Ja maar dat bedoel ik, janken van opluchting (en ook wel een beetje frustratie dat ik het niet wist).quote:Op maandag 31 mei 2010 17:38 schreef tessie het volgende:
Dat is toch juist goed nieuws Cantare? Heb je in elk geval weer hoop dat dit misschien gaat helpen ipv het hoort erbij en zal na de bevalling wel weer overgaan.
quote:Op maandag 31 mei 2010 21:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gewoon totaal geen behoefte aan bier of wijn. Ik ben verslingert aan de cola zero.
en daarom rennies.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:19 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Alles met prik veroorzaakt extreem maagzuur bij me!
oh ja chocomelk, elke dag een pakje. Daar kap ik maar eens mee denk ik.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:22 schreef flugeltje het volgende:
Ik drink liters karvan cevitam citroen/druif aangelengd met Spa... En Nutricia Chocomel ben ik ook verzot op...
ja en een schep suiker hè? Dan heb je echt een goede shake.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:23 schreef flugeltje het volgende:
Ow Ticootje hou op hou op... * zowel aardbeien als yoghurt in de koelkast heeft
Net de Flurry Lion op, en verslaafd aan de perenijsjes inderdaad.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:56 schreef Orea het volgende:
Ijsjes![]()
De Flurry Lion gaat er erg goed in, maar ook van die simpele vanille ijsjes met een laagje chocolade(en dan de goedkoopst mogelijke, daarvan is de chocolade zo lekker!) of van die blokken vanille ijs met chocolade en van die wafeltjes waar je hem tussen doet
ooooooh of perenijsjes
![]()
Zucht, ik denk dat ik zo maar in de auto stap en ga Driven
quote:Op maandag 31 mei 2010 20:58 schreef Orea het volgende:
Oh djenneke, die 3 dagen allemaal deze week? Even bikkelen nog en dan verlof, lekker hoor! Vooral met het weer wat eraan komt!
quote:Op maandag 31 mei 2010 21:00 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Ik ga op de bank me vreselijk hoog zwanger voelen (en ben nog niet eens 35 weken) mijn huid staat echt op scheuren.. auw!
quote:Op maandag 31 mei 2010 21:27 schreef djenneke het volgende:
[..]
Net de Flurry Lion op, en verslaafd aan de perenijsjes inderdaad.![]()
[..]
Donderdag de laatste dag
![]()
![]()
[..]
Volledig herkenbaar!
* djenneke even momentje met je deelt
En het stuk abrikozenvlaai die ik vandaag ophebquote:Op maandag 31 mei 2010 21:31 schreef Ticootje het volgende:
Oh en een aardbeienshake is helemaal niet slecht want dr zit fruit in, net als mijn stuk kersenvlaai.
Ah, dat heb ik vanmiddag ook op. Met slagroomquote:Op maandag 31 mei 2010 21:31 schreef Ticootje het volgende:
Oh en een aardbeienshake is helemaal niet slecht want dr zit fruit in, net als mijn stuk kersenvlaai.
Ik gebruik helemaal niets tegen zuur aan medicijnen. Leve de vanillevla (ook zo goed voor de lijnquote:Op maandag 31 mei 2010 21:31 schreef Orea het volgende:
Op zich moet ik zeggen dat het de laatste paar weken weer meevalt met de maagzuur *afklopt*
(desondanks ligt er een pak rennies en een pak gaviscon tabletten naast mijn beddie gaviscon dingen waren een miskoop! Werken goddelijk maar jesus wat een troep
komt er bijna net zo hard weer uit
)
Cafeïne is niet zo goed volgens mij... Mij werd verteld hooguit een kopje koffie per dag. Ik hou helemaal niet van koffie, dus ik laat het allemaal staan. Als jij je er prima bij voelt, niet luisteren naar mij hoor!quote:Op maandag 31 mei 2010 21:33 schreef Ticootje het volgende:
Oh waarom zou je geen gewone Cola mogen eigenlijk? Ik doe namelijk ook nog wel een blikje red bull wegtikken als dat nodig is.
Hier hetzelfde, overdag redt ik het zonder. Maar zo'n nachtelijke slokdarmaanval is echt heel erg naar...quote:Op maandag 31 mei 2010 21:34 schreef Orea het volgende:
Op zich red ik het bij maagzuur overdag ook wel zonder dingen, maar na een paar keer 's nachts gewoon een brandende slokdarm te hebben gehad, neem ik als het nodig is toch maar 2 rennies 's nachts... Vanillevla vinnik erg lekker, maar het werkt bij mij voor geen meter
Zie: http://www.gezondheidsnet(...)-voor-zwangere-vrouwquote:Op maandag 31 mei 2010 21:33 schreef Ticootje het volgende:
Oh waarom zou je geen gewone Cola mogen eigenlijk? Ik doe namelijk ook nog wel een blikje red bull wegtikken als dat nodig is.
overdag red ik het echt niet zonderquote:Op maandag 31 mei 2010 21:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, overdag redt ik het zonder. Maar zo'n nachtelijke slokdarmaanval is echt heel erg naar...
Lekker hoor. Ik heb zin in chocola. Alweer. Zucht. Dit komt nooit meer goedquote:Op maandag 31 mei 2010 21:38 schreef Shirley het volgende:
Milk & Fruit idd!! Ik ook djenneke, maar dna de aarbei/kers versie...
en Orea, die neppe Cornetto hoorntjes bedoel je toch? Heb dagen gehad dat ik er 3 op een dag at
Nu staat de frituurpan aan, ff paar patatjes bakken....schandalig (lekker!)
Je brengt mij echt op hele slechte ideeën. Ik ben net over mijn chantilly verslaving heen. (Naar mijn bescheiden mening veel lekkerder dan de echte cornetto)...quote:Op maandag 31 mei 2010 21:40 schreef Orea het volgende:
Oh die nepdingen zijn ook goddelijk idd Shirley![]()
99 ct voor 8 bij de C1000![]()
Maar die blokken, zijn... euh echt blokkenen dan krijg je er een zakje met wafeltjes bij, die te klein zijn voor die blokken, maar ooooooooh mjam
Ik heb hele zware dieetplannen. Maar vooral ook wilde wandelplannen. Het moet er wel weer af... Maar me nu alvast wat inhouden lukt echt nietquote:Op maandag 31 mei 2010 21:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
Tis maar goed dat we hier gewoon weinig in huis hebben aan slechte dingen hehe.
Als ik namelijk een zak snoep/drop koop dan is t gelijk op... en word ik misselijk
Djen, nog max 7 wekenEn dan moet je je weer inhouden
Gezien je nog maar 4 kilo bent aangekomen, kun je een zo'n dagje makkelijk hebben johquote:Op maandag 31 mei 2010 21:45 schreef Fannetje het volgende:
Kan iemand even in de titel van dit topic zetten dat je dit niet moet lezen als je lekkere trek hebt?![]()
Ik heb na het avondeten al een bak kwark, solero ijsje, bak yoghurt met aardbeien en vier kleine chocolaatjes op..hoezo opeens veel honger?.
Die wafelijsjes zijn briljant! En juist geweldig dat die wafeltjes te klein zijn, want ik knabbel altijd eerst rond het wafeltjes het ijs en chocla op en dan pas de rest. Neurotisch gedragquote:Op maandag 31 mei 2010 21:40 schreef Orea het volgende:
Oh die nepdingen zijn ook goddelijk idd Shirley![]()
99 ct voor 8 bij de C1000![]()
Maar die blokken, zijn... euh echt blokkenen dan krijg je er een zakje met wafeltjes bij, die te klein zijn voor die blokken, maar ooooooooh mjam
Het is maar goed dat de winkels nu gesloten zijnquote:Op maandag 31 mei 2010 21:45 schreef Orea het volgende:
Zal ik dan niet nog maar een keer vertellen over mijn gekochte mega dozen After Eight (waar ik al 1 doos van leeg heb vandaag) bij de Action voor echt niks
*feeder*
Zo eet ik zo'n beetje mijn negerzoenen. Eerst dat vieze koekje eraf happen, dan het room er met mijn tong uitlepelen, en dan lekker de chocola opetenquote:Op maandag 31 mei 2010 21:47 schreef Orea het volgende:
![]()
CP
En dan eerst de vanille er uit 'zuigen' zodat het laagje chocolade in de wafel achterblijft
Negerzoenen gaan hier gewoon in één keer erinquote:Op maandag 31 mei 2010 21:48 schreef djenneke het volgende:
[..]
Zo eet ik zo'n beetje mijn negerzoenen. Eerst dat vieze koekje eraf happen, dan het room er met mijn tong uitlepelen, en dan lekker de chocola opeten![]()
![]()
Nou, jij weet natuurlijk niet wat ik voor de zwangerschap al woog.... mijn streven was minder dan 10 kg aan te komenquote:Op maandag 31 mei 2010 21:46 schreef djenneke het volgende:
[..]
Gezien je nog maar 4 kilo bent aangekomen, kun je een zo'n dagje makkelijk hebben joh
Witbrood met roomboter en schuddebuikjesquote:Op maandag 31 mei 2010 21:49 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb vooral trek in witbrood met vlokken. Heerlijk.
Nou, dan ben je in ieder geval supernetjes bezig, respect hoor! Mijn streven was 12 kilo. Dat haalde ik zo'n beetje al toen ik zover was als jijquote:Op maandag 31 mei 2010 21:50 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Nou, jij weet natuurlijk niet wat ik voor de zwangerschap al woog.... mijn streven was minder dan 10 kg aan te komen![]()
En naar 'het einde' toe het wafeltje steeds verder dicht knijpen zodat het ijs er steeds weer uitbulktquote:Op maandag 31 mei 2010 21:47 schreef Orea het volgende:
![]()
CP
En dan eerst de vanille er uit 'zuigen' zodat het laagje chocolade in de wafel achterblijft
Ik bewaar dat koekje juist altijd tot het laatstequote:Op maandag 31 mei 2010 21:48 schreef djenneke het volgende:
[..]
Zo eet ik zo'n beetje mijn negerzoenen. Eerst dat vieze koekje eraf happen, dan het room er met mijn tong uitlepelen, en dan lekker de chocola opeten![]()
![]()
Die heb ik vorige week ook op (quote:Op maandag 31 mei 2010 21:54 schreef Fannetje het volgende:
Als we toch bezig zijn, mag ik dan nog even reclame maken voor de solero berry berry? Zóóó lekker, en maar 99 kcal p/s!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 31 mei 2010 21:51 schreef Fannetje het volgende:
Als we in dit tempo doorgaan, gaat CP natuurlijk nooit in dit topic bevallen trouwens
lekker. In de herfst doe ik vaak hele speculaas op mijn boterhamquote:Op maandag 31 mei 2010 21:55 schreef Orea het volgende:
schuddebuikjes is speculaas, maar dan in kleine stukjes voor op je brood
Misschien zit er stiekem wel een beetje meer vet in. Neh, vast niet, even in ignore-vorige-zin-stand.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:55 schreef Ticootje het volgende:
Damn alle soleros zijn goddelijk. En net zoveel calorieën als een zakje special k tussendoortjes. Dus dat mag.
Ach, jij bent er in ieder geval nog vóór die hete zomer vanaf... ik moet nog heel juli én augustus door met (hopelijk dan wel) een dikke buik...quote:Op maandag 31 mei 2010 21:55 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik gok zelf dat ik ergens komend weekend ga bevallen. Het schijnt warm te worden en altijd als ik in het ziekenhuis lig is het bloedje heet. Het is een soort vloek
Nee, juist niet dus...quote:
Daar heb je een goed punt. Als ik lekker in de tuin zit te genieten met een kind en een biertjequote:Op maandag 31 mei 2010 21:58 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ach, jij bent er in ieder geval nog vóór die hete zomer vanaf... ik moet nog heel juli én augustus door met (hopelijk dan wel) een dikke buik...
ik lig al op bed en ben gewoon te lui om op te staan ideaal.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:58 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb nog steeds geen perenijsje gepakt, goed he
Dat weet ik nietquote:Op maandag 31 mei 2010 21:59 schreef Orea het volgende:
ook niet op de kraamkamers waar je bevalt???
quote:Op maandag 31 mei 2010 21:59 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt. Als ik lekker in de tuin zit te genieten met een kind en een biertje![]()
En lekker veel koude voetenbadjesquote:Op maandag 31 mei 2010 22:01 schreef Fannetje het volgende:
[..]
![]()
Maar ach, ik heb nu het perfecte verlof (26 weken vrij!) dus ik moet er wat voor over hebben. Ik heb al gezegd dat ik een airco ga huren als de temperatuur in de zomervakantie boven de 25 graden gaat uitkomen, en dat zal vast wel gebeuren.
ik had toch een heel ander beeld voor me.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:10 schreef CrazyPrincess het volgende:
Kindje zit al goed ingedaald, maar wil elke avond toch proberen nog verder in te dalen en gaat dan lekker hard tegen m'n blaas en darmen aanduwen. Ik beeld me dan in dat het zich aan het ingraven is net als een teek
Head first enzo
Ik begrijp dat met die antistoffen nooit zo, maar heb me er ook nooit in hoeven verdiepen. kan je niet helpen helaas. Hopelijk dan maar snel de uitslagenquote:Op maandag 31 mei 2010 22:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik wacht nog steeds op de bloeduitslagen van m, maar anti d zal niet meer veel uithalen als je al antistoffen hebt hè?
Een echte teek?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ik had toch een heel ander beeld voor me.
Ah bah, straks ga ik erover dromen!quote:Op maandag 31 mei 2010 22:10 schreef CrazyPrincess het volgende:
Kindje zit al goed ingedaald, maar wil elke avond toch proberen nog verder in te dalen en gaat dan lekker hard tegen m'n blaas en darmen aanduwen. Ik beeld me dan in dat het zich aan het ingraven is net als een teek
Head first enzo
Ow in maand 6 en 7 was ik echt verslaafd aan die dingen met tomatenketjup,en daarna een cola zodat ik goed kon boeren ivm de misselijkheidquote:Op maandag 31 mei 2010 22:00 schreef Pvoesss het volgende:
Ik at gister een goulashkroket die smaakte ook echt zo goddelijk.
Ik eet dat dus eigenlijk nooit![]()
![]()
Hier ook!quote:Op maandag 31 mei 2010 22:35 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Hier liggen de perenijsjes ook in de vriezer!!
quote:Op maandag 31 mei 2010 23:54 schreef Troeta het volgende:
Kijk uit cantare, in alcoholvrij bier en wijn zit nog altijd alcohol...iets van 0,05% ofzo.
Whaa! Gefeliciteerd! Vruchtig was dus wel een kloon.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:12 schreef Kleurdoos het volgende:
HOi! Mogen ik en otje in de op ipv Vruchtig?
Overmorgen eerste echo
Ik heb dat niet als jan lul ervaren hoor. Het was heel bijzonder om in zo'n stil donker ziekenhuis met z'n zessen te wachten. Het was ook heel bijzonder toen Knut eventjes naar ons toekwam met een klein foto'tje van Yade. Hij was zo ontzettend trots op jullie twee en zo ontzettend gelukkig. En wij waren zo blij dat alles goed gegaan was met jou.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:17 schreef Silmarwen het volgende:
Knut is de hele tijd bij Yade geweest na de keizersnede. Ik moest nog 2 uurtjes op de IC blijven om uit te slapen (het was al nacht) en was er ook niet helemaal meer bij. Was dood op.Daarna naar Yade gegaan met Knut. Mijn ouders, schoonouders, broertje en schoonzus waren voor jan lul naar het ziekenhuis gekomen, die zagen Yade pas de volgende dag.
Ja hahahquote:
Dat verschilde, soms veel soms weinig..quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:05 schreef flugeltje het volgende:
Hoeveel weëen per dag had je dan Kleurdoos? En kan het hebben van ontsluiting zo vroeg geen kwaad?
Zolang je vliezen niet zijn gebroken niet... Maar je moet niet in een bubbelbad gaan zitten of iets in die richting ivm hygiene..quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:05 schreef flugeltje het volgende:
Hoeveel weëen per dag had je dan Kleurdoos? En kan het hebben van ontsluiting zo vroeg geen kwaad?
idem hier, doorgeprikt met 5 cm en vanaf dat moment was t raak, binnen een uur iig helemaal ontsloten en met 8 persweetjes eruit geschotenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:49 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Kleurdoos, nou bij mij schoot Shenaya er ook zowat uit!![]()
Ik had ook geen gebroken vliezen want die hebben ze zelfs nog moeten breken bij de 5 CM ontsluiting.. Heb 2 weken weeen weg zitten puffen en kreunen en ineens zette het door en was het met 1,5 uur gepiept.. 8 weken lijkt me helemaal vermoeiend...![]()
Ben nu ook al 2 weken met harde buiken/weeen onderweg maar heb gelukkig ook veel dagen nergens last van.. Donderdag 35 weken dus zeg voor nu nog max. 7 weken en dan zit het erop!
wat denk jij dan? Dat ze je kind dan maar gaan halen ?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:51 schreef pessie het volgende:
Saffier goed dat je met verlof bent en fijn dat je kindje goed is gegroeid!
8 weken met weeën en al ontsluiting. Geloof je dan nog wel dat het kind ooit komt? Dus: bellen bij regelmatige weeën en 6 cm? Ze zullen me toch niet 8 weken met 6 cm en elke 5 minuten een wee die 1 minuut aanhoudt laten lopen?
Wat betreft cursus. Ik vertel hier alleen het meest indrukwekkende van een avond. Ze heeft ook veel logische dan wel interessante dingen verteld (idd dat een operatiekamer koud is). Zo heeft ze ook even een vacuümpompje laten zien. minimaal 1 cursist had niet door waar dan aan getrokken werd: Aan het hoofd van je baby... Oh ja, ik vond het echt een pompje, ik had em veel groter verwacht. Ik was de enige.
Maar dat inknippen hoeft niet altijd hoor als ze de vacuumpomp gebruiken. Bij mij niet in ieder gevalquote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:46 schreef tessie het volgende:
Gebruiken ze die tang eigenljk nog vaak? Ik hoor altijd alleen maar verhalen over de vacuumpomp, nooit over de tang.
Bij mij noemden ze die vacuumpomp een cupje. Nou, ik vond het echt geen cupJE hoor. Niet voor niets dat ze bij voorbaat maar vast gingen inknippen zeg maarEn dan die ketting eraan, waar die gyn dan met zn volle gewicht aan ging hangen. Mja, fijn was anders. Maar goed, toen was het kind er wel snel uit, dat dan weer wel
Klopt, alleen vaak wordt er wel ingeknipt. Er is namelijk spoed en dan is er ten eerste waarschijnlijk geen tijd om het hoofdje te laten staan zodat je lichaam eraan kan wennen en ten tweede wil de gynaecoloog wat ruimte hebben.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:58 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Maar dat inknippen hoeft niet altijd hoor als ze de vacuumpomp gebruiken. Bij mij niet in ieder geval![]()
Pessie ik ben al 2 x bevallen, maar door al jouw verhalen zou ik er bijna bang voor worden
Zo te horen heb je al wat ervaring & bevallingen achter de rugquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:05 schreef pessie het volgende:
[..]
Klopt, alleen vaak wordt er wel ingeknipt. Er is namelijk spoed en dan is er ten eerste waarschijnlijk geen tijd om het hoofdje te laten staan zodat je lichaam eraan kan wennen en ten tweede wil de gynaecoloog wat ruimte hebben.
Ik ben ook niet gekniptquote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:58 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Maar dat inknippen hoeft niet altijd hoor als ze de vacuumpomp gebruiken. Bij mij niet in ieder geval![]()
Pessie ik ben al 2 x bevallen, maar door al jouw verhalen zou ik er bijna bang voor worden
God mens onder welke steen hebben ze jou toch in hemelsnaam vandaan getrokkenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:05 schreef pessie het volgende:
[..]
Klopt, alleen vaak wordt er wel ingeknipt. Er is namelijk spoed en dan is er ten eerste waarschijnlijk geen tijd om het hoofdje te laten staan zodat je lichaam eraan kan wennen en ten tweede wil de gynaecoloog wat ruimte hebben.
Moest erg lachen om de hijskraan.
En wat betreft die tangen, de cursusleider liep naar de keuken en we zaten allemaal om ons heen te kijken van "heeft ze nou echt een tang in de keukenla liggen?" maar ze kwam terug met 2 lepels
.
M. is met de tang gehaald, nou ik teken ervoor! Wat een fantastisch ding!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:46 schreef tessie het volgende:
Gebruiken ze die tang eigenljk nog vaak? Ik hoor altijd alleen maar verhalen over de vacuumpomp, nooit over de tang.
Met zijn allen een graafmasjientje huren, kan CP m eerst lekker gebruiken om r teek uit te graven.. en later de wat minder ingedaalde koters eruit trekkenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:57 schreef Orea het volgende:
[..]
Toch de Gamma/Praxis krant maar in de gaten houden, misschien krijgen we groepskorting
9 maanden op 9 maanden af wordt er gezegd he?quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:26 schreef flugeltje het volgende:
Dames dames, ik zit hier met gekruiste beentjes
Pessie, het is goed om jezelf enigzins voor te bereiden of rekening te houden met diverse scenario's, maar het is wat hier al gezegd is... Het loopt toch nooit zoals je vooraf inschat. Niet dat ik de ervaringsdeskundige ben, maar vrijwel iedereen die het over de eigen bevalling heeft zegt het, dus dan zal het wel kloppenWel vreemd eigenlijk dat je jezelf hier zo op voorbereid en alle mogelijke scenario's de revue laat passeren terwijl je door de 20-weken echo hebt overgeslagen omdat je achteraf wel ziet hoe en wat. Misschien die houding meenemen richting je bevalling? Ik denk dat het je ook wat meer rust zal geven dan.
Zelf ben ik overigens ook hartstikke onzeker af en toe, over andere dingen dan jij, maar het is er wel. Ik ben 34 jaar oud en wil mezelf allesbehalve naief noemen in het dagelijks leven. Maar de hormonen in combinatie met dit nieuwe avontuur zorgen wel eens voor het gevoel dat het allemaal nooit iets gaat worden met dat opvoeder zijn van mij... Dat Willem straks binnen no-time defect is en ik hem niet meer mag houden enzo.
Ik hoop dat de hormonen na de bevalling snel afnemen in elk geval, wil mezelf wel weer terug eerlijk gezegd
Feli met de mijlpaal Barbabientje
Hier vandaag ook een mijlpaal, 33 weken... Dat klinkt overigens minder eng dan dat ik nog maar 49 dagen te gaan heb en nog maar 6 dagen werken tot m'n verlof
edit: Soneal![]()
![]()
![]()
Wat fijn!!! Geniet nog effe van je vakantie
Geldt dat ook voor de hormonen? Ik dacht altijd dat 't dan alleen over de extra kilo's ging....quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
9 maanden op 9 maanden af wordt er gezegd he?
De extra kilootjes was ik na een jaartje wel kwijt... Zonder er iets voor te doen, kwam er daarna wel weer aan...quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:33 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor de hormonen? Ik dacht altijd dat 't dan alleen over de extra kilo's ging....
In dat geval hoop ik dat de onzekerheidshormonen als eerste afnemen
Het is hoogstwaarschijnlijk dat je dat ook zult ja.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:04 schreef Cantare het volgende:
Oja, gisteren weer zwangerschapscursus gehad! Dit keer hebben we ontspanningsoefeningen geleerd. En we moesten ook oefenen hoe je die kunt toepassen als je pijn hebt.Dus op onze zij op een tennisbal gaan liggen, tennisbal ter hoogte van je bh-bandje. En dan naar de pijn toeademen en de pijn accepteren enzo. Dat ging eigenlijk wel goed, moet ik zeggen. Alleen aan het gemiep van de andere cursisten te horen was ik de enige. My god, als ze dit al vreselijk vinden, hoe moeten ze dan de bevalling overleven?
![]()
Misschien krijg ik wel een weeënstorm en heb ik geen reet aan mijn pijnaccepterend vermogen, maar ik heb nu de zalige illusie dat ik het wel zal overleven, dus laat me er maar in.
dat zat ik dus ook te denkenquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:56 schreef Cantare het volgende:
En het hoeft ook helemaal niet perfect! Je baby heeft straks een betrokken, liefhebbende moeder, de rest komt wel. Je zult vast wel eens iets "fout" doen en je daar dan ook rot over voelen, maar gebeurt dat niet iedereen? Al is het maar omdat ook de meest ervaren moeder ook wel eens met haar hoofd ergens anders zit of uit haar slof schiet. En hoe klein of kwetsbaar zo'n baby'tje ook is, het zorgt wel dat je het merkt als het niet goed gaat.
Gek genoeg maak ik me helemaal niet druk om hoe ik met de baby om zal gaan. Ik heb zelf een heel fijn voorbeeld gehad van mijn ouders en verder vertrouw ik op mijn gevoel, gezonde verstand, en wat ik geleerd heb. Verder kan ik altijd mensen bellen die zelf kinderen hebben als ik het even niet weet. En hier natuurlijk dingetjes vragen.
Gewoon lekker wassen en ophangen in je tuin... Laat je ze gewoon 2 dagen hangen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja, gaat hard he![]()
Hoef nog maar 34 dagen tot de uitgerekende datum/
Ik krijg wel steeds meer de neiging om vandaag al kleertjes te gaan wassen ipv te wachten tot zondag/maandag (dan staan de meubeltjes dus kan t gelijk de kast in). Dilemma, dilemma...
Pvoess wat leuk
En ben jij ook al weer zo ver joh
Dit is zo'n beetje waar de haptonomie op gebaseerd is. Het accepteren van de pijn waardoor deze minder aanwezig is... Bij mij werkt het wel goed in ieder geval....quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:04 schreef Cantare het volgende:
Dus op onze zij op een tennisbal gaan liggen, tennisbal ter hoogte van je bh-bandje. En dan naar de pijn toeademen en de pijn accepteren enzo. Dat ging eigenlijk wel goed, moet ik zeggen. n.
Huilbui is af en toe heerlijk en ja, ook dat hoort erbij (bij mij iig wel).quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:46 schreef flugeltje het volgende:
Dank voor de geruststellende woorden, was effe nodig geloof ik. Net ook enorme huilbui gehad om niks... Ach hoort erbij zullen we maar zeggen
[..]
Dit is zo'n beetje waar de haptonomie op gebaseerd is. Het accepteren van de pijn waardoor deze minder aanwezig is... Bij mij werkt het wel goed in ieder geval....
Okay, ik heb net in deze bui dus ook boodschappen gedaan. Ik heb nu chocomelk, meloen, sinaasappelsap (die dure), een hoop lekker beleg, melk, verse meloen en raketjes waar ik allemaal even veel zin in heb. Waar begin ik?
edit: ik vergeet de bokkepootjes nog...
Thanx!quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
Lekker Djenneke bijna verlof!
Zijn we bijna aan de beurt
Envoor je sticker!!
Ik ben ook wel relaxed hoor, maar heb wel het gevoel, het gaat nu echt dichtbij komen en het wordt nu wat echterquote:Op woensdag 2 juni 2010 17:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja dat wel
Maar ook steeds meer het gevoel van: laat m maar komen, ik ben dr klaar voor haha
ja dat heb ik ook hoorquote:Op woensdag 2 juni 2010 18:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ben ook wel relaxed hoor, maar heb wel het gevoel, het gaat nu echt dichtbij komen en het wordt nu wat echter
Of bij een cultureel festival terwijl een stel Hawaiianen de traditionele hula dansen. Of een stel Poolse dames een dranklied zingen op het leven.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Idem. Ik huilde nooit
en nu kan er geen 'winmoment' op tv voorbij komen..of iets zieligs in een serie of of gewoon vanalles
janken
bandenpijn is een trekkend gevoel, beetje steekjes..zeurend in de liezenquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:30 schreef flugeltje het volgende:
Okay, komt een enorme n00bvraag aan...
Is het verschil te voelen tussen bandenpijn, een harde buik en een echte (voor)wee? En zo ja, zijn die verschillen te omschrijven? Heb zo heel af en toe een krampend gevoel in m'n onderbuik. Niet echt superpijnlijk ofzo, maar ik herken het ook niet direct van eerder. Harde buiken denk ik te weten hoe ze voelen. (strak gevoel) en daar lijkt het niet op. Het is echt maar heel af en toe paar keer per dag ofzo, vooral als ik mezelf wat drukker maak...
/n00b-modus
Geweldig is dat he?quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:53 schreef Orea het volgende:
Hier weer wat nieuws, dan voel ik onderin (net boven schaambeen) golven (dat voelde ik al wel vaker) maar schijnbaar gaat er dan een arm/elleboog/knie?? vanaf dat punt omhoogdát is raar!! Dat je dat onder je vel echt helemaal omhoog voelt gaan
Ze beloofde in dit topic te bevallen en ze is wel erg stil vandaag... Zou het?quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:10 schreef Orea het volgende:
Nou je het zegtmeestal komt ze wel even ergens posten op een dag toch?
En vervolgens zit ik nog geen twee uur later te brullen bij Hello Goodbye...quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:23 schreef Fannetje het volgende:
Ik huil juist mínder nu ik zwanger ben...
tuttebel, ik zat al helemaal in de juichstand toen ik jou zag posten..quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:45 schreef CrazyPrincess het volgende:
Sorry dames
Ik was vandaag echt te lui om te posten. Alles nog binnenboord dus en geen voortekenen
Foei!quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:45 schreef CrazyPrincess het volgende:
Sorry dames
Ik was vandaag echt te lui om te posten. Alles nog binnenboord dus en geen voortekenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |