abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81500414
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou de onduidelijkheid valt uiteindelijk wel mee. Met gezond verstand kom je al een heel eind. Maar zoals altijd is er ruimte voor interpretatie.
De onduidelijkheid is er alleen over het eerste deel van regel 40.13 over het wel of niet deployed zijn van de safety car tot aan de finish. Een simpel zinnetje had alle onduidelijkheid weg kunnen nemen. Prima als je Schumacher een plek terug zet met verduidelijking van de regels. Maar dit gaat gewoon te ver.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:18:41 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81500418
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:16 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Ja want Ross Brawn heeft vast geen gezond verstand........
Blijkbaar wel want hij probeerde een case te maken. Zou jij dat niet doen voor jouw team?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 19:19:58 #203
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81500475
Ben benieuwd wanneer het beroep dient

Merc have appealed. So we have an FIA Court of Appeal hearing coming up. Not sure when yet.
pi_81500496
De straf is wel wat overdreven. De regel is onduidelijk, dat ze de plaatsen van Schumacher en Alonso omdraaien kan ik me voorstellen al valt over handhaving ook wat te zeggen, maar om Schumacher nu deze penalty te geven gaat me een stap te ver.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:20:50 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81500510
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:18 schreef Hoss het volgende:

[..]

De onduidelijkheid is er over het eerste deel van regel 40.13 over het wel of niet deployed zijn van de safety car tot aan de finish. Een simpel zinnetje had alle onduidelijkheid weg kunnen nemen. Prima als je Schumacher een plek terug zet met verduidelijking van de regels. Maar dit gaat gewoon te ver.
Nee hoor, 20 seconden straf is precies volgens de regels .

Punt is, de onduidelijkheid maken wij vooral zelf, omdat wij niet alle informatie hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 19:23:06 #206
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81500618
Goed van Ross Brawn. Beide partijen hebben een punt.

Ik vind het eigenlijk een schijtregel dat je dan niet meer mag inhalen - helemaal als er een lang recht stuk was geweest - (ook met oog op de toekomst) dus hoop dat hij gelijk krijgt.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81500660
Kunnen ze eigenlijk wel in beroep gaan? Tegen een drive trough kan je niet in beroep gaan toch? En aangezien de 20 sec gelijk is aan een drive trough..
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_81500677
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

.

Sarcasme is leuk maar je kunt ook te ver gaan. Nuance, leer het.
Onder geel moet je van je gas af, je mag wel doorrijden, maar desnoods moet uit de telemetrie blijken dat je veiliger en dus minder hard reed.

Als iedereen weer ging racen behalve Alonso, dan moet iedereen dus 20 seconden krijgen behalve Alonso. Regels zijn regels.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:24:34 #209
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_81500696
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:16 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Regels mogen nooit voor meerdere manieren interpreteerbaar zijn, heel simpel.
Key point.

Zeker van zo'n spelletje waarin miljarden in omgaan moeten de regels gewoon dichtgetimmerd worden. Laat ze eerst maar eens beginnen met een definitie-lijst. Maar ja, als je elk jaar de regels weer overhoop haalt...

En in dit eerste geval van een onduidelijke regel hanteer dan de volgorde zonder de inhaalactie en stuur een mea culpa naar de teams over de blunder in het regelboek.
pi_81500797
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Blijkbaar wel want hij probeerde een case te maken. Zou jij dat niet doen voor jouw team?
Uiteraard, maar jij deed alsof de regel aan duidelijkheid niets te wensen over liet. Met een beetje gezond verstand was het helder en duidelijk..... nou, ik vind van niet. En Ross Brawn klaarblijkelijk ook niet. Ik hoop dat het beroep wat ze aanspannen wat uithaalt.
pi_81500810
Waarom is het eigenlijk niet meer zo als vroeger start/finish?
pi_81500992
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:11 schreef M.Melandri het volgende:
Overigens hoop ik dat de bandeleverancier van 2011 ''slechtere'' banden gaat leveren zodat je niet meer de hele race op 1set uit kunt rijden. Nu is de race vaak na de 1e helft al beslist.
Hoop ik ook, ik vind het hele niet-tanken-idee ook niks. Dat was juist een mooi onderdeel van de strategie.
Ik vind het trouwens wel vreemd dat banden nu wel een race mee kunnen. Een paar jaar geleden was het verplicht om een race met een set banden te doen. Ik neem aan dat fabrikanten dan meer aandacht besteden aan het langer mee kunnen gaan van banden dan nu het geval is. Terwijl het toen amper verantwoord was. Ik kan me bijvoorbeeld Raikkonen herinneren die er in de laatste ronde op de Nurburgring afging met een klapband. En zo waren er wel meer incidenten en werd de regel dacht ik na 1 seizoen weer terug gedraaid.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:32:09 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81501073
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:26 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Uiteraard, maar jij deed alsof de regel aan duidelijkheid niets te wensen over liet. Met een beetje gezond verstand was het helder en duidelijk..... nou, ik vind van niet. En Ross Brawn klaarblijkelijk ook niet. Ik hoop dat het beroep wat ze aanspannen wat uithaalt.
Ross Brawn zat gewoon fout. Hij dacht dat de groene vlaggen betekenden dat er wel ingehaald mocht worden.

Stefano Domenicale zei daarentegen meteen dat de regel aangaf dat er niet ingehaald mag worden. McLaren gaf aan Hamilton aan dat er niet ingehaald mag worden. Bij de teams lijkt dus minder onduidelijkheid te zijn dan bij ons.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81501111
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:26 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Uiteraard, maar jij deed alsof de regel aan duidelijkheid niets te wensen over liet. Met een beetje gezond verstand was het helder en duidelijk..... nou, ik vind van niet. En Ross Brawn klaarblijkelijk ook niet. Ik hoop dat het beroep wat ze aanspannen wat uithaalt.
Ze kunnen niet in beroep gaan tegen deze straf, omdat het een drive-through penalty is, die is omgezet in een 20 seconde straf.
pi_81501176
Hulde voor Brawn door in beroep te gaan ,zal wel worden afgewezen maar toch
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:34:46 #216
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81501185
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:33 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Ze kunnen niet in beroep gaan tegen deze straf, omdat het een drive-through penalty is, die is omgezet in een 20 seconde straf.
Volgens formula1.com wel
quote:
Schumacher penalised for Alonso safety-car pass

Mercedes GP’s Michael Schumacher has been penalised by the Monte Carlo race stewards for his overtaking manoeuvre on Ferrari’s Fernando Alonso in the dying moments of the Monaco Grand Prix.

Schumacher was handed a drive-through penalty, which is converted after the race into a 20-second time penalty, dropping him from sixth to 12th in the results.

Schumacher passed Alonso just as the safety car pulled in at the end of Lap 78. The FIA stewards, which included his old sparring partner Damon Hill, have deemed the German breached Article 40.13 of the Sporting Regulations, which states that “if the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

Mercedes will appeal the stewards' decision and a date for that appeal will be set in due course by the FIA. Schumacher’s demotion moves Toro Rosso’s Sebastien Buemi, who had finished in 11th, into the points in tenth place.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  zondag 16 mei 2010 @ 19:36:21 #217
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81501251
Mercedes has put in an appeal. It is basically about buying time as they can think about it and maybe withdraw it

http://twitter.com/adamcooperf1
pi_81501288
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ross Brawn zat gewoon fout. Hij dacht dat de groene vlaggen betekenden dat er wel ingehaald mocht worden.

Stefano Domenicale zei daarentegen meteen dat de regel aangaf dat er niet ingehaald mag worden. McLaren gaf aan Hamilton aan dat er niet ingehaald mag worden. Bij de teams lijkt dus minder onduidelijkheid te zijn dan bij ons.
Maar het gaat er toch om of de race onder SC eindigde of niet. RB denkt van niet, de FIA beweert van wel.

Prima, maar dan gelden alle regels van onder SC voor alle coureurs. Ik kan me vergissen, maar volgens mij mag je onder SC niet vol het gas erop, en moeten dus alle coureurs die vol het gas erop gooiden 20 seconden krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:37:24 #219
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81501296
In conclusie, de onduidelijkheid kwam vooral voort uit het niet kennen van alle regels. Wij hebben in dit topic alle regels zo'n beetje doorgenomen. De stewards hebben dat denk ik ook gedaan. Daarom duurde het dus lang.

Maar om weer over de race zelf te praten:

Alonso . 24e gestart, 6e gefinished. Ferrari handelde erg slim om hem gewoon meteen weer naar de harde banden te gooien. Daarna moest hij natuurlijk nog wel steeds flink op het gas om iedereen die ook de pits in ging in te halen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 19:38:56 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81501375
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar het gaat er toch om of de race onder SC eindigde of niet. RB denkt van niet, de FIA beweert van wel.

Prima, maar dan gelden alle regels van onder SC voor alle coureurs. Ik kan me vergissen, maar volgens mij mag je onder SC niet vol het gas erop, en moeten dus alle coureurs die vol het gas erop gooiden 20 seconden krijgen.
Leuk geprobeerd, maar nee. Als de SC de pits in is bepaalt de voorste man het tempo. En die mag op het gas gaan.

Ga je nog een keer proberen leuk te doen of was dit het?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 19:39:00 #221
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81501381
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar het gaat er toch om of de race onder SC eindigde of niet. RB denkt van niet, de FIA beweert van wel.

Prima, maar dan gelden alle regels van onder SC voor alle coureurs. Ik kan me vergissen, maar volgens mij mag je onder SC niet vol het gas erop, en moeten dus alle coureurs die vol het gas erop gooiden 20 seconden krijgen.
Het gaat in dit geval om de regel dat als de laatste ronde een safety car ronde is er niet meer ingehaald mag worden, gas geven mag wel
pi_81501484
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef Fir3fly het volgende:
In conclusie, de onduidelijkheid kwam vooral voort uit het niet kennen van alle regels. Wij hebben in dit topic alle regels zo'n beetje doorgenomen. De stewards hebben dat denk ik ook gedaan. Daarom duurde het dus lang.
Verkeerde conclusie, maar goed, er is al genoeg over gediscussieerd, laten we er maar over op houden.
pi_81501538
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:30 schreef Hoss het volgende:

[..]

Hoop ik ook, ik vind het hele niet-tanken-idee ook niks. Dat was juist een mooi onderdeel van de strategie.
Ik vind het trouwens wel vreemd dat banden nu wel een race mee kunnen. Een paar jaar geleden was het verplicht om een race met een set banden te doen. Ik neem aan dat fabrikanten dan meer aandacht besteden aan het langer mee kunnen gaan van banden dan nu het geval is. Terwijl het toen amper verantwoord was. Ik kan me bijvoorbeeld Raikkonen herinneren die er in de laatste ronde op de Nurburgring afging met een klapband. En zo waren er wel meer incidenten en werd de regel dacht ik na 1 seizoen weer terug gedraaid.
Ik vind de regels dit jaar opzich wel beter, enige verschil met dat bijtanken is dat je met de oude regels een rondje lang door wilde rijden met een lege tank, dit jaar wil je een rondje eerder naar binnen dan je concurrent omdat je dan op verse banden een snel rondje kan rijden. Vorige GP bracht dat ook een aantal leuke positiewisselingen met zich mee. Echter is het jammer dat er geen 2e ronde pitstops komt door de te goede harde band.

Dat er toen problemen waren kwam omdat er toen nog een bandenoorlog was waarbij de fabrikanten tot de limiet gingen, daarom ging het ook fout op Indianapolis.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:43:07 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81501563
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:41 schreef Hoss het volgende:

[..]

Verkeerde conclusie, maar goed, er is al genoeg over gediscussieerd, laten we er maar over op houden.
Nee hoor, mijn conclusie is juist. De handelswijze van de stewards is duidelijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Trouwste user 2022 zondag 16 mei 2010 @ 19:44:04 #225
7889 tong80
Spleenheup
pi_81501621
Vraagje aan de kenners. Voldoet Schumacher aan de verwachtingen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 16 mei 2010 @ 19:44:25 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81501640
Laten we eerlijk zijn als schumi dit niet had gedaan waren we na 10 minuten al uitgeluld over deze race
  zondag 16 mei 2010 @ 19:44:29 #227
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81501643
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:44 schreef tong80 het volgende:
Vraagje aan de kenners. Voldoet Schumacher aan de verwachtingen ?

Wel aan die van mij. Zelfde met Mercedes.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81501656
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:34 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Volgens formula1.com wel
[..]


quote:
Article 152 of the International Sporting Code states that:
“Penalties of driving through or stopping in pit lanes together with certain penalties
specified in FIA Championship regulations where this is expressly stated, are not
susceptible to appeal. ”
pi_81501742
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef Fir3fly het volgende:
In conclusie, de onduidelijkheid kwam vooral voort uit het niet kennen van alle regels. Wij hebben in dit topic alle regels zo'n beetje doorgenomen. De stewards hebben dat denk ik ook gedaan. Daarom duurde het dus lang.

Maar om weer over de race zelf te praten:

Alonso . 24e gestart, 6e gefinished. Ferrari handelde erg slim om hem gewoon meteen weer naar de harde banden te gooien. Daarna moest hij natuurlijk nog wel steeds flink op het gas om iedereen die ook de pits in ging in te halen.
Alonso heeft idd wel zeer sterk gereden ik denk ook dat hij de enige had kunnen zijn die webber misschien van de overwinning af had kunnen houden. Overigens verbazingwekkend dat webber zoveel sneller was dan vettel.
pi_81501752
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:44 schreef tong80 het volgende:
Vraagje aan de kenners. Voldoet Schumacher aan de verwachtingen ?


Prestatie gericht vind ik het persoonlijk jammer dat die geregeld achter zn teamgenootje eindigt.

Andere kant hij is 3 jaar weggeweest dus geef hem een half seizoen om te wennen weer.

Kortom Ja .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:47:27 #231
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81501794
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:46 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Alonso heeft idd wel zeer sterk gereden ik denk ook dat hij de enige had kunnen zijn die webber misschien van de overwinning af had kunnen houden. Overigens verbazingwekkend dat webber zoveel sneller was dan vettel.
Vorig weekend ook al. Zouden de updates van de auto beter voor Webber zijn? Of heeft RB geen updates uitgevoerd voor Barcelona? Is me even ontschoten.

Oh en Alonso liet duidelijk het tempo zakken achter Hamilton om banden te sparen. Dat merkte de BBC ook al op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 19:49:40 #232
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81501895
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:44 schreef tong80 het volgende:
Vraagje aan de kenners. Voldoet Schumacher aan de verwachtingen ?


Sinds de laatste twee wedstrijden (barcelona / monaco) zie je dat hij beter in z'n vel zit. Hij heeft tijd nodig. Volgend jaar wordt hij een kanshebber voor het kampioenschap maar dit jaar nog niet. Dan heeft hij meer een team om zich heen gebouwd en een auto die nog meer aan zijn wensen voldoet. Als die twee dingen goed zijn dan geeft Schumacher het resultaat wat je van hem kan verwachten. Hij gaat zeker nog races winnen en hij heeft het tempo sowieso al beter te pakken.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81502019
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:23 schreef Waffle het volgende:
Kunnen ze eigenlijk wel in beroep gaan? Tegen een drive trough kan je niet in beroep gaan toch? En aangezien de 20 sec gelijk is aan een drive trough..
Tegen het besluit wel, tegen de straf niet:

Mercedes tekent beroep aan tegen besluit FIA
quote:
Mercedes heeft nu de zaak voorgelegd aan de FIA's Court of Appeal. De FIA liet weten dat een beroep in dit geval alleen tegen het besluit kan zijn, de straf zelf is een vervangende drivethroughpenalty, waar geen beroep tegen gedaan kan worden.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_81502037
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:44 schreef tong80 het volgende:
Vraagje aan de kenners. Voldoet Schumacher aan de verwachtingen ?


Schumacher voldoet wel aan de verwachtingen. Van Mercedes had ik alleen wel verwacht dat ze vaker om het podium mee konden doen en Schumacher daardoor dus ook. Maar ze zijn op dit moment het vierde team.
Wel hebben we al weer een paar typische Schumacher acties gezien, waaronder die van vandaag. Maar ook bijvoorbeeld het afhouden van een snelere Button in Spanje. Daarom alleen al is het tof dat Schumi weer terug is.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:53:16 #235
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81502075
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:44 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]


[Article 152 of the International Sporting Code states that:
“Penalties of driving through or stopping in pit lanes together with certain penalties
specified in FIA Championship regulations where this is expressly stated, are not
susceptible to appeal. ”]


Volgens mij is dat van kracht bij zo'n soort penalty als dat in de race heeft plaatsgevonden. Dus een drive through of stop. Dat kan je namelijk lastig terug draaien. Een tijdstraf die na afloop heeft plaatsgevonden kan makkelijk ongedaan worden gemaakt.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81502098
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:52 schreef Sally het volgende:

[..]

Tegen het besluit wel, tegen de straf niet:

Mercedes tekent beroep aan tegen besluit FIA
[..]


Dit zorgt er dus ook voor dat de uitslag niet gewijzigd wordt ?

Dan vergeet mn vraag in manager topic.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:54:58 #237
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81502158
Oh nou soms snap ik geen reet meer van de regels Ik merk het allemaal wel
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81502184
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, maar nee. Als de SC de pits in is bepaalt de voorste man het tempo. En die mag op het gas gaan.

Ga je nog een keer proberen leuk te doen of was dit het?
Dat arrogante toontje van jou bevalt me niet, je posts zijn ook niet weer van zodanig niveau dat je hier voor de regelexpert kan doorgaan die ik op zijn woord geloof.

We hebben vaak gezien dat achterblijvers vrij baan hadden onder SC, die mochten dan ook niet als een gek gaan stampen om achteraan te sluiten en een voordeeltje te halen, onder SC moet je net als onder geel rustig aandoen.

Als de FIA zich dan op het standpunt stelt dat de race tot aan de finish onder SC verder gaat, ondanks dat die naar binnen ging, dan geldt natuurlijk nog steeds dat je niet vol gas mag gaan. Dan zijn of de regels veranderd, of iedereen die het gas erop gooide moet gestraft worden.

En weet iemand wat dit is?
quote:
2010 Monaco Grand Prix
The FIA Stewards of the Meeting
From The FIA Stewards of the Meeting
To The Team Manager
Red Bull Racing
Document 33
Date 16 May 2010
Time 13:48
The Stewards, having received a report from the Race Director, have considered the following matter,
determine a breach of the regulations has been commited by the competitor named below and impose
the penalty referred to.
No / Driver 6 - Mark Webber
Team Red Bull Racing
Time 13:31:24
Session Race
Fact Speeding in the pitlane - 70.9 km/h
Offence Breach of Article 30.12 of the 2010 FIA Formula One Sporting Regulations
Penalty 2 200 ¤
Paul
Is dit een andere tijdszone, en was het tijdens de race, en zo ja waarom krijgt hij geen drive through? Dat is toch standaard?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81502229
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:44 schreef tong80 het volgende:
Vraagje aan de kenners. Voldoet Schumacher aan de verwachtingen ?


Ja, als je 41 jaar bent verlies je nou eenmaal wat op pure snelheid maar hij laat af en toe nog steeds mooie dingen zien. Met rosberg is het stuivertje wisselen waarbij rosberg wat beter in de kwalificatie is en schumi een iets betere race pace laat zien. Daarnaast is de mercedes het 4e team van de grid en zul je onder normale omstandigheden ook niet op het podium kunnen komen. Ik denk ook dat mercedes zich binnenkort volledig op 2011 gaat richten.

Overigens als je het vergelijkt met Hakkinen/Villeneuve en Coulthard in hun nadagen dan doet Schumi het wat mij betreft fantastisch.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:57:46 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81502288
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat arrogante toontje van jou bevalt me niet, je posts zijn ook niet weer van zodanig niveau dat je hier voor de regelexpert kan doorgaan die ik op zijn woord geloof.

We hebben vaak gezien dat achterblijvers vrij baan hadden onder SC, die mochten dan ook niet als een gek gaan stampen om achteraan te sluiten en een voordeeltje te halen, onder SC moet je net als onder geel rustig aandoen.

Als de FIA zich dan op het standpunt stelt dat de race tot aan de finish onder SC verder gaat, ondanks dat die naar binnen ging, dan geldt natuurlijk nog steeds dat je niet vol gas mag gaan. Dan zijn of de regels veranderd, of iedereen die het gas erop gooide moet gestraft worden.

En weet iemand wat dit is?
[..]

Is dit een andere tijdszone, en was het tijdens de race, en zo ja waarom krijgt hij geen drive through? Dat is toch standaard?
Webber reed te hard door de pitstraat voor de race vandaag, waarschijnlijk toen hij op weg ging naar zijn startpositie

Time 13:31:24
pi_81502313
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:53 schreef Joene het volgende:

[..]

Dit zorgt er dus ook voor dat de uitslag niet gewijzigd wordt ?

Dan vergeet mn vraag in manager topic.
Volgens mij is nu de uitslag inderdaad niet meer te wijzigen (op straffen van andere coureurs na.)

Maar in de F1-manager hebben we de policy dat we de oorspronkelijke uitslag aanhouden We houden de uitslag aan zoals die op de maandag na de race om 19 uur staan, maar delen wel straf uit voor die strafseconden.

Edit: foute aanname gedaan We houden maandag na de race 19 uur aan, anders kun je aan de gang blijven.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sally op 16-05-2010 20:06:19 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_81502329
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:44 schreef tong80 het volgende:
Vraagje aan de kenners. Voldoet Schumacher aan de verwachtingen ?


Hij begint er steeds meer in te komen, kennelijk. Vroeger was het ook altijd gedoe met het duo Brawn en Schumacher. Met een hele reeks straffen en diskwalificaties als gevolg.
pi_81502590
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:53 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Volgens mij is dat van kracht bij zo'n soort penalty als dat in de race heeft plaatsgevonden. Dus een drive through of stop. Dat kan je namelijk lastig terug draaien. Een tijdstraf die na afloop heeft plaatsgevonden kan makkelijk ongedaan worden gemaakt.
Schumacher heeft ook een drive-through penalty gekregen, deze is alleen omgezet in een 20 seconde straf, omdat de race was afgelopen.
pi_81502856
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

Webber reed te hard door de pitstraat voor de race vandaag, waarschijnlijk toen hij op weg ging naar zijn startpositie

Time 13:31:24
Ah, dank je. Er stond race bij namelijk, dan verwacht ik ook de race zelf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81503032
tvp
Calmer than you are
pi_81503149
@Weltschmerz:
quote:
2010 Monaco Grand Prix

The FIA Stewards of the Meeting
From: The FIA Stewards of the Meeting
To: The Team Manager Mercedes GP Petronas F1 Team

Document 37
Date 16 May 2010
Time 18:28


The Stewards received a report from the Race Director that car Nr 3 - Michael Schumacher overtook
car Nr 8 - Fernando Alonso when the Safety Car entered the pit lane at the end of the last lap.
As the overtaking manoeuvre was in breach of Article 40.13 of the 2010 F1 Sporting Regulations, the
Stewards decide to impose a drive through penalty but, as it occurred during the last five laps, 20
seconds will be added to the elapsed race time of car Nr 3.

Paul Gutjahr
Jose Abed
Damon Hill
Christian Calmes
http://www.fia.com/en-GB/(...)/mco-document-37.pdf
>> morgenavond kun je die pdf's van de FIA niet meer lezen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_81503212
Duidelijk. Schumacher leert hier het racemietje weer wie de echte kampioen is. Niks aan het handje: pitlane entrance voorbij, racing is resumed.

Wat Alonso deed bij Massa, deed Schumacher bij Alonso: een stel slapende racers wakker maken.
Calmer than you are
pi_81503254
Heerlijk hoe iedereen er al weer niet mee eens is . Laat de FIA eerst maar eens met een uitleg komen.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_81503329
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:15 schreef i2Them2 het volgende:
Heerlijk hoe iedereen er al weer niet mee eens is . Laat de FIA eerst maar eens met een uitleg komen.
Fuck de FIA, fuck Lewis en kudo's voor Schumi!

Ow en Slonso moet gediskwalificeerd worden; gewoon omdat het kan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81503336
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Duidelijk. Schumacher leert hier het racemietje weer wie de echte kampioen is. Niks aan het handje: pitlane entrance voorbij, racing is resumed.

Wat Alonso deed bij Massa, deed Schumacher bij Alonso: een stel slapende racers wakker maken.
Eh, nee. Wat Schumacher deed was de regels overtreden. Zoals gebruikelijk.

En Alonso heeft een knappe race gereden, van allerlaatst naar plaats 6.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2010 20:17:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')