abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82054847
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_82054967
Ik heb TS gePMt.

Fotos maken van jouw erf mag niet en is volgens mij strafbaar (Vraag dit aan je advocaat).

Voor de rest zou ik de mogelijkheden bekijken om hem aan te klagen voor oa smaad & laster oid.

Vervalsing van papieren e.d. gewoon met gelijke munt terugslaan.
pi_82055365
Gatverdamme wat vervelend.

Tvp omdat ik graag wil weten of je juridisch iets tegen hem kan doen.
pi_82055542
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:21 schreef Updraft het volgende:

Het is toch van de zotte dat ik elke keer een advocaat moet inschakelen om mijzelf te verdedigen omdat hij niets te doen heeft en er alleen maar op uit is om te irriteren en pesten? Kennelijk schept hij zijn genoegen erin om zijn financiële middelen te verpesten aan dit soort zaken. Ik heb hier echter geen zin in.
Je weet dat je buurman bij voorbaat kansloos is en dat alle feiten die zijn vastgesteld tegen hem werken.
Ik zou volgende keren (als die gaan komen) toch zonder advocaat naar die rechtzaak gaan. Volgens mij win je die rechtzaak namelijk zelf ook wel. Dit lost dan wel je probleem niet op, maar scheelt in ieder geval al in de kosten.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 11:15:54 #55
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_82055562
Respect TS Kan me voorstellen dat je echt ziedend bent, knap dat je hem dat niet laat zien. Denk dat dat ook het beste is, anders heeft hij er alleen plezier aan. Ik zou vriendelijk lachen en zwaaien als hij foto's maakt. Ik hoop dat je een weg vindt waardoor je hem flink wat geld afhandig kunt maken voor al dit gezeik.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 29 mei 2010 @ 11:17:54 #56
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_82055597
Vreselijke situatie. Ik zou hoop putten uit het feit dat hij iig over een paar jaar in z'n kist ligt. Maar helaas is 72 nog net wat jong om dat af te wachten..
Vampire Romance O+
  zaterdag 29 mei 2010 @ 11:25:16 #57
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_82055728
Tvp.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_82055925
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 11:17 schreef MouseOver het volgende:
Vreselijke situatie. Ik zou hoop putten uit het feit dat hij iig over een paar jaar in z'n kist ligt. Maar helaas is 72 nog net wat jong om dat af te wachten..
Ja, maar tegen die tijd zit hij wel in een bejaardentehuis mag ik hopen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 29 mei 2010 @ 11:48:02 #59
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_82056165
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 11:36 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ja, maar tegen die tijd zit hij wel in een bejaardentehuis mag ik hopen.
Ik heb medelijden met het tehuis waar meneer inkomt, mocht dit gebeuren
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  zaterdag 29 mei 2010 @ 12:32:08 #60
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_82057179
Oef wat een verhaal, heel veel succes TS!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_82057842
TS, respect, met name met de manier waarop je de gemeente benadert. Dit zorgt er echt voor dat je bij iedere procedure/klacht/handhavingsverzoek begint met een puntenvoorsprong. Bestuursrechtelijk kun je niet veel meer doen dan wat je al doet, namelijk voor de handelingen die je doet vergunning vragen etc etc, op goede voet met de gemeente blijven staan en zo rationeel mogelijk elke keer de strijd aangaan.

Wellicht zou je civielrechtelijk je buurman aansprakelijk kunnen stellen voor de schade die je door hem hebt geleden, maar dan zou eerst in rechte vastgesteld moeten worden dat hij onrechtmatig jegens jou heeft gehandeld. Misbruik van het recht om te procederen zou een begin kunnen zijn maar ook aantasting van privacy. Lijkt mij een erg moeilijke en langdurige procedure, met een ongewisse uitkomst.

Wellicht is dat kopje thee drinken niet eens zo'n slechte suggestie.....
Quinn Dexter
pi_82060422
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:25 schreef Pien85 het volgende:
TS, ik vind 't echt onwijs knap dat je hier zo rustig onder kunt blijven
Droevig dat dat tegenwoordig al 'onwijs knap' moet heten.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_82060657
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 23:30 schreef Updraft het volgende:

[..]

Het probleem is dat je verplicht bent om te verschijnen voor de rechtbank. Bij geen verschijning of verdediging wordt het vonnis gewezen in voordeel van de eiser. Je bent dus bij iedere rechtzaak van deze kwal verplicht om een verdediging te voeren, anders 'wint' de buurman.
Nee hoor. Ook bij afwezigheid van de gedaagde zal de rechter moeten onderzoeken of de vordering niet onrechtmatig of ongegrond is. De buurman zal zijn vordering dus met bewijs moeten ondersteunen.

Bovendien kan TS ook volstaan met een brief (een conclusie van antwoord in reactie op de inleidende dagvaarding) en daarin kan hij vrij eenvoudig de aantijgingen betwisten. Kan ie ook nog een sjabloon opslaan en die telkens even aanpassen aan het nieuwe verwijt. Kan TS ook in aangeven dat hij op voorhand niets ziet in een comparitie, omdat de zaak zich naar aard en inhoud niet leent voor een minnelijke schikking.

Zoals Pool al aangeeft kan een vordering in reconventie misschien ook wel ns helpen. Als TS ondersteunende stukken heeft waarmee hij aannemelijk kan maken dat de buurman die procedures enkel start om TS dwars te zitten en niet om een rechtens te beschermen belang te behartigen, zou ik die poging zeker wagen. Al was het maar om de buurman te laten zien dat je ook ns kunt terugbijten. Als je toch al voortdurend een advocaat in de arm neemt, kan zon advocaat daar natuurlijk ook ns mee dreigen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 14:46:30 #64
294141 tarantism
hups in die kont
pi_82060879
hehehe wat een held die buurman.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:01:25 #65
304781 Updraft
Godzijdank ben ik een atheïst
pi_82062869
Thee drinken met de buurman is niet mogelijk.
Wij hebben al verschillende pogingen ondernomen om in overleg te gaan. Zelfs een optie tot 'meditation' heeft hij afgeslagen.

Het probleem is ook dat wij best bereid zijn om in overleg te treden, de buurman weigert echter elke handreiking.

Overigens is het zo dat de gemeente ons wel degelijk als 'slachtoffer' ziet, dat is het probleem niet. Daarom komt de gemeente niet of zelden meer. En als ze al komen, komen ze niet meer langs bij ons. Puur uit formaliteit en het vervullen van hun publieke taak komen ze zijn gezeur nog even aanhoren.

Wij hebben overigens bij de nu lopende rechtzaak een 'eis in reconventie'. Hierin zit o.a. dat de buurman het betreffende stuk grond niet meer mag betreden op straffe van een dwangsom en dat de proceskosten voor hem zijn. Het was echter niet mogelijk hem te eisen tot het betalen van de gemaakte advocaatkosten.

Het rustig blijven is overigens ook een soort van 'terugpesten'. De buurman hoopt natuurlijk dat jij uit je slof schiet, dan heeft hij ook weer pret. Dat is hem nogtans nog niet gelukt en dat irriteert hem duidelijk.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:33:18 #66
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82063730
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, maar die kosten moet je wel eerst zelf maken en voorschieten. En ik heb geen idee hoe rijk de buurman is, maar het terugkrijgen zal ook wel niet heel makkelijk zijn.

Die buurman is wel een eikel overigens
Dat is heel simpel. Als ik het goed begrijp heeft de buurman een koophuis. Mocht ie dus niet jullie kosten betalen, dan laat je daar simpelweg beslag op leggen. Doe je dat en betaald ie dan nog niet dan is het probleem ook opgelost: dan wordt het pand dus executoriaal verkocht en kan ie fijn iemand anders lastig vallen

Ik moet denken aan 'misbruik van recht' en wellicht een civiele zaak wegens laster (valse beschuldigingen jegens de diverse instanties over jullie. Geen idee of dat mogelijk is, maar eigenlijk zou je hem dus moeten aanpakken en bijv. een dwangsom eisen voor elke overtreding. En die gelijk opeisen indien mogelijk.
Ook hoi !
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:41:54 #67
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82063970
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 01:21 schreef Fe2O3 het volgende:

En dan optie 4, het klinkt gek, maar samen eens een kopje koffie, biertje of wtf die gast dan ook drinkt, drinken. En eens overleggen wat nu het probleem is. Heb je vast nog niet overwogen, maar probeer het eens, ga de dialoog aan. Wat zit hem dwars?
Ja, gezellig met meneer babbelen over zn impotentie en zn gebrek aan sex. Dat zal een heel gezellig gesprek worden

Die buurman is gewoon rijp voor het gesticht. Beter gaat ie eens praten met de politie voor hulpverlening voor die man.
Ook hoi !
pi_82064005
Misschien stomme vraag hoor maar weet je advocaat niet hoe je beetje kan tegenwerken door idd bij elk verlies van hem een schadevergoeding te eisen voor kosten en tijd?
pi_82065943
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 10:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij hoeft er zelf toch niet bij te zijn? En hij moet dan toch ook jouw advocaat betalen omdat hij verliest? Dan zou ik proberen met je advocaat te regelen dat hij de stukken krijgt en dat hij het gewoon afhandelt en jouw daarover slechts informeert. Dan heb jij er verder nauwelijks last van. Als je buurman lawaai maakt doe je ook het raam dicht. Dat is mijn tip, hou het zoveel mogelijk buiten de deur, laat het je humeur zo min mogelijk verpesten. Zo'n advocaat trekt 's avonds ook de deur van zijn kantoor achter zich dicht, die loopt ook niet hele dagen gefrustreerd te wezen van rechtszaken. Neem daar een voorbeeld aan, als jij de deur van zijn kantoor achter je dichttrekt, moet je het ook van je afzetten.

[..]

Dat sowieso niet, je kunt proceskosten verhalen op de verliezer, maar de advocaatkosten vallen daar niet onder hoor.
pi_82067924
Ik zou zodra ik hem foto's zou zien nemen ook naar buiten gaan. Foto's nemen dat hij foto's staat te nemen. Liefst met wat losse flitsers erbij e.d. Misschien beseft die idioot dan dat hij raar bezig is.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:21:24 #71
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82068940
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 17:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat sowieso niet, je kunt proceskosten verhalen op de verliezer, maar de advocaatkosten vallen daar niet onder hoor.
Hier ben ik niet zo zeker van... verhaal is zeker wel mogelijk. De vraag is alleen in hoeverre de tegenpartij hiertoe veroordeeld wordt. Maar ga er maar vanuit dat je nooit alle kosten vergoedt krijgt.
Ook hoi !
pi_82069239
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:21 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Hier ben ik niet zo zeker van... verhaal is zeker wel mogelijk. De vraag is alleen in hoeverre de tegenpartij hiertoe veroordeeld wordt. Maar ga er maar vanuit dat je nooit alle kosten vergoedt krijgt.
Nou, aangezien ik zelf in een zelfde soort welles-nietes rechtzaak betrokken ben; ik weet het wel zeker, er is geen mogelijkheid om de advocaatkosten te verhalen, enkel de proceskosten.
pi_82069250
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 17:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Kan die dan niet een schadevergoeding eisen ofzo? Dan kan dat misschien die advocaat dekken?
pi_82069549
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:29 schreef Green1 het volgende:

[..]

Kan die dan niet een schadevergoeding eisen ofzo? Dan kan dat misschien die advocaat dekken?
Dat weet ik niet, ik ben geen jurist verder
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:42:31 #75
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_82069710
Ik zeg; fok meet.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')