roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 16:12 |
Pos Driver Team Time 1. Webber Red Bull-Renault 1h50:00.000 2. Vettel Red Bull-Renault + 0.448 3. Kubica Renault + 1.600 4. Massa Ferrari + 2.600 5. Hamilton McLaren-Mercedes + 4.300 6. Schumacher Mercedes + 5.700 7. Alonso Ferrari + 6.300 8. Rosberg Mercedes + 6.600 9. Sutil Force India-Mercedes + 6.900 10. Liuzzi Force India-Mercedes + 7.300 11. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 8.100 12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 9.100 13. Petrov Renault + 4 laps Het schijnt dat Schumacher niet had mogen inhalen | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:12 |
Wat het zal zijn... ik weet het niet. | |
MrBadGuy | zondag 16 mei 2010 @ 16:13 |
En ook nog even afwachten wat ze met Barrichello gaan doen. | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:14 |
De regel volgens ferrari is dat je niet mag inhalen als op het allerlaatste moment van de race de safety car naar binnen gaat De regel volgens schumacher is die streep (die in mijn ogen meer logisch klinkt) maar ik ken de reglementen niet zo goed. | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:14 |
quote:Die krijgt vast een boete | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 16:14 |
quote:Ging de safetycar naar binnen omdat het einde race was, of ging hij gewoon naar binnen.... | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:15 |
Als Schumacher gelijk heeft met die streep van de safetycar herstart (waar Webber met de eerste herstart op het randje mee zat) dan is 'ie redelijk briljant. Zo niet dan is 'ie redelijk dom. | |
_Administr8or_ | zondag 16 mei 2010 @ 16:16 |
Ik zag toch echt groene vlaggen (en lampen), dus ik zeg: legaal! | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 16:16 |
Er stond toch echt "safety car in this lap" dus volgens mij is de race niet geëindigd "whilst the safety car is deployed" dus volgens mij gaat 40.13 niet op. | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:16 |
quote:Er staat gewoon "als de safety car naar binnen gaat in de laatste ronde" en niet waarom die naar binnen gaat. Dus volgens die regel zou Schumi fout zitten. | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:16 |
quote:Dan moet de safety car in mijn ogen helemaal niet naar binnen... dan moeten ze finishen achter de safety car... Waarom geven ze dan nog gas als de safety car naar binnen gaat... | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 16:17 |
quote:Het gaat niet om de lijn (wat dat betreft zat hij goed), het draait er om of 'ie uberhaupt mocht inhalen. | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:17 |
quote:Dat werd uitgelegd door die gast van RTL7. Voor de beelden in de media is het mooier als ze finishen zonder safety car. Beetje krom op zich maar ja... er zit wel íets in. | |
MrBadGuy | zondag 16 mei 2010 @ 16:18 |
quote:Ze finishen nooit achter de safety car. Zo wordt het altijd gedaan. | |
Trystar | zondag 16 mei 2010 @ 16:18 |
Helaas Schumi ![]() | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:18 |
quote:Volgend regel 40.13 dus niet. "as normal without overtaking". Dus Schumi zit fout. ![]() | |
i2Them2 | zondag 16 mei 2010 @ 16:19 |
quote:Het gaat er vooral om dat het de laatste ronde is. Normaal mag je dus inhalen vanaf de 'safetycar-lijn'. Maar als het de laatste ronde zou zijn, zou je niet meer mogen inhalen. Aldus Ferrari / BBC. | |
Sinister-D- | zondag 16 mei 2010 @ 16:19 |
Ach, de helft van het veld aangekomen, dat heeft ook z'n charmes ![]() edit: waarom staat m'n reactie zo laat, heb die als 2de of 3de post al ingegeven ![]() | |
Trystar | zondag 16 mei 2010 @ 16:20 |
Barrichello mag wel een straf krijgen, pleurt zo zijn stuur op het circuit voor een auto. | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:20 |
De reacties op die youtube video trouwens ![]() quote: quote: quote: ![]() | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:20 |
40.13 When the clerk of the course calls in the safety car, it must extinguish its orange lights, this will be the signal to the drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap. At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than five car lengths behind it. As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line. | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:21 |
quote:Dat wordt vast een geldboete. Of in combinatie met zoiets als x plaatsen naar achteren op de grid voor de volgende race. En terecht.. hij was een beetje dom. ![]() | |
tedkees2 | zondag 16 mei 2010 @ 16:21 |
Ik denk dat er hoe dan ook dus een onduidelijkheid in de regels zit. Voor zover ik weet stond er ook SC in this lap, maar dat weet ik niet zeker. Dan hadden ze dat niet moeten melden lijkt me. Want wat nou als de SC officieel gezien in de laatste ronden naar binnen gehaald wordt omdat 't veilig is op de baan? Moeten ze dan denken 'ach dat laatste stukje, dat pakken we er wel bij om onduidelijkheid te voorkomen', of moeten ze gewoon de SC binnenhalen en 't veld vrijgeven? | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 16:22 |
quote:Dat is inderdaad regel 40.13. ![]() Van een vorig jaar. Hier het regelement van dit jaar: 40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking. http://www.formula1.com/i(...)ations/8687/fia.html | |
Sinister-D- | zondag 16 mei 2010 @ 16:22 |
Daar staat niets in over positie behouden tot een bepaalde lijn. edit: inde nieuwe dus wel. | |
Trystar | zondag 16 mei 2010 @ 16:23 |
Ross Brawn denkt dat ze goed zitten. | |
Sobraine | zondag 16 mei 2010 @ 16:23 |
quote:Sorry, maar dat heeft er niks mee te maken. Ronde 34 gaat safety car naar binnen en dan komen groene vlaggen, dan is het wachten tot de finish. Weet even niet meer wanneer maar wel waar, was op Melbourne, viel iemand stil en volgens mij Irvine die erachter zat wachtte netjes tot start/finish! In dit geval is het einde race en mag er gewoon worden ingehaald. | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:23 |
Ross Brawn zegt dat het legaal is gezien de instructies van de FIA lol hij heeft zelfs printjes bij zich hahaha | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 16:23 |
Brawn nu op BBC. Brawn heeft gelijk, de race eindigde niet onder de safety car. 40.13 gaat niet op. Wat een held, Brawn heeft Schumacher meteen verteld dat hij mocht inhalen. | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:24 |
Het lijkt me duidelijk dat met de nieuwe regel Schumacher sowieso fout zit. | |
Sobraine | zondag 16 mei 2010 @ 16:24 |
Trouwens, ben ik de enige die massa tijdens zijn na zijn stop over de gele lijn zag gaan? Ik zou zweren dat hij met de linkervoorband over de streep ging.... | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 16:25 |
Brawn heeft daar een goed punt. De race finishte niet achter de SC, die ging naar binnen. In dat geval was het dus weer wel legaal. | |
tedkees2 | zondag 16 mei 2010 @ 16:25 |
Hoe het ook uitpakt vind ik Ross Brawn gewoon een baas. Wat een sluwe actie weer van die held ![]() | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:26 |
quote:Dat zag ik ook Ik zei net 5 seconden daarvoor "ze moeten wel oppassen met die gele lijn" tegen m'n vader naast me en toen meteen sprong ik bijna op van de bank met "JA JA MASSA DOEI DOEI" ![]() Maar later niets meer van gehoord! ![]() | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 16:26 |
quote:Hoe moeilijk is het nu dan? Volgens 40.13 mag je niet inhalen als de race onder de safety car eindigt. Alleen eindigde deze race dus NIET onder de safety car, er kwam ook netjes in beeld dat de safety car naar binnen ging, dus inhalen mocht vanaf de safety car lijn. | |
tedkees2 | zondag 16 mei 2010 @ 16:26 |
quote:Ik had 't zelfde idee, was iig op 't randje. | |
Sobraine | zondag 16 mei 2010 @ 16:26 |
quote:Domenicali denkt dat ze fout zitten..... http://f1.gpupdate.net/nl(...)alonso-niet-inhalen/ | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:27 |
Toch mooi koppel die schumi en ross brawn ![]() | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 16:27 |
quote:Dan haal je een voorbeeld met Eddie Irvine aan? Inmiddels zijn de regelementen al 300x gewijzigd. ![]() | |
Sobraine | zondag 16 mei 2010 @ 16:28 |
quote:Is het op of over de lijn, volgens wij was het namelijk wel echt millimeter geneuzel... | |
Sobraine | zondag 16 mei 2010 @ 16:28 |
quote:Ja, tuurlijk. ![]() | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:29 |
quote:Er staat in de regel dat "als de safety in de laatste ronde naar binnen gaat" en dat deed 'ie. Ongeacht of die naar binnen ging omdat de baan vrij was of naar binnen ging om ze te laten finishen zonder safety car, mag je niet inhalen. Dat staat er toch! | |
Trystar | zondag 16 mei 2010 @ 16:29 |
Schumacher zit fout; 40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking. | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 16:30 |
quote:If the race ends whilst the safety car is deployed | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:30 |
quote:Ik dacht echt dat 'ie erover ging. In ieder geval erover met een deel van z'n band want je zag de gele lijn niet meer. Maar goed ze hebben daar nooit een close-up van laten zien... | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 16:30 |
quote:Je vergeet het 1e gedeelte voor het gemak maar even? | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:30 |
quote: quote: | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:30 |
Posting @ youtube "Michael should have the right to take that position due to the new regulations for 2010, if there is another regulation from 2.15 or what ever it is stating that cars will not over take if the race ends in a safety car lap then sorry but thats tuff luck. Anyway even if its true the lap didn't end in a safety car lap cause there are postings from charlie whiting stating that safety car will come in at the end of the lap and all the flags were green whilst passing throuhg the last corner." | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:31 |
quote:Nee, jij vergeet het 2e gedeeelte. ![]() | |
Trystar | zondag 16 mei 2010 @ 16:31 |
quote:Nee, jij de rest. | |
Sobraine | zondag 16 mei 2010 @ 16:31 |
quote:Ja, drol. En dat was hij niet meer. Er staat duidelijk onder in beeld: Safety Car in this lap Dan is die toch niet meer "deployed". Hoe moeilijk is het nou? | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:32 |
quote:Precies en daar zit het | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 16:33 |
quote:Dat is dan duidelijk. Maar dan begrijpt de FIA de regels zelf niet. Want waarom zouden ze de in hemelsnaam gaan lopen zwaaien met groene vlaggen en een groen licht aanzetten. | |
LWD-Godius | zondag 16 mei 2010 @ 16:34 |
De SC is niet meer deployed na de SC-lijn? Dan is het gewoon legaal toch... | |
wimderon | zondag 16 mei 2010 @ 16:34 |
Het niet inhalen geldt alleen als de baan nog niet vrijgegeven is en de SC alleen naar binnen gaat voor de vorm. Nu was de baan gewoon vrij (SC was niet meer deployed) en mocht er gewoon ingehaald worden. Lijkt mij. | |
Waffle | zondag 16 mei 2010 @ 16:34 |
Die safety car had gewoon naar binnen moeten rijden zonder verdere uitleg.. | |
Desunoto | zondag 16 mei 2010 @ 16:34 |
Hoe dan ook, we kunnen er in ieder geval over eens zijn dat de regel onduidelijk is hier. ![]() | |
Sobraine | zondag 16 mei 2010 @ 16:35 |
quote:Groene vlaggen betekent: "gevaar voorbij, er mag weer worden ingehaald". Dus is Schumacher zijn actie gewoon correct. | |
tedkees2 | zondag 16 mei 2010 @ 16:35 |
In ieder geval een leuke stunt van Ross Brawn en MSc. Het leukste is natuurlijk dat Ferrari en Mercedes allebei vinden dat ze gelijk hebben ![]() | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 16:36 |
quote:Blijkbaar heel moeilijk, want als de post van Trystar klopt, dan zit Schumi dus wel fout en is Alonso zesde. | |
Sinister-D- | zondag 16 mei 2010 @ 16:36 |
De Safety car is wel nog ''deployed'' (bij wijze van spreken) tot aan de start/finish lijn. Alleen omdat ze de wagen in de laatste ronde binnen halen om een SC loze finish te hebben moeten de coureurs dat stuk zelfstandig rijden.l edit: ik zit nog steeds met de oude regels in me hoofd. De nieuwe regels zeggen idd dat het tegenwoordig de safetycar lijn is, ipv start/finish. Waar ze nu in godsnaam zo'n lijn voor moeten hebben weet dan weer niemand ![]() | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:38 |
quote:Dan had schumi dat inderdaad niet gedaan | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 16:39 |
quote:Dat weet je dus niet. In de bewoording staat dat zelfs al eindigt de race onder de safety car, hij altijd naar binnen gaat. Wij kunnen niet weten of de regel opgaat of niet. Zo simpel is het. Wij hebben niet de kennis, we kunnen alleen afwachten. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 16:39 |
quote:Als ik het goed begrijp doen ze dat altijd. | |
tedkees2 | zondag 16 mei 2010 @ 16:40 |
Er is nog een verschil. Als de SC deployed is dan heb je (dubbel?) geel langs de baan. SC was weg, EN groene vlaggen (volgens printouts van Ross Brawn). Dat zou dus impliceren dat de SC niet deployed was. | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:40 |
een onboardje nog even voor diegene die de bbc niet hebben gekeken | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 16:40 |
quote: ![]() Lees terug, dat roep ik de hele tijd. ![]() | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:41 |
quote: ![]() | |
tedkees2 | zondag 16 mei 2010 @ 16:42 |
Ik ga er verder m'n mond over houden en in spanning afwachten wat er gebeurt. Ben benieuwd hoe dit uitpakt ![]() | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:43 |
quote: | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:44 |
quote: | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 16:48 |
quote:De baan was vrij, de melding "safety car in this lap" werd gegegeven, dus volgens mij was het gewoon einde safety car periode. Zo werd het ook op de computer aangegeven volgens Ross Brawn. Op de live timing staat track status ook gewoon op groen. | |
Sally | zondag 16 mei 2010 @ 16:49 |
quote:Op de Engelse GPUpdate zegt Schumi: http://f1.gpupdate.net/en(...)onso-pass-was-legal/ quote:Edit: dat zei Stiggie dus net ook ![]() ![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 16:50 |
quote:Ja ok heel leuk allemaal. Maar dat kan ook zo zijn omdat ze juist, met die nieuwe regel, de SC duidelijk naar binnen wilden halen. Zoals ik zei, speculatie is nogal onzin. Voor de stewards lijkt het me redelijk duidelijk. | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:52 |
wtf... vind ik oppeens dit filmpje | |
Sally | zondag 16 mei 2010 @ 16:53 |
http://f1.gpupdate.net/en(...)omenicali-and-brawn/quote: | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 16:53 |
quote:Het gaat er dus om hoe je het dik gedrukte interpreteert. Dus of de race onder de safety car is gefinished of niet. Zo ja, dan is Alonso zesde. Zo nee, dan is Schumi zesde. Ik zou de regels zo interpreteren als Brawn en Schumi. Want waarom anders die groene vlaggen?? | |
Trystar | zondag 16 mei 2010 @ 16:54 |
quote: ![]() ![]() | |
LWD-Godius | zondag 16 mei 2010 @ 16:54 |
Ik ga voortaan gewoon het begin en het einde kijken. ![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 16:55 |
quote:Wat ik gehoord heb is dat die standaard zijn in de laatste bocht als de SC naar binnen gaat. | |
Patrick24031976 | zondag 16 mei 2010 @ 16:55 |
quote:Uhm hij is ook naar binnengereden zonder verdere uitleg...... | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 16:57 |
quote:Precies en als we de zin gaan ontleden... 40.13 If the race ends (ja, dat is het geval) whilst the safety car is deployed (er werd aangekondigd in this lap dus niet meer deployed) it will enter the pit lane at the end of the last lap (dat wel) and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking. Op 1 stuk valt de regel dus ongeldig vermoed ik. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 16:57 |
Ik lees net ergens dat McLaren Hamilton verteld zou hebben dat de race officieel onder de SC zou finishen en dat hij niet mocht inhalen. Oftewel, de teams verschillen zelf ook van mening. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 16:58 |
quote:Waarom denk je dat? De SC is nog steeds deployed, want hij rijdt op de baan. Dat hij naar binnen gaat doet er misschien niet toe. Wederom, je kunt er weinig van zeggen. | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 17:01 |
quote:Dat is niet waar. Er werd gezegd SC in this lap. En er werd overal met groene vlaggen gezwaaid. | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 17:01 |
quote:Dat klopt ergens ook weer.... ![]() Indien schumi overigens een penalty krijgt zakt hij naar mijn weten naar p12 en dus buiten de punten. | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 17:02 |
quote:Dat is dus precies het discussiepunt en is dus in de regels niet duidelijk genoeg is verwoord. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 17:02 |
quote:Voor ons niet omdat wij niet alle informatie hebben. | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 17:04 |
quote:Ik ben het volledig met Brawn eens. En jammer genoeg dus ook met ![]() ![]() ![]() | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 17:04 |
quote:Dus de teams hebben meer informatie over wanner een race wel of niet onder de safetycar finished. Want dat zou wel een stuk helpen. ![]() | |
Patrick24031976 | zondag 16 mei 2010 @ 17:04 |
quote:Dus naar welke uitleg bij jij dan op zoek ? Duidelijk verhaal dus, een compleet legale inhaalactie! Groene vlaggen, geen gevaar, geen safetycar dus vrij baan. | |
Gravereaper | zondag 16 mei 2010 @ 17:04 |
Ik vond die uitleg van Ross Brawn helder genoeg om te zeggen dat die actie van Schumi gewoon legitiem was. Alonso lag gewoon te maffen want dat laatste stukje reden de meeste wagens om hun plaats veilig te stellen maar natuurlijk gaat die gast van Ferrari nu huilie huilie doen. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 17:06 |
quote:Alsjeblieft zeg, hou je gezeik binnensmonds. Ten eerste zat Alonso niet te maffen, hij had gewoon wat wheelspin uit de bocht waardoor Schumi hem er naast kon zetten. Of Alonso doorgekregen had dat hij rustig aan kon doen of niet, het is irrelevant. Hij zat niet te maffen, maar had simpelweg weinig tractie. Daar profiteerde Schumacher zeer scherp van. | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 17:08 |
quote:Ik zou het ook zo interpreteren, maar het zou me niets verbazen als de FIA de regels anders bedoeld heeft (en dus slecht geformuleerd heeft). | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 17:08 |
Schumi rijdt nog niet waar hij moet rijden maar toch wel genoten van hem de laatste 2 races. | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 17:09 |
quote:Die uitleg van Domenicali was op zich ook wel grappig: "Wij hebben Alonso verteld dat er niet ingehaald mocht worden", dat was dus overduidelijk niet waar. ![]() Brawn is meteen de reglementen ingedoken (of zou 'ie ze uit z'n hoofd kennen? Zie ik hem ook nog wel voor aan) toen hij de melding kreeg dat de baan werd vrijgegeven en dat de safety car binnen zou komen. Domenicali schrok zich waarschijnlijk rot toen Schumacher ineens Alonso voorbij ging, en is toen pas de regelementen ingedoken. | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 17:12 |
quote:Klopt. En het zou best kunnen dat de crash van Trulli en Chandhok en de resten daarvan, er de oorzaak van is. Want ik zag Massa ook al glijdend uit de voorlaatste bocht komen. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 17:13 |
quote:Jep. En als Alonso van Ferrari doorgekregen had dat er niet meer ingehaald mocht worden, had hij dus ook niet op Schumi gerekend. Of het is dus een fout van Ferrari, of Mercedes. Ik weet het niet, persoonlijk denk ik dat ze Schumi een plaats terug zetten. | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 17:17 |
ik vind de regels niet duidelijk hierover, de stewards blijkbaar ook want er is nog geen beslissing | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 17:17 |
Een post op f1onboard ben ik het wel mee eens: "The FIA messed up, the screen said "track clear" and "SC in this lap" instead of "Finish under SC" therefore the race wasn't finished under SC. They should've waved yellow flags BUT they waved green flags. Green flag= racing, track clear. As the FIA said "SC in this Lap" the drivers were told by their team to try and overtake. Rosberg said he was told to be aggressive. The FIA made a mistake and the pass is legal but I wouldn't be surprised/mad, if they didn't allow it." | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 17:20 |
Nelson Piquet op Twitter: "Schumacher's move was fantastic. He surprised me a lot!" "You know... schumacher is like this. He is always so competitive..." "they probably will check if it was dangerous for the other drivers. If they think it was, so maybe he will be punished." | |
Sobraine | zondag 16 mei 2010 @ 17:22 |
quote:Piquet..... ![]() | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 17:23 |
quote:Idd ![]() | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 17:25 |
quote:ik vind het anders een vrij onduidelijke post. Wat is het punt nu precies? They should've waved yellow flags ![]() the screen said "track clear" and "SC in this lap Waarom zouden ze dan met gele vlaggen moeten zwaaien? ![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 17:27 |
quote:Mensen schijnen te denken dat de enige tijd waarin je niet mag inhalen is wanneer er een gele vlag gezwaaid wordt. Maar dat hoeft niet per se zo te zijn. Met andere woorden, mensen zien een exclusieve causaliteit waar die er misschien niet is. | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 17:28 |
![]() ![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 17:32 |
quote:Ik zie niet in waarom dat relevant is. Die regel waar we het al eerder over hadden gaat duidelijk om de laatste ronde, en kan daarom best wel eens alle normale regels 'overrulen' om het zo maar te zeggen. | |
Sobraine | zondag 16 mei 2010 @ 17:32 |
quote:Non-argument! Als coureur moet je de regels kennen! | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 17:33 |
quote:Als het zo eenvoudig lag was de beslissing al lang gemaakt, de laatste ronde was een SC ronde ook al gaat hij net voor het einde naar binnen | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 17:34 |
quote:Wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken ![]() Doe alsjeblieft mee met de discussie, of zeg anders niets. | |
Sobraine | zondag 16 mei 2010 @ 17:38 |
quote:Gast, wat jij zegt, is dat de coureur inhaalt omdat hij de regels niet kent. Dat is onzin, coureur danwel teambaas moeten regels kennen en dit duidelijk communiceren. Het moet niet zo zijn dat er maar even een extra vlag bij moet komen om alles duidelijk te maken... Dat heeft het er mee te maken! | |
Sobraine | zondag 16 mei 2010 @ 17:39 |
quote:Ja, maar baan is wel vrijgegeven. De beslissing hangt nu af van waar de SC lijn ligt denk ik. | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 17:40 |
quote: ![]() Ik ga hier verder geen woorden aan vuilmaken. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 17:41 |
quote:Dat heeft allemaal niets met mijn punt te maken. Ik reageerde slechts op mensen die schijnbaar dachten dat alleen een gele vlag aangeeft dat je niet mag inhalen. Dat is een denkfout. | |
Sobraine | zondag 16 mei 2010 @ 17:41 |
http://f1.gpupdate.net/nl(...)k-was-race-incident/ De lul, hij zou moeten weten dat daar geen ruimte is. Excuses naar Karun waren hier wel op zijn plek geweest. | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 17:42 |
Ik denk dat hij niet meer deployed was. En wel hierom: de lampen van de safety car waren ook al halverwege de lap uit.... dat betekent dat de safety car IN zou gaan en de track status dus daarom ook groen. Lichten uit = not deployed -> pits in -> groene vlaggen -> racen | |
Trystar | zondag 16 mei 2010 @ 17:43 |
quote:Tweet van Chandock zelf; I'm ok guys... Silly move by Jarno - he's apologised for it but a real shame as we would've been best of the new teams | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 17:44 |
quote:Of de SC is pas niet meer deployed als ze weer over de finishlijn komen. Ik weet de regels wat dat betreft niet. | |
Weltschmerz | zondag 16 mei 2010 @ 17:47 |
Ik vond de uitleg van Brawn ook volstrekt helder. Dus ik zie het probleem niet. Tenzij hij een regel over het hoofd heeft gezien natuurlijk. | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 17:49 |
quote:Die laatste zin verwoord precies hoe ik er ook over denk. | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 17:52 |
quote:Ja de baan is vrijgegeven en Schumacher heeft na de SC lijn Alonso gepasseerd, alleen was het wel de laatste ronde met daarin een Safety-Car | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 17:58 |
Een safety car is deployed naar mijn mening met zijn lampen aan. Als hij volgens de regels nog deployed is maar naar binnen gaat moeten de lampen gewoon aan blijven staan. Hoe kan je anders weten of een safety car deployed is of niet. De lampen gingen een halve lap van te voren uit en er werd melding van gemaakt dat de safety car in this lap zou komen. Ben benieuwd of ik gelijk krijg! ![]() | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 18:00 |
Samenvatting in video's: | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 18:00 |
quote:Als dit waar zou zijn zou je dus mogen inhalen zo gauw de safety car z'n lampen uit doet. Met andere woorden, bovenstaande is onzin. | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 18:02 |
quote:Zodra hij naar binnen gaat wel ja in de kwestie laatste lap. | |
Sally | zondag 16 mei 2010 @ 18:02 |
quote:Nee, eerder moest je wachten tot de start/finishlijn om weer te gaan racen (en inhalen), en nu moet je wachten tot de safetycarlijn, die ongeveer bij de ingang van de pitstraat ligt. Iessie siempel. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 18:04 |
quote:Dat heeft niets te maken met mijn punt. Of Stiggie's punt. Hij zegt dat naar zijn mening de safety car niet meer deployed is als zijn lampen uit zijn. Ik toon aan dat dat niet waar is. Daar gaat het om, wel blijven opletten. | |
i2Them2 | zondag 16 mei 2010 @ 18:04 |
quote:Wat is dan de fout die de FIA zou hebben gemaakt dan? ![]() | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 18:05 |
Leuke reactie op youtube:quote: | |
Sally | zondag 16 mei 2010 @ 18:05 |
quote:Ik interpreteerde het als "wanneer de safety car naar binnen gaat in DIE ronde, doet hij zijn oranje lichten uit. En pas als hij idd de pits in duikt, dan moet je wachten tot die-en-die lijn." | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 18:07 |
quote:Ik weet het ook niet zeker inderdaad. Maar het is de eerste keer dat dit gebeurt onder de nieuwe regels dus ik zat te denken. Oke het punt is: de safety car is deployed ja of nee. Waaraan kan je dat in eerste instantie zien? Waarschijnlijk aan de safety car zelf. Als hij volgens de regels deployed moet zijn, waarom zijn de lampen dan uit? Nog los van alle andere dingen zoals groene vlaggen en safety car in this lap. | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 18:08 |
quote:Zolang de Safety Car op de baan is, is deze "deployed" met of zonder lampen | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 18:09 |
quote:Klopt maar het moment dat hij dan naar binnen gaat is het volgens de regels dan inhalen op die streep...denk ik (in combi met de vlaggen en safety car in this lap) | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 18:10 |
quote:Klopt helemaal. Alleen dat is niet het discussiepunt. Het gaat er om of de safety car deployed was tot aan de finish of tot aan de SC-lijn. Want daar zijn de regel niet duidelijk over. | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 18:11 |
Ok, gebeurt een ongeluk, safety car komt de baan op. Vervolgens worden de wrakken van de baan afgehaald, de mededeling komt dat de safety car aan het einde van de ronden naar binnen gaat, de lampen van de safety car gaan uit, de track status wordt veranderd naar groen en vanaf de safety car lijn wordt met groene vlaggen gezwaaid. Ik kan alleen maar concluderen dat we een normaal eind hebben van de safety car periode, en dat er dus vanaf de safety car lijn ingehaald mag worden. Ik zou niet weten waarom er nog een safety car periode van kracht zou moeten zijn toen de race finishte. | |
Benny2 | zondag 16 mei 2010 @ 18:12 |
Race is NIET geeindigd onder safety car. Waren heel duidelijk groene vlaggen en dat kan nooit als safety car "deployed" is. Dat staat wel duidelijk in de reglementen. Kan nu wel zo zijn dat dit een fout was van de wedstrijdleiding maar dan kunnen Schumacher en Mercedes toch niets aan doen... | |
CloseToTheEdge | zondag 16 mei 2010 @ 18:12 |
Als ze de safetycar naar binnen hebben gehaald om de race mooi te beeindigen voor de finishfoto's is het een fout geweest van de wedstrijdleiding om de melding "Safety car in this lap" door te geven. Dit betekende dat er na de safetycarlijn weer geraced mocht worden. Dit hadden ze beter moeten communiceren met de teams. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 18:12 |
quote:Ja, maar de cruciale vraag is nu of dat ook geldt als het de laatste ronde is. Waar dus die speciale regel lijkt te gelden. Daar is het echte probleem. We zullen het zien. | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 18:12 |
quote:Ja dat ben ik ook met je eens, alleen het was wel de laatste ronde ![]() | |
ToetNL | zondag 16 mei 2010 @ 18:13 |
quote:Idd, als je het filmpje terugkijkt op YouTube zie je de groene vlaggen, wat betekent dat de safety car van de baan is en er dus geraced kan worden. De vraag is alleen: vanaf waar? Is dat vanaf de eerste safety car lijn die bij de pitsingang ligt, of is dat vanaf de finish? En geldt dit dan ook voor de laatste ronde? | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 18:15 |
quote:Kun je dat bewijzen? | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 18:17 |
quote:Ik ben het helemaal met je eens Stiggie. Alleen het kan wel eens zo zijn dat de FIA het zo bedoeld heeft dat als de laatste ronde wordt ingegaan met de safety car, de race ook onder de safety car finished. Of die nou wel of niet naar binnen gaat en of de lampen nou aan of uit zijn. In dat geval is het dus een fout van de FIA. Want dan hadden ze de baan niet vrij moeten geven niet met die groene vlaggen gaan zwaaien. | |
Benny2 | zondag 16 mei 2010 @ 18:17 |
quote:Wel als er groene vlaggen gezwaaid worden. Als ze hier Schumacher bestraffen is het om hun eigen fout te verdoezelen bij de wedstrijdleiding. | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 18:18 |
quote: | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 18:23 |
quote:Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Want als dat het geval is, is het einde discussie en kunnen ze met een beslissing komen. In het voordeel van Schumi dus. | |
Benny2 | zondag 16 mei 2010 @ 18:24 |
quote:FIA.com Daar staat bij de "rules" dat safety car "deployed" altijd samengaat met gele vlaggen. Je moet wel een beetje geduld hebben om op de site te geraken, er zijn precies veel geinteresseerden voor tmoment... | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 18:27 |
quote:Dat zegt nog niets. Kun je een directe quote uit het regelement geven waarin staat dat je altijd mag inhalen als er een groene vlag wordt gezwaaid? | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 18:29 |
Nogmaals, geef nou eens een reden om aan te nemen dat de safety car periode nog van kracht was? ![]() quote:En dan is daarboven op de trackstatus ook gewoon veranderd van Yellow SC naar Green. | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 18:32 |
U40.11U When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors and the car's orange lights will be extinguished This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap. At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it. In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart. As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line. U40.12U Each lap completed while the safety car is deployed will be counted as a race lap. U40.13U If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking. | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 18:34 |
Jamesallenonf1 #f1 FIA stewards have decided that Schumacher's pass is illegal and add 20 seconds to his time. | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 18:35 |
#f1 OFFICIAL - Schumacher gets no points for Monaco GP. Alonso is only 3 points behind Webber and Vettel now in championship | |
Trystar | zondag 16 mei 2010 @ 18:35 |
Schumacher is handed a 20-second penalty in lieu of a drive-through for his last lap move on Schumacher | |
Thas | zondag 16 mei 2010 @ 18:36 |
quote: | |
Joene | zondag 16 mei 2010 @ 18:37 |
onterecht imo. maja. | |
OEM | zondag 16 mei 2010 @ 18:38 |
Regel 1 in het FIA regelboek: In any case in which the rules are not clear beyond the obvious, a decision will be taken in favor of Ferrari. | |
Thas | zondag 16 mei 2010 @ 18:38 |
quote:Imo hadden ze alleen plaats 6 en 7 hoeven omdraaien, dit is wel nogal overdreven ja.. quote: ![]() | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 18:38 |
![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 18:39 |
quote:Daar staat dus ook gewoon dat die groene vlaggen altijd gezwaaid worden in de laatste bocht. Dat argument kan dus van tafel. En nogmaals, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat de SC áltijd naar binnen gaat in de laatste ronde. Dus we weten voorlopig niet of de SC ook echt opgeheven was of dat ze het zo gedaan hebben om aan de eerder genoemde regel voor de laatste ronde te voldoen. | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 18:40 |
Beetje flauw om Schumacher te straffen, ze hadden gewoon de plekken moeten handhaven zoals bepaald achter de Safety Car, kleine wraak van Hill? | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 18:40 |
Ben heel benieuwd naar de precieze uitleg van de stewarts, en of Brawn in beroep gaat. Ik vind dat Brawn zeker een punt heeft. | |
ArcticBlizzard | zondag 16 mei 2010 @ 18:41 |
Volgens brawn was er dit jaar een nieuwe regel; Wanneer de safetycar naar binnen komt is die lijn de lijn van waar er geraced mag worden en dus niet zoals voorheen de finishlijn. Ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen, ik vond het een verschrikkelijk mooie en verdiende actie. Alonso heeft in het verleden heel wat minder prettige acties laten zien, dit daarentegen was een erg mooie van schumacher. Deed me denken an een aantal jaar geleden waarin trulli in de laatste ronde werd gepasseerd. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 18:42 |
quote:Zeker een mooie actie van Schumacher, dat mag niet vergeten worden. Hij was gewoon scherp. Dit was niet Schumacher's schuld. | |
Joene | zondag 16 mei 2010 @ 18:43 |
Ach voor de schumi hater damon hill was dit een mooie kans ![]() | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 18:43 |
Sebastien Buemi scoot z'n eerste punt dit seizoen. Mu.v. van de nieuwe teams hebben alleen de coureurs van Sauber nog geen punten gescoord volgens mij... | |
ElmarO | zondag 16 mei 2010 @ 18:45 |
quote:De coureurs van Sauber halen dan ook zelden het einde van de race. ![]() | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 18:46 |
Ik vind het ook ZEER onterecht. De FIA heeft de veelbesproken regel 40.13 te onduidelijk geformuleerd, waardoor deze om verschillende manieren te interpreteren is. Een regel hoort juist duidelijkheid te geven. Het is gewoon een fout van de FIA. Ten eerste hebben ze de regels dus niet duidelijk geformuleerd. En ten tweede hadden ze nooit de baan vrij moeten geven d.m.v. de groene vlaggen. Ze willen dit dus niet toegeven en dan zul je zien dat de regel straks wel aangepast wordt. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 18:47 |
quote:Nee hoor, dat klopt gewoon. De SC gaat naar binnen dus zwaaien ze met de groene vlag in de laatste bocht zoals in de regels staat. | |
Montov | zondag 16 mei 2010 @ 18:47 |
Belachelijke beslissing. Een inhaalactie onder groen afstraffen... Alsof ze te bang zijn voor leuke momenten. ![]() | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 18:48 |
quote:Daarom begrijp ik de straf ook niet. Had hem vanwege de onduidelijkheid van de regels dan teruggezet naar zijn oude (zevende) plek. | |
nils7 | zondag 16 mei 2010 @ 18:49 |
Als er een regel is aangepast dat je eerder mag inhalen dan is het briljant van schumacher! Mocht dat niet hèt geval zijn dan is de straf terecht! Ik neem aan dat de FIA en de stewards wel zouden weten of het mag! In ieder geval mocht het in alle voorgaande jaren niet en zag je het ook niet gebeuren in voorgaande safetycar situaties! | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 18:49 |
quote:Wederom, lees de regels duidelijker. | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 18:50 |
quote: If the race ends whilst the safety car is deployed.... Dit mogen ze dus wel eens wat anders formuleren ja. Blijkbaar was in dit geval de safety car dus nog wel deployed, een gedachtengang ik absoluut niet kan volgen. | |
Weltschmerz | zondag 16 mei 2010 @ 18:50 |
quote:Ja, maar als de race onder SC eindigt dan geven ze dat toch apart aan? | |
Gravereaper | zondag 16 mei 2010 @ 18:51 |
Wat een bullshit zeg. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 18:51 |
quote:Waarom? Dat staat blijkbaar niet in de regels. | |
Joene | zondag 16 mei 2010 @ 18:51 |
Najah hopelijk vecht brawn het aan maar ik betwijfel het. | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 18:51 |
quote:Klopt dat las ik net ook. Maar dat maakt het alleen maar verwarrender. Feit blijft dat de FIA gewoon heeft lopen knoeien en daar is Schumacher de dupe van geworden. | |
Montov | zondag 16 mei 2010 @ 18:51 |
quote:Gelezen, en de beslissing van de FIA is onterecht. De SC werd binnengehaald, dus eindigde de race niet geneutraliseerd. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 18:51 |
quote:Waarom niet? Mij lijkt het duidelijk. De race zou onder de SC finishen maar per de regelgeving ging hij toch naar binnen. En ze hebben dat net zo uitgevoerd als het normale einde van een SC periode. Zo simpel is het. | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 18:53 |
quote: | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 18:54 |
quote:Maar de SC werd binnengehaald in de laatste ronde, de enige mogelijkheid. Dus ja, for all intents en purposes, de race eindigde wel geneutraliseerd. Simpelweg omdat het niet anders kon. De SC reed voor het veld in de laatste ronde, volgens de regelgeving is de enige mogelijkheid dat hij naar binnen gaat aan het einde van die laatste ronde. | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 18:55 |
quote:Weet Ross Brawn ook eens hoe dat voelt. ![]() | |
nils7 | zondag 16 mei 2010 @ 18:58 |
Je kan het ook zo lezen: Safetycar in this lap... Dus this lap. Tot aan de volgende ronde is het dus een safetycar lap. De eerste volgende (in dit geval dan 79/78) is dus geen lap behind THE safetycar meer... Op start finish is pas de volgende ronde | |
Sinister-D- | zondag 16 mei 2010 @ 18:59 |
laat maar ![]() | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 19:01 |
quote:Als de safety car in de laatste lap naar binnen gaat, zegt dat niets over of de safety car daarna nog 'deployed' is of niet. De regels zeggen daar helemaal niets over. Zo simpel is het. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 16 mei 2010 @ 19:02 |
quote:nee. Voor zo'n inhaal manouvre wordt onder normale omstandigheden ook een drive trough gegeven. Als deze niet meer uitgedeelt kan worden omdat de duur van de race er te kort voor is, wordt er een tijdstraf van 20 seconden geven. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 19:03 |
quote:Zoals nils7 al zegt, het is nog dezelfde ronde. De ronde achter de safety car eindigt pas bij de finishlijn. Zo blijkt. | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 19:04 |
Ik hoop dat Brawn in beroep gaat, of kan dat niet? De duidelijkheid van de regel laat duidelijk te wensen over, als zelfs meesterstrateeg Brawn een andere interpretatie er op nahoudt. | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 19:04 |
Ze hadden geen melding moeten doen (safety car in this lap). Ze hadden de lichten niet moeten doven. Ze hadden de trackstatus niet naar groen moeten veranderen. Als dan de safety car naar binnen was gekomen dan was het ontzettend duidelijk dan 40.13 van toepassing was en dan had er ook niemand ingehaald. ik vind het echt ontzettend dom hoe dit gegaan is. | |
Waffle | zondag 16 mei 2010 @ 19:05 |
Goed voor mijn manager. Ik wist dat ik die smerige duitser niet had moeten nemen in mijn team. Schumacher ver buiten de punten, kovalainen uitgevallen, lotus uitgevallen en hrt uitgevallen ![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 19:05 |
quote:Waarom niet? Ze hebben gewoon de regels gevolgd voor het einde van de SC procedure, zoals altijd. De SC zou binnen komen, dus waarom zouden ze dat niet moeten melden? | |
M.Melandri | zondag 16 mei 2010 @ 19:11 |
Jammer van schumi, maar toch leuk geprobeerd. Aangezien er zoveel onduidelijkheid is vind ik de straf wel zwaar overdreven, had dan gewoon de plek teruggegeven. De acties van massa gister kon ook gewoon door de beugel. Overigens hoop ik dat de bandeleverancier van 2011 ''slechtere'' banden gaat leveren zodat je niet meer de hele race op 1set uit kunt rijden. Nu is de race vaak na de 1e helft al beslist. | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 19:12 |
quote:Ik had ook wel verwacht dat de regel zo bedoeld was, maar de regels zijn gewoon niet duidelijk genoeg. Regels moeten gewoon overduidelijk opgesteld worden, zodat het niet op meerdere manieren gelezen kan worden. Dan ontstaat er ook geen discussie. Wat de FIA nu doet is Schumacher bestraffen voor een fout die mede veroorzaakt is door de FIA zelf. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 19:14 |
quote:Nou de onduidelijkheid valt uiteindelijk wel mee. Met gezond verstand kom je al een heel eind. Maar zoals altijd is er ruimte voor interpretatie. | |
Weltschmerz | zondag 16 mei 2010 @ 19:15 |
quote:Moeten ze dan niet alle coureurs straffen die het gas intrapten? Dat mag toch ook niet onder geel? | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 19:16 |
quote: ![]() Sarcasme is leuk maar je kunt ook te ver gaan. Nuance, leer het. | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 19:16 |
quote:Ja want Ross Brawn heeft vast geen gezond verstand........ ![]() Regels mogen nooit voor meerdere manieren interpreteerbaar zijn, heel simpel. | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 19:17 |
#f1 OFFICIAL - Mercedes' has decided to appeal the FIA stewards' decision to penalise Schumacher | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 19:17 |
quote:Eens. Of het je moet echt net de race uit kunnen rijden op een setje, als je voorzichtig rijdt.. En dan wel zodanig dat het een moeilijke keuze wordt... rij ik de race 'langzaam' uit op m'n oude banden, of gooi ik er nieuwe onder en ben ik veel sneller. | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 19:18 |
quote:En terecht. | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 19:18 |
quote:De onduidelijkheid is er alleen over het eerste deel van regel 40.13 over het wel of niet deployed zijn van de safety car tot aan de finish. Een simpel zinnetje had alle onduidelijkheid weg kunnen nemen. Prima als je Schumacher een plek terug zet met verduidelijking van de regels. Maar dit gaat gewoon te ver. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 19:18 |
quote:Blijkbaar wel want hij probeerde een case te maken. Zou jij dat niet doen voor jouw team? | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 19:19 |
Ben benieuwd wanneer het beroep dient Merc have appealed. So we have an FIA Court of Appeal hearing coming up. Not sure when yet. | |
MrBadGuy | zondag 16 mei 2010 @ 19:20 |
De straf is wel wat overdreven. De regel is onduidelijk, dat ze de plaatsen van Schumacher en Alonso omdraaien kan ik me voorstellen al valt over handhaving ook wat te zeggen, maar om Schumacher nu deze penalty te geven gaat me een stap te ver. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 19:20 |
quote:Nee hoor, 20 seconden straf is precies volgens de regels ![]() Punt is, de onduidelijkheid maken wij vooral zelf, omdat wij niet alle informatie hebben. | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 19:23 |
Goed van Ross Brawn. Beide partijen hebben een punt. Ik vind het eigenlijk een schijtregel dat je dan niet meer mag inhalen - helemaal als er een lang recht stuk was geweest - (ook met oog op de toekomst) dus hoop dat hij gelijk krijgt. | |
Waffle | zondag 16 mei 2010 @ 19:23 |
Kunnen ze eigenlijk wel in beroep gaan? Tegen een drive trough kan je niet in beroep gaan toch? En aangezien de 20 sec gelijk is aan een drive trough.. | |
Weltschmerz | zondag 16 mei 2010 @ 19:24 |
quote:Onder geel moet je van je gas af, je mag wel doorrijden, maar desnoods moet uit de telemetrie blijken dat je veiliger en dus minder hard reed. Als iedereen weer ging racen behalve Alonso, dan moet iedereen dus 20 seconden krijgen behalve Alonso. Regels zijn regels. | |
OEM | zondag 16 mei 2010 @ 19:24 |
quote:Key point. Zeker van zo'n spelletje waarin miljarden in omgaan moeten de regels gewoon dichtgetimmerd worden. Laat ze eerst maar eens beginnen met een definitie-lijst. Maar ja, als je elk jaar de regels weer overhoop haalt... En in dit eerste geval van een onduidelijke regel hanteer dan de volgorde zonder de inhaalactie en stuur een mea culpa naar de teams over de blunder in het regelboek. | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 19:26 |
quote:Uiteraard, maar jij deed alsof de regel aan duidelijkheid niets te wensen over liet. Met een beetje gezond verstand was het helder en duidelijk..... nou, ik vind van niet. En Ross Brawn klaarblijkelijk ook niet. Ik hoop dat het beroep wat ze aanspannen wat uithaalt. | |
M.Melandri | zondag 16 mei 2010 @ 19:26 |
Waarom is het eigenlijk niet meer zo als vroeger start/finish? | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 19:30 |
quote:Hoop ik ook, ik vind het hele niet-tanken-idee ook niks. Dat was juist een mooi onderdeel van de strategie. Ik vind het trouwens wel vreemd dat banden nu wel een race mee kunnen. Een paar jaar geleden was het verplicht om een race met een set banden te doen. Ik neem aan dat fabrikanten dan meer aandacht besteden aan het langer mee kunnen gaan van banden dan nu het geval is. Terwijl het toen amper verantwoord was. Ik kan me bijvoorbeeld Raikkonen herinneren die er in de laatste ronde op de Nurburgring afging met een klapband. En zo waren er wel meer incidenten en werd de regel dacht ik na 1 seizoen weer terug gedraaid. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 19:32 |
quote:Ross Brawn zat gewoon fout. Hij dacht dat de groene vlaggen betekenden dat er wel ingehaald mocht worden. Stefano Domenicale zei daarentegen meteen dat de regel aangaf dat er niet ingehaald mag worden. McLaren gaf aan Hamilton aan dat er niet ingehaald mag worden. Bij de teams lijkt dus minder onduidelijkheid te zijn dan bij ons. | |
YellowBlacks | zondag 16 mei 2010 @ 19:33 |
quote:Ze kunnen niet in beroep gaan tegen deze straf, omdat het een drive-through penalty is, die is omgezet in een 20 seconde straf. | |
Joene | zondag 16 mei 2010 @ 19:34 |
Hulde voor Brawn door in beroep te gaan ,zal wel worden afgewezen maar toch ![]() | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 19:34 |
quote:Volgens formula1.com wel quote: | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 19:36 |
Mercedes has put in an appeal. It is basically about buying time as they can think about it and maybe withdraw it http://twitter.com/adamcooperf1 | |
Weltschmerz | zondag 16 mei 2010 @ 19:37 |
quote:Maar het gaat er toch om of de race onder SC eindigde of niet. RB denkt van niet, de FIA beweert van wel. Prima, maar dan gelden alle regels van onder SC voor alle coureurs. Ik kan me vergissen, maar volgens mij mag je onder SC niet vol het gas erop, en moeten dus alle coureurs die vol het gas erop gooiden 20 seconden krijgen. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 19:37 |
In conclusie, de onduidelijkheid kwam vooral voort uit het niet kennen van alle regels. Wij hebben in dit topic alle regels zo'n beetje doorgenomen. De stewards hebben dat denk ik ook gedaan. Daarom duurde het dus lang. Maar om weer over de race zelf te praten: Alonso ![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 19:38 |
quote:Leuk geprobeerd, maar nee. Als de SC de pits in is bepaalt de voorste man het tempo. En die mag op het gas gaan. Ga je nog een keer proberen leuk te doen of was dit het? | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 19:39 |
quote:Het gaat in dit geval om de regel dat als de laatste ronde een safety car ronde is er niet meer ingehaald mag worden, gas geven mag wel | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 19:41 |
quote:Verkeerde conclusie, maar goed, er is al genoeg over gediscussieerd, laten we er maar over op houden. | |
M.Melandri | zondag 16 mei 2010 @ 19:42 |
quote:Ik vind de regels dit jaar opzich wel beter, enige verschil met dat bijtanken is dat je met de oude regels een rondje lang door wilde rijden met een lege tank, dit jaar wil je een rondje eerder naar binnen dan je concurrent omdat je dan op verse banden een snel rondje kan rijden. Vorige GP bracht dat ook een aantal leuke positiewisselingen met zich mee. Echter is het jammer dat er geen 2e ronde pitstops komt door de te goede harde band. Dat er toen problemen waren kwam omdat er toen nog een bandenoorlog was waarbij de fabrikanten tot de limiet gingen, daarom ging het ook fout op Indianapolis. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 19:43 |
quote:Nee hoor, mijn conclusie is juist. De handelswijze van de stewards is duidelijk. | |
tong80 | zondag 16 mei 2010 @ 19:44 |
Vraagje aan de kenners. Voldoet Schumacher aan de verwachtingen ?![]() | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 19:44 |
Laten we eerlijk zijn als schumi dit niet had gedaan waren we na 10 minuten al uitgeluld over deze race ![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 19:44 |
quote:Wel aan die van mij. Zelfde met Mercedes. | |
YellowBlacks | zondag 16 mei 2010 @ 19:44 |
quote: quote: | |
M.Melandri | zondag 16 mei 2010 @ 19:46 |
quote:Alonso heeft idd wel zeer sterk gereden ![]() | |
Joene | zondag 16 mei 2010 @ 19:46 |
quote:Prestatie gericht vind ik het persoonlijk jammer dat die geregeld achter zn teamgenootje eindigt. Andere kant hij is 3 jaar weggeweest dus geef hem een half seizoen om te wennen weer. Kortom Ja . | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 19:47 |
quote:Vorig weekend ook al. Zouden de updates van de auto beter voor Webber zijn? Of heeft RB geen updates uitgevoerd voor Barcelona? Is me even ontschoten. Oh en Alonso liet duidelijk het tempo zakken achter Hamilton om banden te sparen. Dat merkte de BBC ook al op. | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 19:49 |
quote:Sinds de laatste twee wedstrijden (barcelona / monaco) zie je dat hij beter in z'n vel zit. Hij heeft tijd nodig. Volgend jaar wordt hij een kanshebber voor het kampioenschap maar dit jaar nog niet. Dan heeft hij meer een team om zich heen gebouwd en een auto die nog meer aan zijn wensen voldoet. Als die twee dingen goed zijn dan geeft Schumacher het resultaat wat je van hem kan verwachten. Hij gaat zeker nog races winnen en hij heeft het tempo sowieso al beter te pakken. | |
Sally | zondag 16 mei 2010 @ 19:52 |
quote:Tegen het besluit wel, tegen de straf niet: Mercedes tekent beroep aan tegen besluit FIA quote: | |
Hoss | zondag 16 mei 2010 @ 19:52 |
quote:Schumacher voldoet wel aan de verwachtingen. Van Mercedes had ik alleen wel verwacht dat ze vaker om het podium mee konden doen en Schumacher daardoor dus ook. Maar ze zijn op dit moment het vierde team. Wel hebben we al weer een paar typische Schumacher acties gezien, waaronder die van vandaag. Maar ook bijvoorbeeld het afhouden van een snelere Button in Spanje. Daarom alleen al is het tof dat Schumi weer terug is. | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 19:53 |
quote:Volgens mij is dat van kracht bij zo'n soort penalty als dat in de race heeft plaatsgevonden. Dus een drive through of stop. Dat kan je namelijk lastig terug draaien. Een tijdstraf die na afloop heeft plaatsgevonden kan makkelijk ongedaan worden gemaakt. | |
Joene | zondag 16 mei 2010 @ 19:53 |
quote:Dit zorgt er dus ook voor dat de uitslag niet gewijzigd wordt ? Dan vergeet mn vraag in manager topic. | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 19:54 |
Oh nou soms snap ik geen reet meer van de regels ![]() | |
Weltschmerz | zondag 16 mei 2010 @ 19:55 |
quote:Dat arrogante toontje van jou bevalt me niet, je posts zijn ook niet weer van zodanig niveau dat je hier voor de regelexpert kan doorgaan die ik op zijn woord geloof. We hebben vaak gezien dat achterblijvers vrij baan hadden onder SC, die mochten dan ook niet als een gek gaan stampen om achteraan te sluiten en een voordeeltje te halen, onder SC moet je net als onder geel rustig aandoen. Als de FIA zich dan op het standpunt stelt dat de race tot aan de finish onder SC verder gaat, ondanks dat die naar binnen ging, dan geldt natuurlijk nog steeds dat je niet vol gas mag gaan. Dan zijn of de regels veranderd, of iedereen die het gas erop gooide moet gestraft worden. En weet iemand wat dit is? quote:Is dit een andere tijdszone, en was het tijdens de race, en zo ja waarom krijgt hij geen drive through? Dat is toch standaard? | |
M.Melandri | zondag 16 mei 2010 @ 19:56 |
quote:Ja, als je 41 jaar bent verlies je nou eenmaal wat op pure snelheid maar hij laat af en toe nog steeds mooie dingen zien. Met rosberg is het stuivertje wisselen waarbij rosberg wat beter in de kwalificatie is en schumi een iets betere race pace laat zien. Daarnaast is de mercedes het 4e team van de grid en zul je onder normale omstandigheden ook niet op het podium kunnen komen. Ik denk ook dat mercedes zich binnenkort volledig op 2011 gaat richten. Overigens als je het vergelijkt met Hakkinen/Villeneuve en Coulthard in hun nadagen dan doet Schumi het wat mij betreft fantastisch. | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 19:57 |
quote:Webber reed te hard door de pitstraat voor de race vandaag, waarschijnlijk toen hij op weg ging naar zijn startpositie Time 13:31:24 | |
Sally | zondag 16 mei 2010 @ 19:58 |
quote:Volgens mij is nu de uitslag inderdaad niet meer te wijzigen (op straffen van andere coureurs na.) Edit: foute aanname gedaan ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Sally op 16-05-2010 20:06:19 ] | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2010 @ 19:58 |
quote:Hij begint er steeds meer in te komen, kennelijk. Vroeger was het ook altijd gedoe met het duo Brawn en Schumacher. Met een hele reeks straffen en diskwalificaties als gevolg. | |
YellowBlacks | zondag 16 mei 2010 @ 20:03 |
quote:Schumacher heeft ook een drive-through penalty gekregen, deze is alleen omgezet in een 20 seconde straf, omdat de race was afgelopen. | |
Weltschmerz | zondag 16 mei 2010 @ 20:08 |
quote:Ah, dank je. Er stond race bij namelijk, dan verwacht ik ook de race zelf. | |
Walter_Sobchak | zondag 16 mei 2010 @ 20:11 |
tvp ![]() | |
Sally | zondag 16 mei 2010 @ 20:14 |
@Weltschmerz:quote:http://www.fia.com/en-GB/(...)/mco-document-37.pdf >> morgenavond kun je die pdf's van de FIA niet meer lezen | |
Walter_Sobchak | zondag 16 mei 2010 @ 20:15 |
Duidelijk. Schumacher leert hier het racemietje weer wie de echte kampioen is. Niks aan het handje: pitlane entrance voorbij, racing is resumed. Wat Alonso deed bij Massa, deed Schumacher bij Alonso: een stel slapende racers wakker maken. | |
i2Them2 | zondag 16 mei 2010 @ 20:15 |
Heerlijk hoe iedereen er al weer niet mee eens is ![]() | |
vosss | zondag 16 mei 2010 @ 20:17 |
quote:Fuck de FIA, fuck Lewis en kudo's voor Schumi! ![]() Ow en Slonso moet gediskwalificeerd worden; gewoon omdat het kan ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2010 @ 20:17 |
quote:Eh, nee. Wat Schumacher deed was de regels overtreden. Zoals gebruikelijk. En Alonso heeft een knappe race gereden, van allerlaatst naar plaats 6. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2010 20:17:31 ] | |
vosss | zondag 16 mei 2010 @ 20:17 |
Wel een mooie race overgens ![]() Maargoed, ik ga nu even een filmpje kijken met mijn exvriendinnetje ![]() Doei! | |
Gravereaper | zondag 16 mei 2010 @ 20:19 |
Je vergeet de naam van Damon Hill dik gedrukt te maken Sally. | |
Walter_Sobchak | zondag 16 mei 2010 @ 20:20 |
quote:Alonso heeft weer zijn typische mazzel gehad: een plek inhalen omdat een Virgin dwars gaat en twee andere coureurs die het hem niet moeilijk willen maken. En een safety car. Alonso sliep in de twee laatste bochten: de safety car lijn is de witte lijn voor Anthony Noghes. En vanaf dan mag je inhalen. En dat is wat Schumacher deed. Alonso sliep en kon niet inhalen tenzij ie ![]() Hier werd weer 1 ding duidelijk. Alonso is een overschat racer. | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 20:23 |
quote:Eén ding is wél duidelijk iig: waarom jij 'vervelend mannetje' onder je naam hebt staan. Dat is duidelijker dan de regels die de FIA stelt in deze kwestie. Schumi heeft aanwijzingen opgevolgd van Ross Brawn, in de veronderstelling dat het binnen de regels was. Dat is heel wat anders dan hetgeen jij meent te moeten stellen omdat het over Schumacher gaat ![]() En Alonso heeft 2 of 3 man ingehaald, de langzaamsten van het veld...... met een Ferrari..... knap hoor ![]() | |
Radegast | zondag 16 mei 2010 @ 20:23 |
quote: ![]() ![]() | |
Walter_Sobchak | zondag 16 mei 2010 @ 20:25 |
quote:Op basis van jouw laatste zin ga ik er vanuit dat wij het eens zijn met elkaar ![]() | |
Walter_Sobchak | zondag 16 mei 2010 @ 20:26 |
quote:Dank voor je heldere argumenten. Ik ga morgen een Alonso vlag voor boven mijn bed kopen. | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2010 @ 20:26 |
quote:Ik had het eerder al over het duo Brawn en Schumacher. Het is weer net als vroeger, met de ene straf na de andere diskwalificatie. Jammer dat Schumacher en consorten zich kennelijk altijd moeten verlagen tot zul gedrag. Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig, zou je denken. quote:Da's dan al drie meer dan Schumacher. | |
Walter_Sobchak | zondag 16 mei 2010 @ 20:28 |
quote:Straf? Laten we vooral even het (1) chanteren van je teambaas en (2) gebruik maken van een geregisseerde crash van je teamgenoot niet vergeten. Alonso heeft amper wat laten zien in zijn jaar bij McLaren, zijn jaar bij Renault na zijn wereldtitel en zijn huidige jaar bij Ferrari. | |
Sally | zondag 16 mei 2010 @ 20:33 |
quote: ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2010 @ 20:34 |
quote:Als je Schumacher een onsportieve eikel vindt, betekent dat dan meteen dat je Alonso-fan bent ofzo? ![]() | |
Stiggie | zondag 16 mei 2010 @ 20:45 |
quote: | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 21:01 |
quote:Ja, Schumi is dan ook niet achteraan gestart natuurlijk ![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 21:09 |
quote:Hebben we hem ook weer ![]() | |
Sally | zondag 16 mei 2010 @ 21:10 |
quote:Waarom reageer je dan nog? ![]() | |
Tarado | zondag 16 mei 2010 @ 21:16 |
quote: ![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 21:16 |
quote:Ik vind het af en toe best amusant om te lezen. Bovendien vindt hij het blijkbaar ontzettend leuk, wie ben ik om hem zijn lol te ontnemen? | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2010 @ 21:18 |
quote:Kan zijn, maar het feit is dat Schumacher volgens mij tijdens de race niemand heeft ingehaald. Dus het stokpaardje van W_S - dat Alonso een luie racer is, die alleen z'n rondjes rijdt en wacht op fouten van anderen - ging vandaag eerder op voor Schumacher dan voor Alonso. | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 21:31 |
quote:Je bent echt een vervelend mannetje idd ![]() Schumacher een luie racer omdat ie niet in heeft kunnen halen in Monaco.... right! ![]() En Alonso heeft idd ook alleen maar in kunnen halen omdat ie achteraan is gestart, anders zat ie gewoon net als iedere willekeurige andere coureur van begin tot eind in het treintje. Dus om hem nu ineens geen luie coureur te noemen omdat die toevallig een paar wagens ingehaald heeft die als een tractor over de baan tuffen is wel een beetje erg gemakkelijk. Ik weet niet of je Schumi wel eens in hebt zien halen in Monaco, in die hairpin? Dat heb je vast en zeker gemist he? | |
roelofjan | zondag 16 mei 2010 @ 21:34 |
Ross Brawn:quote: | |
Sinister-D- | zondag 16 mei 2010 @ 21:35 |
quote:Niet teveel van aantrekken. Walter denkt dat Alonso geluk kan afdwingen, of spontaan uit een potje kan halen alsof dat overal in de winkel te koop is ![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 21:36 |
quote:Ik weet niet waar jij heen wilt maar Schumacher startte 17 plaatsen voor Alonso op de grid en finishte vlak voor/achter hem. Je kunt zeggen wat je wilt over Alonso maar hij heeft gewoon hard gereden. Ja hij profiteerde van de eerste safety car maar daarna moest ie toch echt flink doorzetten om te zorgen dat het gat naar de leiders niet te groot werd. Wat mij betreft heeft de hele top 10 een prima race gereden. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 21:37 |
quote:Hij probeert het leuk, maar Brawn heeft gewoon ongelijk. Melbourne 2009 is simpelweg irrelevant. Het gaat om hoe de regels nú zijn. | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 21:43 |
quote:Nee, het gaat om hoe de stewards met de situatie omgaan. Groen is groen, Safetycar in is safetycar in. Als het de bedoeling is dat de race onder de SC eindigt, dan moeten ze gewoon tot het einde van de race gele vlaggen zwaaien. Of denk jij serieus dat de regels t.o.v. 2009 dusdanig gewijzigd zijn dat ze nu ineens in een zelfde situatie allemaal met groene vlaggen gaan staan zwaaien of zo? Anyway, de eindstand verandert toch niet meer. Het enige wat ze nu nog kunnen bereiken is hun gelijk halen, een prestigekwestie dus. En hopen dat de regels verduidelijkt worden zodat in toekomstige situaties geen verwarring kan ontstaan. | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 21:46 |
quote:Ja, en dat was toch moeilijk man, hard rijden met een Ferrari ![]() quote:Allemaal netjes achter elkaar blijven rijden idd, toppie ![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 21:46 |
quote:In de regels staat dat als de SC de pits in gaat, er in de laatste bocht met groen gezwaaid wordt. Kijk de race maar terug, we hadden vier SC situaties. Bij alle 4 wordt als de SC de pits in gaat bij de laatste bocht met groen gezwaaid. En ja, de regels zijn sinds 2009 veranderd, onder andere die nieuwe SC lijn. Heb je die niet gezien? | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 21:48 |
quote:Met een Red Bull ook niet. Heeft Webber geen goede race gereden? | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2010 @ 21:48 |
quote:Oh, ik trek me er weinig van aan hoor. Het is vooral een vermakelijk figuur, een beetje de dorpsgek van de F1-topics. ![]() Het is wel geinig dat Schumacher nu precies doet waar hij Alonso altijd van beschuldigt. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2010 @ 21:50 |
quote:Alonso dus niet hè? Als die netjes achter z'n voorganger was blijven rijden was ie laatste geworden. | |
M.Melandri | zondag 16 mei 2010 @ 21:51 |
quote:Je hebt helemaal gelijk! Trulli was man van de race ![]() | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 21:51 |
quote:Je zou gelijk hebben als alle 4 die SC situaties in de laatste rondes plaats hadden gevonden. Het is tegenstrijdig als ze met groen gaan staan zwaaien terwijl inhalen nog steeds verboden is. In dit geval zou inhalen verboden zijn omdat de race achter de SC zou finishen. Dan moeten ze ook gewoon geel blijven zwaaien, net zoals in Melbourne 2009. Dán ben je pas duidelijk. | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 21:53 |
quote:Ja duh.... spuit 11 geeft modder hoor ![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 21:55 |
quote:Nee, dat is het niet. Het is volgens de regels. En dat is wat telt. | |
Walter_Sobchak | zondag 16 mei 2010 @ 21:57 |
Komen we nog met feitelijkheden? Sneue opmerkingen op de man geven vaak 1 ding aan: hij/zij heeft gelijk maar ik heb geen argumenten, dus ik ga maar op de boodschapper spelen. OpEn dan lekker een F1 topic op Viva.nl | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 22:06 |
quote:Alonso startte als laatste uit de pitstraat en eindigde op plaats 6. Dat betekent dat hij 18 plaatsen heeft goedgemaakt. Dat zijn de harde cijfers. | |
Walter_Sobchak | zondag 16 mei 2010 @ 22:09 |
quote:Schumacher deed een paar geleden hetzelfde en werd vijfde, zonder tussenkomst van vier safetycars. Je punt...? | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 22:09 |
quote:Ja, lekker makkelijk je gelijk halen zo ![]() Misschien moet Schumi volgende keer maar eens achteraan starten, kan ik ook eens lekker irritant doen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2010 @ 22:11 |
quote:Oh, dan neem ik aan dat je nog even reageert op de eerdere posts aan jouw adres. Vol met feiten. ![]() | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 22:11 |
quote:Geen idee, jij wilde de feiten, ik gaf ze. Wat jij er verder mee doet zal mij een zorg zijn. | |
Fir3fly | zondag 16 mei 2010 @ 22:12 |
quote:Hij vraagt om feiten, ik geef ze. | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2010 @ 22:12 |
quote:Met safetycar is natuurlijk moeilijker. Dan mag je namelijk niet inhalen. Daar is Schumacher inmiddels ook achter... [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2010 22:13:04 ] | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2010 @ 22:14 |
quote:Dat Schumacher vergane glorie is? Hebben we dit jaar al één keer een spectaluraire inhaalactie van 'm gezien? Hij kan z'n eigen teamgenootje niet eens bijbenen. | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 22:14 |
quote:Yeah, right ![]() Door de SC komt heel het veld weer bij elkaar, zonder die situaties zou hij er veel langer over gedaan hebben om tot hetzelfde resultaat te komen. Misschien was het zelfs niet eens gelukt zonder die SC. | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2010 @ 22:16 |
Je hapt wel lekker. ![]() | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 22:17 |
quote:Vergane glorie, my ass ![]() De laatste paar races kon hij zijn teamgenootje heel goed bijbenen. Maar dat hij inmiddels 41 is en al 4 jaar niet meer heeft geraced is jou blijkbaar ontgaan? Geef hem nog een paar races de tijd om de wagen helemaal naar zijn hand te zetten en hij rijdt Rosberg het snot voor de ogen. | |
Walter_Sobchak | zondag 16 mei 2010 @ 22:19 |
quote:Welke feiten? Onduidelijke regels waar Schumacher van profiteert? Erg slim gedaan: deed ie in Silverstone 1998 ook al. Alonso die weer ah janken was met zijn handjes terwijl ie racet voor positie? Duidelijk te zien. Alonso had een mooie inhaalacties vandaag op Glock: daar kreeg ie ook kudos voor (zie elder ih topic). Blij zijn met een zesde plek? Cognitieve dissonantie omdat je zelfbeeld is aangetast omdat je als een lutser bij Massenet eraf tettert. | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 22:19 |
quote:Ja, het is gewoon te gemakkelijk om je argumenten te weerleggen, moeilijk te weerstaan. | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2010 @ 22:19 |
Van de 5 keer was ie 4 keer langzamer. Zegt genoeg... | |
Brabiliaan | zondag 16 mei 2010 @ 22:21 |
quote:Voorlopig..... na 4 jaar niet racen. Hij doet het gewoon weer erg goed, zoals we van hem gewend zijn. | |
rene29 | zondag 16 mei 2010 @ 22:22 |
Persoonlijk snap ik die hele regel dat je minimaal 1 keer moet pitten niet. Als we die regel gewoon vergeten, dan is t aan de teams om een strategie uit te denken die t best past binnen hun team. Als een team denkt t te kunnen doen op 1 tank en 1 setje banden, moet dat toch kunnen? Als daarnaast een ander team denkt dat t beter is om 1 keer binnen te komen (of misschien zelfs 2 keer) voor hun kansen op een overwinning, doen ze dat. Ik heb zelf de verplichte pitstop nooit begrepen. Voor vandaag dacht ik dat dat was omdat je geen race kunt uitrijden met 1 set banden. Alonso heeft bewezen dat met de harde compound t mogenlijk is om een hele race uit te rijden zonder bandenwissel. Waarom die pitstop niet een keuzemogelijkheid maken van t team? Waarom verplichten? | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2010 @ 22:23 |
quote:Soms werken die slimmigheidjes, maar vaker waren het gewoon smerige trucjes. Zoals al eerder gezegd: hij heeft een heel verleden met straffen, opzettelijke aanrijdingen en diskwalificaties. Erg laag voor iemand die ook best normaal kan winnen. quote:Zesde worden vanaf plek laatst of zevende worden (laten we het daar even op houden) vanaf plek zeven... wie heeft dan de beste race gehad? ![]() |