Je weet dat je buurman bij voorbaat kansloos is en dat alle feiten die zijn vastgesteld tegen hem werken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:21 schreef Updraft het volgende:
Het is toch van de zotte dat ik elke keer een advocaat moet inschakelen om mijzelf te verdedigen omdat hij niets te doen heeft en er alleen maar op uit is om te irriteren en pesten? Kennelijk schept hij zijn genoegen erin om zijn financiële middelen te verpesten aan dit soort zaken. Ik heb hier echter geen zin in.
Ja, maar tegen die tijd zit hij wel in een bejaardentehuis mag ik hopen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:17 schreef MouseOver het volgende:
Vreselijke situatie. Ik zou hoop putten uit het feit dat hij iig over een paar jaar in z'n kist ligt. Maar helaas is 72 nog net wat jong om dat af te wachten..
Ik heb medelijden met het tehuis waar meneer inkomt, mocht dit gebeurenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:36 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ja, maar tegen die tijd zit hij wel in een bejaardentehuis mag ik hopen.
Droevig dat dat tegenwoordig al 'onwijs knap' moet heten.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:25 schreef Pien85 het volgende:
TS, ik vind 't echt onwijs knap dat je hier zo rustig onder kunt blijven
Nee hoor. Ook bij afwezigheid van de gedaagde zal de rechter moeten onderzoeken of de vordering niet onrechtmatig of ongegrond is. De buurman zal zijn vordering dus met bewijs moeten ondersteunen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:30 schreef Updraft het volgende:
[..]
Het probleem is dat je verplicht bent om te verschijnen voor de rechtbank. Bij geen verschijning of verdediging wordt het vonnis gewezen in voordeel van de eiser. Je bent dus bij iedere rechtzaak van deze kwal verplicht om een verdediging te voeren, anders 'wint' de buurman.
Dat is heel simpel. Als ik het goed begrijp heeft de buurman een koophuis. Mocht ie dus niet jullie kosten betalen, dan laat je daar simpelweg beslag op leggen. Doe je dat en betaald ie dan nog niet dan is het probleem ook opgelost: dan wordt het pand dus executoriaal verkocht en kan ie fijn iemand anders lastig vallenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar die kosten moet je wel eerst zelf maken en voorschieten. En ik heb geen idee hoe rijk de buurman is, maar het terugkrijgen zal ook wel niet heel makkelijk zijn.
Die buurman is wel een eikel overigens
Ja, gezellig met meneer babbelen over zn impotentie en zn gebrek aan sex. Dat zal een heel gezellig gesprek wordenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 01:21 schreef Fe2O3 het volgende:
En dan optie 4, het klinkt gek, maar samen eens een kopje koffie, biertje of wtf die gast dan ook drinkt, drinken. En eens overleggen wat nu het probleem is. Heb je vast nog niet overwogen, maar probeer het eens, ga de dialoog aan. Wat zit hem dwars?
Dat sowieso niet, je kunt proceskosten verhalen op de verliezer, maar de advocaatkosten vallen daar niet onder hoor.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 10:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij hoeft er zelf toch niet bij te zijn? En hij moet dan toch ook jouw advocaat betalen omdat hij verliest? Dan zou ik proberen met je advocaat te regelen dat hij de stukken krijgt en dat hij het gewoon afhandelt en jouw daarover slechts informeert. Dan heb jij er verder nauwelijks last van. Als je buurman lawaai maakt doe je ook het raam dicht. Dat is mijn tip, hou het zoveel mogelijk buiten de deur, laat het je humeur zo min mogelijk verpesten. Zo'n advocaat trekt 's avonds ook de deur van zijn kantoor achter zich dicht, die loopt ook niet hele dagen gefrustreerd te wezen van rechtszaken. Neem daar een voorbeeld aan, als jij de deur van zijn kantoor achter je dichttrekt, moet je het ook van je afzetten.
[..]
Hier ben ik niet zo zeker van... verhaal is zeker wel mogelijk. De vraag is alleen in hoeverre de tegenpartij hiertoe veroordeeld wordt. Maar ga er maar vanuit dat je nooit alle kosten vergoedt krijgt.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, je kunt proceskosten verhalen op de verliezer, maar de advocaatkosten vallen daar niet onder hoor.
Nou, aangezien ik zelf in een zelfde soort welles-nietes rechtzaak betrokken ben; ik weet het wel zeker, er is geen mogelijkheid om de advocaatkosten te verhalen, enkel de proceskosten.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:21 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Hier ben ik niet zo zeker van... verhaal is zeker wel mogelijk. De vraag is alleen in hoeverre de tegenpartij hiertoe veroordeeld wordt. Maar ga er maar vanuit dat je nooit alle kosten vergoedt krijgt.
Kan die dan niet een schadevergoeding eisen ofzo? Dan kan dat misschien die advocaat dekken?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, je kunt proceskosten verhalen op de verliezer, maar de advocaatkosten vallen daar niet onder hoor.
Dat weet ik niet, ik ben geen jurist verderquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:29 schreef Green1 het volgende:
[..]
Kan die dan niet een schadevergoeding eisen ofzo? Dan kan dat misschien die advocaat dekken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |