Geeft niks uit!quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:21 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh was net bezigZag net pas dat ik hem vol maakte!!
Dat zegt mijn neefje van vier altijd en ik vind het zo lief dat ik het overgenomen heb. Net als de rest van de familie trouwens... mijn schoonzus zei het laatst nog tegen iemand die met een boodschappenkar tegen haar been reed.quote:
Ja mijn lief was ook al boos toen ik het aan de telefoon vertelde. Tis maar goed dat hij er niet bij was! En het erger was ook nog gewoon dat we er niet eens voor Leander waren. En hij deed echt niks raars. Tenminste in mijn ogen niet! Hij klom via zo'n kinderstoeltje op de gewone stoel en deed daarna poging om op tafle te komen maar dat wilde niet en toen werd ie boos en lied ie zich vallenquote:
Ja, jij hebt al een zoon! Jij weet wat ze leuk vinden!quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:07 schreef renzell het volgende:
Zeg, iets anders hè Oeks... Jouw gillend varkentje is bijna jarig!!!Hoe staat het met de cadeauwensen? Want de dag dat wij samen op Terschelling aankomen, moet Ko's eerste wél gevierd worden natuurlijk!
![]()
Dank je welquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:27 schreef MeNicole2 het volgende:
Xenia ik dacht altijd dat je kleine meid echt Xena ofoz heetteMaar ze heeft een prachtige naam in het echt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij hangen die zaken juist vrij logisch met elkaar samen. Murakami omschreef dat wel mooi. Hij moet er moeite voor doen om op gewicht te blijven. Hij kan ervan balen dat het niet vanzelf gaat en hij niet alles kan eten wat hij wil, of hij kan er blij mee zijn dat hij zich (noodgedwongen) bewust wordt van wat goed en slecht is voor zijn lichaam en daardoor gezonder leeft. Zo zie ik dat ook: het is niet leuk om ergens een probleem mee te hebben, maar het maakt je er wel bewust van, zorgt dat je erover gaat reflecteren en noopt je ertoe om er een visie op te krijgen en strategieën voor te ontwikkelen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:11 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het altijd zo bijzonder om te merken dat mensen waarvan ik altijd denk dat ze één brok wijsheid en zelfverzekerdheid zijn (zoals jij Oeke en Incantrix en Claudia b.v.) ook hun eigen onzekerheden hebben. Daar kan ik dan best van schrikken... beetje raar omschreven misschien, maar een beetje zoals er achterkomen dat Sinterklaas niet bestaat
quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:54 schreef Incantrix het volgende:Sorbo, is er nog een Incantrix hier? Je kan het toch niet over mij hebben zeker? Maar ik snap je wel inderdaad, toevallig stuurde ik daar gisteren ook iemand een berichtje over, dat ik best tegen haar opkijk omdat ze zo..Nouja, echt zo'n mama enzo, je weets
MeNicole, wat een stom wijf! Sorry hoor, pardon my french, maar ik vind dit op z'n zachtst gezegd niet erg aardig
Xeentje!![]()
Ennuhm, mogen wij er nog bij in de OP? Stef is van 24-11-2009
Claudia, haha, op je lief vertrouwen kan soms erg goed uitpakken hoor!
Waar ga je zwemmen? Hiero is het niet verplicht!quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:28 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ga morgen voor 't eerst met Isabeau zwemmen. Heb ik echt nog nooit gedaan. Maar ik voel me even een heel dom schaap... hoe zit dat nou met zwemluiers? Die doe ik onder haar zwembroekje? Zuigt dat dan niet helemaal vol met water? En móet ze zo'n ding om?
Ik weet nog niet in welk zwembad. Misschien in Akersloot.. en anders daar in de buurt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:45 schreef McLaura het volgende:
[..]
Waar ga je zwemmen? Hiero is het niet verplicht!
Waarom zie ik een soort pacmanachtig kontje met scherpe tandjes voor me?quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:56 schreef McLaura het volgende:
Mochten er nog mensen last hebben van tandjesbillen bij hun baby : na veel proberen heb ik hèt middel ontdekt : Zarqa billenspray. Na 1 nacht is het al voor 50% verminderd! Het is wel duur (12,95), maar het werkt echt veel beter dan Bepanten en Sudocrem.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:02 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Waarom zie ik een soort pacmanachtig kontje met scherpe tandjes voor me?
Omdat je een mafkees bentquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:02 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Waarom zie ik een soort pacmanachtig kontje met scherpe tandjes voor me?
Ja die foto's had ik laatst geplaatst. Deze:quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:05 schreef Incantrix het volgende:
Oeke, hè, wat naar.. Ontzettend veel sterkte met dit verlies, superverdrietig zeg.. Wel héél erg fijn dat jullie nog geweest zijn, waren dat die foto's in het fototopic? Supermooi om te hebben, heel waardevol. Dikkemeis..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En spannend je bijna-logeerpartijtje! Ik ben benieuwd hoe het gaat. En deze voor het afbouwen:![]()
Wauw Vicky! Wat een grote meid heb je! Ko is net zo lang, maar 1,5 kilo lichter.![]()
Ik hoop dat je het slapen snel beter hebt. Hadden ze daar nog tips voor?Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
Ja he? Het is echt zo'n vrolijk blij snoepjequote:Op donderdag 27 mei 2010 09:06 schreef martine1984 het volgende:
Wat een heerlijk filmpje van Xeentje. Wat een blij grietje
oh haha daar slaagt Amélie ook wel voor denk ikquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:13 schreef Vicky het volgende:
dan moeten ze een heel klein propje papier oppakken
Ahaaaa! Dat kan Willow denk ik wel. En dan heel snel in d'r mond stoppenquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:13 schreef Vicky het volgende:
dan moeten ze een heel klein propje papier oppakken
Hier is ik! Ik lees wel mee heur, maar heb niet zoveel te vertellen. En ben onwijs moe lately, heb het onmogelijk druk op m'n werk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:46 schreef Groofsken het volgende:
Serpente, waar ben je? Ik heb vandaag de broekjes op de post gedaan.
Nou, banaan op brood vindt hij heerlijk, en aangezien aardbeien, frambozen, viervruchten, you name it, in jamvorm op brood kunnen, dacht ik dat kiwi ook wel kon.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:55 schreef mikoxx het volgende:
En Thijs en kiwi op brood is geen combi blijkt, hihi! Hoe kán je t ook bedenken McLaura?
Mefke de 17e was toch ook jouw uitgerekende datum? Dan is Driekus nu precies 36 weken en 2 dagenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:55 schreef mefke79 het volgende:McLaura, ehhh geen idee hoe hij in mijn rug kan prikken, dat kan namelijk helemaal niet ja...Maar ik bedoelde dat ik zag dat ie met zijn beentjes zich afzet tegen de rugleuning van de stoel. En toen we even alleen mijn auto hadden (waar mc alleen voorin kan) en ik er dus achter zat voelde ik dat wel, maar echt niet in mijn rug ja...(mag ik het even op laat op de avond gooien...)
Twinkly: een sprongetje met 26 en met 37 weken. Maar volgens mij is die van 37 weken lang ervoor voelbaar. Tenminste, Driekus is af en toe echt niet te genieten, Lente had het ook en volgens mij heb ik er meer over gehoord.
Ik zal eens gaan tellen hoeveel weken Driekus nu is. Oke, Driekus is dus 35 weken ongeveer en was 11 dagen te laat, dus bijna 37 weken. Ik heb hier dus een jongetje dat het volgens het boekje doet, ook dit sprongetje klopt weer. Alleen...al die vaardigheden, die heeft ie niet hoor. Maar ja, volgens mij moet je kind ook wel een genie zijn om ze allemaal te hebben.
Ja tijn mocht nu ook beginnen met joghurt, dat valt ook onder vocht en daarnaast water, diksap of verdunde thee.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:05 schreef Aoraki het volgende:
Bedankt het-is-mij. Maar het klopt dus dat ze eigenlijk minder vocht binnen krijgen dan eerst? In groente en fruit hap zit natuurlijk ook wel wat vocht, maar als ze daardoor ook nog melk laten staan krijgen ze dus netto minder binnen. Zeker als je na 7 maanden naar 3 flessen gaat? Dan komen ze toch niet meer op 1 liter vocht op een dag? Of bied je dan nog wat anders aan?
oh geweldig! Ik had m voor Morris uit Tunesië, zo'n berbervest met kwastjes enzo! Hahahahaquote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:17 schreef huuphuup het volgende:
Ha Chan ik miste je al! Hoe is het met Timo? en hoe is het met jou?
Leuk vicky.
ik heb voor Amélie voor het najaar zo'n uberfout hysterisch peruaans vest gekocht met allemaal dingen erop, zonnetjes en schaapjes enzo.
whehe berbervestquote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:03 schreef Memmel het volgende:
[..]
oh geweldig! Ik had m voor Morris uit Tunesië, zo'n berbervest met kwastjes enzo! Hahahaha
Maar die ligt gewoon mooi te zijnquote:
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ligt het aan mij of hebben die sprongetjes een hoog 'jááá, zo kan ik het ook!'-gehalte? De sprong bij 12 weken kan bijvoorbeeld een week duren (dus tot week 13) en de sprong bij 19 weken kan al rond week 14 beginnen en kan wel 6 weken duren. Zit Char er soms achter?
"Als het regent in mei, is april voorbij"quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:56 schreef Ssserpente het volgende:
Maar de tijdspannes worden idd wel erg ruim genomen. Zo kan ik ook het weer voorspellen: "het kan vriezen of het kan dooien!"
ik krijg het ook niet gespeld, maar het verschil tussen sjacho om honger of sjacho om iets niet kunnen, die heb ik ondertussen. Nou die 101 andere verschillen nog vinden. Bij de volgende toch de gebruiksaanwijzing uit m'n baarmoeder halen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:02 schreef Groofsken het volgende:
Wat nou sprongetjes. Volgens mij zijn ze gewoon wel eens sjacherijnig (ik kan dat woord dus niet spellen), net als wij![]()
ha! hier ookquote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan was vandaag een beetje uit zijn goede doen omdat hij bezig was een lading poep eruit te werken.
Uit de jouwe ja, uit die van mij al lang niet meer. En toch, bij grote honger en een huilend manneke, worden hier nog steeds mijn borsten aangevallen alsof er zo nog weer wat uit kan komen. Alsof ie helemaal vergeet dat ie uit een fles drinkt. Zodra ie een fles ziet is het over, maar toch.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:28 schreef huuphuup het volgende:
Mef![]()
ik moest lachen, dr komt toch echt melk uit mn borst![]()
![]()
ik snap wel wat je bedoelt hoor![]()
snap ik snap ik, ik moest er gewoon om lachenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:33 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Uit de jouwe ja, uit die van mij al lang niet meer. En toch, bij grote honger en een huilend manneke, worden hier nog steeds mijn borsten aangevallen alsof er zo nog weer wat uit kan komen. Alsof ie helemaal vergeet dat ie uit een fles drinkt. Zodra ie een fles ziet is het over, maar toch.
ja nog steeds lastig ja. Regelmaat wel maar das eens in de twee weken regelmaat dus ook niet echt denderend.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:35 schreef mefke79 het volgende:
Huup, gaat het poepen nog steeds zo lastig? Of zit er nu wel een beetje regelmaat in?
Ivan huilt bijna nooit, maar gister in de wipstoel liep hij elke keer rood aan, liet hij zijn pruillipje tussendoor zien en huilde hij een beetje. Ik vond het zo sneu om te zien dat hij er moeite mee had, laat staan hoe vervelend het voor Amélie en voor jullie moet zijn. Arme muppet. Gelukkig kun je de dosering omhoog gooien en wie weet, misschien gaat Amélie wel vaker poepen naarmate ze meer vast voedsel eet (zoals oeke al zei).quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja nog steeds lastig ja. Regelmaat wel maar das eens in de twee weken regelmaat dus ook niet echt denderend.
Kleine kinderen gelukkig wel!quote:Op zondag 30 mei 2010 10:11 schreef Aoraki het volgende:
Claudia, wat een idioot van een fotograaf! Maar de foto's van tegenwoordig zijn toch allemaal boeven-foto's. Je mag niet meer lachen etc. Stom hoor.
Oh, juist wel, het hoort bij het leven en dat mag hij best zien wmb. Maar ik ben wel nieuwsgierig wat het met hem gaat doen, zo'n rouwende familie. Klinkt misschien vreemd.quote:Op zondag 30 mei 2010 00:00 schreef Stiemie het volgende:
Oeke veel sterkte de komende dagen. Het zal niet makkelijk zijn zo lijkt me om afscheid te nemen van je opa. Ko mag dan toch best zien dat je verdrietig bent? Of wil je dat zelf liever niet?
quote:Op zondag 30 mei 2010 09:50 schreef Sorbootje het volgende:
En dan heb ik het over Isabeau hè... niet over mezelf
quote:Op zondag 30 mei 2010 19:40 schreef WupWup het volgende:
Huup wat belachelijk van het CB zeg. Als je er dan zo weinig van af weet, geef er dan ook geen advies over denk ik dan. Goed van je huisarts dat hij zij gelijk heeft teruggekoppeld!
Dat was vanwege het hoge 'boeven'-gehalte op de pasfoto's van tegenwoordig.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:08 schreef mikoxx het volgende:
Thijs, wat sta je leuk op de foto! Waarom persé het gestreepte shirt McLaura? Gewoon voor de leuk, of heeft het een diepere betekenis??
ze heeft er 8quote:Op zondag 30 mei 2010 21:30 schreef tessie het volgende:
Ahhww dat fimpje van TessEcht super schattig, en wat knap dat ze dat al zo goed kan! En wat heeft ze veel tandjes!
Dankje!! Ze is echt Hollands welvaren hoor! En dat krulletje is echtquote:Op zondag 30 mei 2010 22:12 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, Amélie trekt in één keer d'r trukendoos open.Leuk!
Die Tess! D'r tandjes vielen mij ook meteen op. Na d'r oranje toet dan.![]()
Wat ziet ze er goeduit, Vick!
Dat blonde krulletje boven d'r linkeroor.
![]()
He Mikoxx, wat balen. Ik zou iig één keer ene paracetamolletje proberen. Maar ben zelf eigenlijk ook niet zo van de pijnstillers hoor. Maar jouw en hun nachtrust is ook wat waard.
Had 120 mg op, dus vandaar. Morgen meteen halen, t gaat hard hier op t moment...quote:Op zondag 30 mei 2010 22:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Als ik dan paracetamol zou geven deed ik wel meteen 120 mg en geen 60 mg.
De inwerktijd is zeker wel een uur.
Balen hoor dat het zo ruk gaat weer.
Nee, omdat hij dan toch nog een boef lijktquote:Op zondag 30 mei 2010 14:08 schreef mikoxx het volgende:
Thijs, wat sta je leuk op de foto! Waarom persé het gestreepte shirt McLaura? Gewoon voor de leuk, of heeft het een diepere betekenis??
Ik zit me steeds te verbazen dat hij zo ontzettend veranderd is in die 4 maanden!quote:
Ja als ie nu uit bed gaat komt ie op ons bed. Ook niet helemaal optimaal maar hij weet hoe ie van ons bed af moet dus das iets beter dan uit zijn ledikant vallen.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:44 schreef Nijna het volgende:
Leander, klimgeit! Pfoeh zeg... heel verstandig die spijlen eruit, dan hoeft hij niet zo te klauteren als hij toch in zn koppie heeft dat hij eruit wil... Slot op de kasten enzo....
En een eerste stapje los!
.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:18 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ssserpente, dat vroeg ik me inderdaad ook al af, heb het vorige week volgens mij ook al gevraagd, maar daar reageerde ze niet op....
ja, blij dat het voorbij is. Geen flauw idee hoe het gegaan isquote:
Jaquote:Op maandag 31 mei 2010 19:43 schreef Ssserpente het volgende:
En Amélie? Die heeft vandaag overdag zeker wél geslapen..?
Ik snap je hoor, we hebben hier momenteel ook van die nachten... brrr... dat is megazwaar idd.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:44 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
mikoxx dat is ook wel zo.. maar momenteel trek ik het gewoon echt heel slecht. Nachten waarin ik er 8x uit moet en een vriend die bijna de hele dag in bed ligt omdat hij nachtdienst heeft helpen niet erg mee. Niemand die het even over kan nemen en dat ik even iets voor mezelf kan doen.
Maar goed morgen naar een vriendin toe, dan mag zij zich met Finn bezighouden!
Haha, da's hier ook altijd. Vooral bij N.'s moeder kan ze of de hele dag slapen of superjengelig zijn. Gnagna.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja![]()
ik belde mn moeder 's middags even om te vragen of ze nog wegwijs was geraakt uit het schema waar ze om gevraagd had... zegt ze ja... ze slaapt wel veel hoor vandaag![]()
arm mensverheugd ze zich helemaal op lekker tutten met t kleinkind, slaapt ze de helft van de tijd
Ik zeg: laten Karin, moeilijk, babyfoon uit en laten. Hier was dat ook een paar dagen toen we naar 1 slaapje gingen...quote:Op maandag 31 mei 2010 21:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jaja Mikoxx, 2 weekjes....!
Lars is sinds vorige week over op een nieuw schema. Eerder sliep hij na het avondeten nog eventjes, alleen was dat de laatste tijd meer mopperen dan slapen, dus we dachten dat het slaapje er wel af kon. Dus nu doet hij overdag nog 2 slaapjes.
Dit gaat goed. Het enige wat niet goed lukt, is dat ritme uit zijn koppie krijgen.
Hij gaat nu rond 19.15 uur naar bed, maar wordt na een uurtje weer wakker, heel hard huilend.
Haal ik hem eruit, dan heeft ie praatjes en veel lol. Zo gauw ik hem terug leg,.....brullen!
Vanavond heb ik hem maar laten huilen, dat was dus 30 min volle bak huilen, en nog een kwartier in zijn slaap nasnikken. Hoe moet je hier nou mee aan?
En dan nog even wat: hoeveel cc moet een kindje van 8.5 maand drinken?
Lars zit nu op 3 flessen (8-12.30-19 uur) Om een uurtje of 3 bied ik hem een liga aan met diksap, de liga gaat prima...diksap totaal niet. Water ook niet, thee ook niet. Hij wil echt niet wat anders drinken als melk, en de melkflessen gaan ook niet meer helemaal leeg.
Ik merk dat zijn ontlasting harder en harder wordt nu er steeds minder vocht in gaat. Hoe pak ik dat aan, en hoeveel cc moet het minimaal zijn?
Dat kennie he, met zijn koemelkallergiequote:Op maandag 31 mei 2010 21:30 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ik zeg: laten Karin, moeilijk, babyfoon uit en laten. Hier was dat ook een paar dagen toen we naar 1 slaapje gingen...
Drinken (anders dan melk) is hier nog steeds niet echt favoriet te noemen. Het cb zei dat er niet echt een minimum is, als in: dat moet je geven. Ontlasting is wel een belangrijke graadmeter natuurlijk. Anders een beetje extra fruit? Zit ook veel vocht in he? En yoghurt??
ja dan zou je naar soja-producten moeten gaan.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:33 schreef mikoxx het volgende:
Er is niet een alternatief voor yoghurt dan? Hmmm...
Voor pepti weet ik het idd niet, maar hier was t minimum tot 1 jr 500cc als 'advies'.
Maar je zegt dat zijn ontlasting harder en harder wordt? Dat is toch niet oke dan? Of valt dat nog mee?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
ja dan zou je naar soja-producten moeten gaan.
Ik geef hem nu halverwege de middag maar een klein flesje melk, dan heeft ie in ieder geval weer wat vocht binnen. ik heb ook al 100 verschillende bekers/flesjes geprobeerd. hij wil gewoon melk. punt.
Opstaande randen! Mijn schoonzusje heeft er een en het lijkt mij ook handig, maar ik vind het veel te duurquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:58 schreef Incantrix het volgende:
Jullie zijn lief!
Nijna, fijn zeg, regelmaat is toch wel iets waar je blij van wordt met zo'n kleine, heb ik gemerkt!
Sorbootje, haha, wat goed! Maar jullie zíjn toch al 2 lekkere wijven?
En wat ik gisteren nog vergat te vertellen: qua eten zijn we ook weer even op het goede spoor: van het weekend hebben we gerapleyt en dat ging zó goed! Stef vond het echt hélemaal leuk en het ging zó goed.. We gaan dus geen prutjes meer voor hem koken en pureren, we gaan gewoon maar verder met rapleyBen er zó blij mee, het was zo leuk.. Lekker met z'n allen aan tafel, lekker zelf eten..
We moeten alleen 'nog even' een blad voor op de tripptrapp kopen, maar die zijn echt duur man! Weet iemand toevallig of dat blad plat is, of dat het opstaande randen o.i.d. heeft? Een gevormd blad is toch wel handig in het kader van de rondvliegende spetters enzo
Oohh, ok, ik kon het niet goed zien op de plaatjes bij de webshops en ik heb geen zin in de prenatal enzoquote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:04 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Opstaande randen! Mijn schoonzusje heeft er een en het lijkt mij ook handig, maar ik vind het veel te duur
Tess ook!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:10 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau krijgt alles gewoon over alle opstaande randen heengemaaid.
Dat klinkt best logisch. Overzichtelijker en letterlijk beter te behappen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je al geprobeerd om hem niet alles in één keer maar beetje bij beetje aan te bieden, Icantrix? Ik geef Ivan soms ook dingen in zijn hand en dan is de kans kleiner dat hij die op de grond gooit. Maar goed, uiteindelijk belandt er toch vrij veel op de grond, behalve als hij rijstwafel aan het eten is want die vindt hij te lekker.
Het schijnt trouwens ook bij oudere kindjes te werken, minder in één keer aanbieden. De dochter (inmiddels 2 jaar oud) van een collega van me at ineens niet meer. Van het consultatiebureau kregen ze de tip om de porties veel kleiner te maken en nu eet ze alles met smaak.
Ow, da's wel een goeiequote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je al geprobeerd om hem niet alles in één keer maar beetje bij beetje aan te bieden, Icantrix? Ik geef Ivan soms ook dingen in zijn hand en dan is de kans kleiner dat hij die op de grond gooit. Maar goed, uiteindelijk belandt er toch vrij veel op de grond, behalve als hij rijstwafel aan het eten is want die vindt hij te lekker.
Het schijnt trouwens ook bij oudere kindjes te werken, minder in één keer aanbieden. De dochter (inmiddels 2 jaar oud) van een collega van me at ineens niet meer. Van het consultatiebureau kregen ze de tip om de porties veel kleiner te maken en nu eet ze alles met smaak.
Xeentje is ook dol op reclamefoldersquote:Op maandag 31 mei 2010 11:40 schreef Twinkly het volgende:
Karin heel herkenbaar! Hier is het zo erg dat als Niels reclamefolders ziet hij helemaal wild wordt en ernaar toe MOET
Het blad zit niet aan de stoel vast. Het moet inderdaad op tafel liggen, en het zit dan vast met 4 zuignappen. Die krijgen ze niet los, ik krijg hem zelf nauwelijks losquote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:54 schreef Stiemie het volgende:
Zit dat blad dan vast aan de trip trap? Ik zag laatst bij Miss Sly thuis zo'n blad, maar dat zat niet aan de stoel zelf vast, maar dat lag op tafel. Wij leggen het eten vaak op een bordje met een placemat met zuignap. Dat werkte bij Linde altijd prima. Esmee is meer van het ontdekken hebben we al gemerktDie heeft binnen 3 seconden dat ding los en het bord op de grond. Meestal leggen we haar eten dan ook op tafel. En je wil ook echt niet weten hoe het er hier na het eten onder de tafel uit ziet.
Ja, ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. We hebben wel rijstebloem, ik denk dat ik de meergranenvariant ga halen, misschien vult die nog wel beter. Probleempje is alleen dat hij nog steeds niet uit de fles drinkt en de tuitbeker niet goed genoeg gaat, maar met een lepeltje valt het ook wel te proberen natuurlijk. Hoeveel ml geef je dan eigenlijk?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:54 schreef Ssserpente het volgende:
Och Twink, slaapgebrek is zo erg, het holt je uit.
Ik herken het wel van Lente. Als zij gestoord wordt tijdens het drinken, wordt ze ook boos zodra ik 'r opnieuw aanleg. Dan gooit ze zich in één keer naar achteren. Ze doet het soms ook nadat ze zelf heeft losgelaten. Dan wordt ze eerst nijdig omdat ze niet meer drinkt en vervolgens omdat ik 'r weer aanleg...Ze lijkt dan ook niet meer in de gaten te hebben waarom ze ook alweer precies boos werd.
![]()
Maar ze haalt het 's nachts niet in in gelukkig.
Kun je anders niet proberen om m 's avonds voor het slapen gaan een flinke fles afgekolfde melk te geven (met eventueel wat rijstebloem?) Dan kan ie daar 's nachts wat langer op teren en lukt het je misschien om de gewoonte te doorbreken.
Ah nee als gewoon op tafel ligt, dan vind ik 'm te duur voor de keren dat we 'm gebruiken. Ik dacht dat ie aan de stoel zat zodat je ook op andere plekken kon eten geven. Dat leek me juist handig. We eten nu toch altijd aan tafel omdat Linde ook mee-eet. En Esmee gooit gewoon graag alles op de grond test graag de zwaartekrachtquote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:59 schreef Xenia het volgende:
[..]
Het blad zit niet aan de stoel vast. Het moet inderdaad op tafel liggen, en het zit dan vast met 4 zuignappen. Die krijgen ze niet los, ik krijg hem zelf nauwelijks los
Het doet mij aan Balki denken. And now we do the dance of joy!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:38 schreef Twinkly het volgende:
haha Niels roept de hele tijd "dai dai dai dai dai"Gelukkig ook het minder lugubere "blahblahblah"
oh! ik dacht dat je aan het leren wasquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:43 schreef Linda2205 het volgende:
[..]Op vakantie
Maar nu weer terug en doe een poging tot bijlezen
Ik moest hardop lachen op mijn werkquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:49 schreef huuphuup het volgende:
Twinkly haha Amélie zei dat ook, liefst tegen wildvreemden in de supermarkt dat daidaidaiDAIDAI! en dan als laatste toegift nog een DAAIerachteraan
hahah lekker subtiel.
dat zouden we kunnen proberen, maar ook daarbij is het de vraag of hij er tegen kan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:27 schreef Stiemie het volgende:
Karin ik zat nog even na te denken over wat je schreef over de yoghurt voor Lars. Mag hij ook geen geitenyoghurt? Dat verkopen ze bij ons bij AH. Ik heb Linde een tijdje geitenmelk gegeven in plaats van gewone koemelk omdat ze toen vaak verkouden was en koemelk zorgde voor meer slijm dan de geitenmelk.
En Amélie en Graeme weer goedgekeurd bij het cb![]()
Esmee krijgt het eten nu echt door
Net gewoon bijna een halve boterham met smeerkaas gegeten. Echt als ze het zelf mag doen eet mevrouw het dus wel
Nu zei het cb dat we na het brood nog een flesje mochten aanbieden. Alleen heb ik zo'n fles-aholic dat die hele fles ook gewoon nog op gaat. Hoe doen jullie dat? Kleinere fles geven of gaat ze vanzelf minderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |