abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:19:22 #126
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82338099
Dit is dat Suffocating rapport waar ze het over hebben: http://www.amnesty.nl/doc(...)%20Blockade%20en.pdf
be nice or go away
pi_82338421
thing is, this kind of news is always biased maar je kan niet om israel heen als je iets in gaza wil afleveren

en dan volg je niet op goed geluk tegen alle waarschuwingen in een route waarvoor duidelijk geen toestemming wordt gegeven - zeker niet met zulke hoeveelheden passagiers

heeel misschien waren de bedoelingen zuiver, dan is het een domme onverantwoordelijk wilde actie van de organisatie waar bewoners van gaza alleen maar meer last van zullen hebben

vooralsnog lijkt het een middel om israel uit te lokken en betrekkingen tussen turkije en israel onder druk te zetten - en dan blijft het een domme onverantwoordelijke actie - israel zal zich slechts harder gaan opstellen

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 04-06-2010 18:33:24 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_82338622
ps doel niet op report amnesty maar op nieuws uit de regio
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:42:06 #129
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_82338853
lol en toch hebben ze echt wel humor daar in Israël

http://www.nu.nl/buitenla(...)uses-pr-blunder.html

hier het filmpje na gezongen van We ArE The World

"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:48:04 #130
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_82339086

Vanaf 7:50 is het best belangrijk. Ik vraag me af wat voor bewijs wij te zien krijgen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:49:08 #131
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82339133
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:06 schreef Karrs het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij de objectie zelve.
Dat probeer ik in ieder geval wel, in deze hele zaak heb ik alleen naar de wetgeving gekeken, in die is eenduidig, Israël zat fout.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82339547
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:42 schreef RAVW het volgende:
lol en toch hebben ze echt wel humor daar in Israël

http://www.nu.nl/buitenla(...)uses-pr-blunder.html

hier het filmpje na gezongen van We ArE The World

Israël #19 - Enteren: legaal of niet?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:00:43 #133
145755 kahaarin
pi_82339594
Gewoon een paar feiten over Gaza.
quote:
Bevolking
1.537.269 (Juli 2008 est.)

Leeftijdsopbouw
0-14 jaar: 47,1% (mannen 370.767/vrouwen 353.571)
15-64 jaar: 50,4% (mannen 396.110/vrouwen 378.743)
65 jaar and over: 2,5% (mannen 15.716/vrouwen 22.362) (2008 est.)
quote:
In 2004 stond het werkloosheidspercentage op 41,3%. 66% van de bewoners van Gaza leven onder de door de VN gehanteerde armoedegrens van 2 dollar per persoon per dag. Gezien een nog steeds uitblijvende oplossing voor het ruimere conflict kunnen de omstandigheden in de Gazastrook dan ook zonder meer uitzichtloos genoemd worden. Vrouwen blijven voor de overgrote meerderheid thuis om voor de kinderen en het huishouden te zorgen.
Wat ik me ook heel erg goed realiseer is dat Hamas de goederen in handen krijgt du moment de hekken open gaan. Zoals al eerder is gebleken geven die geen snars om de mensen in Gaza maar enkel om hun zaak en haat tegen de Joden. Neemt niet weg dat het daar niet zo leuk is, zacht gezegd. Stel je nu eens voor, je kunt zelf niet in je onderhoud voorzien, je bent afhankelijk van Hamas en Israel voor je dagelijkse eten, er kan altijd bij de buren een raket worden afgevuurd door Hamas strijders en je kunt er donder op zeggen dat er een weerwoord komt uit Israel.
be nice or go away
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 19:13:55 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_82340100
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]

[..]

Wat ik me ook heel erg goed realiseer is dat Hamas de goederen in handen krijgt du moment de hekken open gaan. Zoals al eerder is gebleken geven die geen snars om de mensen in Gaza maar enkel om hun zaak en haat tegen de Joden. Neemt niet weg dat het daar niet zo leuk is, zacht gezegd. Stel je nu eens voor, je kunt zelf niet in je onderhoud voorzien, je bent afhankelijk van Hamas en Israel voor je dagelijkse eten, er kan altijd bij de buren een raket worden afgevuurd door Hamas strijders en je kunt er donder op zeggen dat er een weerwoord komt uit Israel.
Voor die mensen lijkt het me vreselijk om daar te wonen.
Vandaar ook mijn kritiek op de hulporganisatie die ipv eerst aan deze mensen te denken een politiek statement maakt door met opzet niet naar Ashdod te varen en daarmee Israel provoceert. En dat gaat ten koste van de mensen die om deze goederen zitten te springen. En dan vraag ik me af of deze mensen met zuivere motieven op die boot zijn gestapt.
Komt bij dat ze met zovéél waren, er hoeven toch met een hulpgoederenconvooi niet zoveel mensen mee? Hoe minder mensen aan boord hoe meer ruimte voor goederen toch?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:21:47 #135
145755 kahaarin
pi_82340415
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor die mensen lijkt het me vreselijk om daar te wonen.
Vandaar ook mijn kritiek op de hulporganisatie die ipv eerst aan deze mensen te denken een politiek statement maakt door met opzet niet naar Ashdod te varen en daarmee Israel provoceert. En dat gaat ten koste van de mensen die om deze goederen zitten te springen. En dan vraag ik me af of deze mensen met zuivere motieven op die boot zijn gestapt.
Komt bij dat ze met zovéél waren, er hoeven toch met een hulpgoederenconvooi niet zoveel mensen mee? Hoe minder mensen aan boord hoe meer ruimte voor goederen toch?
Repost. Israël #20 - Corrie bereikt Israël binnen 24 uur

Ik ben het daar ook helemaal mee eens, ze kunnen nota bene met de goederen mee en er mogen VN gezanten mee, de belofte dat alles mee mag is ook gedaan, het zou verschrikkelijk jammer zijn als ze deze kans niet pakken.
be nice or go away
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:25:44 #136
176916 Karrs
2007-2017
pi_82340583
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:49 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dat probeer ik in ieder geval wel, in deze hele zaak heb ik alleen naar de wetgeving gekeken, in die is eenduidig, Israël zat fout.
Juist de wetgeving stelt eenduidig Israël in het gelijk, maar dat zul je wel niet willen geloven. Dat bedoel ik er ook mee, ondanks dat je met harde bewijzen om je oren wordt geslagen wil je het nog vormen naar de "Israël is slecht"-kant. Het ligt er te dik bovenop.

Maar ik zal het wel verkeerd zien, of te pro-Israël zijn. Dus antwoord er maar niet op.

Mij verbaast vooral de harde reactie van vrijwel de gehele wereld op uitsluitend Israël. Niemand vraagt zich af waarom die hulporganisatie niet gewoon met Israël heeft samengewerkt. Ik vind joden- en/of israëlhaat nog steeds niet vanzelfsprekend en zal dat ook nooit vinden. Als dat de reden was om niet met de Israëli samen te werken (en dat was het, natuurlijk), dan hebben ze die boarding aan hunzelf te danken. (Daarbij had overigens helemaal niet gevochten hoeven worden!)

Wat ik me ook afvraag, is als Turkije en Israël bondgenoten zijn, waarom Israëli dan niet vertrouwt in de Turkse douane en hun inspectieresultaten.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:28:29 #137
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_82340706
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]

[..]

Jouw post verklaart niet waarom Hamas zoveel steun genoot en nog steeds geniet onder de Palestijnse bevolking.
Hamas pakt het ongeveer hetzelfde aan als Hezbollah als het op steun vergaren van de bevolking aan komt.
Hamas haat de joden niet, maar haat de bezetters. Daar zit een wezenlijk verschil in. Lees het manifest van Hamas maar eens.

Je hebt een vooroordeel m.b.t. Hamas vind ik.
pi_82341016
Uitspraken Erdogan.
quote:
Erdogan also compared the Israeli actions to those of Kurdish militants in Turkey and stood up for Hamas, calling them "resistance fighters fighting for their land".
quote:
"The fate of Jerusalem is not different from the fate of Istanbul," he said, in language reflecting the significance of the holy city to Muslims throughout the world. "The fate of Gaza is not different from the fate of Ankara."
quote:
"I am speaking to them in their own language. The sixth commandment says 'thou shalt not kill'. Did you not understand?" Prime Minister Tayyip Erdogan said in his harshest words yet since Israeli commandos raided the Mavi Marmara on Monday.

"I'll say [it] again. I say in English 'you shall not kill'. Did you still not understand? So I'll say to you in your own language. I say in Hebrew 'Lo Tirtzakh'," he said in a televised speech to supporters of his Islamist-leaning AK Party.
Vicepremier Turkije.
quote:
The incident has brought their relationship to the brink and Turkey has already recalled its ambassador to Israel. Speaking on television Wednesday, Turkish President Abdullah Gul said relations between the two countries "will never be as they were before."
quote:
"Israel has made one of the biggest mistakes in its history," he added.
pi_82341071
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:28 schreef GrotePierFR het volgende:

[..]

Jouw post verklaart niet waarom Hamas zoveel steun genoot en nog steeds geniet onder de Palestijnse bevolking.
Hamas pakt het ongeveer hetzelfde aan als Hezbollah als het op steun vergaren van de bevolking aan komt.
Hamas haat de joden niet, maar haat de bezetters. Daar zit een wezenlijk verschil in. Lees het manifest van Hamas maar eens.

Je hebt een vooroordeel m.b.t. Hamas vind ik.
De bezetter?
Wat denk jij dat er gaat gebeuren als Israel nu alles geeft en zorgt dat het eruit ziet zoals voor de zesdaagse oorlog of de Yom Kippoer oorlog? Denk jij dan dat Hamas zegt; oh nu kunnen we praten.
Ach, houd toch op, ze hebben al zo vaak gezegd heel Israel in zee te willen duwen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:38:09 #140
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82341097
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:25 schreef Karrs het volgende:

[..]

Juist de wetgeving stelt eenduidig Israël in het gelijk, maar dat zul je wel niet willen geloven. Dat bedoel ik er ook mee, ondanks dat je met harde bewijzen om je oren wordt geslagen wil je het nog vormen naar de "Israël is slecht"-kant. Het ligt er te dik bovenop.

Maar ik zal het wel verkeerd zien, of te pro-Israël zijn. Dus antwoord er maar niet op.
Waarom mag ik er niet op antwoorden

Welke wetgeving of verdrag stelt Israël in het gelijk?
Kom maar op met die harde bewijzen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BasOne op 04-06-2010 19:47:41 ]
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82341296
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom in vredes( )naam niet naar Ashdod. Wat een uitlokkerij.
Hehe, de bestorming van de Bastille was zeker ook uitlokkerij dan?
pleased to meet you
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:51:15 #142
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82341638
Idd dom van die activisten om geen gebruik te maken van een goed voorstel maar persé ff onnodig moeilijk te willen doen
Wat mij nu ook zo verbaast is dat speelgoed en schoolspullen er niet door mogen/mochten. Je zou toch denken : juist veel schoolspullen, daar een ontwikkeld mens minder zin heeft is nutteloos geweld en zich bezig houdt met betere zaken. Nog afgezien daarvan dat kinderen die op school zitten geen stenen naar Israelische soldaten kunnen gooien.
Welke onnadenkende domoor heeft de schoolspullen op de verboden lijst gezet ? Die mag van mij zijn schoolgeld terug gaan halen....

Heb me nooit gerealiseerd wat een idiotie daar heerst.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:56:26 #143
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82341826
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:51 schreef deedeetee het volgende:
Idd dom van die activisten om geen gebruik te maken van een goed voorstel maar persé ff onnodig moeilijk te willen doen
Wat mij nu ook zo verbaast is dat speelgoed en schoolspullen er niet door mogen/mochten. Je zou toch denken : juist veel schoolspullen, daar een ontwikkeld mens minder zin heeft is nutteloos geweld en zich bezig houdt met betere zaken. Nog afgezien daarvan dat kinderen die op school zitten geen stenen naar Israelische soldaten kunnen gooien.
Welke onnadenkende domoor heeft de schoolspullen op de verboden lijst gezet ? Die mag van mij zijn schoolgeld terug gaan halen....

Heb me nooit gerealiseerd wat een idiotie daar heerst.
Waarom verbaast het je dat geen gebruik maken van het voorstel.
In de rest van je post geef je al aan wat voor een idioterie daar heerst.
Ze wouden geen gebruik maken van het voorstel om eindelijk eens de spullen die verboden zijn op plaats van bestemming te krijgen.

Nee daar bedoel ik niet wapens mee.
Laboro te salutante
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 19:59:31 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_82341959
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:25 schreef Karrs het volgende:

[..]

Mij verbaast vooral de harde reactie van vrijwel de gehele wereld op uitsluitend Israël. Niemand vraagt zich af waarom die hulporganisatie niet gewoon met Israël heeft samengewerkt. Ik vind joden- en/of israëlhaat nog steeds niet vanzelfsprekend en zal dat ook nooit vinden. Als dat de reden was om niet met de Israëli samen te werken (en dat was het, natuurlijk), dan hebben ze die boarding aan hunzelf te danken. (Daarbij had overigens helemaal niet gevochten hoeven worden!)

Wat ik me ook afvraag, is als Turkije en Israël bondgenoten zijn, waarom Israëli dan niet vertrouwt in de Turkse douane en hun inspectieresultaten.
Daar kijk ik ook zo van op, die veroordeling van uitsluitend Israel door velen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:06:13 #145
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82342186
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar kijk ik ook zo van op, die veroordeling van uitsluitend Israel door velen.
Omdat links om of rechts om de blokkade illegaal is, dat de schepen internationale wateren zijn aangevallen (big no no), dat er dodelijk geweld is gebruikt tijdens deze illegale actie, dat het an sich een oorlogsverklaring aan Turkije is.....

Tja ik weet niet hoor, maar dit was wel zo'n gigantische blunder dat je deze ophef kon verwachten.
Laboro te salutante
pi_82342506
Goed nieuws:
quote:
De Zweedse bond van Havenarbeiders (Svenska hamnarbetarförbundet, the Swedish dockers’ union) heeft besloten tot een blokkade(van de havens) voor schepen van en naar Israel, als reactie op de wanstaltige aanval van Israelische militairen in internationale wateren op het schip Mavi Marmara, dat vol solidariteitsactivisten was die humanitaire hulp naar Gaza wilden brengen. De blokkade zal op 15 juni ingaan en tot 24 juni duren.

De bond roept andere havenarbeiders elders op om hun voorbeeld te volgen zodat er een algemene blokkade van Israelische goederen ingesteld kan worden, totdat de rechten van de Palestijnse bevolking gegarandeerd is en de blokkade van Gaza opgeheven is.
bron:
http://www.hamn.nu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=110
en vertaling:
http://indymedia.nl/nl/2010/06/67884.shtml

Ik hoop dat dit kan leiden tot stoppen van blokkade om Gaza als nog meer havens protesteren.
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 20:15:12 #147
249559 crew  Lavenderr
pi_82342534
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:06 schreef BasOne het volgende:

[..]

Omdat links om of rechts om de blokkade illegaal is, dat de schepen internationale wateren zijn aangevallen (big no no), dat er dodelijk geweld is gebruikt tijdens deze illegale actie, dat het an sich een oorlogsverklaring aan Turkije is.....

Tja ik weet niet hoor, maar dit was wel zo'n gigantische blunder dat je deze ophef kon verwachten.
En wat vind je ervan dat deze hulporganisatie met opzet niet naar Ashdod is gegaan, dus de mensen waar ze zo vreselijk mee begaan zijn blijkbaar op de tweede plaats zetten? En dat ze met zovelen op die boot zaten waardoor er minder ruimte was voor goederen?
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 20:17:13 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_82342604
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:14 schreef Optimistic1 het volgende:
Goed nieuws:
[..]

bron:
http://www.hamn.nu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=110
en vertaling:
http://indymedia.nl/nl/2010/06/67884.shtml

Ik hoop dat dit kan leiden tot stoppen van blokkade om Gaza als nog meer havens protesteren.
Goed nieuws?
Denk dat de mensen die om die goederen zitten te springen dat niet met je eens zijn.
Wat moeten die in de tussentijd doen? Honger lijden?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:21:12 #149
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82342759
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En wat vind je ervan dat deze hulporganisatie met opzet niet naar Ashdod is gegaan, dus de mensen waar ze zo vreselijk mee begaan zijn blijkbaar op de tweede plaats zetten? En dat ze met zovelen op die boot zaten waardoor er minder ruimte was voor goederen?
Je haalt iig al 2 dingen door mekaar, de hulpgoederen zaten op de 5 vrachtschepen, waar het gevecht plaatsvond en die 700 man op zaten was een passagiers schip, die kunnen over het algemeen vrij weinig vracht vervoeren.

Wat het niet naar Ashdod gaan betreft kan ik het wel begrijpen.
Als je ziet wat voor restricties Israël aanhoud van wat wel en niet toegestaan is en hoe arbitrair ze daarmee om gaan.
Er is 10.000 ton vracht nu in Ashdod aangekomen, ik betwijfel of we ooit te horen zullen krijgen hoeveel ton er ook daadwerkelijk naar Gaza is gegaan, maar een groot deel van de lading bestond uit bouwmateriaal dat is in ieder geval geconfisqueerd.
Laboro te salutante
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2010 @ 20:22:03 #150
137949 Disana
pi_82342794
Die mensen voeren niet voor niets mee. Ze wilden helpen met uitdelen en bouwen, en er waren verpleegkundigen aan boord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')