Welke jongensnaam? Ik vind die namen lieflijk bij elkaar passenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Esmay vind ik wel weer leuk, die versie kon ik nog niet.
Ik ben eigenlijk ook best wel blij dat het geen jongetje geworden is, kan me nu niet meer voorstellen dat ik die naam leuk vond. Terwijl ik nog wel steeds helemaal gek ben van Isa & haar volledige naam Jamie Isabella.Zou leuk zijn als ik ooit nog een Isa & Eva zou hebben.
Remmet ken ik niet, maar Remmelt wel, da's een oud-Nederlandse naamquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:47 schreef Ciscostar het volgende:
Laatst date een vriendin van me met een Remmet. Had nog nooit van die naam gehoord, vroeg eerst of het een buitenlander wasMaar bleek gewoon nederlands te zijn.
Wat is de functie van die accenten? Wat doet het met de uitspraak, zeg maar? Ik zie het niet namelijkquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:40 schreef Smeej het volgende:
Hier is het Esmay Myrthe en dan nog met de nodige accenten Esmáy Myrthè
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:39 schreef Poppedein het volgende:
Wij hadden hier van de week een mannelijke M e x x, wel met dubbel x dus
Maar hopelijk niet met die spaties ertussen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:39 schreef Poppedein het volgende:
Wij hadden hier van de week een mannelijke M e x x, wel met dubbel x dus
Jente is joodsquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:27 schreef debuurvrouw het volgende:
In het durp is een y i n t h e geboren.
Ik hou sowieso niet zo van die diep-fries namen (sorry Vlindur) maar dit is wel een héél creatieve variant.
dat doen we wegens naam googelenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar hopelijk niet met die spaties ertussen?
Maarr waarom is dat zo erg als het een naam van een onbekende betreft?quote:
Waarom niet?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:36 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik vind Jente oook een hele mooie naam; en zou Jens voor een jongen ook leuk vinden...
maja ik wil geen kindje die een naam heeft die teveel op mijn eigen lijkt...
Omdat ze dan komen dreigen om je in elkaar te slaanquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maarr waarom is dat zo erg als het een naam van een onbekende betreft?
niet handig lijkt me...quote:
Nou, Rienk heet Rienk omdat we het een mooie naam vinden die je maar op een manier kan uitspreken, ook wilden we niet een te populaire naam omdat een Jesse hier (Friesland) met nog 4 Jesse's in de klas zal zitten, de kans dat er nog een Rienk bij hem in de klas zal zitten lijkt me vrij klein. Ook kun je hem niet afkorten, ben ik niet zo'n van fanquote:Op woensdag 26 mei 2010 07:14 schreef Vanyel het volgende:
Persoonlijk vind ik zo'n Nederlands accent op Engelse schrijfwijze best verwarrend. Hebben jullie die keus gemaakt voor het oog of de uitspraak? Of heel iets anders?
Maar dat ligt er dan waarschijnlijk aan dat Isa twee lettergrepen heeft. En jouw naam denk ik ook (iris?)quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Worp?![]()
Ik denk trouwens dat Rienk vaker Rie zal zijn.
Ook niet af te korten namen worden verkleind, Isa wordt ook vaak Ies genoemd.
En ik zelf word vaak Ier genoemd.
Nee hoor dat is heel normaal, dan maak je namen idd eerder langer dan korter.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Nee Bart wordt niet zo snel Ba nee.
Dan maak ik het kleiner Bartje.
Ik denk dat het aan mij ligt.
Ik hoorde net in de lift 'Lotus' kon de naam wel maar ik vind 'm mooi!
Friese namen zijnquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:35 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nou, Rienk heet Rienk omdat we het een mooie naam vinden die je maar op een manier kan uitspreken, ook wilden we niet een te populaire naam omdat een Jesse hier (Friesland) met nog 4 Jesse's in de klas zal zitten, de kans dat er nog een Rienk bij hem in de klas zal zitten lijkt me vrij klein. Ook kun je hem niet afkorten, ben ik niet zo'n van fanWe wilden ook perse een Friese naam en ook de 2e naam moest Fries zijn. Rienk is verder niet vernoemd, dat wilden we expres niet, krijg je scheve gezichten van
![]()
Rienk Bowe is het geworden![]()
Voor een 2e kindje komen er ook weer 2 namen. Een Yente 'nogwat' en voor een jongetje staat nog niks vast.
J. is alweer begonnen met namen, 'Worp' en 'Sierd' zijn al weer langs geweest![]()
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:06 schreef Sorbootje het volgende:
Ik maak trouwens korte namen ook langer. Mijn man noem ik met enige regelmaat B u bbeleboepsieEn uiteraard sinds we getrouwd zijn hubba bubba.
Hahaquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:13 schreef Stiemie het volgende:
Oh ja ik vind Jesper zo leukEn ook leuk bij Linde. Bij allebei kan je de e door een a vervangen. Maar om daar nou een derde voor te gaan maken
![]()
Overigens wordt Linde vaak Linnespinnie, Linne, Linnepinne, Spinnetje, Lintje en nog veel meer dus niet echt afgekort
En Amelie stond hier ook een tijdje op ons lijstje voor Esmeequote:Op woensdag 26 mei 2010 11:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Haha
Amélie wordt vaak Amélietjepietje of als ze zielig is Amélietjezielepietje
en ook vaak Améliefje. Maar eigenlijk zeggen we allebei tot nu toe nog steeds Amélie, wordt niet afgekort ofzo.
Linde heeft hier trouwens een tijdje op de lijst gestaan voor een tweede kindje![]()
Noa vind ik niet mooi. Komt waarschijnlijk doordat ik het parfum Noanoa zo vies vindquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:26 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind het zo jammer dat Noa ontzettend popu is geworden.
Blijf het leuk vinden.
Opzich maakt popu naam niet uit voor mij alleen Noa hoor je in de buurt heel veel.
Isa schijnt ook in de top 20 te staan maar hoor ik hier nooit.
Ik geloof dat 'Chayenne'/'Chenaya' ook helemaal in is.. word er helemaal mee doodgegooit.
In elke spellings vorm.
Ik ben heel benieuwd hoe Minisproetje heet! PM es?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:07 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Friese namen zijnHoewel ik voor een eventuele tweede geen idee heb of we weer voor een friese naam gaan. Friese jongensnamen vind ik helemaal moeilijk....
Sharonaquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:31 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Chayenne, Cheyenne etc... afgrijselijk! Net als Shania, Shanaya enzo. Die kinderen worden gewoon geboren met een gouden ketting met hun naam om hun nek.
Isabimboquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:34 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau, Isabeautje, Isabeaus, Isababy, Isadepisa, Babybeau, Ducky (van Duckybeau), De Beau en zo kan ik nog wel even doorgaan
Doet me aan Libresse denken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:43 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat vind ik ook van Destiny's die worden ook met gouden ketting geboren.
Of Latisha, Latoya, Hope, Faith, Miranda, Esmeralda.
Terwijl ik Liberty dan wel weer leuk vind.![]()
Een tijd terug is er in onze straat een charity geboren... Charity.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:43 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat vind ik ook van Destiny's die worden ook met gouden ketting geboren.
Of Latisha, Latoya, Hope, Faith, Miranda, Esmeralda.
Terwijl ik Liberty dan wel weer leuk vind.![]()
Is goed! Dan ga ik nu gelijk een lader zoeken, want hij is haast leeg!quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:59 schreef Sorbootje het volgende:
Weet je wat? Ik sms je straks wel even
Charity vind ik écht verschrikkelijk. Alsof je 't kwakje van de vader uit liefdadigheid hebt gekregen...
quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:21 schreef Orea het volgende:
Maak je er toch Limoni vandan valt het niet zo op
Linaquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:06 schreef Basboussa het volgende:
Ik vond/vind Solveig dus ook een schitterende naam.... En ik vind Teun zo leuk voor een jongen, maar dat wordt het hem echt niet. Kan de man niet uitspreken, en de man is niet de enige.
Voor een jongetje hebben we volgens mij al een naam, dezelfde als de jongens-optie bij Beisan, maar voor een meisje zijn we niet uit. Denk niet dat we voor een andere plaats/stad gaan (alhoewel Qalansaweh), waarschijnlijk wel iets Arabisch, of 'universeels', zonder een te hoog Fatima gehalte. Suggesties zijn welkom
quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Lina![]()
Amina en Amira vind ik ook mooi <3 Net als Jamila.
Hadiya, Zorah, Saraï, Ikram.
Ehm. Dat was mijn Arabische namen inspiratie
oeh en Noor en Rania natuurlijkom de Jordaanse sfeer erin te houden.
Zorahquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Lina![]()
Amina en Amira vind ik ook mooi <3 Net als Jamila.
Hadiya, Zorah, Saraï, Ikram.
Ehm. Dat was mijn Arabische namen inspiratie
oeh en Noor en Rania natuurlijkom de Jordaanse sfeer erin te houden.
ik vind je jongens-optie erg mooi! (als ik het goed onthouden heb.)
Hihi teun![]()
Een vriendinnetje van mn zusje heeft een kind met een Marokkaanse jongen en zij hebben het ventje Brahim genoemd. Het was een compromis want zij wilde geen Arabische naam, maar als ze Brahim snel zou uitspreken dan klonk het nog een beetje als Brian ofzo
Ezraquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:18 schreef oh-oh het volgende:
Lina ja, zo heet mijn nichtje![]()
En Zora, en Ezra en Naima en idd Noor![]()
Reza vind ik ook mooi.
hetzelfde met de mijnequote:Op woensdag 26 mei 2010 16:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn naam eindigt ook op een a. Maar volgens mijn is het niet echt een pauper naam.
Is het niet Ibrahim?quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:35 schreef huuphuup het volgende:
Ja Brahim is ook normaal geloof ik onder Marokkanen. Of tenminste, ik had het ook wel eerder gehoord
Maar ik vond het zo suf dat zij Brahim wél acceptabel vond want als je het snel uitsprak dan was t net of het geen marokkaanse/arabische naam was
Ik ben heel benieuwd wat jullie bedenken uiteindelijk.Vind het best leuk om eens een hele andere namenhoek te zien.
Ezra vind ik zo een mooie naamquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:45 schreef Belana het volgende:
[..]
Ezra(mijn jongste zoon
)
Ik vind Aram mooi
De oudste heet Liamquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:47 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ezra vind ik zo een mooie naam![]()
Hoe heet je andere zoon?
Aram vind ik ook mooi.
En mijn naam eindigt ook op een a en is heul niet pauper
Woei Brenda, dat had ik bij jou helemaal niet in gedachtenquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:48 schreef Belana het volgende:
[..]
De oudste heet Liam
Mijn naam eindigt ook op een a... en ik vind het best wel een kamper naam... maarja...ik moet het ermee doen he... (Brenda...)
Nee jij bent heul geen Brenda niequote:Op woensdag 26 mei 2010 17:24 schreef Belana het volgende:
Nee, ik ben geen Brenda-material hemaarja, ik moet het er echt mee doen LOL
Ra ya vind ik erg mooi!!
Ezra is mooier ja, vind ik ook wel, ik denk dat ik nu Aram zou kiezen voor de oudsteMaargoed, Liam past bij hem hoor
ff stiekem, links Ezra, rechts Liam
[ afbeelding ]
Jou naam vind ik juist zo mooiquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Bij ons woonde vroeger een Marokkaans jongetje in de straat die heette EzraEn mijn achter-achterneef schijnt ook zo te heten.
En ik vind mijn eigen naam ook vreselijkMaar wat moet je dan he?
Ja, nee, dat vind ik ook niks. Carla ben ik nu al gewend.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:08 schreef ferrari_rood het volgende:
@vindur jij kan je nog Caroline laten noemen. Dat is toch je officiele naam?
@TF wat is jouw naam dan?
En Ezra ken ik als arabische naam
Kan wel maar ik moet het er mee doen en ik vind er niks anquote:
Sahar, Abia, Faizah, Hasna, Nadia...quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:06 schreef Basboussa het volgende:
Ik vond/vind Solveig dus ook een schitterende naam.... En ik vind Teun zo leuk voor een jongen, maar dat wordt het hem echt niet. Kan de man niet uitspreken, en de man is niet de enige.
Voor een jongetje hebben we volgens mij al een naam, dezelfde als de jongens-optie bij Beisan, maar voor een meisje zijn we niet uit. Denk niet dat we voor een andere plaats/stad gaan (alhoewel Qalansaweh), waarschijnlijk wel iets Arabisch, of 'universeels', zonder een te hoog Fatima gehalte. Suggesties zijn welkom
Nee, van 'Car' word je vrolijkquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, dat vind ik dan ook wel erg mooi Kat. Katja vind ik ook leuk trouwens.![]()
Mijn naam kan je ook nog eens niet leuk afkorten.Maai. Dat klinkt als een commando.
En ik vind officiele namen vaak zo mooi.
Catharina of Maria.
ik hou er wel van.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:07 schreef cattie het volgende:
Maai![]()
Klinkt als een made. Sorry. Maaike vind ik wel leuk trouwens.
![]()
Als ik mijn volledige namen, titel en aanspreektitel gebruik klinkt het wel heel chique. Lijkt het net of ik echt wat voorstel.
Serieus?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:22 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Bij ons stond Maaike op het lijstje voor de dochter
Ik vind het wel een lieve naamquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Serieus?Gelukkig heeft ze nu wél een mooie naam.
Ik verkijk me er vast op, maar vind het zo'n koeiennaam.
Idem hier eigenlijkquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:13 schreef lily het volgende:
Ik heb mijn naam altijd wel mooi gevonden eigenlijk..niet super maar gewoon leuk.
hihi s vast omdat je al zo lang aan die naam vastzit, ik vind het wel een leuke naamquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 mei 2010 08:31 schreef Orea het volgende:
Soms denk ik trouwens wel eens dat mijn moeder een beetje koekkoek was
Als ik een jongen was geweest, had ik Svenkai geheten(ook echt aan elkaar en die combi)
Leuke namen los van elkaar, maar bij elkaar (spreek het maar eens uit)
Nee, ben toch wel blij dat ik een meisje ben
De naam is mijn smaak totaal niet, maar vond hem nog stommer toen ik hoorde dat de ouders Wesley en Nellie heten. Wesley,Nellie en Jaileyquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:09 schreef LadyS het volgende:
Ik weet niet of het hier al genoemd was, maar een of andere BN'er had een dochter genaamd "Jailey" gekregen. Ik had meteen de associatie met een gevangenis..
Ik ken ook meer meisjes die Reza heten dan jongens. Vind het ook leuker voor een meisje eigenlijk.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:27 schreef Poppejans het volgende:
[..]
De naam is mijn smaak totaal niet, maar vond hem nog stommer toen ik hoorde dat de ouders Wesley en Nellie heten. Wesley,Nellie en Jailey![]()
Ezra vind ik ook leuk, maar dan wel echt voor een jongen!
zo vind ik Reza voor een meisje helemaal geweldig, maar dat schijnt ook een jongensnaam te zijn.
Ja he! Wolf en Rezaquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:29 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik ken ook meer meisjes die Reza heten dan jongens. Vind het ook leuker voor een meisje eigenlijk.
en ik ookquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:44 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heet E ster en dat vind ik helemaal prima![]()
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:21 schreef Sorbootje het volgende:
Wij hebben geen -h nodig!
Een van mijn vroegste herinneringen is trouwens dat mijn moeder me voor het eerst naar de peuterspeelzaal bracht en dat ze mijn naam noemde: "Dit is Ester, zonder -h"
En ik maar voelen aan mijn hoofd... ik had toch écht wel haar!!
Mijn zus heet M aritquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:22 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel erg blij met mijn naam Iris.
Vooral omdat 't bijna Maartje of Marít was geweest.
Alleen wil dat zelfs na jaren vaak niet doordringen tot mensen die me steevast Esther blijven schrijvenquote:
Als er ooit een tweede komt, en het is een meisje en je vindt het niet erg dat er nog een Luuke op de wereld rondloopt, dan staat die naam errug hoog op ons lijstje.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:10 schreef Lishe het volgende:
Dank je BarbaBientje. Ik blijf het zo leuk vinden, reacties op hun namen. En ik wacht nog steeds op een Luuke ergens. Lijkt me zo leuk!
ik vind het ook een supermooie naamquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:01 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Als er ooit een tweede komt, en het is een meisje en je vindt het niet erg dat er nog een Luuke op de wereld rondloopt, dan staat die naam errug hoog op ons lijstje.
Nohhhhhquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:22 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel erg blij met mijn naam Iris.
Vooral omdat 't bijna Maartje of Marít was geweest.
Je begrijpt het niet helemaal volgens mijquote:Op donderdag 27 mei 2010 18:23 schreef FP128 het volgende:
Nohhh.. komop,dat is geen naam,dat is een scheldwoord.
Zie je het al voor je in de bioscoop dat je vriendin je roept als
je de weg niet kan vinden? " Nooooooooh hier!"
Alsof je een karikatuur uit een StarWars film aanhaalt.
Het zou bij ons de 2e naam geworden zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik ben ook 1.80.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:14 schreef innepin het volgende:
Poppedein(tje), ik sluit me bij Huup(ske) aan, niks mis met jouw naam hoor!
Lishe, dat kan ik me goed voorstellen. Mijn moeder wilde mij heel graag een -ke of -je naam geven, maar dat hebben ze niet gedaan omdat ze al bedacht hadden dat ik ws lang zou zijn en dan staat het raar vonden ze. Ik ken dan wel weer een Claartje die iets van 1.85m is trouwens. Dat is dan wel weer grappig maar het staat natuurlijk wel wat raar.
ja!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:39 schreef Lishe het volgende:
Ik ook.En mensen zeggen dan: da's een hele Liesss. Prutskoppen.
buuf, kliekJE beginnen?
Een keer in de zes weken.quote:
Ocharmequote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:56 schreef innepin het volgende:
Ik ben niet verantwoordelijk voor mijn moeders gedachtengangen en beslissingen hèDie wilde mij Doron noemen. Ik bedoel maar.
Ik dacht alleen even mee te kunnen praten
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:15 schreef Lishe het volgende:
Bodpa, ik lees het nu pas! Nee, coool juist!
Haha ik had eerder een vriendje, Michael...en ijn kleine broertje heet Kevin!quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:22 schreef Pyttpytt het volgende:
Leuk, die site!
Ik vind het verband tussen naamgeving en sociale klasse super interessant. Zou daar graag wat meer over lezen. Ook over de namen van broers en zussen, daar schijnt ook een soort patroon in te zitten. Zo schijnen er enorm veel Kevins rond te lopen met een Michael als broer. Grappig vind ik dat.
Misschien was het wel dezelfdequote:Op donderdag 3 juni 2010 20:32 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik zat in de klas bij een Kevin, en zijn oudere broer heet ook al Michael.
Nope, dan was 't een anderquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:52 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
@ Sorbootje: Dat was op het Cobbenhagencollege in Tilburg [nu 2College Cobbenhagen].
ja :-D die combi ken ik ook! En een Emma en Lottequote:Op donderdag 3 juni 2010 20:34 schreef Poppedein het volgende:
Net zoals Ni(e)ls en Lars...is ook een veelvoorkomende combi!
Ik ken ook een Joost uit Sittardquote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:15 schreef lily het volgende:
Ik ken alleen een Joost uit Sittard (mijn neef)
Het zou zomaar kunnenquote:
Dan ken ik m niequote:
Start met een 'I' en staat op mijn lijstjequote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:35 schreef innepin het volgende:
Ik weet wel een leuke meisjesnaam voor jullie
quote:Op maandag 7 juni 2010 17:38 schreef Poppedein het volgende:
Mijn ongeboren nog te verwekken nichtje heet Arie![]()
![]()
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:31 schreef Saffier het volgende:
Ik vind het geloof ik nog moeilijker om nu een naam te verzinnen dan voor Tobias...
Wie heeft er suggesties? Meer dan 1 lettergreep en mag niet beginnen met een 'J'...
Jawel joh, beetje overhalen...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:38 schreef Saffier het volgende:
[..]
Start met een 'I' en staat op mijn lijstjeAlleen niet op het lijstje van mijn man ben ik bang
We zoeken trouwens jongens en meisjesnamen al heb ik voor een knulletje al wel wat op voorraad...
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:03 schreef innepin het volgende:
[..]
Jawel joh, beetje overhalen...Helpt het als ik zeg dat ik erg blij ben met mijn naam?
BE, wat voor naam heb jij dan?
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:10 schreef innepin het volgende:
Ohhh jouw naam! Nee die weet ik wel. Ik dacht dat je bedoelde dat je nog een kindernaam in voorraad had ofzo
Zeg dat lijstje es? Ben wel benieuwd!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef innepin het volgende:
Ik zou het voor een jongetje niet moeilijk vinden. Heb best een lijstje met leuke namen. Het moeilijke zou alleen zijn dat D. ze stuk voor stuk afkeurt
Voor een meisje zijn we 't al wel eens![]()
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar die begint weer niet met een J.![]()
Voor een jongetje zou ik het moeilijk vinden geloof ik.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef innepin het volgende:
Ik zou het voor een jongetje niet moeilijk vinden. Heb best een lijstje met leuke namen. Het moeilijke zou alleen zijn dat D. ze stuk voor stuk afkeurt
Voor een meisje zijn we 't al wel eens![]()
Zeg schatten, hier héb ik toch niets aan??quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:08 schreef huuphuup het volgende:
Wij zijn nog steeds bij dezelfde namen geloof iken ik vind ze nog steeds leuk
We hebben nu wel een andere tweede naam voor een meisje. Een Indische naam wordt dat, niet zo heel standaard is ie (hoewel in Indonesië wel) en het is naar B.'s oma.
Jongens meisjes of beide?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:12 schreef Saffier het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zeg schatten, hier héb ik toch niets aan??
Ik wil lijstjes!!
BE ik vind jouw naam
Jacob zou de 2e naam zijnquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef oh-oh het volgende:
David, Abel, Isaac en Caleb vind ik ook echt mooi.
En Jacob vind ik zo leuk
Niet doen, Juno is zeer zeker eerstenaamwaardigquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:46 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Jacob zou de 2e naam zijn
Kaïn Jacob Sawyer
en Rosa Elisabeth Juno
Dat vond ik ook, hij nietquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Niet doen, Juno is zeer zeker eerstenaamwaardig
Wat veel Bijbels!quote:
Noem jij eens een leuke jongensnaam dan, weet je wat voor een kutklus dat isquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:09 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wat veel Bijbels!
Alleen Elias vind ik uit dit lijstje leuk, je meisjeslijst heb je geloof ik ook wel eens gepost, daarvan vond ik dan weer bijna alles leuk
Een vriendin van me is het zelf gaan doen, de dag na de geboorte, want ze hadden echt onenigheid over de naam nog steeds, en dr vriend lag nog te pitten, ze dacht ik ga snel ffquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:10 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
hij geeft kindjes aan hedus als ik tegenwerk dan kan hij t stiekem veranderen in hermien
En ik maar verzinnen van wie ik dat ook alweer gekregen hadquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Heb je nog wat aan dat boek gehad eigenlijk Saffier?
Die bijbelse namen, dat is natuurlijk zo achterhaald inmiddels, straks weet niemand meer dat die namen uit de bijbel komen.quote:
zo hebben wij het ook gebruikt ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:13 schreef Saffier het volgende:
[..]
En ik maar verzinnen van wie ik dat ook alweer gekregen had![]()
![]()
Het ligt hier naast me voor inspiratie (en hylariteit) maar tot nu toe vind manlief niets leuk
Dat Rockingnames boek toevallig? Die vind ik ook zowel hilarisch als tofquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:13 schreef Saffier het volgende:
[..]
En ik maar verzinnen van wie ik dat ook alweer gekregen had![]()
![]()
Het ligt hier naast me voor inspiratie (en hylariteit) maar tot nu toe vind manlief niets leuk
Ja dat is ook retemoeilijk, ik vind echt amper een jongensnaam leuk dus ik snap je wel!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:11 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Noem jij eens een leuke jongensnaam dan, weet je wat voor een kutklus dat is
Efraim vond ik erg mooi
Efraim & Wolf
maar die werd geveto'd
Lex was een goede tweede hier
Elin & Lex
Ja, die wil ik ook hebben! Echt geinige,en vreselijke namen staan daar inquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:16 schreef innepin het volgende:
[..]
Dat Rockingnames boek toevallig? Die vind ik ook zowel hilarisch als tof
Nee, het Bijbelse voornamen boek. Dat heb ik ooit in een hormonale bui aangeschaft, drie keer van voor tot achter gelezen en nu heeft Saffier hetquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:16 schreef innepin het volgende:
[..]
Dat Rockingnames boek toevallig? Die vind ik ook zowel hilarisch als tof
mwoah, Kain met puntjes is ook niet al te populair, maar door dat bijbelse verhaal zou ik me niet laten weerhoudenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Die bijbelse namen, dat is natuurlijk zo achterhaald inmiddels, straks weet niemand meer dat die namen uit de bijbel komen.
Ik zou wel altijd ff de betekenis checken, maar dat geldt ook voor niet bijbelse namen
Wolf? nee die komt er hier niet inquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:16 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja dat is ook retemoeilijk, ik vind echt amper een jongensnaam leuk dus ik snap je wel!
Efraimdan denk ik meteen aan een erg buitenlands kind
Elin&Wolfik vind het echt wel stoer staan zo bij elkaar!
maar dat vond je wederhelft niks? Te ''apart'' ? er heten echt wel meer mensen zo
Tobias en (A)bra(ha)mquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:24 schreef Saffier het volgende:
En dan helemaal dubbel liggen om namen die je niet uit kan spreken. En na lang oefenen het 10 keer achterelkaar opzeggen zonder je tong te breken erover. Als dat lukt gaat de naam door naar de volgende rondeWeet jij wel hoeveel namen er door zijn
Tobias is ook een bijbelse naam, zou ergens leuk zijn als we weer iets uit die hoek kunnen halen, maar het is geen must. Daarom is dat boekje zo leuk nu!
Ik ken iemand die zo heet. En die noemen ze dus Sal.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:33 schreef innepin het volgende:
Salomé heb ik ook nog een keer voorgesteld. Maar ik zit dan toch met het Bijbelse verhaal, dat dan weer niet zo leuk is.
Ja die jongen heet dus ook ook Salomon natuurlijkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:47 schreef innepin het volgende:
Mja iets met een sloerie die het hoofd van iemand (Petrus of zo'n andere heilige ofzo) op een zilveren plaat eist.
Nog steedsquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:13 schreef Kleurdoos het volgende:
nou, hier waren we eigenlijk er ook al uit, maar bij een volgende wil ik sowieso andere namen, anders voelt t niet goed ofzo..
dus
Rosa
&
Kaïn
ja die van die meppende broer ja
Dat is mij te Knabbel en Babbel hoor.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Las net op BB Lotus met zusje Lexus.
Lotus & Lexus.
ik ken een lotus, lexus en Lincoln Diesel... Die mensen zochten t blijkbaar in de automerken en toyota en mitsubitsi waren net iets te aziatischquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Las net op BB Lotus met zusje Lexus.
Lotus & Lexus.
Caleb is hier ook over gesproken (maar het is David geworden)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef oh-oh het volgende:
David, Abel, Isaac en Caleb vind ik ook echt mooi.
Hier zou het (kans van o,oooo%) Isa en Evi zijnquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:47 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar knabbel & babbel waren heel leuk samen.
Dat hoor ik ook weleens over de roepnaam die we willen voor een 2de meisje.
Dan krijg je Isa & Eva.. ik hou ervan.
Evie en Isa zou hier ook mooi zijnquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier zou het (kans van o,oooo%) Isa en Evi zijn
Beiden even leuk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:06 schreef lily het volgende:
[..]
Caleb is hier ook over gesproken (maar het is David geworden)
ja, mooi hehquote:
Hier mag er met 8 weken nog niet over namen gesproken worden. Meneer wacht zeker weer tot hij een visioen krijgt terwijl hij onder de douche staat...quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:34 schreef lily het volgende:
[..]
ja, mooi heh![]()
Waren we zomaar in 1 keer uit. Ik was net 8 weken zwanger.
Wat vindt je van Leah?
Echtgenoot:Ja!
oke
quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:40 schreef Basboussa het volgende:
Of Alewander en we noemen hem Wander....
nouja hier was t dus net zo met Rosaquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:34 schreef lily het volgende:
[..]
ja, mooi heh![]()
Waren we zomaar in 1 keer uit. Ik was net 8 weken zwanger.
Wat vindt je van Leah?
Echtgenoot:Ja!
oke
Check, anders denk ik het steeds verkeerd als ik het lees.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:54 schreef lily het volgende:
Op zn Engels hoewel David vaak op zn Nederlands uitgesproken wordt wat ik ook heel mooi vind.
Zo heten mijn achternichtjes ook!!quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier zou het (kans van o,oooo%) Isa en Evi zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |