abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:07:40 #126
108648 cattie
lieve moeder
pi_81940199
Maai Klinkt als een made. Sorry. Maaike vind ik wel leuk trouwens.
Als ik mijn volledige namen, titel en aanspreektitel gebruik klinkt het wel heel chique. Lijkt het net of ik echt wat voorstel.

[ Bericht 5% gewijzigd door cattie op 26-05-2010 21:12:53 ]
pi_81940487
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, dat vind ik dan ook wel erg mooi Kat. Katja vind ik ook leuk trouwens.
Mijn naam kan je ook nog eens niet leuk afkorten. Maai. Dat klinkt als een commando. En ik vind officiele namen vaak zo mooi. Catharina of Maria.
Nee, van 'Car' word je vrolijk
Ik ben geen auto

Jou naam vind ik wel mooi net als Meike
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81940585
Carrie
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:16:18 #129
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_81940856
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:07 schreef cattie het volgende:
Maai Klinkt als een made. Sorry. Maaike vind ik wel leuk trouwens.
Als ik mijn volledige namen, titel en aanspreektitel gebruik klinkt het wel heel chique. Lijkt het net of ik echt wat voorstel.
ik hou er wel van. En dan kom ik met mijn boerige naam. Het wordt ook nooit wat dan hè.

Ik vind Noor mooi. En Philine, Lina, Isabel... Voor een dochter dan hè. niet voor mij. En nee, die dochter die komt er niet.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:22:44 #130
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81941361
Bij ons stond Maaike op het lijstje voor de dochter
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_81941437
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:12 schreef lily het volgende:
Carrie

Carrie
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:25:56 #132
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_81941650
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:22 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Bij ons stond Maaike op het lijstje voor de dochter
Serieus? Gelukkig heeft ze nu wél een mooie naam. Ik verkijk me er vast op, maar vind het zo'n koeiennaam.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:29:38 #133
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81941913
Ik vind al die verkleinnamen niks eigenlijk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_81942093
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:23 schreef Vlindur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Carrie
ieee

Ik dacht aan "Sex and the City" Carrie
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:33:26 #135
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81942194
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:25 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Serieus? Gelukkig heeft ze nu wél een mooie naam. Ik verkijk me er vast op, maar vind het zo'n koeiennaam.
Ik vind het wel een lieve naam Maaikietje maakte mijn middelste er van
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:39:17 #136
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81942707
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:13 schreef lily het volgende:
Ik heb mijn naam altijd wel mooi gevonden eigenlijk..niet super maar gewoon leuk.
Idem hier eigenlijk Alhoewel, toen ik jonger was, vond ik het wel vreselijk om mezelf zo vaak te moeten voorstellen in de klas in de eerste weken van september. Leerkrachten moesten het telkens een paar keer vragen voor ze het goed en wel begrepen hadden.
Maar dat krijg je natuurlijk als alle andere Leonies uit de omgeving gemiddeld 70 jaar ouder zijn (nu niet meer, nu begint de naam "in" te worden )
pi_81945796
Maaike vind ik ook een leuke en lieve naam.

Mijn naam vind ik niet geweldig, maar hoe zou ik anders moeten heten geen idee.
Mijn zus heet Melanie en dan vind ik mijn naam weer net wat leuker ofzo, maar hij past wel bij haar.
Ach ja na 24 jaar ben ik ook wel aan mijn naam gewend. Vroeger wilde ik altijd anders heten en een 2e naam hebben
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:36:32 #138
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_81953454
Ik heb bij een Ezra in de klas gezeten. Een meisje. Ze stond bij de burgerlijke stand ingeschreven als jongen, omdat de naam niet geaccepteerd werd als meisjesnaam...

Met mijn eigen naam ben ik best tevreden. Toen ik klein was, was het een vrij onbekende naam, tegenwoordig niet meer (Eline). Voor veel mensen best lastig te onthouden (Aline, Evelien , Elise).
Soms draaien mensen mijn naam en die van mijn (oudste) dochter (Judith) om. Zal wel komen omdat er meer Judiths van mijn leeftijd zijn en meer Elines van de hare.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_81955614
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:25 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

hihi s vast omdat je al zo lang aan die naam vastzit, ik vind het wel een leuke naam

Afkorten tsja. Mensen die mij niet (goed) kennen korten mn naam af naar Mar. Dat vind k echt helemaal niets. Doet me denken aan een oudtante van vroeger (tante mar... hey...); Maar een paar goede vrienden en vriendinnen noemen me Leen en dat vind k wel ok. Leen, leentje, Lena en mn zusje noemt me steevest Leene.
Gek is dat hoe zoiets uiteindelijk net zo "eigen" kan voelen als je officiele roepnaam.

En ik heet officieel ook Maria, en Elisabeth. Daar zou ik alle kanten mee uit kunnen maar dat staat best wel ver van me af eigk, die namen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 27 mei 2010 @ 07:55:08 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_81955956
Ik reageer zelfs eigenlijk nooit op mijn eigen naam, bijna iedereen die me kent noemt me ief/yfke

Sowieso de alternatieven die eerst voor mijn naam waren vind ik persoonlijk erger en helemaal neit bij mij passen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_81956380
Ik kort mijn eigen naam altijd af eigenlijk heet Kirsten maar iedereen noemt me zo'n beetje Kirs... Mijn vent heet Martin en ik noem hem, jawel, Mart

Dochterlief krijgt een niet te verkorten naam, dus dat scheelt...
pi_81956394
Soms denk ik trouwens wel eens dat mijn moeder een beetje koekkoek was

Als ik een jongen was geweest, had ik Svenkai geheten (ook echt aan elkaar en die combi)
Leuke namen los van elkaar, maar bij elkaar (spreek het maar eens uit )

Nee, ben toch wel blij dat ik een meisje ben
  donderdag 27 mei 2010 @ 08:50:13 #143
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81956718
Bij ons thuis korten we namen heel gek af.
Op zn Moluks denk ik.
Mijn vader heet Julianus, en alle Nederlanders noemen hem Juul, alle echte vrienden en familie en zo noemen hem Nus, zijn eigen familie is half chinees en die noemen hem Nang, naar zijn chinese naam.
Mijn naam korten sommige Nederlanders af tot Ray of Raay, dat vind ik echt vreselijk ( en daar reageer ik gewoon niet op ) , mn vader en zijn familie zeggen Yaa of Yaaj, dat vind ik dan weer minder erg.
Mijn broertje heet Jordan, en die wordt door ons en de familie Odang genoemd.
Maar bij mijn vader is het sowieso echt een zooi qua namen.
Ze hebben allemaal een christelijke nederlandse naam en chinese namen, en ze gebruiken bijna allemaal afkortingen van hun chinese naam. Zo heb ik twee tantes die Leng en Lang genoemd worden
En de ouders van mijn vader hadden 8 kinderen, die alle 8 een andere achternaam hebben , en dat zijn allemaal combinaties van de achternaam van mijn opa en die van mijn oma, die van mn oma bestaat uit twee namen, en die van mijn opa is verkeerd gespeld toen hij van China naar Indonesië emigreerde.
Mijn vader is de oudste zoon en die heeft als enige de achternaam van mijn opa ( maar dan weer de verkeerd gespelde versie ) dus het is voor hem te hopen dat mijn broertje ooit es gaat jongen, anders houdt die hele naam bij ons op, want mn zusjes kids hebben de naam van dr vriend gekregen helaas.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 27 mei 2010 @ 08:56:18 #144
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_81956834
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 08:31 schreef Orea het volgende:
Soms denk ik trouwens wel eens dat mijn moeder een beetje koekkoek was

Als ik een jongen was geweest, had ik Svenkai geheten (ook echt aan elkaar en die combi)
Leuke namen los van elkaar, maar bij elkaar (spreek het maar eens uit )

Nee, ben toch wel blij dat ik een meisje ben
!! dat is echt een leuke naam achter elkaar.
Wist niet dat het bestond, maar onwijs leuk!
pi_81957032
Svenkai Hééle vreemde combi!

Hier niet zwanger, maar lief en ik zijn het wel al eens over namen! Dus dat scheelt mocht het ook nog zover komen
Enig minpuntje is dat hij mijn alltime favorite jongensnaam niet zo leuk vind
pi_81957090
Ik weet niet of het hier al genoemd was, maar een of andere BN'er had een dochter genaamd "Jailey" gekregen. Ik had meteen de associatie met een gevangenis..
pi_81957096
Ah, P. wou in eerste instantie geen naam met een 'a' in omdat er al in elk van de twee delen van de familienaam een 'a' zit. Mijn favonamen: Thomas en Emma
pi_81957573
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:09 schreef LadyS het volgende:
Ik weet niet of het hier al genoemd was, maar een of andere BN'er had een dochter genaamd "Jailey" gekregen. Ik had meteen de associatie met een gevangenis..
De naam is mijn smaak totaal niet, maar vond hem nog stommer toen ik hoorde dat de ouders Wesley en Nellie heten. Wesley,Nellie en Jailey

Ezra vind ik ook leuk, maar dan wel echt voor een jongen!
zo vind ik Reza voor een meisje helemaal geweldig, maar dat schijnt ook een jongensnaam te zijn.

We hebben momenteel trouwens een Amerikaanse jongensnaam die HET helemaal is
en meisjesnaam nog altijd hetzelfde
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:29:44 #149
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_81957647
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:27 schreef Poppejans het volgende:

[..]

De naam is mijn smaak totaal niet, maar vond hem nog stommer toen ik hoorde dat de ouders Wesley en Nellie heten. Wesley,Nellie en Jailey

Ezra vind ik ook leuk, maar dan wel echt voor een jongen!
zo vind ik Reza voor een meisje helemaal geweldig, maar dat schijnt ook een jongensnaam te zijn.
Ik ken ook meer meisjes die Reza heten dan jongens. Vind het ook leuker voor een meisje eigenlijk.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_81957729
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:29 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Ik ken ook meer meisjes die Reza heten dan jongens. Vind het ook leuker voor een meisje eigenlijk.
Ja he! Wolf en Reza Volgens mij meer in het buitenland zo dat het vrijwel alleen maar jongens zijn die zo heten geloof ik.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')