abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 mei 2010 @ 18:35:19 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81498391
#f1 OFFICIAL - Schumacher gets no points for Monaco GP. Alonso is only 3 points behind Webber and Vettel now in championship
pi_81498408
Schumacher is handed a 20-second penalty in lieu of a drive-through for his last lap move on Schumacher
pi_81498452
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:35 schreef Trystar het volgende:
Schumacher is handed a 20-second penalty in lieu of a drive-through for his last lap move on Schumacher Alonso
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_81498513
onterecht imo. maja.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:38:35 #155
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_81498547
Regel 1 in het FIA regelboek:

In any case in which the rules are not clear beyond the obvious, a decision will be taken in favor of Ferrari.
pi_81498550
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:37 schreef Joene het volgende:
onterecht imo. maja.
Imo hadden ze alleen plaats 6 en 7 hoeven omdraaien, dit is wel nogal overdreven ja..
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:38 schreef OEM het volgende:
Regel 1 in het FIA regelboek:

In any case in which the rules are not clear beyond the obvious, a decision will be taken in favor of Ferrari.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  zondag 16 mei 2010 @ 18:38:52 #157
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81498562
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  zondag 16 mei 2010 @ 18:39:00 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81498565
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:29 schreef roelofjan het volgende:
Nogmaals, geef nou eens een reden om aan te nemen dat de safety car periode nog van kracht was?
[..]
Daar staat dus ook gewoon dat die groene vlaggen altijd gezwaaid worden in de laatste bocht. Dat argument kan dus van tafel.

En nogmaals, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat de SC áltijd naar binnen gaat in de laatste ronde. Dus we weten voorlopig niet of de SC ook echt opgeheven was of dat ze het zo gedaan hebben om aan de eerder genoemde regel voor de laatste ronde te voldoen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 18:40:05 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81498616
Beetje flauw om Schumacher te straffen, ze hadden gewoon de plekken moeten handhaven zoals bepaald achter de Safety Car, kleine wraak van Hill?
pi_81498660
Ben heel benieuwd naar de precieze uitleg van de stewarts, en of Brawn in beroep gaat.

Ik vind dat Brawn zeker een punt heeft.
pi_81498674
Volgens brawn was er dit jaar een nieuwe regel; Wanneer de safetycar naar binnen komt is die lijn de lijn van waar er geraced mag worden en dus niet zoals voorheen de finishlijn.

Ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen, ik vond het een verschrikkelijk mooie en verdiende actie. Alonso heeft in het verleden heel wat minder prettige acties laten zien, dit daarentegen was een erg mooie van schumacher. Deed me denken an een aantal jaar geleden waarin trulli in de laatste ronde werd gepasseerd.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zondag 16 mei 2010 @ 18:42:23 #162
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81498721
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:

Ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen, ik vond het een verschrikkelijk mooie en verdiende actie. Alonso heeft in het verleden heel wat minder prettige acties laten zien, dit daarentegen was een erg mooie van schumacher. Deed me denken an een aantal jaar geleden waarin trulli in de laatste ronde werd gepasseerd.
Zeker een mooie actie van Schumacher, dat mag niet vergeten worden. Hij was gewoon scherp.

Dit was niet Schumacher's schuld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81498782
Ach voor de schumi hater damon hill was dit een mooie kans laat ik het maar zo zeggen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_81498783
Sebastien Buemi scoot z'n eerste punt dit seizoen.

Mu.v. van de nieuwe teams hebben alleen de coureurs van Sauber nog geen punten gescoord volgens mij...
pi_81498870
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:43 schreef roelofjan het volgende:
Sebastien Buemi scoot z'n eerste punt dit seizoen.

Mu.v. van de nieuwe teams hebben alleen de coureurs van Sauber nog geen punten gescoord volgens mij...
De coureurs van Sauber halen dan ook zelden het einde van de race.
pi_81498916
Ik vind het ook ZEER onterecht. De FIA heeft de veelbesproken regel 40.13 te onduidelijk geformuleerd, waardoor deze om verschillende manieren te interpreteren is. Een regel hoort juist duidelijkheid te geven. Het is gewoon een fout van de FIA. Ten eerste hebben ze de regels dus niet duidelijk geformuleerd. En ten tweede hadden ze nooit de baan vrij moeten geven d.m.v. de groene vlaggen. Ze willen dit dus niet toegeven en dan zul je zien dat de regel straks wel aangepast wordt.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:47:17 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81498955
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:46 schreef Hoss het volgende:En ten tweede hadden ze nooit de baan vrij moeten geven d.m.v. de groene vlaggen.
Nee hoor, dat klopt gewoon. De SC gaat naar binnen dus zwaaien ze met de groene vlag in de laatste bocht zoals in de regels staat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 18:47:31 #168
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_81498965
Belachelijke beslissing. Een inhaalactie onder groen afstraffen... Alsof ze te bang zijn voor leuke momenten.
Géén kloon van tvlxd!
pi_81499039
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:42 schreef Fir3fly het volgende:
Dit was niet Schumacher's schuld.
Daarom begrijp ik de straf ook niet. Had hem vanwege de onduidelijkheid van de regels dan teruggezet naar zijn oude (zevende) plek.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:49:03 #170
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_81499058
Als er een regel is aangepast dat je eerder mag inhalen dan is het briljant van schumacher! Mocht dat niet hčt geval zijn dan is de straf terecht!

Ik neem aan dat de FIA en de stewards wel zouden weten of het mag!
In ieder geval mocht het in alle voorgaande jaren niet en zag je het ook niet gebeuren in voorgaande safetycar situaties!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 16 mei 2010 @ 18:49:03 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499059
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:47 schreef Montov het volgende:
Belachelijke beslissing. Een inhaalactie onder groen afstraffen...
Wederom, lees de regels duidelijker.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81499116
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:46 schreef Hoss het volgende:
Ik vind het ook ZEER onterecht. De FIA heeft de veelbesproken regel 40.13 te onduidelijk geformuleerd, waardoor deze om verschillende manieren te interpreteren is. Een regel hoort juist duidelijkheid te geven. Het is gewoon een fout van de FIA. Ten eerste hebben ze de regels dus niet duidelijk geformuleerd. En ten tweede hadden ze nooit de baan vrij moeten geven d.m.v. de groene vlaggen. Ze willen dit dus niet toegeven en dan zul je zien dat de regel straks wel aangepast wordt.

If the race ends whilst the safety car is deployed....

Dit mogen ze dus wel eens wat anders formuleren ja.

Blijkbaar was in dit geval de safety car dus nog wel deployed, een gedachtengang ik absoluut niet kan volgen.
pi_81499135
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor, dat klopt gewoon. De SC gaat naar binnen dus zwaaien ze met de groene vlag in de laatste bocht zoals in de regels staat.
Ja, maar als de race onder SC eindigt dan geven ze dat toch apart aan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81499161
Wat een bullshit zeg.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:51:04 #175
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499162
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar als de race onder SC eindigt dan geven ze dat toch apart aan?
Waarom? Dat staat blijkbaar niet in de regels.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81499171
Najah hopelijk vecht brawn het aan maar ik betwijfel het.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_81499178
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor, dat klopt gewoon. De SC gaat naar binnen dus zwaaien ze met de groene vlag in de laatste bocht zoals in de regels staat.
Klopt dat las ik net ook. Maar dat maakt het alleen maar verwarrender. Feit blijft dat de FIA gewoon heeft lopen knoeien en daar is Schumacher de dupe van geworden.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:51:36 #178
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_81499185
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wederom, lees de regels duidelijker.
Gelezen, en de beslissing van de FIA is onterecht. De SC werd binnengehaald, dus eindigde de race niet geneutraliseerd.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 16 mei 2010 @ 18:51:55 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499204
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:50 schreef roelofjan het volgende:

[..]

If the race ends whilst the safety car is deployed....

Dit mogen ze dus wel eens wat anders formuleren ja.

Blijkbaar was in dit geval de safety car dus nog wel deployed, een gedachtengang ik absoluut niet kan volgen.
Waarom niet? Mij lijkt het duidelijk. De race zou onder de SC finishen maar per de regelgeving ging hij toch naar binnen. En ze hebben dat net zo uitgevoerd als het normale einde van een SC periode. Zo simpel is het.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81499263
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wederom, lees maak de regels duidelijker.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:54:14 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499321
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:51 schreef Montov het volgende:

[..]

Gelezen, en de beslissing van de FIA is onterecht. De SC werd binnengehaald, dus eindigde de race niet geneutraliseerd.
Maar de SC werd binnengehaald in de laatste ronde, de enige mogelijkheid. Dus ja, for all intents en purposes, de race eindigde wel geneutraliseerd. Simpelweg omdat het niet anders kon. De SC reed voor het veld in de laatste ronde, volgens de regelgeving is de enige mogelijkheid dat hij naar binnen gaat aan het einde van die laatste ronde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81499398
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:38 schreef OEM het volgende:
Regel 1 in het FIA regelboek:

In any case in which the rules are not clear beyond the obvious, a decision will be taken in favor of Ferrari.
Weet Ross Brawn ook eens hoe dat voelt.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:58:20 #183
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_81499512
Je kan het ook zo lezen:

Safetycar in this lap... Dus this lap.
Tot aan de volgende ronde is het dus een safetycar lap.
De eerste volgende (in dit geval dan 79/78) is dus geen lap behind THE safetycar meer...

Op start finish is pas de volgende ronde
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 16 mei 2010 @ 18:59:33 #184
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_81499575
laat maar
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_81499673
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom niet? Mij lijkt het duidelijk. De race zou onder de SC finishen maar per de regelgeving ging hij toch naar binnen. En ze hebben dat net zo uitgevoerd als het normale einde van een SC periode. Zo simpel is het.
Als de safety car in de laatste lap naar binnen gaat, zegt dat niets over of de safety car daarna nog 'deployed' is of niet. De regels zeggen daar helemaal niets over. Zo simpel is het.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:02:35 #186
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_81499718
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:40 schreef Tarado het volgende:
Beetje flauw om Schumacher te straffen, ze hadden gewoon de plekken moeten handhaven zoals bepaald achter de Safety Car, kleine wraak van Hill?
nee. Voor zo'n inhaal manouvre wordt onder normale omstandigheden ook een drive trough gegeven. Als deze niet meer uitgedeelt kan worden omdat de duur van de race er te kort voor is, wordt er een tijdstraf van 20 seconden geven.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 16 mei 2010 @ 19:03:20 #187
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499746
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:01 schreef Hoss het volgende:

[..]

Als de safety car in de laatste lap naar binnen gaat, zegt dat niets over of de safety car daarna nog 'deployed' is of niet. De regels zeggen daar helemaal niets over. Zo simpel is het.
Zoals nils7 al zegt, het is nog dezelfde ronde. De ronde achter de safety car eindigt pas bij de finishlijn. Zo blijkt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81499783
Ik hoop dat Brawn in beroep gaat, of kan dat niet? De duidelijkheid van de regel laat duidelijk te wensen over, als zelfs meesterstrateeg Brawn een andere interpretatie er op nahoudt.
pi_81499795
Ze hadden geen melding moeten doen (safety car in this lap).
Ze hadden de lichten niet moeten doven.
Ze hadden de trackstatus niet naar groen moeten veranderen.

Als dan de safety car naar binnen was gekomen dan was het ontzettend duidelijk dan 40.13 van toepassing was en dan had er ook niemand ingehaald.

ik vind het echt ontzettend dom hoe dit gegaan is.
pi_81499824
Goed voor mijn manager. Ik wist dat ik die smerige duitser niet had moeten nemen in mijn team. Schumacher ver buiten de punten, kovalainen uitgevallen, lotus uitgevallen en hrt uitgevallen
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zondag 16 mei 2010 @ 19:05:58 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499868
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:04 schreef roelofjan het volgende:
Ze hadden geen melding moeten doen (safety car in this lap).
Ze hadden de lichten niet moeten doven.
Ze hadden de trackstatus niet naar groen moeten veranderen.
Waarom niet? Ze hebben gewoon de regels gevolgd voor het einde van de SC procedure, zoals altijd. De SC zou binnen komen, dus waarom zouden ze dat niet moeten melden?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81500115
Jammer van schumi, maar toch leuk geprobeerd. Aangezien er zoveel onduidelijkheid is vind ik de straf wel zwaar overdreven, had dan gewoon de plek teruggegeven.

De acties van massa gister kon ook gewoon door de beugel.

Overigens hoop ik dat de bandeleverancier van 2011 ''slechtere'' banden gaat leveren zodat je niet meer de hele race op 1set uit kunt rijden. Nu is de race vaak na de 1e helft al beslist.
pi_81500136
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:58 schreef nils7 het volgende:
Je kan het ook zo lezen:

Safetycar in this lap... Dus this lap.
Tot aan de volgende ronde is het dus een safetycar lap.
De eerste volgende (in dit geval dan 79/78) is dus geen lap behind THE safetycar meer...

Op start finish is pas de volgende ronde
Ik had ook wel verwacht dat de regel zo bedoeld was, maar de regels zijn gewoon niet duidelijk genoeg. Regels moeten gewoon overduidelijk opgesteld worden, zodat het niet op meerdere manieren gelezen kan worden. Dan ontstaat er ook geen discussie. Wat de FIA nu doet is Schumacher bestraffen voor een fout die mede veroorzaakt is door de FIA zelf.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:14:15 #194
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81500236
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:12 schreef Hoss het volgende:

[..]

Ik had ook wel verwacht dat de regel zo bedoeld was, maar de regels zijn gewoon niet duidelijk genoeg. Regels moeten gewoon overduidelijk opgesteld worden, zodat het niet op meerdere manieren gelezen kan worden. Dan ontstaat er ook geen discussie. Wat de FIA nu doet is Schumacher bestraffen voor een fout die mede veroorzaakt is door de FIA zelf.
Nou de onduidelijkheid valt uiteindelijk wel mee. Met gezond verstand kom je al een heel eind. Maar zoals altijd is er ruimte voor interpretatie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81500275
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:12 schreef Hoss het volgende:

[..]

Ik had ook wel verwacht dat de regel zo bedoeld was, maar de regels zijn gewoon niet duidelijk genoeg. Regels moeten gewoon overduidelijk opgesteld worden, zodat het niet op meerdere manieren gelezen kan worden. Dan ontstaat er ook geen discussie. Wat de FIA nu doet is Schumacher bestraffen voor een fout die mede veroorzaakt is door de FIA zelf.
Moeten ze dan niet alle coureurs straffen die het gas intrapten? Dat mag toch ook niet onder geel?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:16:07 #196
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81500311
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Moeten ze dan niet alle coureurs straffen die het gas intrapten? Dat mag toch ook niet onder geel?
.

Sarcasme is leuk maar je kunt ook te ver gaan. Nuance, leer het.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81500342
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou de onduidelijkheid valt uiteindelijk wel mee. Met gezond verstand kom je al een heel eind. Maar zoals altijd is er ruimte voor interpretatie.
Ja want Ross Brawn heeft vast geen gezond verstand........

Regels mogen nooit voor meerdere manieren interpreteerbaar zijn, heel simpel.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:17:30 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81500377
#f1 OFFICIAL - Mercedes' has decided to appeal the FIA stewards' decision to penalise Schumacher
pi_81500384
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:11 schreef M.Melandri het volgende:
Overigens hoop ik dat de bandeleverancier van 2011 ''slechtere'' banden gaat leveren zodat je niet meer de hele race op 1set uit kunt rijden.
Eens.

Of het je moet echt net de race uit kunnen rijden op een setje, als je voorzichtig rijdt..

En dan wel zodanig dat het een moeilijke keuze wordt... rij ik de race 'langzaam' uit op m'n oude banden, of gooi ik er nieuwe onder en ben ik veel sneller.
pi_81500408
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:17 schreef Tarado het volgende:
#f1 OFFICIAL - Mercedes' has decided to appeal the FIA stewards' decision to penalise Schumacher
En terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')