abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:18:56 #1
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81600441
Ik ben er nog over aan het nadenken.. maar ik denk dat ik binnen 2 weken vegetarier ben. Geen vlees of vis iig.. wel nog melk, kaas en dat soort producten..

YAY! Eerste post!

EDIT: Met link naar het vorige deel uiteraard! VAMOSSSS!!!

[Centraal] Vegetarisch eten deel 5

[ Bericht 14% gewijzigd door jojomen4 op 18-05-2010 22:29:21 ]
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 18 mei 2010 @ 22:19:47 #2
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81600496
Tvp'tje!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81600707
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:18 schreef jojomen4 het volgende:
Ik ben er nog over aan het nadenken.. maar ik denk dat ik binnen 2 weken vegetarier ben. Geen vlees of vis iig.. wel nog melk, kaas en dat soort producten..

YAY! Eerste post!
Tip: In kaas zit (meestal) stremsel, een dierlijk product. Zie wiki.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_81600854
Link naar het vorige deel?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:28:38 #5
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81601047
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tip: In kaas zit (meestal) stremsel, een dierlijk product. Zie wiki.
Huh, dus als je kaas eet, dan eet je een beetje lebmaag?

Kut, als ik het goed wil doen gaat dat dus ook niet meer. Fuck zeg..
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_81601061
[Centraal] Vegetarisch eten deel 5 .

Vegatopia heeft een lijst met welke kazen vegetarisch gestremd worden, deze kun je hier vinden:
http://www.vegatopia.com/(...)vegetarisch-gestremd
In veel snoep/gebak e.d. zit ook gelatine, ik weet niet of je daar ook mee wilt gaan stoppen? Voor veel is wel een alternatief te vinden en je zult wat vaker een biologische supermarkt/natuurwinkel in moeten, maar vegetarisch leven hoeft geen straf te zijn.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 18 mei 2010 @ 22:30:53 #7
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81601189
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:28 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Huh, dus als je kaas eet, dan eet je een beetje lebmaag?

Kut, als ik het goed wil doen gaat dat dus ook niet meer. Fuck zeg..
Er is geen 'goed doen' imo. Ieder kiest toch zelf wat hij wel of niet eet? Al vind ik wel dat als je geen vlees eet je ook geen vis moet eten.

Het is maar net hoe ver en hoe streng je erin wilt zijn.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81601209
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:28 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Huh, dus als je kaas eet, dan eet je een beetje lebmaag?

Kut, als ik het goed wil doen gaat dat dus ook niet meer. Fuck zeg..
En als je ook nog geen gelatine wilt eten, dan moet je helemaal uitkijken.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:31:24 #9
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81601223
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:28 schreef douche-eendje het volgende:
[Centraal] Vegetarisch eten deel 5 .

Vegatopia heeft een lijst met welke kazen vegetarisch gestremd worden, deze kun je hier vinden:
http://www.vegatopia.com/(...)vegetarisch-gestremd
Zo, dit lijstje stemt mij positiever.

Ben benieuwd of de traditionale geitenkaas uit Alcala de los Gazules ook vegetarisch zijn. Moet ik maar eens navragen.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:34:18 #10
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81601412
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:30 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Er is geen 'goed doen' imo. Ieder kiest toch zelf wat hij wel of niet eet? Al vind ik wel dat als je geen vlees eet je ook geen vis moet eten.

Het is maar net hoe ver en hoe streng je erin wilt zijn.
Nouja, als ik geen vlees en vis wil eten omdat ik van mening ben dat het niet juist is dieren te kweken om alleen maar op te eten en dus te slachten, dan is het stom om wel kalven maag te eten.

Die persoon die iets over gelatine roept snap ik niet. Das toch kunstmatig? Ben der zoiezo niet een groot fan van maar toch.

Anyway, wil dit topic niet gebruiken om me te informeren, daar zullen genoeg sites voor zijn.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:34:25 #11
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_81601425
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:31 schreef thabit het volgende:

[..]

En als je ook nog geen gelatine wilt eten, dan moet je helemaal uitkijken.
Gelatinevrij snoep bij de Jamin (alles met blauwe logo=gelatinevrij) en een biosuper heeft ook vaak een fijn assortiment gelatinevrij eten. Maar het zit inderdaad in de meest idiote dingen. Ik probeer erop te letten, maar na 5 jaar gaat het nog niet consequent, hehe.

-edit- Gelatine word gemaakt van huid, botten en kraakbeen van zoogdieren. De "kunstmatige" versie die je kunt gebruiken is echter eerder plantaardig, agar .
pi_81601568
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:31 schreef thabit het volgende:
En als je ook nog geen gelatine wilt eten, dan moet je helemaal uitkijken.
Yep.
Mijn ex at geen gelatine.. dus elke keer in de supermarkt was het lezen geblazen. Elke verpakking napluizen op gelatine, vlees(extracten), vis(extracten), stremsel en andere zooi.

Wat snoep betreft: in de Jamin (do NOT go there! it's addictive!) hebben ze leuke icoontjes voor gelatinevrije snoepjes (en ook voor andere dingen, zoals glutenvrij etc).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:36:54 #13
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81601573
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:34 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Gelatinevrij snoep bij de Jamin (alles met blauwe logo=gelatinevrij) en een biosuper heeft ook vaak een fijn assortiment gelatinevrij eten. Maar het zit inderdaad in de meest idiote dingen. Ik probeer erop te letten, maar na 5 jaar gaat het nog niet consequent, hehe.
Doe mij maar een glas water dan.

Snoep eet ik niet zo vaak, en dan heb ik nu een goed argument het helemaal niet te eten. Maar zoals je zegt.. een energy bar kan waarschijnlijk ook niet. En een stukkie taart...

Moet nog maar even goed nadenken hoe "vegetarisch" ik ga leven. Het lijkt dus niet alleen bij vis/vlees te blijven.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_81601663
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:34 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Die persoon die iets over gelatine roept snap ik niet. Das toch kunstmatig?
Gelatine komt onder andere uit botten.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 18 mei 2010 @ 22:39:18 #15
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81601733
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:34 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Nouja, als ik geen vlees en vis wil eten omdat ik van mening ben dat het niet juist is dieren te kweken om alleen maar op te eten en dus te slachten, dan is het stom om wel kalven maag te eten.

Die persoon die iets over gelatine roept snap ik niet. Das toch kunstmatig? Ben der zoiezo niet een groot fan van maar toch.

Anyway, wil dit topic niet gebruiken om me te informeren, daar zullen genoeg sites voor zijn.
Tja, maar daarin kan je dus erg ver doorgaan. E-nummers of extracten? Ga je ook geen producten gebruiken die op dieren getest zijn, of leer dragen? Dat is meer richting het veganisme gaan (al is dat niet hetzelfde) maar toch: je zal nooit alles kunnen uitbannen en het moet ook voor jezelf leuk en te doen blijven vind ik.

Zelf eet ik ook geen kaas, gelatine & schellak (en draag geen leer/bont of gebruik producten die getest zijn op dieren) maar dat was niet direct. Dat heb ik over de jaren erbij in gedaan.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:39:26 #16
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_81601741
Ik denk dat jij zelf moet beslissen wat voor jou het beste werkt. Eet zelf nu 5 jaar lang geen vlees/vis meer en probeer wel op te letten met vegetarisch gestremde kaas en het gebruik van gelatine zo min mogelijk te doen, maar er gaat nog wel eens wat mis en ben daar niet extreem consequent in.

In ieder geval wel al super dat je wilt gaan stoppen met vlees&vis, dat is al een hele grote stap .
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 18 mei 2010 @ 22:40:10 #17
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81601791
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:39 schreef douche-eendje het volgende:
Ik denk dat jij zelf moet beslissen wat voor jou het beste werkt. Eet zelf nu 5 jaar lang geen vlees/vis meer en probeer wel op te letten met vegetarisch gestremde kaas en het gebruik van gelatine zo min mogelijk te doen, maar er gaat nog wel eens wat mis en ben daar niet extreem consequent in.

In ieder geval wel al super dat je wilt gaan stoppen met vlees&vis, dat is al een hele grote stap .
Dit is wat ik bedoel, inderdaad.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 18 mei 2010 @ 22:41:36 #18
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81601874
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:36 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Doe mij maar een glas water dan.

Snoep eet ik niet zo vaak, en dan heb ik nu een goed argument het helemaal niet te eten. Maar zoals je zegt.. een energy bar kan waarschijnlijk ook niet. En een stukkie taart...

Moet nog maar even goed nadenken hoe "vegetarisch" ik ga leven. Het lijkt dus niet alleen bij vis/vlees te blijven.
Tompouchen kunnen ook niet of chocomousse .
Of Nibb-itt & Hamka's chips (de ham is fake, maar de kaassmaak komt o.a. van kaaspoeder).

Dus ik zou eerst even rondkijken idd.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:44:06 #19
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81602029
Douche-eendje en ChipsZak en alle anderen: Dank. Wanneer ik er over uit ben (en waarschijnlijk zal het een permanente ontwikkeling zijn), over 2 weken ongeveer, laat ik het jullie wetenn. Heb nu al iig meer geleerd dan dat ik op de sites heb gezien afgelopen weekend.



Moeilijke vragen ChipsZak.. ff nadenken..
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:45:18 #20
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81602099
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:41 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Tompouchen kunnen ook niet of chocomousse .
Of Nibb-itt & Hamka's chips (de ham is fake, maar de kaassmaak komt o.a. van kaaspoeder).

Dus ik zou eerst even rondkijken idd.
Huh, de bossche bol van de appie toch wel? PPFFTTTT, dat veganisme gaat niet lukken denk ik. Wil niet dat het een obsessie gaat worden. :$
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_81602201
Om eerlijk te zijn: toen ik samen was met mijn vriendin, vond ik het prima om geen vlees/vis/etc te eten, maar nu ik single ben, vind ik het heerlijk om weer kipfilet i.p.v. Quornstukjes door de rijst te doen en om een toetje te eten dat ik lekker vind en waar toevallig gelatine in zit.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 18 mei 2010 @ 22:49:39 #22
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81602374
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:45 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Huh, de bossche bol van de appie toch wel? PPFFTTTT, dat veganisme gaat niet lukken denk ik. Wil niet dat het een obsessie gaat worden. :$
Nou, veganisme is meer dan het niet eten van dierlijke producten, maar dat was meer om aan te geven dat je niet zomaar kan beslissen compleet vegetarier te zijn, want waar trek je die lijn. Die is voor ieder anders en je kan het ook geleidelijk invoeren als je per se meer wil 'doen' dan alleen geen vis/vlees eten. Dit n.a.v. dat je zei over het lijden van dieren, maar ook dat kan je dus extreem doortrekken, het is belangrijk voor jezelf te kijken waar je die lijn trekt zodat het ook nog leuk blijft!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:50:23 #23
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81602415
Ik heb eind 2009 besloten vanaf 1/1/2010 niet meer dan 2x per week vlees te eten. Volgens mij zit ik gemiddeld op 1x p.w.. Ik mis het dan ook helemaal niet. Vandaar dat ik nu eigenlijk al besloten heb helemaal te stoppen met vlees. Die groene bakjes (Toscaanse Rondo) van de AH zijn MEGA lekker. Als ik notenrijst maak, dan heb ik soms het idee dat ik er weinig anders bij hoef, zo lekker is het. Voor mij hoeven ze geen kip meer te slachten.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:51:58 #24
236125 33
the exploding psychology
pi_81602513
Tvp
pi_81609259
Ik ben sinds een maand een hypocriete vegetariër. Wat betekent dat ik zelf geen vlees koop of bak, maar als ik niet thuis ben en iemand anders dat wel doet, en er is niets anders te eten, dan eet ik het wel.

Overigens kook ik (voorlopig?) nog wel gewoon met vis, aangezien dat erg gezond schijnt te zijn i.t.t. vlees. Beetje nep vegetarisch dus, ik weet het. Maar ik post hier toch in de hoop wat goede recepten enzo te vinden.

Ben benieuwd hoelang ik het volhou. Normaal ben ik slecht in zulke dingen, maar tot nu toe gaat het moeiteloos. Je krijgt er meer voor terug dan je opgeeft, lijkt het.

[ Bericht 2% gewijzigd door rijsttafel op 19-05-2010 02:34:20 ]
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_81619675
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:45 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Huh, de bossche bol van de appie toch wel? PPFFTTTT, dat veganisme gaat niet lukken denk ik. Wil niet dat het een obsessie gaat worden. :$
Ik zou jezelf aanvankelijk niet te veel opleggen, dan gaat de lol er ook zo vanaf. Als je als geminderd bent met vlees kun je het als volgende stap helemaal schrappen, en daarna weer verder zien, toch?

Ik ben trouwens ex-vega, maar eet heel weinig vlees. Als ik al vlees eet moet het echt wat toevoegen aan de maaltijd, en dan nog probeer ik altijd wel verantwoord vlees te kopen. Vis eet ik ook af en toe. Andere dingen let ik niet op. Ik vind vegetarisch eten over het algemeen gewoon het lekkerst, dat is voor mij de hoofdreden.
pi_81622800
Trouwens in bijna al het snoep (behalve zure matten en salmiak lollies) zit gelatine of wei poeder. WHY?!
pi_81622868
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:45 schreef P.F het volgende:
Trouwens in bijna al het snoep (behalve zure matten en salmiak lollies) zit gelatine of wei poeder. WHY?!
Om het zacht te maken.
pi_81622894
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:41 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Tompouchen kunnen ook niet of chocomousse .

Of Nibb-itt & Hamka's chips (de ham is fake, maar de kaassmaak komt o.a. van kaaspoeder).

Dus ik zou eerst even rondkijken idd.
Noes ?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 mei 2010 @ 13:47:40 #30
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81622910
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:45 schreef P.F het volgende:
Trouwens in bijna al het snoep (behalve zure matten en salmiak lollies) zit gelatine of wei poeder. WHY?!
Er is zoveel meer snoep waar geen gelatine inzit, .

http://www.vegetariers.nl(...)goed/snoeplijst.aspx
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 mei 2010 @ 13:47:57 #31
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81622919
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:47 schreef P.F het volgende:

[..]

Noes ?
Zit gelatine in.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81622983
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 02:31 schreef LosPollos het volgende:
Puur uit praktische overwegingen zie ik er weinig in.

Dit schuif je toch wat makkelijker naar binnen als avondeten dan een paar wortels en wat sla icm aardappelen oid.

[ afbeelding ]
Daar zitten toch ook bami hapjes tussen?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 mei 2010 @ 13:51:20 #33
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81623085
Oh, tip voor iedereen die het lekker vind, .

deze
http://www.vander-wal.nl/(...)ginal%2016x140gr.jpg

zijn nu in vegaversie (van Katjamerk gewoon).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81623104
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:46 schreef thabit het volgende:

[..]

Om het zacht te maken.
I know Ik koop zelf nooit snoep dus toen ik vanochtend bij mijn ouders met een mond vol biggetjes en apenkopjes stond en ik keek op de verpakking dacht ik NOEES! Dat was ook zo En ik dacht meteen aan de hoestmelange van gister, die ik zelf ook nooit zou kopen..
pi_81623246
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:47 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Er is zoveel meer snoep waar geen gelatine inzit, .

http://www.vegetariers.nl(...)goed/snoeplijst.aspx
Ik stond laatst een half uur in de AH etiketten te lezen en kwam tot de conclusie dat al het snoep dat ik lekker vind met gelatine is..

Heb sinds kort wel steeds vegetarische kaas
pi_81623279
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:51 schreef ChipsZak. het volgende:
Oh, tip voor iedereen die het lekker vind, .

deze
http://www.vander-wal.nl/(...)ginal%2016x140gr.jpg

zijn nu in vegaversie (van Katjamerk gewoon).
srsly? daar wordt mijn BF heel vrolijk van!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 mei 2010 @ 13:56:26 #37
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81623328
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:54 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik stond laatst een half uur in de AH etiketten te lezen en kwam tot de conclusie dat al het snoep dat ik lekker vind met gelatine is..

Heb sinds kort wel steeds vegetarische kaas
Klopt, .

Ach, het voordeel is wel dat je niet teveel gaat snoepen. Ofnouja, .. de meeste chips kunnen gewoon en popcorn ook en dat vind ik beiden echt .

Maar de yoghurtgums van Katja heb ik tenminste een keer in vegetarische versie gehad. Stond er op de achterkant zo groot: zonder gelatine!
Gelijk de hele zak opgegeten, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81623340
schellak en rode bladluizen heb ik niet echt een probleem mee? met garnalen eigenlijk ook niet, soort zee insect, maar dat is dan ook een geleedpotige net als een krab en die gaan dan weer levend het kokende water in dus dan kan ik beter ook geen garnalen eten.
pi_81623406
Als ik iets eet is het idd meestal popcorn of chips!

Die pepperoni smaak is toch zonder vlees? Die nieuwe? Hij smaakt wel echt naar pepperoni !!

En als ik koek eet, dan is dat van de bakker, dat is toch ook wel prima?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 mei 2010 @ 13:58:19 #40
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81623427
Vis en schaal/schelpdieren vond ik sowieso nooit lekker (op visstiscks na, maar 1 ding laten liggen valt wel mee) dus daar had ik 'geluk' mee.

En schellak etc. ..ach, ik eet het niet en dat valt me niet zwaar ofzo want ik kom het ook zo weinig tegen bij dingen die ik eet.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 mei 2010 @ 13:59:32 #41
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81623483
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:57 schreef P.F het volgende:
Als ik iets eet is het idd meestal popcorn of chips!

Die pepperoni smaak is toch zonder vlees? Die nieuwe? Hij smaakt wel echt naar pepperoni !!

En als ik koek eet, dan is dat van de bakker, dat is toch ook wel prima?
Geen idee, . Ik ken die chips niet, hoewel meestal het smaakmakers zijn dan dat er geloof ik echt vlees inzit, zoals ook bij Hamka's. Echter zit er vaak wel kaaspoeder in (van kaas), maja. Gewoon ingrediënten checken als je daar rekening mee wilt houden.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81623555
Wat ik lekker vind qua dieren is garnalen, hertenbiefstuk en hamburgers. Dat was het. Dus ik heb het niet heul moeilijk
pi_81623599
En ik mis wel lempurs en risolle. Maar dat kan vast ook wel vega..
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 mei 2010 @ 14:09:24 #44
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81623948
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:00 schreef P.F het volgende:
Wat ik lekker vind qua dieren is garnalen, hertenbiefstuk en hamburgers. Dat was het. Dus ik heb het niet heul moeilijk
Toen ik net begon mistte ik altijd een frikandel met mayo en ketchup & de kipnuggets van de Mac, .
En de AH vega-hamburgers vind ik lekker, .

Overigens zijn Skittles ook gewoon te eten, itt wat veel mensen beweren. Je moet alleen wel opletten dat je 'original' neemt (gewoon de rode verpakking. Skittles heeft namelijk meerdere soorten).
Over de jaren heen heeft Skittles gelatine namelijk allang verwijderd uit de 'original skittles' producten, maar het zit nog wel in sommige andere smaken.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81632093
Ik begrijp alleen niet dat je vegetariër wil zijn, maar geen problemen hebt met garnalen/ gelatine/insecten of er verder totaal niet over na gaat denken. Nee, koek van de bakker is niet altijd goed nee. Maar niemand verplicht je vegetariër te worden. Waarom zou je dat jezelf aandoen als je er eigenlijk niet achter staat? Omdat het hip is?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 mei 2010 @ 16:52:05 #46
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81632294
Omdat je ergens de lijn moet trekken. Hoe ver wil je het anders doortrekken? Ook geen leer, geen bont, geen weipoeder, geen vetzuren, geen producten getest op dieren, oh en dan het liefst ook nog even lid worden van Peta, Greenpeace & de Vegetariersbond. Anders ben je maar een neppe he, en sta je nergens achter!
Weet je wat, word gelijk maar veganist, maar zelfs dan zit je waarschijnlijk nog niet goed, .

Snap je? Ik neem aan dat jij ook tegen kinderarbeid bent, maar ik zeg toch ook niet dat jij alleen maar spullen moet kopen die niet door kinderen gemaakt zijn?
Of als jij wel eens geld geeft aan de kankerstichting dat jij dan niet mag roken, niet te lang in de zon mag liggen en veel broccoli moet eten omdat je anders er niet achter staat?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:53:41 #47
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81632362
opgeschoond
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_81632642
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:52 schreef ChipsZak. het volgende:
Omdat je ergens de lijn moet trekken. Hoe ver wil je het anders doortrekken? Ook geen leer, geen bont, geen weipoeder, geen vetzuren, geen producten getest op dieren, oh en dan het liefst ook nog even lid worden van Peta, Greenpeace & de Vegetariersbond. Anders ben je maar een neppe he, en sta je nergens achter!
Weet je wat, word gelijk maar veganist, maar zelfs dan zit je waarschijnlijk nog niet goed, .
Inderdaad, bij het oogsten van sla gaan er namelijk ook slakken dood.
pi_81632831
Lieve chipszak, er is toch wel een verschil tussen garnalen blijven eten en jezelf vegetariër noemen en veganisme. En ja, ik worstel ook bijna dagelijks met de grenzen van wat ik wil eten. Maar er bijv. zomaar van uit gaan dat alle koek 'kan' is imho een beetje gemakkelijk. Maar ik geloof heus dat jij er goed over nadenkt, daarvoor hoef je geen huiliesmiley op me af te vuren.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 mei 2010 @ 17:06:46 #50
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81633061
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Lieve chipszak, er is toch wel een verschil tussen garnalen blijven eten en jezelf vegetariër noemen en veganisme. En ja, ik worstel ook bijna dagelijks met de grenzen van wat ik wil eten. Maar er bijv. zomaar van uit gaan dat alle koek 'kan' is imho een beetje gemakkelijk. Maar ik geloof heus dat jij er goed over nadenkt, daarvoor hoef je geen huiliesmiley op me af te vuren.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, dat deed ik ook niet.

En garnalen snap ik zelf idd ook niet, ik heb eerder in dit topic (of in de laatste paar posts van de vorige) gemeld dat ik vind dat je als vegetariër ook geen vis moet eten (tenzij het je puur gaat om de smaak van vlees niet lekker vinden).

Maar gelatine.. tja, dat vind ik al een ander verhaal. Dat zit in zoveel producten, ik kan me voorstellen dat het voor iemand niet meer leuk is en er eerder zelf aan 'onderdoor' gaat (beetje zwaar woord) en dan snap ik niet waarom diegene er volgens andere mensen wel mee door moet gaan. Omdat hij/zij anders blijkbaar een neppe vegetariër is. Zelf eet ik dan ook geen gelatine, maar daar ben ik ook niet zo 1,2,3 mee begonnen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81634252
Ik ook niet, snapte de huiliesmiley alleen niet zo goed.
Nee, als je niet alles mijdt dat gelatine bevat ben je geen neppe vegetariër, maar rijsttafel en p.f. lijken wel heel ruim met dat begrip om te springen. Prima, maar roep dan ook niet dat je vegetariër bent.
Volgens mij zijn we het stiekem best met elkaar eens.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 mei 2010 @ 17:32:45 #52
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81634495
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ook niet, snapte de huiliesmiley alleen niet zo goed.
Nee, als je niet alles mijdt dat gelatine bevat ben je geen neppe vegetariër, maar rijsttafel en p.f. lijken wel heel ruim met dat begrip om te springen. Prima, maar roep dan ook niet dat je vegetariër bent.
Volgens mij zijn we het stiekem best met elkaar eens.
Ah, op die manier.
Tja, rijsttafel geeft het ook wel toe een beetje natuurlijk. Maar ik ben het er mee eens dat je dan geen vegetarier bent, dat noemt men een parttime-vegetariër/vleesverminderaars, .
Geen vlees en wel vis, schelp&schaaldieren eten (pescotarier) vind ik dus idd ook een beetje apart.

Maar hoe streng je daarnaast bent, vind ik dus een ander verhaal.

Volgens mij wel, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81634891
Alhoewel ik kan begrijpen dat mensen liever geen vlees eten, gebruik toch liever mijn hoektanden. Anders worden mijn hoektanden depressief en ik geef om mijn tanden.
Kirby is gemaakt voor knuff. Ze noemen hem wel eens, huggy the bär!
<( ^__^ )>: wub woo
pi_81635160
Die hoektanden kun je ook prima verwennen met een stukje tofu . Moeten ze nog harder voor werken!

Ik ga zo een auberginecurry maken, ben benieuwd.
pi_81635493
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ook niet, snapte de huiliesmiley alleen niet zo goed.
Nee, als je niet alles mijdt dat gelatine bevat ben je geen neppe vegetariër, maar rijsttafel en p.f. lijken wel heel ruim met dat begrip om te springen. Prima, maar roep dan ook niet dat je vegetariër bent.
Volgens mij zijn we het stiekem best met elkaar eens.
Zoals gezegd geef ik het ook letterlijk toe. Ik ben geen vegetariër:
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 02:27 schreef rijsttafel het volgende:
Ik ben sinds een maand een hypocriete vegetariër. Wat betekent dat ik zelf geen vlees koop of bak, maar als ik niet thuis ben en iemand anders dat wel doet, en er is niets anders te eten, dan eet ik het wel.

Overigens kook ik (voorlopig?) nog wel gewoon met vis, aangezien dat erg gezond schijnt te zijn i.t.t. vlees. Beetje nep vegetarisch dus, ik weet het. Maar ik post hier toch in de hoop wat goede recepten enzo te vinden.
Er is geen topic genaamd 'mensen die af en toe wel vis eten, maar toch minder of geen vlees', dus post ik maar hier Misschien kom ik nog wat nuttige tips tegen.

Maar goed. Ieder z'n ding, toch? Ik hoef mezelf geen vegetariër te noemen om stoer of hip te zijn of wat dan ook. Ik eet gewoon waar ik me goed bij voel op dat moment. Als iedereen dat gewoon doet zonder zich druk te maken om een ander, dan komt alles goed. Je doet het immers voor jezelf en niet voor een ander.


PS, de -smiley is geen persoonlijke aanval
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_81637549
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:52 schreef ChipsZak. het volgende:
Omdat je ergens de lijn moet trekken. Hoe ver wil je het anders doortrekken? Ook geen leer, geen bont, geen weipoeder, geen vetzuren, geen producten getest op dieren, oh en dan het liefst ook nog even lid worden van Peta, Greenpeace & de Vegetariersbond. Anders ben je maar een neppe he, en sta je nergens achter!
Weet je wat, word gelijk maar veganist, maar zelfs dan zit je waarschijnlijk nog niet goed, .

Snap je? Ik neem aan dat jij ook tegen kinderarbeid bent, maar ik zeg toch ook niet dat jij alleen maar spullen moet kopen die niet door kinderen gemaakt zijn?
Of als jij wel eens geld geeft aan de kankerstichting dat jij dan niet mag roken, niet te lang in de zon mag liggen en veel broccoli moet eten omdat je anders er niet achter staat?
Ja zo iets En ik ben nog een beetje zoekende.

En sorry dat ik insecten dan minder erg vind, maar een mug sla ik nooit dood hoor !
pi_81637579
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Lieve chipszak, er is toch wel een verschil tussen garnalen blijven eten en jezelf vegetariër noemen en veganisme. En ja, ik worstel ook bijna dagelijks met de grenzen van wat ik wil eten. Maar er bijv. zomaar van uit gaan dat alle koek 'kan' is imho een beetje gemakkelijk. Maar ik geloof heus dat jij er goed over nadenkt, daarvoor hoef je geen huiliesmiley op me af te vuren.
Sorry maar ik eet geen garnalen hoor!
En voor zo ver ik weet zit er in koek van de bakker geen gelatine! (ei, meel, bloem, suiker...)
pi_81637690
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:51 schreef ChipsZak. het volgende:
Oh, tip voor iedereen die het lekker vind, .

deze
http://www.vander-wal.nl/(...)ginal%2016x140gr.jpg

zijn nu in vegaversie (van Katjamerk gewoon).
Ik heb ze gehaald
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_81637911
Oh en ik vind vissen ook niet bijzonder boeiend maar die eet ik dus ook niet.

Wat schattig dat er zelfs in een topic vol vega's nog betuttelende mensen vol vooroordelen zitten
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 mei 2010 @ 18:58:46 #60
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81637980
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:51 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Ik heb ze gehaald
Jeej! Ik gaf een tip en die is opgevolgd, .

Lekker spul hm, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81637983
negerzoenen van de euroshopper bevatten agar agar ipv gelatine, ik had ze bijna geweigerd !
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:02:56 #62
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81638167
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:38 schreef Cassima het volgende:

[..]

Ik zou jezelf aanvankelijk niet te veel opleggen, dan gaat de lol er ook zo vanaf. Als je als geminderd bent met vlees kun je het als volgende stap helemaal schrappen, en daarna weer verder zien, toch?

Ik ben trouwens ex-vega, maar eet heel weinig vlees. Als ik al vlees eet moet het echt wat toevoegen aan de maaltijd, en dan nog probeer ik altijd wel verantwoord vlees te kopen. Vis eet ik ook af en toe. Andere dingen let ik niet op. Ik vind vegetarisch eten over het algemeen gewoon het lekkerst, dat is voor mij de hoofdreden.
Goed idee. Rustig aan doen dus en kijken wat goed en lekker aanvoelt.

Ik zie ook nog te denken aan af en toe (zeg 1 keer per kwartaal een stukje vis of vlees).. maar dat zie ik dus allemaal wel..
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_81638266
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:58 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Jeej! Ik gaf een tip en die is opgevolgd, .

Lekker spul hm, .


Heeeel lang niet meer op.

Zo even eten en dan gebruik ik ze als toetje . En dan weet ik het weer.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_81638363
Ach het is ook geen wedstrijdje wie de meest diervriendelijke eter is, ik ben zelf al blij dat er meer mensen zijn die bewust gaan nadenken over hun eten en kunnen inzien dat een maaltijd zonder vlees ook een prima maaltijd kan zijn.

Mijn auberginecurry was . Die ga ik vast nog wel een keer maken.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 mei 2010 @ 19:10:43 #65
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81638523
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:07 schreef douche-eendje het volgende:
Ach het is ook geen wedstrijdje wie de meest diervriendelijke eter is, ik ben zelf al blij dat er meer mensen zijn die bewust gaan nadenken over hun eten en kunnen inzien dat een maaltijd zonder vlees ook een prima maaltijd kan zijn.

Mijn auberginecurry was . Die ga ik vast nog wel een keer maken.
Eens! Behalve met het aubergine gedeelte, dat lust ik niet graag, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81638598
Ik vind aubergine ook niet zo heel erg lekker, maar het zat deze week in mijn Odinpakket. Stond een recept voor een auberingecurry in de dikke vegetariër, die is het proberen waard .
pi_81638755
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:07 schreef douche-eendje het volgende:
Ach het is ook geen wedstrijdje wie de meest diervriendelijke eter is, ik ben zelf al blij dat er meer mensen zijn die bewust gaan nadenken over hun eten en kunnen inzien dat een maaltijd zonder vlees ook een prima maaltijd kan zijn.

Mijn auberginecurry was . Die ga ik vast nog wel een keer maken.
Recept ?

En ik ben het helemaal met je eens, uiteindelijk is het geen wedstrijd en het zou fijn zijn als meer mensen hun vleesetende gewoontes onder de loep zouden leggen, het kan allemaal best wel wat minder (op www.duurzameveeteelt.nl kun je een manifest lezen en eventueel ondertekenen wat een kritische blik werpt op de bio-industrie).

Heeft er nog iemand lekkere recepten voor een vega-bbq? En dan bedoel ik geen vega-burgers ofzo, die kan ik zelf wel verzinnen
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_81639073
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:47 schreef P.F het volgende:

[..]

Ja zo iets En ik ben nog een beetje zoekende.

En sorry dat ik insecten dan minder erg vind, maar een mug sla ik nooit dood hoor !
Ja, dat laat je doen. ahahaahaa
Kirby is gemaakt voor knuff. Ze noemen hem wel eens, huggy the bär!
<( ^__^ )>: wub woo
pi_81639344
Recept:
http://www.devegetarier.n(...)ecurry-met-kokosmelk

Ik had vorig jaar september een BBQ van mijn werk, ook veel lekkere vega-hapjes. Zoete puntpaprika met feta+olijfolie met wat kruiden, wat aluminumfolie erom en dat op de BBQ
pi_81641536
Okiedokie, ik heb de hint begrepen. Ben al stil.
(En dat van die betutteling en vooroordelen trek ik me maar even niet aan, dan ken je me namelijk eg nie.)
pi_81641629
Thank you! Is niet echt fijn om zo als nieuwkomer verwelkomt te worden
pi_81664166
Dag allen,

Leuk dat er een topic is hiervoor! Ik ben zelf een tijd zeer gematigd vlees- en viseter geweest (at het alleen als ik uit eten was/bij iemand at), verder ook vrij bewust andere producten gekocht (andere dierlijke producten dan vis en vlees altijd biologisc-dynamisch, groente vaak ook biologisch, alleen fairtrade chocolade, e.d.). Eerlijk gezegd is daar wat de klad in gekomen sinds ik een relatie kreeg ('bij iemand eten' was voor mij dus de uitzondering, maar we aten al gauw bijna altijd samen ).

Wil er nu weer wat beter mee omgaan. Eigenlijk wil ik gewoon max. 1 keer per week vlees en dan alleen biologisch, maar ik heb nu wel te maken met iemand anders waar ik rekening mee moet houden (wil dan ook beginnen met 3x per week vleesloos). We hebben op dit moment ook niet heel veel te besteden, dus alleen biologische producten is iets waar mijn vriend bijvoorbeeld niet heel blij van wordt (ik wil dan wel allerlei dingen laten om dat biologische lapje vlees te kopen, maar voor hem hoeft het niet, terwijl het toch wel invloed zal hebben op ons budget). Bovendien ben ik even helemaal kwijt wat nu ook alweer lekkere vegetarische gerechten waren om mijn vriend te overtuigen dat vleesloos best lekker kan zijn. Nadeel: hij houdt niet van peulvruchten, en niet van buitelandse kazen (alleen hollandse, feta, mozarella en parmezaan e.d.). Hebben jullie misschien inspiratievolle gerechten?

Verder was ik benieuwd: hebben jullie een partner om rekening mee te houden? Hoe moeilijk/makkelijk is hij/zij daarin, en hoe gaat dat?

Overgens eten we wel al een hele tijd samen wat in de supermarkt een 1-persoonsportie vlees is (dus we delen 1 karbonade, of 1 biefstuk, e.d.). Dat scheelt natuurlijk ook al aardig wat.

Excuus voor het lange verhaal, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen omtrent samen vega eten en naar leuke recepten!
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_81664413
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:27 schreef douche-eendje het volgende:
Recept:
http://www.devegetarier.n(...)ecurry-met-kokosmelk

Ik had vorig jaar september een BBQ van mijn werk, ook veel lekkere vega-hapjes. Zoete puntpaprika met feta+olijfolie met wat kruiden, wat aluminumfolie erom en dat op de BBQ
Wat een raar recept? "1 tl currypasta, kerriepoeder of garam masala". Is nogal een verschil, niet?
Ben wel gek op aubergine, nooit in me opgekomen om er een curry mee te maken... Ga het binnenkort eens proberen, ik gebruik wel gele currypasta dan, daar lijkt het op het plaatje het meest op.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 10:35:48 #74
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81664428
Hallo!

Lijkt me lastig inderdaad. Ik heb wel een vriend, die gewoon vleeseter is, maar we wonen niet samen o.i.d. dus op dit moment is het nog redelijk makkelijk. In de vakantie zullen we wel veel weken alleen en bij elkaar zijn dus dan zal het getest worden, haha . Hij koopt af en toe biologisch maar soms ook niet, alleen wil hij ook graag grasgevoerd gaan kopen nu.

Zelf houd ik ook niet zo van peulvruchten en rare kazen, dus ik vond het in het begin ook wel lastig! Nog steeds wel soms. Ik merk alleen dat veel vegetariërs echt enorm spannende gerechten willen of juist geen vleesvervangers willen eten en zo ben ik dan weer niet. Het gaat mij erom dat het lekker is en als dat toevallig simpel is, zonder veel ditjes en datjes dan maakt me dat niet uit.
Zo vind ik de rijst (anders bereid dan normaal, i guess) met paprika (en evt. nepvlees erbij) van mijn vriends moeder ( ) heel erg lekker. Ik zal zo wel even neerzetten hoe ze dat maakt als je dat wilt?

Maar ik denk dat veel vegetariërs dat te simpel vinden o.i.d.

Oh, overigens merk ik wel dat ze bij mijn vriend thuis (hij woont nu nog thuis) wel (onbewust) minder vlees zijn gaan eten, haha. Dat zeiden ze ook tegen me: we eten ineens veel minder vlees! Zulke dingen heb ik wel vaker gemerkt, gek eigenlijk, . (En nee het is niet omdat ze met mij 'mee' ' eten, want als ik dan bijv. 'nepvlees' eet aten zij gewoon kip o.i.d., behalve bij gerechten als Pita)
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81665518
Chipszak; kan me voorstellen dat het lastig was aanvankelijk, vega eten als je kazen en peulvruchten niet echt waardeert (althans, toen ik vrijwel geen vlees at, at ik me er het ongans aan ). Wel leuk dat je onbewust toch invloed hebt gehad op het eetpatroon van de ouders van je vriend Heb het zelf ook wel eens gemerkt, voor veel mensen is het niet eens dat ze vlees per sé zo geweldig vinden, maar meer gewoonte, denk ik ook...

Maar receptjes zijn altijd welkom! Al ben ik denk ik wel idd zo'n moeilijk-doe vega (of gematigd vleeseter, ben natuurlijk helemaal geen vega) we houden gewoon allebei erg van lekker uitgebreid koken! Al vind ik het zelf niet erg om eens een concessie te doen om geen vlees te eten, ik wil mijn vriend natuurlijk overtuigen van het feit dat vega net zo culinair verantwoord kan zijn

Vanavond gaan we iig kaasfonduen, dus dat scheelt alvast Verder wil ik eens denken over leuke vega pastagerechten (das zo makkelijk vega te maken!), spaanse tortilla en quiche lenen zich er ook wel voor... Maar hebben jullie nou ook, dat je zo snel uitkomt op kaas en/of deeg-gerechten?

Vriendlief heeft zelf wel een lekker -bij toeval vega- gerecht in zijn repetoire, misschien binnenkort eens eten: andijviestamppot met cashewnoten, parmezaan en rode saus (rode wijn + rode vruchten)

Heeft iemand hier trouwens de dikke vegetariër? Ben wel benieuwd of daar leuke recepten in staan!
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_81665970
Probeer eens deze vega kookboeken:
World Food Cafe (I & II), Chris Caldicott
World Vegetarian Cookbook, Madhur Jaffrey
How to Cook Everything: Vegetarian: Simple Meatless Recipes for Great Food, Mark Bittman

Veel engelse boeken omdat ik NL vega vaak saai en smakeloos vind.

En zelfgemaakte falafel, heerlijk! Risotto, pasta met champignons en walnoten, groentekroketten, vega pizza's (let op de kaas), salades etc. Allemaal top! Vegetarisch hoeft niet saai te zijn, absoluut niet! Ik vind vega koken uitdagender dan "normaal" (dus met vlees/vis) koken, het is veel moeilijker en vraagt meer creativiteit. Het enige lastige is de BBQ, maar zelfs daarvoor kan je nog lekkere dingen maken.
pi_81666054
Mijn man en mijn kinderen eten wel gewoon vlees. Zelf ben ik geen vegetarier, ik eet heel af en toe vis, maar nooit vlees of kip.
Ik koop voor mn gezin 1 keer in de week een stukje vlees, en dat vinden ze genoeg. Vleeswaren voor op brood koop ik bijna nooit, dat kan ik altijd weggooien omdat niemand het eet.

Nou eet ik al jaren op deze manier, dus we zijn er wel aan gewend.
We eten vaak pasta of rijst gerechten en als daar vlees in zou moeten vervang ik dat door tofu of een ander soja product, dat gaat prima (nasi, lasagna, verse pasta ect), of ik laat het weg. Wel zorg ik altijd voor veel groenten. Risotto is ook altijd wel een hit. Ook met stamppotjes kun je goed varieren.
In het weekend maak ik altijd een pan goed gevulde soep. Man en kinderen klagen nooit over deze manier van eten, als ze meer vlees zouden willen zou ik dat gewoon kopen. Ze zijn ook makkelijke eters. Mijn kids vinden het geen probleem om iets vega te eten, of vis, dat scheelt ook wel.

Nu zijn er trouwens volop asperges, daar kun je ook heel lekker mee varieren
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:52:26 #78
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_81667214
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:05 schreef cinnamon_M het volgende:


Heeft iemand hier trouwens de dikke vegetariër? Ben wel benieuwd of daar leuke recepten in staan!
Ik heb De Dikke Vegetariër. Goed en zeer uitgebreid kookboek, maar niet echt een kookboek waar kant en klaar 'leuke' recepten in staan. De Dunne Vegetariër is meer van de leuke recepten (die gerechten zijn gebaseerd op de Dikke Vegetariër, maar dan al gecombineerd en met glossy foto's.) Wel leunt de Dunne Vegetariër iets te veel op Antoinette Hertsenberg en haar gezin. Dat bevordert mijn eetlust bepaald niet.
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:57:51 #79
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_81667436
Overigens heeft Mark Bittman (auteur van De Dikke Vegetariër en journalist) ook erg leuke kookfilmpjes op You Tube. Hij is zelf geen vegetariër, dus in sommige filmpjes wordt ook vlees bereid.
I am a black hole shitting into the void
pi_81667940
Ik vond de recepten in de dunne vegetariër trouwens echt enorm tegenvallen, dat is echt een boek wat ik nooit zelf zou kopen. Niks vernieuwends of creatiefs.

De dikke vegetariër lijkt me nog wel leuk voor in de collectie, maar dan moet je wel tegen een kookboek zonder foto's kunnen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 12:25:21 #81
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81668476
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:05 schreef cinnamon_M het volgende:
Chipszak; kan me voorstellen dat het lastig was aanvankelijk, vega eten als je kazen en peulvruchten niet echt waardeert (althans, toen ik vrijwel geen vlees at, at ik me er het ongans aan ). Wel leuk dat je onbewust toch invloed hebt gehad op het eetpatroon van de ouders van je vriend Heb het zelf ook wel eens gemerkt, voor veel mensen is het niet eens dat ze vlees per sé zo geweldig vinden, maar meer gewoonte, denk ik ook...

Maar receptjes zijn altijd welkom! Al ben ik denk ik wel idd zo'n moeilijk-doe vega (of gematigd vleeseter, ben natuurlijk helemaal geen vega) we houden gewoon allebei erg van lekker uitgebreid koken! Al vind ik het zelf niet erg om eens een concessie te doen om geen vlees te eten, ik wil mijn vriend natuurlijk overtuigen van het feit dat vega net zo culinair verantwoord kan zijn

Vanavond gaan we iig kaasfonduen, dus dat scheelt alvast Verder wil ik eens denken over leuke vega pastagerechten (das zo makkelijk vega te maken!), spaanse tortilla en quiche lenen zich er ook wel voor... Maar hebben jullie nou ook, dat je zo snel uitkomt op kaas en/of deeg-gerechten?

Vriendlief heeft zelf wel een lekker -bij toeval vega- gerecht in zijn repetoire, misschien binnenkort eens eten: andijviestamppot met cashewnoten, parmezaan en rode saus (rode wijn + rode vruchten)

Heeft iemand hier trouwens de dikke vegetariër? Ben wel benieuwd of daar leuke recepten in staan!
Nouja, ik geef hem toch maar idd, .
quote:
Rijst a la CZ. d'r schoonmoe, .
Voor twee personen.

Nodig:
1 glas zilvervliesrijst
2 glazen heet/gekookt water
2 uien
Vegeta & peper

Twee grote uien snijden (snippertjes maken, niet van die ronde).
Die doe je dan in de pan (met olijfolie o.i.d. natuurlijk) en die laat je even bakken tot ze lichtbruin worden.
Dan neem je 1 kop rijst (echt een goed drinkglas helemaal vullen) en dat gooi je erbij en dan laat je dat samen even 2/3 min bakken, waarbij je het constant blijft roeren.
Vervolgens pak je twee glazen (dezelfde als je hierboven gebruikt hebt) en daar doe je heet/gekookt water in (handig als dat dus alvast klaar is) en dat gooi je erbij.
Dan voeg je wat peper en vegeta (kruid: Turkse winkel) toe, en dan ga je aan het water proeven of het al op smaak is.
Zo ja, dan doe je de deksel op de pan en dan laat je het 20/25 minuten zo stomen.

Daarna is het als het goed is klaar.
Let er wel op dat er dus niet zo'n gaatje in het deksel zit, want alle stoom moet gewoon in de pan blijven.

Wat ze er vaak bij doet zijn paprika's .
Voor twee personen gebruiken wij er vaak 3,5/4 stuks van. Je snijdt ze elk in 4 stukken, dan smeer je ze in met olie (gemengd met peper en zout) en die doe je in de oven. 15 minuten voorverwarmen, 20 mins in de oven, zoiets.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81669510
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:18 schreef zassss het volgende:
Probeer eens deze vega kookboeken:
World Food Cafe (I & II), Chris Caldicott
World Vegetarian Cookbook, Madhur Jaffrey
How to Cook Everything: Vegetarian: Simple Meatless Recipes for Great Food, Mark Bittman

Veel engelse boeken omdat ik NL vega vaak saai en smakeloos vind.
Hoewel zelf geen vegetarier ben ik wel de trotse bezitter van een aantal vega-kookboeken. Ik vind de boeken van Kurma Dasa ook een echte aanrader. Heel veel variatie! En niet bepaald slank. Afgelopen weekend heb ik o.a. een cheesy vegetable tart gemaakt en linzendonuts met rabarberchutney. Lekker!
quote:
En zelfgemaakte falafel, heerlijk! Risotto, pasta met champignons en walnoten, groentekroketten, vega pizza's (let op de kaas), salades etc. Allemaal top! Vegetarisch hoeft niet saai te zijn, absoluut niet! Ik vind vega koken uitdagender dan "normaal" (dus met vlees/vis) koken, het is veel moeilijker en vraagt meer creativiteit. Het enige lastige is de BBQ, maar zelfs daarvoor kan je nog lekkere dingen maken.
Grappig dat je dat zegt - ik ervaar het precies andersom. Ik schaar mijzelf in de categorie 'bewuste vleeseters'; ik eet weinig vlees en vis, maar het spul dat ik eet moet dan wel echt goed zijn. En dat betekent ook dat ik moeite in mijn vlees/vis wil steken. Doordeweeks eten we dus vrijwel altijd vegetarisch, omdat dat makkelijker en sneller is!
pi_81674462
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:52 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Ik heb De Dikke Vegetariër. Goed en zeer uitgebreid kookboek, maar niet echt een kookboek waar kant en klaar 'leuke' recepten in staan.
Dat klinkt juist wel goed, het hoeft voor mij echt niet makkelijk te zijn; ik zoek juist meer naar manieren om wat 'uitgebreider' vegetarisch te koken. Eens even in een boekwinkel snuffelen binnenkort. En even op youtube kijken dus
quote:
World Food Cafe (I & II), Chris Caldicott
World Vegetarian Cookbook, Madhur Jaffrey
How to Cook Everything: Vegetarian: Simple Meatless Recipes for Great Food, Mark Bittman
Leuk! Daar ga ik eens naar googelen, ben benieuwd.
quote:
Ik schaar mijzelf in de categorie 'bewuste vleeseters'; ik eet weinig vlees en vis, maar het spul dat ik eet moet dan wel echt goed zijn.
Mja, zo sta ik er ook wel in. Als ik dan vlees eet, wil ik wel iets wat het waard is (en wat verantwoord is). Zoals dit weekend bijvoorbeeld, een biologische lamsrack. Maar volgens mij hangt of vegetarisch 'moeilijk' of juist 'simpel' is er maar vanaf wat je zelf wil; je kunt hele simpele vega gerechten koken, maar als je iets 'bijzonders' op tafel wil zetten, vraagt vegetarisch m.i. zeker wel wat creativiteit (al was het maar omdat er meer niet-vegetarische klassieke gerechten bekend zijn, klassieker als ossehaas met portsaus e.d.).

Kwam hier op fok trouwens ook op het idee (uit het kookboeken topic) om eens een joods kookboek aan te schaffen, vond ik ook wel een goede!
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_81674724
O, en chipszak, bedankt voor het recept!
Vegeta, dat ben ik vaker tegen gekomen in recepten, maar wat is het eigenlijk precies?
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_81674950
Zout/smaakversterker/gedroogde groenten. Kun je gebruiken in plaats van zout om eten op smaak te maken, het is best lekker spul!
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:10:01 #86
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_81675390
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:48 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Dat klinkt juist wel goed, het hoeft voor mij echt niet makkelijk te zijn; ik zoek juist meer naar manieren om wat 'uitgebreider' vegetarisch te koken. Eens even in een boekwinkel snuffelen binnenkort. En even op youtube kijken dus
[..]

Leuk! Daar ga ik eens naar googelen, ben benieuwd.
[..]

Mja, zo sta ik er ook wel in. Als ik dan vlees eet, wil ik wel iets wat het waard is (en wat verantwoord is). Zoals dit weekend bijvoorbeeld, een biologische lamsrack. Maar volgens mij hangt of vegetarisch 'moeilijk' of juist 'simpel' is er maar vanaf wat je zelf wil; je kunt hele simpele vega gerechten koken, maar als je iets 'bijzonders' op tafel wil zetten, vraagt vegetarisch m.i. zeker wel wat creativiteit (al was het maar omdat er meer niet-vegetarische klassieke gerechten bekend zijn, klassieker als ossehaas met portsaus e.d.).

Kwam hier op fok trouwens ook op het idee (uit het kookboeken topic) om eens een joods kookboek aan te schaffen, vond ik ook wel een goede!
How to Cook Everything: Vegetarian: Simple Meatless Recipes for Great Food, Mark Bittman --> Dit is dus de Dikke vegetariër.

Het boek is overigens niet echt ingewikkeld, de recepten zijn vaak eenvoudig en altijd duidelijk omschreven. Het is alleen de basis, dus je moet zelf andere dingen er bij combineren etcetera. Om een voorbeeld te geven: er staat bijvoorbeeld hoe je een goede vegaburger maakt, maar dan heb je nog geen maaltijd. Om er een maaltijd van te maken moet je zelf bedenken wat er bijpast en dan naar het hoofdstuk groente gaan en wat groente koken. Vervolgens ga je naar heet hoofdstuk granen en kook je er rijst bij. Hij geeft overigens wel tips wat er bij past en zo, maar het staat allemaal niet kant en klaar op een pagina. Wat niet een nadeel hoeft te zijn, maar daarin is een beetje creativiteit wel handig.
I am a black hole shitting into the void
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 15:23:08 #87
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81676056
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:54 schreef cinnamon_M het volgende:
O, en chipszak, bedankt voor het recept!
Vegeta, dat ben ik vaker tegen gekomen in recepten, maar wat is het eigenlijk precies?
Ik moet eerlijk zeggen, ik weet het niet precies helemaal, .
quote:
e ingrediënten van Vegeta zijn: zout, kunstmatig gedroogde groenten (wortel, pastinaak, uien, selderij, peterselie), mononatriumglutamaat, suiker, maïszetmeel, specerijen, dinatrium inosinaat, riboflavine (voor het kleurtje)
Mijn vriend komt uit Voormalig Joegoslavië (en dan wat nu Bosnië is), dus vandaar dat zij dat veel gebruiken. Zijn moeder gebruikt het iig als een soort 'hoofd'kruid en in veel gerechten. Volgens mij gooit ze het werkelijk waar overal doorheen, .
Ze zegt zelf altijd dat je het moet zien als een soort (groente)bouillon. Om spul op smaak te maken, zegmaar.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:33:44 #88
236125 33
the exploding psychology
pi_81676572
quote:
Wat is Vegeta?

Zij die reeds naar Kroatië geweest zijn kennen het bekende blauwe pakje van Vegeta. Dit is waarschijnlijk het meest bekende exportproduct van Kroatië en nu ook in België te vinden in de meeste Turkse winkels.

Het is wel bekend maar wat kan je ermee klaarmaken? Is het lekker? Je kan het een beetje vergelijken met het Maggie blokje in de Nederlandse keuken. Alleen is Vegeta voor veel meer gerechten dan alleen soep te gebruiken. Men kan het gebruiken tijdens het koken, braden of in marinades. Vegeta is te gebruiken met vlees, groenten en allerlei soorten gerechten. Kortom, experimenteer ermee. Maak eens een Kroatisch gerecht met gebruik van Vegeta of vrolijk de Belgische stamppot op met een vleugje Vegeta . Iedereen die eens Kroatisch gegeten heeft zal weten dat de gerechten een mild gekruide smaak kennen. Vegeta is een unieke mix van gedroogde groenten, kruiden en specerijen en wordt aan gerechten toegediend om de smaak te geven, echter zonder te overheersen, maar het accentueert juist de belangrijkste ingrediënten van een bepaald gerecht. De precieze ingrediënten van Vegeta zelf zijn strikt geheim gebleven. Het verhaal is dat het is ontwikkeld door een oud vrouwtje in Kroatië. De smaak van de mix was zo een succes dat het recept later door Podravka gekocht is en in massaproductie is gebracht. Vegeta is 4 decennia lang al een onmisbaar product in de Kroatische keuken.

Vegeta kruiden zijn er nu ook speciaal voor - kip - aardappelen - pasta - mediteran (heerlijk op de barbecue)en pikant. Met deze kruiden experimenteren is echt plezierig. Wel opletten met nog extra zout te gebruiken want er zit al zout in de kruiden!
Blijkbaar komt het uit Kroatië.
pi_81678290
hier moet ik ook even tvpen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_81678572
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:52 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Ik heb De Dikke Vegetariër. Goed en zeer uitgebreid kookboek, maar niet echt een kookboek waar kant en klaar 'leuke' recepten in staan. De Dunne Vegetariër is meer van de leuke recepten (die gerechten zijn gebaseerd op de Dikke Vegetariër, maar dan al gecombineerd en met glossy foto's.) Wel leunt de Dunne Vegetariër iets te veel op Antoinette Hertsenberg en haar gezin. Dat bevordert mijn eetlust bepaald niet.
Ik wil hem!

Check deze ook trouwens:


Deze heb ik zelf, GE-NI-AAL Wel veganistisch, maar /care!

  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 16:25:22 #91
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81678899
Ja, die Veggie in pumps! Ik vroeg mij af hoe leuk dat boek is? Staan er veel gerechten in?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81678965
oh kansloos eerst een tvp en dan een serieuze post
maar ja ik was gewoon te snel met mn tvp

anyway even ontopic:
Ik woon samen met iemand die wel vlees en vis eet maar ook vooral op een ander zeg maar
Ik maak het namelijk zelden en hij vind vegetarisch eten eigenlijk ook beter... maar in een restaurant valt hij nog wel eens voor een lekker lapje vlees en bij andere eet hij gewoon wat de pot schaft

Maar toen we net samen waren deed ik vaak dit soort dingen:
Een broodje hamburger maken maar dan voor hem een echte hamburger en voor mij een vegaburgertje (nog heel betaalbaar ook) wat gegrilde groenten op het boodje er bij en een salade er naast (en als je heeel veel honger hebt ook wat aardappeltjes of zo er bij)

ook maakte ik vaak dingen die je lekker zonder vlees kunt maken (een lasagne of zo, dat zet ik gasten ook vaak voor die aangeven vegetarisch eten stom te vinden haha meestal missen ze het vlees niet eens)
en daar valt het volgende receptje ook wel onder geloof ik:

Couscous met euhm andere dingen
nodig: 300gr couscous
olijfolie
1 rode ui
1 paprika (ik heb het liefst rood maar ieder voor zich)
een halve komkommer
300 gr augurk (stukjes is het handigst anders moet je ze zelf ff snijden)
200/300 gr feta (het ligt er aan hoe fan je er van bent)
mespunt cayenne peper
1 boullionblokje
1 theelepel italiaanse kruiden (gewoon uit een potje)
mespunt paprikapoeder
mespunt komijnpoeder
1 dl water
een blikje tomatenpuree

Snipper de ui en bak deze even in een royale laag olijfolie
voer daar het blikje tomatenpuree, de italiaanse kruiden, de komijn, het paprikapoeder en de cayene peper aan toe en even roeren.
Voeg dan het boullionblokje en het water toe. een beetje laten pruttelen tot je een lekker sausje over hebt (misschien moet je wat experimenteren met de hoeveelheid water. het moet iets dunner zijn dan tomatenpuree uit blik uit eindelijk)
couscous koken zoals aangegeven op het pak
Daarbij de komkomer, paprika, feta en augurk voegen (allemaal in stukjes) en de saus er over heen gieten

Wij eten hem altijd koud of lauwwarm

En ik zorg altijd dat ik een klein beetje van de saus over houdt want het is heerlijk op een boterham met kaas

Ik zal nog eens nadenken over recepten, maar ik was eigenlijk aan het opruimen dus daar moet ik weer even mee verder
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_81679144
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:25 schreef ChipsZak. het volgende:
Ja, die Veggie in pumps! Ik vroeg mij af hoe leuk dat boek is? Staan er veel gerechten in?
Weet niet, maar hij klinkt zo cute
pi_81679414
owja risottotaart:

500gr risotto
1 kleine broccoli
1 gele paprika
100 gr parmezaanse kaas
1 ui
2 teentjes knoflook (of meer, wij zijn zelf nogal fan van knoflook dus het zijn er vaak meer haha)
1 dl witte wijn
groentenboullion
olijfolie
3 eieren

oven voorverwarmen op 200 graden
eerst even de ui snipperen en aanbakken in een beetje olijfolie. Paprika in repen snijden en ook even bakken (paar minuutjes zodat het wat zacht kan worden). risotto er bij en 1 minuutje laten bakken terwijl je om blijft scheppen. De wijn toevoegen en dan groentenboullion toevoegen. Ik durf daar geen hoeveelheid bij te geven want ik vind het bij risotto altijd een beetje zoeken eigenlijk... Maar iig je moet dus een lekkere risotto hier van maken. Ik denk dat er ongeveer een liter bij moet? Nou ja even experimenteren dus
Ondertussen de broccoli in kleine roosjes snijden en blancheren.
Als de risotto klaar is de geblancheerde broccoli er doorheen scheppen.
scheidt de eieren. Schep het geel samen met de parmezaanse kaas door de risotto.
Klop het eiwit stijf en schep dit op het laatst ook door de risotto

giet het geheel in een springvorm en stop het ongeveer een half uur in de oven
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:43:00 #95
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_81679663
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:18 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik wil hem!

Check deze ook trouwens:
[ afbeelding ]

Deze heb ik zelf, GE-NI-AAL Wel veganistisch, maar /care!

[ afbeelding ]
Hoewel vegetariër, geloof ik toch niet dat ik tot de doelgroep behoor van beide boeken ...
I am a black hole shitting into the void
pi_81685983
O vet irritant soep met de ballen apart maar wel van rundvlees bouillon.... dan ben ik toch.geen zeikerd dat ik niet wil?
pi_81688320
Tsja, het is duidelijk waar de bouillon van gemaakt is he . Ik zou het ook weigeren.
pi_81689212
ik kan daar niet eens meer tegen, soep gemaakt van vleesbouilon
als ik dat niet weiger ben ik de hele nacht en dag er na ziek

nog andere mensen die dat hebben?
want er word me wel eens gezegd dat ik het me verbeeld en dat het komt omdat ik weet dat het van vlees is
maar ik heb het ook als ik het niet weet en dan terug ga denken van jeetje waarom ben ik zo ziek nu?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 20 mei 2010 @ 20:44:37 #99
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81690444
Vandaag voor het eerst Vales gegeten maar door de notenmix met krenten en andere lekkere shit, sla, roomculinaire, citroensap, tomaten en notenrijst heb ik de smaak niet echt kunnen beoordelen.

Het was wel jammiiiiiiie
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:38:44 #100
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_81693341
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:19 schreef rhubarbje het volgende:
ik kan daar niet eens meer tegen, soep gemaakt van vleesbouilon
als ik dat niet weiger ben ik de hele nacht en dag er na ziek

nog andere mensen die dat hebben?
want er word me wel eens gezegd dat ik het me verbeeld en dat het komt omdat ik weet dat het van vlees is
maar ik heb het ook als ik het niet weet en dan terug ga denken van jeetje waarom ben ik zo ziek nu?
1x iets gegeten waar achteraf vlees in bleek te zitten (lang leve de telefoon, even nabellen... hehe) en ik ben er ook goed ziek van geweest. Veel buikpijn, misselijk.
pi_81694177
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:59 schreef douche-eendje het volgende:
Tsja, het is duidelijk waar de bouillon van gemaakt is he . Ik zou het ook weigeren.
Het werd mij echt kwalijk genomen, het was alleen maar water waar vlees en botten in hadden gelegen dus alleen de smaak, geen vlees. Ik kon het dus best eten (ze hadden de ballen wel apart gebakken)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 22:03:21 #102
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81694809
Tja, niks van aantrekken. Je zal het nog wel vaker voorkomen.
Sommige mensen vallen zich snel aangevallen als je a) hun eten, als met vlees/etc bereid, principieel niet wilt eten of b) simpelweg omdat je vegetariër bent.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81695527
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:03 schreef ChipsZak. het volgende:
Tja, niks van aantrekken. Je zal het nog wel vaker voorkomen.
Sommige mensen vallen zich snel aangevallen als je a) hun eten, als met vlees/etc bereid, principieel niet wilt eten of b) simpelweg omdat je vegetariër bent.
Ik eet dus 1x per week of vaker met dat zelfde clubje maar eigenlijk willen ze altijd rekening met mij houden (uiteraard) en doen ze dat op hun manier, maarrr ik heb nog nooit echt mee kunnen eten.
pi_81695547
Nou ja eigenlijk werd het mij niet echt kwalijk genomen, maar ze vonden dat het dus wel echt gewoon kon.

Maar jaaaaa
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 22:20:33 #105
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81695914
Ahaha, ook dat zal wel vaker voorkomen.
Soms vergeten mensen ook dat je geen vlees enzo eet en dan kom je dus voor een BBQ (maar da's meestal wel als het echt grote BBQ's zijn, niet eentje waar je met zn 4en gaan BBQ'en want dan vergeten mensen het meestal niet) en is er niks, .

Dan moet je het doen met de sla die er is enzo, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81696113
Ik hou niet zo van soep/sla/stokbrood als avond eten dus ik ben dan dubbel lastig
pi_81696175
Hoe zit het eigenlijk met de Febo kaassouflés?
En welke merken pizza is met vegetarische kaas?

Ik heb gevraagd of ze bij de Pizzabakkers bij Marqt in Amsterdam ook vegetarische kaas hadden/konden krijgen. Ben benieuwd!

World domination
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 22:26:48 #108
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81696320
Zover ik weet zijn er geen vega pizza's (alleen misschien in de bio-winkel?), maar moet je ze zelf maken als je ze wilt.

En ga er maar vanuit dat bij de Febo de kaas niet vegetarisch gestremd is.
Sowieso, ga er maar vanuit dat elk product waar kaas in zit niet vegetarisch gestremd is. Dan zul je al naar de verpakking moeten kijken. Bijv. Snack-a-Jacks cheese zijn geschikt voor vegetariërs, maar dit is wel een van de weinige producten.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:30:22 #109
3878 Vork
Manisch creatief
pi_81696546
Ik heb niet zo heel erg veel BBQ's in een jaar. Maar als er een is, zeker wanneer het eten wordt geregeld door mensen die mij niet zo goed kennen, dan ben ik altijd wel erg alert en duidelijk wat betreft het vegetarisch eten. Wat ook vaak helpt is om hulp aan te bieden. Het is al wel wat vaker voorgekomen dat ik zelf voor de vleesvervangers of andere vegetarische snacks voor op de BBQ moest zorgen. Ik vind dat ook helemaal niet erg en dan weet ik ook zeker dat het goed zit. Er zijn genoeg mensen die dat ook lastig vinden en hulp wordt veelal wel gewaardeerd.

Bij de laatste BBQ die ik had (van m'n werk) was het overigens prima geregeld. Vegetarisch, halal, overal werd rekening mee gehouden. Er waren sowieso al heel veel bijproducten (salades e.d.) die ook grotendeels vegetarisch waren.

Eigenlijk ben ik sowieso nog niet echt tegen situaties aangelopen waarbij er echt te weinig aanbod was voor mij als (vaak enige) vegetariër. Nouja op een wat karig uitgevoerd hoofdgerecht bij een of andere lokale vreetschuur na dan. Sommige mensen denken namelijk dat vegetariërs ook weinig eten ofzo. En laat bik nou net van volle borden houden.
pi_81696627
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Zover ik weet zijn er geen vega pizza's (alleen misschien in de bio-winkel?), maar moet je ze zelf maken als je ze wilt.

En ga er maar vanuit dat bij de Febo de kaas niet vegetarisch gestremd is.
Sowieso, ga er maar vanuit dat elk product waar kaas in zit niet vegetarisch gestremd is. Dan zul je al naar de verpakking moeten kijken. Bijv. Snack-a-Jacks cheese zijn geschikt voor vegetariërs, maar dit is wel een van de weinige producten.
Mijn ouders hebben een steenoven in de tuin dus dan ga ik daar wel pizza's eten

Welke frituursnacks/ovensnacks kunnen dan sowieso wel?

Die oven loempia's van Mora misschien?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 22:32:04 #111
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81696651
Waar ik meestal tegenaan loop is 'Oh geen vlees? Hier, een broodje kaas.'

Nouja, kunnen zij ook niet weten natuurlijk, maartoch. Overal krijg je standaard kaas aangeboden, alsof vegetariërs leven op kaas, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81696718
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:30 schreef Vork het volgende:
Ik heb niet zo heel erg veel BBQ's in een jaar. Maar als er een is, zeker wanneer het eten wordt geregeld door mensen die mij niet zo goed kennen, dan ben ik altijd wel erg alert en duidelijk wat betreft het vegetarisch eten. Wat ook vaak helpt is om hulp aan te bieden. Het is al wel wat vaker voorgekomen dat ik zelf voor de vleesvervangers of andere vegetarische snacks voor op de BBQ moest zorgen. Ik vind dat ook helemaal niet erg en dan weet ik ook zeker dat het goed zit. Er zijn genoeg mensen die dat ook lastig vinden en hulp wordt veelal wel gewaardeerd.

Bij de laatste BBQ die ik had (van m'n werk) was het overigens prima geregeld. Vegetarisch, halal, overal werd rekening mee gehouden. Er waren sowieso al heel veel bijproducten (salades e.d.) die ook grotendeels vegetarisch waren.

Eigenlijk ben ik sowieso nog niet echt tegen situaties aangelopen waarbij er echt te weinig aanbod was voor mij als (vaak enige) vegetariër. Nouja op een wat karig uitgevoerd hoofdgerecht bij een of andere lokale vreetschuur na dan. Sommige mensen denken namelijk dat vegetariërs ook weinig eten ofzo. En laat bik nou net van volle borden houden.
Het stomme is dat ik het altijd aanbied maar 'nee is niet nodig, komt goed ' maar het komt dus nooit goed En dan ben ik de hele avond chagrijnig, want ik word chagrijnig als ik weinig eet En ik vind het ook zo lullig om met eigen eten aan te komen zetten maar dat doe ik dan nu maar wel
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 22:33:39 #113
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81696758
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:31 schreef P.F het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben een steenoven in de tuin dus dan ga ik daar wel pizza's eten

Welke frituursnacks/ovensnacks kunnen dan sowieso wel?

Die oven loempia's van Mora misschien?
In loempia's zit toch vlees, ?
Ik weet niet precies, ik lust geen loempia's, maar volgens mij zit daar vlees in?

En je komt meestal al uit op groentekroket/burger etc., volgens mij (correct me if im wrong) Alleen geen idee of je een groentekroket voor de frituur zo in de supermarkt kan kopen om in je eigen frituur te doen, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 22:35:15 #114
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81696862
Even voor je nagekeken, de eerste Mora loempia die ik tegenkwam (mora.nl oid) zit iig varkensvlees in.

Er bestaan overigens wel vegetarische loempia's meen ik, maar zelf nog nooit gehad.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81696881
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:32 schreef ChipsZak. het volgende:
Waar ik meestal tegenaan loop is 'Oh geen vlees? Hier, een broodje kaas.'

Nouja, kunnen zij ook niet weten natuurlijk, maartoch. Overal krijg je standaard kaas aangeboden, alsof vegetariërs leven op kaas, .
Whehe...

Ja, heel weinig eten klinkt bekend, in een heel goed restaurant, had expres de hele dag weinig gegeten


voorgerecht, 2 mini espresso kopjes met beetje tomaten soep (20 kcal?)
hoofdgerecht, 3 plakjes aubergine, beetje groente (was minder groente etc. dan bij het vleesgerecht zonder vlees) = 70 kcal

Gok ik Bloedchagrijnig van de honger

Het lijkt wel alsof er nooit rekening wordt gehouden met het aantal kcal? Je kan niet alleen groenten doen oid, dat vult niet!
pi_81696925
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:35 schreef ChipsZak. het volgende:
Even voor je nagekeken, de eerste Mora loempia die ik tegenkwam (mora.nl oid) zit iig varkensvlees in.

Er bestaan overigens wel vegetarische loempia's meen ik, maar zelf nog nooit gehad.
Ja die vegetarische loempia's heb ik in de vriezer, even smsen of de ingrediënten overgetikt kunnen worden!
pi_81697063
Ja, van Mora bestaat zo'n grote groenteloempia. Geen vlees, weet niet of er wel andere dierlijke producten inzitten.
pi_81697231
nummer e261 en e155 zit er in, verder geen stremsel/gelatine etc.
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:42:31 #119
3878 Vork
Manisch creatief
pi_81697309
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Zover ik weet zijn er geen vega pizza's (alleen misschien in de bio-winkel?), maar moet je ze zelf maken als je ze wilt.
Die in de bio-winkel zijn meestal van Healty Planet en die gebruiken voor zover ik weet geen kaas met microbieel stremsel. Als dat een punt is dan is dat helaas geen oplossing.

Is die puur & eerlijk Pizza Mozzarella van AH niet met vegetarische kaas?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 22:43:16 #120
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81697354
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:41 schreef P.F het volgende:
nummer e261 en e155 zit er in, verder geen stremsel/gelatine etc.
Zelf let ik niet op E-nummers, op 1 of 2 na, maar dit is misschien handig, dan hoef je niet de complete lijst met E-nummers na te kijken, .

http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi45.htm
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:44:56 #121
3878 Vork
Manisch creatief
pi_81697465
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:33 schreef ChipsZak. het volgende:
En je komt meestal al uit op groentekroket/burger etc., volgens mij (correct me if im wrong) Alleen geen idee of je een groentekroket voor de frituur zo in de supermarkt kan kopen om in je eigen frituur te doen, .
Jahoor, van Dobben heeft groentekroketten, in ieder geval te koop bij AH.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 22:45:47 #122
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81697514
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:42 schreef Vork het volgende:

[..]

Die in de bio-winkel zijn meestal van Healty Planet en die gebruiken voor zover ik weet geen kaas met microbieel stremsel. Als dat een punt is dan is dat helaas geen oplossing.

Is die puur & eerlijk Pizza Mozzarella van AH niet met vegetarische kaas?
Geen idee, maar er staat iig niet over op de site, http://www.biologischeaanbiedingen.nl/index.php?p=biologischemerken-14&cat=477 .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81697638
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:43 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Zelf let ik niet op E-nummers, op 1 of 2 na, maar dit is misschien handig, dan hoef je niet de complete lijst met E-nummers na te kijken, .

http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi45.htm
O ik dacht dat jij dat deed anders had ik het niet gevraagd
pi_81697663
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:44 schreef Vork het volgende:

[..]

Jahoor, van Dobben heeft groentekroketten, in ieder geval te koop bij AH.
Ja die heb ik altijd Niceee!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 22:48:38 #125
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81697692
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:47 schreef P.F het volgende:

[..]

O ik dacht dat jij dat deed anders had ik het niet gevraagd
Gelatine is geen E-nummer meer, maar daarnaast let ik op E542 en schellak, wat soms als E-nummer staat aangegeven en soms niet.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:49:38 #126
236125 33
the exploding psychology
pi_81697772
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:48 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Gelatine is geen E-nummer meer, maar daarnaast let ik op E542 en schellak, wat soms als E-nummer staat aangegeven en soms niet.
Je ging slapen!

  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 22:50:59 #127
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81697889
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:49 schreef 33 het volgende:

[..]

Je ging slapen!

PM, !
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:52:56 #128
3878 Vork
Manisch creatief
pi_81698024
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:45 schreef ChipsZak. het volgende:
Geen idee, maar er staat iig niet over op de site, http://www.biologischeaanbiedingen.nl/index.php?p=biologischemerken-14&cat=477 .
O en ik stuitte nog hierop:
http://www.vegatopia.com/(...)39991.html#msg539991
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 22:54:31 #129
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81698131
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:52 schreef Vork het volgende:

[..]

O en ik stuitte nog hierop:
http://www.vegatopia.com/(...)39991.html#msg539991
Hah, geinig, .
Snap niet dat ze het er niet opzetten dan, meeste fabrikanten doen dat wel!

Maargoed, ik vind pizza's toch niet lekker, maar P.F. kan nu losgaan, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:55:02 #130
3878 Vork
Manisch creatief
pi_81698156
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:48 schreef ChipsZak. het volgende:
schellak
Let je dan ook op E120 (cochenille)?
pi_81698183
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:48 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Gelatine is geen E-nummer meer, maar daarnaast let ik op E542 en schellak, wat soms als E-nummer staat aangegeven en soms niet.
O E542 gadver dat is beendermeel????
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 22:58:55 #132
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81698402
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:55 schreef Vork het volgende:

[..]

Let je dan ook op E120 (cochenille)?
Ahaha, nee. Debiel he, ?
Schellak is er ook puur toevallig bijgekomen toentertijd eigenlijk, .
Ik las het ergens dat sommigen ook op dat product letten en omdat het maar zo'n kleine aanpassing was, deed ik het ook, . Al heb ik me toen wel enigszins ingelezen natuurlijk, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 mei 2010 @ 22:59:24 #133
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81698434
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:55 schreef P.F het volgende:

[..]

O E542 gadver dat is beendermeel????
Jups!

Maar nu ga ik even slapen hoor! Morgen weer vroeg op, naar de tandarts .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81698584
Slaap lekker!
pi_81698618
Bedoelden ze dat een koe kunstmatig wordt geïnsemineerd om zwanger te worden zodat ze melk gaat geven of dat ze aan de tepels zitten?

pi_81702292
Ik ga morgen weer eens groente loempia's halen bij de toko. 60 voor 2 euro nog wat. Geen geld en echt heeeel lekker.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 21 mei 2010 @ 06:36:20 #137
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81705285
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:02 schreef P.F het volgende:
Bedoelden ze dat een koe kunstmatig wordt geïnsemineerd om zwanger te worden zodat ze melk gaat geven of dat ze aan de tepels zitten?

[ afbeelding ]
Ik weet niet of het filmpje nog werkt, maar

www.meat.org

Dacht dat daar wel eentje stond over melkkoeiennetc.

edit; volgens mij was dat meet your meat.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:12:28 #138
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81708772
bagger gekliko'd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_81735801
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:44 schreef Vork het volgende:

[..]

Jahoor, van Dobben heeft groentekroketten, in ieder geval te koop bij AH.


of lekker zelf maken
  zondag 23 mei 2010 @ 02:13:57 #140
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_81780864
Jeetje wat een boel tekst zo na een week vakantie!! Heb niet alles gelezen hoor
Net een week zuid frankrijk achter de rug met vooral veel kaas omdat ze daar niet zo goed zijn in vega
Ik eet geen vlees, vis of gevogelte maar wel gewoon kaas dus dat maakt het voor mij wat makkelijker!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_81860862
zelfs shoarma maken van een blok tofu was een redelijk succes
pi_81861010
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:30 schreef Vork het volgende:
Ik heb niet zo heel erg veel BBQ's in een jaar. Maar als er een is, zeker wanneer het eten wordt geregeld door mensen die mij niet zo goed kennen, dan ben ik altijd wel erg alert en duidelijk wat betreft het vegetarisch eten. Wat ook vaak helpt is om hulp aan te bieden. Het is al wel wat vaker voorgekomen dat ik zelf voor de vleesvervangers of andere vegetarische snacks voor op de BBQ moest zorgen. Ik vind dat ook helemaal niet erg en dan weet ik ook zeker dat het goed zit. Er zijn genoeg mensen die dat ook lastig vinden en hulp wordt veelal wel gewaardeerd.
Kun jij dan eens wat suggesties doen voor vegetarische BBQ-happen? Is haloumi vegetarisch, bijvoorbeeld?

AUbergines ruitvormig insnijden en met wat olie&zout roosteren is heerlijk, maar dat is dan weer niet echt en volwaardige maaltijd
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:51:53 #143
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_81862058
Ik heb voor de bbq altijd gewoon vega hamburgers en vega worstjes
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:07:58 #144
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81882390
Vanaf vandaag officieel een niet vlees en vis eten. Heb volgens mij de afgelopen 2 weken ook geen vlees of vis gegeten maar had de knoop nog niet doorgehakt.

Maar voel me dus nog niet helemaal vegetarisch omdat ik wel die stof blijf eten die van de botten worden gemaakt.. en kaas/melk e.d. ook..
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_81883294
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:54 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Hah, geinig, .
Snap niet dat ze het er niet opzetten dan, meeste fabrikanten doen dat wel!

Maargoed, ik vind pizza's toch niet lekker, maar P.F. kan nu losgaan, .
Dat komt omdat er op (veel) supermarktpizza's helemaal geen kaas zit

Kijk maar:
http://tvblik.nl/keuringsdienst-van-waarde/kaas-1
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_81883469
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:07 schreef jojomen4 het volgende:
Vanaf vandaag officieel een niet vlees en vis eten. Heb volgens mij de afgelopen 2 weken ook geen vlees of vis gegeten maar had de knoop nog niet doorgehakt.

Maar voel me dus nog niet helemaal vegetarisch omdat ik wel die stof blijf eten die van de botten worden gemaakt.. en kaas/melk e.d. ook..
Zolang je je er maar goed bij voelt, dat is het belangrijkst. Het 'label' vegetariër vind ik niet iets om mee te pronken ofzo. Als je je er beter bij voelt ook geen kaas te eten, moet je dat zeker doen, maar doe het niet omdat je dan "niet helemaal vegetarisch" bent.

Ik was gister bij iemand eten die had iets met vlees (biefstuk) gemaakt. Ik heb het gewoon opgegeten. Klinkt (en is) misschien raar, maar goed; voor mij persoonlijk is dat geen probleem. Het was 2 maanden geleden dat ik vlees op had en om eerlijk te zijn smaakte het helemaal niet zo lekker als ik me herrinnerde. Het smaakte maar een beetje flauw

Vanavond Pasta met gorgonzola en walnoten. Dat is beter
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 25 mei 2010 @ 19:32:37 #147
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81883537
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:28 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Dat komt omdat er op (veel) supermarktpizza's helemaal geen kaas zit

Kijk maar:
http://tvblik.nl/keuringsdienst-van-waarde/kaas-1
Mja, maar blijkbaar zitten er wel kleine gedeeltes echte kaas in, .
Bovendien gaat het mij niet om de melk maar om het stremsel, al weet ik niet hoe ze de nepkaas maken en of daar stremsel aan te pas komt. Maargoed, dan nog blijkbaar vaak restjes echte kaas.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_81883687
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:32 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Mja, maar blijkbaar zitten er wel kleine gedeeltes echte kaas in, .
Bovendien gaat het mij niet om de melk maar om het stremsel, al weet ik niet hoe ze de nepkaas maken en of daar stremsel aan te pas komt. Maargoed, dan nog blijkbaar vaak restjes echte kaas.
Owja

Ik had dat programma lang geleden eens gezien en herinnerde me niet dat er wel een klein beetje echte kaas in zat.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:48:23 #149
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81884445
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:31 schreef rijsttafel het volgende:


Vanavond Pasta met gorgonzola en walnoten. Dat is beter
hm, klinkt goed
kwam je dan gewoon die kaas en noten door de warme pasta, of..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:51:39 #150
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_81884614
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:07 schreef jojomen4 het volgende:
Vanaf vandaag officieel een niet vlees en vis eten. Heb volgens mij de afgelopen 2 weken ook geen vlees of vis gegeten maar had de knoop nog niet doorgehakt.

Maar voel me dus nog niet helemaal vegetarisch omdat ik wel die stof blijf eten die van de botten worden gemaakt.. en kaas/melk e.d. ook..
Het lijkt me goed dat je je nog niet vegetarisch voelt. Als je je na twee weken geen vlees al als een plant voelt, kan ik het niemand aanraden.

Trek voor jezelf de grens. Je zult nooit helemaal consequent zijn, maar je hoeft je tegen niemand te verantwoorden. 'Vegetariër' is toch wel het makkelijkste labeltje om te gebruiken. Als de tijd en situatie daar naar is kun je dat eventueel toelichten.
I am a black hole shitting into the void
pi_81884772
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:48 schreef Mirjam het volgende:

[..]

hm, klinkt goed
kwam je dan gewoon die kaas en noten door de warme pasta, of..?
Zou opzich kunnen, maar dan blijft die kaas 1 groot blok, gok ik.

Ik bak eerst wat knoflook/ui en even de walnoten. Dan de kaas erbij, laten smelten. Nog wat slagroom/melk (net wat ik voorhanden heb) om het wat dunner te maken. Qua kruiden/zout/peper.. doe wat je erbij vindt passen en waar je trek in hebt (zelf hou ik wel van tijm).. en klaar!



Ik heb het net trouwens opgegeten en het smaakte weer prima.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_81886090
Wat ook lekker is:
haricot verts uit een potje, goede olijfolie, (balsamico) azijn, versgemalen peper, grof zeezout, teentje knoflook snipperen (niet persen!)

Je kan de haricotverts ook vervangen door smaakvolle tomaten in plakjes, maar dan zou ik de knoflook weglaten
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:26:08 #153
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_81886633
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:18 schreef P.F het volgende:
Wat ook lekker is:
haricot verts uit een potje, goede olijfolie, (balsamico) azijn, versgemalen peper, grof zeezout, teentje knoflook snipperen (niet persen!)

Je kan de haricotverts ook vervangen door smaakvolle tomaten in plakjes, maar dan zou ik de knoflook weglaten
Uit een potje? Ik vind boontjes uit een potje echt te vies. Doet me aan vroeger denken, toen mijn moeder zo kookte op de camping.
I am a black hole shitting into the void
pi_81886762
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:26 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Uit een potje? Ik vind boontjes uit een potje echt te vies. Doet me aan vroeger denken, toen mijn moeder zo kookte op de camping.
Haricot verts zijn juist lekker uit een potje!
pi_81888578
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:28 schreef P.F het volgende:

[..]

Haricot verts zijn juist lekker uit een potje!
oneens, slappe zoute hap vind ik het.
vers en niet doorgekookt maar goed, ieder z'n smaak natuurlijk
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:30:52 #156
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_81908191
BN/DeStem

26 mei 2010 woensdag
Roosendaal / Bergen op Zoom Editie; Etten-Leur Moerdijk Editie; Breda Editie

Kookboeken voor flexitariërs


Simon Hopkinson - De vegetarische optie
Chef-kok Hopkinson gaat bij zijn recepten uit van twee ingrediënten die een natuurlijke affiniteit met elkaar hebben: asperges en artisjokken, broccoli en bloemkool, wortel en pastinaak. Niet alleen groenten komen aan bod: ook pasta's, kruiden, peulvruchten, rijst, eieren en fruit hebben eigen hoofdstukken. In dit boek zoek je vergeefs naar vleesvervangers en er is slechts één recept met tofu, een soort
pikant-zure soep met tofu.


Mark Bittman - De dikke vegetariër
De 'dikke' behandelt alle aspecten van de vegetarische keuken. Na een inleiding over ingrediënten, gereedschap en kooktechnieken volgen elf hoofdstukken met recepten. Salades, soepen, eieren en zuivel, groente en fruit, pasta, granen, tofu en vleesvervangers, toetjes en drankjes. Een icoontje geeft aan of recepten ook voor veganisten geschikt zijn en of ze binnen een half uur te maken zijn.

Antoinette Hertsenberg - De dunne vegetariër
De 'dunne' is inderdaad dun in vergelijking met de 'dikke': ruim honderd pagina's met recepten waarbij de nadruk ligt op snel, gemakkelijk en eenvoudige ingrediënten. In tegenstelling tot Bittman en Hopkinson is Hertsenberg wel vegetariër.

Nicolette Loven - Koken in een roeromdraai
Als hotelhoudster leerde Loven te koken voor zowel vegetariërs als vleeseters. Beter nog, ze leerde voor beiden tegelijk te koken, want de gasten wilden natuurlijk wel gelijktijdig aan tafel. Ze geeft in haar boek twaalf menu's, afwisselend vis, vlees of gevogelte, waarbij steeds een vegetarische variant is opgenomen. Makkelijk voor wie bezoek krijgt met verschillende eetwensen.

En er is meer. Het afgelopen jaar verschenen: Eigentijds vegetarisch van Maria Elia (Fontaine Uitgevers), Vegetarisch basiskookboek van Sonja van de Rhoer, (Unieboek/Het Spectrum), Hoge hakken, lekker vega van Mo'media en Verrassend anders, vandaag geen vlees van het Voedingscentrum.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:31:40 #157
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81946713
OMG, wat spannend! Vandaag onverwachts gaan uit eten met wat mensen van werk. We gingen sushi eten! Ik was dus bang dat ik na 1 dag al zou toegeven.. mede omdat ik niet al te moeilijk wilde doen. Gelukkig hadden ze asperge sushi met guacamole. Heeeeeeeerlijk! Heb alleen niet duidelijk gemaakt dat ik alleen die zonder vis/vlees sushi wilde, en iedereen at dus even snel die vega-sushi's op dan de rest... naja.. ik heb het overleefd.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:35:14 #158
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_81946968
Ehm, je kan toch gewoon zeggen dat je geen vlees / vis / gevogelte meer eet
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:43:22 #159
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81947513
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:35 schreef Lips het volgende:
Ehm, je kan toch gewoon zeggen dat je geen vlees / vis / gevogelte meer eet
Dat heb ik ook gezegd.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:44:28 #160
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81947588
Dus heb het wel gezegd, maar door drukte e.d. is die bootschap niet helemaal goed overgekomen.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_81947688
ik vind vega sushi echt schmutzig
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:59:41 #162
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81951998
FAK lekker asperges waren dat man. En die guacamole, die hadden ze er omheen gerold alsof het die groene bladeren waren die ze normaal gebruiken. Heerlijk en lekker!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_81954653
Vandaag van een vriend het boek Ecologische Voeding (handboek) van uitgeverij Velt geleend. Echt een goed boek. Er staat over de verschillende groepen ingrediënten uitgelegd wat hun eigenschappen zijn en in welke gerechten ze goed zijn. Er staan ook een hoop recepten in waarvan ik er zeker een paar ga proberen.

Morgen ga ik iets met paksoi maken, heeft iemand nog tips?
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:08:32 #164
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_81958947
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 01:39 schreef rijsttafel het volgende:
Vandaag van een vriend het boek Ecologische Voeding (handboek) van uitgeverij Velt geleend. Echt een goed boek. Er staat over de verschillende groepen ingrediënten uitgelegd wat hun eigenschappen zijn en in welke gerechten ze goed zijn. Er staan ook een hoop recepten in waarvan ik er zeker een paar ga proberen.

Morgen ga ik iets met paksoi maken, heeft iemand nog tips?
Iets Chinees.

Noedels koken, afgieten en afspoelen met koud water. Scheut sojasaus en paar druppels sesamolie eroverheen.
Paksoi snijden en het groene en witte apart houden.
Smaakmakers fijn snijden (bijvoorbeeld gember, knoflook, rode peper. Eventueel gefermenteerde zwarte boontjes)
Eventueel iets van tofublokjes (wel al bereid)

Wok heet stoken, olie erin. Smaakmakers fruiten en de witte stukken van paksoi er in (+ eventueel de tofublokjes). Even omscheppen en roerbakken. Groen van de paksoi erin en vrijwel gelijk daarna de noedels. Omscheppen tot het warm is. Eventueel nog verse koriander en extra sojasaus.
I am a black hole shitting into the void
pi_82032918
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:08 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Iets Chinees.

Noedels koken, afgieten en afspoelen met koud water. Scheut sojasaus en paar druppels sesamolie eroverheen.
Paksoi snijden en het groene en witte apart houden.
Smaakmakers fijn snijden (bijvoorbeeld gember, knoflook, rode peper. Eventueel gefermenteerde zwarte boontjes)
Eventueel iets van tofublokjes (wel al bereid)

Wok heet stoken, olie erin. Smaakmakers fruiten en de witte stukken van paksoi er in (+ eventueel de tofublokjes). Even omscheppen en roerbakken. Groen van de paksoi erin en vrijwel gelijk daarna de noedels. Omscheppen tot het warm is. Eventueel nog verse koriander en extra sojasaus.
Zoiets was ik inderdaad al van plan, ja. Was goed te eten. Prei, tauge en chilipeper erbij.


Vandaag m'n favoriete 15 minuten recept: Tomaten/spinazi saus voor pasta.

Ui snipperen en bakken in boter + olie. Chilipeper en knoflook erbij (kort). Later nog snel verse spinazie meebakken (ook heel kort). Dan gesneden tomaat uit blik (vers kan ook, maar dat snijden duurt lang voor een snel gerecht) nog wat olijfolie erbij, peper, wat zout, verse basilicum ofzo (wat je zelf wilt). Klaar!

Je kan er als niet-veganist ook nog geraspte kaas overheen gooien.

Echt favoriet hier Zo simpel, maar ook zo lekker
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_82117329
Tvp, kom er nu pas achter dat er een vega topic is
pi_82138348
Oh hey, vega topic.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:32:45 #168
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82528063
Wie gaat er allemaal op de Partij voor de Dieren stemmen? Ik twijfel nog.



Per jaar worden er 500 miljoen dieren gedood in Nederland.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_82528144
Ik twijfel ook Tussen 2..
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:50:55 #170
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82529085
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:33 schreef P.F het volgende:
Ik twijfel ook Tussen 2..
vertel
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_82529674
Ik heb de laatste paar keer PvdD gestemd (jaa hier durf ik het wel te zeggen!) maar nu wil ik eigenlijk piraten partij stemmen, hoop dat ze 1 zetel halen
  woensdag 9 juni 2010 @ 00:06:04 #172
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82529828
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 00:02 schreef P.F het volgende:
Ik heb de laatste paar keer PvdD gestemd (jaa hier durf ik het wel te zeggen!) maar nu wil ik eigenlijk piraten partij stemmen, hoop dat ze 1 zetel halen
Gratis downloaden boven het redden van hulpeloze levens?

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 9 juni 2010 @ 00:07:05 #173
3878 Vork
Manisch creatief
pi_82529883
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:32 schreef jojomen4 het volgende:
Wie gaat er allemaal op de Partij voor de Dieren stemmen? Ik twijfel nog.



Per jaar worden er 500 miljoen dieren gedood in Nederland.
Ik stem geen PvdD, ik vind de focus op dierenwelzijn, bioindustrie en duurzaamheid prima, maar je kunt ook doorslaan. Er zijn genoeg andere zaken die ik net zo en misschien nog wel belangrijker vind, die zo'n partij nooit als speerpunt zal brengen. Bovendien vind ik Marianne Thieme geen goede debater. Ze voert namelijk geen debat, maar herhaalt haar langspeelplaat, ookal zijn de tegenstanders het met haar eens.
pi_82530070
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 00:06 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Gratis downloaden boven het redden van hulpeloze levens?


Volgend jaar valt het kabinet toch wel weer
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 9 juni 2010 @ 07:11:03 #175
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82533990
Ik stem SP, .
Normaal wel PvdD, maar nu weegt de stufi voor mij zwaarder en SP is ook nog redelijk qua dierwelzijn.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  woensdag 9 juni 2010 @ 07:21:05 #176
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_82534046
Ik stem bewust ook geen PvdD. Ik mis de actie bij de PvdD, heel leuk dat je uren kunt praten over hoe groot een aquarium zou moeten zijn zodat een vis goed gehuisvest word en een optimaal rondje kan zwemmen, maar erg veel effect heb ik nog niet gezien. Gelukkig zijn er ook nog andere partijen die dierenwelzijn in hun programma hebben staan. Daarbij vind ik de plannen voor de zorg belangrijker, aangezien ik zelf in de zorg werk .
pi_82534171
Ik stem GL ik vind dat zij zich ook wel inzetten voor een beter milieu en dierenwelzijn maar wel op een pragmatischere manier dan PvdD
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:28:48 #178
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82585676
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje met betrekking tot soja. Op wikipedia lees ik dat er 18% vet in soja zit. Nu vraag ik me af hoeveel % daarvan verzadigde vetten zijn, en hoeveel onverzadigd. Misschien dat iemand hier een idee heeft. Google heeft me tot nu toe niet geholpen.

Dank.

PS: als je het niet weet mag je wel laten weten of soja (in normale mate) gezond is of niet zo...

[ Bericht 12% gewijzigd door jojomen4 op 09-06-2010 23:33:51 ]
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:52:20 #179
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:13:58 #180
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_82604883
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:28 schreef jojomen4 het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje met betrekking tot soja. Op wikipedia lees ik dat er 18% vet in soja zit. Nu vraag ik me af hoeveel % daarvan verzadigde vetten zijn, en hoeveel onverzadigd. Misschien dat iemand hier een idee heeft. Google heeft me tot nu toe niet geholpen.

Dank.

PS: als je het niet weet mag je wel laten weten of soja (in normale mate) gezond is of niet zo...
Voedingswetenschap is iets heel ingewikkelds en inzichten veranderen continu. De huidige stand van zaken is dat soja gezond is. Qua vetten en eiwitten is het absoluut gezond (vrijwel het enige complete plantaardige eiwit). Enkele jaren geleden verschenen er wel enigszins verontrustende onderzoeken over toenamen van oestrogeen (vrouwelijke hormonen). Later is dit genuanceerd en blijkt het mee te vallen.

Advies blijft: afwisselen en met mate. Zoals alles.
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:42:45 #181
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82605902
Mag ik hier ook meekletsen? Ik ben zelf geen vegetarier, maar mijn vriend wel. Nu woon ik tijdelijk bij mijn vriend en zal ik dus voornamelijk vegetarisch eten, en ik hoop dat jullie wat leuke recepten enzo hebben. Ter inspiratie dus!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:52:23 #182
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_82606289
Eergister gegeten: courgette met crème fraîche en rijst.

- courgette
- stukjes quorn (eventueel cashewnoten, dan als laatste toevoegen)
- venkelzaadjes
- crème fraîche
- sultana's
- knoflook
- zout & peper (eventueel gedroogde chilipeper)

Quorn bakken met knoflook. Courgette toevoegen en meebakken. Gevijzelde venkelzaad toevoegen (+ eventueel chilivlokken). Op het einde crème fraîche en sultana's toevoegen. Serveren met rijst.
I am a black hole shitting into the void
pi_82641972
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 10:42 schreef AKnynke het volgende:
Mag ik hier ook meekletsen? Ik ben zelf geen vegetarier, maar mijn vriend wel. Nu woon ik tijdelijk bij mijn vriend en zal ik dus voornamelijk vegetarisch eten, en ik hoop dat jullie wat leuke recepten enzo hebben. Ter inspiratie dus!
Natuurlijk
Weet er iemand een lekker receptje met groene kool? Zat zo'n gigantische spruit in mijn biopakketje deze week.
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:38:12 #184
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82642324
Wat is de lekkerste vega burger "vlees" die je kunt gebruiken? Gewoon die dingen van de AH?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 10 juni 2010 @ 22:40:48 #185
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82642473
Die AHdingen zijn .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 10 juni 2010 @ 22:41:05 #186
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82642495
Vind ik dan he, heb er vanmiddag nog twee gegeten .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:47:51 #187
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82642875
Ow, die ga ik morgen halen dan. Heb je nog een naam van het product zodat ik niet de verkeerde pak?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 10 juni 2010 @ 22:51:52 #188
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82643083
Zo'n doosje, maar dan voor hamburgers.

I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:54:40 #189
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82643218
Ow, die ken ik wel kwa smaak. Die ballen heb ik vorige week nog gegeten.

BTW, ik was in het weekend bij de Burgermeester in amsterdam. Daar heb ik de "Manchego" burger gegeten.. jezus, wat was die LEKKERRRRRR! Tip dus.

EDIT: En bedankt he!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_82644580
Oooooo daar wil ik ook al zoo lang eten! Nice!

Maar dat is wel de enige burger die ze hebben he?
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:23:34 #191
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82644642
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:22 schreef P.F het volgende:
Oooooo daar wil ik ook al zoo lang eten! Nice!

Maar dat is wel de enige burger die ze hebben he?
Nee, ze hebben nog de fallafel, die is ook heeeeeeerlijk!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_82644656
Woon je in Amsterdam dan?
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:24:24 #193
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82644681
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:23 schreef P.F het volgende:
Woon je in Amsterdam dan?
Voor een meet?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_82644960
Gewoon interesse
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:32:46 #195
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82645010
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:31 schreef P.F het volgende:
Gewoon interesse
Je wilt me gewoon man, be true to yourself.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:42:51 #196
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_82654948
Hey allemaal, ik meld mij hier ook even. Ik ben geen vegetarier maar eet wel drie tot vier keer per week vegetarisch. Laatst was ik in Delft bij indiaas restaurant Maharani, daar hebben ze een vegetarisch 4-gangen diner voor 22 euro (en 5 gangen voor 24 euro). Ik heb het toen niet genomen, maar ben er wel erg benieuwd naar! Dus wie weet komt hier binnenkort een verslagje .
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_82655603
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:22 schreef P.F het volgende:
Oooooo daar wil ik ook al zoo lang eten! Nice!

Maar dat is wel de enige burger die ze hebben he?
oh ik ook maar ik vergeet het telkens haha
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_82658899
Dan meld ik me hier ook maar even als vooralsnog flexitarier of hoe je het ook wil noemen.

Wij hebben vier katten waarvan we respecteren dat het carnivoren zijn en omdat we zo goed mogelijk tegemoet willen komen aan hun natuurlijke behoeften geven we hen versvleesvoeding (dus meer vlees dan in "normaal" kattenvoer zoals brokjes). Via hun dieet kwam de bioindustrie op confronterende wijze onze keuken in. Eendagskuikens, uitgerangeerde legkwartels, al het kippenvlees wat "geproduceerd" wordt maar wat de consument verspilt (nekjes, organen, karkasjes, etc).

Zelf wilde ik daardoor twee jaar geleden gaan stoppen met vlees ondanks dat ik het vreselijk lekker vind. Mijn man eigenlijk niet, maar zo lang ik lekker vegetarisch avondeten maak klaagt hij niet. Vleeswaren op zijn brood eet hij wel.
Ik ben niet cold turkey gestopt maar ben vegetarische recepten gaan uitproberen en de gerechten die we lekker vonden hebben telkens meer vleesmaaltijden vervangen. Het eerste jaar maakte ik nog vis maar daar ben ik ook mee gestopt. Garnalen zijn het volgende item op het menu die er uit gaan, teveel bijvangst of teveel vervuiling indien gekweekt. We eten dan nog wel andere schaal- en schelpdieren zoals rivierkreeftjes en mosselen, daar kan ik toch minder empathie voor opbrengen en bv een mossel heeft altijd vrij geleefd. Het belangrijkste voor mij is dat een dier een goed leven gehad heeft, op vlees eten an sich heb ik niks tegen. Heel af en toe koop ik een stukje biovlees of wild en daar genieten we dan lekker van.

Wel leuk hoe je er aan went, al wilde manlief eigenlijk niet meedoen met vegetarisch eten, hij vindt het nu lekkerder dan hoe we vroeger aten. Zijn favoriete restaurants waren van die tenten waar je veel vlees kreeg, maar de laatste keer bij de Griek stond de mixed grill hem ineens tegen en naar het barbecuerestaurant hoeven we ook niet meer van hem omdat hij het niet meer zo geweldig vindt Op vakantie in Rome zijn we twee keer bij vegetarisch restaurant Il Margutta gaan eten en dat vond hij achteraf het beste eten van de hele vakantie. Zo lang ik alles stapje voor stapje doe komen we er wel uit.

Vanavond ga ik als voorgerecht portobello's met geitenkaas, tijm, honing en pijmboompitjes maken en als hoofdgerecht een nieuw recept proberen; gevulde courgette met geitenkaas (geitenkaas was in de aanbieding) met pasta erbij.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:53:16 #199
3878 Vork
Manisch creatief
pi_82660836
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:22 schreef P.F het volgende:
Oooooo daar wil ik ook al zoo lang eten! Nice!

Maar dat is wel de enige burger die ze hebben he?
Ze hebben volgens mij standaard twee vegetarische burgers op het menu staan en de burger van de maand is soms ook vegetarisch. Prima voer, grote burgers.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:57:17 #200
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82661005
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:53 schreef Vork het volgende:

[..]

Ze hebben volgens mij standaard twee vegetarische burgers op het menu staan en de burger van de maand is soms ook vegetarisch. Prima voer, grote burgers.
Zeker groot! Ik at eerst altijd 2 grote burgers.. maar de laatste 4 happen moest ik er dan inpersen... niet dat ik dat erg vind omdat ze zo lekker zijn.

Laatste keer 1 grote en 1 kleine genomen.. en dat ging er beter in.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 12 juni 2010 @ 12:08:37 #201
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82701669
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:51 schreef ChipsZak. het volgende:
Zo'n doosje, maar dan voor hamburgers.

[ afbeelding ]
Ik heb gisteren die soja burgers gemaakt van de AH... vond ze een beetje teleurstellen... weinig smaak, het was dat er sla, tomaat, ketchup, zout, kaas en brood bij was anders had het helemaal geen smaak. Zal dus even door moeten zoeken voor iets lekkers (imo)...

Zijn er geen burgers gemaakt obv peulvruchten.. zeg maar falaffel ballen in de vorm van een schijfje/burger?

BvD.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 12 juni 2010 @ 12:19:06 #202
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_82701973
Je bedoelt, kant-en-klaar? Zelf iets maken gaat je te ver?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 12:21:41 #203
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82702044
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:19 schreef RobinOok het volgende:
Je bedoelt, kant-en-klaar? Zelf iets maken gaat je te ver?
Ik heb geen ervaring met het koken van peulvruchten. Zo heb ik geen idee hoe je humous zou moeten maken van die balletjes (ken de nederlandse naam niet van die dingen). Ik zal zoiets in de toekomst van een paar keer maken, maar om te beginnen lijkt me kant en klaar het makkelijkst, al dat er is.

EDIT: Kikkererwten, was de naam even vergeten.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 12 juni 2010 @ 12:25:39 #204
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_82702137
Probeer eens een natuurwinkel? Er zijn wel do's en dont's als het gaat om vleesvervangers, het meeste is gewoon ronduit smerig. Ik ben geen vegetariër zodat ik nepvlees kan gaan eten.

Humus is iets anders dan falafel. Humus kun je op brood smeren en is vrij makkelijk te maken, geweekte kikkererwten pureren, wat olie/citroensap erdoor en voor de rest kun je er zo veel mogelijk mee variëren.
Hier een receptje voor falafel, mocht je het eens zelf willen maken: http://www.vegatopia.com/(...)afel-is-het-lekkerst
pi_82702386
ik vind zelf falafel maken wel hel
die van de ah zijn best oke
beetje droog maar gewoon lekker veel knoflooksaus op mikken

en wat ik ook vaak doe als ik zoiets wil:
gehakt van quorn flink kruiden met shoarma kruiden
uitje er bij mee bakken en paprika ook en dan in een pita broodje met sla en knoflooksaus en eventueel tomaatjes
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:22:40 #206
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82706265
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:25 schreef douche-eendje het volgende:
Probeer eens een natuurwinkel? Er zijn wel do's en dont's als het gaat om vleesvervangers, het meeste is gewoon ronduit smerig. Ik ben geen vegetariër zodat ik nepvlees kan gaan eten.

Humus is iets anders dan falafel. Humus kun je op brood smeren en is vrij makkelijk te maken, geweekte kikkererwten pureren, wat olie/citroensap erdoor en voor de rest kun je er zo veel mogelijk mee variëren.
Hier een receptje voor falafel, mocht je het eens zelf willen maken: http://www.vegatopia.com/(...)afel-is-het-lekkerst
Ow.. dat zelf maken van humus jummie! dat eet ik echt zoveel
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 12 juni 2010 @ 14:46:51 #207
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82707213
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:08 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Ik heb gisteren die soja burgers gemaakt van de AH... vond ze een beetje teleurstellen... weinig smaak, het was dat er sla, tomaat, ketchup, zout, kaas en brood bij was anders had het helemaal geen smaak. Zal dus even door moeten zoeken voor iets lekkers (imo)...

Zijn er geen burgers gemaakt obv peulvruchten.. zeg maar falaffel ballen in de vorm van een schijfje/burger?

BvD.
Oh ik vind ze juist heel lekker (en veel smaak!), je hebt ze gewoon niet goed gebakken, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:57:07 #208
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82707575
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:46 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Oh ik vind ze juist heel lekker (en veel smaak!), je hebt ze gewoon niet goed gebakken, .
Gewoon in het pannetje paar minuten elke kant en dan beetje bruin laten worden, toch?

Het is toch gewoon een standaard ding.. of heb jij een speciale techniek?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 12 juni 2010 @ 16:11:18 #209
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82709935
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:57 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Gewoon in het pannetje paar minuten elke kant en dan beetje bruin laten worden, toch?

Het is toch gewoon een standaard ding.. of heb jij een speciale techniek?
Nee, maar die van mij hebben wel veel smaak .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82710112
ik vind ze ook de lekkerste burgerdingetje die je in de gewone supermarkt kunt kopen
we hebben het toch over deze?

He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 12 juni 2010 @ 16:20:14 #211
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82710189
Nee, over de AH 'ham'burger. Geen groenteburger, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82710439
kon ik geen plaatje van vinden
maar ik vind ze allebei heel lekker
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 12 juni 2010 @ 16:29:15 #213
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82710467
Ik dus ook .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 16:35:14 #214
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82710689
Ik doe volgende keer de groenteburger, die zag er gisteren ook lekkerder uit dan het rubberen stukje.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 12 juni 2010 @ 16:36:26 #215
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82710736
pffft
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82710754
post eens een plaatje van wat je op hebt dan?
want voor mijn gevoel hebben we het echt over iets heel anders
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 12 juni 2010 @ 16:43:54 #217
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82710958
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 16:36 schreef rhubarbje het volgende:
post eens een plaatje van wat je op hebt dan?
want voor mijn gevoel hebben we het echt over iets heel anders
Dit ding van Tivall.

http://www.tivall.nl/product.asp?id=7

Hebben jullie het over de Burger Royal dan? Die staat ook op de website van Tivall, misschien dat die lekkerder is.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_82711039
hmm nee ik heb het toch wel over die
ik vind hem heel lekker!
na de groentenburger mn favoriet!

ik kleed hem wel altijd wat aan zeg maar
gegrilde paprika en ui op mn broodje en sla en komkommer en een lekker sausje
heerlijk!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 12 juni 2010 @ 16:50:59 #219
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82711192
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 16:46 schreef rhubarbje het volgende:
hmm nee ik heb het toch wel over die
ik vind hem heel lekker!
na de groentenburger mn favoriet!

ik kleed hem wel altijd wat aan zeg maar
gegrilde paprika en ui op mn broodje en sla en komkommer en een lekker sausje
heerlijk!
Ik kleed m'n eten ook altijd aan, maar (sorry voor het telkens in herhaling vallen) dan wil ik wel dat m'n basisproduct lekker is. Als ik zo'n hamburger als gisteren op had, ofzoiets als jij beschrijft vind ik hem zeker lekker.. maar dan komt omdat het andere het lekker maakt. Zo'n hamburgers zonder dat hij is aangekleed lijkt me niks.

Ik at eerst die lambs, jalapeno en tomaatburgers van de AH, die hadden imo wel veel smaak.

Anyway, genoeg anders dat lekker is.

Net had ik btw zo'n kaasschijf achter iets van Valess.. dat is ook niet m'n favoriet zie ik.

Mijn topper is tot nu toe de Toscaanse nog wat, ook van Tivall.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 12 juni 2010 @ 16:53:50 #220
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82711276
Ik heb het ook over die, maar ik eet ze ook soms tussen de middag gewoon los. Gewoon omdat ze yummie zijn .

Die filetreepjes van Quorn.. wat vinden jullie daarvan? Op de grill vond ik ze wel oke, maar gebakken in de pan wat minder .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 16:58:39 #221
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82711415
Ik heb nog nooit Quorn gegeten. Zie op hun site dat ze ook veel hebben. Ben benieuwd naar het gehakt die rhubarbje net noemde. Denk dat het een deceptie gaat worden maar we weten het nooit.

Heb het ook nog nooit bij de AH zien liggen.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 12 juni 2010 @ 17:01:34 #222
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82711480
Het gehakt van quorn smaakt los wat minder, vind ik zelf. Maar ik mix het toch altijd met pasta oid, dus dat maakt me weinig uit, want dan smaakt het wel goed.

Quorn staat onder de vegetariers toch wel te boek als een merk met de lekkerste vleesvervangers, geloof ik.
[Tenminste, dat hoor en lees ik vaak. Mijn ervaring is ook Quorn ]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82711506
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 16:50 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Ik at eerst die lambs, jalapeno en tomaatburgers van de AH, die hadden imo wel veel smaak.


die ken ik niet?

quorn vind ik vooral handig om in huis te hebben en in dingen te verwerken
de naturel stukjes bv in een wrap of de gehakt in een lasagne of sausje
de sate stukjes zijn wel echt briljant lekker

en de maaslander kaasdinges vind ik ook lekker maar volgens mij is die echt puur evil
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 12 juni 2010 @ 17:03:17 #224
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82711536
Die sate stukjes zijn idd goed te doen .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 17:06:30 #225
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82711632
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

die ken ik niet?

quorn vind ik vooral handig om in huis te hebben en in dingen te verwerken
de naturel stukjes bv in een wrap of de gehakt in een lasagne of sausje
de sate stukjes zijn wel echt briljant lekker

en de maaslander kaasdinges vind ik ook lekker maar volgens mij is die echt puur evil
Nou, dat is echt vlees he, misschien dat je het daarom niet kent. Ik eet nog niet zo lang geen vlees /vis.

Ze hebben die dingen nu ook uit de schappen gehaald, geen idee waarom, want die waren echt zoooooo mega goed. En ze werden (is mij verteld) veel verkocht.

quote:
Keurmerk voor duurzame soja
Uitgegeven: 11 juni 2010 15:14
Laatst gewijzigd: 11 juni 2010 15:14
RIJSWIJK - Met ingang van volgend jaar komt soja op de markt voorzien van certificaten die uitwijzen dat die duurzaam geproduceerd is.


© ANP
Het Productschap Margarine, Vetten en Oliën meldt dat de Ronde Tafel voor Verantwoorde Soja, waarbij organisaties en bedrijven uit twintig landen zijn betrokken, aangescherpte normen heeft aangenomen die leiden tot onafhankelijk gecertificeerde soja.
De productie van soja groeit snel, vooral door de toenemende behoefte aan vlees in sterk groeiende economieën, waaronder die in China.

Kap
De teelt van soja vindt vooral plaats in Zuid-Amerika, maar mag volgens de Nederlandse Task Force Duurzame Soja niet leiden tot kap van het regenwoud. Bij duurzaamheid wordt niet alleen rekening gehouden met het milieu, maar ook met rechten van werknemers.
Deelname van Nederland aan het internationale overleg is van belang omdat ons land een grote verwerker is van soja, zowel in veevoer als in de voedingsmiddelenindustrie.
Van de task force maken onder meer Unilever, Ahold (Albert Heijn), Rabobank, diervoederbedrijven en landbouwcorporaties deel uit.
Bron: http://www.nu.nl/economie/2267762/keurmerk-duurzame-soja.html
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_82711701
oh ja je moet vlees ook niet met nepvlees gaan vergelijken
dat is als de smaak van een peer met een pizza vergelijken
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 12 juni 2010 @ 17:19:02 #227
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82711998
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:08 schreef rhubarbje het volgende:
oh ja je moet vlees ook niet met nepvlees gaan vergelijken
dat is als de smaak van een peer met een pizza vergelijken
Daar ben ik het niet mee eens. Anders moet je het niet "nep" noemen.

Het lijkt er op en het heeft de zelfde naam, dus het lijkt me logisch dat het (in dit geval) een vervanger is van een hamburger. Dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je het vergelijkt met een hamburger. Dat de conclusie na de vergelijking is dat het er helemaal niet op lijkt is iets anders.

De peer - pizza vergelijking vind ik dan ook helemaal nergens op slaan aangezien dat geen vervangende producten van elkaar zijn.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_82712112
dat word alleen door de marketing mensen zo verzonnen omdat ze hopen meer te verkopen (de meeste vegetariers zitten volgens mij niet eens op nepvlees te wachten maar gewoon op een product dat ze kunnen eten met voldoende voedingsstoffen en dat ook nog lekker smaakt. Veel vegetariers vinden het maar dom dat het zo op vlees moet lijken)

laat het door 100 mensen proeven en 100 mensen zullen zeggen dat ze buiten naam en vorm niks met elkaar te maken hebben

het is ook alleen maar een vervangend product omdat je er bepaalde voedingsstoffen mee binnen krijgt
je zou kunnen zeggen dat je pasta ook door rijst kunt vervangen omdat het allebei uit dezelfde groep komt maar daarmee hebben ze qua smaak en looks nog niks met elkaar te maken
zo moet je het ook zien met vega dingen en vlees
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_82712656
Vegaburgers etc hebben voor mij inderdaad niks met vlees te maken. De meeste vleesvervangers vind ik eigenlijk ook niet te eten, maar ik houd gewoon niet zo van soja.

Die filetreepjes of stukjes van Quorn vallen hier thuis nog wel redelijk in de smaak door roerbakgerechten, en de gevulde dingen van Valess kunnen er ook mee door maar me er op verheugen doe ik toch niet.

Een vleesproduct wat ik echt mis is een lekkere kroket of bitterbal, daar heb ik geen vervanger voor kunnen vinden. De kaaskroketten van Mora vind ik uitgesproken smerig, de groentekroketten van van Dobben ook (hun kaaskroketten heb ik weleens in een eetcafe gegeten en die vond ik wel goed maar ik weet niet waar ze te koop zijn), ik heb ook wel eens nep-bitterballen van de natuurwinkel gehad en die waren alleen met flink wat mosterd nog enigszins te hachelen.
pi_82712716
ik vind van de jumbo de bitterballen en kroketten wel lekker en de friettent op de hoek heeft een heeerlijke kaaskroket maar ik durf nooit te vragen van welk merk

ik heb ook al eens geprobeerd kaaskroketjes zelf te maken?
niet zo lastig als ik had verwacht en je kunt lekker prutsen tot je de voor jou ideale kaascombi te pakken hebt?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_82712764
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:08 schreef jojomen4 het volgende:

Zijn er geen burgers gemaakt obv peulvruchten.. zeg maar falaffel ballen in de vorm van een schijfje/burger?

Ik heb dit recept nog in de planning staan om zelf te maken. Is blijkbaar afkomstig van een goed vegetarisch restaurant in de UK, Relish.

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=615042&rq=veggieburger
  zaterdag 12 juni 2010 @ 17:43:37 #232
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82712958
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:39 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik heb dit recept nog in de planning staan om zelf te maken. Is blijkbaar afkomstig van een goed vegetarisch restaurant in de UK, Relish.

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=615042&rq=veggieburger
Ow thnx, zo iets bedoel ik.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_82713006
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:37 schreef rhubarbje het volgende:
ik vind van de jumbo de bitterballen en kroketten wel lekker en de friettent op de hoek heeft een heeerlijke kaaskroket maar ik durf nooit te vragen van welk merk

ik heb ook al eens geprobeerd kaaskroketjes zelf te maken?
niet zo lastig als ik had verwacht en je kunt lekker prutsen tot je de voor jou ideale kaascombi te pakken hebt?
De junbo zit hier in een buitenwijk aan de andere kant van de stad waar ik nooit en te nimmer hoef te zijn. Zal er toch maar eens een fietstochtje aan wagen dan. Het liefste zou ik een soort imitatievleeskroket willen hebben dus zelf kaaskroketten maken trekt me nog niet direct. Maar goed, wie weet ooit.
pi_82713031
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:44 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

De junbo zit hier in een buitenwijk aan de andere kant van de stad waar ik nooit en te nimmer hoef te zijn. Zal er toch maar eens een fietstochtje aan wagen dan. Het liefste zou ik een soort imitatievleeskroket willen hebben dus zelf kaaskroketten maken trekt me nog niet direct. Maar goed, wie weet ooit.
oh dan hoef je niet te gaan hoor
het is geen imitatievlees het is meer een soort ragout
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_82713222
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:45 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

oh dan hoef je niet te gaan hoor
het is geen imitatievlees het is meer een soort ragout
Ook prima dus bedankt voor de tip
pi_84146103
Even een schopje... Ben net terug uit Engeland, daar verkopen ze veel halloumi. Hier zie ik het eigenlijk nooit. Iemand een winkeltip?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:57:48 #237
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84153627
Turkse groentewinkel? Er zit in ieder geval bij mij in de stad een redelijk grote Turkse supermarkt (die overigens ook heerlijke olijven ) verkopen, vermoed dat ze dat ook wel zullen verkopen.
Waar smaakt het eigenlijk naar en wat kun je ermee?
pi_84157514
Het is een beetje een kruising tussen feta en mozzarella, je kunt er goed mee koken omdat het niet echt smelt, dus leuk op de bbq enzo...
  zaterdag 17 juli 2010 @ 01:13:29 #239
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84158810
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:37 schreef prinseszondererwt het volgende:
Even een schopje... Ben net terug uit Engeland, daar verkopen ze veel halloumi. Hier zie ik het eigenlijk nooit. Iemand een winkeltip?
Ik at het een paar jaar terug alweer, op Sicilië. Ben het hier in NL nog nooit tegengekomen. Let er regelmatig op, niet altijd, maar toch. Ben er nooit actief naar op zoek geweest, maar bij mijn AH of turk of marktkraam heb ik het nog nooit gezien. Dus ben ook wel benieuwd naar tips.
pi_84160760
PZE, mocht je in de buurt van de grens wonen: de Delhaize verkoopt het wel.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 10:58:40 #241
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84162656
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 07:43 schreef ColdFeet het volgende:
PZE, mocht je in de buurt van de grens wonen: de Delhaize verkoopt het wel.
of in de buurt van Duitsland: bijna alle Duitse supermarkten hebben het in hun assortiment. Ik vind het niet lekker. De smaak wel, maar het is net rubber, als je erop kauwt...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_84162746
Hmm... laat ik nu precies in het midden van het land wonen.
Maar idd de smaak is niet super, maar het is wel ideaal voor op de bbq en om te grillen.
  zondag 18 juli 2010 @ 18:50:30 #243
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_84205786
Vorige week een behoorlijk goede peulvruchtenburger gemaakt. Losjes gebaseerd op Mark Bittman.

Basis:
- gekookte linzen (andere peulvruchten ook goed, linzen makkelijk en smaakvol). Blik mag ook.
- ei (om te binden)
- paneermeel en/of havermout (om het droog genoeg te krijgen), je hebt best veel nodig

Voor de smaak:
- wat gebakken ui en paprikablokjes
- gerookte paprikapoeder
- verse koriander
- zout (of wat bouillonpoeder) en peper
- verkruimelde feta

Alles pureren, m.u.v. feta en paneermeel en havermout. Paneermeer/havermout toevoegen tot het droog genoeg is. Als laatste de verkruimelde feta er doorheen. Ballen maken, deze in de hele pan leggen en voorzichtig platdrukken. Beide kanten iets van vier minuten bakken.
I am a black hole shitting into the void
pi_84558995
Even spieken. Wij gaan weer op de flexetariertoer. Max. 2x in de week vlees (vis mag wel ter variatie en omdat O+ gek is op vis)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:20:13 #245
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84559166
Ik heb van de week de andijviekoek gemaakt uit de dunne vegetariër :9. Die is zeker voor herhaling vatbaar!
pi_84565592
PZE, mijn kaasboer verkoopt halloumi en veel Turkse winkels in mijn buurt ook. (Amsterdam)
Het is ook lekker op de barbecue in een spiesje met groenten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_84570194
Thanks Oeke, binnenkort eens een dagje A'dam doen dan. :)
pi_84577725
Hier (Den Bosch) ook gewoon halloumi bij de Turk te kopen!

Heeft een van jullie het nieuwe vegetarische producten van veggiemaster al bij de C1000 gespot? Volgens mij doet 'mijn' C1000 er mooi niet aan mee... :(
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_84579880
ik heb ook wel een gemarineerde halloumi gezien in de biowinkel, met kerry specerijen.
Zo kaal is het vrij smakeloos, het enige leuke is dat je het kan bakken zonder dat het smelt

Deze vleesvervanger vind ik wel lekker:

Provamel soya schnitzel met champignons. Te koop bij bio winkel
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:34:52 #250
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84580191
Ik kom bijna nooit bij de C1000, zit niet echt in de buurt :). Mocht ik vleesvervangers eten haal ik ze bij de natuurwinkel, die smaken niet naar een stuk nepvlees. PZE, ik heb hier de kaas nog niet kunnen vinden, moet vanmiddag eens naar de Turkse super.
pi_84618611
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:08 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Ik heb gisteren die soja burgers gemaakt van de AH... vond ze een beetje teleurstellen... weinig smaak, het was dat er sla, tomaat, ketchup, zout, kaas en brood bij was anders had het helemaal geen smaak. :P Zal dus even door moeten zoeken voor iets lekkers (imo)... :P

Zijn er geen burgers gemaakt obv peulvruchten.. zeg maar falaffel ballen in de vorm van een schijfje/burger?
BvD. :)
Ja, die zijn er wel! Marrokaanse schrijf van de AH! Smaakt bijna het zelfde als de falafelballetjes, maar dan in schrijfvorm :9
pi_84634135
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:35 schreef Miekje87 het volgende:

[..]

Ja, die zijn er wel! Marrokaanse schrijf van de AH! Smaakt bijna het zelfde als de falafelballetjes, maar dan in schrijfvorm :9
Die vond ik niet zo lekker, erg droog..
pi_84669654
Ja, het is gemaakt van kikkererwten. Die zijn nou eenmaal erg droog.
Ik vind het overigens wel meevallen, maar ik eet dan ook wel vaker kikkererwten.

Het ging trouwens om het feit dat die balletjes er dus WEL in schijfvorm zijn, smaken haast hetzelfde.
In de burger zitten ook hele kikkererwten verwerkt.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 16:22:03 #254
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_84671176
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:44 schreef Miekje87 het volgende:
Ja, het is gemaakt van kikkererwten. Die zijn nou eenmaal erg droog.
Ik vind het overigens wel meevallen, maar ik eet dan ook wel vaker kikkererwten.

Het ging trouwens om het feit dat die balletjes er dus WEL in schijfvorm zijn, smaken haast hetzelfde.
In de burger zitten ook hele kikkererwten verwerkt.
Als je ze zelf maakt zijn ze niet droog ;)
pi_84837845
Is whey meestal niet vega? Bijv, kan ik gewoon taksi drinken of zit daar ook koe in?
pi_84842013
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 10:58 schreef AKnynke het volgende:

[..]

of in de buurt van Duitsland: bijna alle Duitse supermarkten hebben het in hun assortiment. Ik vind het niet lekker. De smaak wel, maar het is net rubber, als je erop kauwt...
Ah, gelukkig! Ik dacht al dat ik gek was, maar het mondgevoel van halloumi, daar krijg ik écht de kriebels van. Het gaat ook van squeeeeeeeek tussen je tanden, alsof er een glazenwassertje in je mond zit! Brrrr.

Ik ben overigens een poosje niet op CUL geweest, maar ik kook nog steeds een keer of vier á vijf per week vegetarisch (uiteraard zonder walgelijke vleesvervangers).
Dus tvp!
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:13:42 #257
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_84842507
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:43 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Is whey meestal niet vega? Bijv, kan ik gewoon taksi drinken of zit daar ook koe in?
Het is een restproduct van de kaas. Wellicht als de kaas niet vegetarisch is gestremd dat de wei dat dan ook niet is. Lijkt mij geen probleem, maar dat moet natuurlijk ieder voor zich uitmaken.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 4 augustus 2010 @ 13:16:48 #258
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_84849279
Hoi, ik eet geen vlees, vis en gevogelte, gebruik weinig zuivel en eet wel biologische eieren. Als ik kaas koop is die vegetarisch.

Bij de natuurwinkel hebben ze Hummus in een doosje, alleen een beetje gekookt water en olie bij, op je brood smeren en komkommerplakjes erop en smullen maar.

Ik ben zelf niet zo van de vleesvervangers, alleen daar waar ik kip vroeger marineerde gebruik ik nu Des stukjes van Quorn. Die zijn echt goed.

Ik eet geen vlees in verband met het dierenleed wat de vleesindustrie veroorzaakt, ik geloof dat de mens geen dieren hoeft te eten om gezond te zijn, vlees is slecht voor het milieu maar ook nog voor je eigen gezondheid. Ik vind dat ik ook zonder dieren te doden 5 minuten kan genieten van iets wat op mijn bord ligt.

Verder doe ik de gewone boodschappen al zoveel mogelijk in de natuurwinkel, waardoor het ook heel gemakkelijk is om eten te hebben zonder gelatine en stremsel (alsnog wel de verpakkingen lezen).

Ik ben gelovig en ik geloof dat God de mens bedoeld heeft als vrucht, zaad en noot etende wezens (genesis 1:29), er is daarna vanalles misgegaan waardoor de mens wel vlees mag eten, maar als je leeft zoals God de mens bedoeld heeft eet je geen vlees. Daarom eet ik zoveel mogelijk zoals bedoeld, dan heb je geen vervangers nodig, want vlees hoeft niet vervangen te worden is mijn idee. Het "dieet" dat God aanbiedt is in feite al voldoende.
pi_84850301
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:16 schreef SilkenTofu het volgende:

Ik ben gelovig en ik geloof dat God de mens bedoeld heeft als vrucht, zaad en noot etende wezens (genesis 1:29), er is daarna vanalles misgegaan waardoor de mens wel vlees mag eten, maar als je leeft zoals God de mens bedoeld heeft eet je geen vlees. Daarom eet ik zoveel mogelijk zoals bedoeld, dan heb je geen vervangers nodig, want vlees hoeft niet vervangen te worden is mijn idee. Het "dieet" dat God aanbiedt is in feite al voldoende.
Op geen enkele wijze vervelend bedoeld, maar puur uit oprechte interesse.. Hoe maak jij dan zelf het onderscheid tussen wat er in Gen 1:29 genoemd wordt en de daar al vlug op volgende Goddelijke waardering van dieroffers en de mededeling dat vlees van dieren gegeten mag worden?
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 4 augustus 2010 @ 14:47:50 #260
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_84853480
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:40 schreef minilot het volgende:

[..]

Op geen enkele wijze vervelend bedoeld, maar puur uit oprechte interesse.. Hoe maak jij dan zelf het onderscheid tussen wat er in Gen 1:29 genoemd wordt en de daar al vlug op volgende Goddelijke waardering van dieroffers en de mededeling dat vlees van dieren gegeten mag worden?
Ik denk dus dat de mens, voor het kwaad in de wereld ging werken was dat een uitgangspunt, geen vlees hoort te eten. Toen kwam de ellende, het kwaad liet van zich horen en daarmee werd alles anders. Ik geloof zelf niet dat God wil(de) dat mensen dieren voor hem gingen offeren.
Ik neem veel dingen niet letterlijk, want de bijbel is toch opgeschreven door mensen en niet door God zelf, maar ik denk wel dat het dieet voor de mensen plantaardig is (je komt ook niks tekort als je goed varieert en noten eet etc.). Ik vind de bijbel nog steeds een superlastig boek, ook mooi, maar het staat ook vol geweld.
Het oude testament is voor mij vooral een beeld van hoe beroerd het kon zijn, maar ook hoe mooi. Het nieuwe testament is de goedmaker van de ellende.
(Een zin gericht aan de mensheid in Genesis 1:29: Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn.)
pi_84854616
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:47 schreef SilkenTofu het volgende:

[..]

Ik denk dus dat de mens, voor het kwaad in de wereld ging werken was dat een uitgangspunt, geen vlees hoort te eten. Toen kwam de ellende, het kwaad liet van zich horen en daarmee werd alles anders. Ik geloof zelf niet dat God wil(de) dat mensen dieren voor hem gingen offeren.
Ik neem veel dingen niet letterlijk, want de bijbel is toch opgeschreven door mensen en niet door God zelf, maar ik denk wel dat het dieet voor de mensen plantaardig is (je komt ook niks tekort als je goed varieert en noten eet etc.). Ik vind de bijbel nog steeds een superlastig boek, ook mooi, maar het staat ook vol geweld.
Het oude testament is voor mij vooral een beeld van hoe beroerd het kon zijn, maar ook hoe mooi. Het nieuwe testament is de goedmaker van de ellende.
(Een zin gericht aan de mensheid in Genesis 1:29: Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn.)
Ah, die redenatie verwachtte ik wel, maar ik dacht toch: ik check het even. :) Dank voor je toelichting!
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 11:54:11 #262
247356 infp2009
More cowbell!
pi_84970093
Ok nieuw in deze topicreeks, en ook met vegetarisch koken en eten. Ben benieuwd naar alle tips!

Voor nu, wat zijn een paar goede vegetarische restaurants in de randstad? Ow, als er een beetje een leuk, romantisch tentje bij zit = meegenomen ;)
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_84971342
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 11:54 schreef infp2009 het volgende:
Ok nieuw in deze topicreeks, en ook met vegetarisch koken en eten. Ben benieuwd naar alle tips!

Voor nu, wat zijn een paar goede vegetarische restaurants in de randstad? Ow, als er een beetje een leuk, romantisch tentje bij zit = meegenomen ;)
Niet vegetarisch, wel superlekkere vegetarische dingen (die niet alleen besteld worden door vegetariërs): De zakkendrager in Utrecht. :)
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 13:08:46 #264
247356 infp2009
More cowbell!
pi_84972057
Nice, ziet er goed uit! :D
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_85024869
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:35 schreef Miekje87 het volgende:

[..]

Ja, die zijn er wel! Marrokaanse schrijf van de AH! Smaakt bijna het zelfde als de falafelballetjes, maar dan in schrijfvorm :9
Ik had eergister volgens mij de falafelballetjes SPICY, ik vond ze érg lekker :9
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_85025236
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik had eergister volgens mij de falafelballetjes SPICY, ik vond ze érg lekker :9
hele poos geleden gehad, ze waren niet spicy en ze smaakten volgens mij ook niet erg naar falafel -O-
pi_85037776
De vegetarische 'smeerworst' van AH is trouwens erg lekker! (de variant met tuinkruiden).
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:33:34 #268
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_85061994
Ander vegetarisch hartig smeersel: Silken Tofu met miso. Als je je ogen dicht doet ruik je bijna de patchoeli van de reformwinkel :). Maar gezond en lekker.

- Blok silken tofu
- Twee a drie theelepels miso (naar smaak)
- Eventueel opleuken met fijn gesneden lente ui en koriander en een scheutje sojasaus.

Prak alles door elkaar. Smeer op brood.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:19:27 #269
276860 Fuzzlet
all art is quite useless
pi_85139564
* veggie meldt *

Welke vega-kaas eten jullie? Ik vind eigenlijk alleen vooralsnog Bastiaansen lekker, wel een beetje onhandig dat ze die bij de natuurwinkels bij mij niet in verschillende varianten hebben. (vind vooral de belegen lekker, en ze hadden pas alleen maar hele jonge..zit ik hier nu met een soort rubberen kaas :( )
Truth is stranger than fiction
pi_85331350
M'n ouders blijven maar 'vergeten' dat ik geen vlees meer eet.. :')
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_85338247
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:19 schreef Fuzzlet het volgende:
* veggie meldt *

Welke vega-kaas eten jullie? Ik vind eigenlijk alleen vooralsnog Bastiaansen lekker, wel een beetje onhandig dat ze die bij de natuurwinkels bij mij niet in verschillende varianten hebben. (vind vooral de belegen lekker, en ze hadden pas alleen maar hele jonge..zit ik hier nu met een soort rubberen kaas :( )
Ik pak meestal gewoon iets waar ik zin in heb in de natuurwinkel, hier is een redelijk groot vegetarisch kaas-assortiment. Let dus ook niet echt op welk merk het is.

Rijsttafel, vervelend zeg! Mijn ouders hebben er ook een handje van om het te "vergeten" of mij maar gewoon brood voor te zetten als ik daar blijf eten.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 16 augustus 2010 @ 09:23:46 #272
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_85338543
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:19 schreef Fuzzlet het volgende:
* veggie meldt *

Welke vega-kaas eten jullie? Ik vind eigenlijk alleen vooralsnog Bastiaansen lekker, wel een beetje onhandig dat ze die bij de natuurwinkels bij mij niet in verschillende varianten hebben. (vind vooral de belegen lekker, en ze hadden pas alleen maar hele jonge..zit ik hier nu met een soort rubberen kaas :( )
Ik weet eigenlijk niet wat de 'merk'naam is van mijn kaas, maar hij komt uit de natuurwinkel. Maar in de AH kan je ook gewoon vegetarische kaas kopen.

Hier: http://www.vegatopia.com/(...)vegetarisch-gestremd
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_85339016
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:23 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet wat de 'merk'naam is van mijn kaas, maar hij komt uit de natuurwinkel. Maar in de AH kan je ook gewoon vegetarische kaas kopen.

Hier: http://www.vegatopia.com/(...)vegetarisch-gestremd
Dan moet je alleen wel een iets grootere AH hebben, bij die van mij verkopen ze het in ieder geval niet.. ;( Bij de Jumbo hebben ze wel ook veel!
pi_85345753
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:06 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Rijsttafel, vervelend zeg! Mijn ouders hebben er ook een handje van om het te "vergeten" of mij maar gewoon brood voor te zetten als ik daar blijf eten.
Van mij hoeven ze geen rekening met me te houden qua eten (ik kom soms ook onverwacht langs), maar als ze weer eens beginnen over BBQ of mij soep opscheppen met vlees en ik ze er dan weer aan moet herinneren, lijkt het wel eens alsof ze het expres doen. :P
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:46:44 #275
276860 Fuzzlet
all art is quite useless
pi_85354402
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:49 schreef Bob. het volgende:

[..]

Dan moet je alleen wel een iets grootere AH hebben, bij die van mij verkopen ze het in ieder geval niet.. ;( Bij de Jumbo hebben ze wel ook veel!
Ik ben niet helemaal wild van de AH vega-kaas..smaakt een beetje plastic :') Bij de natuurwinkel is de keuze ook vaak beperkt (pas hadden ze alleen van die light-kaas ..bleuh)
Truth is stranger than fiction
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:48:22 #276
276860 Fuzzlet
all art is quite useless
pi_85354476
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:18 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Van mij hoeven ze geen rekening met me te houden qua eten (ik kom soms ook onverwacht langs), maar als ze weer eens beginnen over BBQ of mij soep opscheppen met vlees en ik ze er dan weer aan moet herinneren, lijkt het wel eens alsof ze het expres doen. :P
Mijn ouders houden daar gelukkig wel rekening mee, maar ik heb nog steeds wat vrienden van vroeger die voorstellen te gourmetten. Leuk..zo'n vleesfeest :') Ik ben wel eens gewoon pas bij het toetje binnengekomen.
Truth is stranger than fiction
pi_85354827
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:46 schreef Fuzzlet het volgende:

[..]

Ik ben niet helemaal wild van de AH vega-kaas..smaakt een beetje plastic :') Bij de natuurwinkel is de keuze ook vaak beperkt (pas hadden ze alleen van die light-kaas ..bleuh)
Ik had hier eerst een EkoPlaza zitten, maar aangezien de huur van het gebouw niet meer op te brengen was zijn ze gestopt. Erg jammer, ze hadden een gigantische kaasafdeling :9. Nu dus naar de natuurwinkel met een wat kleiner assortiment.
Met gourmet/BBQ neem ik zelf altijd wat vegaspul mee.
pi_85456894
Ik heb een koolrabi in mijn biopakketje zitten, wat voor iets moet ik daar nou van maken? Iemand tips?
pi_85976360
Hmmm ik heb nog nooit iets met koolrabi gemaakt...

Gisteren de Marokkaanse schijf van AH uitgeprobeerd, best lekker!
pi_85978040
Ik heb maar wat geprobeerd met een receptje van internet. Koolrabi :r. Het smaakt echt nergens naar.
pi_86019029
Koolrabi! In dunne plakken in een ovenschotel met aardappels en witte saus (kaas&room, geitenkaas, of aardappel anders enz) O+
pi_86069329
Koolrabi vind ik ook echt bijzonder weinig aan. :')

Vegetarisch gourmetten is trouwens toch niet zo lastig? Nog nooit enig probleem mee gehad. Gewoon lekker veel groentes en pannenkoekjes. :9 En ik vind röstirondjes er ook lekker op. :+ En ik vind het zelf niet lekker, maar je kunt bijvoorbeeld omelet maken?

En ik heb de laatste tijd het maar opgegeven om altijd vegetarische kaas te eten, ik vind het te veel gedoe. :@ Ik ben echt gek op zowat elke soort kaas, en van lang niet elke soort in een vegetarische versie te vinden. En als die er wel is is die belachelijk duur. Gelatine lukt me wel vrij aardig om te ontwijken. :7
pi_86069710
Gelatine en kaas geef ik niet om, maar ben wel gestopt met vis en heb m'n eerste vegetarische BBQ's ook overleefd. :D
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_86675855
Dit topic is te dood.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_86676747
Ik zie net Jort Kelder oesters en kaviaar eten. Nep vegetariër :P!
pi_86676869
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik zie net Jort Kelder oesters en kaviaar eten. Nep vegetariër :P!
:o
Misschien vindt/denkt hij dat vegetariërs vis mogen, zoals wel meer mensen
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_86677144
Volgens mij eet hij hier een hamburger @ 14.00
http://bijonsindepc.kro.n(...)010/aflevering2.aspx
pi_86677286
Ik wist niet dat Jort vega was :)

Ik ben niet echt vega maar eet liever geen vlees, gekweekte vis heb ik minder moeite mee. Jaja hypocriet bladiebla maar beter iets dan niets. Ik eet wel af en toe vlees en als ik op bezoek ga bij mensen ga ik niet moeilijk doe alhoewel k het waardeer als ze iets zonder vlees maken. Wat ik kook is vega meestal. Vriendje vindt het wat minder leuk :') als ik eraan denk zal ik wat recepten hier plempen :)
pi_86677702
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:56 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

:o
Misschien vindt/denkt hij dat vegetariërs vis mogen, zoals wel meer mensen
Volgens mij mogen vegetariërs ook vlees eten, alleen doen ze het niet.
pi_86677784
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:18 schreef thabit het volgende:

[..]

Volgens mij mogen vegetariërs ook vlees eten, alleen doen ze het niet.
:{
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_86677816
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Volgens mij eet hij hier een hamburger @ 14.00
http://bijonsindepc.kro.n(...)010/aflevering2.aspx
Volgens mij eet ie daar ook iets met vis (brood met zalm). Maar zelfs al was het iets met vlees, kan ik me er niet druk over maken. Vind het allang goed dat bekende mensen zoals hij ervoor uitkomen dat ze vegetarisch zijn, of in ieder geval aan het welzijn van dieren denken.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_86677908
Ja nou, ik vind het gewoon jammer :o Mag toch :7


Als ik zeg: ik eet ook geen vis. OOO veganist dus? Waarom hebben mensen zo weinig algemene kennis?! Dan moet ik eigenlijk zeggen nee, lacto ovo vegetariër.
pi_86678150
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:22 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja nou, ik vind het gewoon jammer :o Mag toch :7


Als ik zeg: ik eet ook geen vis. OOO veganist dus? Waarom hebben mensen zo weinig algemene kennis?! Dan moet ik eigenlijk zeggen nee, lacto ovo vegetariër.
Nee, mag niet ;)

Ja, mensen snappen het niet, maar dat vind ik raar.. want al lang voordat ik vegetariër was wist ik al wat het inhield.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_86678484
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik zie net Jort Kelder oesters en kaviaar eten. Nep vegetariër :P!
Pescotariër dus :)
pi_86678608
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:36 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Pescotariër dus :)
Was ik een half jaar geleden ook, maar ben tot de conclusie gekomen dat het toch wel een beetje hypocriet is (dat zei ik toen ook al :P)
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_86685837
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:07 schreef Perruche het volgende:
Vriendje vindt het wat minder leuk :')
dat lees je wel meer, wat is dat toch met mannen en vlees?
pi_86686073
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:53 schreef Prego het volgende:

[..]

dat lees je wel meer, wat is dat toch met mannen en vlees?
Er zijn in mijn omgeving ook veel meer (alleen maar, zelfs) vrouwen vegetariër dan mannen, wel typisch..
Mijn vriendje houdt enorm veel van vlees en vis, en omdat we samen wonen is dat niet altijd even handig. Maarja het lukt me echt niet om hem over te halen, hij is het wel met mijn standpunten eens over de bioindustrie etc, maar hij vind maaltijden zonder vlees geen echte maaltijd :?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_86706294
Voor mensen die van schrijven houden; vegatopia zoekt nog een nieuwe culinair redacteur
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  donderdag 23 september 2010 @ 13:03:55 #299
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_86746118
Al bijna 4 maanden geen vlees en vis meer gegeten, en mis het niet echt. Af en doe denk ik wel "dat zou wel lekker zijn ofzo".. maar goed.. dat is niet echt missen. :)

VAMOS DUS!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_86887130
VLEESCH _O_
Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef djkoelkast het volgende:[/b]
Brankschatjeeeee O+
  maandag 27 september 2010 @ 01:03:24 #301
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_86887136
Smakeloos voer meestal
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')