abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:49:03 #76
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82072843
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
Misschien stomme vraag hoor maar weet je advocaat niet hoe je beetje kan tegenwerken door idd bij elk verlies van hem een schadevergoeding te eisen voor kosten en tijd?
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 17:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat sowieso niet, je kunt proceskosten verhalen op de verliezer, maar de advocaatkosten vallen daar niet onder hoor.
De waarheid ligt in het midden. Normaliter wordt de verliezer veroordeeld in de kosten van de winnaar. Maar daarbij worden de advocatenkosten in de praktijk niet volledig vergoed. Die worden 'forfaitair' berekend met behulp van een tarief en dat vind je hier:

http://www.rechtspraak.nl(...)en+gerechtshoven.htm

In de praktijk dekt dat tarief vrijwel nooit de kosten die je aan de advocaat kwijt bent. Gemiddeld maar zo'n 30% zelfs.

Alleen wanneer de verliezer niet alleen 'gewoon' heeft verloren, maar ook echt misbruik heeft gemaakt van zijn recht om te procederen, dan zal de rechter soms afwijken van dat tarief en komt de kostenvergoeding in de buurt van de echt gemaakte kosten. Maar dat gebeurt landelijk maar enkele keren per jaar of zo.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:58:15 #77
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_82073291
tvp voor over 10 jaar want ik denk dat TS tegen die tijd nog steeds last heeft van die buurman

Had je maar een knokploeg moeten sturen
  zondag 30 mei 2010 @ 05:29:27 #78
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_82090484
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:58 schreef slashdotter3 het volgende:
tvp voor over 10 jaar want ik denk dat TS tegen die tijd nog steeds last heeft van die buurman

Had je maar een knokploeg moeten sturen
Jij vindt dit wel grappig, dat TS tijd, geld en moeite kwijt is?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_82092348
Jeetje mineetje wat afschuwelijk.. Ik ben ineens veel blijer met mijn afschuwelijke buurvrouw!
pi_82093029
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:33 schreef Inlognaam het volgende:
...
Ik moet denken aan 'misbruik van recht' en wellicht een civiele zaak wegens laster (valse beschuldigingen jegens de diverse instanties over jullie. Geen idee of dat mogelijk is,
...
Smaad (laster is een vorm van smaad) lijkt me niet echt van toepassing:

Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

Het lijkt me niet dat je iemands eer of goede naam aanrandt door hem te beschuldigen van het vergunningsloos plaatsen van een uitbouw of kappen van een boom. Ook het "kennelijke doel daaraan ruchtbaarheid te geven" gaat niet op, lijkt me.
pi_82093503
Heel het topic gelezen net, pff.. Je zou maar zo'n buurman hebben

tvp
pi_82093919
Wat een verhaal. Ik heb geen verstand van civiele zaken en kan je helaas niet helpen. Ik ben wel heel erg benieuwd naar hoe dit verder gaat. En ik wil je heel veel sterkte hiermee wensen!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_82094232
Ik zou een dossier ivm stallking beginnen aanleggen, en advies inwinnen over wat je juridisch tegen stalking kan beginnen.

En misschien proberen om met een familielid van de buurman te praten, kinderen of zo - misschien kunnen zij helpen
pi_82094326
Kun je geen schadevergoeding eisen van de buurman, voor de tijd die je hieraan kwijt bent?
  zondag 30 mei 2010 @ 12:42:52 #85
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_82095408
tvp
ya te encontrara siempre te va buscando la verdad
un día entenderá lo poco que va quedando en su lugar
  zondag 30 mei 2010 @ 13:16:54 #86
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_82096604
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:08 schreef twoarmedman het volgende:
Kun je geen schadevergoeding eisen van de buurman, voor de tijd die je hieraan kwijt bent?
Zoiets bedoelde ik ook. Je moet hem laten voelen dat elke keer als hij wat gaat ondernemen dat dit gevolgen voor zijn beurs kan betekenen. Bovenop standaard proceskosten.
pi_82097666
Schadevergoeding zou inderdaad meer dan terecht zijn maar die procedure gaat weer veel tijd en stress kosten. Er zou van hogerhand moeten worden ingegrepen, dit kan toch niet langer zo? Godsamme wat een toestand, respect voor je geduld, Updraft. Maar eens houdt dat toch op lijkt me...
Heeft de gemeente niet een of andere juridische afdeling waar je eens stevig op gesprek kunt gaan?
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:45:26 #88
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_82097700
Ongeloofelijk wat een verhaal.
Respect voor de TS voor zijn kalmte. Ik vind het ontzettend knap.

Ik zou de buurman elke dag een overlijdingskaart sturen, met zijn eigen naam

Knap van je kalmte, als het je tijd, ergenis en ook vooral geld kost om je te verdedigen tegen zo'n gek.
Rayen 2½ jaar!
pi_82098041
Respectvp TS.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:58:39 #90
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_82098165
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:33 schreef Updraft het volgende:

[..]

Neen, je kunt als tegen-eis stellen: "De eiser veroordelen tot het betalen van de proceskosten".
Hiermee eis je dat de 'eiser' bij ongelijk de proceskosten moet betalen. Dit is het vast recht en de kosten van de rechtbank. Dit zijn meestal geen schokkend hoge kosten, maximaal iets van ¤500.
Dus advocaatkosten moet je maar zelf betalen? Waar slaat dat op?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 30 mei 2010 @ 14:03:34 #91
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_82098375
Ik zou hem in een civiele zaak de kosten van de advocaat, de kosten van de vertraging van de bouw en allerlei bijkomende kosten laten terugbetalen.

Of ik zou een foto maken van een paar kinderen die toevallig bij hem aanbellen, en hem bekend maken als pedofiel. Dan hoef jij niets meer te doen. Dat doet de buurt wel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_82100795
quote:
leuke uitzending hierover. Misschien voor TS goed om te kijken:

http://trosregelrecht.nl/dossier/43/Bezwaarmakers+in+Elspeet (iets naar beneden scrollen voor uitzending)
pi_82100913
Het klink misschien hard en vergezocht, maar is het geen optie om te kijken of deze man onder curatele valt te stellen? Hij's duidelijk zo gek als een deur, dus er moet een manier zijn om hem op grond van (de nog onbewezen) stoornis te laten helpen...
pi_82102527
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:01 schreef Updraft het volgende:
Thee drinken met de buurman is niet mogelijk.
Wij hebben al verschillende pogingen ondernomen om in overleg te gaan. Zelfs een optie tot 'meditation' heeft hij afgeslagen.

Het probleem is ook dat wij best bereid zijn om in overleg te treden, de buurman weigert echter elke handreiking.

Overigens is het zo dat de gemeente ons wel degelijk als 'slachtoffer' ziet, dat is het probleem niet. Daarom komt de gemeente niet of zelden meer. En als ze al komen, komen ze niet meer langs bij ons. Puur uit formaliteit en het vervullen van hun publieke taak komen ze zijn gezeur nog even aanhoren.

Wij hebben overigens bij de nu lopende rechtzaak een 'eis in reconventie'. Hierin zit o.a. dat de buurman het betreffende stuk grond niet meer mag betreden op straffe van een dwangsom en dat de proceskosten voor hem zijn. Het was echter niet mogelijk hem te eisen tot het betalen van de gemaakte advocaatkosten.

Het rustig blijven is overigens ook een soort van 'terugpesten'. De buurman hoopt natuurlijk dat jij uit je slof schiet, dan heeft hij ook weer pret. Dat is hem nogtans nog niet gelukt en dat irriteert hem duidelijk.
Volgens mij heb je al de juiste tactiek gekozen, niet reageren en dossier opbouwen voor als er weer een zaak begint. Wel een heel vervelend verhaal en knap dat je het zo volhoudt!
Geluk duurt je leven lang.
  zondag 30 mei 2010 @ 15:44:18 #95
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_82102823
Phoe, wat een vervelende situatie zeg Ts.
Jammer dat zo'n figuur zijn gang kan gaan.

Tvp.
Qui habet aures audiendi audiat
  zondag 30 mei 2010 @ 15:55:48 #96
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82103369
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:18 schreef DonJames het volgende:

[..]

Smaad (laster is een vorm van smaad) lijkt me niet echt van toepassing:

Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

Het lijkt me niet dat je iemands eer of goede naam aanrandt door hem te beschuldigen van het vergunningsloos plaatsen van een uitbouw of kappen van een boom. Ook het "kennelijke doel daaraan ruchtbaarheid te geven" gaat niet op, lijkt me.
Vals beschuldigen lijkt me toch onrechtmatig. Meneer neemt contact over 'm op met politie, gemeenteinstanties, enz en keer op keer met leugentjes. Dat lijkt me voldoende 'ruchtbaarheid geven'. Alsof TS het leuk vind dat er elke keer politie of weer iemand van de gemeente op de stoep staat. Nu weet de hele buurt van de buurman, maar zou dat niet het geval zijn, dan zou het mooi roddels kunnen opleveren over hoe crimineel TS misschien wel niet is.
Ook hoi !
pi_82109539
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:01 schreef JoRuZ het volgende:

[..]

http://trosregelrecht.nl/dossier/43/Bezwaarmakers+in+Elspeet (iets naar beneden scrollen voor uitzending)
Oooh nee.. De oranjecommisie dreigde met acties tijdens koninginneda. Dan moet het erg zijn...
pi_82109781
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:55 schreef Inlognaam het volgende:
Vals beschuldigen lijkt me toch onrechtmatig.
Klopt maar vals beschuldigen levert niet automatisch het strafbare feit "smaad" op.
quote:
Meneer neemt contact over 'm op met politie, gemeenteinstanties, enz en keer op keer met leugentjes. Dat lijkt me voldoende 'ruchtbaarheid geven'.
Neen.
quote:
Alsof TS het leuk vind dat er elke keer politie of weer iemand van de gemeente op de stoep staat. Nu weet de hele buurt van de buurman, maar zou dat niet het geval zijn, dan zou het mooi roddels kunnen opleveren over hoe crimineel TS misschien wel niet is.
Zijn die bewuste roddels door de buurman in de wereld gezet? Nee? Dan kan de buurman daar niet voor vervolgd worden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_82109961
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:01 schreef JoRuZ het volgende:

[..]

Deze klachten waren blijkbaar wel gegrond.
pi_82110028
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:45 schreef Cahir het volgende:

[..]

Deze klachten waren blijkbaar wel gegrond.
Niet alles.

Maar in het programma hadden ze het over dit wetsartikel: http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-3/artikel30

Weet niet of je daar nou iets aan hebt, maar goed..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')