abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 mei 2010 @ 17:20:52 #101
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81495312
Nelson Piquet op Twitter:
"Schumacher's move was fantastic. He surprised me a lot!"
"You know... schumacher is like this. He is always so competitive..."
"they probably will check if it was dangerous for the other drivers. If they think it was, so maybe he will be punished."
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81495398
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:20 schreef Stiggie het volgende:
Nelson Piquet op Twitter:
"Schumacher's move was fantastic. He surprised me a lot!"
"You know... schumacher is like this. He is always so competitive..."
"they probably will check if it was dangerous for the other drivers. If they think it was, so maybe he will be punished."
Piquet..... .
  zondag 16 mei 2010 @ 17:23:39 #103
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81495438
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:22 schreef Sobraine het volgende:

[..]

Piquet..... .
Idd
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81495498
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:17 schreef Stiggie het volgende:
Een post op f1onboard ben ik het wel mee eens:
"The FIA messed up, the screen said "track clear" and "SC in this lap" instead of "Finish under SC" therefore the race wasn't finished under SC. They should've waved yellow flags BUT they waved green flags.
Green flag= racing, track clear. As the FIA said "SC in this Lap" the drivers were told by their team to try and overtake. Rosberg said he was told to be aggressive.
The FIA made a mistake and the pass is legal but I wouldn't be surprised/mad, if they didn't allow it."
ik vind het anders een vrij onduidelijke post. Wat is het punt nu precies?

They should've waved yellow flags Waarom?

the screen said "track clear" and "SC in this lap Waarom zouden ze dan met gele vlaggen moeten zwaaien?
  zondag 16 mei 2010 @ 17:27:51 #105
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81495609
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:25 schreef roelofjan het volgende:

[..]


They should've waved yellow flags Waarom?

the screen said "track clear" and "SC in this lap Waarom zouden ze dan met gele vlaggen moeten zwaaien?
Mensen schijnen te denken dat de enige tijd waarin je niet mag inhalen is wanneer er een gele vlag gezwaaid wordt. Maar dat hoeft niet per se zo te zijn. Met andere woorden, mensen zien een exclusieve causaliteit waar die er misschien niet is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81495640


  zondag 16 mei 2010 @ 17:32:02 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81495744
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:28 schreef roelofjan het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zie niet in waarom dat relevant is. Die regel waar we het al eerder over hadden gaat duidelijk om de laatste ronde, en kan daarom best wel eens alle normale regels 'overrulen' om het zo maar te zeggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81495751
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mensen schijnen te denken dat de enige tijd waarin je niet mag inhalen is wanneer er een gele vlag gezwaaid wordt. Maar dat hoeft niet per se zo te zijn. Met andere woorden, mensen zien een exclusieve causaliteit waar die er misschien niet is.
Non-argument! Als coureur moet je de regels kennen!
  zondag 16 mei 2010 @ 17:33:50 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81495814
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:28 schreef roelofjan het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Als het zo eenvoudig lag was de beslissing al lang gemaakt, de laatste ronde was een SC ronde ook al gaat hij net voor het einde naar binnen
  zondag 16 mei 2010 @ 17:34:01 #110
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81495821
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:32 schreef Sobraine het volgende:

[..]

Non-argument! Als coureur moet je de regels kennen!
Wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken ?

Doe alsjeblieft mee met de discussie, of zeg anders niets.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81495994
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken ?

Doe alsjeblieft mee met de discussie, of zeg anders niets.
Gast, wat jij zegt, is dat de coureur inhaalt omdat hij de regels niet kent. Dat is onzin, coureur danwel teambaas moeten regels kennen en dit duidelijk communiceren. Het moet niet zo zijn dat er maar even een extra vlag bij moet komen om alles duidelijk te maken... Dat heeft het er mee te maken!
pi_81496030
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als het zo eenvoudig lag was de beslissing al lang gemaakt, de laatste ronde was een SC ronde ook al gaat hij net voor het einde naar binnen
Ja, maar baan is wel vrijgegeven. De beslissing hangt nu af van waar de SC lijn ligt denk ik.
pi_81496074
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:39 schreef Sobraine het volgende:

[..]

Ja, maar baan is wel vrijgegeven. De beslissing hangt nu af van waar de SC lijn ligt denk ik.


Ik ga hier verder geen woorden aan vuilmaken.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:41:23 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81496105
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:38 schreef Sobraine het volgende:

[..]

Gast, wat jij zegt, is dat de coureur inhaalt omdat hij de regels niet kent. Dat is onzin, coureur danwel teambaas moeten regels kennen en dit duidelijk communiceren. Het moet niet zo zijn dat er maar even een extra vlag bij moet komen om alles duidelijk te maken... Dat heeft het er mee te maken!
Dat heeft allemaal niets met mijn punt te maken. Ik reageerde slechts op mensen die schijnbaar dachten dat alleen een gele vlag aangeeft dat je niet mag inhalen. Dat is een denkfout.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81496130
http://f1.gpupdate.net/nl(...)k-was-race-incident/

De lul, hij zou moeten weten dat daar geen ruimte is. Excuses naar Karun waren hier wel op zijn plek geweest.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:42:59 #116
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81496188
Ik denk dat hij niet meer deployed was. En wel hierom: de lampen van de safety car waren ook al halverwege de lap uit.... dat betekent dat de safety car IN zou gaan en de track status dus daarom ook groen. Lichten uit = not deployed -> pits in -> groene vlaggen -> racen
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81496199
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:41 schreef Sobraine het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)k-was-race-incident/

De lul, hij zou moeten weten dat daar geen ruimte is. Excuses naar Karun waren hier wel op zijn plek geweest.
Tweet van Chandock zelf;

I'm ok guys... Silly move by Jarno - he's apologised for it but a real shame as we would've been best of the new teams
  zondag 16 mei 2010 @ 17:44:24 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81496234
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:42 schreef Stiggie het volgende:
Ik denk dat hij niet meer deployed was. En wel hierom: de lampen van de safety car waren ook al halverwege de lap uit.... dat betekent dat de safety car IN zou gaan en de track status dus daarom ook groen. Lichten uit = not deployed -> pits in -> groene vlaggen -> racen
Of de SC is pas niet meer deployed als ze weer over de finishlijn komen. Ik weet de regels wat dat betreft niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81496365
Ik vond de uitleg van Brawn ook volstrekt helder. Dus ik zie het probleem niet. Tenzij hij een regel over het hoofd heeft gezien natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81496452
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:17 schreef Stiggie het volgende:
Een post op f1onboard ben ik het wel mee eens:
"The FIA messed up, the screen said "track clear" and "SC in this lap" instead of "Finish under SC" therefore the race wasn't finished under SC. They should've waved yellow flags BUT they waved green flags.
Green flag= racing, track clear. As the FIA said "SC in this Lap" the drivers were told by their team to try and overtake. Rosberg said he was told to be aggressive.
The FIA made a mistake and the pass is legal but I wouldn't be surprised/mad, if they didn't allow it."
Die laatste zin verwoord precies hoe ik er ook over denk.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:52:48 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81496595
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:39 schreef Sobraine het volgende:

[..]

Ja, maar baan is wel vrijgegeven. De beslissing hangt nu af van waar de SC lijn ligt denk ik.
Ja de baan is vrijgegeven en Schumacher heeft na de SC lijn Alonso gepasseerd, alleen was het wel de laatste ronde met daarin een Safety-Car
  zondag 16 mei 2010 @ 17:58:34 #122
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81496816
Een safety car is deployed naar mijn mening met zijn lampen aan. Als hij volgens de regels nog deployed is maar naar binnen gaat moeten de lampen gewoon aan blijven staan. Hoe kan je anders weten of een safety car deployed is of niet. De lampen gingen een halve lap van te voren uit en er werd melding van gemaakt dat de safety car in this lap zou komen.

Ben benieuwd of ik gelijk krijg!
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  zondag 16 mei 2010 @ 18:00:34 #123
269465 Stiggie
Plankgas
  zondag 16 mei 2010 @ 18:00:55 #124
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81496910
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:58 schreef Stiggie het volgende:
Een safety car is deployed naar mijn mening met zijn lampen aan. Als hij volgens de regels nog deployed is maar naar binnen gaat moeten de lampen gewoon aan blijven staan. Hoe kan je anders weten of een safety car deployed is of niet.
Als dit waar zou zijn zou je dus mogen inhalen zo gauw de safety car z'n lampen uit doet.

Met andere woorden, bovenstaande is onzin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 18:02:13 #125
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81496950
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als dit waar zou zijn zou je dus mogen inhalen zo gauw de safety car z'n lampen uit doet.

Met andere woorden, bovenstaande is onzin.
Zodra hij naar binnen gaat wel ja in de kwestie laatste lap.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81496966
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als dit waar zou zijn zou je dus mogen inhalen zo gauw de safety car z'n lampen uit doet.

Met andere woorden, bovenstaande is onzin.
Nee, eerder moest je wachten tot de start/finishlijn om weer te gaan racen (en inhalen), en nu moet je wachten tot de safetycarlijn, die ongeveer bij de ingang van de pitstraat ligt.

Iessie siempel.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 16 mei 2010 @ 18:04:17 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81497011
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:02 schreef Sally het volgende:

[..]

Nee, eerder moest je wachten tot de start/finishlijn om weer te gaan racen (en inhalen), en nu moet je wachten tot de safetycarlijn, die ongeveer bij de ingang van de pitstraat ligt.

Iessie siempel.
Dat heeft niets te maken met mijn punt. Of Stiggie's punt.

Hij zegt dat naar zijn mening de safety car niet meer deployed is als zijn lampen uit zijn. Ik toon aan dat dat niet waar is. Daar gaat het om, wel blijven opletten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81497020
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:17 schreef Stiggie het volgende:
Een post op f1onboard ben ik het wel mee eens:
"The FIA messed up, the screen said "track clear" and "SC in this lap" instead of "Finish under SC" therefore the race wasn't finished under SC. They should've waved yellow flags BUT they waved green flags.
Green flag= racing, track clear. As the FIA said "SC in this Lap" the drivers were told by their team to try and overtake. Rosberg said he was told to be aggressive.
The FIA made a mistake and the pass is legal but I wouldn't be surprised/mad, if they didn't allow it."
Wat is dan de fout die de FIA zou hebben gemaakt dan?
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  zondag 16 mei 2010 @ 18:05:19 #129
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81497056
Leuke reactie op youtube:
quote:
Ross Brawn - Serious Business.

Imagine getting into a high-stakes poker with this guy, relentless, he wouldn't even leave you busfare home.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81497066
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met mijn punt. Of Stiggie's punt.

Hij zegt dat naar zijn mening de safety car niet meer deployed is als zijn lampen uit zijn. Ik toon aan dat dat niet waar is. Daar gaat het om, wel blijven opletten.
Ik interpreteerde het als "wanneer de safety car naar binnen gaat in DIE ronde, doet hij zijn oranje lichten uit. En pas als hij idd de pits in duikt, dan moet je wachten tot die-en-die lijn."
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 16 mei 2010 @ 18:07:32 #131
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81497131
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met mijn punt. Of Stiggie's punt.

Hij zegt dat naar zijn mening de safety car niet meer deployed is als zijn lampen uit zijn. Ik toon aan dat dat niet waar is. Daar gaat het om, wel blijven opletten.
Ik weet het ook niet zeker inderdaad. Maar het is de eerste keer dat dit gebeurt onder de nieuwe regels dus ik zat te denken. Oke het punt is: de safety car is deployed ja of nee. Waaraan kan je dat in eerste instantie zien? Waarschijnlijk aan de safety car zelf. Als hij volgens de regels deployed moet zijn, waarom zijn de lampen dan uit? Nog los van alle andere dingen zoals groene vlaggen en safety car in this lap.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  zondag 16 mei 2010 @ 18:08:57 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81497182
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:07 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet zeker inderdaad. Maar het is de eerste keer dat dit gebeurt onder de nieuwe regels dus ik zat te denken. Oke het punt is: de safety car is deployed ja of nee. Waaraan kan je dat in eerste instantie zien? Waarschijnlijk aan de safety car zelf. Als hij volgens de regels deployed moet zijn, waarom zijn de lampen dan uit? Nog los van alle andere dingen zoals groene vlaggen en safety car in this lap.
Zolang de Safety Car op de baan is, is deze "deployed" met of zonder lampen
  zondag 16 mei 2010 @ 18:09:49 #133
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81497219
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zolang de Safety Car op de baan is, is deze "deployed" met of zonder lampen
Klopt maar het moment dat hij dan naar binnen gaat is het volgens de regels dan inhalen op die streep...denk ik (in combi met de vlaggen en safety car in this lap)
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81497247
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:02 schreef Sally het volgende:

[..]

Nee, eerder moest je wachten tot de start/finishlijn om weer te gaan racen (en inhalen), en nu moet je wachten tot de safetycarlijn, die ongeveer bij de ingang van de pitstraat ligt.

Iessie siempel.
Klopt helemaal. Alleen dat is niet het discussiepunt. Het gaat er om of de safety car deployed was tot aan de finish of tot aan de SC-lijn. Want daar zijn de regel niet duidelijk over.
pi_81497288
Ok, gebeurt een ongeluk, safety car komt de baan op.

Vervolgens worden de wrakken van de baan afgehaald, de mededeling komt dat de safety car aan het einde van de ronden naar binnen gaat, de lampen van de safety car gaan uit, de track status wordt veranderd naar groen en vanaf de safety car lijn wordt met groene vlaggen gezwaaid.

Ik kan alleen maar concluderen dat we een normaal eind hebben van de safety car periode, en dat er dus vanaf de safety car lijn ingehaald mag worden.

Ik zou niet weten waarom er nog een safety car periode van kracht zou moeten zijn toen de race finishte.
pi_81497306
Race is NIET geeindigd onder safety car. Waren heel duidelijk groene vlaggen en dat kan nooit als safety car "deployed" is. Dat staat wel duidelijk in de reglementen. Kan nu wel zo zijn dat dit een fout was van de wedstrijdleiding maar dan kunnen Schumacher en Mercedes toch niets aan doen...
  zondag 16 mei 2010 @ 18:12:37 #137
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_81497317
Als ze de safetycar naar binnen hebben gehaald om de race mooi te beeindigen voor de finishfoto's is het een fout geweest van de wedstrijdleiding om de melding "Safety car in this lap" door te geven. Dit betekende dat er na de safetycarlijn weer geraced mocht worden. Dit hadden ze beter moeten communiceren met de teams.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:12:40 #138
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81497319
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:09 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Klopt maar het moment dat hij dan naar binnen gaat is het volgens de regels dan inhalen op die streep...denk ik (in combi met de vlaggen en safety car in this lap)
Ja, maar de cruciale vraag is nu of dat ook geldt als het de laatste ronde is. Waar dus die speciale regel lijkt te gelden. Daar is het echte probleem. We zullen het zien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 18:12:47 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81497325
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:09 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Klopt maar het moment dat hij dan naar binnen gaat is het volgens de regels dan inhalen op die streep...denk ik
Ja dat ben ik ook met je eens, alleen het was wel de laatste ronde en daar gaan we weer, ik vond het een mooie move van Schumacher, het feit dat we nu meer dan 2 uur verder zijn en er nog geen beslissing over is genomen betekent wel dat deze regel over SC in laatste ronde wat duidelijker moet.
pi_81497352
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:12 schreef Benny2 het volgende:
Race is NIET geeindigd onder safety car. Waren heel duidelijk groene vlaggen en dat kan nooit als safety car "deployed" is. Dat staat wel duidelijk in de reglementen. Kan nu wel zo zijn dat dit een fout was van de wedstrijdleiding maar dan kunnen Schumacher en Mercedes toch niets aan doen...
Idd, als je het filmpje terugkijkt op YouTube zie je de groene vlaggen, wat betekent dat de safety car van de baan is en er dus geraced kan worden. De vraag is alleen: vanaf waar? Is dat vanaf de eerste safety car lijn die bij de pitsingang ligt, of is dat vanaf de finish? En geldt dit dan ook voor de laatste ronde?
  zondag 16 mei 2010 @ 18:15:54 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81497447
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:12 schreef Benny2 het volgende:
Race is NIET geeindigd onder safety car. Waren heel duidelijk groene vlaggen en dat kan nooit als safety car "deployed" is. Dat staat wel duidelijk in de reglementen.
Kun je dat bewijzen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81497509
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:07 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet zeker inderdaad. Maar het is de eerste keer dat dit gebeurt onder de nieuwe regels dus ik zat te denken. Oke het punt is: de safety car is deployed ja of nee. Waaraan kan je dat in eerste instantie zien? Waarschijnlijk aan de safety car zelf. Als hij volgens de regels deployed moet zijn, waarom zijn de lampen dan uit? Nog los van alle andere dingen zoals groene vlaggen en safety car in this lap.
Ik ben het helemaal met je eens Stiggie. Alleen het kan wel eens zo zijn dat de FIA het zo bedoeld heeft dat als de laatste ronde wordt ingegaan met de safety car, de race ook onder de safety car finished. Of die nou wel of niet naar binnen gaat en of de lampen nou aan of uit zijn. In dat geval is het dus een fout van de FIA. Want dan hadden ze de baan niet vrij moeten geven niet met die groene vlaggen gaan zwaaien.
pi_81497517
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, maar de cruciale vraag is nu of dat ook geldt als het de laatste ronde is. Waar dus die speciale regel lijkt te gelden. Daar is het echte probleem. We zullen het zien.
Wel als er groene vlaggen gezwaaid worden. Als ze hier Schumacher bestraffen is het om hun eigen fout te verdoezelen bij de wedstrijdleiding.
pi_81497556
quote:
Alonso convinced of Schumacher penalty

Fernando Alonso is convinced Michael Schumacher will be penalised for his overtaking move on the final lap of the Monaco Grand Prix.

The FIA is currently investigating the incident after Schumacher passed Alonso on the final corner to take sixth place away from the Spaniard.

Alonso said his team had made it clear overtaking was not allowed because of the safety car situation and is expecting Schumacher to be penalised.

"The race was very good and in the end I still have a good feeling. The team told me we couldn't overtake so when I saw Michael... That's a lot better, as they will penalise him, so we will end up winning anyway," Alonso told Spanish reporters after the race.

Alonso said he asked the team repeatedly about overtaking, as he was willing to pass Lewis Hamilton for fifth, and had been told that it was strictly forbidden.
pi_81497791
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kun je dat bewijzen?
Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Want als dat het geval is, is het einde discussie en kunnen ze met een beslissing komen. In het voordeel van Schumi dus.
pi_81497864
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kun je dat bewijzen?
FIA.com Daar staat bij de "rules" dat safety car "deployed" altijd samengaat met gele vlaggen. Je moet wel een beetje geduld hebben om op de site te geraken, er zijn precies veel geinteresseerden voor tmoment...
  zondag 16 mei 2010 @ 18:27:26 #147
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81498008
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:24 schreef Benny2 het volgende:

[..]

FIA.com Daar staat bij de "rules" dat safety car "deployed" altijd samengaat met gele vlaggen. Je moet wel een beetje geduld hebben om op de site te geraken, er zijn precies veel geinteresseerden voor tmoment...
Dat zegt nog niets. Kun je een directe quote uit het regelement geven waarin staat dat je altijd mag inhalen als er een groene vlag wordt gezwaaid?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81498087
Nogmaals, geef nou eens een reden om aan te nemen dat de safety car periode nog van kracht was?
quote:
40.11 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors (CHECK!) and the car's orange lights will be extinguished (CHECK!) This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line. (CHECK!)
En dan is daarboven op de trackstatus ook gewoon veranderd van Yellow SC naar Green.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:32:36 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81498260
U40.11U When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors and the car's orange lights will be extinguished This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.
U40.12U Each lap completed while the safety car is deployed will be counted as a race lap.
U40.13U If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:34:10 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81498328
Jamesallenonf1

#f1 FIA stewards have decided that Schumacher's pass is illegal and add 20 seconds to his time.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:35:19 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81498391
#f1 OFFICIAL - Schumacher gets no points for Monaco GP. Alonso is only 3 points behind Webber and Vettel now in championship
pi_81498408
Schumacher is handed a 20-second penalty in lieu of a drive-through for his last lap move on Schumacher
pi_81498452
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:35 schreef Trystar het volgende:
Schumacher is handed a 20-second penalty in lieu of a drive-through for his last lap move on Schumacher Alonso
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_81498513
onterecht imo. maja.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:38:35 #155
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_81498547
Regel 1 in het FIA regelboek:

In any case in which the rules are not clear beyond the obvious, a decision will be taken in favor of Ferrari.
pi_81498550
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:37 schreef Joene het volgende:
onterecht imo. maja.
Imo hadden ze alleen plaats 6 en 7 hoeven omdraaien, dit is wel nogal overdreven ja..
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:38 schreef OEM het volgende:
Regel 1 in het FIA regelboek:

In any case in which the rules are not clear beyond the obvious, a decision will be taken in favor of Ferrari.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  zondag 16 mei 2010 @ 18:38:52 #157
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81498562
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  zondag 16 mei 2010 @ 18:39:00 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81498565
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:29 schreef roelofjan het volgende:
Nogmaals, geef nou eens een reden om aan te nemen dat de safety car periode nog van kracht was?
[..]
Daar staat dus ook gewoon dat die groene vlaggen altijd gezwaaid worden in de laatste bocht. Dat argument kan dus van tafel.

En nogmaals, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat de SC áltijd naar binnen gaat in de laatste ronde. Dus we weten voorlopig niet of de SC ook echt opgeheven was of dat ze het zo gedaan hebben om aan de eerder genoemde regel voor de laatste ronde te voldoen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 18:40:05 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81498616
Beetje flauw om Schumacher te straffen, ze hadden gewoon de plekken moeten handhaven zoals bepaald achter de Safety Car, kleine wraak van Hill?
pi_81498660
Ben heel benieuwd naar de precieze uitleg van de stewarts, en of Brawn in beroep gaat.

Ik vind dat Brawn zeker een punt heeft.
pi_81498674
Volgens brawn was er dit jaar een nieuwe regel; Wanneer de safetycar naar binnen komt is die lijn de lijn van waar er geraced mag worden en dus niet zoals voorheen de finishlijn.

Ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen, ik vond het een verschrikkelijk mooie en verdiende actie. Alonso heeft in het verleden heel wat minder prettige acties laten zien, dit daarentegen was een erg mooie van schumacher. Deed me denken an een aantal jaar geleden waarin trulli in de laatste ronde werd gepasseerd.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zondag 16 mei 2010 @ 18:42:23 #162
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81498721
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:

Ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen, ik vond het een verschrikkelijk mooie en verdiende actie. Alonso heeft in het verleden heel wat minder prettige acties laten zien, dit daarentegen was een erg mooie van schumacher. Deed me denken an een aantal jaar geleden waarin trulli in de laatste ronde werd gepasseerd.
Zeker een mooie actie van Schumacher, dat mag niet vergeten worden. Hij was gewoon scherp.

Dit was niet Schumacher's schuld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81498782
Ach voor de schumi hater damon hill was dit een mooie kans laat ik het maar zo zeggen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_81498783
Sebastien Buemi scoot z'n eerste punt dit seizoen.

Mu.v. van de nieuwe teams hebben alleen de coureurs van Sauber nog geen punten gescoord volgens mij...
pi_81498870
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:43 schreef roelofjan het volgende:
Sebastien Buemi scoot z'n eerste punt dit seizoen.

Mu.v. van de nieuwe teams hebben alleen de coureurs van Sauber nog geen punten gescoord volgens mij...
De coureurs van Sauber halen dan ook zelden het einde van de race.
pi_81498916
Ik vind het ook ZEER onterecht. De FIA heeft de veelbesproken regel 40.13 te onduidelijk geformuleerd, waardoor deze om verschillende manieren te interpreteren is. Een regel hoort juist duidelijkheid te geven. Het is gewoon een fout van de FIA. Ten eerste hebben ze de regels dus niet duidelijk geformuleerd. En ten tweede hadden ze nooit de baan vrij moeten geven d.m.v. de groene vlaggen. Ze willen dit dus niet toegeven en dan zul je zien dat de regel straks wel aangepast wordt.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:47:17 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81498955
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:46 schreef Hoss het volgende:En ten tweede hadden ze nooit de baan vrij moeten geven d.m.v. de groene vlaggen.
Nee hoor, dat klopt gewoon. De SC gaat naar binnen dus zwaaien ze met de groene vlag in de laatste bocht zoals in de regels staat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 18:47:31 #168
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_81498965
Belachelijke beslissing. Een inhaalactie onder groen afstraffen... Alsof ze te bang zijn voor leuke momenten.
Géén kloon van tvlxd!
pi_81499039
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:42 schreef Fir3fly het volgende:
Dit was niet Schumacher's schuld.
Daarom begrijp ik de straf ook niet. Had hem vanwege de onduidelijkheid van de regels dan teruggezet naar zijn oude (zevende) plek.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:49:03 #170
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_81499058
Als er een regel is aangepast dat je eerder mag inhalen dan is het briljant van schumacher! Mocht dat niet hčt geval zijn dan is de straf terecht!

Ik neem aan dat de FIA en de stewards wel zouden weten of het mag!
In ieder geval mocht het in alle voorgaande jaren niet en zag je het ook niet gebeuren in voorgaande safetycar situaties!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 16 mei 2010 @ 18:49:03 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499059
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:47 schreef Montov het volgende:
Belachelijke beslissing. Een inhaalactie onder groen afstraffen...
Wederom, lees de regels duidelijker.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81499116
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:46 schreef Hoss het volgende:
Ik vind het ook ZEER onterecht. De FIA heeft de veelbesproken regel 40.13 te onduidelijk geformuleerd, waardoor deze om verschillende manieren te interpreteren is. Een regel hoort juist duidelijkheid te geven. Het is gewoon een fout van de FIA. Ten eerste hebben ze de regels dus niet duidelijk geformuleerd. En ten tweede hadden ze nooit de baan vrij moeten geven d.m.v. de groene vlaggen. Ze willen dit dus niet toegeven en dan zul je zien dat de regel straks wel aangepast wordt.

If the race ends whilst the safety car is deployed....

Dit mogen ze dus wel eens wat anders formuleren ja.

Blijkbaar was in dit geval de safety car dus nog wel deployed, een gedachtengang ik absoluut niet kan volgen.
pi_81499135
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor, dat klopt gewoon. De SC gaat naar binnen dus zwaaien ze met de groene vlag in de laatste bocht zoals in de regels staat.
Ja, maar als de race onder SC eindigt dan geven ze dat toch apart aan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81499161
Wat een bullshit zeg.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:51:04 #175
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499162
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar als de race onder SC eindigt dan geven ze dat toch apart aan?
Waarom? Dat staat blijkbaar niet in de regels.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81499171
Najah hopelijk vecht brawn het aan maar ik betwijfel het.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_81499178
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor, dat klopt gewoon. De SC gaat naar binnen dus zwaaien ze met de groene vlag in de laatste bocht zoals in de regels staat.
Klopt dat las ik net ook. Maar dat maakt het alleen maar verwarrender. Feit blijft dat de FIA gewoon heeft lopen knoeien en daar is Schumacher de dupe van geworden.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:51:36 #178
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_81499185
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wederom, lees de regels duidelijker.
Gelezen, en de beslissing van de FIA is onterecht. De SC werd binnengehaald, dus eindigde de race niet geneutraliseerd.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 16 mei 2010 @ 18:51:55 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499204
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:50 schreef roelofjan het volgende:

[..]

If the race ends whilst the safety car is deployed....

Dit mogen ze dus wel eens wat anders formuleren ja.

Blijkbaar was in dit geval de safety car dus nog wel deployed, een gedachtengang ik absoluut niet kan volgen.
Waarom niet? Mij lijkt het duidelijk. De race zou onder de SC finishen maar per de regelgeving ging hij toch naar binnen. En ze hebben dat net zo uitgevoerd als het normale einde van een SC periode. Zo simpel is het.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81499263
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wederom, lees maak de regels duidelijker.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:54:14 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499321
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:51 schreef Montov het volgende:

[..]

Gelezen, en de beslissing van de FIA is onterecht. De SC werd binnengehaald, dus eindigde de race niet geneutraliseerd.
Maar de SC werd binnengehaald in de laatste ronde, de enige mogelijkheid. Dus ja, for all intents en purposes, de race eindigde wel geneutraliseerd. Simpelweg omdat het niet anders kon. De SC reed voor het veld in de laatste ronde, volgens de regelgeving is de enige mogelijkheid dat hij naar binnen gaat aan het einde van die laatste ronde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81499398
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:38 schreef OEM het volgende:
Regel 1 in het FIA regelboek:

In any case in which the rules are not clear beyond the obvious, a decision will be taken in favor of Ferrari.
Weet Ross Brawn ook eens hoe dat voelt.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:58:20 #183
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_81499512
Je kan het ook zo lezen:

Safetycar in this lap... Dus this lap.
Tot aan de volgende ronde is het dus een safetycar lap.
De eerste volgende (in dit geval dan 79/78) is dus geen lap behind THE safetycar meer...

Op start finish is pas de volgende ronde
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 16 mei 2010 @ 18:59:33 #184
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_81499575
laat maar
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_81499673
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom niet? Mij lijkt het duidelijk. De race zou onder de SC finishen maar per de regelgeving ging hij toch naar binnen. En ze hebben dat net zo uitgevoerd als het normale einde van een SC periode. Zo simpel is het.
Als de safety car in de laatste lap naar binnen gaat, zegt dat niets over of de safety car daarna nog 'deployed' is of niet. De regels zeggen daar helemaal niets over. Zo simpel is het.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:02:35 #186
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_81499718
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:40 schreef Tarado het volgende:
Beetje flauw om Schumacher te straffen, ze hadden gewoon de plekken moeten handhaven zoals bepaald achter de Safety Car, kleine wraak van Hill?
nee. Voor zo'n inhaal manouvre wordt onder normale omstandigheden ook een drive trough gegeven. Als deze niet meer uitgedeelt kan worden omdat de duur van de race er te kort voor is, wordt er een tijdstraf van 20 seconden geven.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 16 mei 2010 @ 19:03:20 #187
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499746
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:01 schreef Hoss het volgende:

[..]

Als de safety car in de laatste lap naar binnen gaat, zegt dat niets over of de safety car daarna nog 'deployed' is of niet. De regels zeggen daar helemaal niets over. Zo simpel is het.
Zoals nils7 al zegt, het is nog dezelfde ronde. De ronde achter de safety car eindigt pas bij de finishlijn. Zo blijkt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81499783
Ik hoop dat Brawn in beroep gaat, of kan dat niet? De duidelijkheid van de regel laat duidelijk te wensen over, als zelfs meesterstrateeg Brawn een andere interpretatie er op nahoudt.
pi_81499795
Ze hadden geen melding moeten doen (safety car in this lap).
Ze hadden de lichten niet moeten doven.
Ze hadden de trackstatus niet naar groen moeten veranderen.

Als dan de safety car naar binnen was gekomen dan was het ontzettend duidelijk dan 40.13 van toepassing was en dan had er ook niemand ingehaald.

ik vind het echt ontzettend dom hoe dit gegaan is.
pi_81499824
Goed voor mijn manager. Ik wist dat ik die smerige duitser niet had moeten nemen in mijn team. Schumacher ver buiten de punten, kovalainen uitgevallen, lotus uitgevallen en hrt uitgevallen
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zondag 16 mei 2010 @ 19:05:58 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81499868
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:04 schreef roelofjan het volgende:
Ze hadden geen melding moeten doen (safety car in this lap).
Ze hadden de lichten niet moeten doven.
Ze hadden de trackstatus niet naar groen moeten veranderen.
Waarom niet? Ze hebben gewoon de regels gevolgd voor het einde van de SC procedure, zoals altijd. De SC zou binnen komen, dus waarom zouden ze dat niet moeten melden?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81500115
Jammer van schumi, maar toch leuk geprobeerd. Aangezien er zoveel onduidelijkheid is vind ik de straf wel zwaar overdreven, had dan gewoon de plek teruggegeven.

De acties van massa gister kon ook gewoon door de beugel.

Overigens hoop ik dat de bandeleverancier van 2011 ''slechtere'' banden gaat leveren zodat je niet meer de hele race op 1set uit kunt rijden. Nu is de race vaak na de 1e helft al beslist.
pi_81500136
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:58 schreef nils7 het volgende:
Je kan het ook zo lezen:

Safetycar in this lap... Dus this lap.
Tot aan de volgende ronde is het dus een safetycar lap.
De eerste volgende (in dit geval dan 79/78) is dus geen lap behind THE safetycar meer...

Op start finish is pas de volgende ronde
Ik had ook wel verwacht dat de regel zo bedoeld was, maar de regels zijn gewoon niet duidelijk genoeg. Regels moeten gewoon overduidelijk opgesteld worden, zodat het niet op meerdere manieren gelezen kan worden. Dan ontstaat er ook geen discussie. Wat de FIA nu doet is Schumacher bestraffen voor een fout die mede veroorzaakt is door de FIA zelf.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:14:15 #194
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81500236
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:12 schreef Hoss het volgende:

[..]

Ik had ook wel verwacht dat de regel zo bedoeld was, maar de regels zijn gewoon niet duidelijk genoeg. Regels moeten gewoon overduidelijk opgesteld worden, zodat het niet op meerdere manieren gelezen kan worden. Dan ontstaat er ook geen discussie. Wat de FIA nu doet is Schumacher bestraffen voor een fout die mede veroorzaakt is door de FIA zelf.
Nou de onduidelijkheid valt uiteindelijk wel mee. Met gezond verstand kom je al een heel eind. Maar zoals altijd is er ruimte voor interpretatie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81500275
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:12 schreef Hoss het volgende:

[..]

Ik had ook wel verwacht dat de regel zo bedoeld was, maar de regels zijn gewoon niet duidelijk genoeg. Regels moeten gewoon overduidelijk opgesteld worden, zodat het niet op meerdere manieren gelezen kan worden. Dan ontstaat er ook geen discussie. Wat de FIA nu doet is Schumacher bestraffen voor een fout die mede veroorzaakt is door de FIA zelf.
Moeten ze dan niet alle coureurs straffen die het gas intrapten? Dat mag toch ook niet onder geel?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:16:07 #196
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81500311
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Moeten ze dan niet alle coureurs straffen die het gas intrapten? Dat mag toch ook niet onder geel?
.

Sarcasme is leuk maar je kunt ook te ver gaan. Nuance, leer het.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81500342
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou de onduidelijkheid valt uiteindelijk wel mee. Met gezond verstand kom je al een heel eind. Maar zoals altijd is er ruimte voor interpretatie.
Ja want Ross Brawn heeft vast geen gezond verstand........

Regels mogen nooit voor meerdere manieren interpreteerbaar zijn, heel simpel.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:17:30 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81500377
#f1 OFFICIAL - Mercedes' has decided to appeal the FIA stewards' decision to penalise Schumacher
pi_81500384
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:11 schreef M.Melandri het volgende:
Overigens hoop ik dat de bandeleverancier van 2011 ''slechtere'' banden gaat leveren zodat je niet meer de hele race op 1set uit kunt rijden.
Eens.

Of het je moet echt net de race uit kunnen rijden op een setje, als je voorzichtig rijdt..

En dan wel zodanig dat het een moeilijke keuze wordt... rij ik de race 'langzaam' uit op m'n oude banden, of gooi ik er nieuwe onder en ben ik veel sneller.
pi_81500408
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:17 schreef Tarado het volgende:
#f1 OFFICIAL - Mercedes' has decided to appeal the FIA stewards' decision to penalise Schumacher
En terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')