Bedoelt ze niet "suf"quote:Op maandag 10 mei 2010 11:17 schreef LadyBlack het volgende:
Hoi ben ik weer
Heb bij de DA een hoestdrankje gekocht waar ik volgens het meisje achter de balie 'zuf' van kon worden![]()
Nu hopen dat het werkt
Ik vind hem best goed!quote:Op maandag 10 mei 2010 11:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Altijd weer een paniekmomentje, die onverwachte LaPo. Om dan ook nog een goede TT te verwachten gaat te ver.
Ga je naar Italië? Tof! Je kunt daar zooooooo lekker eten.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oei, weersverwachting voor eind van de week in Rome: regenJa heu ik laat me dat Italiaanse ijs niet door de neus boren hoor!
![]()
![]()
[..]
Ik vind hem best goed!
Ohhh zo lekker dat je naar Rome gaat!!quote:Op maandag 10 mei 2010 11:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oei, weersverwachting voor eind van de week in Rome: regenJa heu ik laat me dat Italiaanse ijs niet door de neus boren hoor!
![]()
![]()
[..]
Ik vind hem best goed!
He, maar het was toch een studie-excursie? Of is het maar zo'n klein groepje?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
Nachtwacht: jaaaa!![]()
Milady: ja ik heb er érg zin in!Donderdag gaan we overleggen met zn vieren waar we allemaal heen willen - ik heb sowieso al een rijtje tips verzameld van de slankies
Iig veeeeel sightseeing he! Colosseum, Spaanse Trappen, Trevi Fontein, Vaticaanstad... Vrijdag vroeg in de avond vliegen we!
Nein dat was Ewelina, die gaat op excursie! Ik ga met vriendje, zuslief en een vriend! *opent Rome-tips document* Ah Trastevere stond erop! Die had Phaidra ook genoemd! De Santa Maria Sopra Minerva niet, dus die zet ik erbij!quote:Op maandag 10 mei 2010 11:59 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
He, maar het was toch een studie-excursie? Of is het maar zo'n klein groepje?
Ik heb ook nog een tip voor je: Trastevere, leuk wijkje aan de overkant van de Tiber![]()
Enneh, ik ben natuurlijk fan van kerken enzo, en ik vond de Santa Maria Sopra Minerva erg mooigotisch ipv barok (want bijna alles in Rome is barok).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Oh wat leuk!!quote:Op maandag 10 mei 2010 12:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nein dat was Ewelina, die gaat op excursie! Ik ga met vriendje, zuslief en een vriend! *opent Rome-tips document* Ah Trastevere stond erop! Die had Phaidra ook genoemd! De Santa Maria Sopra Minerva niet, dus die zet ik erbij!![]()
*voorpret*
Nee, ga zo beginnen!quote:
Ik zou tekenen voor regen, zeker als je van plan bent om veel dingen te gaan bekijken. Toen wij daar waren, was het zo verschrikkelijk heet dat het echt niet leuk meer was. En toen bleek de camping ook nog eens niet in de stad Rome te liggen maar in de provincie Rome (quote:Op maandag 10 mei 2010 12:06 schreef Phaidra het volgende:
Heerlijk, Rome. Maar wel jammer van de weersvoorspellingen... Ik duim voor je dat het meevalt
!
quote:Op maandag 10 mei 2010 12:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
En check de loopafstanden vanaf ons hotel
Oh, dat is echt super! Ik heb ook zoveel gelopen in Rome en dan proef je echt de sfeer van de stadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op maandag 10 mei 2010 13:26 schreef kwakz0r het volgende:
omg, kom er net achter dat een irritante nerd van de middelbare school (die zichzelf overigens toen al heel cool vond en zeer zelfverzekerd was, maar desondanks niet minder stom) tegenwoordig zichzelf verhuurt als flirtdeskundige en trainer... en op bnn is geweest als lichaamstaal expert... maar ik vind m nog steeds irritant
Ja!quote:Op maandag 10 mei 2010 13:20 schreef kwakz0r het volgende:
@dad: contract voor n huisje? (ik heb denk ik even wat gemist toen ik weg was)
Aww! Maar das nog steeds best rap, DaDtje!quote:Op maandag 10 mei 2010 13:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Contract ondertekenen is verschoven naar volgende week dinsdag..
waar is je groente mariatjequote:Op maandag 10 mei 2010 13:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Aww! Maar das nog steeds best rap, DaDtje!![]()
Planningslijstje![]()
O: volkorenbroodtosti
L: tijgerbol met overgebleven Kayotic kipsalade![]()
T: Euhbeker melk.
T: boterham met nutella?
D: restje Chinees (gisteren niet gedaan)
S: fitness
S: Zumba
S: misschien, als de muziek klaar is, meedoen met demo oefenen (ik ben er dan weliswaar niet zaterdag, maar ik vind het wel leuk om te zien hoe zoiets gaat zijn!)
T: ?
in mn kipsalade en in mn tjap tjoy!quote:Op maandag 10 mei 2010 13:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
waar is je groente mariatje![]()
nynke, mooi geworden?
Ow herkenbaar. Allerlei doemscenario's en de heer in kwestie is dan stomverbaasd als jij hem bijna helemaal in paniek eindelijk aan de lijn krijgtquote:Op maandag 10 mei 2010 13:46 schreef AKnynke het volgende:
Oh, en ik kan het vriendje niet bereiken. Die was gisteravond teon ik op bed ging nog aan het werk, en moest ook nog naar de uni om wat uit te printen, midden in de nacht. Ik zou hem vanmorgen bellen om wakker te maken, maar hij neemt niet op en reageert niet op emails en nu ben ik allerlei enge dingen aan het bedenken. Terwijl hij waarschijnlijk gewoon al naar het werk was ofzo..
Vind het reizen vervelender. Vooral al dat gedoe op vliegvelden altijd. En daarna nog gemiddeld 2,5 uur in zo'n kut vliegtuig van Ryanair zitten.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Inpakken vind ik echt het vreselijkste onderdeel van de vakantie. En we gaan op doorreis, dus ik mag het nog heel vaak doen.
Ik heb vliegangst, maar door die aswolk ben ik straks toch blij als we hopelijk wel kunnen vertrekken.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:49 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Vind het reizen vervelender. Vooral al dat gedoe op vliegvelden altijd. En daarna nog gemiddeld 2,5 uur in zo'n kut vliegtuig van Ryanair zitten.
Ja, hij is alweer terecht. Was inderdaad al aan het werk, nadat hij tot 4 uur vannacht door had gewerkt.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ow herkenbaar. Allerlei doemscenario's en de heer in kwestie is dan stomverbaasd als jij hem bijna helemaal in paniek eindelijk aan de lijn krijgt.
Dus: don't worry, alles is vast prima in orde
Overstappen is simpel: je verlaat het eerste vliegtuig, kijkt op de bordjes bij welke gate het tweede vliegtuig vertrekt en gaat naar die gate. Je bagage gaat automatisch naar het goede vliegtuig, als het goed is!quote:Op maandag 10 mei 2010 13:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb vliegangst, maar door die aswolk ben ik straks toch blij als we hopelijk wel kunnen vertrekken.
En het gedoe op luchthavens duurt nou meestal ook weer niet zo lang gelukkig. Ik zie wel op tegen het overstappen in Madrid, ik heb nog nooit over hoeven stappen en heb eigenlijk géén idee hoe dat in z'n werk gaat.
Online inchecken lukt hier alleen helaas niet. Iberia snapt het niet meer. Zij voeren de vlucht uit voor LAN (de Peruaanse maatschappij). LAN herkent ons wel, maar Iberia niet. Reisorganisatie gebeld, in de computer staat alles goed, dus dan maar aan de balie inchecken. Het is niet anders.
En je krijgt een soort overstappas dan ofzo?quote:Op maandag 10 mei 2010 13:54 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Overstappen is simpel: je verlaat het eerste vliegtuig, kijkt op de bordjes bij welke gate het tweede vliegtuig vertrekt en gaat naar die gate. Je bagage gaat automatisch naar het goede vliegtuig, als het goed is!
quote:Op maandag 10 mei 2010 13:57 schreef AKnynke het volgende:
Aan de voorkant ziet het er strak uit in ieder geval!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de achterkant is het korter..Maar om in de bieb foto's van de achterkant te gaan maken gaat me toch echt wat te ver!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Toen ik moest overstappen kwamen we gewoon binnen in een hal, daar moesten we wachten en vervolgens vertrokken we uit diezelfde hal weer het nieuwe vliegtuig in. Niks opzoeken en ook geen overstappas.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En je krijgt een soort overstappas dan ofzo?
Je krijgt twee boardingcards, meestal. En vaak staan er bordjes voor welke kant je op gaat. Als je op schiphol aankomt is het ook zo: je kunt naar de bagage, maar als je overstapt dan kom je weer bij de gates uit..quote:Op maandag 10 mei 2010 13:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En je krijgt een soort overstappas dan ofzo?
quote:Op maandag 10 mei 2010 13:57 schreef AKnynke het volgende:Netjes! En achterkant korter is tof!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de achterkant is het korter..Maar om in de bieb foto's van de achterkant te gaan maken gaat me toch echt wat te ver!
Je ziet er fris uit, mademoiselle
Madrid Barajas heeft 3 vrij grote terminals die ook nog eens een endje uit elkaar liggen. Daar reken ik dus niet op, op die luxequote:Op maandag 10 mei 2010 14:00 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Toen ik moest overstappen kwamen we gewoon binnen in een hal, daar moesten we wachten en vervolgens vertrokken we uit diezelfde hal weer het nieuwe vliegtuig in. Niks opzoeken en ook geen overstappas.
Thnx voor de infoquote:Op maandag 10 mei 2010 14:00 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Je krijgt twee boardingcards, meestal. En vaak staan er bordjes voor welke kant je op gaat. Als je op schiphol aankomt is het ook zo: je kunt naar de bagage, maar als je overstapt dan kom je weer bij de gates uit..
Ja, mijn overstap avontuur bevond zich ook gewoon op Nederlands grondgebied.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Madrid Barajas heeft 3 vrij grote terminals die ook nog eens een endje uit elkaar liggen. Daar reken ik dus niet op, op die luxe.
quote:Op maandag 10 mei 2010 13:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Aan de voorkant ziet het er strak uit in ieder geval!
Thanks!quote:Op maandag 10 mei 2010 14:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Netjes! En achterkant korter is tof!
Je ziet er fris uit, mademoiselle
Ik troost mij maar met de gedachte dat ook complete halve zolen het moeten kunnen, dus dat het vast wel goed gaat komenquote:Op maandag 10 mei 2010 14:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vond het overstappen ook doodeng toen we naar New York gingen, maar het wees zich allemaal vanzelf hoor XM!
Toen ik in april in de dierentuin was waren er vogeltjes bezig om uit hun ei te komen. Was lief.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:14 schreef Chicolate het volgende:
Ik reed naar huis en er was een nest met zwanen en eieren. Zo even terug om een foto te maken.
(slechte tvp)
vies zijn die he!quote:Op maandag 10 mei 2010 14:33 schreef -marz- het volgende:
Ziet er leuk uit Nynke!
Lijstje gisteren
O: 2 boterhammen pindakaas
L: 1 boterham pindakaas
T: thee met 2 koeken
T: 2 Milka bonbons
T: 2 glaasjes rosé
T: chips en toastjes met brie
D: asperges met zalm
T: Magnum Gold
T: 0,5l bier
S: uurtje wandelen met de mama en 's morgens uurtje poetsen![]()
Ja had wel wat minder gekund...
Vandaag:
O: 2 boterhammen pindakaas
L: bruin pistoletje gezond
T: automatencappuccino (misselijk van geworden)
T: als het weer beter gaat boterhammen pindakaas en/of filet americain
D: geen idee, vriendje kookt
Heb je er al eentje uitgezocht?quote:Op maandag 10 mei 2010 14:36 schreef shinydiscoball het volgende:
Leuk Nynke!
En de sportschule is idd een prachtige plek om te werken. Damn wat een uitzicht
Die komen vanavond op m'n bord waarschijnlijk, al zal het niet heel veel verder komen dan champignons en tomaten agz er niet veel meer in huis is.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:34 schreef Perruche het volgende:
[..]
vies zijn die he!
veel brood, waar zijn je groenten
van internet:quote:Op maandag 10 mei 2010 15:07 schreef heaven7 het volgende:
Hallo weer eens,
Ff korte vraag, weet iemand of er in de kip grilworst van de Aldi veel kcal zitten? Kip is mager zou je zeggen maar ik weet het niet.. het staat er helaas niet op.
Kipseperatorvleesquote:Op maandag 10 mei 2010 15:16 schreef heaven7 het volgende:
Ah thanks! Die had ik niet gevonden via google.
Maakt het niet uit van welk soort vlees het gemaakt is dan? Kip is magerder dan varkensvlees toch?
hehe ik wilde net zeggen: die grillworst maken ze natuurlijk niet van filetquote:
eerste hit op google: http://forum.dutchbodybui(...)ip-grillworst-30561/quote:Op maandag 10 mei 2010 15:20 schreef heaven7 het volgende:
Ja hallo, ik vroeg gewoon naar de voedingswaarde, dankuuu
Ja hoi, je vraag wordt beantwoord en jij reageert gepikeerd?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:27 schreef heaven7 het volgende:
Nee niet meer, vroeger was het hier een stuk aangenamer.
quote:Op maandag 10 mei 2010 15:27 schreef heaven7 het volgende:
Nee hoor, ik bedankte degene die normaal antwoord gaf direct en dan is het toch klaarquote:Op maandag 10 mei 2010 15:28 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja hoi, je vraag wordt beantwoord en jij reageert gepikeerd?
Ja, want dat was ook heel persoonlijk bedoeld.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:32 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik bedankte degene die normaal antwoord gaf direct en dan is het toch klaarIk hoef geen commentaar over wat er precies voor gore dingen inzitten en of ik dat wel zou willen eten als ik het zou weten. Vroeg me gewoon af of jullie het wisten omdat het niet op de verpakking staat.
Maar waarom word je daar zo boos om? Zo'n rare opmerking is het toch niet? En we mogen toch best verder praten over grillworst? Ondanks dat jouw vraag verder beantwoord was? Zo gaat dat vaak in een gesprek.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:32 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik bedankte degene die normaal antwoord gaf direct en dan is het toch klaarIk hoef geen commentaar over wat er precies voor gore dingen inzitten en of ik dat wel zou willen eten als ik het zou weten. Vroeg me slechts af of jullie het wisten omdat het niet op de verpakking staat.
Wat?quote:
Je bedoelt voor jij kwam posten?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:27 schreef heaven7 het volgende:
En heb te weinig doorzettingsvermogen om mezelf te pushen.quote:
dan had je grillworst in het kwadraatquote:Op maandag 10 mei 2010 15:54 schreef Tinkepink het volgende:
Grillworst is heel erg lekker op een zuurkoolschotel. En dan onder de grill
Er werkt een leuke fitness-instructeur die wel van flirten houdt en ik zag nog wel wat meer leuks voorbij komen. Leuke is dat je gelijk weet hoe iemand heet, waar die woont en wat zijn sterrenbeeld isquote:
seperatorvlees is wel eens behandeld bij de Keuringsdienst van waarde. Dat zijn de kipresten die op het karkas achterblijven als de kipfilet en poten etc verwijderd zijn. Dat wordt verzameld en verwerkt in produktenquote:Op maandag 10 mei 2010 15:58 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb van de week geleerd dat separatievlees eigenlijk vleesdeeg is. (was dat hier?)
Als je iets zelf wilt maken kan je ook agar-agar gebruiken... ik vind gelatine ook een beetje naarquote:Op maandag 10 mei 2010 16:18 schreef P.F het volgende:
Oh en ik vind het vervelend dat er in kaas/kwark/yoghurt/taart/snoep gelatine/wei/stremsel zit.
Niet in alles, wel in veel..
Dat eet je dan ook allemaal niet? Mijn zusje is ook vegetarisch, maar die eet gelukkig nog wel kaas, zuivel en eieren (alhoewel ze dat laatste ook minimaal eet). Vroeger was ze ook strenger, maar toen het eerder regelmaat dan uitzondering werd dat ze flauwviel gelukkig niet meer. Echt eng om te zien was datquote:Op maandag 10 mei 2010 16:18 schreef P.F het volgende:
Oh en ik vind het vervelend dat er in kaas/kwark/yoghurt/taart/snoep gelatine/wei/stremsel zit.
Wordt tot gort gekookt en vermalen, zodat kleine botrestjes niet te proeven zijn. Goed voor je calcium.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
seperatorvlees is wel eens behandeld bij de Keuringsdienst van waarde. Dat zijn de kipresten die op het karkas achterblijven als de kipfilet en poten etc verwijderd zijn. Dat wordt verzameld en verwerkt in produkten
Niks mis mee
In yoghurt niet hoor! dat is melk met melkzuurbacteriën, verder niets. En kaas kun je ook in een vegetarische variant kopen, verkopen ze in de AH volgens mij. En gelatine in snoepjes is idd naarquote:Op maandag 10 mei 2010 16:18 schreef P.F het volgende:
Ja dat is wel een goede! Ik heb hier een boek waar stap voor stap staat hoe je zelf gelatine maaktquote:Op maandag 10 mei 2010 16:19 schreef Perruche het volgende:
[..]
Als je iets zelf wilt maken kan je ook agar-agar gebruiken... ik vind gelatine ook een beetje naar
uit botten..??quote:Op maandag 10 mei 2010 16:24 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja dat is wel een goede! Ik heb hier een boek waar stap voor stap staat hoe je zelf gelatine maakt(met plaatjes)
Ja en?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:23 schreef loveli het volgende:
Wordt tot gort gekookt en vermalen, zodat kleine botrestjes niet te proeven zijn. Goed voor je calcium.
In die meloen/honing yoghurt die vorige week in de bonus was zit gelatine..quote:Op maandag 10 mei 2010 16:23 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
In yoghurt niet hoor! dat is melk met melkzuurbacteriën, verder niets. En kaas kun je ook in een vegetarische variant kopen, verkopen ze in de AH volgens mij. En gelatine in snoepjes is idd naar(al zul je daar vast ook een vegetarische variant voor hebben)
Nou, er wordt steeds meer milase stremsel gebruikt ipv lebstremsel... lebstremsel worden in veel grote kaasfabrieken niet meer gebruikt.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:18 schreef P.F het volgende:
Ja! Maar er staan ook hele lekkere toetjes in en bonbons dus ik vond het verder wel een prima boek!quote:
Lijst met vegetarische kazenquote:Op maandag 10 mei 2010 16:30 schreef P.F het volgende:
Heb al wel 2-3 soort vegetarische kaas bij de AH gezien, maar dat is dan alleen Nederlandse kaas..
Dank je!quote:Op maandag 10 mei 2010 16:33 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Lijst met vegetarische kazen
Veganist is iets heel anders (geen eieren, geen melkproducten)..quote:Op maandag 10 mei 2010 16:33 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb een semi-rel gemist. heaven7 was toch degene die klaagde achter onze ruggen dat dit topic geen antwoord en reacties gaf op vragen? whatever...![]()
en PFben je nu ineens veganist aan t worden? ik dacht dat je vegetariër was omdat je vlees niet zo lekker vond en je vriendje vegetariër is en t dus makkelijker was ofzo. maar ben je nu ineens heel principieel aan t worden??
Hmm, in van die bewerkte producten zit inderdaad vaak gelatine, daar had ik niet aan gedacht. Ik denk om het dikker/romiger te maken ofzo? Maar in principe hoort in yoghurt geen gelatine!quote:Op maandag 10 mei 2010 16:30 schreef P.F het volgende:
[..]
In die meloen/honing yoghurt die vorige week in de bonus was zit gelatine..
Oh ja, ik had er helemaal niet aan gedacht dat buitenlandse kazen natuurlijk ook met stremsel gemaakt worden.quote:Heb al wel 2-3 soort vegetarische kaas bij de AH gezien, maar dat is dan alleen Nederlandse kaas..
Natuurlijk mag je dat!quote:Op maandag 10 mei 2010 16:37 schreef P.F het volgende:
Oh en ik geef alleen antwoorden op vragen he, geen zin om mijzelf te verdedigen. Als ik geen dieren wil eten, dan mag ik datAls iemand anders geen eh.. gekookte groenten wil eten of selderij, dan mag hij/zij dat ook!
nou ja, er is wel een verschil tussen "geen vlees eten omdat je t niet zo lekker vindt en je vriendje ook geen vlees eet en je dus zonder vlees kookt" en het helemaal niet gebruiken van dierlijke slachtproducten (veganisme is idd. wel weer een stapje verder).quote:Op maandag 10 mei 2010 16:36 schreef P.F het volgende:
[..]
Veganist is iets heel anders (geen eieren, geen melkproducten)..
En ik eet geen vlees, geen vis, dus waarom wel maagsappen van dode kalfjes en varkensbotten? Dat vind ik dan weer een beetje gek.
Ik ben vaak op etentjes en dan is het van:quote:Op maandag 10 mei 2010 16:38 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat!Ik vind het zelf altijd al zo moeilijk om gevarieerd te eten, dus het lijkt me op die manier helemaal moeilijk! Maar moeilijk is niet verkeerd natuurlijk
Hmmm.. Ja ik vind het ook weer zo onterecht dat ik een hele verklaring moet hebben. Ik vraag toch ook niet waarom jij vlees eetquote:Op maandag 10 mei 2010 16:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, er is wel een verschil tussen "geen vlees eten omdat je t niet zo lekker vindt en je vriendje ook geen vlees eet en je dus zonder vlees kookt" en het helemaal niet gebruiken van dierlijke slachtproducten (veganisme is idd. wel weer een stapje verder).
maar goed, t was geen veroordeling hoor! ik was alleen benieuwd naar het waarom, maar ws. heb ik het omslagpunt gemist dat je echt vegetariër werd uit principieel oogpunt.
Hmmmm... De algemene vegetariër is een ovo-lacto vegetariër geloof ik. (wel ovo=ei en lacto=melkproducten)quote:Op maandag 10 mei 2010 16:41 schreef Goodbye het volgende:
Ja, grappig is dat!Maar volgens mij valt vis officieel ook niet onder de term vegetarier? Maar daar kan ik me in vergissen. Mijn zusje eet bijvoorbeeld ook geen vis.
bronquote:Een pescotariër is iemand die ervoor kiest geen vlees te eten, maar nog wel vis of andere zeedieren eet. Andere dierproducten zoals eieren en zuivelproducten worden wel gebruikt. Pescotarisme is geen vegetarisch dieet. De Britse Vegetarian Society erkent pescotariërs niet als vegetariërs[1], ook de Nederlandse Vegetariërsbond definieert het eten van vis als niet vegetarisch[2].
Het woord "pesco-vegetarian", of "pesco-vegetariër", wordt wel gebruikt als andere naam voor een pescotariër. Daarom wordt vaak ten onrechte gedacht dat een pescotariër tevens een vegetariër is. Het voorvoegsel "pesco" wordt echter gebruikt, om aan te geven dat iemand wel vis eet, dus als uitzondering op zijn verder vegetarische dieet. Net als er een groep is die wel eieren en zuivelproducten tot zich neemt, dit worden dan ovo(ei)-lacto(melk) vegetariërs genoemd. De laatste groep is wel vegetariër.
Ja genoeg! Ik vind de pindakaas daar bijv. echt heel erg lekker! Smaakt veel minder 'chemisch' dan calvé op de een of andere manier. En het stinkt nietquote:Op maandag 10 mei 2010 16:41 schreef Blurred86 het volgende:
Zit er niet toevallig een biologische supermarkt/reform-/natuurvoedingswinkel bij je in de buurt PF? daar verkopen ze al dat soort producten wel (dus zonder gelatine en vegetarische kaas etc). Dat soort winkels zijn alleen wel duur altijd
Huh, dat is het geval toch helemaal niet?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Zal mij een worst (WORST) wezen of iemand iets wel of niet eet... En vind het helemaal raar dat iemand zichzelf moet verdedigen..
In het algemeen denk ik!quote:Op maandag 10 mei 2010 16:48 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Huh, dat is het geval toch helemaal niet?
Ja klopt! Ik zal eens rustig gaan winkelen daar, Marqt vind ik sowieso een leuke winkel, daar kom ik ook graag! Ik ben sowieso wel een voorstander van biologisch of geen etenquote:Op maandag 10 mei 2010 16:51 schreef Perruche het volgende:
PF, ik herken het wel. Ik probeer zelf ook volgens bepaalde principes te eten en het is wel moeilijk, maar de reacties die je krijgt zijn nog veel vager. Ik bedoel, ik bekeer niemand, als ik ergens ga eten (vriendin ofzo) heb ik het er niet over, maar als ik zelf kook en boodschappen doe kook ik liever geen vlees (of alleen bio vlees), alleen bio eieren (we hadden vroeger kipjes en ze horen echt niet in zo'n hok) en probeer liever geen dierlijke producten te gebruiken. Vind amandelmelk in recepten (gebak ofzo) vaak lekkerder dan gewone melk bijv.
Heb ook een tijd strikt vegetarisch geleefd maar vond een sappig biefstukje op zijn tijd toch ook wel lekker, dus heb het maar laten varen. En vis wil ik ook niet meer missen, de heerlijkheid!
Je woont toch in amsterdam? Op het waterlooplein zit een goede bio-supermarkt met veel vervangers en vegatarische dingen, misschien weet je dat al, misschien nietkom er iig graag, ze zijn wel duurder dan de AH bijvoorbeeld. Maarja. edit, je had er al genoeg in de buurt
Gelukkigquote:Op maandag 10 mei 2010 16:53 schreef kwakz0r het volgende:
ik vond helemaal niet dat PF zich moest verdedigen!! iedereen moet helemaal zelf weten wat ie eet en waarom! ik was alleen verbaasd omdat ik dus blijkbaar, kuiken dat ik ben, niet doorhad dat PF inmiddels een echte vegetariër was geworden. verder hoef ik echt geen verklaring of verdediging hoor
Nee.. was niet de bedoeling ook hoorquote:Op maandag 10 mei 2010 16:48 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Huh, dat is het geval toch helemaal niet?
Er ontstond even verwarring bij mij, maakt niet uit hoorquote:Op maandag 10 mei 2010 17:14 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Nee.. was niet de bedoeling ook hoorMaar mensen moeten zich altijd 'verdedigen' als het afwijkt van de standaard.
Dat bedoel ik meer, net zoals ik altijd moet onderbouwen waarom ik geen kinderen wil.
en dat alleen om kipgrillworst
Net zoiets als de gesekste kuikentjes...quote:Op maandag 10 mei 2010 16:35 schreef kwakz0r het volgende:
over vegetarische kaas gesproken: geitenkaas heeft als bijkomend feitje dat er voor lek geitje ook een bokje wordt geboren, een bokje dat niemand wil, en dat dus verkocht wordt voor de slacht aan spanje of in NL aan halalslagers, of er wordt saté kambing van gemaakt![]()
de conclusie was dat vegetarische geitenkaas meer geitenlevens kost dan het eten van geitenvlees geloof ik...
Maar ja je moet ergens beginnen.. En als je er geen dieren mee redt dan red je er jezelf mee (troep vs gezond etenquote:Op maandag 10 mei 2010 17:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Net zoiets als de gesekste kuikentjes...
Dieren redden, whoa, dat klinkt wel erg nobel, PF'jequote:Op maandag 10 mei 2010 17:32 schreef P.F het volgende:
[..]
Maar ja je moet ergens beginnen.. En als je er geen dieren mee redt dan red je er jezelf mee (troep vs gezond eten!)
Een zak Mexicaanse wokgroente uit de vriezer + vegetarische stukjes + woksaus in de wokquote:Op maandag 10 mei 2010 17:46 schreef AKnynke het volgende:
Jongens, verzin eens een gezond, makkelijk, snel gerecht wat ik vanavond kan eten en het liefst morgen ook nog goed mee kan nemen? Ik kom laat thuis en ben moe, maar heb wel honger en wil graag iets gezonds eten.
M'n snelle keuzes zijn vaak ongezond, en daar moet ik mee oppassen deze tijd.
Lol, ik wilde na die post van Maria net zeggen: let je wel op dat er geen brokstuk op je hoofd valt?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:48 schreef -marz- het volgende:
Er is wel net een stuk van het Colosseum afgebrokkeld. Maar laat dat vooral de pret niet drukken
Ja, zie: hier in zweden koop je die kant en klare dingen niet. Ze zijn niet te krijgen in de winkel. Net als vegetarische dingen, daar loopt Nederland ver voor op Zweden (en Duitsland ook!)quote:Op maandag 10 mei 2010 17:48 schreef P.F het volgende:
[..]
Een zak Mexicaanse wokgroente uit de vriezer + vegetarische stukjes + woksaus in de wok
En daarbij snelle rijst + een beetje loempia saus (kom even niet op de naam)
Maar verder: lekkere suggestie!quote:Op maandag 10 mei 2010 17:50 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, zie: hier in zweden koop je die kant en klare dingen niet. Ze zijn niet te krijgen in de winkel. Net als vegetarische dingen, daar loopt Nederland ver voor op Zweden (en Duitsland ook!)
Helemaal geen zak met voorgesneden groenten al dan niet uit de diepvries?quote:Op maandag 10 mei 2010 17:50 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, zie: hier in zweden koop je die kant en klare dingen niet. Ze zijn niet te krijgen in de winkel. Net als vegetarische dingen, daar loopt Nederland ver voor op Zweden (en Duitsland ook!)
Nog met die ene gepraatquote:Op maandag 10 mei 2010 17:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Lol, ik wilde na die post van Maria net zeggen: let je wel op dat er geen brokstuk op je hoofd valt?.
Ik ben naar Zwolle geweest en het was leuk. De colleges niet, maar de medestudenten wel
.
Zo maar even kijken wat er op het programma staat voor morgen (en hopen dat ik niks / weinig hoef voor te bereiden) en dan de rest van de avond rieleksen, want ik heb hoofdpijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het lijkt niet wat het is
Nopes, bijna niets kant en klaar. Ja, zakjes sla. En euroshopper wokgroenten in de diepvries, maar die vind ik vies. Maar niet alle voorgesneden groenten en woksausjes en gerechten zoals in Nederland..quote:Op maandag 10 mei 2010 17:51 schreef P.F het volgende:
[..]
Helemaal geen zak met voorgesneden groenten al dan niet uit de diepvries?
Snel vlees is bijv. een runderhamburger, hoeft niet helemaal gaar (en rund is meer mager) kipfilet is ook wel mager maar dan zou je hem moeten kruiden met kipkruiden oid
Hebben ze ook geen uncle bens 1 minuut rijst? Kant en klaar met smaakje!
Ja, want daar mag nog redelijk wat bij. Wat een mager lijstje zeg! Waar is je Lunch?quote:Op maandag 10 mei 2010 17:54 schreef ColdFeet het volgende:
Lijst voor vandaag (D-suggestie is helaas niet snel, nynke):
O: bak volle yoghurt met een beetje siroop
T: amandelen, ongeveer 50 gram
T: 2 appels
T: volkoren knackebrodje met aardappelsalade
S: hardlopen, km of 5
D: geroosterde aubergine en paprika met yoghurt/tahin/knoflooksmurrie, versgebakken volkoren flatbreads met olie en za'atar
S: yogales
T: eens zien wat ik nog kan vinden.
Ik moet weer even wat ritme in m'n eten van overdag krijgen! Vaak toch niet optimaal gepland.
Nope, en zelf koken is ook goedkoper. Ik denk dat het een pasta wordt. Pasta pesto met spaghetti ofzo. Met zelfgemaakte pesto, wellicht.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:57 schreef P.F het volgende:
Heb je geen mensa oid? En dan om heel veel groente vragen en een klein schepje aardappels/rijst?
Garnalen hou ik niet zo van!quote:Op maandag 10 mei 2010 18:03 schreef P.F het volgende:
Dit gerecht is van Jamie Oliver, lekker en best snel klaar.
Spaghetti met garnalen en ruccola
http://www.ah.nl/kookschrift/verzameld-recept?id=216071&userid=237371
http://www.puurpoezie.nl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=4&Itemid=8
Welke ene? Als je die vrouw bedoelt met wie ik een keer zou moeten daten: dat is een soort van collega, geen medestudentquote:
Ik wil hem graag in 1x lezen als je terug bent, anders vergeet ik denk ik te lezenquote:Op maandag 10 mei 2010 18:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoi! Nog even een laatste oproepje voor degenen die het gemist hebben en die willen meelezen met de reisblog! Mij svp dan even een PM sturen met je e-mailadres.
die bedoel ik jaquote:Op maandag 10 mei 2010 18:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Welke ene? Als je die vrouw bedoelt met wie ik een keer zou moeten daten: dat is een soort van collega, geen medestudent.
Ja, tuurlijk! Het mág, het hoeft niet he!quote:Op maandag 10 mei 2010 18:08 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik wil hem graag in 1x lezen als je terug bent, anders vergeet ik denk ik te lezenMag dat ook?
quote:Op maandag 10 mei 2010 17:52 schreef neen het volgende:
[..]
Nog met die ene gepraat?
Ik ben weer thuisnu maar wat dingen opruimen
was ik de vorige keer te lui voor
Mocht je er behoefte aan hebben dan staat de slank-squad ook paraat he! Er zitten hier genoeg wijze vrouwmensen in ieder gevalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet het! 't Is een combi van factoren: er was niets in huis, en mijn collega werkt tegenwoordig vaak thuis, waardoor ik vergeet te eten. Geen excuus verder, maar zo komt het dusquote:Op maandag 10 mei 2010 17:55 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, want daar mag nog redelijk wat bij. Wat een mager lijstje zeg! Waar is je Lunch?
Maar knackebrodjes zijn ook geen lunch.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik weet het! 't Is een combi van factoren: er was niets in huis, en mijn collega werkt tegenwoordig vaak thuis, waardoor ik vergeet te eten. Geen excuus verder, maar zo komt het dus
Morgen neem ik ik ieder geval een berg knackebrodjes mee naar mijn werk, dat scheelt dan alvast. En dan nog onthouden dat ik ze ook opeeet
Ik ben nog veel lastiger: naast het vegetarisch ook nog flinke voedselallergie (kruisallergie met latex).quote:Op maandag 10 mei 2010 17:01 schreef P.F het volgende:
Want ik ben toch altijd degene die voor "gedoe" veroorzaakt. Ik vraag dan altijd wat er op het menu staat en regel dan zelf vervanging want ik snap ook wel dat als je nooit vervangers koopt je geen idee hebt wat je moet halen.
ohhh irritant ja!quote:Op maandag 10 mei 2010 18:45 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik ben nog veel lastiger: naast het vegetarisch ook nog flinke voedselallergie (kruisallergie met latex).
Uit eten is voor mij geen optie meer omdat tegenwoordig vanuit hygienisch oogpunt latex handschoenen worden gebruikt.
En bij wijn ben ik ook al een zeur, want die moet per se een schroefdop of "echte" kurk hebben.
Als ik een weekendje naar mijn schoonouders ga moet ik van tevoren dan ook een hele waslijst doormailen met wat ik wél eet.![]()
Neen.![]()
Spui het anders hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En welkom terug Kwak en XM, ik wens je alvast een fantastische reis toe! Geniet ervan!
oh en lijstje:
O 3 boterhammen pindakaas
L: 2 boterhammen met aardbei en 1 boterham pindakaas
T: mandarijn en kiwi
D: spinazie, tartaartje en twee eitjes (poging tot low-carb)
Ja, pfff doe wel mee, misschien een soort van stokquote:Op maandag 10 mei 2010 20:12 schreef Blurred86 het volgende:
http://www.twohundredsitups.com/
Wie doet er mee?
Ik hoopte dat het virtuele sit-ups warenquote:Op maandag 10 mei 2010 20:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb er 50 gedaan en toen ben ik gestopt omdat ik het zo saai vind. Laat die 200 maar zitten dus.
Waar zijn de schaapjes, de wolken, er zit niet eens een mooie marsepijnlaag om!quote:Op maandag 10 mei 2010 21:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n ex heeft vandaag een kwarktaart gemaakt dus die moest ik net even uitgebreid bejubelen..
Ik denk dat ik dat ook wel kan. Maar situps doen tot het pijn doet is gewoon saai. En je gaat je er niet long&lean van voelen. En dat is natuurlijk wat wij allemaal willenquote:Op maandag 10 mei 2010 20:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb er 50 gedaan en toen ben ik gestopt omdat ik het zo saai vind. Laat die 200 maar zitten dus.
Fijne vakantieeee!quote:Op maandag 10 mei 2010 22:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wel goed dat je toch bent gegaan Mariaa!
Hier aan de poets, doekje over alles en nog snel ff stofzuigen (sorry buren!) Om 04:20 komt de Schipholtaxi!
Thnx allemaal!quote:Op maandag 10 mei 2010 22:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ga je niet nog slapen van te voren XM? Alvast een heel goede reis toegewenst en geniet, geniet, geniet!
Grazie! Ik heb ook bijna altijd wel zin dus daar zal het niet aan liggenquote:Op maandag 10 mei 2010 22:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wel goed dat je toch bent gegaan Mariaa!
Hier aan de poets, doekje over alles en nog snel ff stofzuigen (sorry buren!) Om 04:20 komt de Schipholtaxi!
So true!quote:Op maandag 10 mei 2010 23:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat een vét konijn! Letterlijk en figuurlijk![]()
.
Me tooquote:Op dinsdag 11 mei 2010 07:23 schreef Phaidra het volgende:
Oooh, al veel te laat om XM nog een fijne vakantie te wensen....
Ik ook.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 07:23 schreef Phaidra het volgende:
Ja, erg lekker! En zo makkelijk ook, maar 4 min. koken!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Me too. Maar ik zal aan haar denken, dat helpt vast
.
En die gevulde pasta: lekker hè? Ik vind die paddenstoelen (pecorino oid?) het lekkerst.
Ja dat heb ik ook! Maar blijven oefenen, echt waar!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:36 schreef Chicolate het volgende:
Veel plezier XM.
Situps zijn een van de dingen die ik wel kan. Opdrukken is bij mij meer een probleem. Ik kan het net aan 1x en dan zak ik in elkaar. Wil het ooit minstens 10x kunnen, maar mn armen kunnen mn lichaam niet dragen, dus dan moet ik eerst met gewichten aan de gang en daar heb ik nu geen zin in
.
Ik had nog wel kwark staan hoor maar ik had inderdaad nog trek 's avonds en ik was aan het luieren en tv aan het kijken met huisgenoten, en die gingen saucijzen in de oven doen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:29 schreef Phaidra het volgende:
@Boem: Waarom die laatste T? Nou ja, eigenlijk niet zo gek dat je nog trek hebt met zo'n lijstje icm 2 uur sporten... Beter eet je dan een bak kwark ofzo!
Dat is inderdaad lastig! Normaal gesproken werkt het om dat soort dingen niet in huis te halen, maar die verrekte huisgenoten gooien dan weer roet in het etenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:42 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik had nog wel kwark staan hoor maar ik had inderdaad nog trek 's avonds en ik was aan het luieren en tv aan het kijken met huisgenoten, en die gingen saucijzen in de oven doen.
Gister getrained en vrijdag pas weer.. denk dat ik morgen als ik tijd heb maar even uurtje ga rennen of zo.
Ach. Als ik niet de hele dag door kaasbroodjes en chocola etc. vreet dan boeien die saucijzen me niet zo veel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is inderdaad lastig! Normaal gesproken werkt het om dat soort dingen niet in huis te halen, maar die verrekte huisgenoten gooien dan weer roet in het eten.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 07:23 schreef Phaidra het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:42 schreef de_nachtwacht het volgende:
Oh ja, nog een ranzig verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
Ja maar dat is met dat fietsen van jou erbij dus eigenlijk is het meer hèquote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:47 schreef de_nachtwacht het volgende:
Hé neenmans, ben jij nog wel aan het hardlopen? Ik ga vandaag of morgen ff een armband kopen voor m'n iphone en dan neem ik Runkeeper weer mee. Je ligt 'maar' 56 kilometer voor zie ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |