abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81499171
Najah hopelijk vecht brawn het aan maar ik betwijfel het.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_81499178
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor, dat klopt gewoon. De SC gaat naar binnen dus zwaaien ze met de groene vlag in de laatste bocht zoals in de regels staat.
Klopt dat las ik net ook. Maar dat maakt het alleen maar verwarrender. Feit blijft dat de FIA gewoon heeft lopen knoeien en daar is Schumacher de dupe van geworden.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:51:36 #178
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_81499185
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wederom, lees de regels duidelijker.
Gelezen, en de beslissing van de FIA is onterecht. De SC werd binnengehaald, dus eindigde de race niet geneutraliseerd.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 16 mei 2010 @ 18:51:55 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499204
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:50 schreef roelofjan het volgende:

[..]

If the race ends whilst the safety car is deployed....

Dit mogen ze dus wel eens wat anders formuleren ja.

Blijkbaar was in dit geval de safety car dus nog wel deployed, een gedachtengang ik absoluut niet kan volgen.
Waarom niet? Mij lijkt het duidelijk. De race zou onder de SC finishen maar per de regelgeving ging hij toch naar binnen. En ze hebben dat net zo uitgevoerd als het normale einde van een SC periode. Zo simpel is het.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81499263
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wederom, lees maak de regels duidelijker.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:54:14 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499321
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:51 schreef Montov het volgende:

[..]

Gelezen, en de beslissing van de FIA is onterecht. De SC werd binnengehaald, dus eindigde de race niet geneutraliseerd.
Maar de SC werd binnengehaald in de laatste ronde, de enige mogelijkheid. Dus ja, for all intents en purposes, de race eindigde wel geneutraliseerd. Simpelweg omdat het niet anders kon. De SC reed voor het veld in de laatste ronde, volgens de regelgeving is de enige mogelijkheid dat hij naar binnen gaat aan het einde van die laatste ronde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81499398
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:38 schreef OEM het volgende:
Regel 1 in het FIA regelboek:

In any case in which the rules are not clear beyond the obvious, a decision will be taken in favor of Ferrari.
Weet Ross Brawn ook eens hoe dat voelt.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:58:20 #183
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_81499512
Je kan het ook zo lezen:

Safetycar in this lap... Dus this lap.
Tot aan de volgende ronde is het dus een safetycar lap.
De eerste volgende (in dit geval dan 79/78) is dus geen lap behind THE safetycar meer...

Op start finish is pas de volgende ronde
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 16 mei 2010 @ 18:59:33 #184
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_81499575
laat maar
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_81499673
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom niet? Mij lijkt het duidelijk. De race zou onder de SC finishen maar per de regelgeving ging hij toch naar binnen. En ze hebben dat net zo uitgevoerd als het normale einde van een SC periode. Zo simpel is het.
Als de safety car in de laatste lap naar binnen gaat, zegt dat niets over of de safety car daarna nog 'deployed' is of niet. De regels zeggen daar helemaal niets over. Zo simpel is het.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:02:35 #186
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_81499718
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:40 schreef Tarado het volgende:
Beetje flauw om Schumacher te straffen, ze hadden gewoon de plekken moeten handhaven zoals bepaald achter de Safety Car, kleine wraak van Hill?
nee. Voor zo'n inhaal manouvre wordt onder normale omstandigheden ook een drive trough gegeven. Als deze niet meer uitgedeelt kan worden omdat de duur van de race er te kort voor is, wordt er een tijdstraf van 20 seconden geven.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 16 mei 2010 @ 19:03:20 #187
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499746
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:01 schreef Hoss het volgende:

[..]

Als de safety car in de laatste lap naar binnen gaat, zegt dat niets over of de safety car daarna nog 'deployed' is of niet. De regels zeggen daar helemaal niets over. Zo simpel is het.
Zoals nils7 al zegt, het is nog dezelfde ronde. De ronde achter de safety car eindigt pas bij de finishlijn. Zo blijkt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81499783
Ik hoop dat Brawn in beroep gaat, of kan dat niet? De duidelijkheid van de regel laat duidelijk te wensen over, als zelfs meesterstrateeg Brawn een andere interpretatie er op nahoudt.
pi_81499795
Ze hadden geen melding moeten doen (safety car in this lap).
Ze hadden de lichten niet moeten doven.
Ze hadden de trackstatus niet naar groen moeten veranderen.

Als dan de safety car naar binnen was gekomen dan was het ontzettend duidelijk dan 40.13 van toepassing was en dan had er ook niemand ingehaald.

ik vind het echt ontzettend dom hoe dit gegaan is.
pi_81499824
Goed voor mijn manager. Ik wist dat ik die smerige duitser niet had moeten nemen in mijn team. Schumacher ver buiten de punten, kovalainen uitgevallen, lotus uitgevallen en hrt uitgevallen
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zondag 16 mei 2010 @ 19:05:58 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499868
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:04 schreef roelofjan het volgende:
Ze hadden geen melding moeten doen (safety car in this lap).
Ze hadden de lichten niet moeten doven.
Ze hadden de trackstatus niet naar groen moeten veranderen.
Waarom niet? Ze hebben gewoon de regels gevolgd voor het einde van de SC procedure, zoals altijd. De SC zou binnen komen, dus waarom zouden ze dat niet moeten melden?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81500115
Jammer van schumi, maar toch leuk geprobeerd. Aangezien er zoveel onduidelijkheid is vind ik de straf wel zwaar overdreven, had dan gewoon de plek teruggegeven.

De acties van massa gister kon ook gewoon door de beugel.

Overigens hoop ik dat de bandeleverancier van 2011 ''slechtere'' banden gaat leveren zodat je niet meer de hele race op 1set uit kunt rijden. Nu is de race vaak na de 1e helft al beslist.
pi_81500136
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:58 schreef nils7 het volgende:
Je kan het ook zo lezen:

Safetycar in this lap... Dus this lap.
Tot aan de volgende ronde is het dus een safetycar lap.
De eerste volgende (in dit geval dan 79/78) is dus geen lap behind THE safetycar meer...

Op start finish is pas de volgende ronde
Ik had ook wel verwacht dat de regel zo bedoeld was, maar de regels zijn gewoon niet duidelijk genoeg. Regels moeten gewoon overduidelijk opgesteld worden, zodat het niet op meerdere manieren gelezen kan worden. Dan ontstaat er ook geen discussie. Wat de FIA nu doet is Schumacher bestraffen voor een fout die mede veroorzaakt is door de FIA zelf.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:14:15 #194
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81500236
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:12 schreef Hoss het volgende:

[..]

Ik had ook wel verwacht dat de regel zo bedoeld was, maar de regels zijn gewoon niet duidelijk genoeg. Regels moeten gewoon overduidelijk opgesteld worden, zodat het niet op meerdere manieren gelezen kan worden. Dan ontstaat er ook geen discussie. Wat de FIA nu doet is Schumacher bestraffen voor een fout die mede veroorzaakt is door de FIA zelf.
Nou de onduidelijkheid valt uiteindelijk wel mee. Met gezond verstand kom je al een heel eind. Maar zoals altijd is er ruimte voor interpretatie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81500275
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:12 schreef Hoss het volgende:

[..]

Ik had ook wel verwacht dat de regel zo bedoeld was, maar de regels zijn gewoon niet duidelijk genoeg. Regels moeten gewoon overduidelijk opgesteld worden, zodat het niet op meerdere manieren gelezen kan worden. Dan ontstaat er ook geen discussie. Wat de FIA nu doet is Schumacher bestraffen voor een fout die mede veroorzaakt is door de FIA zelf.
Moeten ze dan niet alle coureurs straffen die het gas intrapten? Dat mag toch ook niet onder geel?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:16:07 #196
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81500311
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Moeten ze dan niet alle coureurs straffen die het gas intrapten? Dat mag toch ook niet onder geel?
.

Sarcasme is leuk maar je kunt ook te ver gaan. Nuance, leer het.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81500342
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou de onduidelijkheid valt uiteindelijk wel mee. Met gezond verstand kom je al een heel eind. Maar zoals altijd is er ruimte voor interpretatie.
Ja want Ross Brawn heeft vast geen gezond verstand........

Regels mogen nooit voor meerdere manieren interpreteerbaar zijn, heel simpel.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:17:30 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81500377
#f1 OFFICIAL - Mercedes' has decided to appeal the FIA stewards' decision to penalise Schumacher
pi_81500384
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:11 schreef M.Melandri het volgende:
Overigens hoop ik dat de bandeleverancier van 2011 ''slechtere'' banden gaat leveren zodat je niet meer de hele race op 1set uit kunt rijden.
Eens.

Of het je moet echt net de race uit kunnen rijden op een setje, als je voorzichtig rijdt..

En dan wel zodanig dat het een moeilijke keuze wordt... rij ik de race 'langzaam' uit op m'n oude banden, of gooi ik er nieuwe onder en ben ik veel sneller.
pi_81500408
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:17 schreef Tarado het volgende:
#f1 OFFICIAL - Mercedes' has decided to appeal the FIA stewards' decision to penalise Schumacher
En terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')