quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:[..]
Wees blij dat de gemeente aan jouw kant staat, procederen tegen de gemeente, dat is pas ellende die pas begint als je procedures wint.
Het beste wat je denk ik kan doen is het gewoon ondergaan en zorgen dat je er niet meer tijd mee kwijt bent dan nodig, en vooral het je niet je dagen laten vergallen. Je de hele dag op zitten vreten over hoe irritant hij is heeft geen zin. Zet het van je af.
Ik weet niet of je bij dat soort procedures vergoeding van je buurman kunt krijgen voor je advocaatkosten wanneer hij in het ongelijk gesteld wordt. Maar het beste zou zijn als je het uit handen kon geven en dan af en toe een brief krijgt met de stand van zaken. En misschien kun je het afwimpelen van handhavers standaardiseren met een overzichtje van al zijn acties. Verder is het verboden om valse aangiftes te doen, is het verboden om stukken die tot bewijs van enig feit moeten dienen te vervalsen, en mag je waarschijnlijk niet alles zomaar fotograferen.
Maar ik zou me afvragen of je gelukkig wordt van de strijd aangaan, of dat je die beter langs je heen kunt laten gaan.
Het probleem is dat je verplicht bent om te verschijnen voor de rechtbank. Bij geen verschijning of verdediging wordt het vonnis gewezen in voordeel van de eiser. Je bent dus bij iedere rechtzaak van deze kwal verplicht om een verdediging te voeren, anders 'wint' de buurman.
Nu vind ik die gang van zaken echt van der zotte. Ik moet nu elke keer een advocaat inschakelen om die verdediging te voeren. Ookal is hij min of meer kansloos.
Het probleem met deze 'kwal' is dat hij geen aangiftes doet. Hij belt handhaving bijvoorbeeld dat er illegaal bomen zijn gekapt. Die komen langs, constateren dat er bomen zijn gekapt en komen verhaal halen. Je laat netjes de kapvergunningen zien (godzijdank heeft hij die aanvraag van die vergunning nooit gezien in het stadssuffertje

) en de afdeling Handhaving gaat weer weg.
Ondertussen komt de afdeling handhaving nog meer eens in de drie weken 'ter sier' om te laten zien dat ze nog wat doen als publieke dienst, maar actie ondernemen ze toch niet meer. Ze komen geen eens verhaal meer halen, ze gaan alleen even bij die man langs om al zijn gezeik aan te horen en gaan vervolgens weer weg.
De politie belt hij vaak voor dezelfde feiten, die doorverwijzen naar handhaving van de gemeente. Maar omdat die hem niet meer serieus nemen, belt hij steeds de politie die ook tureluur van hem wordt.
Zo hadden we vandaag overigens weer iemand van bouw & woningtoezicht op de stoep, want de buurman vond het ongeoorloofd dat we grond aan het verplaatsen en verdelen waren op het eigen terrein. Halfuurtje later was de beste man weer weg (binnen de gemeente weet elke ambtenaar wie die kwal is) en stond de buurman weer zeer kwaad te kijken.
Toen ging hij maar weer foto's maken van mij, kentekens van het grondverzetbedrijf, de personeelsleden van dat bedrijf etc... Toen ik hem vorderde om te stoppen met het maken van foto's, liep hij weg om vervolgens vanaf een andere plek weer verder te gaan. Inwendig sta je op zo'n moment op het punt om in de VS een sniperrifle te kopen en die kwal eerst zijn camera uit zijn poten te schieten, maar vandaag liet ik het maar weer even zo.
Overigens sleept hij de gemeente ook voor het gerecht. In de buurt wordt een lokaal beeldbepalend monument opgeknapt en mijnheer vind dat dit verkwanseling van publieksgeld is. Dus dan klaag je de gemeente toch gewoon even aan? Monument staat al in de stijgers maar vanwege de zaak is de rennovatie opgeschort. Nu toch al zeker voor 6 maanden.
Een advocaat die elke keer in deze zaken meegaat is toch ook niet meer goed? Dan heb je toch ook een bord voor je kop, het ethisch besef van een pinda en moet je toch minstens zo gestoord zijn? Dat de orde van advocaten dit soort advocaten nog haar beroep laat uitvoeren...
Mijn advocaat zegt overigens dat via een civiele procedure het recht op nemen van de foto's kan ontnomen worden alsmede de eis tot inbeslagname van alle opslagmedia. Maar zelfs wanneer wij in het gelijk worden gesteld, zal dit zeer moeilijk te handhaven en uit te voeren zijn.
Het is gewoon zo frustrerend dat deze man zijn gang kan gaan en dat het Nederlandse recht kennelijk geen oplossingen heeft voor dergelijke idioot zieke mensen. Mijn buurman is psychisch gewoon geestelijk volledig ziek en verpest en heeft alleen nog maar plezier in zijn leven als hij andere mensen het leven zuur kan maken, bah.