Goede vraag! Zou graag wat meer vragen omtrent privacy beantwoord zien worden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:40 schreef Noway666 het volgende:
Ik vind de maatregel die in september 2009 ingevoerd is dat er bij paspoorten en id-kaarten er vingerafdrukken verplicht zijn, veel te ver gaan.
Het europese hof meld dat de privacy grof geschonden wordt, de duitsers hebben hier ook massaal tegen geprotesteerd.
Vingerafdrukken zijn niet 100% betrouwbaar en toch krijgt justitie daar inzage in, ondanks je strafbladloze verleden.
Hoe staat de PVDD hier tegen over ?
Over dat minister eten heb ik ook al een vraag gesteld.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:41 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je kan wel een wet maken die discriminatie van homoseksuelen door christelijke instanties keihard aanpakt.
Vegetarisch eten wordt gepromoot, maar moet de hele Tweede Kamer daarvoor een vleesvrije dag voor invoeren? Moet het volk echt gestuurd worden in zoiets onbenulligs als 'vegetarisch eten'. Waar blijft dan die persoonlijke verantwoordelijkheid waar mevrouw Thieme het over had? Terwijl Nederland een begrotingstekort weg te werken heeft, zit de PvdD zich druk te maken om het promoten van vegetarisch eten (wat mijns inziens ook nog eens onnatuurlijk is).
De vraag van Stefan ging over tv-series, dus daarvoor geldt het in elk geval volgens Marianne, neem ik aan.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Geldt dat alleen voor muziek of ook films, software en boeken?
Ook als je het download en aan iemand anders geeft? Dan mag het niet maar als je het zelf gebruikt dan mag het wel. Beetje een laf standpunt en makkelijk. Wat vind u van uploaden want als dat verboden is dan is er ook geen downloaden mogelijk. En hoe ziet u het voor zich met rechten op producten etc.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:40 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Verboden dus, zoals het nu ook is.
Wij zijn voor een veel betere privacybescherming. Het is te zot voor woorden dat NL per dag meer telefoontaps plaatst dan de VS in een jaarquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:08 schreef Drinky het volgende:
Even een vraag die waarschijnlijk niet zo gebruikelijk is, maar ik denk voor velen mischien toch wel enigszins belangrijk is.
Hoe staat de PVDD tegenover het inperken van de privacy van het individu voor het grote goed? Moet de overheid de gewone burger overal kunnen controleren, inzicht hebben in elk aspect van diens leven om terrorisme te bestrijden? Zou een teveel aan veiligheidsmaatregelen niet juist voor het tegenovergestelde effect kunnen zorgen, dus dat men zo overspoeld is door alle informatie dat het de kritieke informatie er niet meer uit kan onderscheiden?
Dan verspreid je het toch? (Wat iets is dat wel verboden moet zijn)quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ook als je het download en aan iemand anders geeft? Dan mag het niet maar als je het zelf gebruikt dan mag het wel. Beetje een laf standpunt en makkelijk. Wat vind u van uploaden want als dat verboden is dan is er ook geen downloaden mogelijk. En hoe ziet u het voor zich met rechten op producten etc.
Dit is wat ik heb kunnen in het verkiezingsprogramma hieroverquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:41 schreef 54cm het volgende:
[..]
Door het te verbieden natuurlijk!
Al krijgen we dan te maken met illegale varkenshouderijen op zolders en illegale vleestransporten....
http://www.partijvoordedi(...)ngsprogramma2010.pdfquote:De Partij voor de Dieren pleit voor matiging in de vleesconsumptie.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:41 schreef system het volgende:
[..]
Naar aanleiding van deze discussie, hoe staat u tegenover de vleestaks? In het geval dat u vóór bent, welk percentage aan belasting op vlees is in uw ogen wenselijk?
Steeds meer mensen zien dat we de enige niet-single issue partij zijn. de andere partijen hebben het bijna uitsluitend over de westerse mens en z'n geld, wij zetten in op een duurzame toekomst voor de planeet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:18 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Als PvdD niet als een one-issue partij zou overkomen zou ik misschien ook wel stemmen. Nu niet, en velen met mij. Ervaart u dat zelf niet als een probleem?
Ach, Ned_Bigby legt mij alleen maar woorden in de mond. 'Opdringen' is geen synoniem van 'verplichten'.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:41 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dan moet hij wel met een bron komen,. Ik kan me niet voorstellen dat de PvdD dit in haar programma heeft staan.
Maar dat kan natuurlijk "uberhaupt nooit ingevoerd worden daar de kosten veel te hoog zullen liggen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:41 schreef 54cm het volgende:
[..]
Door het te verbieden natuurlijk!
Al krijgen we dan te maken met illegale varkenshouderijen op zolders en illegale vleestransporten....
Dan lijkt vettaks mij beter?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:41 schreef system het volgende:
[..]
Naar aanleiding van deze discussie, hoe staat u tegenover de vleestaks? In het geval dat u vóór bent, welk percentage aan belasting op vlees is in uw ogen wenselijk?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:42 schreef Ned_Bigby het volgende:
Marianne, zou je mij een kaartje/mailtje willen sturen met de vraag om op 9 juni op de PvdD te stemmen?
Tuurlijk, als je jouw post zelf eens naleest, dan zal je zelf wel zien dat het klinkt alsof de PvdD volgens jou iedereen wil opdringen/verplichten om vlees te eten.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:46 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ach, Ned_Bigby legt mij alleen maar woorden in de mond. 'Opdringen' is geen synoniem van 'verplichten'.
Had op iets persoonlijkers gehoopt maar toch bedanktquote:
2 euro per kg en hoog BTW tarief. Eerste om maatschappelijke kosten vleesproductie uit te betalen, tweede om omschakeling naar duurzaam te financierenquote:
quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
Mevr. Thieme, zou u volgende keer -mocht het weer mislopen met de dieren in de Oostvaardersplassen- wél ingrijpen en bijvoeren?
Vegetarisch bedoel je,quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:47 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Tuurlijk, als je jouw post zelf eens naleest, dan zal je zelf wel zien dat het klinkt alsof de PvdD volgens jou iedereen wil opdringen/verplichten om vlees te eten.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:48 schreef Marianne_Thieme het volgende:
[..]
2 euro per kg en hoog BTW tarief. Eerste om maatschappelijke kosten vleesproductie uit te betalen, tweede om omschakeling naar duurzaam te financieren
Holy shit!quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:48 schreef Marianne_Thieme het volgende:
[..]
2 euro per kg en hoog BTW tarief. Eerste om maatschappelijke kosten vleesproductie uit te betalen, tweede om omschakeling naar duurzaam te financieren
quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:48 schreef Marianne_Thieme het volgende:
[..]
Daar zijn ze tegen geloof ik. Het voedsel komt namelijk niet terecht bij de dieren die extra voeding nodig hebben, maar bij degene die best nog hun eigen voedsel kunnen vindenquote:
quote:
Met dat standpunt ben ik het wel eens. Maargoed daar gaat het niet om,quote:
Inderdaad, bedankt dat u hier een aantal vragen heeft beantwoord.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:50 schreef Greys het volgende:
Mevrouw Thieme, ik weet niet of u nog meer tijd heeft om nog vragen te beantwoorden, maar in elk geval geweldig dat u hier als lijsttrekker (V) van de PvdD de tijd voor heeft willen nemen!
Dank daarvoor.
Jouw interpretatievermogen is geen maatstaf voor mijn opmerkingen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:47 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Tuurlijk, als je jouw post zelf eens naleest, dan zal je zelf wel zien dat het klinkt alsof de PvdD volgens jou iedereen wil opdringen/verplichten om vlees te eten.
Mag ik hier nog antwoord op?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:19 schreef ChipsZak. het volgende:
Hallo mevrouw Thieme,
1) Soms krijg ik het idee dat andere partijen meer de media opzoeken (en bij meer evenementen aanwezig zijn etc.) en op deze manier dus ook meer aandacht creëren. Kan dit kloppen en doet uw partij hier minder aan mee (zo ja, waarom? want ik vind het eigenlijk wel jammer, uw partij heeft goede punten) of kijk ik hier nou verkeerd tegenaan?
2) U bent wel regelmatig in het nieuws geweest met kamervragen, bijvoorbeeld deze:
"10. Bent u bereid op uw eigen ministerie een vlees- en zuivelloze dag per week in te stellen als signaal voor het feit dat u de klimaatschade vanuit de productie van dierlijke eiwitten dermate serieus vindt dat u een actieve transitie naar een meer plantaardige productie voorstaat?"
en ik meende dat uw partij ook eens vragen had gesteld/wilde dat er geen scheldwoorden meer werden gebruikt waarin dieren voorkomen (domme koe, stomme ezel oid). Deze laatste kan ik echter mis hebben.
Maar, denkt u niet dat sommige mensen door zulke vragen uw partij als onzinnig en 'niet serieus te nemen' wegzetten, omdat het de meeste mensen nou eenmaal weinig kan schelen welke vloekwoorden ze gebruiken en wat de ministers eten als statement?
Toch bedankt voor het beantwoorden en veel succes met campagne voeren.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:52 schreef Marianne_Thieme het volgende:
Moet er weer vandoor naar volgende afspraak. Op www.partijvoordedieren.nl kun je alle verschillen met andere partijen terugvinden in handig overzicht, programma downloaden en aanvullende vragen stellen, dat kan ook op twitter.
Hartelijk dank voor jullie aandacht, sorry dat ik de vele vragen kort moest beantwoorden, in korte tijd.
veel succes met het bepalen van je keus op 9 juni!
Groeten, vrolijke avond nog,
Marianne
Welke 10 FOK!ers gaan er?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:53 schreef Greys het volgende:
De heer Teeven heeft ons uitgenodigd om binnenkort met 10 FOK!ers bij de 2e Kamer langs te komen voor nog wat extra vragen, om die persoonlijk te kunnen stellen. Zou zoiets bij u ook een mogelijkheid zijn?
Hartstikke bedankt en wie weet nog tot ziens op het Forumquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:52 schreef Marianne_Thieme het volgende:
Moet er weer vandoor naar volgende afspraak. Op www.partijvoordedieren.nl kun je alle verschillen met andere partijen terugvinden in handig overzicht, programma downloaden en aanvullende vragen stellen, dat kan ook op twitter.
Hartelijk dank voor jullie aandacht, sorry dat ik de vele vragen kort moest beantwoorden, in korte tijd.
Marianne
Bedankt voor uw tijd en moeite om een gedeelte van de vragen te beantwoorden en wie weet tot snelquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:52 schreef Marianne_Thieme het volgende:
Marianne
helemaal mee eens!...quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:53 schreef Qwea het volgende:
Mevrouw Thieme,
Nogmaals ; Leuk en aardig dat het mbt dierenthuis geen wedstrijd tussen u en andere partijen is, maar ik zie uw partij zich niet actief inzetten voor dierenthuis. Dat het een complex uitleg gebeuren is, prima. Neemt niet weg dat de vraag nog steeds open staat of u zich ook daadwerkelijk hard gaat maken voor een passende oplossing voor dierenthuis.
De situatie is op zijn zachts gezegd zorgelijk te noemen lijkt me. En of nou 1 partij of 900 partijen zich ermee bemoeien..... het kan nooit genoeg zijn.
Ja hoor, ik heb nu als arme student al moeite om mijzelf van mijn dagelijkse behoefte eiwitten te voorzien omdat goed vlees zo ontzettend duur is, wilt u mij de nek omdraaien?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:48 schreef Marianne_Thieme het volgende:
[..]
Nogmaals dank en veel succes de komende drukke dagen tot de Verkiezingenquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:52 schreef Marianne_Thieme het volgende:
Marianne
U heeft zich er wel verdomd gemakkelijk vanaf gemaakt mbt dierenthuis. Eeuwige zonde want ik had juist van een partij als de uwe veel meer verwacht.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:52 schreef Marianne_Thieme het volgende:
Marianne
Wat moet ze dan zeggen, feit is dat het bij de rechter ligt een politieke partij met een paar zetels die 99% zeker niet gaat regeren daar nou eenmaal weinig aan kan veranderen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
U heeft zich er wel verdomd makkelijk gemaakt mbt dierenthuis. Eeuwige zonde want ik had juist van een partij als de uwe veel meer verwacht.
PvDD gaat iig niet mijn stem krijgen, en ik kijk wel of Dion Graus wél een oplossing wil zoeken.
Bedankt voor uw komen, en succesquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:52 schreef Marianne_Thieme het volgende:
Marianne
Jammer dat er hier niet op is geantwoord, ik was erg benieuwd.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:43 schreef DaanA het volgende:
Mevrouw Thieme, top dat u hier tijd voor neemt!![]()
Mijn grootste bezwaar voor mij persoonlijk tegen de Partij voor de Dieren is dat ze dieren en mensen op gelijke hoogte lijken te stellen. Mijn vraag is daarom: als er een miljard vrij zou komen uit wat dan ook, waar zou u dat dan liever aan besteden: aan dierenwelzijn of aan armoedebestrijding?
LEUK! ROLFquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:54 schreef Majkool het volgende:
Ik heb honger, wat zal ik eten?
1. Hamburg
2. Twee hamburgers
3. Drie hamburgers
4. Kipschnitzel
5. Gebakken banaan
Optie 5 valt helaas af, want dat lust ik niet![]()
Leuk dat u mijn hondje lievvv vond trouwensBedankt voor het antwoord, ik zal het overwegen
Jeanine Hennis-Plasschaert?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:56 schreef Ringo het volgende:
Dat was 'r hoor. Kopergelokt licht in de Binnenhofse duisternis. Mijn stem gaat naar een andere mooie vrouw maar evengoed voel ik me gevleid door haar aanwezigheid.
Maar ze zei toch dat het haar aandacht heeft maar dat het te complex was om nu in korte tijd op in te gaanquote:Op donderdag 3 juni 2010 @ 18:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
U heeft zich er wel verdomd makkelijk gemaakt mbt dierenthuis. Eeuwige zonde want ik had juist van een partij als de uwe veel meer verwacht.
PvDD gaat iig niet mijn stem krijgen, en ik kijk wel of Dion Graus wél een oplossing wil zoeken.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:58 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Maar ze zei toch dat het haar aandacht heeft maar dat het te complex was om nu in korte tijd op in te gaan
Ja, en? Ze heet sowieso zetels. Ze kan alsnog kamervragen gaan stellen en de minister van landbouw vragen met een degelijk oplossing te komen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat moet ze dan zeggen, feit is dat het bij de rechter ligt een politieke partij met een paar zetels die 99% zeker niet gaat regeren daar nou eenmaal weinig aan kan veranderen.
Bedankt Marianne
Ja, leuk. Het heeft zoveel mensen zijn/haar aandacht.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:58 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Maar ze zei toch dat het haar aandacht heeft maar dat het te complex was om nu in korte tijd op in te gaan
Ze zei letterlijk dat het te compex is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:58 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dit dus. Zo'n partij kan nou eenmaal niet even in 1 keer de boel helemaal omgooien. Daar zijn ze simpelweg te klein voor, en de regering is demissionair, en als was het dat niet; er ligt een rechterlijke uitspraak waar ze ook niet zomaar omheen kunnen. Dus lijkt me dat gaandeweg even gekeken moet worden hoe DTH het beste gesteund kan worden. Fijn dat ze het iig samen met de SP in de gaten houdenquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:58 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Zij staat hoog op mijn lijst. Maar als tegenwicht voor de Teeveniaanse VVD gaat mijn stem naar de nog onbekende en onuitspreekbare naam Wassila Hachchi. D66 dus.quote:
Die 2 euro maakt het heus niet ineens alleen betaalbaar voor de elite. Biologisch vlees is pas duur,quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:54 schreef revpolen het volgende:
Marianne Thieme,
Door uw vleestax maakt u vlees enkel nog betaal baar (dagelijks)voor elite
vind u niet dat u beter een campagne kunt starten voor 1 a 2 x per week vega eten? IPV een vleestax?
Vlees bevat immers bouwstoffen die we als mensen nodig hebben! Uiteraard ben ik voor minderen van vlees, maar ik denk dat u zo de plank mis slaat
Wat had je dan graag willen zien?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, en? Ze heet sowieso zetels. Ze kan alsnog kamervragen gaan stellen en de minister van landbouw vragen met een degelijk oplossing te komen.
Nu beantwoord ze mijn vragen in 2 zinnen, waar ik geen reet aan heb, en ik zie niet dat ze ook daadwerkelijk zich wil inzetten voor dth.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:00 schreef Levolution het volgende:
Ik zou Geert Wilders hier ook graag zien, dit sloeg natuurlijk kant noch wal.
je kan niet lezen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat had je dan graag willen zien?![]()
Dat een partij met een zetelaantal wat op 1 hand te tellen is even in een 150 zetel tellende kamer zomaar erdoor sluist dat DTH per direct geholpen word en alle geld en middelen ter beschikking krijgt die er maar zijn?
Begrijp me niet verkeerd, zou prachtig zijn. Ben meteen voor! Maar het is niet reeel, het is politiek, het gaat nu eenmaal t r a a a a a g
En zo zijn er nog meer die hun vraag nog niet (uitgebreid) beantwoord hebben gezien. Het was helaas maar een uur.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, leuk. Het heeft zoveel mensen zijn/haar aandacht.
Ik heb dus nog steeds geen concreet antwoord.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:02 schreef Greys het volgende:
Máár... hou de Frontpage ook goed in de gaten de komende dagen. Daar zullen interviews verschijnen met diverse politici, waaronder ook weer mevrouw Thieme. De vragen daarvoor moeten vandaag of morgen nog worden ingeleverd en daar kunnen dan ook weer vragen bij gedaan worden die hier nog open stonden
ik hoef geen uitgebreid antwoord. Ik wilde horen dat ze zich daadwerkelijk inzetten. Niet "het heeft onze aandacht"quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:02 schreef Greys het volgende:
[..]
En zo zijn er nog meer die hun vraag nog niet (uitgebreid) beantwoord hebben gezien. Het was helaas maar een uur.
Máár... hou de Frontpage ook goed in de gaten de komende dagen. Daar zullen interviews verschijnen met diverse politici, waaronder ook weer mevrouw Thieme. De vragen daarvoor moeten vandaag of morgen nog worden ingeleverd en daar kunnen dan ook weer vragen bij gedaan worden die hier nog open stonden
Hij zou er iig veel aan hebben, we kunnen 'm nog wel wat oneliners aanbieden bij wijze van geste.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:00 schreef Levolution het volgende:
Ik zou Geert Wilders hier ook graag zien, dit sloeg natuurlijk kant noch wal.
Kamervragen stellen die al gesteld zijn? Aan een demissionair kabinet vlak voor verkiezingstijd?quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
je kan niet lezen?
Ik wil een antwoord dat ze zich ook daadwerkelijk gaat inzetten
Ik wil ik wil ik wil. Stel jezelf dan verkiesbaar. Verwend wicht.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
je kan niet lezen?
Ik wil een antwoord dat ze zich ook daadwerkelijk gaat inzetten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |