Die krijgt vast een boetequote:Op zondag 16 mei 2010 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:
En ook nog even afwachten wat ze met Barrichello gaan doen.
Ging de safetycar naar binnen omdat het einde race was, of ging hij gewoon naar binnen....quote:40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Er staat gewoon "als de safety car naar binnen gaat in de laatste ronde" en niet waarom die naar binnen gaat. Dus volgens die regel zou Schumi fout zitten.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:14 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ging de safetycar naar binnen omdat het einde race was, of ging hij gewoon naar binnen....
Dan moet de safety car in mijn ogen helemaal niet naar binnen... dan moeten ze finishen achter de safety car... Waarom geven ze dan nog gas als de safety car naar binnen gaat...quote:Op zondag 16 mei 2010 16:15 schreef Desunoto het volgende:
Als Schumacher gelijk heeft met die streep van de safetycar herstart (waar Webber met de eerste herstart op het randje mee zat) dan is 'ie redelijk briljant. Zo niet dan is 'ie redelijk dom.
Het gaat niet om de lijn (wat dat betreft zat hij goed), het draait er om of 'ie uberhaupt mocht inhalen.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:15 schreef Desunoto het volgende:
Als Schumacher gelijk heeft met die streep van de safetycar herstart (waar Webber met de eerste herstart op het randje mee zat) dan is 'ie redelijk briljant. Zo niet dan is 'ie redelijk dom.
Dat werd uitgelegd door die gast van RTL7. Voor de beelden in de media is het mooier als ze finishen zonder safety car. Beetje krom op zich maar ja... er zit wel íets in.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:16 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Dan moet de safety car in mijn ogen helemaal niet naar binnen... dan moeten ze finishen achter de safety car... Waarom geven ze dan nog gas als de safety car naar binnen gaat...
Ze finishen nooit achter de safety car. Zo wordt het altijd gedaan.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:16 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Dan moet de safety car in mijn ogen helemaal niet naar binnen... dan moeten ze finishen achter de safety car... Waarom geven ze dan nog gas als de safety car naar binnen gaat...
Volgend regel 40.13 dus niet. "as normal without overtaking".quote:Op zondag 16 mei 2010 16:17 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Het gaat niet om de lijn (wat dat betreft zat hij goed), het draait er om of 'ie uberhaupt mocht inhalen.
Het gaat er vooral om dat het de laatste ronde is. Normaal mag je dus inhalen vanaf de 'safetycar-lijn'. Maar als het de laatste ronde zou zijn, zou je niet meer mogen inhalen. Aldus Ferrari / BBC.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:14 schreef Stiggie het volgende:
De regel volgens ferrari is dat je niet mag inhalen tot de finishlijn.
De regel volgens schumacher is die streep (die in mijn ogen meer logisch klinkt) maar ik ken de reglementen niet zo goed.
quote:YEAAAH HE OWNED HIM!!
quote:SCHUMI THE BEST!:D
quote:hehe SChumacher 4 ever !
Dat wordt vast een geldboete. Of in combinatie met zoiets als x plaatsen naar achteren op de grid voor de volgende race. En terecht.. hij was een beetje dom.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:20 schreef Trystar het volgende:
Barrichello mag wel een straf krijgen, pleurt zo zijn stuur op het circuit voor een auto.
Dat is inderdaad regel 40.13.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:20 schreef Stiggie het volgende:
40.13 When the clerk of the course calls in the safety car, it must extinguish its orange lights, this will be the signal to the drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap. At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than five car lengths behind it. As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.
Sorry, maar dat heeft er niks mee te maken. Ronde 34 gaat safety car naar binnen en dan komen groene vlaggen, dan is het wachten tot de finish. Weet even niet meer wanneer maar wel waar, was op Melbourne, viel iemand stil en volgens mij Irvine die erachter zat wachtte netjes tot start/finish! In dit geval is het einde race en mag er gewoon worden ingehaald.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:16 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik zag toch echt groene vlaggen (en lampen), dus ik zeg: legaal!
Dat zag ik ookquote:Op zondag 16 mei 2010 16:24 schreef Sobraine het volgende:
Trouwens, ben ik de enige die massa tijdens zijn na zijn stop over de gele lijn zag gaan? Ik zou zweren dat hij met de linkervoorband over de streep ging....
Hoe moeilijk is het nu dan?quote:Op zondag 16 mei 2010 16:24 schreef Desunoto het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat met de nieuwe regel Schumacher sowieso fout zit.
Ik had 't zelfde idee, was iig op 't randje.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:24 schreef Sobraine het volgende:
Trouwens, ben ik de enige die massa tijdens zijn na zijn stop over de gele lijn zag gaan? Ik zou zweren dat hij met de linkervoorband over de streep ging....
Dan haal je een voorbeeld met Eddie Irvine aan? Inmiddels zijn de regelementen al 300x gewijzigd.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:23 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Sorry, maar dat heeft er niks mee te maken. Ronde 34 gaat safety car naar binnen en dan komen groene vlaggen, dan is het wachten tot de finish. Weet even niet meer wanneer maar wel waar, was op Melbourne, viel iemand stil en volgens mij Irvine die erachter zat wachtte netjes tot start/finish! In dit geval is het einde race en mag er gewoon worden ingehaald.
Is het op of over de lijn, volgens wij was het namelijk wel echt millimeter geneuzel...quote:Op zondag 16 mei 2010 16:26 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dat zag ik ook
Ik zei net 5 seconden daarvoor "ze moeten wel oppassen met die gele lijn" tegen m'n vader naast me en toen meteen sprong ik bijna op van de bank met "JA JA MASSA DOEI DOEI"![]()
Maar later niets meer van gehoord!
Ja, tuurlijk.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:27 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dan haal je een voorbeeld met Eddie Irvine aan? Inmiddels zijn de regelementen al 300x gewijzigd.
Er staat in de regel dat "als de safety in de laatste ronde naar binnen gaat" en dat deed 'ie. Ongeacht of die naar binnen ging omdat de baan vrij was of naar binnen ging om ze te laten finishen zonder safety car, mag je niet inhalen. Dat staat er toch!quote:Op zondag 16 mei 2010 16:26 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het nu dan?
Volgens 40.13 mag je niet inhalen als de race onder de safety car eindigt.
Alleen eindigde deze race dus NIET onder de safety car, er kwam ook netjes in beeld dat de safety car naar binnen ging, dus inhalen mocht vanaf de safety car lijn.
If the race ends whilst the safety car is deployedquote:Op zondag 16 mei 2010 16:29 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Er staat in de regel dat "als de safety in de laatste ronde naar binnen gaat" en dat deed 'ie. Ongeacht of die naar binnen ging omdat de baan vrij was of naar binnen ging om ze te laten finishen zonder safety car, mag je niet inhalen. Dat staat er toch!
Ik dacht echt dat 'ie erover ging. In ieder geval erover met een deel van z'n band want je zag de gele lijn niet meer.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:28 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Is het op of over de lijn, volgens wij was het namelijk wel echt millimeter geneuzel...
Je vergeet het 1e gedeelte voor het gemak maar even?quote:Op zondag 16 mei 2010 16:29 schreef Trystar het volgende:
Schumacher zit fout;
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
quote:Op zondag 16 mei 2010 16:30 schreef roelofjan het volgende:
[..]
If the race ends whilst the safety car is deployed
quote:Op zondag 16 mei 2010 16:29 schreef Trystar het volgende:
Schumacher zit fout;
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Nee, jij vergeet het 2e gedeeelte.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:30 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Je vergeet het 1e gedeelte voor het gemak maar even?
Nee, jij de rest.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:30 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Je vergeet het 1e gedeelte voor het gemak maar even?
Ja, drol. En dat was hij niet meer. Er staat duidelijk onder in beeld: Safety Car in this lap Dan is die toch niet meer "deployed". Hoe moeilijk is het nou?quote:Op zondag 16 mei 2010 16:30 schreef roelofjan het volgende:
[..]
If the race ends whilst the safety car is deployed
Precies en daar zit hetquote:Op zondag 16 mei 2010 16:31 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Ja, drol. En dat was hij niet meer. Er staat duidelijk onder in beeld: Safety Car in this lap Dan is die toch niet meer "deployed". Hoe moeilijk is het nou?
Dat is dan duidelijk. Maar dan begrijpt de FIA de regels zelf niet. Want waarom zouden ze de in hemelsnaam gaan lopen zwaaien met groene vlaggen en een groen licht aanzetten.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:29 schreef Trystar het volgende:
Schumacher zit fout;
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Groene vlaggen betekent: "gevaar voorbij, er mag weer worden ingehaald". Dus is Schumacher zijn actie gewoon correct.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:33 schreef Hoss het volgende:
[..]
Dat is dan duidelijk. Maar dan begrijpt de FIA de regels zelf niet. Want waarom zouden ze de in hemelsnaam gaan lopen zwaaien met groene vlaggen en een groen licht aanzetten.
Blijkbaar heel moeilijk, want als de post van Trystar klopt, dan zit Schumi dus wel fout en is Alonso zesde.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:31 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Ja, drol. En dat was hij niet meer. Er staat duidelijk onder in beeld: Safety Car in this lap Dan is die toch niet meer "deployed". Hoe moeilijk is het nou?
Dan had schumi dat inderdaad niet gedaanquote:Op zondag 16 mei 2010 16:34 schreef Waffle het volgende:
Die safety car had gewoon naar binnen moeten rijden zonder verdere uitleg..
Dat weet je dus niet. In de bewoording staat dat zelfs al eindigt de race onder de safety car, hij altijd naar binnen gaat. Wij kunnen niet weten of de regel opgaat of niet. Zo simpel is het. Wij hebben niet de kennis, we kunnen alleen afwachten.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:26 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Alleen eindigde deze race dus NIET onder de safety car,
Als ik het goed begrijp doen ze dat altijd.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:33 schreef Hoss het volgende:
[..]
Dat is dan duidelijk. Maar dan begrijpt de FIA de regels zelf niet. Want waarom zouden ze de in hemelsnaam gaan lopen zwaaien met groene vlaggen en een groen licht aanzetten.
quote:Op zondag 16 mei 2010 16:31 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Ja, drol. En dat was hij niet meer. Er staat duidelijk onder in beeld: Safety Car in this lap Dan is die toch niet meer "deployed". Hoe moeilijk is het nou?
quote:Op zondag 16 mei 2010 16:40 schreef tedkees2 het volgende:
Er is nog een verschil. Als de SC deployed is dan heb je (dubbel?) geel langs de baan. SC was weg, EN groene vlaggen (volgens printouts van Ross Brawn). Dat zou dus impliceren dat de SC niet deployed was.
quote:Schumacher sure Alonso pass was legal
16 May 2010 / Results / Photos
Michael Schumacher is confident that his last-lap overtake on Fernando Alonso was not against the rules in Sunday's Monaco Grand Prix. With the Safety Car having been on-track for the last three laps, due to a frightening collision between Jarno Trulli and Karun Chandhok, the German passed the Spaniard at the entry to the final corner of the race.
Previously, drivers were not able to overtake after the Safety Car pulled in until the start/finish line, meaning last-lap Safety Cars guaranteed the same results as when the final lap began.
However, new-for-2010 regulations state that passes are permitted after the final Safety Car line, located before the pit lane entry and, in Monaco's case, at the exit of La Rascasse corner.
With Alonso sixth, the Ferrari driver turned into the final corner to find Schumacher's Mercedes passing on the inside line, having drawn alongside the Ferrari but without passing before crossing the Safety Car line.
"I think I'm sixth, I got the message 'Track Clear'," Schumacher explained to Germany's RTL. "That means the Safety Car is gone, the accident zone was clear, so I thought I could go.
"Damon Hill is the steward here…that's going to be interesting!"
quote:Stewards investigate Schumi's move past Alonso
Sunday 16th May 2010
The Monaco GP race stewards, including Damon Hill, are to investigate Michael Schumacher's last-lap move past Fernando Alonso.
In a dramatic piece of opportunism, Schumacher snuck past Alonso into the final corner just as the Safety Car, behind which the field has been running for the final few laps of the race, disappeared down the pitlane.
But was it legitimate under the rules?
While television replays clearly show that Schumi had not overtaken Alonso before the Ferrari crossed the Safety Car line, Ferrari are convinced that the move was illegal because of a rule stipulating that no overtaking is allowed on the final lap once the Safety Car has been run.
Ferrari team boss Stefano Domenicali told BBC Sport: "That should be the rule, you can't overtake on the final lap. Our understandings of the regulations is pretty clear but let's just and see what the stewards say."
Article 40.13 of the 2010 regulation states that 'If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.'
There is some confusion, however, whether the race technically ended with the Safety Car deployed given that green flags were waved as it trundled off the track.
Clutching photographs to back his argument, Ross Brawn has signalled Mercedes' determination to defend Schumacher's move. According to Brawn, as the teams were notified that the Safety Car was coming in on the final lap, the race did not end under the Safety Car - meaning that it was legitimate for an overtaking move to take place between the chequered flag and the piece of track before the final corner on which the Safety Car line was painted.
Furthermore, footage of the incident does suggest, with Alonso sidewards as he tried to stop Schumacher, that while Ferrari may have been aware of Article 40.13 in the race's aftermath, their Spanish driver was not aware of it at the time of Schumi's move.
De baan was vrij, de melding "safety car in this lap" werd gegegeven, dus volgens mij was het gewoon einde safety car periode.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet. In de bewoording staat dat zelfs al eindigt de race onder de safety car, hij altijd naar binnen gaat. Wij kunnen niet weten of de regel opgaat of niet. Zo simpel is het. Wij hebben niet de kennis, we kunnen alleen afwachten.
Op de Engelse GPUpdate zegt Schumi:quote:Op zondag 16 mei 2010 16:26 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Domenicali denkt dat ze fout zitten..... http://f1.gpupdate.net/nl(...)alonso-niet-inhalen/
Edit: dat zei Stiggie dus net ookquote:Schumacher sure Alonso pass was legal
16 May 2010 / Results / Photos
Michael Schumacher is confident that his last-lap overtake on Fernando Alonso was not against the rules in Sunday's Monaco Grand Prix. With the Safety Car having been on-track for the last three laps, due to a frightening collision between Jarno Trulli and Karun Chandhok, the German passed the Spaniard at the entry to the final corner of the race.
Previously, drivers were not able to overtake after the Safety Car pulled in until the start/finish line, meaning last-lap Safety Cars guaranteed the same results as when the final lap began.
However, new-for-2010 regulations state that passes are permitted after the final Safety Car line, located before the pit lane entry and, in Monaco's case, at the exit of La Rascasse corner.
With Alonso sixth, the Ferrari driver turned into the final corner to find Schumacher's Mercedes passing on the inside line, having drawn alongside the Ferrari but without passing before crossing the Safety Car line.
"I think I'm sixth, I got the message 'Track Clear'," Schumacher explained to Germany's RTL. "That means the Safety Car is gone, the accident zone was clear, so I thought I could go.
"Damon Hill is the steward here…that's going to be interesting!"
Ja ok heel leuk allemaal. Maar dat kan ook zo zijn omdat ze juist, met die nieuwe regel, de SC duidelijk naar binnen wilden halen.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:48 schreef roelofjan het volgende:
[..]
De baan was vrij, de melding "safety car in this lap" werd gegegeven, dus volgens mij was het gewoon einde safety car periode.
Zo werd het ook op de computer aangegeven volgens Ross Brawn.
Op de live timing staat track status ook gewoon op groen.
quote:Schumacher overtake: Opinions from Domenicali and Brawn
16 May 2010 / Results / Photos
Ferrari Team Principal Stefano Domenicali does not believe that Michael Schumacher's sixth place should be allowed to stand after the Mercedes driver stole the position from Fernando Alonso at the final corner of the Monaco Grand Prix.
With the Safety Car having been deployed, the silver Mercedes sports car pulled back into the pit lane as Schumacher's silver Mercedes dived up the inside into Anthony Noghes corner; however, the 7-time World Champion did pass after the Safety Car line which, from 2010 onwards, is the point at which overtaking may resume.
"According to our understanding, the rules are pretty clear but we have to wait for the stewards' decision," Domenicali told the BBC, although no official stewards enquiry is underway as yet.
"There is a new regulation this year," added Mercedes counterpart Ross Brawn. "I think Stefano says that if the race finishes under the Safety Car you can't do that, but the Safety Car went in.
"The FIA said the Safety Car went in so, according to the instructions of the FIA, the race didn't finish under the Safety Car so we advised our drivers that they could still race between the Safety Car line and finish line.
"Some even said Michael overtook Alonso under yellow but we have screenshots that there are green flags being waved right before Michael overtook Alonso."
Het gaat er dus om hoe je het dik gedrukte interpreteert. Dus of de race onder de safety car is gefinished of niet. Zo ja, dan is Alonso zesde. Zo nee, dan is Schumi zesde. Ik zou de regels zo interpreteren als Brawn en Schumi. Want waarom anders die groene vlaggen??quote:40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Wat ik gehoord heb is dat die standaard zijn in de laatste bocht als de SC naar binnen gaat.quote:
Uhm hij is ook naar binnengereden zonder verdere uitleg......quote:Op zondag 16 mei 2010 16:34 schreef Waffle het volgende:
Die safety car had gewoon naar binnen moeten rijden zonder verdere uitleg..
Precies en als we de zin gaan ontleden...quote:Op zondag 16 mei 2010 16:53 schreef Hoss het volgende:
[..]
Het gaat er dus om hoe je het dik gedrukte interpreteert. Dus of de race onder de safety car is gefinished of niet. Zo ja, dan is Alonso zesde. Zo nee, dan is Schumi zesde. Ik zou de regels zo interpreteren als Brawn en Schumi. Want waarom anders die groene vlaggen??
Waarom denk je dat? De SC is nog steeds deployed, want hij rijdt op de baan. Dat hij naar binnen gaat doet er misschien niet toe. Wederom, je kunt er weinig van zeggen.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:57 schreef Stiggie het volgende:
[..]
whilst the safety car is deployed (er werd aangekondigd in this lap dus niet meer deployed)
Dat is niet waar. Er werd gezegd SC in this lap. En er werd overal met groene vlaggen gezwaaid.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:55 schreef Patrick24031976 het volgende:
[..]
Uhm hij is ook naar binnengereden zonder verdere uitleg......
Dat klopt ergens ook weer....quote:Op zondag 16 mei 2010 16:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? De SC is nog steeds deployed, want hij rijdt op de baan. Dat hij naar binnen gaat doet er misschien niet toe. Wederom, je kunt er weinig van zeggen.
Dat is dus precies het discussiepunt en is dus in de regels niet duidelijk genoeg is verwoord.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? De SC is nog steeds deployed, want hij rijdt op de baan. Dat hij naar binnen gaat doet er misschien niet toe. Wederom, je kunt er weinig van zeggen.
Voor ons niet omdat wij niet alle informatie hebben.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:02 schreef Hoss het volgende:
[..]
Dat is dus precies het discussiepunt en is dus in de regels niet duidelijk genoeg is verwoord.
Ik ben het volledig met Brawn eens.quote:Schumacher expecting no penalty
Michael Schumacher, Mercedes, Monaco GPMichael Schumacher believes there is no reason to be penalised for his incident with Fernando Alonso in the Monaco Grand Prix.
Schumacher overtook Alonso on the final corner of the final lap to take sixth position away from the Spaniard, but the incident is under investigation as the safety car had just left the track.
"No, not really, no," said Schumacher when asked if he expected a penalty.
"I think there is either this message, or there is the message 'track clear' and 'safety car in' and that was the message that was given to all of us and when this message is out it means track clear and back to racing. The cars were removed. There was no further need [for the safety car] so I took my opportunity."
He is also expecting former rival Damon Hill, acting as an advisor for the race stewards this weekend, to understand the situation.
"It will be interesting. He is a good guy so I'm sure he will understand the situation and it's normal that the other team has a different opinion but we have to see. Maybe we missed something that we are not aware of."
The sporting rules state that, "If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pitlane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."
The argument, however is whether the race finished under the safety car or this came into the pits as it would normally do after a period controlling the race.
Mercedes team boss Ross Brawn reckons the race finished as normal, and therefore there should be no penalty for Schumacher.
"There's a regulation which is new this year that says you can race between safety car line one and the start/finish line," Brawn told the BBC. "The race used to finish on the start/finish line. Now I think the point Stefano [Domenicali[ is raising is it says that if the race finishes under the safety car you are not allowed to do that.
"But we were advised before the end of the race that the safety car was coming in. There was no instruction that the race was going to finish under the safety car, so for us as soon as we got the instruction 'safety car in this lap' at 15:51 we considered the race was now on again.
"At 15:52 we were told the track was clear and and at 15:53 was the chequered flag. So, from the instructions we have from the FIA, the safety car was coming in on the final lap but the race wasn't finishing under the safety car and it's a very important distinction so we advised our drivers that they could still race between safety car line one and the start/finish line.
"And I think you saw the reaction of all the other drivers. If what Stefano has said was true, they would just cruise to the start/finish line because they knew they couldn't be overtaken, but everyone went for it and I'm afraid Fernando was a little asleep and we took advantage."
Dus de teams hebben meer informatie over wanner een race wel of niet onder de safetycar finished. Want dat zou wel een stuk helpen.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Voor ons niet omdat wij niet alle informatie hebben.
Dus naar welke uitleg bij jij dan op zoek ? Duidelijk verhaal dus, een compleet legale inhaalactie!quote:Op zondag 16 mei 2010 17:01 schreef Hoss het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er werd gezegd SC in this lap. En er werd overal met groene vlaggen gezwaaid.
Alsjeblieft zeg, hou je gezeik binnensmonds.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:04 schreef Gravereaper het volgende:
Ik vond die uitleg van Ross Brawn helder genoeg om te zeggen dat die actie van Schumi gewoon legitiem was. Alonso lag gewoon te maffen want dat laatste stukje reden de meeste wagens om hun plaats veilig te stellen maar natuurlijk gaat die gast van Ferrari nu huilie huilie doen.
Ik zou het ook zo interpreteren, maar het zou me niets verbazen als de FIA de regels anders bedoeld heeft (en dus slecht geformuleerd heeft).quote:Op zondag 16 mei 2010 17:04 schreef Patrick24031976 het volgende:
[..]
Dus naar welke uitleg bij jij dan op zoek ? Duidelijk verhaal dus, een compleet legale inhaalactie!
Groene vlaggen, geen gevaar, geen safetycar dus vrij baan.
Die uitleg van Domenicali was op zich ook wel grappig: "Wij hebben Alonso verteld dat er niet ingehaald mocht worden", dat was dus overduidelijk niet waar.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:04 schreef Gravereaper het volgende:
Ik vond die uitleg van Ross Brawn helder genoeg om te zeggen dat die actie van Schumi gewoon legitiem was. Alonso lag gewoon te maffen want dat laatste stukje reden de meeste wagens om hun plaats veilig te stellen maar natuurlijk gaat die gast van Ferrari nu huilie huilie doen.
Klopt. En het zou best kunnen dat de crash van Trulli en Chandhok en de resten daarvan, er de oorzaak van is. Want ik zag Massa ook al glijdend uit de voorlaatste bocht komen.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, hou je gezeik binnensmonds.
Ten eerste zat Alonso niet te maffen, hij had gewoon wat wheelspin uit de bocht waardoor Schumi hem er naast kon zetten. Of Alonso doorgekregen had dat hij rustig aan kon doen of niet, het is irrelevant. Hij zat niet te maffen, maar had simpelweg weinig tractie. Daar profiteerde Schumacher zeer scherp van.
Jep. En als Alonso van Ferrari doorgekregen had dat er niet meer ingehaald mocht worden, had hij dus ook niet op Schumi gerekend.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:12 schreef Hoss het volgende:
[..]
Klopt. En het zou best kunnen dat de crash van Trulli en Chandhok en de resten daarvan, er de oorzaak van is. Want ik zag Massa ook al glijdend uit de voorlaatste bocht komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |