abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82110558
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:55 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Vals beschuldigen lijkt me toch onrechtmatig. Meneer neemt contact over 'm op met politie, gemeenteinstanties, enz en keer op keer met leugentjes. Dat lijkt me voldoende 'ruchtbaarheid geven'. Alsof TS het leuk vind dat er elke keer politie of weer iemand van de gemeente op de stoep staat. Nu weet de hele buurt van de buurman, maar zou dat niet het geval zijn, dan zou het mooi roddels kunnen opleveren over hoe crimineel TS misschien wel niet is.
Wellicht, maar we hadden het over smaad en laster. Ik zit eerder te denken aan art. 268 Sr:

1. Hij die opzettelijk tegen een bepaald persoon bij de overheid een valse klacht of aangifte schriftelijk inlevert of in schrift doet brengen, waardoor de eer of goede naam van die persoon wordt aangerand, wordt, als schuldig aan lasterlijke aanklacht, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Maar of er hier sprake is van aantasting van eer en goede naam vraag ik me af (liever gezegd, ik denk van niet). Je moet hierbij eerder denken aan iemand vals beschulldigen van kindermisbruik o.i.d. Maargoed, het staat TS geheel vrij om het te proberen.
pi_82110565
Hebben jullie dezelfde huisarts? Misschien kun je je zorgen over de geestelijke gezondheid van de buurman eens met hem bespreken?
dag
  maandag 31 mei 2010 @ 09:20:08 #103
79102 Pool
Noord noch Zuid
  maandag 31 mei 2010 @ 10:06:09 #104
304781 Updraft
Godzijdank ben ik een atheïst
pi_82133496
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:00 schreef Peter het volgende:
Hebben jullie dezelfde huisarts? Misschien kun je je zorgen over de geestelijke gezondheid van de buurman eens met hem bespreken?
Die man heeft helemaal niets. Boodschappen doet hij 5km verderop omdat hij hier in de buurt met de nek aangekeken wordt en in het verenigingsleven hoeft hij al helemaal niet te verschijnen.

Overigens heeft dat Wikipedia-artikel wel grote gelijkenissen met de situatie van deze man. Hij voelt zich (kennelijk) enorm onrecht aangedaan door de gemeente en overige instanties. Hij schrijft brieven naar hoogwaardigheidsbekleders zoals de burgermeester, commissaris van de Koningin, korpschef...
Dank poster!

Ik denk dat wij een civiele procedure gaan starten om het geld terug te krijgen. En verder zal ik met mijn advocaat gaan bespreken of wij 'misbruik van het recht' ten laste kunnen leggen.

Dank Fok voor jullie reacties.
  maandag 31 mei 2010 @ 10:12:42 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82133617
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:06 schreef Updraft het volgende:
Dank Fok voor jullie reacties.
Het is FOK!, niet Fok .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 31 mei 2010 @ 11:13:19 #106
3542 Gia
User under construction
pi_82135279
Djeez, en ik maar denken dat ik irritante buren heb. Heb niks te klagen, hoor!!
Vergeleken hierbij!

TS Succes en houd ons op de hoogte.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:42:53 #107
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_82149297
Succes ermee, ex collega van me had ook zo'n buurman, is heel erg vervelend maar die had niet genoeg tijd/geld om er zo lang mee door te gaan met z'n gezeik.
Hallon!
pi_82169197
Wat een verhaal zeg... Updraft veel sterkte, en ik ben zeer benieuwd naar de afloop.
(TVP dus eigenlijk)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_82172960
TVP, ben benieuwd naar de afloop. Ook wat je juridisch kan maken.
pi_82176469
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:06 schreef Updraft het volgende:

En verder zal ik met mijn advocaat gaan bespreken of wij 'misbruik van het recht' ten laste kunnen leggen.
Daar moest ik ook aan denken. 3:13 BW biedt daar misschien mogelijkheden toe:
quote:
Artikel 13

1.Degene aan wie een bevoegdheid toekomt, kan haar niet inroepen, voor zover hij haar misbruik t.

2.Een bevoegdheid kan onder meer worden misbruik t door haar uit te oefenen met geen ander doel dan een ander te schaden of met een ander doel dan waarvoor zij is verleend of in geval men, in aanmerking nemende de onevenredigheid tussen het belang bij de uitoefening en het belang dat daardoor wordt geschaad, naar redelijkheid niet tot die uitoefening had kunnen komen.

3.Uit de aard van een bevoegdheid kan voortvloeien dat zij niet kan worden misbruikt.
En zou het niet mogelijk zijn voor toekomstige gevallen een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 08:55:26 #111
304781 Updraft
pi_82177776
Wij hebben een rechtbijstandsverzekering, maar die gaat ook niet 'unlimited'. En aangezien zijn zaken nogal complex zijn, zit er veel tijd in.

Hij beroept zich op allerlei tekeningen uit +/- 1800 waarop echt totaal niets te zien is. Hij beroept zich op uitspraken die ooit 30 jaar geleden zijn gedaan en beroept zich op fouten van het Kadaster... Er dient dus een hoop uitgezocht te worden, maar op de bottomline komt het hier op neer: er is gewoon niets. Het Kadaster maakt niet zomaar een fout, en zeker niet 3x achter elkaar met verschillende meetmethoden. En die kaartjes uit 1600 laten precies hetzelfde perceel en beeld zien als dat het nu is. En dan beroept hij zich op verjaring.
Gelukkig is het perceel al eens in 2001 uitgezet en in 1995, dus dat gaat hem niet lukken.

Overigens kregen we vandaag van de gemeente door dat hij een procedure gestart heeft tegen de gemeente. Hij vind dat de gemeente moet handhaven en dat doen ze nu niet volgens hem.
Nee: vind je het gek: er is niets illegaals, er wordt niets illegaals gedaan en we gaan niets illegaals doen. En wat zou jij doen als je gemiddeld 10 brieven per week krijgt en tientallen loze telefoontjes? Juist... keihard negeren die man.
pi_82178089
Ik had al vier keer door z'n brievenbus gescheten. Jezus, wat een vent zeg.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_82188525
En toch blijf ik erbij om zelf met heel je dossier naar de rechter te stappen. Nogmaals ik ben geen jurist en weet niet of er draagvlak voor is, maar iedere nuchtere rechter moet je hiermee toch kunnen helpen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:23:24 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_82188937
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:13 schreef essence het volgende:
En toch blijf ik erbij om zelf met heel je dossier naar de rechter te stappen. Nogmaals ik ben geen jurist en weet niet of er draagvlak voor is, maar iedere nuchtere rechter moet je hiermee toch kunnen helpen.
Een rechter spreekt recht. In het civiel recht kan een rechter dat alleen als er een eis is. Wat gaat TS precies eisen volgens jou?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:34:59 #115
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82189406
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een rechter spreekt recht. In het civiel recht kan een rechter dat alleen als er een eis is. Wat gaat TS precies eisen volgens jou?
Dat zou dan alleen schadevergoeding op grond van onrechtmatige daad kunnen zijn (met misbruik van procesbevoegheid op grond van art 3:13 BW als de maatschappelijk onzorgvuldige daad, die vervolgens ook toerekenbaar is). Een verbod op verdere acties vorderen lijkt me lastiger, zo scheutig zijn ze in Nederland niet met anti-suit-injunctions.

Ik zou als TS sowieso niet op deze manier een geding starten. Kan hij beter in reconventie doen als de buurman hem weer eens dagvaardt.
pi_82190175
Als je goede contacten bij de gemeente hebt krijg je misschien wel een vergunning voor een schutting van 4 meter hoog
Wat is de rol van de buurvrouw eigenlijk?

Oh, en wat een kutsituatie zeg. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik dat niet hoef mee te maken.
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 15:44:57 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_82192626
Wat een terreur... Sterkte TS
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:10:43 #118
304781 Updraft
pi_82193901
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:53 schreef lezzer het volgende:
Als je goede contacten bij de gemeente hebt krijg je misschien wel een vergunning voor een schutting van 4 meter hoog
Wat is de rol van de buurvrouw eigenlijk?

Oh, en wat een kutsituatie zeg. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik dat niet hoef mee te maken.
De rol van de buurvrouw? Uhm... Middelvinger opsteken als je langsloopt, tegen haar man staan schreeuwen als ik in de buurt van de erfgrens kom... Als ik op het 'betwiste' stuk grond kom, dan begint ze te blazen en te vorderen dat ik van 'haar' grond afga. Omdat het tegendeel nog niet bewezen is, maar de buurman de grond wel heeft 'betwist' middels de nu lopende bodemprocedure, mag je er wel lopen maar geen activiteiten op de grond uitvoeren zoals het stevig reorganiseren (staat nu veel onkruid). Ik negeer haar altijd gewoon maar en dan belt ze de politie en gaat ze haar man halen die dan snel aangerend komt met zijn camera om dat weer vast te leggen. Snap niet wat hij met die foto's moet, aangezien in de vorige rechtzaak is bepaald dat ik er gewoon mag lopen maar geen activiteiten mag ondernemen indien hij een bodemprocedure aanhanging zou maken.

Ik denk niet dat de gemeente een vergunning voor 4m afgeeft. Dat zou ze denk ik zo'n 5 nieuwe procedures opleveren en ik denk dat ze dan nog wel twee ambtenaren á 2fte kunnen inhuren om hem buiten de deur te houden en af te wimpelen.

Overigens: een derde vraag. Hij heeft *zeer* irritant allemaal struikgewas / bomen op zijn grond tegen de schutting aanstaan. Aangezien de schutting maar +/- 80cm hoog is, groeit alles er makkelijk overheen. Die k*t boom van hem (laag model maar zeer breed) neemt nu ca. 1/3 van onze oprijlaan in. We hebben hem al 3 maal gesommeerd die takken weg te halen. Zijn advocaat heeft tweemaal een ontvangstbewijs gestuurd met de belofte het te bespreken maar ze reageren niet.
Nu kun je toch gewoon zelf de kettingzaag pakken en alle taken die boven jouw grond hangen eraf zagen op de erfgrens?
Liever zou ik natuurlijk 's nachts die hele boom omrossen, maar laten we het maar even netjes houden.
Ongetwijfeld zal Handhaving wel weer opgetrommeld worden, maar met die twee ontvangstbewijzen sta je toch sterk genoeg?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:14:13 #119
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_82194115
Lijkt mij wel! Maar leuk dat je ons ook op de hoogte houdt .
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_82194483
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:10 schreef Updraft het volgende:
We hebben hem al 3 maal gesommeerd die takken weg te halen. Zijn advocaat heeft tweemaal een ontvangstbewijs gestuurd met de belofte het te bespreken maar ze reageren niet.
Nu kun je toch gewoon zelf de kettingzaag pakken en alle taken die boven jouw grond hangen eraf zagen op de erfgrens?
Schrijf ze nog éénmaal aan en stel daarbij een fatale termijn. Laat ie die verlopen, dan laat de Black&Decker maar aanrukken

En laat je vrouw/vriendin/whatever klaarstaan met een fototoestel om de (on)gepaste reactie van de buren te vereeuwigen ... priceless
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:29:28 #121
3542 Gia
User under construction
pi_82194937
quote:
Die k*t boom van hem (laag model maar zeer breed) neemt nu ca. 1/3 van onze oprijlaan in. We hebben hem al 3 maal gesommeerd die takken weg te halen. Zijn advocaat heeft tweemaal een ontvangstbewijs gestuurd met de belofte het te bespreken maar ze reageren niet.
Liever zou ik natuurlijk 's nachts die hele boom omrossen, maar laten we het maar even netjes houden.
Ongetwijfeld zal Handhaving wel weer opgetrommeld worden, maar met die twee ontvangstbewijzen sta je toch sterk genoeg?
Volgens mij mag je dat inderdaad afzagen, nadat je hem (eventueel schriftelijk) verzocht hebt, dit te snoeien.
Als hij dat niet doet, mag jij dat doen.

Bij onze buren staat voor de deur een laag hegje, dat overal gesnoeid is, behalve tussen onze huizen. Hierdoor begint het onderhand op wildgroei te lijken. Piekt alle kanten in. Als mijn man het van de zomer op zijn heupen krijgt en buurman er nog niets aan gedaan heeft, gaan we gewoon snoeien. Hij snoeit onze clematis, die over de schutting groeit ook zonder toestemming te vragen.

Doen we niet moeilijk over. Buurman misschien wel, maar laat hem maar een klacht indienen.
pi_82195153
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:29 schreef Gia het volgende:
Bij onze buren staat voor de deur een laag hegje, dat overal gesnoeid is, behalve tussen onze huizen. Hierdoor begint het onderhand op wildgroei te lijken. Piekt alle kanten in. Als mijn man het van de zomer op zijn heupen krijgt en buurman er nog niets aan gedaan heeft, gaan we gewoon snoeien. Hij snoeit onze clematis, die over de schutting groeit ook zonder toestemming te vragen.
Is het heggetje niet mandelig?
quote:
Doen we niet moeilijk over. Buurman misschien wel, maar laat hem maar een klacht indienen.
Een klacht indienen? Bij wie dan?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_82195266
quote:

[..]

De rol van de buurvrouw? Uhm... Middelvinger opsteken als je langsloopt, tegen haar man staan schreeuwen als ik in de buurt van de erfgrens kom... Als ik op het 'betwiste' stuk grond kom, dan begint ze te blazen en te vorderen dat ik van 'haar' grond afga. Omdat het tegendeel nog niet bewezen is, maar de buurman de grond wel heeft 'betwist' middels de nu lopende bodemprocedure, mag je er wel lopen maar geen activiteiten op de grond uitvoeren zoals het stevig reorganiseren (staat nu veel onkruid). Ik negeer haar altijd gewoon maar en dan belt ze de politie en gaat ze haar man halen die dan snel aangerend komt met zijn camera om dat weer vast te leggen. Snap niet wat hij met die foto's moet, aangezien in de vorige rechtzaak is bepaald dat ik er gewoon mag lopen maar geen activiteiten mag ondernemen indien hij een bodemprocedure aanhanging zou maken.
Oh man, ik zou echt heel de dag rondjes gaan rennen op dat stukje grond
quote:
Ik denk niet dat de gemeente een vergunning voor 4m afgeeft. Dat zou ze denk ik zo'n 5 nieuwe procedures opleveren en ik denk dat ze dan nog wel twee ambtenaren á 2fte kunnen inhuren om hem buiten de deur te houden en af te wimpelen.

Overigens: een derde vraag. Hij heeft *zeer* irritant allemaal struikgewas / bomen op zijn grond tegen de schutting aanstaan. Aangezien de schutting maar +/- 80cm hoog is, groeit alles er makkelijk overheen. Die k*t boom van hem (laag model maar zeer breed) neemt nu ca. 1/3 van onze oprijlaan in. We hebben hem al 3 maal gesommeerd die takken weg te halen. Zijn advocaat heeft tweemaal een ontvangstbewijs gestuurd met de belofte het te bespreken maar ze reageren niet.
Kun je niet per ongeluk een grote fles onkruidverdelger leeg laten lopen bij die boom?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 juni 2010 @ 16:38:00 #124
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_82195367
Interessant topic. sterkte, TS.
pi_82195436
Volgens mij mag je die takken gewoon afzagen. Nu al.
Voor de zekerheid lijkt me die fatale termijn per brief wel een goede optie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')