur aan de grenzen met Gaza. Leden/aanhangers van Hamas worden regelmatig opgepakt en gemarteld..om de VS en Israel plezier te doen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:46 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik zag toen zo'n zielig beeld van mensen die een ezel over dat muurtje propten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:59 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Egypte is bezig nu met het bouwen van een stalen muur aan de grenzen met Gaza. Leden/aanhangers van Hamas worden regelmatig opgepakt en gemarteld..om de VS en Israel plezier te doen.
Twee jaar geleden hebben 350 000 Palestijnen (20% van de Gaza inwoners) de grens overgestoken naar Egypte om aan medicijnen en eten te komen en natuurlijk zodat sommige Palestijnen door artsen/ziekenhuizen behandeld kunnen worden.
Wat deed Egypte? 3 dagen de grenzen openen en dan weer dichtklappen.
Niet als ze het IDF niet op bezoek willen aan "hun" kant van de grens.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:46 schreef Mylene het volgende:
[..]
Had je al een antwoord gevonden op mijn vraag aan jou?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:11 schreef Karrs het volgende:
[..]
Niet als ze het IDF niet op bezoek willen aan "hun" kant van de grens.
Het is niet voor niets dat ook die grens gesloten blijft. Als die terroristen in Gaza beter wapentuig in handen krijgen, dan krijgt Israël er nog meer van langs dan nu al het geval is.
Was toch al langer bekend? Zijn afgesloten van satelliet verbindingen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:27 schreef rakotto het volgende:
http://www.almasryalyoum.(...)ontact-gaza-aid-boat
Er schijnt geen contact meer te zijn met de boot.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:11 schreef Karrs het volgende:
[..]
Niet als ze het IDF niet op bezoek willen aan "hun" kant van de grens.
Het is niet voor niets dat ook die grens gesloten blijft. Als die terroristen in Gaza beter wapentuig in handen krijgen, dan krijgt Israël er nog meer van langs dan nu al het geval is.
De israeliers blokkeerden alle verbindingen (en namen alle camera's bij de vorige entering in beslag). Zou het?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:27 schreef rakotto het volgende:
http://www.almasryalyoum.(...)ontact-gaza-aid-boat
Er schijnt geen contact meer te zijn met de boot.
Meer dan 150 zeemijl van de Israëlische kust? nee, gewoon communicatie storing.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:50 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
De israeliers blokkeerden alle verbindingen (en namen alle camera's bij de vorige entering in beslag). Zou het?
Ik ben ook wel benieuwd.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:48 schreef rakotto het volgende:
Vanaf 7:50 is het best belangrijk. Ik vraag me af wat voor bewijs wij te zien krijgen.
Dat antwoord heb je allang gekregen, in alle voorgaande topics, maar je wil er gewoon niet aan. Dus, wat wil je van mij? Een herhaling van wat ik al heb gezegd? Net zoals deze hele topicreeks en die daarvoor en die daarvoor?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:21 schreef BasOne het volgende:
[..]
Had je al een antwoord gevonden op mijn vraag aan jou?
"Welke wetgeving of verdrag stelt Israël in het gelijk?"
Nee, 1 korte zin.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat antwoord heb je allang gekregen, in alle voorgaande topics, maar je wil er gewoon niet aan. Dus, wat wil je van mij? Een herhaling van wat ik al heb gezegd? Net zoals deze hele topicreeks en die daarvoor en die daarvoor?
Misschien snap je wel dat ik daarvoor pas.
't Is de aard van de discussie. Pro-Israël en anti-Israël zullen geen haarbreed aan elkaar toegeven, waarbij de extremen aan beide zijden stokdoof zijn voor de argumenten van de andere kant. Vooral de anti-Israëlzijde heeft daar veel last van, omdat daar vaker wel dan niet jodenhaat aan ten grondslag ligt.
Nou en anders ik welquote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:48 schreef rakotto het volgende:
Vanaf 7:50 is het best belangrijk. Ik vraag me af wat voor bewijs wij te zien krijgen.
Hij is betrouwbaar en heeft aanbevelingen gekregen van verschillende grote professors op het gebied van zijn onderzoek en meer. Alleen zijn manier van overbrengen komt soms hard over:quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou en anders ik wel![]()
Finkelstein vond ik niet erg betrouwbaar overkomen, als je denkt het gelijk aan je kant te hebben kun je dat ook op een gewone nette manier brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |