abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82165093
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:33 schreef mikoxx het volgende:
Er is niet een alternatief voor yoghurt dan? Hmmm...
Voor pepti weet ik het idd niet, maar hier was t minimum tot 1 jr 500cc als 'advies'.
ja dan zou je naar soja-producten moeten gaan.
Ik geef hem nu halverwege de middag maar een klein flesje melk, dan heeft ie in ieder geval weer wat vocht binnen. ik heb ook al 100 verschillende bekers/flesjes geprobeerd. hij wil gewoon melk. punt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 31 mei 2010 @ 21:41:06 #252
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_82165388
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

ja dan zou je naar soja-producten moeten gaan.
Ik geef hem nu halverwege de middag maar een klein flesje melk, dan heeft ie in ieder geval weer wat vocht binnen. ik heb ook al 100 verschillende bekers/flesjes geprobeerd. hij wil gewoon melk. punt.
Maar je zegt dat zijn ontlasting harder en harder wordt? Dat is toch niet oke dan? Of valt dat nog mee?
  maandag 31 mei 2010 @ 21:42:00 #253
100412 mefke79
komt goed!
pi_82165437
Allereerst even een dikke voor al het tandjesleed en de slechtslapende mama's. Ik mag absoluut niet klagen, Driekus kwam maar 2 keer vannacht. Helaas was de eerste keer toen ik net echt heel diep in slaap was, dus ik heb de hele dag luciferstokjes nodig gehad.

Karin, geen idee hoe je dat schema uit zijn hoofd moet krijgen. Wij lijken wel schemaloos de laatste tijd. Tis elke dag weer anders, het enige wat hetzelfde is en blijft is honger. Meneer blijft gefixeerd op eten. We hadden gesprek op het kdv vandaag en daar gaven ze ook aan dat Driekus een hongerlapje is. Vanaf morgen gaat ie daar dus mee in het schema van de oudere kindjes en gaan ze em brood geven. Helaas gaat wat grover gepureerd fruit/groente er niet in. Hij weigert het gewoon te eten en geen idee wat we er tegen moeten doen.

Kunnen jullie kindjes ook zo driftig worden? Meneer kreeg zijn zin niet vandaag en werd me toch een potje boos. Echt met krijsen en al. Ik vond het vooral grappig (even dan he) maar dat is natuurlijk niet pedagogisch verantwoord. Hoe leren we em het weer af?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 31 mei 2010 @ 21:46:03 #254
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_82165685
Driftig worden *check*, volgens mij is dat een faaaase Mefke, ik geloof niet dat ze zich bewust zijn van de betekenis van het woordje nee enzo. Daarentegen is het volgens mij wel belangrijk om consequent te blijven. En: positieve benadering he? Beloon het positieve gedrag en negeer het negatieve. Voor een kind is aandacht aandacht, positief of negatief.... het is zo'n valkuil: lief spelen, je laat ze, gemiep, je gaat er naartoe.
  maandag 31 mei 2010 @ 22:12:41 #255
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_82167485
Hullo

Ik probeer echt heel erg bij te lezen van wat er allemaal is gepost het afgelopen weekend, maar het dringt niet echt door, heb wat slecht nieuws gehad enzo. Wij zijn in elk geval weer terug van ons weekendje weg en na één nacht spoken (we denken dat Stef wakker is geworden van het gepraat van 6 volwassenen en toen van zijn apropos raakte van de vreemde omgeving) heeft hij het verder zó goed gedaan.. Echt superlief, hij is zo vreselijk gezellig Ik kijk nu helemáál uit naar onze vakantie!
3!
pi_82169589
Ik merk sinds een paar weken dat we hier weer een soort regelmaat terug hebben. Het overdag slapen vooral was een enorm rommeltje en nu lijkt Iris daar weer aardig haar draai in gevonden te hebben. Moet er nog wel regelmatig een keer uit om muziekje aan te zetten en aai over de bol, maar goed...

Karin, lastig dat huilen, maar ik denk dat het een soort "erdoorheen moeten" is... maar wel lastig.
Luister naar je gevoel hoor.
Qua ander drinken aanbieden, ik zou zeker met Lars niet vanalles gaan proberen (soja spul...) zou het denk ik eerst even met de dietiste overleggen (even bellen) of je dat kan proberen. Zou zonde zijn als hij weer van de wap is omdat hij reageert op iets, terwijl het nu toch best goed gaat als ik het zo lees?!
Mirte dronk ook erg weinig (en nog steeds). Iris drinkt een stuk beter...
Slappe thee lust Lars dat misschien? Of dat je thee doet en dan een heel klein beetje van zn melk erin, misschien wil hij dat wel. Of water met een beetje melk, dus dat je het verdunt...?

Incantrix, wat heerlijk dat je kleine vent het zo goed heeft gedaan!
Slecht nieuws is minder
Fake it till you make it...
pi_82178044
Incantrix. Kusje op je slechte nieuws

Goedemorgen! Lekker geslapen vannacht en dan is het ook nog zonnig! Althans, dat was het toen ik naar het station en naar mijn werk liep. Isabeau was ook weer heerlijk blij vanmorgen. En de weegschaal geeft inmiddels -9 kilo aan. Isabeau moet gaan uitkijken, straks ben ik net zo'n lekker wijf als zij Verder drinkt Isabeau weer elke dag een flesje leeg. (ze heeft laatst immers een paar dagen supergoed uit de fles gedronken... maar na vier dagen gooide ze ineens de kont weer volledig tegen de krib. Ik heb dat hier toen maar niet verteled, omdat het zo'n gebed zonder end werd, maar ze begint het dus weer op te pakken)

Kortom, ik ben blij vandaag!

voor alle lieve mama's hier!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:40:22 #258
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_82178721
ff snelle reactie voor Karin: met Alexa gaat dat hier ook met diksap. Nu heeft ze vier flessen waarvan 2 normale en 1 na de middagboterham van 120 ml met 3 scheppen melk (dus teveel water voor de melk die erin gaat) en idem na de groente. Zo krijgt ze niet teveel voeding, maar wel genoeg vocht....

Inmiddels na drie weken gaat hier bij mevrouw tijdens het middaguur er een paar slokjes water in, maar alleen omdat mama het drinkt

verder voor iedereen helaas nog erg druk dus niet bij machte om veel te posten, maar leef wel heel erg mee met alle mooie en minder mooie verhalen

hier vier boventanden tegelijk dus enorm ellende met billen, slapen, etc. Maizena werkte toch?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:58:20 #259
95408 Incantrix
pi_82181053
Jullie zijn lief!

Nijna, fijn zeg, regelmaat is toch wel iets waar je blij van wordt met zo'n kleine, heb ik gemerkt!

Sorbootje, haha, wat goed! Maar jullie zíjn toch al 2 lekkere wijven?

En wat ik gisteren nog vergat te vertellen: qua eten zijn we ook weer even op het goede spoor: van het weekend hebben we gerapleyt en dat ging zó goed! Stef vond het echt hélemaal leuk en het ging zó goed.. We gaan dus geen prutjes meer voor hem koken en pureren, we gaan gewoon maar verder met rapley Ben er zó blij mee, het was zo leuk.. Lekker met z'n allen aan tafel, lekker zelf eten.. We moeten alleen 'nog even' een blad voor op de tripptrapp kopen, maar die zijn echt duur man! Weet iemand toevallig of dat blad plat is, of dat het opstaande randen o.i.d. heeft? Een gevormd blad is toch wel handig in het kader van de rondvliegende spetters enzo
3!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:59:11 #260
95408 Incantrix
pi_82181088
Holy crap, Takkembah, víer?? Jeumig! erop, hoop dat het allemaal snel achter de rug is (sorry, kan je niet echt helpen verder).
3!
pi_82181261
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:58 schreef Incantrix het volgende:
Jullie zijn lief!

Nijna, fijn zeg, regelmaat is toch wel iets waar je blij van wordt met zo'n kleine, heb ik gemerkt!

Sorbootje, haha, wat goed! Maar jullie zíjn toch al 2 lekkere wijven?

En wat ik gisteren nog vergat te vertellen: qua eten zijn we ook weer even op het goede spoor: van het weekend hebben we gerapleyt en dat ging zó goed! Stef vond het echt hélemaal leuk en het ging zó goed.. We gaan dus geen prutjes meer voor hem koken en pureren, we gaan gewoon maar verder met rapley Ben er zó blij mee, het was zo leuk.. Lekker met z'n allen aan tafel, lekker zelf eten.. We moeten alleen 'nog even' een blad voor op de tripptrapp kopen, maar die zijn echt duur man! Weet iemand toevallig of dat blad plat is, of dat het opstaande randen o.i.d. heeft? Een gevormd blad is toch wel handig in het kader van de rondvliegende spetters enzo
Opstaande randen! Mijn schoonzusje heeft er een en het lijkt mij ook handig, maar ik vind het veel te duur Dus hier wordt het eten nog lekker over de hele tafel gesmeerd
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:06:12 #262
95408 Incantrix
pi_82181315
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:04 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Opstaande randen! Mijn schoonzusje heeft er een en het lijkt mij ook handig, maar ik vind het veel te duur
Oohh, ok, ik kon het niet goed zien op de plaatjes bij de webshops en ik heb geen zin in de prenatal enzo En ja man, nieuw issie 50 euro ofzo? Echt zeg, dat heb ik voor heel die tripptrapp betaald.. Maja, nu we die stoel eenmaal hebben is het ook weer zoiets om het dan zonder blad te doen omdat je het blad te duur vind
3!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:08:06 #263
95408 Incantrix
pi_82181364
En jah, over tafel smeren is voor ons niet zo'n probleem, het is hier toch altijd een takkezooi daar kunnen wij wel tegen, maar hij veegt alles met één armbeweging van tafel en dan kun je het weggooien.. Terwijl hij er dus wel van ging smikkelen in het vakantieparkenhuisje toen hij het niet van het blad van de kinderstoel afgeveegd kreeg daro
3!
pi_82181438
Isabeau krijgt alles gewoon over alle opstaande randen heengemaaid.
pi_82181641
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:10 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau krijgt alles gewoon over alle opstaande randen heengemaaid.
Tess ook!

Och, al dat tandjesled...

Tess kan blokjes in en uit een doos halen
En ze doet de hele dag HOERAA
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:18:23 #266
95408 Incantrix
pi_82181680
Stef ook, gedeeltelijk. Maar in de plaats van 100% van de etenswaren binnen 20 seconden op de grond gooien doet hij er dan zéker 10 minuten over om 85% van het eten op de grond te mikken, dus dan wordt er tussendoor toch een hoop meer geproefd

En Tess, haha, lekker wijffie
3!
pi_82181716
Heb je al geprobeerd om hem niet alles in één keer maar beetje bij beetje aan te bieden, Icantrix? Ik geef Ivan soms ook dingen in zijn hand en dan is de kans kleiner dat hij die op de grond gooit. Maar goed, uiteindelijk belandt er toch vrij veel op de grond, behalve als hij rijstwafel aan het eten is want die vindt hij te lekker.

Het schijnt trouwens ook bij oudere kindjes te werken, minder in één keer aanbieden. De dochter (inmiddels 2 jaar oud) van een collega van me at ineens niet meer. Van het consultatiebureau kregen ze de tip om de porties veel kleiner te maken en nu eet ze alles met smaak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_82181722
Ik vond dat filmpje van Tess echt zó leuk! Wat een heerlijk kind!

Isabeau kan sinds gisteren trouwens ook op commando in haar handjes klappen Ze klapt alleen nog wel eens mis
pi_82181777
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je al geprobeerd om hem niet alles in één keer maar beetje bij beetje aan te bieden, Icantrix? Ik geef Ivan soms ook dingen in zijn hand en dan is de kans kleiner dat hij die op de grond gooit. Maar goed, uiteindelijk belandt er toch vrij veel op de grond, behalve als hij rijstwafel aan het eten is want die vindt hij te lekker.

Het schijnt trouwens ook bij oudere kindjes te werken, minder in één keer aanbieden. De dochter (inmiddels 2 jaar oud) van een collega van me at ineens niet meer. Van het consultatiebureau kregen ze de tip om de porties veel kleiner te maken en nu eet ze alles met smaak.
Dat klinkt best logisch. Overzichtelijker en letterlijk beter te behappen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:21:26 #270
95408 Incantrix
pi_82181786
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:19 schreef Claudia_x het volgende:

Ow, da's wel een goeie Brood leggen we wel elke keer met 1 a 2 korstjes tegelijk neer, maar als er bijv. een banaantje bijgaat legden we die tot nu toe in één keer neer (wel in stukjes, maar wel alles ineens dus).

Thnx voor de tip! We geven hem inderdaad ook wel eens stukjes aan hoor, zeker omdat niet alle etenswaren even makkelijk te pakken zijn

Haha, Isabeau, wat lief
3!
pi_82181994
Minder stukjes in een keer aanbieden werkt hier heel goed, anders raakt hij in de war. En als het op de grond valt houd ik het onder de kraan en geef het weer

Mag ik even klagen Niels wil nog steeds bijna niet drinken overdag en dat haalt hij 's nachts in. Hij wordt zo enorm boos als ik hem weer aan probeer te leggen als hij gestopt is met drinken (na een paar slokjes al). Dit is nu al bezig vanaf 4 maanden maar het wordt steeds erger, ik ben echt kapot ondertussen en kan niet eens meer lachen, heb het constant koud, kan me niet concentreren. Ik zit er aan te denken om hem 's nachts te troosten ipv te voeden of als dat niet werkt een halve voeding en daarna troosten. Maar ik ben een beetje bang dat hij dan nog steeds overdag niet drinkt en dan te weinig groeit.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_82182103
Twinkly, dat kun je toch gewoon proberen? Als het niet werkt merk je het snel genoeg!
pi_82182503
Ja, is ook zo, ik kan niet helder denken Ik heb er ook niet zoveel zin in nog minder te slapen omdat hij alleen maar huilt...
pi_82182987
terug voor Sorbo. Fijn dat het zo goed gaat!
En Isabeautje kan in haar handjes klappen, wat goed!

En Tess doet Hoeraaaa

Takkembah, vier boventanden tegelijk... wat zielig Maizena werkt als de plekjes open/nat zijn.
McLaura had laatst Zarqa billenspray getipt en in dit topic staan nog meer tips: [OUD] Het kapottebillentopic. Wat helpt en wat niet?
Ikzelf ben blij met Bepanthen, terwijl Sudo echt niks doet. Maar ik ga volgende keer wel die Zarqa proberen.

Twinkly, ik heb hier ook weleens gelezen dat je dan 's nachts steeds minder moet geven zodat ze eraan wennen dat de nachtvoedingen minder worden en de dagvoedingen meer. Wat Sorbo zegt, ik zou het zeker proberen. Sterkte meis. Niet fijn als je zo oververmoeid bent.

Wij hebben ook dat triptrap tafelblad en ben er erg blij mee. Niet eens zozeer omdat dan alleen dat blad (en de grond) vies wordt, maar vooral omdat ze zich niet kan bezeren aan de tafelranden. Het blad heeft afgeronde zijkanten en hoeken. Er zitten ook verschillende onderleggers bij, sommigen ook nog educatief, dus ik vond het het geld wel waard.

Flower, gaat het beter vandaag?

Micoxx, lijkt de paracetamol al wat te werken 's nachts?

Hoe gaat het met Rocka en L?

Weet iemand hoeveel melk teveel is met 8 maanden? Xeentje krijgt nog steeds 5 flesjes (die ze nog maar half leeg drinkt). Moet ik dat perse gaan afbouwen? Ik ben bang dat ze dan weer niet door gaat slapen 's nachts.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:54:14 #275
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_82183015
Zit dat blad dan vast aan de trip trap? Ik zag laatst bij Miss Sly thuis zo'n blad, maar dat zat niet aan de stoel zelf vast, maar dat lag op tafel. Wij leggen het eten vaak op een bordje met een placemat met zuignap. Dat werkte bij Linde altijd prima. Esmee is meer van het ontdekken hebben we al gemerkt Die heeft binnen 3 seconden dat ding los en het bord op de grond. Meestal leggen we haar eten dan ook op tafel. En je wil ook echt niet weten hoe het er hier na het eten onder de tafel uit ziet.

Gisteren heeft Esmee trouwens voor het eerst een halve boterham op Steeds een stukje voor haar op tafel neerleggen en ze stopte het gewoon in haar mond. Met de lepel eten is nog steeds geen succes, maar onze dames zijn dan ook heel erg van het zelluf-doen.

Twinkly baby's gaan zichzelf echt niet zonder reden uithongeren hoor. Als hij niet ziek is, komt Niels echt wel voor zijn natje en zijn droogje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')