abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:45:09 #101
16715 Mylene
*schatje*
pi_82337012
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:40 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Op de video's meer beelden en de uitleg over hoe vaak het is gelukt, kijk zelf maar voor je het propaganda noemt dat alles wordt geblokkeerd. Om nog maar te zwijgen over het feit dat de blokkade er is. Ik vind het van de gekke dat ISR beslist wat en hoe veel daar naar binnen gaat. http://www.freegaza.org/en/about-gaza/videos
Welke video precies en tijd waaruit blijkt dat ze zonder succes de Gazastrook niet hebben bereikt?

Ik zie enkel 'World's largest open air prison' videos.
pi_82337043
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Inderdaad, de concrete voorbeelden van doodnormale goederen die Gaza niet in mogen zijn legio.
de goederen van waar wapens van kunnen worden gemaakt is helaas niet toe gestaan .
vergelijk het als stukjes pistool mee nemen naar school. en na een week een pistoolje heb inelkaar gefrutseld
pi_82337099
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

Welke video precies en tijd waaruit blijkt dat ze zonder succes de Gazastrook niet hebben bereikt?

dat is wat ze jou ook in willen spoelen .

er zijn regelmatig booten naar gaza gegaan . maar na de vangst van een boot met een paar ton aan wapens .
helaas pindakaas. ashdod is de plaats van bestemming voor gazza
pi_82337111
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:58 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat is een beetje vreemd, nu ineens wel alles? Zou er druk gepraat zijn?
[..]

Dit vind ik een goede deal, dan komen de activisten israel tegemoet en zij kunnen zelf zien hoe het spul wordt afgeleverd.
Dit was ook al zo voor de eerste 6 boten hoor, dit is niet na het incident veranderd!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_82337168
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:48 schreef Roi het volgende:

[..]

Dit was ook al zo voor de eerste 6 boten hoor, dit is niet na het incident veranderd!
ja maar dat maak toch niet uit ??
nu klinkt het als een overwinning .
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:51:06 #106
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82337180
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:46 schreef C_N het volgende:

[..]

de goederen van waar wapens van kunnen worden gemaakt is helaas niet toe gestaan .
vergelijk het als stukjes pistool mee nemen naar school. en na een week een pistoolje heb inelkaar gefrutseld
Het gaat wel verder dan dat hoor. Tenzij je van pasta een pistool kan maken waarmee je koriander kogels afschiet.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:51:39 #107
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82337199
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:46 schreef C_N het volgende:

[..]

Ja, laten we een tank metselen van cement en bakstenen met granaten gevuld met Paprika en Kerrie.....
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:52:33 #108
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82337229
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:51 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ja, laten we een tank metselen van cement en bakstenen.....
Cement en bakstenen zijn dan wel weer duidelijk militaire dual use materialen. Ooit gehoord van bunkers?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:54:01 #109
16715 Mylene
*schatje*
pi_82337276
De VS is duidelijk.
quote:
US concerned over IHH-Hamas ties

State Department: Links between al-Qaida, IHH "can't be validated."

WASHINGTON – The US government confirmed on Wednesday that the Turkish aid organization behind the ship Israel commandeered Monday had contacts with Hamas, and expressed deep concern over that relationship.

The United States considers Hamas a terrorist organization, though officials noted yesterday that the Turkish aid group, Insani Yardim Vakfi, known by its Turkish initials IHH, had not been designated as a foreign terrorist organization.

“We know that IHH representatives have met with senior Hamas officials in Turkey, Syria and Gaza over the past three years,” State Department Spokesman P.J. Crowley said Wednesday. “That is obviously of great concern to us.”

However, when it came to reports that IHH has ties to Al Qaida, Crowley said that was something the US “cannot validate.”

Crowley on Wednesday also reaffirmed US support for a “prompt, credible, transparent, impartial” investigation into the incident led by Israel, with the possibility of international participation, despite calls from many countries for an independent process.

“We continue to believe that Israel is in the best position to lead this investigation,” he said. “We will continue to talk to Israel and other countries about possible international participation.” But he would not address whether the IDF-led investigation that Israel plans would satisfy the American demands.

“We support an investigation that meets international standards. There are a number of ways of doing that. We’ll be talking to Israel about how it can best lead an investigation that is widely viewed as credible by the international community,” he said. “I’m not going to prejudge how the investigation proceeds.”

He, did, though reject the idea of a fact-finding mission led by the UN Human Rights Council, which the council approved over a no vote by the United States.

“Before there’s even an opportunity for investigation, this resolution put the complete responsibility on Israel. We thought that was inappropriate,” he explained. “We thought this was a rush to judgment.”

When pressed on why Israel would be the best body to lead the investigation, given that it is the country accused of wrongdoing, Crowley replied that “Israel is a vibrant democracy. It has effective, competent institutions of government, and Israel is fully capable of investigating a matter than involved its forces.”

He concluded, “Can Israel conduct a fair, transparent, credible, investigation? The answer is yes.
bron
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:54:10 #110
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82337281
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

Cement en bakstenen zijn dan wel weer duidelijk militaire dual use materialen. Ooit gehoord van bunkers?
Dus laten ze ze maar in tenten wonen want huizen kunnen ook niet gebouwd worden.
Heb je de foto's van Gaza stad wel eens gezien, een en al puin....
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82337288
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het gaat wel verder dan dat hoor. Tenzij je van pasta een pistool kan maken waarmee je koriander kogels afschiet.
pasta word self gemaakt in de gaza strook met de levering van graan vanuit Israel dagelijks
en palies eten alleen maar pita brood .
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2010 @ 17:55:39 #112
137949 Disana
pi_82337336
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:54 schreef Mylene het volgende:
De VS is duidelijk.
[..]

bron
Mooi, de VS ziet dus geen banden.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:56:20 #113
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82337357
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:54 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dus laten ze ze maar in tenten wonen want huizen kunnen ook niet gebouwd worden.
Ja, die heb ik gezien. En daar moet ook een oplossing voor komen, maar gewoon alle materialen aan Hamas geven en hopen dat ze daar alleen huizen, scholen en ziekenhuizen van bouwen is ook niet realistisch. De VN zou misschien een oplossing kunnen zijn, maar die worden zowel door Israel als door Hamas niet vertrouwd...
pi_82337358
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:51 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ja, laten we een tank metselen van cement en bakstenen met granaten gevuld met Paprika en Kerrie.....
Denk denk
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:56:33 #115
16715 Mylene
*schatje*
pi_82337363
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

Israël beweert dit over hulpgoederen naar Gaza: klik hier

Alleen geen onafhankelijke bron.
pi_82337379
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:54 schreef BasOne het volgende:

[..]

ben je er geweest ??
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:59:21 #117
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82337449
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

Degene rechtsboven, met nr 1 in de titel, vanaf 1.40, er rekening mee houdend dat er zo'n 1.5 miljoen Palestijnen wonen vind ik het nogal wat om te zeggen dat het propaganda is dat de Israeli's niets doorlaten.
Met name ook omdat er genoeg bronnen zijn die zeggen dat het daar niet goed toeven is. (Amnesty international bij voorbeeld, daar heb ik de link gisteren van opgezocht voor jou.)
be nice or go away
pi_82337454
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:56 schreef Mylene het volgende:

[..]

Israël beweert dit over hulpgoederen naar Gaza: klik hier

Alleen geen onafhankelijke bron.
dagelijks gaan er truck ladingen naar de strook .
truckladingen vol met graan
diesel noem maar op
een voedsel tekort is er NIET
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:00:03 #119
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82337481
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:57 schreef C_N het volgende:

[..]

ben je er geweest ??
Nee, jij wel, hoe rijd zo'n pantservoertuig nou?
Voel je je er veilig in?
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:00:24 #120
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82337493
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:54 schreef C_N het volgende:

[..]

pasta word self gemaakt in de gaza strook met de levering van graan vanuit Israel dagelijks
en palies eten alleen maar pita brood .
En ijsberen worden gemiddeld zo'n 20 jaar oud, en de hoofdstad van Paraguay is Asuncion. En Nederlanders eten alleen maar kaas.

Irrelevante feiten opnoemen met een ruime dosis achterlijkheid en racisme kan ik ook, maar staat hier los van. De vraag was hoe je van pasta en koriander wapens maakt, want dat is de officiele reden dat die produkten niet naar Gaza mogen.
pi_82337564
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:00 schreef BasOne het volgende:

[..]

Nee, jij wel, hoe rijd zo'n pantservoertuig nou?
Voel je je er veilig in?
nee ik rij in een jeep.
kogelvrij dat wel
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:03:59 #122
16715 Mylene
*schatje*
pi_82337600
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:59 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Degene rechtsboven, met nr 1 in de titel, vanaf 1.40, er rekening mee houdend dat er zo'n 1.5 miljoen Palestijnen wonen vind ik het nogal wat om te zeggen dat het propaganda is dat de Israeli's niets doorlaten.
Met name ook omdat er genoeg bronnen zijn die zeggen dat het daar niet goed toeven is. (Amnesty international bij voorbeeld, daar heb ik de link gisteren van opgezocht voor jou.)
Je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik heb het over de boten. Er hebben al eerder boten van Free Gaza naar de Gazastrook gevaren.

Free Gaza zegt zelf die succesvol waren.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:06:47 #123
176916 Karrs
2007-2017
pi_82337677
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:39 schreef BasOne het volgende:

[..]

Als IDF soldaat ben je alles behalve objectief.

Moet je trouwens niet weer eens paar Pallies gaan lastigvallen?

Gelukkig ben jij de objectie zelve.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 18:15:23 #124
249559 crew  Lavenderr
pi_82337966
Gewoon naar Ashdod varen, dan komen de goederen op de plaats van bestemming.
Die controle is niet meer dan normaal, het zou erg dom en naief zijn als ze dat niet deden.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:17:03 #125
145755 kahaarin
pi_82338016
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:03 schreef Mylene het volgende:

[..]

Je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik heb het over de boten. Er hebben al eerder boten van Free Gaza naar de Gazastrook gevaren.

Free Gaza zegt zelf die succesvol waren.
5 keer en vanaf 2008 heeft gaza op slot gezeten voor hulpgoederen, bovendien, waarom zouden zij liegen:
quote:
18 januari 2010 Een jaar na het einde van het militaire offensief door Israël in de Gazastrook, stelt Amnesty International dat de blokkade van Gaza snel gestopt moet worden.

De blokkade van de Gazastrook door Israël zorgt ervoor dat meer dan 1,4 miljoen Palestijnen afgesloten zijn van de buitenwereld en kampen met grote armoede.

In de nieuwe publicatie Suffocating: The Gaza Strip under Israeli blockade heeft Amnesty getuigenissen verzameld van mensen die nog steeds worstelen om hun levens opnieuw op te bouwen na de militaire operatie van begin 2009, waarbij circa 1400 Palestijnen om het leven kwamen en duizenden gewond raakten.

Malcolm Smart, hoofd Midden-Oosten en Noord-Afrika bij Amnesty International, zegt dat Israël claimt dat de blokkade van Gaza het land beschermt tegen raketaanvallen vanuit Gaza op Zuid-Israël. 'De realiteit is dat de blokkade zich niet specifiek richt op gewapende groepen, maar de hele bevolking treft door restricties op de toevoer van voedsel, medische hulpmiddelen, onderwijsmaterialen en bouwmaterialen. Het gaat om een collectieve straf, die zo spoedig mogelijk moet worden opgeheven.'
be nice or go away
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:19:22 #126
145755 kahaarin
pi_82338099
Dit is dat Suffocating rapport waar ze het over hebben: http://www.amnesty.nl/doc(...)%20Blockade%20en.pdf
be nice or go away
pi_82338421
thing is, this kind of news is always biased maar je kan niet om israel heen als je iets in gaza wil afleveren

en dan volg je niet op goed geluk tegen alle waarschuwingen in een route waarvoor duidelijk geen toestemming wordt gegeven - zeker niet met zulke hoeveelheden passagiers

heeel misschien waren de bedoelingen zuiver, dan is het een domme onverantwoordelijk wilde actie van de organisatie waar bewoners van gaza alleen maar meer last van zullen hebben

vooralsnog lijkt het een middel om israel uit te lokken en betrekkingen tussen turkije en israel onder druk te zetten - en dan blijft het een domme onverantwoordelijke actie - israel zal zich slechts harder gaan opstellen

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 04-06-2010 18:33:24 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_82338622
ps doel niet op report amnesty maar op nieuws uit de regio
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:42:06 #129
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_82338853
lol en toch hebben ze echt wel humor daar in Israël

http://www.nu.nl/buitenla(...)uses-pr-blunder.html

hier het filmpje na gezongen van We ArE The World

"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:48:04 #130
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_82339086

Vanaf 7:50 is het best belangrijk. Ik vraag me af wat voor bewijs wij te zien krijgen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:49:08 #131
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82339133
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:06 schreef Karrs het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij de objectie zelve.
Dat probeer ik in ieder geval wel, in deze hele zaak heb ik alleen naar de wetgeving gekeken, in die is eenduidig, Israël zat fout.
Laboro te salutante
pi_82339547
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:42 schreef RAVW het volgende:
lol en toch hebben ze echt wel humor daar in Israël

http://www.nu.nl/buitenla(...)uses-pr-blunder.html

hier het filmpje na gezongen van We ArE The World

Israël #19 - Enteren: legaal of niet?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:00:43 #133
145755 kahaarin
pi_82339594
Gewoon een paar feiten over Gaza.
quote:
Bevolking
1.537.269 (Juli 2008 est.)

Leeftijdsopbouw
0-14 jaar: 47,1% (mannen 370.767/vrouwen 353.571)
15-64 jaar: 50,4% (mannen 396.110/vrouwen 378.743)
65 jaar and over: 2,5% (mannen 15.716/vrouwen 22.362) (2008 est.)
quote:
In 2004 stond het werkloosheidspercentage op 41,3%. 66% van de bewoners van Gaza leven onder de door de VN gehanteerde armoedegrens van 2 dollar per persoon per dag. Gezien een nog steeds uitblijvende oplossing voor het ruimere conflict kunnen de omstandigheden in de Gazastrook dan ook zonder meer uitzichtloos genoemd worden. Vrouwen blijven voor de overgrote meerderheid thuis om voor de kinderen en het huishouden te zorgen.
Wat ik me ook heel erg goed realiseer is dat Hamas de goederen in handen krijgt du moment de hekken open gaan. Zoals al eerder is gebleken geven die geen snars om de mensen in Gaza maar enkel om hun zaak en haat tegen de Joden. Neemt niet weg dat het daar niet zo leuk is, zacht gezegd. Stel je nu eens voor, je kunt zelf niet in je onderhoud voorzien, je bent afhankelijk van Hamas en Israel voor je dagelijkse eten, er kan altijd bij de buren een raket worden afgevuurd door Hamas strijders en je kunt er donder op zeggen dat er een weerwoord komt uit Israel.
be nice or go away
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 19:13:55 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_82340100
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]

[..]

Wat ik me ook heel erg goed realiseer is dat Hamas de goederen in handen krijgt du moment de hekken open gaan. Zoals al eerder is gebleken geven die geen snars om de mensen in Gaza maar enkel om hun zaak en haat tegen de Joden. Neemt niet weg dat het daar niet zo leuk is, zacht gezegd. Stel je nu eens voor, je kunt zelf niet in je onderhoud voorzien, je bent afhankelijk van Hamas en Israel voor je dagelijkse eten, er kan altijd bij de buren een raket worden afgevuurd door Hamas strijders en je kunt er donder op zeggen dat er een weerwoord komt uit Israel.
Voor die mensen lijkt het me vreselijk om daar te wonen.
Vandaar ook mijn kritiek op de hulporganisatie die ipv eerst aan deze mensen te denken een politiek statement maakt door met opzet niet naar Ashdod te varen en daarmee Israel provoceert. En dat gaat ten koste van de mensen die om deze goederen zitten te springen. En dan vraag ik me af of deze mensen met zuivere motieven op die boot zijn gestapt.
Komt bij dat ze met zovéél waren, er hoeven toch met een hulpgoederenconvooi niet zoveel mensen mee? Hoe minder mensen aan boord hoe meer ruimte voor goederen toch?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:21:47 #135
145755 kahaarin
pi_82340415
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor die mensen lijkt het me vreselijk om daar te wonen.
Vandaar ook mijn kritiek op de hulporganisatie die ipv eerst aan deze mensen te denken een politiek statement maakt door met opzet niet naar Ashdod te varen en daarmee Israel provoceert. En dat gaat ten koste van de mensen die om deze goederen zitten te springen. En dan vraag ik me af of deze mensen met zuivere motieven op die boot zijn gestapt.
Komt bij dat ze met zovéél waren, er hoeven toch met een hulpgoederenconvooi niet zoveel mensen mee? Hoe minder mensen aan boord hoe meer ruimte voor goederen toch?
Repost. Israël #20 - Corrie bereikt Israël binnen 24 uur

Ik ben het daar ook helemaal mee eens, ze kunnen nota bene met de goederen mee en er mogen VN gezanten mee, de belofte dat alles mee mag is ook gedaan, het zou verschrikkelijk jammer zijn als ze deze kans niet pakken.
be nice or go away
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:25:44 #136
176916 Karrs
2007-2017
pi_82340583
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:49 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dat probeer ik in ieder geval wel, in deze hele zaak heb ik alleen naar de wetgeving gekeken, in die is eenduidig, Israël zat fout.
Juist de wetgeving stelt eenduidig Israël in het gelijk, maar dat zul je wel niet willen geloven. Dat bedoel ik er ook mee, ondanks dat je met harde bewijzen om je oren wordt geslagen wil je het nog vormen naar de "Israël is slecht"-kant. Het ligt er te dik bovenop.

Maar ik zal het wel verkeerd zien, of te pro-Israël zijn. Dus antwoord er maar niet op.

Mij verbaast vooral de harde reactie van vrijwel de gehele wereld op uitsluitend Israël. Niemand vraagt zich af waarom die hulporganisatie niet gewoon met Israël heeft samengewerkt. Ik vind joden- en/of israëlhaat nog steeds niet vanzelfsprekend en zal dat ook nooit vinden. Als dat de reden was om niet met de Israëli samen te werken (en dat was het, natuurlijk), dan hebben ze die boarding aan hunzelf te danken. (Daarbij had overigens helemaal niet gevochten hoeven worden!)

Wat ik me ook afvraag, is als Turkije en Israël bondgenoten zijn, waarom Israëli dan niet vertrouwt in de Turkse douane en hun inspectieresultaten.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:28:29 #137
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_82340706
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]

[..]

Jouw post verklaart niet waarom Hamas zoveel steun genoot en nog steeds geniet onder de Palestijnse bevolking.
Hamas pakt het ongeveer hetzelfde aan als Hezbollah als het op steun vergaren van de bevolking aan komt.
Hamas haat de joden niet, maar haat de bezetters. Daar zit een wezenlijk verschil in. Lees het manifest van Hamas maar eens.

Je hebt een vooroordeel m.b.t. Hamas vind ik.
pi_82341016
Uitspraken Erdogan.
quote:
Erdogan also compared the Israeli actions to those of Kurdish militants in Turkey and stood up for Hamas, calling them "resistance fighters fighting for their land".
quote:
"The fate of Jerusalem is not different from the fate of Istanbul," he said, in language reflecting the significance of the holy city to Muslims throughout the world. "The fate of Gaza is not different from the fate of Ankara."
quote:
"I am speaking to them in their own language. The sixth commandment says 'thou shalt not kill'. Did you not understand?" Prime Minister Tayyip Erdogan said in his harshest words yet since Israeli commandos raided the Mavi Marmara on Monday.

"I'll say [it] again. I say in English 'you shall not kill'. Did you still not understand? So I'll say to you in your own language. I say in Hebrew 'Lo Tirtzakh'," he said in a televised speech to supporters of his Islamist-leaning AK Party.
Vicepremier Turkije.
quote:
The incident has brought their relationship to the brink and Turkey has already recalled its ambassador to Israel. Speaking on television Wednesday, Turkish President Abdullah Gul said relations between the two countries "will never be as they were before."
quote:
"Israel has made one of the biggest mistakes in its history," he added.
pi_82341071
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:28 schreef GrotePierFR het volgende:

[..]

Jouw post verklaart niet waarom Hamas zoveel steun genoot en nog steeds geniet onder de Palestijnse bevolking.
Hamas pakt het ongeveer hetzelfde aan als Hezbollah als het op steun vergaren van de bevolking aan komt.
Hamas haat de joden niet, maar haat de bezetters. Daar zit een wezenlijk verschil in. Lees het manifest van Hamas maar eens.

Je hebt een vooroordeel m.b.t. Hamas vind ik.
De bezetter?
Wat denk jij dat er gaat gebeuren als Israel nu alles geeft en zorgt dat het eruit ziet zoals voor de zesdaagse oorlog of de Yom Kippoer oorlog? Denk jij dan dat Hamas zegt; oh nu kunnen we praten.
Ach, houd toch op, ze hebben al zo vaak gezegd heel Israel in zee te willen duwen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:38:09 #140
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82341097
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:25 schreef Karrs het volgende:

[..]

Juist de wetgeving stelt eenduidig Israël in het gelijk, maar dat zul je wel niet willen geloven. Dat bedoel ik er ook mee, ondanks dat je met harde bewijzen om je oren wordt geslagen wil je het nog vormen naar de "Israël is slecht"-kant. Het ligt er te dik bovenop.

Maar ik zal het wel verkeerd zien, of te pro-Israël zijn. Dus antwoord er maar niet op.
Waarom mag ik er niet op antwoorden

Welke wetgeving of verdrag stelt Israël in het gelijk?
Kom maar op met die harde bewijzen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BasOne op 04-06-2010 19:47:41 ]
Laboro te salutante
pi_82341296
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom in vredes( )naam niet naar Ashdod. Wat een uitlokkerij.
Hehe, de bestorming van de Bastille was zeker ook uitlokkerij dan?
pleased to meet you
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:51:15 #142
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82341638
Idd dom van die activisten om geen gebruik te maken van een goed voorstel maar persé ff onnodig moeilijk te willen doen
Wat mij nu ook zo verbaast is dat speelgoed en schoolspullen er niet door mogen/mochten. Je zou toch denken : juist veel schoolspullen, daar een ontwikkeld mens minder zin heeft is nutteloos geweld en zich bezig houdt met betere zaken. Nog afgezien daarvan dat kinderen die op school zitten geen stenen naar Israelische soldaten kunnen gooien.
Welke onnadenkende domoor heeft de schoolspullen op de verboden lijst gezet ? Die mag van mij zijn schoolgeld terug gaan halen....

Heb me nooit gerealiseerd wat een idiotie daar heerst.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:56:26 #143
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82341826
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:51 schreef deedeetee het volgende:
Idd dom van die activisten om geen gebruik te maken van een goed voorstel maar persé ff onnodig moeilijk te willen doen
Wat mij nu ook zo verbaast is dat speelgoed en schoolspullen er niet door mogen/mochten. Je zou toch denken : juist veel schoolspullen, daar een ontwikkeld mens minder zin heeft is nutteloos geweld en zich bezig houdt met betere zaken. Nog afgezien daarvan dat kinderen die op school zitten geen stenen naar Israelische soldaten kunnen gooien.
Welke onnadenkende domoor heeft de schoolspullen op de verboden lijst gezet ? Die mag van mij zijn schoolgeld terug gaan halen....

Heb me nooit gerealiseerd wat een idiotie daar heerst.
Waarom verbaast het je dat geen gebruik maken van het voorstel.
In de rest van je post geef je al aan wat voor een idioterie daar heerst.
Ze wouden geen gebruik maken van het voorstel om eindelijk eens de spullen die verboden zijn op plaats van bestemming te krijgen.

Nee daar bedoel ik niet wapens mee.
Laboro te salutante
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 19:59:31 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_82341959
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:25 schreef Karrs het volgende:

[..]

Mij verbaast vooral de harde reactie van vrijwel de gehele wereld op uitsluitend Israël. Niemand vraagt zich af waarom die hulporganisatie niet gewoon met Israël heeft samengewerkt. Ik vind joden- en/of israëlhaat nog steeds niet vanzelfsprekend en zal dat ook nooit vinden. Als dat de reden was om niet met de Israëli samen te werken (en dat was het, natuurlijk), dan hebben ze die boarding aan hunzelf te danken. (Daarbij had overigens helemaal niet gevochten hoeven worden!)

Wat ik me ook afvraag, is als Turkije en Israël bondgenoten zijn, waarom Israëli dan niet vertrouwt in de Turkse douane en hun inspectieresultaten.
Daar kijk ik ook zo van op, die veroordeling van uitsluitend Israel door velen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:06:13 #145
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82342186
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar kijk ik ook zo van op, die veroordeling van uitsluitend Israel door velen.
Omdat links om of rechts om de blokkade illegaal is, dat de schepen internationale wateren zijn aangevallen (big no no), dat er dodelijk geweld is gebruikt tijdens deze illegale actie, dat het an sich een oorlogsverklaring aan Turkije is.....

Tja ik weet niet hoor, maar dit was wel zo'n gigantische blunder dat je deze ophef kon verwachten.
Laboro te salutante
pi_82342506
Goed nieuws:
quote:
De Zweedse bond van Havenarbeiders (Svenska hamnarbetarförbundet, the Swedish dockers’ union) heeft besloten tot een blokkade(van de havens) voor schepen van en naar Israel, als reactie op de wanstaltige aanval van Israelische militairen in internationale wateren op het schip Mavi Marmara, dat vol solidariteitsactivisten was die humanitaire hulp naar Gaza wilden brengen. De blokkade zal op 15 juni ingaan en tot 24 juni duren.

De bond roept andere havenarbeiders elders op om hun voorbeeld te volgen zodat er een algemene blokkade van Israelische goederen ingesteld kan worden, totdat de rechten van de Palestijnse bevolking gegarandeerd is en de blokkade van Gaza opgeheven is.
bron:
http://www.hamn.nu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=110
en vertaling:
http://indymedia.nl/nl/2010/06/67884.shtml

Ik hoop dat dit kan leiden tot stoppen van blokkade om Gaza als nog meer havens protesteren.
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 20:15:12 #147
249559 crew  Lavenderr
pi_82342534
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:06 schreef BasOne het volgende:

[..]

Omdat links om of rechts om de blokkade illegaal is, dat de schepen internationale wateren zijn aangevallen (big no no), dat er dodelijk geweld is gebruikt tijdens deze illegale actie, dat het an sich een oorlogsverklaring aan Turkije is.....

Tja ik weet niet hoor, maar dit was wel zo'n gigantische blunder dat je deze ophef kon verwachten.
En wat vind je ervan dat deze hulporganisatie met opzet niet naar Ashdod is gegaan, dus de mensen waar ze zo vreselijk mee begaan zijn blijkbaar op de tweede plaats zetten? En dat ze met zovelen op die boot zaten waardoor er minder ruimte was voor goederen?
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 20:17:13 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_82342604
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:14 schreef Optimistic1 het volgende:
Goed nieuws:
[..]

bron:
http://www.hamn.nu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=110
en vertaling:
http://indymedia.nl/nl/2010/06/67884.shtml

Ik hoop dat dit kan leiden tot stoppen van blokkade om Gaza als nog meer havens protesteren.
Goed nieuws?
Denk dat de mensen die om die goederen zitten te springen dat niet met je eens zijn.
Wat moeten die in de tussentijd doen? Honger lijden?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:21:12 #149
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82342759
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En wat vind je ervan dat deze hulporganisatie met opzet niet naar Ashdod is gegaan, dus de mensen waar ze zo vreselijk mee begaan zijn blijkbaar op de tweede plaats zetten? En dat ze met zovelen op die boot zaten waardoor er minder ruimte was voor goederen?
Je haalt iig al 2 dingen door mekaar, de hulpgoederen zaten op de 5 vrachtschepen, waar het gevecht plaatsvond en die 700 man op zaten was een passagiers schip, die kunnen over het algemeen vrij weinig vracht vervoeren.

Wat het niet naar Ashdod gaan betreft kan ik het wel begrijpen.
Als je ziet wat voor restricties Israël aanhoud van wat wel en niet toegestaan is en hoe arbitrair ze daarmee om gaan.
Er is 10.000 ton vracht nu in Ashdod aangekomen, ik betwijfel of we ooit te horen zullen krijgen hoeveel ton er ook daadwerkelijk naar Gaza is gegaan, maar een groot deel van de lading bestond uit bouwmateriaal dat is in ieder geval geconfisqueerd.
Laboro te salutante
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2010 @ 20:22:03 #150
137949 Disana
pi_82342794
Die mensen voeren niet voor niets mee. Ze wilden helpen met uitdelen en bouwen, en er waren verpleegkundigen aan boord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')