abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82231903
Wat leuk dat je de baby al zo goed voelt, Pvoesss!

Sonnetje, WTF, ben jij al 35 weken? Tof dat je nu zoveel vertrouwen in het moederschap hebt. En terecht natuurlijk, want het komt goed.

CP nog niet gesignaleerd vandaag?
pi_82232204
Ja, gaat hard he
Hoef nog maar 34 dagen tot de uitgerekende datum /
Ik krijg wel steeds meer de neiging om vandaag al kleertjes te gaan wassen ipv te wachten tot zondag/maandag (dan staan de meubeltjes dus kan t gelijk de kast in). Dilemma, dilemma...

Pvoess wat leuk
En ben jij ook al weer zo ver joh
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:21:53 #253
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82232283
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja, gaat hard he
Hoef nog maar 34 dagen tot de uitgerekende datum /
Ik krijg wel steeds meer de neiging om vandaag al kleertjes te gaan wassen ipv te wachten tot zondag/maandag (dan staan de meubeltjes dus kan t gelijk de kast in). Dilemma, dilemma...

Pvoess wat leuk
En ben jij ook al weer zo ver joh
Gewoon lekker wassen en ophangen in je tuin... Laat je ze gewoon 2 dagen hangen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82232866
ja das wel een idee idd...
ga t iig allemaal maar s sorteren op kleur enzo
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:46:57 #255
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82233492
Dank voor de geruststellende woorden, was effe nodig geloof ik. Net ook enorme huilbui gehad om niks... Ach hoort erbij zullen we maar zeggen
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:04 schreef Cantare het volgende:
Dus op onze zij op een tennisbal gaan liggen, tennisbal ter hoogte van je bh-bandje. En dan naar de pijn toeademen en de pijn accepteren enzo. Dat ging eigenlijk wel goed, moet ik zeggen. n.
Dit is zo'n beetje waar de haptonomie op gebaseerd is. Het accepteren van de pijn waardoor deze minder aanwezig is... Bij mij werkt het wel goed in ieder geval....

Okay, ik heb net in deze bui dus ook boodschappen gedaan. Ik heb nu chocomelk, meloen, sinaasappelsap (die dure), een hoop lekker beleg, melk, verse meloen en raketjes waar ik allemaal even veel zin in heb. Waar begin ik?

edit: ik vergeet de bokkepootjes nog...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:55:16 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82233910
Als je veel vogels in de tuin hebt zou ik 't maar niet te lang laten hangen... op een gegeven moment zijn ze er niet meer 'bang' van en poepen ze er gewoon overheen. Ervaring mee...
Leuk?
pi_82234131

Ik heb niet zoveel vogels in de tuin
die komen pas als de druiven en bramen goed zijn
Ik vind t ook altijd wel eng hoor als ik mijn kleding buiten hang haha. Maar is gister goedgegaan en de keer ervoor ook

(oh ja en waarom had ik nergens nog kaartjes uitgeknipt... wat een werk haha)
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:10:38 #258
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_82234683
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:46 schreef flugeltje het volgende:
Dank voor de geruststellende woorden, was effe nodig geloof ik. Net ook enorme huilbui gehad om niks... Ach hoort erbij zullen we maar zeggen
[..]

Dit is zo'n beetje waar de haptonomie op gebaseerd is. Het accepteren van de pijn waardoor deze minder aanwezig is... Bij mij werkt het wel goed in ieder geval....

Okay, ik heb net in deze bui dus ook boodschappen gedaan. Ik heb nu chocomelk, meloen, sinaasappelsap (die dure), een hoop lekker beleg, melk, verse meloen en raketjes waar ik allemaal even veel zin in heb. Waar begin ik?

edit: ik vergeet de bokkepootjes nog...
Huilbui is af en toe heerlijk en ja, ook dat hoort erbij (bij mij iig wel).

Hmmm... kan ik niet even bij jou komen theeleuten ofzo?
*heb geen zin om te werken, ben niet vooruit te branden en heb heel veel lekkere trek*
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:24:05 #259
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82241109
Je bent welkom hoor hobbesje

Net effe anderhalf uur geslapen, doet een mens goed.

Hier trouwens maar 1 keer last gehad van een poepende vogel op de was. Natuurlijk precies op m'n nieuwe witte broek Nog best hardnekkig dat spul....
pi_82243180
Hey allemaal,

Fluugs, klinkt lekker! (Vooral de meloen en bokkepootjes en het slapen)

Pvoess alweer 20 weken gaat hard... Leuk he die kleine zo goed voelen?

Ik kom net terug van de vk.
Beebje en ik krijgen beide mooie stempels. Ietsjes hogere bloeddruk maar nog steeds heel mooi 120/70. Ik heb mooie soepele buik. De grootte van baarmoeder een kleintje lijken ook prima. Beebje begint mooi in te dalen en had lekker helemaal geen zin in de doppler en is dus nog ontzettend beweeglijk. Maar... stiekem hebben we toch mooi dat hartje horen kloppen. De eerste keer verstoppertje spelen heeft mama dus gewonnen , hahaha. Morgenochtend mag ik voor de liggings/groei echo. Daarna nog even werken tot 17.00 uur en dan.... verlof!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_82243460
Lekker Djenneke bijna verlof!
Zijn we bijna aan de beurt
En voor je sticker!!
pi_82243982
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
Lekker Djenneke bijna verlof!
Zijn we bijna aan de beurt
En voor je sticker!!
Thanx! Het wordt nu wel echt spannend he, heb jij dat ook?
pi_82245342
Ja dat wel
Maar ook steeds meer het gevoel van: laat m maar komen, ik ben dr klaar voor haha
pi_82245456
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja dat wel
Maar ook steeds meer het gevoel van: laat m maar komen, ik ben dr klaar voor haha
Ik ben ook wel relaxed hoor, maar heb wel het gevoel, het gaat nu echt dichtbij komen en het wordt nu wat echter
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:14:31 #265
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82245854
38 Weken vandaag,pedicure en kapper is geweest vandaag en ben er echt meer dan klaar voor dus hoop dat de kleine niet lang meer op zich laat wachten!

Gister weer een groeiecho gehad,alles was prima en ze schatten de kleine nu tussen de 8-9pond.Het was wel moeilijk te meten nu,het hoofdje ging al niet meer omdat 't daarvoor te ver is ingedaald.
Ook heb ik steunkousen moeten laten aanmeten,dat is nieuw bij ons in het ziekenhuis,die moet je de 1e 6wkn na de bevalling aan,vind het eigenlijk nogal onzinnig,heb er ook nog nooit van gehoord,jullie wel?

Ik hoop na de bevalling ook snel van m'n hormonen af te zijn,ik heb er zo veel last van en heb dan ook echt jankmomenten/dagen niet te zuinig en m'n man kan daar ook nog es totaal niet mee overweg.Snap dat het niet gelijk weg is maar hopelijk geen 9mnd pffff!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_82246139
Lekker zeg, dat zoveel dames hier al "op het eind" lopen. Dan heb ik nog een lange weg te gaan met m'n 24.5 week, al vind ik dat ook al best snel gaan!

Ik dacht van de week ineens aan Keshet, die met 26 weken al bevallen is en vind dat een zeer onwerkelijk idee...

Vandaag kreeg ik trouwens de allereerste: "Heeee, je begint nu echt een buikje te zien", dus ik was helemaal in jubelstemming. Het klopt inderdaad wel dat het wat begint te groeien, maar mijn buik is nog steeds tweedelig (splitsing bij de navel), dus het ziet er nog steeds niet echt zwanger uit vind ik.
pi_82247573
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:02 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik ben ook wel relaxed hoor, maar heb wel het gevoel, het gaat nu echt dichtbij komen en het wordt nu wat echter
ja dat heb ik ook hoor
vooral dat echter worden!

Fannetje, leuk is dat he!
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:19:22 #268
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_82248648
Guess, ik huilde echt NOOIT voor de zwangerschap, hoogstens als ik ziedend was of iemand overleden. Na Yade huil ik wel sneller, maar nog steeds niet heel vaak. Vlak na de bevalling heb ik wel last gehad van de zogenaamde kraamtranen. Een hele dag gewoon zitten huilen. Omdat Knut lief was, of omdat de douche aan stond, of omdat mn neus kriebelde. Sloeg echt alles.
pi_82248798
Idem. Ik huilde nooit

en nu kan er geen 'winmoment' op tv voorbij komen..of iets zieligs in een serie of of gewoon vanalles

janken
pi_82248875
Ik huil juist mínder nu ik zwanger ben...

Ik ben van mezelf een heel emotioneel persoon en jank om alles, maar sinds ik zwanger ben, ben ik eigenlijk een stuk stabieler
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:27:10 #271
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82249040
Ik ben ook een hele tijd vrij stabiel geweest, met name het tweede trimester was heerlijk wat dat betreft. Nu sinds een weekje of 3 begint het echter weer vervelende vormen aan te nemen. Martijn wanhopig, ikzelf wanhopig omdat ik er zelf natuurlijk ook last van heb. Is soms erg gezellig hier in huis
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:27:15 #272
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82249042
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Idem. Ik huilde nooit

en nu kan er geen 'winmoment' op tv voorbij komen..of iets zieligs in een serie of of gewoon vanalles

janken
Of bij een cultureel festival terwijl een stel Hawaiianen de traditionele hula dansen. Of een stel Poolse dames een dranklied zingen op het leven.

Ik ga solliciteren als klaagvrouwe. Met hart en ziel schreien...

En wat gaan jullie snel allemaal... Zie trouwens in de op dat ik echt al maanden geleden had moeten zijn bevallen. 27 januari 2010.... Dat ze me nog niet ingeleid hebben, zeg!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:31:33 #273
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_82249239
Vandaag met moeder én schoonmoeder naar de verloskundige geweest Alles goed, baby ligt al goed (helaas heeft ie natuurlijk nog alle ruimte dus kan altijd nog draaien, maar hij weet in ieder geval waar ie heen moet ). Mijn bloeddruk 120/75. Nog steeds goed.

Wat betreft bevallen: ik raak juist onzeker als ik totaal geen idee heb wat er gaat gebeuren, ook al zou het allemaal anders gaan, heb ik vantevoren wel het idee gehad dat ik ongeveer wist wat er zou kunnen gebeuren.
En wat betreft cursus: Ik wilde niet op cursus, verloskundige vond cursus noodzakelijk en manlief ook. Toen maar een cursus gezocht die me niet afschuwelijk leek. Valt allemaal nog best mee.
pi_82251246
een verloskundige die een cursus noodzakelijk vindt ? De mijne raadt het juist af, behalve als ik er heen ga om vrienden te maken. Want aan ádemhalingstechnieken etc. heb je helemaal niets. En ook jezelf voorbereiden op een bevalling heeft geen zin. Het best kan je de controle verliezen (dat zal sowieso gebeuren) hoe geweldig je plan of het plaatje in je hoofd ook is. Het valt in ieder geval niet mee
pi_82252340
Mijn verloskundige was ook erg tevreden met mijn instelling vandaag. Ik zie het namelijk allemaal wel. Ik weet toch gewoon nog van niets, en al wist ik wel wat dan kan het nog anders zijn. Zo gestressed en controlfreak als ik was over het zwanger worden, zo relaxed en laat maar waaien ben ik over het bevallen. Maar ik ben ook wel een beetje vreemd
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:30:40 #276
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82252441
Okay, komt een enorme n00bvraag aan...

Is het verschil te voelen tussen bandenpijn, een harde buik en een echte (voor)wee? En zo ja, zijn die verschillen te omschrijven? Heb zo heel af en toe een krampend gevoel in m'n onderbuik. Niet echt superpijnlijk ofzo, maar ik herken het ook niet direct van eerder. Harde buiken denk ik te weten hoe ze voelen. (strak gevoel) en daar lijkt het niet op. Het is echt maar heel af en toe paar keer per dag ofzo, vooral als ik mezelf wat drukker maak...

/n00b-modus
pi_82252695
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:30 schreef flugeltje het volgende:
Okay, komt een enorme n00bvraag aan...

Is het verschil te voelen tussen bandenpijn, een harde buik en een echte (voor)wee? En zo ja, zijn die verschillen te omschrijven? Heb zo heel af en toe een krampend gevoel in m'n onderbuik. Niet echt superpijnlijk ofzo, maar ik herken het ook niet direct van eerder. Harde buiken denk ik te weten hoe ze voelen. (strak gevoel) en daar lijkt het niet op. Het is echt maar heel af en toe paar keer per dag ofzo, vooral als ik mezelf wat drukker maak...

/n00b-modus
bandenpijn is een trekkend gevoel, beetje steekjes..zeurend in de liezen

harde buiken is een samentrekkende kramp, meestal pijnloos of erg gevoelig op t sterkste punt. En een voorwee is (was) bij mij hetzelfde als een harde buik maar dan ook met pijn in de blaasstreek en die duurden langer dan een harde buik.

en dit is hoe ik het ervaarde he denk dat het voor aardig wat vrouwen kan verschillen
pi_82252739
Kan het niet indalen zijn Flugel?
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:43:44 #279
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82253140
Volgens jouw omschrijving lijkt het dan toch gewoon een harde buik te zijn KD erg lang duurt het namelijk ook niet... Het verschil tussen alle verschillende soorten sensaties is soms wat lastig te ontdekken...

Zou kunnen Orea, is er nu wel de tijd voor ja geloof ik. Volgende week weer naar de gyn, wellicht dat die e.e.a. kan bevestigen. Ben wel benieuwd of Willem inmiddels gedraaid is, hij ligt al vanaf het prilste begin in een stuit met z'n kontje naar de linkerkant uitgestoken zodat ik 'm lekker vast kan pakken bij z'n billen
pi_82253246

Grappig he die voorkeurs houdingen (lijkt het)... hier ligt mevrouw al vanaf we het konden zien head down, kont links bovenin en voeten rechts bovenin.... ondanks dat ze nog alle ruimte had/heeft (zal nu wel wat minder zijn ) ligt ze 9 van de 10 keer zo! Ik lig/zit dus altijd met mijn linkerhand bovenop mijn buik, kont in mijn hand... En ik ben ook links
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:50:36 #281
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82253470
Soms ben ik er niet snel genoeg bij met m'n hand en zie ik 'm gewoon expres z'n kont verder naar achter duwen, zit er ineens een hele bult op m'n buik

Dat zijn dan de momenten dat zwanger zijn het meest briljante ter wereld is...
pi_82253594
Hier weer wat nieuws, dan voel ik onderin (net boven schaambeen) golven (dat voelde ik al wel vaker) maar schijnbaar gaat er dan een arm/elleboog/knie?? vanaf dat punt omhoog dát is raar!! Dat je dat onder je vel echt helemaal omhoog voelt gaan
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:56:30 #283
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82253754
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:53 schreef Orea het volgende:
Hier weer wat nieuws, dan voel ik onderin (net boven schaambeen) golven (dat voelde ik al wel vaker) maar schijnbaar gaat er dan een arm/elleboog/knie?? vanaf dat punt omhoog dát is raar!! Dat je dat onder je vel echt helemaal omhoog voelt gaan
Geweldig is dat he?

Zo heb ik net boven m'n navel een hard ding zitten, het is bijna altijd statisch, maar soms ineens wordt het dan inderdaad van links naar rechts bewogen. Moet je eens proberen het dan te pakken, zie je ineens heel snel dat bultje weer verdwijnen en teruggetrokken worden
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:59:45 #284
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82253948
Leuke momenten zijn dat

Ik vind dat KD het goed heeft omschreven, het voelde bij mij ook wel ongeveer zo.
pi_82254105
Jaaaaa, bewegende beebjes Zo geweldig is dat he? Orea, ons kleintje ligt precies in spiegelbeeld, kontje rechts. En toevallig ben ik dan weer rechtshandig

Bewegende delen vastpakken lukt hier niet hoor. Meestal aai ik de bewegende onderdelen, en dan worden ze soms in mijn hand gedrukt. Ook zo lief!

@Flugeltje: Bij mij is het indalen gestart zei de verloskundige. En ik voel gewoon heel veel druk onderin (buik en vagina). Ik had dus al wel een vermoeden en dat bleek vandaag dus te kloppen. Wat harde buiken of voorweeën nu zijn, weet ik echt niet.
pi_82254164
even een ego berichtje... 21 weken vandaag
*poef* nu is het weg
pi_82254316
Vastpakken lukt hier ook (nog) niet! maar soms heb ik een beurs plekje rechts bovenin, en als ik dan een beetje duw met handpalm, voel ik nog net een voet eerst terugduwen, en dan onder mijn vel wegschuiven heel bizar, maar ik ga dat zó missen straks!

Of als ik op bed lig, op mijn zij. Dan is ze aan het trampolinespringen op het matras
pi_82254351
Kaatje 21 weken
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:09:21 #289
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82254462
Kunnen we er nu trouwens al vanuit gaan dat CP bezig is met bevallen?

Kaatje mijlpaal
pi_82254524
Nou je het zegt meestal komt ze wel even ergens posten op een dag toch?
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:12:02 #291
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82254634
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:10 schreef Orea het volgende:
Nou je het zegt meestal komt ze wel even ergens posten op een dag toch?
Ze beloofde in dit topic te bevallen en ze is wel erg stil vandaag... Zou het?
pi_82254753
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:23 schreef Fannetje het volgende:
Ik huil juist mínder nu ik zwanger ben...

En vervolgens zit ik nog geen twee uur later te brullen bij Hello Goodbye...
pi_82254756
Het is idd verdacht stil!!!

Spannend!!
*poef* nu is het weg
pi_82254907
Oh en dat huilen, ik ben geen huilerd en nu in de zwangerschap ook niet (moet zeggen dat ik gezegend ben en heel weinig last heb van de hormonen.. Zelfs mijn vent heeft zoiets van: je bent zelfs rustiger en reëler als voor je zwangerschap en als ik een keer uitval, wat ik voor mijn zwangerschap ook wel eens deed dan kom ik er zelf op terug als in: dat was niet eerlijk van me! En dat deed ik hiervoor niet zo snel)

Alleen de laatste tijd bij mooie dingen gaat ineens de kraan open... Zoals die link met bevallingsfoto's die Huup laatst plaatste... Heb ze nog niet allemaal gezien
pi_82256615
Sorry dames
Ik was vandaag echt te lui om te posten. Alles nog binnenboord dus en geen voortekenen
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:47:28 #296
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82256722
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:45 schreef CrazyPrincess het volgende:
Sorry dames
Ik was vandaag echt te lui om te posten. Alles nog binnenboord dus en geen voortekenen
tuttebel, ik zat al helemaal in de juichstand toen ik jou zag posten..
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:47:48 #297
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_82260429
CP, het is nu echt bijna, bijna, bijna zover... ik hou het hier wel in de gaten, hoor. Ben benieuwd wanneer het helemaal zover is!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_82260943
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:45 schreef CrazyPrincess het volgende:
Sorry dames
Foei!

Ik stond al bijna in -stand
pi_82262131
CP..spannend! Ik gok op morgenavond, dan beginnen je weeen.
Back in business.
pi_82262155
CP, je hebt wel meldplicht he, je kan ons niet zo de hele dag in spanning laten hoor

Ik ben net weer bij pufclubyoga geweest, was weer leuk. Er waren nu ook 3 meiden die er de eerste keer niet waren, dus de groep is gelijk een stuk groter, en gezelliger ook. En weer bijna in slaap gevallen tijdens de ontspanningsoefening
Volgende week is het partneravond, ben benieuwd!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')