abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82193757
Haha Basboussa, ik wilde het inderdaad nog even uitstellen om zeker te weten dat ik het mooiste, liefste en leukste kindje ter wereld krijg
Hoewel iets me zegt dat dat ook zo zou zijn als het al drie weken geleden gekomen zou zijn

8 weken met weeen lopen? Ik heb nog geen enkele wee gehad en daar ben ik toch ook wel blij mee.

Saffier meteen met verlof. Wat plotseling. Maar wat moet dat moet he. Probeer er van te genieten
pi_82193943
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:49 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Kleurdoos, nou bij mij schoot Shenaya er ook zowat uit!
Ik had ook geen gebroken vliezen want die hebben ze zelfs nog moeten breken bij de 5 CM ontsluiting.. Heb 2 weken weeen weg zitten puffen en kreunen en ineens zette het door en was het met 1,5 uur gepiept.. 8 weken lijkt me helemaal vermoeiend...

Ben nu ook al 2 weken met harde buiken/weeen onderweg maar heb gelukkig ook veel dagen nergens last van.. Donderdag 35 weken dus zeg voor nu nog max. 7 weken en dan zit het erop!
idem hier, doorgeprikt met 5 cm en vanaf dat moment was t raak, binnen een uur iig helemaal ontsloten en met 8 persweetjes eruit geschoten
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:51:00 #203
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_82196002
Saffier goed dat je met verlof bent en fijn dat je kindje goed is gegroeid!

8 weken met weeën en al ontsluiting. Geloof je dan nog wel dat het kind ooit komt? Dus: bellen bij regelmatige weeën en 6 cm? Ze zullen me toch niet 8 weken met 6 cm en elke 5 minuten een wee die 1 minuut aanhoudt laten lopen?

Wat betreft cursus. Ik vertel hier alleen het meest indrukwekkende van een avond. Ze heeft ook veel logische dan wel interessante dingen verteld (idd dat een operatiekamer koud is). Zo heeft ze ook even een vacuümpompje laten zien. minimaal 1 cursist had niet door waar dan aan getrokken werd: Aan het hoofd van je baby... Oh ja, ik vond het echt een pompje, ik had em veel groter verwacht. Ik was de enige .
pi_82196401
Welkom Kleurdoos!

Saffier, hoe vind je het dat je al met verlof bent? Voor mij dreigde dat ook even, maar ik ben blij dat ik nog niet hoef. Maar in ieder geval: hup, met de beentjes omhoog!
pi_82196818
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:51 schreef pessie het volgende:
Saffier goed dat je met verlof bent en fijn dat je kindje goed is gegroeid!

8 weken met weeën en al ontsluiting. Geloof je dan nog wel dat het kind ooit komt? Dus: bellen bij regelmatige weeën en 6 cm? Ze zullen me toch niet 8 weken met 6 cm en elke 5 minuten een wee die 1 minuut aanhoudt laten lopen?

Wat betreft cursus. Ik vertel hier alleen het meest indrukwekkende van een avond. Ze heeft ook veel logische dan wel interessante dingen verteld (idd dat een operatiekamer koud is). Zo heeft ze ook even een vacuümpompje laten zien. minimaal 1 cursist had niet door waar dan aan getrokken werd: Aan het hoofd van je baby... Oh ja, ik vond het echt een pompje, ik had em veel groter verwacht. Ik was de enige .
wat denk jij dan? Dat ze je kind dan maar gaan halen ?
en 6 cm ontsluiting lijkt me nogal stug.
pi_82197663

Vacuümpomp toch?
pi_82197745
Dan vallen die 3 dagen dat ik erover deed nog wel mee.
En ik vond dat vacuumding wel een beetje daarop lijken ja Orea
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_82197894
En de bevallingstang

pi_82198009

Ik kan dus gewoon makkelijk thuis bevallen
pi_82198298
Gebruiken ze die tang eigenljk nog vaak? Ik hoor altijd alleen maar verhalen over de vacuumpomp, nooit over de tang.

Bij mij noemden ze die vacuumpomp een cupje. Nou, ik vond het echt geen cupJE hoor. Niet voor niets dat ze bij voorbaat maar vast gingen inknippen zeg maar
En dan die ketting eraan, waar die gyn dan met zn volle gewicht aan ging hangen. Mja, fijn was anders. Maar goed, toen was het kind er wel snel uit, dat dan weer wel
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_82198540
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:36 schreef CrazyPrincess het volgende:
En de bevallingstang

[ afbeelding ]
pi_82198698
Plaatselijke verdoving?

dinsdag 1 juni 2010 @ 17:58:21 #213
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_82198883
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:46 schreef tessie het volgende:
Gebruiken ze die tang eigenljk nog vaak? Ik hoor altijd alleen maar verhalen over de vacuumpomp, nooit over de tang.

Bij mij noemden ze die vacuumpomp een cupje. Nou, ik vond het echt geen cupJE hoor. Niet voor niets dat ze bij voorbaat maar vast gingen inknippen zeg maar En dan die ketting eraan, waar die gyn dan met zn volle gewicht aan ging hangen. Mja, fijn was anders. Maar goed, toen was het kind er wel snel uit, dat dan weer wel
Maar dat inknippen hoeft niet altijd hoor als ze de vacuumpomp gebruiken. Bij mij niet in ieder geval

Pessie ik ben al 2 x bevallen, maar door al jouw verhalen zou ik er bijna bang voor worden
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:05:30 #214
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_82201534
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:58 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Maar dat inknippen hoeft niet altijd hoor als ze de vacuumpomp gebruiken. Bij mij niet in ieder geval

Pessie ik ben al 2 x bevallen, maar door al jouw verhalen zou ik er bijna bang voor worden
Klopt, alleen vaak wordt er wel ingeknipt. Er is namelijk spoed en dan is er ten eerste waarschijnlijk geen tijd om het hoofdje te laten staan zodat je lichaam eraan kan wennen en ten tweede wil de gynaecoloog wat ruimte hebben.

Moest erg lachen om de hijskraan .

En wat betreft die tangen, de cursusleider liep naar de keuken en we zaten allemaal om ons heen te kijken van "heeft ze nou echt een tang in de keukenla liggen? " maar ze kwam terug met 2 lepels .
pi_82201594
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:05 schreef pessie het volgende:

[..]

Klopt, alleen vaak wordt er wel ingeknipt. Er is namelijk spoed en dan is er ten eerste waarschijnlijk geen tijd om het hoofdje te laten staan zodat je lichaam eraan kan wennen en ten tweede wil de gynaecoloog wat ruimte hebben.
Zo te horen heb je al wat ervaring & bevallingen achter de rug

Echt, ik denk soms dat jij er téveel mee bezig bent Hou je er rekening mee dat dingen ook nog anders kunnen lopen dan 'de boekjes' uit je hoofd te leren?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:11:59 #216
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_82201811
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:58 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik ben ook niet geknipt .

Haaaai Orea .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:21:13 #217
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82202302
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:05 schreef pessie het volgende:

[..]

Moest erg lachen om de hijskraan .

En wat betreft die tangen, de cursusleider liep naar de keuken en we zaten allemaal om ons heen te kijken van "heeft ze nou echt een tang in de keukenla liggen? " maar ze kwam terug met 2 lepels .
God mens onder welke steen hebben ze jou toch in hemelsnaam vandaan getrokken

Hou je nou gewoon bezig met het hier en nu en wat minder met die bevalling. Straks is je zwangerschap voorbij en kom je tot de conclusie dat je je alleen op de bevalling gericht hebt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:21:19 #218
39629 Shirley
Oh yeah!
pi_82202314
Inknippen?

Back in business.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:25:23 #219
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82202532
Pessie, 2 dingen die je zeker weet:

1) het kind moet er op een gegeven moment uit
2) het gaat nooit zoals gepland, en het zal je altijd verrassen.
3) je bent niet de eerste, en zeker niet de laatste die deze ervaring zal doorstaan. Gekker zelfs, vrouwen doen het dag en dag uit, de meesten zonder zwangerschapscursus, -lectuur of fok.

Of er geknipt, gescheurd, geramd, gespateld of gesneeen moet worden, dat zie je dan wel weer. Geniet van het zwanger zijn, zoals de huup al zei, en go with the flow.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82203592
Jeetje, zo lang met weeën en ontsluiting blijven lopen...wist echt niet dat dit kon! Ik zou zo ongeduldig worden:P
pi_82204411
Ik heb 15 weken weeen gehad en 2cm ontsluiting En toen kwam madam alsnog gewoon op de uitgerekende datum

En Pessie..wat Huup zegt!
On zeh laptop
pi_82204628
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:46 schreef tessie het volgende:
M. is met de tang gehaald, nou ik teken ervoor! Wat een fantastisch ding!
De gynaecoloog zei dat M. er in een wee zou zijn (ik dacht ja ja, dat zeg je ook alleen maar om me gerust te stellen, da's echt niet waar), en idd, hij was er gelijk. Ik kon hem aanpakken en op mijn borst leggen.
Het deed geen zeer, ons jongetje had ook geen tuut op zijn koppie, geen hoofdpijn, geen afdruk van de tang, niets. Echt jammer dat het nauwelijks meer gebruikt wordt en weinig gyns in opleiding er mee te maken krijgen.
pi_82205009
Ik heb nog steeds zin in de bevalling hoor dames. Hijskranen, slalepels, wc-ontstoppers en heggescharen hebben geen invloed op m'n gemoed

Ik ga zo blanco mogelijk de bevalling in. Ik heb uiteraard een en ander in m'n achterhoofd opgeslagen, maar leef onder het motto: komt tijd, komt raad
pi_82205172
Dat heb ik ook hoor CP!
Het heeft volgens mij ook echt geen zin om je er onwijs druk om te gaan maken. T kind moet er toch uit...hoe en wat zie ik dan wel weer!

Had laatst een reunie van de baisschool en een vriendin van mij is ook zwanger. Vroeg een oud klasgenootje aan ons of we niet bang waren voor de bevalling. Wij allebei dus niet.
Zat ze te vertellen dat ze van iemand gehoord had dat ze helemaal uitgescheurd was enzo. Haar moeder (leerkracht op die school) hoorde dat en had zoiets van: praten jullie dr niet teveel enge dingen aan. Ik wil ook nog een keer oma worden
Vond ik wel grappig

Saffier verlof. Wel rustig aandoen he!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:04:18 #225
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82207614
Ik doe braaf rustig aan
Iemand vroeg wat ik ervan vond om nu 'ineens' verlof te hebben, ik vind het dubbel, Ik laat mijn collega's nu 'in de steek' (jaja, ik weet ook wel dat het mijn probleem nu niet mag zijn, maar zo voelt het wel) aan de andere kant gaat dit denk ik rust brengen. Ik kwam heeeel ontspannen terug van vakantie, ben deze zwangerschap nog niet zo relaxed geweest als die 2 weken en dat was met 2 dagen weer weg.
Wel nog even wennen hieraan.
Mijn ouders blijven 2 dagen oppassen zeiden ze zodat ik die 2 dagen ook écht helemaal rust kan pakken of op mijn gemak een boodschap halen ofzo...
Ik geloof dat ik nog even moet wennen aan mijn verlof Met Tobias heb ik helemaal geen verlof gehad, nu dubbel
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')