abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:21:01 #1
304781 Updraft
Godzijdank ben ik een atheïst
pi_82015566
Beste Fok!kers,

Ik zit met het volgende opmerkelijke probleem.

Mijn Buurman is 72, type 'boomknuffelaar', altijd sacherijnig, gehaat in de weide omgeving en heeft echt zeeën van tijd.

Doordat buurman zeeën van tijd heeft en gehaat is in de weide omgeving, heeft hij praktisch geen mogelijkheden om zich te vermaken. Vrienden heeft hij klaarblijkelijk niet (de postbode is de enige die op het erf komt in de afgelopen 3 maanden).

Nu heeft de buurman een vrouw die ook helemaal gestoord is. Beiden maken zichzelf helemaal gek.

Omdat de buurman niets te doen heeft, gaat hij zijn buren (ons dus) lopen irriteren als hij zijn zin niet krijgt. Zo vindt hij dat zijn perceel te klein is en claimed daarom zomaar een stuk van ons perceel waarop hij dan ook rustig zijn gang gaat. Hier hebben wij natuurlijk snel een stokje voor gestoken, waar hij het totaal niet mee eens was.

Het Kadaster is al driemaal geweest om verschillende metingen te doen (2x erfgrens, 1x perceeloppervlakte) en heeft daarbij 3x vastgesteld dat de huidige erfgrens goed loopt. De buurman is echter overtuigd van zijn gelijk en heeft ondertussen al 2x een rechtzaak aangespannen. Beide rechtzaken heeft hij verloren om dat overduidelijk is dat het stuk wat hij claimed nooit aan hem toe kan behoren. Buurman fotoshopped er lustig op los met Kadastertekeningen om zijn gelijk te krijgen. Jammer genoeg is de 72-jarige niet echt overtuigend een photoshop expert en kan zelfs een simpele ziel nog zien dat er geknoeid is met de tekeningen. Aangezien de rechter ook de orginelen kan inzien, heeft hij al die bewerkte kaarten elke keer genegeerd. Tot woede van de buurman natuurlijk...

De buurman is hierdoor nog kwader geworden omdat hij zijn gelijk niet krijgt. Dus gaat hij ons op andere manieren irriteren. Hij heeft van de gemeente al 4x een bouwstop ge-eist. (wij zitten in de eindfase van een bouw). Die bouwstop is 4x afgewezen. Natuurlijk is hij het hier niet mee eens en gooit het vervolgens op andere gronden. In de 2 jaar dat we nu bezig zijn, is de afdeling Handhaving van de gemeente al zeker 100x geweest voor de meest nutteloze feiten; illegale bomenkap, zwaar vervuilde grond, dempen van sloten... etc. De dienst handhaving heeft nog geen enkele keer een overtreding vastgesteld. Inmiddels is de gemeente zover met die man dat ze niet meer reageren op zijn telefoontjes, brieven etc... Ze zijn volledig klaar met zijn onnodige gezeur.
Naast handhaving is elke instantie die ook maar enige handhavende functie heeft ook al minstens 5x op bezoek geweest. Provincie, Staatsbosbeheer, Hoogheemraadschap... En allemaal constateren ze geen overtredingen en druipen vervolgens weer af.
De enige instantie die nog komt is de politie. Die komt minstens 1x in de week, om na een half uur nodeloos gepraat weer onverrichte zaken terugkeerd. Van de gemeente hebben we al begrepen dat de politie ook helemaal klaar is met de buurman omdat deze toch alleen maar zaken aandraagt die niet illegaal zijn en hun tijd loopt te verpesten.

De buurman wordt nu volledig genegeerd door de instanties. Dus heeft hij maar weer besloten een derde rechtzaak te starten. Weer over de erfgrens natuurlijk maar nu ook met eisen van het verwijderen van vervuilde grond. Er is helemaal geen vervuilde grond aanwezig. Voor de bouw is er grond aangereden waarvan certificaten beschikbaar zijn dat dit schone grond betreft.
Wij hebben echter helemaal geen zin meer in deze rechtzaak. Het kost weer bakken met geld, slokt tijd en de uitkomst is toch wel weer duidelijk: hij wordt toch weer in het ongelijk gesteld.

Vraag 1: Kun je op een of andere manier verhinderen dat deze buurman elke keer maar om de meest pieteloze feitjes rechtzaken start, waarin hij toch elke keer in het ongelijk wordt gesteld?

Het is toch van de zotte dat ik elke keer een advocaat moet inschakelen om mijzelf te verdedigen omdat hij niets te doen heeft en er alleen maar op uit is om te irriteren en pesten? Kennelijk schept hij zijn genoegen erin om zijn financiële middelen te verpesten aan dit soort zaken. Ik heb hier echter geen zin in.

Dan nog iets. De buurman staat de hele dag foto's te maken van ons, bouwvakkers, auto's... Alle foto's worden vanaf zijn terrein of de openbare weg genomen richting ons perceel. 99% van de foto's zijn dus van personen die zich op ons terrein bevinden. Hij gaat zelfs zover dat hij je vanaf zijn dakraam fotografeerd terwijl jij ligt te zonnen op je terras...
Vraag 2: Is deze manier van fotograferen niet illegaal? Ik dacht dat in de grondwet was vastgelegd dat je recht had op 'bescherming van de persoonlijke levensfeer' had. Kun je de buurman vorderen/dwingen tot het stoppen met het maken van deze foto's en tot verwijdering van elke foto die inbreuk maakt op dit recht?

Opmerking: Nee. Ik heb geen zin om te verhuizen. We hebben hier net een nieuw huis, en ik ben niet van plan om me weg te laten pesten door deze eikel. En kom aub niet met reacties als "neerschieten" , "vergiftigen" e.d... Dat staat vadertje staat (helaas) niet toe.
Verder wil ik mij niet verlagen tot zijn niveau met allerlei 'terugpesterijtjes'. Ik wil weten wat de wettelijke mogelijkheden zijn om deze kwal aan te pakken.

Alvast hartelijk bedankt!
pi_82015735
Wat ontzettend $#@%%^$. Hopelijk heeft er iemand een oplossing voor. Helaas heb ik hier geen verstand van, maar ik blijf ff meelezen....
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:27:55 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_82015862
tvp
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_82015916
Als je de rechtzaak wint moet meneer de buurman toch voor alle kosten opdraaien? Ook die door jou zijn gemaakt..
pi_82015960
tvp
Huh?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:33:10 #6
152789 karr-1
pi_82016075
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:29 schreef SemperFii het volgende:
Als je de rechtzaak wint moet meneer de buurman toch voor alle kosten opdraaien? Ook die door jou zijn gemaakt..
Klopt, maar die kosten moet je wel eerst zelf maken en voorschieten. En ik heb geen idee hoe rijk de buurman is, maar het terugkrijgen zal ook wel niet heel makkelijk zijn.

Die buurman is wel een eikel overigens
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:33:15 #7
304781 Updraft
pi_82016080
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:29 schreef SemperFii het volgende:
Neen, je kunt als tegen-eis stellen: "De eiser veroordelen tot het betalen van de proceskosten".
Hiermee eis je dat de 'eiser' bij ongelijk de proceskosten moet betalen. Dit is het vast recht en de kosten van de rechtbank. Dit zijn meestal geen schokkend hoge kosten, maximaal iets van ¤500.
pi_82016083
Binnenkort bij de rijdende rechter...

Als hij weer eens een rechtzaak aanspant dan kun je toch eisen dat wanneer hij verliest hij jouw kosten betaalt?
Dan houdt hij er vanzelf wel mee op.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:33:42 #9
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_82016099
mozes kriebel zeg, je zult het maar naast je hebben .

Het eerst wat in mij opkwam was "stalking". Wellicht zou je wat eigen onderzoek kunnen doen in welke mate zijn activiteiten daarin zijn te vangen.
Dit zou je kunnen versterken door een overzicht van de instanties te gebruiken waarin alle nutteloze bezoekjes staan nav zijn acties.

Fotograferen mag dan vanaf eigen erf worden gedaan, maar volgens mij is dat helemala niet relevant. Het gaat erom wat hij fotografeert.

Even voor de beeldvorming, als je vrouw poedelnaakt ligt te zonnen, maakt hij duidelijke inbreuk op jullie privacy als hij daar foto's van maakt. Of hij nu op eigen terrein staat of niet.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:34:32 #10
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82016133
Kan je geen tegen eis doen dat hij jullie met rust laat?
Contact verbod, gebiedsverbod (Nog 1x op jou land komen en 1000 euro betalen)

Of rijdende rechter, dat kan lachen worden...
pi_82016259
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, mag je vanaf de openbare weg alles fotograferen, dus daar kun je weinig aan doen. Wat betreft de advocaatkosten: Je zou een civiele procedure tegen hem kunnen aanspannen om de gemaakte advocaatkosten terug te krijgen.
Succes!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:38:27 #12
152789 karr-1
pi_82016313
Alles fotograferen misschien wel, maar zodra het overduidelijk op jou gericht is en er alleen maar dingen gefotografeerd worden die op jou erf gebeuren vind ik het een hele andere zaak.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:38:58 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82016333
Tering zeg wat heb jij een buurman! Ik heb gelukkig geen ervaring met dit soort dingen en weet dus ook niet wat de wettelijke mogelijkheden, maar in het volgende seizoen van RTL4's bonje met de buren zou ik dit verhaal graag zien terugkomen, dus geef je op!
PS: 1 geluk bij een ongeluk: Hij is 72 jaar oud.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:40:21 #14
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_82016380
Ik neem aan dat je advocaat op de hoogte is van het hele verhaal. Dan kun je die toch het beste vragen of en hoe je dit juridisch kunt aanpakken?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:42:28 #15
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_82016472
je bent aan het bouwen...

je weet dat dakpannen raar kunnen vallen ? Ja meneer de agent, een windvlaag, ik begrijp het ook niet
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:43:09 #16
304781 Updraft
pi_82016507
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:33 schreef klusfoobje het volgende:

Fotograferen mag dan vanaf eigen erf worden gedaan, maar volgens mij is dat helemala niet relevant. Het gaat erom wat hij fotografeert.

Even voor de beeldvorming, als je vrouw poedelnaakt ligt te zonnen, maakt hij duidelijke inbreuk op jullie privacy als hij daar foto's van maakt. Of hij nu op eigen terrein staat of niet.
Ik heb mij laten vertellen dat het maken van foto's van iemand op zijn eigen erf altijd inbreuk maakt op het recht van de persoonlijke levensfeer, een onderdeel van het privacy artikel van de grondwet. Diegene wist alleen het vaag te vertellen en wist er verder niets over.
Het lijkt mij dat je de buurman kunt vorderen dat hij moet ophouden met het foto's maken van mij & anderen op mijn eigen grond. Ik weet echter hier de wettelijke achtergrond echter niet van, dus weet ook niet hoe te handelen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:45:16 #17
26374 made
..made by made..
pi_82016602
tvp, succes !
Lurkt !
pi_82016839
Wat een idioot zeg, lijkt me heeeel frustrerend. Veel succes ermee.
pi_82016883
Tvp
pi_82017349
Wat een verhaal. Onvoorstelbaar hoe kallm jij op mij overkomt. Ik had was vrienden op hem afgestuurd.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:12:52 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_82017558
Nee, je kunt iemand niet verhinderen om een rechtszaak te starten. Een rechtszaak voeren is nl. een grondrecht. Voor de vraag met de foto's hangt het er van af wat de buurman er mee doet.

Je hebt het wel getroffen met zo'n buurman.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:13:51 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_82017603
Tvp

Ben benieuwd naar de afloop. Ondertussen zou ik ook steeds foto's maken van hem, terwijl hij de foto's van jou maakt. Kijken hoezeer hij dat op prijs stelt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_82017702
Maar als je al een rechtzaak hebt gehad, dan heb je toch een advocaat neem ik aan?

Kan die je dan niet helpen met wat voor stappen je kunt nemen?
pi_82017709
Valt dit niet onder het doen van valse aangiftes?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:19:21 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_82017810
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:16 schreef Daeron het volgende:
Valt dit niet onder het doen van valse aangiftes?
Nee. Het zijn civiele zaken.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:32:17 #26
290504 Bert_de_Näölerd
Het waait best wel hard hier.
pi_82018364
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:42 schreef klusfoobje het volgende:
je bent aan het bouwen...

je weet dat dakpannen raar kunnen vallen ? Ja meneer de agent, een windvlaag, ik begrijp het ook niet
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:32:30 #27
204633 Fred2
Kritisch
pi_82018375
Stuur hem een fikse rekening voor de vertraging die je opgelopen hebt en als hij niet betaald stuur je een incassobureau op zijn dak.
So we just called him Fred too
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:32:55 #28
304781 Updraft
pi_82018393
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat een verhaal. Onvoorstelbaar hoe kallm jij op mij overkomt. Ik had was vrienden op hem afgestuurd.
Nouja... Kalm. Ik ben behoorlijk opgefokt maar ben wel zo nuchter om het goed te bekijken. En vooral geen foute stappen te nemen.
Ik onderneem bewust bijvoorbeeld geen 'foute' stappen als het afsturen van vrienden en dergelijke. Het meest frustrerende van alles voor hem is volgens mij nog dat ik infeite totaal niet inga op zijn pesterijen. Ik pest niet terug door het nemen van foto's of doen van valse aangiftes...
Dat fokt hem op, want zijn pesterijen zetten geen zoden aan de dijk en klaarblijkelijk denkt hij dat het mij niets doet.
En bijkomend voordeel is dat ik netjes met de instanties overleg en ze te woord sta. Ik heb alles goed gedocumenteerd en kan zo aantonen waarom hij uit zijn nek kletst. De gemeentelijke handhaving komt ook tegenwoordig het terrein op: "Daar zijn we weer mijnheer ***!". De handhavingsdienst wordt volledig gek van hem. Het schijnt dat er zowat elke dag wel een brief met 30 foto's binnen komt van zogenaamde illegale activiteiten. Er schijnt iemand 0,3fte mee bezig te zijn. Omdat wij zo gemoedelijk en toetredend zijn, krijg je dit soort zaken ook te horen en staan de autoriteiten in feite ook aan jou kant. Toen de buurman vorige week bijvoorbeeld de handhavingsdienst nog een keer wilde spreken en zomaar ons terrein opliep, vloog de persoon van handhaving er naar toe en vorderde hem onmiddelijk met terrein te verlaten op grond van huisverdbreuk. Toen droop hij zeer kwaad af omdat die persoon van handhaving hem natuurlijk volledig voor paal zetten.
Overigens is de burgermeester ook al drie keer geweest en intern hebben we al min of meer begrepen dat deze persoon tot "totaal gek" binnen de gemeente wordt gerekend.

Het wordt natuurlijk steeds mooier. Steeds meer instanties keren zich tegen hem en dat maakt hem nog kwader. De pesterijen en de geldverslidende rechtzaken gaan echter nogsteeds door en dat irriteert me.
pi_82018684
Kun je hem niet een keertje aanklagen op grond van smaad? Hij probeert jou immers een slechte naam te geven door allemaal slechte dingen over je te beweren in het mom van illigale activiteiten.
pi_82018950
kolere zeg...
Hopelijk kun je tijdens deze rechtzaak aantonen dat het keer op keer gezeik is, en dat er niks aan de hand is.
Kleine schadevergoeding van 1000 euro + regeling dat ie jullie niet meer mag lastig vallen lijkt me wel op z'n plaats..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_82019193
Misschien, maar dat zouden meer deskundige mensen beter moeten kunnen zeggen.

Is er een zaak te maken tegen hem in het kader van stalken, hinderlijk lastigvallen en/of vervalsen van bewijsmateriaal.? Bijde zaken zijn zover ik weet altijd lastig.

Maar er lopen hier zat mensen rond, die meer daar vanaf weten. En misschien weet de gemeente (officieus) nog wel iets. (oftewel die controleurs/ambtenaren bij een kop koffie vragen naar tips tegen dit pesten)
pi_82019366
Wat een eikel! Kan je de volgende keer niet bij de rechter vorderen dat hij bij elke verloren rechtszaak een schadevergoeding moet betalen dat het dubbele is van de vorige rechtszaak?

Wijs de rechter op alle reeds gevoerde rechtszaken en het nodeloos beslag dat gelegd word op de tijd van de rechter die ongetwijfeld wel iets beters te doen heeft.

1e verloren rechtszaak 100 euro vergoeding

2e verloren rechtszaak 200 euro vergoeding

3e verloren rechtszaak 400 euro vergoeding

4e verloren rechtszaak 800 euro vergoeding

etc,etc , veel succes gewenst met deze mafkees
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_82020739
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:21 schreef Updraft het volgende:
Beste Fok!kers,
Verder wil ik mij niet verlagen tot zijn niveau met allerlei 'terugpesterijtjes'. Ik wil weten wat de wettelijke mogelijkheden zijn om deze kwal aan te pakken.

Alvast hartelijk bedankt!
Wees blij dat de gemeente aan jouw kant staat, procederen tegen de gemeente, dat is pas ellende die pas begint als je procedures wint.

Het beste wat je denk ik kan doen is het gewoon ondergaan en zorgen dat je er niet meer tijd mee kwijt bent dan nodig, en vooral het je niet je dagen laten vergallen. Je de hele dag op zitten vreten over hoe irritant hij is heeft geen zin. Zet het van je af.

Ik weet niet of je bij dat soort procedures vergoeding van je buurman kunt krijgen voor je advocaatkosten wanneer hij in het ongelijk gesteld wordt. Maar het beste zou zijn als je het uit handen kon geven en dan af en toe een brief krijgt met de stand van zaken. En misschien kun je het afwimpelen van handhavers standaardiseren met een overzichtje van al zijn acties. Verder is het verboden om valse aangiftes te doen, is het verboden om stukken die tot bewijs van enig feit moeten dienen te vervalsen, en mag je waarschijnlijk niet alles zomaar fotograferen.

Maar ik zou me afvragen of je gelukkig wordt van de strijd aangaan, of dat je die beter langs je heen kunt laten gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82025938
Oe, dit vind ik een leuke om te volgen. Niet voor jou, maar wel over het hoe en wat. Respect dat je zo rustig blijft. Geen idee hoe je het aan kan pakken zonder al te kwaad over te komen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:25:55 #35
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_82026087
TS, ik vind 't echt onwijs knap dat je hier zo rustig onder kunt blijven
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:26:34 #36
58560 Oksel
Gezellig.
pi_82026131
Goed verhaal. Respect voor je reacties. Ik zou het niet kunnen. Mooi kut voor je, en succes met de zaken.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 23:30:18 #37
304781 Updraft
pi_82046274
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wees blij dat de gemeente aan jouw kant staat, procederen tegen de gemeente, dat is pas ellende die pas begint als je procedures wint.

Het beste wat je denk ik kan doen is het gewoon ondergaan en zorgen dat je er niet meer tijd mee kwijt bent dan nodig, en vooral het je niet je dagen laten vergallen. Je de hele dag op zitten vreten over hoe irritant hij is heeft geen zin. Zet het van je af.

Ik weet niet of je bij dat soort procedures vergoeding van je buurman kunt krijgen voor je advocaatkosten wanneer hij in het ongelijk gesteld wordt. Maar het beste zou zijn als je het uit handen kon geven en dan af en toe een brief krijgt met de stand van zaken. En misschien kun je het afwimpelen van handhavers standaardiseren met een overzichtje van al zijn acties. Verder is het verboden om valse aangiftes te doen, is het verboden om stukken die tot bewijs van enig feit moeten dienen te vervalsen, en mag je waarschijnlijk niet alles zomaar fotograferen.

Maar ik zou me afvragen of je gelukkig wordt van de strijd aangaan, of dat je die beter langs je heen kunt laten gaan.
Het probleem is dat je verplicht bent om te verschijnen voor de rechtbank. Bij geen verschijning of verdediging wordt het vonnis gewezen in voordeel van de eiser. Je bent dus bij iedere rechtzaak van deze kwal verplicht om een verdediging te voeren, anders 'wint' de buurman.
Nu vind ik die gang van zaken echt van der zotte. Ik moet nu elke keer een advocaat inschakelen om die verdediging te voeren. Ookal is hij min of meer kansloos.

Het probleem met deze 'kwal' is dat hij geen aangiftes doet. Hij belt handhaving bijvoorbeeld dat er illegaal bomen zijn gekapt. Die komen langs, constateren dat er bomen zijn gekapt en komen verhaal halen. Je laat netjes de kapvergunningen zien (godzijdank heeft hij die aanvraag van die vergunning nooit gezien in het stadssuffertje ) en de afdeling Handhaving gaat weer weg.
Ondertussen komt de afdeling handhaving nog meer eens in de drie weken 'ter sier' om te laten zien dat ze nog wat doen als publieke dienst, maar actie ondernemen ze toch niet meer. Ze komen geen eens verhaal meer halen, ze gaan alleen even bij die man langs om al zijn gezeik aan te horen en gaan vervolgens weer weg.

De politie belt hij vaak voor dezelfde feiten, die doorverwijzen naar handhaving van de gemeente. Maar omdat die hem niet meer serieus nemen, belt hij steeds de politie die ook tureluur van hem wordt.

Zo hadden we vandaag overigens weer iemand van bouw & woningtoezicht op de stoep, want de buurman vond het ongeoorloofd dat we grond aan het verplaatsen en verdelen waren op het eigen terrein. Halfuurtje later was de beste man weer weg (binnen de gemeente weet elke ambtenaar wie die kwal is) en stond de buurman weer zeer kwaad te kijken.
Toen ging hij maar weer foto's maken van mij, kentekens van het grondverzetbedrijf, de personeelsleden van dat bedrijf etc... Toen ik hem vorderde om te stoppen met het maken van foto's, liep hij weg om vervolgens vanaf een andere plek weer verder te gaan. Inwendig sta je op zo'n moment op het punt om in de VS een sniperrifle te kopen en die kwal eerst zijn camera uit zijn poten te schieten, maar vandaag liet ik het maar weer even zo.

Overigens sleept hij de gemeente ook voor het gerecht. In de buurt wordt een lokaal beeldbepalend monument opgeknapt en mijnheer vind dat dit verkwanseling van publieksgeld is. Dus dan klaag je de gemeente toch gewoon even aan? Monument staat al in de stijgers maar vanwege de zaak is de rennovatie opgeschort. Nu toch al zeker voor 6 maanden.

Een advocaat die elke keer in deze zaken meegaat is toch ook niet meer goed? Dan heb je toch ook een bord voor je kop, het ethisch besef van een pinda en moet je toch minstens zo gestoord zijn? Dat de orde van advocaten dit soort advocaten nog haar beroep laat uitvoeren...

Mijn advocaat zegt overigens dat via een civiele procedure het recht op nemen van de foto's kan ontnomen worden alsmede de eis tot inbeslagname van alle opslagmedia. Maar zelfs wanneer wij in het gelijk worden gesteld, zal dit zeer moeilijk te handhaven en uit te voeren zijn.

Het is gewoon zo frustrerend dat deze man zijn gang kan gaan en dat het Nederlandse recht kennelijk geen oplossingen heeft voor dergelijke idioot zieke mensen. Mijn buurman is psychisch gewoon geestelijk volledig ziek en verpest en heeft alleen nog maar plezier in zijn leven als hij andere mensen het leven zuur kan maken, bah.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 00:03:17 #38
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82047974
Je kunt de volgende keer dat je door hem voor de civiele rechter gesleept wordt tegeneisen instellen (eis in reconventie).

Als eerste een verbod met dwangsom dat hij jou nog fotografeert, hoewel je dan wel getuigen moet hebben die dat herhaaldelijk fotograferen bevestigen.

Als tweede misbruik van recht. Normaal gesproken krijg je als je wint maar een lage kostenveroordeling die niet alles dekt, maar bij misbruik van recht kun je in extreme gevallen meer krijgen. Hoe jij het nu vertelt lijkt het wel een extreem geval. Dus als je al die feiten van dat hij je lastigvalt op een rij zet en zegt dat hij daarbij misbruik van recht maakt (tevens onrechtmatige daad waardoor jij schade hebt geleden en nog steeds lijdt) dan kun je eventueel meer krijgen. Maar 100% slagingskans heb je zeker niet, want rechters zijn op dit punt terughoudend, omdat burgers in beginsel wel de vrijheid hebben om rechtszaken aan te spannen.
pi_82048082
Pfff ging er spontaan grote bomen van planten. Oh nee die heb je net gekapt
Goed hoor Ts dat je zo kalm blijft.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 29 mei 2010 @ 00:07:05 #40
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_82048174
Aantasting van de persoonlijke levenssfeer. zeer verkapte tvp

OT: TS, ga eens bij een jurist info inwinnen.
Tics van je petten.
pi_82049174
Mensen kinderen... Het is al een paar keer gezegd maar.... WAT BLIJF JIJ RUSTIG!! Ik geloof dat ik die meneer ongeacht zijn leeftijd even achterna zou gaan met een klein vrachtwagentje!!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 01:21:15 #42
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_82050625
Blijkbaar heeft de beste man geld genoeg, gezien de beschrijving van je verbouwing zit er wel wat geld in die woning en heeft je buurman dus ook zoiets maar dan al helemaal afbetaald.

Je kan 4 dingen doen:
- of een zaak beginnen tegen hem voor stalking. Dit gaat heeeeeeeel lastig worden.
- elke dag z'n ruiten inpleuren. Fotos maken van hem. Op alles wat ie doet de politie bellen. etc... oog om oog enzo.
- negeren. Wat niet gaat werken blijkbaar.

En dan optie 4, het klinkt gek, maar samen eens een kopje koffie, biertje of wtf die gast dan ook drinkt, drinken. En eens overleggen wat nu het probleem is. Heb je vast nog niet overwogen, maar probeer het eens, ga de dialoog aan. Wat zit hem dwars? Betrek hem in jouw processen. Als hij weet wat je gaat doen en waarom en waarom dit mag en wanneer dit welke activiteiten behelst dan staat hij er mogelijk beter tegenover dan nu. Proberen kan geen kwaad
Dum de dum
  zaterdag 29 mei 2010 @ 02:43:56 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_82051999
Hij is 72 en gaat als hij zich zo druk maakt wellicht snel dood. Wat je kan doen is als hij slaapt eens lekker tegen zijn deur aan pissen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 02:47:36 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_82052031
Maar er is zo iets als smaad en valselijk beschuldigen doe daar eens aangifte van bij de politie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:39:09 #45
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82053934
Of rechtsmisbruik, dat is precies wat hij doet.. Rechters voelen daar ook wel eens wat voor?
pi_82054295
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 23:30 schreef Updraft het volgende:

[..]

Het probleem is dat je verplicht bent om te verschijnen voor de rechtbank. Bij geen verschijning of verdediging wordt het vonnis gewezen in voordeel van de eiser. Je bent dus bij iedere rechtzaak van deze kwal verplicht om een verdediging te voeren, anders 'wint' de buurman.
Nu vind ik die gang van zaken echt van der zotte. Ik moet nu elke keer een advocaat inschakelen om die verdediging te voeren. Ookal is hij min of meer kansloos.
Jij hoeft er zelf toch niet bij te zijn? En hij moet dan toch ook jouw advocaat betalen omdat hij verliest? Dan zou ik proberen met je advocaat te regelen dat hij de stukken krijgt en dat hij het gewoon afhandelt en jouw daarover slechts informeert. Dan heb jij er verder nauwelijks last van. Als je buurman lawaai maakt doe je ook het raam dicht. Dat is mijn tip, hou het zoveel mogelijk buiten de deur, laat het je humeur zo min mogelijk verpesten. Zo'n advocaat trekt 's avonds ook de deur van zijn kantoor achter zich dicht, die loopt ook niet hele dagen gefrustreerd te wezen van rechtszaken. Neem daar een voorbeeld aan, als jij de deur van zijn kantoor achter je dichttrekt, moet je het ook van je afzetten.
quote:
Het probleem met deze 'kwal' is dat hij geen aangiftes doet. Hij belt handhaving bijvoorbeeld dat er illegaal bomen zijn gekapt. Die komen langs, constateren dat er bomen zijn gekapt en komen verhaal halen. Je laat netjes de kapvergunningen zien (godzijdank heeft hij die aanvraag van die vergunning nooit gezien in het stadssuffertje ) en de afdeling Handhaving gaat weer weg.
Ondertussen komt de afdeling handhaving nog meer eens in de drie weken 'ter sier' om te laten zien dat ze nog wat doen als publieke dienst, maar actie ondernemen ze toch niet meer. Ze komen geen eens verhaal meer halen, ze gaan alleen even bij die man langs om al zijn gezeik aan te horen en gaan vervolgens weer weg.

De politie belt hij vaak voor dezelfde feiten, die doorverwijzen naar handhaving van de gemeente. Maar omdat die hem niet meer serieus nemen, belt hij steeds de politie die ook tureluur van hem wordt.

Zo hadden we vandaag overigens weer iemand van bouw & woningtoezicht op de stoep, want de buurman vond het ongeoorloofd dat we grond aan het verplaatsen en verdelen waren op het eigen terrein. Halfuurtje later was de beste man weer weg (binnen de gemeente weet elke ambtenaar wie die kwal is) en stond de buurman weer zeer kwaad te kijken.
Probeer dan te zorgen dat jij er geen last van hebt. bij handhaving zitten ook vast redelijke mensen. Bel ze op, leg het probleem uit en probeer afspraken te maken zodat het je minder tijd vraagt.
quote:
Toen ging hij maar weer foto's maken van mij, kentekens van het grondverzetbedrijf, de personeelsleden van dat bedrijf etc... Toen ik hem vorderde om te stoppen met het maken van foto's, liep hij weg om vervolgens vanaf een andere plek weer verder te gaan. Inwendig sta je op zo'n moment op het punt om in de VS een sniperrifle te kopen en die kwal eerst zijn camera uit zijn poten te schieten, maar vandaag liet ik het maar weer even zo.
Informeer die bedrijven even dat je een gek als buurman hebt die verder niet gevaarlijk is, en zij kunnen zich daar op instellen en hem negeren.
quote:
Een advocaat die elke keer in deze zaken meegaat is toch ook niet meer goed? Dan heb je toch ook een bord voor je kop, het ethisch besef van een pinda en moet je toch minstens zo gestoord zijn? Dat de orde van advocaten dit soort advocaten nog haar beroep laat uitvoeren...
Die verdienen ook gewoon aan dat soort mensen, en er zitten een hoop sneue krabbelaars tussen die blij zijn met elke client.
quote:
Mijn advocaat zegt overigens dat via een civiele procedure het recht op nemen van de foto's kan ontnomen worden alsmede de eis tot inbeslagname van alle opslagmedia. Maar zelfs wanneer wij in het gelijk worden gesteld, zal dit zeer moeilijk te handhaven en uit te voeren zijn.

Het is gewoon zo frustrerend dat deze man zijn gang kan gaan en dat het Nederlandse recht kennelijk geen oplossingen heeft voor dergelijke idioot zieke mensen. Mijn buurman is psychisch gewoon geestelijk volledig ziek en verpest en heeft alleen nog maar plezier in zijn leven als hij andere mensen het leven zuur kan maken, bah.
Je moet je wel realiseren dat jij je ook zelf het leven zuur laat maken. Toegegeven, hij doet een goede poging, maar of je het leven laat vergallen heb je nog steeds grotendeels in eigen hand. Jij wil dat het probleem verdwijnt, maar het probleem zit in het hoofd van die man en dat zal niet verdwijnen zonder bekwaam psychiater.

Dan zou ik proberen het probleem voor jezelf zo klein mogelijk te maken. Je durk maken over zoveel onrecht en dat het toch allemaal kan en teleurgesteld raken in het recht, dat lijkt me voor jouw levensgeluk allemaal niet zo zinvol. Accepteer dat het onrechtvaardig is en dat je de pech hebt dat jou dat overkomt, en maak het probleem voor jou zo klein mogelijk. Het gaat alleen maar om juridische procedures, trek dan een juridische schutting op. Hou het zoveel mogelijk buiten je leven. Breng het probleem terug tot af en toe een gesprekje met je advocaat, dat is nog wel te doorstaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 10:04:35 #47
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_82054330
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:39 schreef blup het volgende:
Of rechtsmisbruik, dat is precies wat hij doet.. Rechters voelen daar ook wel eens wat voor?
Nou, ik denk dat als je aan de rechter laat zien dat dit inmiddels de 3e of 4e keer is, hij inderdaad ook inziet dat het rechtsmisbruik is.

TS, misschien kun je aangeven dat je zo onwijs moe wordt van jouw rechtszaakstrooiende buurman die telkens foto's van jou, je familie en ingehuurde personen maakt en jou het leven zuur maakt terwijl jij maar aan moet zien hoe hij zijn gang kan gaan. Laat de frustratie bij de rechtszaak eens zien (en vergeet niet het verspilde geld!) wel netjes natuurlijk Grote kans dat de rechter zich hier behoorlijk boos over zal maken en je buurman stevig aan zal pakken.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  zaterdag 29 mei 2010 @ 10:07:50 #48
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_82054381
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 10:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[knip]

[..]

Probeer dan te zorgen dat jij er geen last van hebt. bij handhaving zitten ook vast redelijke mensen. Bel ze op, leg het probleem uit en probeer afspraken te maken zodat het je minder tijd vraagt.

[..]

Informeer die bedrijven even dat je een gek als buurman hebt die verder niet gevaarlijk is, en zij kunnen zich daar op instellen en hem negeren.

[knip]

Dit zou ik niet doen. Als buurman daar lucht van krijgt spant ie een extra zaak aan wegens smaad en laster, dat wordt leuk
Cat_Tank is strong
  zaterdag 29 mei 2010 @ 10:14:16 #49
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_82054471
Een rechter kan het wel begrijpen misschien, maar iemand het recht ontzeggen om aangifte te doen, bezwaar te maken of te procederen....

Ik geloof niet dat je dat gaat lukken.

Heb je de kadastrale gegevens van zijn perceel al eens bekeken? Heeft hij geen gebouwen staan waar geen vergunning voor is afgegeven en die nog geen 20 jaar staan?

Negeren werkt het beste, net zo lang tot je iets tegenkomt en dan opeens BANG...
pi_82054545
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 10:14 schreef klusfoobje het volgende:
Een rechter kan het wel begrijpen misschien, maar iemand het recht ontzeggen om aangifte te doen, bezwaar te maken of te procederen....

Ik geloof niet dat je dat gaat lukken.
Het kan wel.
Er is genoeg reden ervoor.
Helaas heeft die oude kerel zichzelf in de vingers gesneden door letterlijk blijkbaar iedere instantie tig keer te laten opdraven voor iets.
Dit zal allemaal gedocumenteerd zijn of opgeslagen.

TS zal een oceaan aan getuigen kunnen laten opdraven.
Van bosbeheer tot politie en/of gemeente aan toe.

Verder over fotos maken.
Wat ik weet is dat je fotos op of van(af) iets openbaars, bijvoorbeeld de weg, wel mag maken.

Fotos maken gericht op iemands huis of privesfeer in z'n algemeen zoals een tuin terwijl je erin ligt of van je woonkamer etc.. dat mag dus echt totaal niet. (tenzij er wapens liggen ofzo en diegene een foto maakt voor politie als bewijs maar dat is nogal extreem kwa voorbeeld )
pi_82054847
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_82054967
Ik heb TS gePMt.

Fotos maken van jouw erf mag niet en is volgens mij strafbaar (Vraag dit aan je advocaat).

Voor de rest zou ik de mogelijkheden bekijken om hem aan te klagen voor oa smaad & laster oid.

Vervalsing van papieren e.d. gewoon met gelijke munt terugslaan.
pi_82055365
Gatverdamme wat vervelend.

Tvp omdat ik graag wil weten of je juridisch iets tegen hem kan doen.
pi_82055542
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:21 schreef Updraft het volgende:

Het is toch van de zotte dat ik elke keer een advocaat moet inschakelen om mijzelf te verdedigen omdat hij niets te doen heeft en er alleen maar op uit is om te irriteren en pesten? Kennelijk schept hij zijn genoegen erin om zijn financiële middelen te verpesten aan dit soort zaken. Ik heb hier echter geen zin in.
Je weet dat je buurman bij voorbaat kansloos is en dat alle feiten die zijn vastgesteld tegen hem werken.
Ik zou volgende keren (als die gaan komen) toch zonder advocaat naar die rechtzaak gaan. Volgens mij win je die rechtzaak namelijk zelf ook wel. Dit lost dan wel je probleem niet op, maar scheelt in ieder geval al in de kosten.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 11:15:54 #55
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_82055562
Respect TS Kan me voorstellen dat je echt ziedend bent, knap dat je hem dat niet laat zien. Denk dat dat ook het beste is, anders heeft hij er alleen plezier aan. Ik zou vriendelijk lachen en zwaaien als hij foto's maakt. Ik hoop dat je een weg vindt waardoor je hem flink wat geld afhandig kunt maken voor al dit gezeik.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 29 mei 2010 @ 11:17:54 #56
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_82055597
Vreselijke situatie. Ik zou hoop putten uit het feit dat hij iig over een paar jaar in z'n kist ligt. Maar helaas is 72 nog net wat jong om dat af te wachten..
Vampire Romance O+
  zaterdag 29 mei 2010 @ 11:25:16 #57
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_82055728
Tvp.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_82055925
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 11:17 schreef MouseOver het volgende:
Vreselijke situatie. Ik zou hoop putten uit het feit dat hij iig over een paar jaar in z'n kist ligt. Maar helaas is 72 nog net wat jong om dat af te wachten..
Ja, maar tegen die tijd zit hij wel in een bejaardentehuis mag ik hopen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 29 mei 2010 @ 11:48:02 #59
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_82056165
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 11:36 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ja, maar tegen die tijd zit hij wel in een bejaardentehuis mag ik hopen.
Ik heb medelijden met het tehuis waar meneer inkomt, mocht dit gebeuren
Cat_Tank is strong
  zaterdag 29 mei 2010 @ 12:32:08 #60
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_82057179
Oef wat een verhaal, heel veel succes TS!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_82057842
TS, respect, met name met de manier waarop je de gemeente benadert. Dit zorgt er echt voor dat je bij iedere procedure/klacht/handhavingsverzoek begint met een puntenvoorsprong. Bestuursrechtelijk kun je niet veel meer doen dan wat je al doet, namelijk voor de handelingen die je doet vergunning vragen etc etc, op goede voet met de gemeente blijven staan en zo rationeel mogelijk elke keer de strijd aangaan.

Wellicht zou je civielrechtelijk je buurman aansprakelijk kunnen stellen voor de schade die je door hem hebt geleden, maar dan zou eerst in rechte vastgesteld moeten worden dat hij onrechtmatig jegens jou heeft gehandeld. Misbruik van het recht om te procederen zou een begin kunnen zijn maar ook aantasting van privacy. Lijkt mij een erg moeilijke en langdurige procedure, met een ongewisse uitkomst.

Wellicht is dat kopje thee drinken niet eens zo'n slechte suggestie.....
Quinn Dexter
pi_82060422
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:25 schreef Pien85 het volgende:
TS, ik vind 't echt onwijs knap dat je hier zo rustig onder kunt blijven
Droevig dat dat tegenwoordig al 'onwijs knap' moet heten.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_82060657
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 23:30 schreef Updraft het volgende:

[..]

Nee hoor. Ook bij afwezigheid van de gedaagde zal de rechter moeten onderzoeken of de vordering niet onrechtmatig of ongegrond is. De buurman zal zijn vordering dus met bewijs moeten ondersteunen.

Bovendien kan TS ook volstaan met een brief (een conclusie van antwoord in reactie op de inleidende dagvaarding) en daarin kan hij vrij eenvoudig de aantijgingen betwisten. Kan ie ook nog een sjabloon opslaan en die telkens even aanpassen aan het nieuwe verwijt. Kan TS ook in aangeven dat hij op voorhand niets ziet in een comparitie, omdat de zaak zich naar aard en inhoud niet leent voor een minnelijke schikking.

Zoals Pool al aangeeft kan een vordering in reconventie misschien ook wel ns helpen. Als TS ondersteunende stukken heeft waarmee hij aannemelijk kan maken dat de buurman die procedures enkel start om TS dwars te zitten en niet om een rechtens te beschermen belang te behartigen, zou ik die poging zeker wagen. Al was het maar om de buurman te laten zien dat je ook ns kunt terugbijten. Als je toch al voortdurend een advocaat in de arm neemt, kan zon advocaat daar natuurlijk ook ns mee dreigen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 14:46:30 #64
294141 tarantism
hups in die kont
pi_82060879
hehehe wat een held die buurman.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:01:25 #65
304781 Updraft
pi_82062869
Thee drinken met de buurman is niet mogelijk.
Wij hebben al verschillende pogingen ondernomen om in overleg te gaan. Zelfs een optie tot 'meditation' heeft hij afgeslagen.

Het probleem is ook dat wij best bereid zijn om in overleg te treden, de buurman weigert echter elke handreiking.

Overigens is het zo dat de gemeente ons wel degelijk als 'slachtoffer' ziet, dat is het probleem niet. Daarom komt de gemeente niet of zelden meer. En als ze al komen, komen ze niet meer langs bij ons. Puur uit formaliteit en het vervullen van hun publieke taak komen ze zijn gezeur nog even aanhoren.

Wij hebben overigens bij de nu lopende rechtzaak een 'eis in reconventie'. Hierin zit o.a. dat de buurman het betreffende stuk grond niet meer mag betreden op straffe van een dwangsom en dat de proceskosten voor hem zijn. Het was echter niet mogelijk hem te eisen tot het betalen van de gemaakte advocaatkosten.

Het rustig blijven is overigens ook een soort van 'terugpesten'. De buurman hoopt natuurlijk dat jij uit je slof schiet, dan heeft hij ook weer pret. Dat is hem nogtans nog niet gelukt en dat irriteert hem duidelijk.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:33:18 #66
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82063730
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, maar die kosten moet je wel eerst zelf maken en voorschieten. En ik heb geen idee hoe rijk de buurman is, maar het terugkrijgen zal ook wel niet heel makkelijk zijn.

Die buurman is wel een eikel overigens
Dat is heel simpel. Als ik het goed begrijp heeft de buurman een koophuis. Mocht ie dus niet jullie kosten betalen, dan laat je daar simpelweg beslag op leggen. Doe je dat en betaald ie dan nog niet dan is het probleem ook opgelost: dan wordt het pand dus executoriaal verkocht en kan ie fijn iemand anders lastig vallen

Ik moet denken aan 'misbruik van recht' en wellicht een civiele zaak wegens laster (valse beschuldigingen jegens de diverse instanties over jullie. Geen idee of dat mogelijk is, maar eigenlijk zou je hem dus moeten aanpakken en bijv. een dwangsom eisen voor elke overtreding. En die gelijk opeisen indien mogelijk.
Ook hoi !
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:41:54 #67
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82063970
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 01:21 schreef Fe2O3 het volgende:

En dan optie 4, het klinkt gek, maar samen eens een kopje koffie, biertje of wtf die gast dan ook drinkt, drinken. En eens overleggen wat nu het probleem is. Heb je vast nog niet overwogen, maar probeer het eens, ga de dialoog aan. Wat zit hem dwars?
Ja, gezellig met meneer babbelen over zn impotentie en zn gebrek aan sex. Dat zal een heel gezellig gesprek worden

Die buurman is gewoon rijp voor het gesticht. Beter gaat ie eens praten met de politie voor hulpverlening voor die man.
Ook hoi !
pi_82064005
Misschien stomme vraag hoor maar weet je advocaat niet hoe je beetje kan tegenwerken door idd bij elk verlies van hem een schadevergoeding te eisen voor kosten en tijd?
pi_82065943
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 10:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij hoeft er zelf toch niet bij te zijn? En hij moet dan toch ook jouw advocaat betalen omdat hij verliest? Dan zou ik proberen met je advocaat te regelen dat hij de stukken krijgt en dat hij het gewoon afhandelt en jouw daarover slechts informeert. Dan heb jij er verder nauwelijks last van. Als je buurman lawaai maakt doe je ook het raam dicht. Dat is mijn tip, hou het zoveel mogelijk buiten de deur, laat het je humeur zo min mogelijk verpesten. Zo'n advocaat trekt 's avonds ook de deur van zijn kantoor achter zich dicht, die loopt ook niet hele dagen gefrustreerd te wezen van rechtszaken. Neem daar een voorbeeld aan, als jij de deur van zijn kantoor achter je dichttrekt, moet je het ook van je afzetten.

[..]

Dat sowieso niet, je kunt proceskosten verhalen op de verliezer, maar de advocaatkosten vallen daar niet onder hoor.
pi_82067924
Ik zou zodra ik hem foto's zou zien nemen ook naar buiten gaan. Foto's nemen dat hij foto's staat te nemen. Liefst met wat losse flitsers erbij e.d. Misschien beseft die idioot dan dat hij raar bezig is.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:21:24 #71
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82068940
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 17:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat sowieso niet, je kunt proceskosten verhalen op de verliezer, maar de advocaatkosten vallen daar niet onder hoor.
Hier ben ik niet zo zeker van... verhaal is zeker wel mogelijk. De vraag is alleen in hoeverre de tegenpartij hiertoe veroordeeld wordt. Maar ga er maar vanuit dat je nooit alle kosten vergoedt krijgt.
Ook hoi !
pi_82069239
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:21 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Hier ben ik niet zo zeker van... verhaal is zeker wel mogelijk. De vraag is alleen in hoeverre de tegenpartij hiertoe veroordeeld wordt. Maar ga er maar vanuit dat je nooit alle kosten vergoedt krijgt.
Nou, aangezien ik zelf in een zelfde soort welles-nietes rechtzaak betrokken ben; ik weet het wel zeker, er is geen mogelijkheid om de advocaatkosten te verhalen, enkel de proceskosten.
pi_82069250
quote:

[..]

Kan die dan niet een schadevergoeding eisen ofzo? Dan kan dat misschien die advocaat dekken?
pi_82069549
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:29 schreef Green1 het volgende:

[..]

Kan die dan niet een schadevergoeding eisen ofzo? Dan kan dat misschien die advocaat dekken?
Dat weet ik niet, ik ben geen jurist verder
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:42:31 #75
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_82069710
Ik zeg; fok meet.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:49:03 #76
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82072843
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
Misschien stomme vraag hoor maar weet je advocaat niet hoe je beetje kan tegenwerken door idd bij elk verlies van hem een schadevergoeding te eisen voor kosten en tijd?
quote:

[..]

De waarheid ligt in het midden. Normaliter wordt de verliezer veroordeeld in de kosten van de winnaar. Maar daarbij worden de advocatenkosten in de praktijk niet volledig vergoed. Die worden 'forfaitair' berekend met behulp van een tarief en dat vind je hier:

http://www.rechtspraak.nl(...)en+gerechtshoven.htm

In de praktijk dekt dat tarief vrijwel nooit de kosten die je aan de advocaat kwijt bent. Gemiddeld maar zo'n 30% zelfs.

Alleen wanneer de verliezer niet alleen 'gewoon' heeft verloren, maar ook echt misbruik heeft gemaakt van zijn recht om te procederen, dan zal de rechter soms afwijken van dat tarief en komt de kostenvergoeding in de buurt van de echt gemaakte kosten. Maar dat gebeurt landelijk maar enkele keren per jaar of zo.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:58:15 #77
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_82073291
tvp voor over 10 jaar want ik denk dat TS tegen die tijd nog steeds last heeft van die buurman

Had je maar een knokploeg moeten sturen
  zondag 30 mei 2010 @ 05:29:27 #78
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_82090484
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:58 schreef slashdotter3 het volgende:
tvp voor over 10 jaar want ik denk dat TS tegen die tijd nog steeds last heeft van die buurman

Had je maar een knokploeg moeten sturen
Jij vindt dit wel grappig, dat TS tijd, geld en moeite kwijt is?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_82092348
Jeetje mineetje wat afschuwelijk.. Ik ben ineens veel blijer met mijn afschuwelijke buurvrouw!
pi_82093029
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:33 schreef Inlognaam het volgende:
...
Ik moet denken aan 'misbruik van recht' en wellicht een civiele zaak wegens laster (valse beschuldigingen jegens de diverse instanties over jullie. Geen idee of dat mogelijk is,
...
Smaad (laster is een vorm van smaad) lijkt me niet echt van toepassing:

Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

Het lijkt me niet dat je iemands eer of goede naam aanrandt door hem te beschuldigen van het vergunningsloos plaatsen van een uitbouw of kappen van een boom. Ook het "kennelijke doel daaraan ruchtbaarheid te geven" gaat niet op, lijkt me.
pi_82093503
Heel het topic gelezen net, pff.. Je zou maar zo'n buurman hebben

tvp
pi_82093919
Wat een verhaal. Ik heb geen verstand van civiele zaken en kan je helaas niet helpen. Ik ben wel heel erg benieuwd naar hoe dit verder gaat. En ik wil je heel veel sterkte hiermee wensen!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_82094232
Ik zou een dossier ivm stallking beginnen aanleggen, en advies inwinnen over wat je juridisch tegen stalking kan beginnen.

En misschien proberen om met een familielid van de buurman te praten, kinderen of zo - misschien kunnen zij helpen
pi_82094326
Kun je geen schadevergoeding eisen van de buurman, voor de tijd die je hieraan kwijt bent?
  zondag 30 mei 2010 @ 12:42:52 #85
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_82095408
tvp
ya te encontrara siempre te va buscando la verdad
un día entenderá lo poco que va quedando en su lugar
  zondag 30 mei 2010 @ 13:16:54 #86
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_82096604
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:08 schreef twoarmedman het volgende:
Kun je geen schadevergoeding eisen van de buurman, voor de tijd die je hieraan kwijt bent?
Zoiets bedoelde ik ook. Je moet hem laten voelen dat elke keer als hij wat gaat ondernemen dat dit gevolgen voor zijn beurs kan betekenen. Bovenop standaard proceskosten.
pi_82097666
Schadevergoeding zou inderdaad meer dan terecht zijn maar die procedure gaat weer veel tijd en stress kosten. Er zou van hogerhand moeten worden ingegrepen, dit kan toch niet langer zo? Godsamme wat een toestand, respect voor je geduld, Updraft. Maar eens houdt dat toch op lijkt me...
Heeft de gemeente niet een of andere juridische afdeling waar je eens stevig op gesprek kunt gaan?
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:45:26 #88
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_82097700
Ongeloofelijk wat een verhaal.
Respect voor de TS voor zijn kalmte. Ik vind het ontzettend knap.

Ik zou de buurman elke dag een overlijdingskaart sturen, met zijn eigen naam

Knap van je kalmte, als het je tijd, ergenis en ook vooral geld kost om je te verdedigen tegen zo'n gek.
Rayen 2½ jaar!
pi_82098041
Respectvp TS.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:58:39 #90
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_82098165
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:33 schreef Updraft het volgende:

[..]

Neen, je kunt als tegen-eis stellen: "De eiser veroordelen tot het betalen van de proceskosten".
Hiermee eis je dat de 'eiser' bij ongelijk de proceskosten moet betalen. Dit is het vast recht en de kosten van de rechtbank. Dit zijn meestal geen schokkend hoge kosten, maximaal iets van ¤500.
Dus advocaatkosten moet je maar zelf betalen? Waar slaat dat op?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 30 mei 2010 @ 14:03:34 #91
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_82098375
Ik zou hem in een civiele zaak de kosten van de advocaat, de kosten van de vertraging van de bouw en allerlei bijkomende kosten laten terugbetalen.

Of ik zou een foto maken van een paar kinderen die toevallig bij hem aanbellen, en hem bekend maken als pedofiel. Dan hoef jij niets meer te doen. Dat doet de buurt wel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_82100795
quote:
leuke uitzending hierover. Misschien voor TS goed om te kijken:

http://trosregelrecht.nl/dossier/43/Bezwaarmakers+in+Elspeet (iets naar beneden scrollen voor uitzending)
pi_82100913
Het klink misschien hard en vergezocht, maar is het geen optie om te kijken of deze man onder curatele valt te stellen? Hij's duidelijk zo gek als een deur, dus er moet een manier zijn om hem op grond van (de nog onbewezen) stoornis te laten helpen...
pi_82102527
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:01 schreef Updraft het volgende:
Thee drinken met de buurman is niet mogelijk.
Wij hebben al verschillende pogingen ondernomen om in overleg te gaan. Zelfs een optie tot 'meditation' heeft hij afgeslagen.

Het probleem is ook dat wij best bereid zijn om in overleg te treden, de buurman weigert echter elke handreiking.

Overigens is het zo dat de gemeente ons wel degelijk als 'slachtoffer' ziet, dat is het probleem niet. Daarom komt de gemeente niet of zelden meer. En als ze al komen, komen ze niet meer langs bij ons. Puur uit formaliteit en het vervullen van hun publieke taak komen ze zijn gezeur nog even aanhoren.

Wij hebben overigens bij de nu lopende rechtzaak een 'eis in reconventie'. Hierin zit o.a. dat de buurman het betreffende stuk grond niet meer mag betreden op straffe van een dwangsom en dat de proceskosten voor hem zijn. Het was echter niet mogelijk hem te eisen tot het betalen van de gemaakte advocaatkosten.

Het rustig blijven is overigens ook een soort van 'terugpesten'. De buurman hoopt natuurlijk dat jij uit je slof schiet, dan heeft hij ook weer pret. Dat is hem nogtans nog niet gelukt en dat irriteert hem duidelijk.
Volgens mij heb je al de juiste tactiek gekozen, niet reageren en dossier opbouwen voor als er weer een zaak begint. Wel een heel vervelend verhaal en knap dat je het zo volhoudt!
Geluk duurt je leven lang.
  zondag 30 mei 2010 @ 15:44:18 #95
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_82102823
Phoe, wat een vervelende situatie zeg Ts.
Jammer dat zo'n figuur zijn gang kan gaan.

Tvp.
Qui habet aures audiendi audiat
  zondag 30 mei 2010 @ 15:55:48 #96
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82103369
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:18 schreef DonJames het volgende:

[..]

Smaad (laster is een vorm van smaad) lijkt me niet echt van toepassing:

Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

Het lijkt me niet dat je iemands eer of goede naam aanrandt door hem te beschuldigen van het vergunningsloos plaatsen van een uitbouw of kappen van een boom. Ook het "kennelijke doel daaraan ruchtbaarheid te geven" gaat niet op, lijkt me.
Vals beschuldigen lijkt me toch onrechtmatig. Meneer neemt contact over 'm op met politie, gemeenteinstanties, enz en keer op keer met leugentjes. Dat lijkt me voldoende 'ruchtbaarheid geven'. Alsof TS het leuk vind dat er elke keer politie of weer iemand van de gemeente op de stoep staat. Nu weet de hele buurt van de buurman, maar zou dat niet het geval zijn, dan zou het mooi roddels kunnen opleveren over hoe crimineel TS misschien wel niet is.
Ook hoi !
pi_82109539
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:01 schreef JoRuZ het volgende:

[..]

http://trosregelrecht.nl/dossier/43/Bezwaarmakers+in+Elspeet (iets naar beneden scrollen voor uitzending)
Oooh nee.. De oranjecommisie dreigde met acties tijdens koninginneda. Dan moet het erg zijn...
pi_82109781
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:55 schreef Inlognaam het volgende:
Vals beschuldigen lijkt me toch onrechtmatig.
Klopt maar vals beschuldigen levert niet automatisch het strafbare feit "smaad" op.
quote:
Meneer neemt contact over 'm op met politie, gemeenteinstanties, enz en keer op keer met leugentjes. Dat lijkt me voldoende 'ruchtbaarheid geven'.
Neen.
quote:
Alsof TS het leuk vind dat er elke keer politie of weer iemand van de gemeente op de stoep staat. Nu weet de hele buurt van de buurman, maar zou dat niet het geval zijn, dan zou het mooi roddels kunnen opleveren over hoe crimineel TS misschien wel niet is.
Zijn die bewuste roddels door de buurman in de wereld gezet? Nee? Dan kan de buurman daar niet voor vervolgd worden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_82109961
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:01 schreef JoRuZ het volgende:

[..]

Deze klachten waren blijkbaar wel gegrond.
pi_82110028
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:45 schreef Cahir het volgende:

[..]

Deze klachten waren blijkbaar wel gegrond.
Niet alles.

Maar in het programma hadden ze het over dit wetsartikel: http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-3/artikel30

Weet niet of je daar nou iets aan hebt, maar goed..
pi_82110558
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:55 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Vals beschuldigen lijkt me toch onrechtmatig. Meneer neemt contact over 'm op met politie, gemeenteinstanties, enz en keer op keer met leugentjes. Dat lijkt me voldoende 'ruchtbaarheid geven'. Alsof TS het leuk vind dat er elke keer politie of weer iemand van de gemeente op de stoep staat. Nu weet de hele buurt van de buurman, maar zou dat niet het geval zijn, dan zou het mooi roddels kunnen opleveren over hoe crimineel TS misschien wel niet is.
Wellicht, maar we hadden het over smaad en laster. Ik zit eerder te denken aan art. 268 Sr:

1. Hij die opzettelijk tegen een bepaald persoon bij de overheid een valse klacht of aangifte schriftelijk inlevert of in schrift doet brengen, waardoor de eer of goede naam van die persoon wordt aangerand, wordt, als schuldig aan lasterlijke aanklacht, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Maar of er hier sprake is van aantasting van eer en goede naam vraag ik me af (liever gezegd, ik denk van niet). Je moet hierbij eerder denken aan iemand vals beschulldigen van kindermisbruik o.i.d. Maargoed, het staat TS geheel vrij om het te proberen.
pi_82110565
Hebben jullie dezelfde huisarts? Misschien kun je je zorgen over de geestelijke gezondheid van de buurman eens met hem bespreken?
dag
  maandag 31 mei 2010 @ 09:20:08 #103
79102 Pool
Noord noch Zuid
  maandag 31 mei 2010 @ 10:06:09 #104
304781 Updraft
pi_82133496
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:00 schreef Peter het volgende:
Hebben jullie dezelfde huisarts? Misschien kun je je zorgen over de geestelijke gezondheid van de buurman eens met hem bespreken?
Die man heeft helemaal niets. Boodschappen doet hij 5km verderop omdat hij hier in de buurt met de nek aangekeken wordt en in het verenigingsleven hoeft hij al helemaal niet te verschijnen.

Overigens heeft dat Wikipedia-artikel wel grote gelijkenissen met de situatie van deze man. Hij voelt zich (kennelijk) enorm onrecht aangedaan door de gemeente en overige instanties. Hij schrijft brieven naar hoogwaardigheidsbekleders zoals de burgermeester, commissaris van de Koningin, korpschef...
Dank poster!

Ik denk dat wij een civiele procedure gaan starten om het geld terug te krijgen. En verder zal ik met mijn advocaat gaan bespreken of wij 'misbruik van het recht' ten laste kunnen leggen.

Dank Fok voor jullie reacties.
  maandag 31 mei 2010 @ 10:12:42 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82133617
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:06 schreef Updraft het volgende:
Dank Fok voor jullie reacties.
Het is FOK!, niet Fok .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 31 mei 2010 @ 11:13:19 #106
3542 Gia
User under construction
pi_82135279
Djeez, en ik maar denken dat ik irritante buren heb. Heb niks te klagen, hoor!!
Vergeleken hierbij!

TS Succes en houd ons op de hoogte.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:42:53 #107
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_82149297
Succes ermee, ex collega van me had ook zo'n buurman, is heel erg vervelend maar die had niet genoeg tijd/geld om er zo lang mee door te gaan met z'n gezeik.
Hallon!
pi_82169197
Wat een verhaal zeg... Updraft veel sterkte, en ik ben zeer benieuwd naar de afloop.
(TVP dus eigenlijk)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_82172960
TVP, ben benieuwd naar de afloop. Ook wat je juridisch kan maken.
pi_82176469
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:06 schreef Updraft het volgende:

En verder zal ik met mijn advocaat gaan bespreken of wij 'misbruik van het recht' ten laste kunnen leggen.
Daar moest ik ook aan denken. 3:13 BW biedt daar misschien mogelijkheden toe:
quote:
Artikel 13

1.Degene aan wie een bevoegdheid toekomt, kan haar niet inroepen, voor zover hij haar misbruik t.

2.Een bevoegdheid kan onder meer worden misbruik t door haar uit te oefenen met geen ander doel dan een ander te schaden of met een ander doel dan waarvoor zij is verleend of in geval men, in aanmerking nemende de onevenredigheid tussen het belang bij de uitoefening en het belang dat daardoor wordt geschaad, naar redelijkheid niet tot die uitoefening had kunnen komen.

3.Uit de aard van een bevoegdheid kan voortvloeien dat zij niet kan worden misbruikt.
En zou het niet mogelijk zijn voor toekomstige gevallen een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 08:55:26 #111
304781 Updraft
pi_82177776
Wij hebben een rechtbijstandsverzekering, maar die gaat ook niet 'unlimited'. En aangezien zijn zaken nogal complex zijn, zit er veel tijd in.

Hij beroept zich op allerlei tekeningen uit +/- 1800 waarop echt totaal niets te zien is. Hij beroept zich op uitspraken die ooit 30 jaar geleden zijn gedaan en beroept zich op fouten van het Kadaster... Er dient dus een hoop uitgezocht te worden, maar op de bottomline komt het hier op neer: er is gewoon niets. Het Kadaster maakt niet zomaar een fout, en zeker niet 3x achter elkaar met verschillende meetmethoden. En die kaartjes uit 1600 laten precies hetzelfde perceel en beeld zien als dat het nu is. En dan beroept hij zich op verjaring.
Gelukkig is het perceel al eens in 2001 uitgezet en in 1995, dus dat gaat hem niet lukken.

Overigens kregen we vandaag van de gemeente door dat hij een procedure gestart heeft tegen de gemeente. Hij vind dat de gemeente moet handhaven en dat doen ze nu niet volgens hem.
Nee: vind je het gek: er is niets illegaals, er wordt niets illegaals gedaan en we gaan niets illegaals doen. En wat zou jij doen als je gemiddeld 10 brieven per week krijgt en tientallen loze telefoontjes? Juist... keihard negeren die man.
pi_82178089
Ik had al vier keer door z'n brievenbus gescheten. Jezus, wat een vent zeg.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_82188525
En toch blijf ik erbij om zelf met heel je dossier naar de rechter te stappen. Nogmaals ik ben geen jurist en weet niet of er draagvlak voor is, maar iedere nuchtere rechter moet je hiermee toch kunnen helpen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:23:24 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_82188937
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:13 schreef essence het volgende:
En toch blijf ik erbij om zelf met heel je dossier naar de rechter te stappen. Nogmaals ik ben geen jurist en weet niet of er draagvlak voor is, maar iedere nuchtere rechter moet je hiermee toch kunnen helpen.
Een rechter spreekt recht. In het civiel recht kan een rechter dat alleen als er een eis is. Wat gaat TS precies eisen volgens jou?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:34:59 #115
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82189406
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een rechter spreekt recht. In het civiel recht kan een rechter dat alleen als er een eis is. Wat gaat TS precies eisen volgens jou?
Dat zou dan alleen schadevergoeding op grond van onrechtmatige daad kunnen zijn (met misbruik van procesbevoegheid op grond van art 3:13 BW als de maatschappelijk onzorgvuldige daad, die vervolgens ook toerekenbaar is). Een verbod op verdere acties vorderen lijkt me lastiger, zo scheutig zijn ze in Nederland niet met anti-suit-injunctions.

Ik zou als TS sowieso niet op deze manier een geding starten. Kan hij beter in reconventie doen als de buurman hem weer eens dagvaardt.
pi_82190175
Als je goede contacten bij de gemeente hebt krijg je misschien wel een vergunning voor een schutting van 4 meter hoog
Wat is de rol van de buurvrouw eigenlijk?

Oh, en wat een kutsituatie zeg. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik dat niet hoef mee te maken.
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 15:44:57 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_82192626
Wat een terreur... Sterkte TS
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:10:43 #118
304781 Updraft
pi_82193901
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:53 schreef lezzer het volgende:
Als je goede contacten bij de gemeente hebt krijg je misschien wel een vergunning voor een schutting van 4 meter hoog
Wat is de rol van de buurvrouw eigenlijk?

Oh, en wat een kutsituatie zeg. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik dat niet hoef mee te maken.
De rol van de buurvrouw? Uhm... Middelvinger opsteken als je langsloopt, tegen haar man staan schreeuwen als ik in de buurt van de erfgrens kom... Als ik op het 'betwiste' stuk grond kom, dan begint ze te blazen en te vorderen dat ik van 'haar' grond afga. Omdat het tegendeel nog niet bewezen is, maar de buurman de grond wel heeft 'betwist' middels de nu lopende bodemprocedure, mag je er wel lopen maar geen activiteiten op de grond uitvoeren zoals het stevig reorganiseren (staat nu veel onkruid). Ik negeer haar altijd gewoon maar en dan belt ze de politie en gaat ze haar man halen die dan snel aangerend komt met zijn camera om dat weer vast te leggen. Snap niet wat hij met die foto's moet, aangezien in de vorige rechtzaak is bepaald dat ik er gewoon mag lopen maar geen activiteiten mag ondernemen indien hij een bodemprocedure aanhanging zou maken.

Ik denk niet dat de gemeente een vergunning voor 4m afgeeft. Dat zou ze denk ik zo'n 5 nieuwe procedures opleveren en ik denk dat ze dan nog wel twee ambtenaren á 2fte kunnen inhuren om hem buiten de deur te houden en af te wimpelen.

Overigens: een derde vraag. Hij heeft *zeer* irritant allemaal struikgewas / bomen op zijn grond tegen de schutting aanstaan. Aangezien de schutting maar +/- 80cm hoog is, groeit alles er makkelijk overheen. Die k*t boom van hem (laag model maar zeer breed) neemt nu ca. 1/3 van onze oprijlaan in. We hebben hem al 3 maal gesommeerd die takken weg te halen. Zijn advocaat heeft tweemaal een ontvangstbewijs gestuurd met de belofte het te bespreken maar ze reageren niet.
Nu kun je toch gewoon zelf de kettingzaag pakken en alle taken die boven jouw grond hangen eraf zagen op de erfgrens?
Liever zou ik natuurlijk 's nachts die hele boom omrossen, maar laten we het maar even netjes houden.
Ongetwijfeld zal Handhaving wel weer opgetrommeld worden, maar met die twee ontvangstbewijzen sta je toch sterk genoeg?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:14:13 #119
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_82194115
Lijkt mij wel! Maar leuk dat je ons ook op de hoogte houdt .
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_82194483
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:10 schreef Updraft het volgende:
We hebben hem al 3 maal gesommeerd die takken weg te halen. Zijn advocaat heeft tweemaal een ontvangstbewijs gestuurd met de belofte het te bespreken maar ze reageren niet.
Nu kun je toch gewoon zelf de kettingzaag pakken en alle taken die boven jouw grond hangen eraf zagen op de erfgrens?
Schrijf ze nog éénmaal aan en stel daarbij een fatale termijn. Laat ie die verlopen, dan laat de Black&Decker maar aanrukken

En laat je vrouw/vriendin/whatever klaarstaan met een fototoestel om de (on)gepaste reactie van de buren te vereeuwigen ... priceless
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:29:28 #121
3542 Gia
User under construction
pi_82194937
quote:
Die k*t boom van hem (laag model maar zeer breed) neemt nu ca. 1/3 van onze oprijlaan in. We hebben hem al 3 maal gesommeerd die takken weg te halen. Zijn advocaat heeft tweemaal een ontvangstbewijs gestuurd met de belofte het te bespreken maar ze reageren niet.
Liever zou ik natuurlijk 's nachts die hele boom omrossen, maar laten we het maar even netjes houden.
Ongetwijfeld zal Handhaving wel weer opgetrommeld worden, maar met die twee ontvangstbewijzen sta je toch sterk genoeg?
Volgens mij mag je dat inderdaad afzagen, nadat je hem (eventueel schriftelijk) verzocht hebt, dit te snoeien.
Als hij dat niet doet, mag jij dat doen.

Bij onze buren staat voor de deur een laag hegje, dat overal gesnoeid is, behalve tussen onze huizen. Hierdoor begint het onderhand op wildgroei te lijken. Piekt alle kanten in. Als mijn man het van de zomer op zijn heupen krijgt en buurman er nog niets aan gedaan heeft, gaan we gewoon snoeien. Hij snoeit onze clematis, die over de schutting groeit ook zonder toestemming te vragen.

Doen we niet moeilijk over. Buurman misschien wel, maar laat hem maar een klacht indienen.
pi_82195153
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:29 schreef Gia het volgende:
Bij onze buren staat voor de deur een laag hegje, dat overal gesnoeid is, behalve tussen onze huizen. Hierdoor begint het onderhand op wildgroei te lijken. Piekt alle kanten in. Als mijn man het van de zomer op zijn heupen krijgt en buurman er nog niets aan gedaan heeft, gaan we gewoon snoeien. Hij snoeit onze clematis, die over de schutting groeit ook zonder toestemming te vragen.
Is het heggetje niet mandelig?
quote:
Doen we niet moeilijk over. Buurman misschien wel, maar laat hem maar een klacht indienen.
Een klacht indienen? Bij wie dan?
.
pi_82195266
quote:

[..]

De rol van de buurvrouw? Uhm... Middelvinger opsteken als je langsloopt, tegen haar man staan schreeuwen als ik in de buurt van de erfgrens kom... Als ik op het 'betwiste' stuk grond kom, dan begint ze te blazen en te vorderen dat ik van 'haar' grond afga. Omdat het tegendeel nog niet bewezen is, maar de buurman de grond wel heeft 'betwist' middels de nu lopende bodemprocedure, mag je er wel lopen maar geen activiteiten op de grond uitvoeren zoals het stevig reorganiseren (staat nu veel onkruid). Ik negeer haar altijd gewoon maar en dan belt ze de politie en gaat ze haar man halen die dan snel aangerend komt met zijn camera om dat weer vast te leggen. Snap niet wat hij met die foto's moet, aangezien in de vorige rechtzaak is bepaald dat ik er gewoon mag lopen maar geen activiteiten mag ondernemen indien hij een bodemprocedure aanhanging zou maken.
Oh man, ik zou echt heel de dag rondjes gaan rennen op dat stukje grond
quote:
Ik denk niet dat de gemeente een vergunning voor 4m afgeeft. Dat zou ze denk ik zo'n 5 nieuwe procedures opleveren en ik denk dat ze dan nog wel twee ambtenaren á 2fte kunnen inhuren om hem buiten de deur te houden en af te wimpelen.

Overigens: een derde vraag. Hij heeft *zeer* irritant allemaal struikgewas / bomen op zijn grond tegen de schutting aanstaan. Aangezien de schutting maar +/- 80cm hoog is, groeit alles er makkelijk overheen. Die k*t boom van hem (laag model maar zeer breed) neemt nu ca. 1/3 van onze oprijlaan in. We hebben hem al 3 maal gesommeerd die takken weg te halen. Zijn advocaat heeft tweemaal een ontvangstbewijs gestuurd met de belofte het te bespreken maar ze reageren niet.
Kun je niet per ongeluk een grote fles onkruidverdelger leeg laten lopen bij die boom?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 juni 2010 @ 16:38:00 #124
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_82195367
Interessant topic. sterkte, TS.
pi_82195436
Volgens mij mag je die takken gewoon afzagen. Nu al.
Voor de zekerheid lijkt me die fatale termijn per brief wel een goede optie.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:40:03 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_82195469
En al mag dat afzagen van die takken niet, een rechtszaakje meer of minder doet er ook niet zo heel veel toe in deze omstandigheden.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:40:04 #127
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_82195471
quote:
Stuur nog een brief dat je vordert dat de boom gesnoeid wordt. Doet hij dat niet dan laat je de boom snoeien door de plaatselijke hovenier op zijn kosten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:17:44 #128
3542 Gia
User under construction
pi_82197172
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:33 schreef r_one het volgende:

[..]

Is het heggetje niet mandelig?
Nee, hebben ze keurig (opgemeten) precies op eigen grond staan. Het hart van elk struikje staat dus op hun grond, maar de takken aan onze kant boven onze grond. Nou vinden we dat niet erg, want het zijn mooie heggetjes, maar een beetje onderhoud mag toch wel, niet?
quote:
Een klacht indienen? Bij wie dan?
Gemeente? Je mag officieel niet zonder meer aan andermans groen snijden. Je moet ze eerst de kans geven, dit op jouw verzoek, zelf te doen.

Maar goed, in geval van onze clematis, snoeien zij ook maar raak, zonder ons te vragen dit te doen.

Voorlopig is het nog acceptabel. Mocht hij gaan snoeien aan zijn kant, en onze kant niet doen, dan gaan we er meteen aan, uiteraard. Dat zou van de zotte zijn. Maar zo'n type is het wel.
pi_82197378
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:17 schreef Gia het volgende:
Gemeente? Je mag officieel niet zonder meer aan andermans groen snijden. Je moet ze eerst de kans geven, dit op jouw verzoek, zelf te doen.
Gemeente = bestuursrecht, een heggetje wel/niet snoeien = civielrecht (burenrecht).
Gemeente zegt dus " "
.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:23:54 #130
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_82197394
tvp uit schaamteloze nieuwsgierigheid naar de afloop.
pi_82197575
Dit is gewoon stalking.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_82197709
Kun je geen rechtzaak tegen hem starten dat hem verbiedt rechtzaken aan te spannen? .

Wat een trieste bedoeling zeg.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:52:36 #133
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82198622
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Stuur nog een brief dat je vordert dat de boom gesnoeid wordt. Doet hij dat niet dan laat je de boom snoeien door de plaatselijke hovenier op zijn kosten.
Ja, en dan heeft TS weer een rechtzaak aan te spannen om dat weer verhaald te krijgen. Die zal ongetwijfeld namelijk de hovenier moeten betalen voor zn werkzaamheden en deze kosten moeten voorschieten.

Heeft de campingzender geen interesse om hier een mooie soap van te maken?
Ook hoi !
pi_82198778
Misschien kun je een langs het juridisch loket? Die doen volgens mij ook aan bemiddeling. Misschien dat zij die vent zo ver kunnen krijgen om eens een keertje op te houden.

Of misschien wil het lokale huis aan huis blaadje er eens aandacht aan besteden?
pi_82207286
quote:

[..]

Tuinstoel + koelbox bier. En dan puur genieten.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:02:34 #136
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82207516
Fok!-meeting in de tuin bij de buurman?
Ook hoi !
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:30:54 #137
52191 DABAMaster