Klopt dat las ik net ook. Maar dat maakt het alleen maar verwarrender. Feit blijft dat de FIA gewoon heeft lopen knoeien en daar is Schumacher de dupe van geworden.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, dat klopt gewoon. De SC gaat naar binnen dus zwaaien ze met de groene vlag in de laatste bocht zoals in de regels staat.
Gelezen, en de beslissing van de FIA is onterecht. De SC werd binnengehaald, dus eindigde de race niet geneutraliseerd.quote:
Waarom niet? Mij lijkt het duidelijk. De race zou onder de SC finishen maar per de regelgeving ging hij toch naar binnen. En ze hebben dat net zo uitgevoerd als het normale einde van een SC periode. Zo simpel is het.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:50 schreef roelofjan het volgende:
[..]
If the race ends whilst the safety car is deployed....
Dit mogen ze dus wel eens wat anders formuleren ja.
Blijkbaar was in dit geval de safety car dus nog wel deployed, een gedachtengang ik absoluut niet kan volgen.
quote:Op zondag 16 mei 2010 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wederom, lees maak de regels duidelijker.
Maar de SC werd binnengehaald in de laatste ronde, de enige mogelijkheid. Dus ja, for all intents en purposes, de race eindigde wel geneutraliseerd. Simpelweg omdat het niet anders kon. De SC reed voor het veld in de laatste ronde, volgens de regelgeving is de enige mogelijkheid dat hij naar binnen gaat aan het einde van die laatste ronde.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:51 schreef Montov het volgende:
[..]
Gelezen, en de beslissing van de FIA is onterecht. De SC werd binnengehaald, dus eindigde de race niet geneutraliseerd.
Weet Ross Brawn ook eens hoe dat voelt.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:38 schreef OEM het volgende:
Regel 1 in het FIA regelboek:
In any case in which the rules are not clear beyond the obvious, a decision will be taken in favor of Ferrari.
Als de safety car in de laatste lap naar binnen gaat, zegt dat niets over of de safety car daarna nog 'deployed' is of niet. De regels zeggen daar helemaal niets over. Zo simpel is het.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom niet? Mij lijkt het duidelijk. De race zou onder de SC finishen maar per de regelgeving ging hij toch naar binnen. En ze hebben dat net zo uitgevoerd als het normale einde van een SC periode. Zo simpel is het.
nee. Voor zo'n inhaal manouvre wordt onder normale omstandigheden ook een drive trough gegeven. Als deze niet meer uitgedeelt kan worden omdat de duur van de race er te kort voor is, wordt er een tijdstraf van 20 seconden geven.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:40 schreef Tarado het volgende:
Beetje flauw om Schumacher te straffen, ze hadden gewoon de plekken moeten handhaven zoals bepaald achter de Safety Car, kleine wraak van Hill?
Zoals nils7 al zegt, het is nog dezelfde ronde. De ronde achter de safety car eindigt pas bij de finishlijn. Zo blijkt.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:01 schreef Hoss het volgende:
[..]
Als de safety car in de laatste lap naar binnen gaat, zegt dat niets over of de safety car daarna nog 'deployed' is of niet. De regels zeggen daar helemaal niets over. Zo simpel is het.
Waarom niet? Ze hebben gewoon de regels gevolgd voor het einde van de SC procedure, zoals altijd. De SC zou binnen komen, dus waarom zouden ze dat niet moeten melden?quote:Op zondag 16 mei 2010 19:04 schreef roelofjan het volgende:
Ze hadden geen melding moeten doen (safety car in this lap).
Ze hadden de lichten niet moeten doven.
Ze hadden de trackstatus niet naar groen moeten veranderen.
Ik had ook wel verwacht dat de regel zo bedoeld was, maar de regels zijn gewoon niet duidelijk genoeg. Regels moeten gewoon overduidelijk opgesteld worden, zodat het niet op meerdere manieren gelezen kan worden. Dan ontstaat er ook geen discussie. Wat de FIA nu doet is Schumacher bestraffen voor een fout die mede veroorzaakt is door de FIA zelf.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:58 schreef nils7 het volgende:
Je kan het ook zo lezen:
Safetycar in this lap... Dus this lap.
Tot aan de volgende ronde is het dus een safetycar lap.
De eerste volgende (in dit geval dan 79/78) is dus geen lap behind THE safetycar meer...
Op start finish is pas de volgende ronde
Nou de onduidelijkheid valt uiteindelijk wel mee. Met gezond verstand kom je al een heel eind. Maar zoals altijd is er ruimte voor interpretatie.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:12 schreef Hoss het volgende:
[..]
Ik had ook wel verwacht dat de regel zo bedoeld was, maar de regels zijn gewoon niet duidelijk genoeg. Regels moeten gewoon overduidelijk opgesteld worden, zodat het niet op meerdere manieren gelezen kan worden. Dan ontstaat er ook geen discussie. Wat de FIA nu doet is Schumacher bestraffen voor een fout die mede veroorzaakt is door de FIA zelf.
Moeten ze dan niet alle coureurs straffen die het gas intrapten? Dat mag toch ook niet onder geel?quote:Op zondag 16 mei 2010 19:12 schreef Hoss het volgende:
[..]
Ik had ook wel verwacht dat de regel zo bedoeld was, maar de regels zijn gewoon niet duidelijk genoeg. Regels moeten gewoon overduidelijk opgesteld worden, zodat het niet op meerdere manieren gelezen kan worden. Dan ontstaat er ook geen discussie. Wat de FIA nu doet is Schumacher bestraffen voor een fout die mede veroorzaakt is door de FIA zelf.
quote:Op zondag 16 mei 2010 19:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Moeten ze dan niet alle coureurs straffen die het gas intrapten? Dat mag toch ook niet onder geel?
Ja want Ross Brawn heeft vast geen gezond verstand........quote:Op zondag 16 mei 2010 19:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou de onduidelijkheid valt uiteindelijk wel mee. Met gezond verstand kom je al een heel eind. Maar zoals altijd is er ruimte voor interpretatie.
Eens.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:11 schreef M.Melandri het volgende:
Overigens hoop ik dat de bandeleverancier van 2011 ''slechtere'' banden gaat leveren zodat je niet meer de hele race op 1set uit kunt rijden.
En terecht.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:17 schreef Tarado het volgende:
#f1 OFFICIAL - Mercedes' has decided to appeal the FIA stewards' decision to penalise Schumacher
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |